Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Svenska cupen

Sirius och övriga elitlag går in i andra omgången, kl 23.20 är det direktsänd lottning i TV4!
Ska vakas. Tack.
Ser inte speciellt mycket intressant motstånd bland lagen som gått vidare från första omgången. Prestigemöte mot VSK skulle vara kul iofs, eller Sandviken om vi nu kan lottas mot dem. Annars är det mest gamla välbekanta trista lag från stockholmsförorterna.
Får vi be om SIF då
Ok, Kirsebergs IF blev det alltså....
Hm, trodde det var geografisk lottning. Kirseberg är div 3-lag från Malmö.
Jag tror det är sammandrag, det här nya som SvFF börjat med.
Hur fan kan det bli Kirseberg??? Kul med en extra bortaresa till Malmö. Uppenbarligen är det inte geografisk lottning längre. Det kan jag annars tycka var rätt vettigt för de inledande omgångarna.

Men å andra sidan ska man ju slå ett div III-lag, så på det sättet är det väl bra.
!

http://www.svenskfotboll.se/t3cupre.aspx?p=192659&scr=result&fmid=766852
vet någon hur cupträdet ser ut? dvs, vilka är det troligt att vi möter efter vinsten mot potatisodlarna?
Det är ju alltid trevligt med Malmömatscher för min del, synd att den ska ligga på första maj bara.
Det är nog inte säkert att det blir första maj, jag tror att det är senast första maj som gäller.
madness: Jag tror det är lottning inför varje omgång, så något träd finns nog inte.

Erlingmark: Var Bäckhammars SK där överhuvudtaget? Ser lite grann ut som att dom spelat själva utan motståndare. Sen var det ju visserligen D6 mot D2, men ändå.

Roliga (nåja) möten i cupen:
Skärhamn - Ljungskile. Hett Bohusderby.
Ängelholm - Elfsborg. Jobbigt för skåningarna.
Väsby - Öster. Hoppas Öster kan knäppa pajaslaget på näsan.
Syrianska - Hammarby. Derbykänsla. Kommer nog vara ett sjukt taggat Syrianska.

En drömmotståndare (nåja) för Sirius i tredje omgången skulle kanske vara GAIS?
Får man anta att inte alltför många Uppsalabor åker ned till Skåne dan efter valborgsmäss?
Finns det inga heliga dagar i fotboll?
Sirius ställer upp med följande:
Alexander Garcia
Erik Tengroth, Daniel Fernberg, Mikael Nordh, Jonas Lundmark
Martin Ekström, Fredrik Olsson, Mani Tourang, Petter Österberg
Antou Jallow, Elon Folkesson.
Bänken: Andreas Ahlm (mv), Love Lidström, Ian Ekstrand, Alexander Gerndt.

Hoppas verkligen att Luggen, Fernis och Automan visar Mille att de är att räkna med. Vore bra med lite konkurrans om positionerna. Petter får nu chansen att visa vad han gör får, mot ett div 3-lag. :)
Vi är några siriusiter här nere i Malmö faktiskt. Verkar som att vi får se en hyfsad uppställning också. Har tyvärr en väldigt urladdad telefon, så jag kan nog inte bjuda på så mycket målservice.
Tibro AIK (D3) slog Bunkis med 1-0. Samma siffror blev det till Valsta Syrianska mot Häcken. :)
Och Stellans Visby Gute (ursäkta, FC Gute) var när att ta HBG (3-4).
Kirseberg satsar för fullt: www.skanskadagbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080429/SPORT/383754193/1001/SPORT

