Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Vasalund-IKS

Genrep och snart borjar allvaret. Vad vill jag da ha ut av denna match?
En seger skulle ju helt klart vara bra for sjalvfortroendet.
Antligen mal av Gerndt.
Speltid for Hochen.
Forsvaret haller tatt.

Spelmål står också på önskelistan.
Jag önskar mig massor av mål av Automan
vi gjorde ett grandiost spelmål senast. dessutom av antou!
jag önskar mig ännu fler spelmål av automan!
Ah, heja Automan!

Jag vill se Hoch - Jallow i premiären. Om Hochen har sprungit bort alla pizzabufféer dvs. ;-)
Det lät på Gurra och dom som att Hochen inte ens är klar till premiären. Men vi får väl se. Är det någon som ska till Solna imorgon?
Precis. Jag blir riktigt besviken på Hochen isåfall. Spottar han in 10-talet mål senare är han ursäktad.
Nu börjar det kännas lite positivt här igen. Mest tack vare att ett näst intill oslagbart nyhetsdygn på officiella just har tagit sin början. Spana in!

http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=&s&team=1&infor=325
SYND OCH SKAM!!! ALEXANDER Gerndt!
Vad kommer mer komma upp på officiella da? :D Kul med debut för Hochen. Jag kommer förhoppningsvis att masa mej till Skyttis imorgon.
Skitskoj. Hade jättegärnat vilja se Hochen, måste dock spara sista degen till degen. Kanske får man se Hoch då också, mot oddsen.
hehe, bigbadda, så sant så sant. kan kanske ha att göra med det där dygnet. och på att vi gör siriusnytt parallellt. och på att vi har jobb som vi i princip borde hålla på med...
Jag väntar oerhört ivrigt på fortsättningen av "superdygnet"! Än så länge har det ju inte varit mycket att skriva hem om...
Inte direkt. En debut av en redan etablerad Siriusspelare plus en hemsideanka...
Kan man folja live-rapportering nagonstans?
Nej, men det står 4-0 till Vasalund i halvtid. Milan släppte första mellan benen. Vasa har haft bra utdelning men bud på mer. Mille är i Göteborg så Gary ska försöka coacha vändningen i andra.
Och nej jag skämtar inte. Så här illa är det en vecka före premiär.
Oj! 4-0! Du skamtar inte? Hur orolig ska man vara egentligen?
Milda Makter!!!
:-(
Fattades bara i sista matchen innan seriestart

Skärpning gubbar!
det finns inga ord. ordföranden vet inte när han senast såg sirius så dåliga. en halvlek kvar åtminstone, kan bara bli bättre.
Oj, jag trodde herrn skämtade med oss. 4-0, mot Vasalund?!

Dåligt genrep - bra premiär!
Hur pass förnedrade blir vi? Rapport tack.
vi förnedrar mest oss själva genom vår uselhet, vad det låter. det har visst blivit lite bättre i andra, men det står ändå 5-0 nu.
:(
allt under tvåsiffrigt får sägas vara godkänt mot ett blivande topplag i division 1...
0-6
Men herregudihimlen. Hittills har jag tänkt att försäsong är försäsong, men det här är ju så bottenlöst uselt. Glädjen över Noor förbyttes till en stor klump av ångest i magen.
Det var det värsta! Hahahahahaha. Det är bara att skratta åt detta otroligt komiska genrep och hoppas att det löser sig om en vecka.... Shit!
"Träningsmatcher betyder ingenting ... bla, bla, bla ... en helt ny match på tisdag ... bla, bla, bla ... nu känner vi en enorm revanschlusta bara ... bla, bla, bla ...

Jag fick ett harmoniskt dygn i alla fall, innan Ian Curtis tog över min själ igen. Sirius will tear me apart.
Helt sjukt! Tva ytterligheter av kanslor pa en eftermiddag. Jobbigt att halla pa Sirius.
Stannade förnedringen vid 0-6?

