Sutra
· 2006-12-29 11:22
· 4211 visningar
Vi är Sirius, och Studan är vårt hem. Sirius räcker så bra, men om vi skulle kallas något annat, vad skulle vi kallas då? (Blåsvart gills inte.)
Stjärnorna känns ju lite lätt, och inget fel i det, men tänk ut något festligare/smartare så vinner du Sutras nyårstävling.
OBS: Vi skall, för i h-e, inte ha något officiellt smeknamn. Det här handlar bara om att spåna lite.
P.S. Jag är ju Beşiktaşsupporter numer, och om hur de fick sitt smeknamn "De svarta örnarna "finns olika historier. Den bästa, härligt antiklimatisk, hittar du här: http://www.bjk1903.com/history.html
Mmm, Sutra.
Det är en bra fråga du ställer. Och en livsfarlig. För om någon kommer på något som av någon anses klokt så kanske vi står där med ett "Sirius Blue Kings" på tröjorna om några år. Huga.
Hur som haver. Jag ska verkligen försöka tänka och återkommer i ärendet.
#2 ·
Amin
· 2006-12-29 23:31
Eller Sirius Blue Saints! zaaaaaah
men om vi skulle kallas något annat, vad skulle vi kallas då?
OBS: Vi skall, för i h-e, inte ha något officiellt smeknamn. Det här handlar bara om att spåna lite.
Japp, jag spånar då till med:
"Hundarna"
Inga adjektiv och bjäfs, sånt larv är nya påfund, utan kort och gott
hundarna.
Om någon till äventyrs inte kopplar: sirius - hundstjärnan.
#5 ·
LGH
· 2007-01-06 18:06
"Vi" som i Sirius eller "vi" som i Västra Sidan? Det finns en skillnad.
"Polisongerna" borde ju fungera ganska väl för VSS i varje fall... :P
#7 ·
Alias
· 2007-01-06 20:39
Kallelsenamn är inget man tar sig utan något man får av någon annan.
Men om jag skulle spåna fram något så Studenterna kanske.
Förknippas med Uppsala som stad och Arenan. (Andra kallar oss kanske student jävlar.)
Eller förkorta det till Studs = Hings, avelstjur eller Dobb
Vilket får mig att tänka på dobbarna för.
Esk blir ju lätt Bönder eller dynghåla.
#8 ·
70
· 2007-01-07 17:24
Hundarna var ju sol(!)klart. Tävlingen avgjord i mitt tycke.
#9 ·
gaffa
· 2007-01-08 12:40
är "Stjärnorna" för töntigt?
Ja, lite töntigt låter det ju, ävenom jag tycker att det är snäppet vassare än "Hundarna", som iofs har den coolaste motiveringen...
Jag har hört att Sirius kallades Piraterna på 60-talet, efter att vi värvat sönder Djurgården. Det är väl tufft?
#12 ·
70
· 2007-01-08 17:56
Jag har hört att Sirius kallades Piraterna på 60-talet, efter att vi värvat sönder Djurgården. Det är väl tufft?
Ah, då uppfylls ju också kriteriet att smeknamnet ska komma utifrån! Bara det inte förvrängs till Rövarna...
#13 ·
RRR
· 2007-01-08 18:59
Piraterna låter speedway, och det är ju tufft
Speedway är inte alls tufft. Däremot är fotboll tufft. Tuffast av allt är förståss pirater. Fotbollspirater måste därmed vara jättetufft, och detta stämemr ju bra in på Sirius?
#15 ·
Alias
· 2007-01-08 20:24
Minns när en gammal man som publikvärd kom och tog ner en Jolly Roger flagga från västra sidan.
#16 ·
RRR
· 2007-01-08 21:32
He he det var en kul match mot VSK, vi övertalade publikvärden att som hämnd ta ned VSKarnas flagga med Che Guevara.
#17 ·
Tobbe
· 2007-01-09 12:27
Hade VSK en Che Guevara-flagga?
Ah, då uppfylls ju också kriteriet att smeknamnet ska komma utifrån! Bara det inte förvrängs till Rövarna...
Fan, Jeppe... Rövarna vore ju hur coolt som helst. Du är ett geni!
#19 ·
70
· 2007-01-09 15:52
Men Rövarna blir ju arslena (fö ett anagram för en londonklubb).
Det är ju just det som är coolt!
#21 ·
RRR
· 2007-01-09 15:55
Tobbe, ja VSK hade en Che flagga av nån anledning
#22 ·
Tobbe
· 2007-01-09 17:43
Kanske inte den förebilden jag hade gissat på.
Konstig diskussion som borde funnit sitt slut iom m:s inlägg ovan.
Kan inte bli bättre än "hundarna" kort och gott.
Det uppfyller alla nödvändiga kriterier; det skall vara på svenska, det skall vara enkelt, det skall ha klubbanknytning, det skall vara kargt coh tufft och det ska vara användbart.
Hundarna.
Ja, jag kan heller inte annat än att hålla med mig själv.
#25 ·
gaffa
· 2007-01-10 21:03
bra, m, så ska det låta. jag håller med dig också.