Skrik ordentligt! Hoppas att UNT kör med liveuppdatering, annars kör väl text-tv (kul!). Vore schyst med uppdateringar, försök att ladda mobben. ;)
Finns det nåt ställe som kör liveuppdatering? Vore ju toppen att kunna sitta framför datorn och hänga i dag.
Livescore ser ut att rapportera från matchen: http://www.livescore.com/default.dll?page=home
sportbladets liveuppdatering kör alla cup-matcherna idag.
1-0 till Sirius! Och halvtid nu.
2-1 till Sirius för tillfället.
Halvtidsrapporten löd:
1-0 till Sirius efter mål på straff av Mani efter det att Antou blivit fälld. Relativt chansfattigt. Kirseberg hade ingenting egentligen förutom en hörna direkt i stolpen som dock Garcia hade bra koll på, Sirius fler chanser men ganska trubbigt. Garcia och Fernberg utmärkta i backlinjen.
Slut. 4-1. Nice one!
Bra. Ska bli spännande att läsa om matchen på off och i UNT sen. Nästa omgång är 16-18 maj har jag för mig. Spelas alla matcher i Gävle då eller hur funkar det?
Var Garcia utmärkt i backlinjen?
Karlslund (D2) - Sylvia (D1) 3-0.
Klippans FFF (D4) - Falkenberg 0-5. Hattrick av Erik Johansson.
Gröndal (D1) - Åtvidaberg 2-1.
Västerås SK - Trelleborg 2-0.
Heja IFK Värnamo!
Nej Garcia stod i mål.
Övriga målskyytar i andra halvlek - det lossnade sista kvarten; Antou, Elon och Olsson.
Det står att AG gjorde mål i andra på SvFF:s matchrapport, men jag tror mer på dom som var där och såg det live. :D
Nu har Sandvikens match mot Örgryte börjat. Daouda och Christos är med i truppen.
Enköping vann med 1-0 mot IFK Värnamo. Målet gjordes av Mytin på straff.
Nu är jag sådär duktigt förbannad igen. Sirius lottades mot Djurgården "hemma" i Svenska cupens tredje omgång. Matchen går direkt i TV4 den 17 maj 16.00. Alltså en riktig drömlottning på alla sätt och vis. Om det nu inte hade varit för att tomtarna på förbundet lagt matchen i Gävle. Sirius ska alltså möta Djurgården på konstgräset på Strömvallen i Gävle inför 560 pers i stället för på Studenternas inför 4000 pers och Sirius går alltså miste om i runda slängar 3-400', eller har förbundet nån kompensationsplan? Bojkott från min sida i alla fall.
Sirius lottas mot Djurgården i svenska cupen som spelas den 17maj och sänds direkt i tv4
Färdiglottat för tredje omgången. Sirius möter Djurgården! Hemma (i Gävle)...
Dags att ta andra raka mot Skansen då.

Trist att de spelar i Gävle, men styra upp en buss?
Nix, förbundet snor alla pengar:

"4.4 Biljettintäkterna från samtliga matcher i sammandragningen tillfaller SvFF
ensamt."

Bojkott, bojkott, bojkott!

Möjligtvis att två pers kan åka dit med en banderoll med texten "SFF - sätt in 400.000 på vårt konto och vi ska överväga att förlåta er".

Är det Tramsin som har bytt förbund eller? Jävla pajasar!
Jävla tomtar... Jag blev riktigt arg nu.
Det är ju helt vansinnigt! Exakt vad är vinsten med där "sammandraget"? Finns det någon som vinner på det öht? Tramsförbund!
Tifo: Ja, förbundet.
TV-pengar... Biljettpengar kan de glömma. Men visst, "alla" biljettintäkter ska ju gå till de där. Snuskigt!
Annars hade det varit riktigt roligt med Sirius - Djurgården på Studan - publikfest.
Nä, är det sanning? Mille berättade om det där idag, och jag tyckte det lät otroligt kasst redan innan jag sett lottningen. Som om inte cupen var tillräcklingt misshandlad redan (och en lagom briljant idé att samla alla lag med huliganfölje i Gävle under samma helg). En folkfest på Studenternas inställd, tack så mycket jävla skitförbund.
Jag tycker vi smäller upp en storbilds-TV på Studenternas och bjuder in Järnkaminerna dit.
Haha! Instämmer med föregående...

Nämen, vafan... sjukt tråkigt detta, men jag tar nog mig upp ändå.. En budskapsbanderoll skyltar jag gärna med!
Jag kommer fundera på om jag ska glo på matchen live eller protestera (lite) och kolla på tv istället.
Storbild på Studan och bjud in JK låter kalas!
Jag är seriös. Vad är vi för ena om vi köper förbundets ödeläggelse av vår cupfest och drar till Gävle och betalar entré rätt ner i Lagrells fickor? SFF har valt ut vår match som nån sorts höjdpunkt för att de räknar med att just den är den stora publikmatchen den helgen. Den och AIK-BoIS, som blir "stormatchen" på söndagen. De kidnappar vår publikfest helt enkelt.

Koolast vore förstås att vara på Studan och se storbild tillsammans med järnkaminerna. Näst bäst tycker jag vore att se till att det blir fullt på O'Learys - både av Västringar och Gårdare.