Jag kan kanske, möjligen acceptera att man går ut och gör en så här rutten halvlek om man fått på sig skorna bak och fram. Men då ska man kunna revanschera sig i den andra halvleken, annars är någonting riktigt snett. Känns som att det här kan gå hur illa som helst nu.
Fy fan vad dålig reklam inför premiären. Om spelarna ger 100 % kan inte något sådant ske. Ett hån mot supportrar, klubben, sponsorer och hela Uppsala.
Va fan?
Man torskar inte mot Vasalund med 6-0, möjligen i tennis.

med ett sånt uselt genrep kan det bara gå åt ett håll, jag är nöjd med 4-0 i baken mot degen.....
Spelarna gav kanske 5% i första halvleken. Hela laget spelade som om man fortfarande satt kvar på bussen på Essingeleden. Sirius slog på sin höjd två passningar rätt i rad i första halvleken. Spelarna var loja, ointresserade, trötta, sega, och alla andra negativa adjektiv som finns. Spelet var patetiskt, Vasa var otroligt taggat och vann välförtjänt. Milan sög stor elefantpung, när Garre kom in blev det lite bättre, men backlinjen var helt värdelös. Vi hade kunnat stoppa in Bälinge damers juniorer och det hade varit fan så mycket bättre än det skit som var på Skyttis idag.
Ajajaj

0-6
mot lägre division
med förstaelvan (mer eller mindre)
7 dagar före bortapremiär

Jag har svårt att ta in det här faktiskt.
Jag var tvungen att gå vid 4-0 målet.. Kan inte minnas att jag sett sirius så dåliga sen vi kvalade till div 3. Som nån var inne på tidigare så ser jag det som ett hån mot oss supportrar och det ska betalas tillbaka duktigt under säsongen!
Jag hade kunnat lagt dessa fem timmar på plugget t.ex. istället för att titta på årets pinsammaste händelse för Sirius. Nu kräver jag 150% av alla mot Degen annars så jävlar.

Jag undrar också vem det är som har kommit på att spelarna ska tränas ner så mycket så dom knappt orkar springa? Känns meningslöst. Jag håller faktiskt med Cesar Santin. Han anser att ett av de stora problemen med svensk fotboll är den överdrivna fokuseringen på fysik istället för fotboll. Han jämförde med Brasilien där man tränar fysik MED boll.
Jag har hela vintern/våren försökt intala mig att träningsmatcher inte är mycket att bry sig över, men detta mardrömsgenrep går inte att vifta bort.
Flera frågor inställer sig:
Var spelarna helt lamslagna utan Mille vid sidan?
Finns det inga vinnarskallar i årets Sirius?
Var är spelarna som när det inte fungerar kliver fram och visar/säger att det är för dåligt, nu är det dags att ta tag i spelet?

Läge för kvartssamtal....
Usch, jag är fortfarande chockad. Det här måste vara ibland fotbollshistoriens sämsta genrep, alla kategorier. Att upptäcka att det ser ut så här en vecka innan premiären måste kännas ungefär som att komma till sin disputation utan byxor på sig.

Fram till att motsatsen är bevisad kan jag inte se Sirius som annat än seriens klaraste nedflyttningskandidater efter det här.

Fram till att motsatsen är bevisad kan jag inte se Sirius som annat än seriens klaraste nedflyttningskandidater efter det här.

Väl Gubbat! Jag instämmer. Vi är i tokigt behov av en bra start.
Nu kan vi ta ner förväntningarna ett par steg, det är positivt. Snacket om att vi skulle gå upp i år är bara ungdomligt pladder.
En bra start vore självklart att föredra, men jag har svårt att tro på det som det ser ut idag. Vad vi är i störst behov av är tålamodet att kunna hantera en dålig start.
Vad vi ska komma ihag ocksa ar att Sirius har gjort bra traningsmatcher i ar, och alla kan gora bottennapp. Det verkar ju som om vi inte var ute pa plan igar overhuvud taget, och det borde val inte handa i en seriematch? Jag tanker inte vara orolig, finns ingen anledning att mala fan pa vaggen an.
Spelar vi som mot Bajen o Djurgårn finns inte direkt nån anledning till oro
Sirius kände sig säkert mer motiverade mot Bajen och Djurgården också än mot Vasa. Jag tycker vi väntar tills efter matchen mot Degen innan vi försöker förutsäga hur det kommer se ut efter 30 matcher.