Den här matchen skulle spelats i Uppsala. Det skulle ökat våra chanser att gå vidare och det skulle inneburit upp till en halv mille i intäkter. Nu får vi nada. Inte en chans i helvetet att jag betalar entrépengar i Gävle för detta. Inte en chans!

Det måste bli drag och stämning kring den här matchen, men det ska vara drag och stämning i Uppsala!

Vi är Sirius och Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och tar vår peng.
Varför försöker förbundet göra sig så inpopulära? Vad vinner dem på att lägga alla matcher i Gävle, utöver de ofantliga biljättintäkterna? Skulle vilja höra hur tankarna löd när detta klubbades..."lägg alla matcher i Gävle så får svenska cupen en rejäl nytändning"..detta är sjukt gott folk.
Djurgården torskar ju inget på det här, så jag vet inte hur pass många motiverade Järnkaminer det finns som vill komma till Studan när deras lag spelar inte alls långt därifrån.
Förbundet lär ju kunna spara in en del på TV-sidan, eftersom man kan köra exakt samma arrangemang tre dagar i rad på samma ställe, det enda som byts ut är lagen. Lite löpande-band-princip.
Jag tror inte Järnkaminerna är sådär jätteglada i SFF nuförtiden. Om vi tar en schysst - och tidig - kontakt med dem och har något arrangemang att erbjuda är jag säker på att en hel del skulle välja Uppsala i stället för att gynna förbundets idiotidé.
Man kan ju hoppas. Undrar vad reglerna är för säkerhet på en arena med massa supportrar men inga spelare? :D
Allvarligt talat: styr upp storbild på Studan.
Inträde då eller? Det lär knappast vara gratis. Vi kanske kan fakturera SvFF?
SvFF är ju så förbannat puckade. En halv mille är skitmycket pengar för en klubb som vår. Nu ökar de ju bara skillnaden mellan SE & AS.
Det skulle säkert kunna komma 1000 pers, om det marknadsfördes osv, och om alla de skulle lägga en ynka tjuga skulle det ju iaf bli 20 lax. Nog för att inte det skulle räcka, men ändå... Men får se om man överväger O'learys/Flurran/Studan eller att man åker (och då tar jag givetvist med budskapsbanderoll).

... Fuck SvFF!
Jag skulle nog vilja se live, men jag är inte direkt sugen på att betala för det. Skulle vara kul att se Sirius på tv för en gångs skull också.
Vi gör en Boltic, dvs storma entrén. Haha. Pissa, pissa på, pissa på tomtarna. :)
Om någon ska ner får den ta sitt ansvar tillfånga och styra upp en banderoll.
vi bojkottar macthen 1 lr 2 åker ner till gefle me nån slags banderoll tycker jag bojkott skulle visa att vi mindre klubbar oxå inte diggar svffs beslut
>>Joint
Du lär ju ha lite adresser till representanterna för Supporterunionen. Vi borde skriva ihop en förklaring till varför VSS bojkottar "Tramsin goes Gävle 16-18 maj". Stockholmarna är ju i krig med SvFF just nu så de hakar säkert på bojkotten och då hakar ju alla andra klubbar på automatiskt. Utom Göteborgarna...
Varför är det bara Sirius match som hamnar i Gävle? Falkentrams får ju spela hemma mot IFK ICA. Nu blev jag förbaskad. Tacka vet jag bandy.....
Det kanske går att hitta någon som vill sponsra storbildsskärm. Helst skulle vi ha frivillig entré och skänka pengarna till Sirius. Dock är det väl i allra högsta grad oklart om förbundet skulle låta oss vara på Studan bara sådär. Skulle dock vara najs om Styrelsen kunde rota lite samt kontakta Järnkaminerna.
Vilka/hur många matcher är det som spelas i Gävle? Vår, Valstas och AIK-Landskrona, men sen då?
Det verkar vara 5 matcher som spelas i Gävle 16-18:e. Varför kollade jag inte upp det innan jag skrev. Jag kommer hur som helst att vara i Uppsala då. Hemmamatch = Uppsala.
Jag är ännu mer rasande idag. Svenska FiffelFörbundet kidnappar vår cupfest och stjäl våra intäkter.

* Jag röstar absolut för en bojkott. Jag hör mig gärna för med Järnkaminerna om en gemensam bojkott. Det vore toppen med ett gemensamt arrangemang, men var tusan ska vi hitta en storbildsTV?

* Jag tycker vi skickar upp Joint ensam med en banderoll. Jag röstar för ett kort och kärnfullt budskap: "Ni stal vår cupfest".

* Jag tycker också att Sirius bör överväga om man ska ställa upp i cupen nästa år. Det kostar mer än det smakar. Sirius bekostar dyra flygresor till Malmö för att bjuda skånetalangerna på en fotbollslektion (Kirsebergs tränare i Sydsvenskan: "Det var en mycket viktig match. Jag önskar att vi hade ett par till sådana här matcher. Det är bra utbildning för våra unga pågar.") När vi sedan ska få betalt för det så åker vi på en storblåsning från förbundet. Jag tycker inte Sirius ska acceptera att det går till så här. Bojkotta Cupen i fortsättningen.
Man blir bara så jävla trött. Det enda förbundet vinner på detta är dålig PR, något som börjar bli extremt kostsamt för dem. Snacka om att skjuta sig foten.
Sanslöst, given bojkott!
Luktar Tramsin över detta, har han någon släkting i fotbollsförbundet?
Grejen är ju den att SFF faktiskt går miste om schysst PR för cupen på detta sätt. Att koncentrera alla matcherna till en helg är helt rätt. Då hamnar matcherna på Stryktipset och man kör en av dem med "pling" kl 16 på lördagen. So far so good. Vad gör de då med detta skyltfönster? Jo de väljer att visa Sirius - DIF i Gävle med 500 pers, i bästa fall, på läktarna. Istället kunde man ha prajmtajmvisat samma match från Studan med 3-4000 pers på läktarna, vilket ser ut som fullsatt inför kamerorna. Undrar vad som vore bäst för cupen?

Vad trodde de egentligen? Att fotbollsfans skulle vallfärda till Gävle för att se fem matcher en helg varav de på sin höjd bryr sig om en av dem? Idioter!
De andra lagen som blir blåsta på hemmamatcher är AIK, Valsta, Elfsborg och Kalmar. Vi kanske skulle kontakta deras supporterorganisationer och se om de också ställer sig positiva till en bojkott?
Jo, det är ju en bra poäng att höra sig runt med de andra supporterföreningarna. Tror inte att det gör någon större skillnad dock, AIK bojkottar väl ändå bortaresor, Valsta har inte så överdrivet många supportrar, och Kalmar och Elfsborg lär ju ändå inte komma med så överdrivet mycket folk.

Har förresten läst att det är TV4 som ligger bakom den här lysande idén. Vore inte helt otippat.
>>Brukarn
Nä, du har rätt men om vi får ihop en gemensam skrivelse så kanske det får lite mer uppmärksamhet och det kanske nämns under TV-sändningarna att fansen från de berörda lagen bojkottar. Annars kanske TV4:s kommentatorer bara förklarar att ingen från Uppsala verkar ha kommit hit för att stödja sitt lag och sen skämtar om att det kanske krockar med en Gasque på Upplands Nation.
>>dissteffe
Sant, skriv ihop en förklaring och jag mailar de berörda.
Saxat från fotbollskanalen.se:
"Följande matcher spelas under cuphelgen i Gävle: Fredag 16 maj kl 19: Elfsborg-Örebro SK. Lördag 17 maj kl 16: Sirius-Djurgården, kl 19: Valsta/Syrianska-Helsingborgs IF. Söndag 18 maj kl 12: Kalmar FF-Brommapojkarna, kl 15: AIK-Landskrona BoIS"
Nu får gärna firmorna utmärka sig och skapa skandalrubriker på SvFF's bekostnad.
Dessutom är det inte bestämt vilka som ska stå för vakterna osv. Så rent hypotetiskt skulle vi kunna gå ännu mer back.

Jag säger nej tack till Svenska Cupen!
Om vi inte för betydande del i intäkterna för denna tarvliga tillställning så är det Milles skyldighet att ställa upp med U15. Det finns ingen anledning att nöta på ordinarie mannskap.

Men Gävle!?! Jag tror inte det är på riktigt.

* Jag tycker vi skickar upp Joint ensam med en banderoll. Jag röstar för ett kort och kärnfullt budskap: "Ni stal vår cupfest".

Instämmer helt med Herr Bruk!

.....möjligen skall det vara Joint & ngn JK-Joint + en banderoll!
Jo, får se om jag orkar ta mig det..
Det bästa vore ju om det samlas så många som möjligt på ett och samma ställe, så slipper tv-tittarsiffrorna att öka.
"NI STAL VÅR CUPFEST" - perfekt budskap.
>>Joint
Jag är inte rätt man att skriva ihop det där, jag kan för lite om hur ekonomin kring matcher och sånt fungerar. Faktum är att jag kan ingenting om fotboll, det är stor risk att min petition skulle avslutas typ:
P.S. Vad är det där 4-4-2 som det är sånt snack om?
Detta var fantamig det sjukasdte jag har varit med om. Svenska Cupen, denna konstant misshandlade ankunge, ska nu bli någe slags bingolotto i en skitstad, där jag f ö ryckt in och vägrat inte mindre än tre gånger, för att... ja varför? Detta är helt djävla knasigt. Bandyfinalen till Götlaborg låter som en extremt fiffig idé i jämförelse.

Ursinnig.
En bra skrivelse och banderoll tycker jag absolut. Men kan man inte flörta lite med den där supporterunionen nu när de kanske kan behövas. Det vore ju bättre att göra något konstruktivt så att SvFF mjuknar inför ett eventuellt avancemang och ny publikmatch. Scenariot att vi går vidare och får möta kalmar hemma, men blir förpassade till östersund vore ju inte heller roligt. Framförallt inte om det kanske fanns en chans att vi kunde ha förhindrat det..

Så den som har bättre fotbollskunskaper än mig och disteffe får gärna knåpa ihop en skrivelse och posta den lite varstans och prata med supporterunionen!
Och, som om det inte vore nog; i Gävle kastar barnen kiss.
Gaffa/Erlingmark: Vad är reaktionerna från klubbens håll? Borde man inte gå ut och visa sitt missnöje på något sätt?
självklart, men inte innan vi vet hur beslutet togs.
Sune Hellströmer var just på radio. "ja, det är ju lite tråkigt att det blir så här" sa han. Jaha, men varför har ni gjort såhär då?
Någon får gärna knåpa ihop en text, lägga ut på startsidan, så skickar jag ut till de berörda supporterklubbarna och till representanterna från SFSU. Vad jag har hört så verkar det vara viss missnöje från annat håll också, AIK bojkottar väl med 99,9 % sannolighet.
Det är i alla fall TV4 som har valt ut matcherna (undrar varför de inte valde Tibro-ESK?). Mycket talar för att det är TV4 som har ställt det här unkna kravet för att gå in och sända Svenska cupen. De har väl ingen lust att flytta sina kameror alltför mycket. Samtidigt är det ju så urbota feltänkt även av dem. Att visa en match med 400 åskådare från Strömvallen känns ju lite La Manga typ. I stälet hade de kunnat få ett fullt Studenternas att visa från.

Undrar hur idioterna på TV4-sporten tänker spinna den folktomma cuphelgen? "Inget intresse - dags att lägga ner cupen".
jag är skitsur
Jaha, Lasse S kommenterar i UNT och säger att det var ett demokratiskt beslut bland elitklubbarna. Enda förklaringen till det jag kan tänka mig är att en majoritet av representanterna nickade till efter lunchbjudningen eller något. Ingen som tänkt efter en sekund kan iaf ha röstat ja till det här.

Egentligen allra mest synd om Valsta som inte ens varit med och röstat om idiotin.

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=750204,00.html[/link]
Ja, då kan vi ju inte bara gråta på förbundet. Idioti av SEF-klubbarna som gick med på detta. Skulle vara intressant att veta vad Sirius röstade.
Nu bryr jag mig inte om nån bojkott längre, nu skiter jag bara i den där leksaksturneringen. Det enda intresse jag har kvar för den är att jag hoppas att Valsta vinner hela skiten.
Valsta har också varit med och godkänt detta. Det har gått genom representantskapet också, inte bara SEF. I min bok spelar det inte så stor roll. Enligt vad jag har hört var arrangemanget en form av ultimatum från TV4 för att gå in och sända cupen - eller åtminstone en lösning framförhandlad mellan förbundet och TV4 (man kan tycka att förbundet har rätt stora möjligheter att ställa villkor på den som ska sända deras "produkter" även om just SvC inte är så het). Om sedan förbundet kommer till SEF och Representantskapet och säger att "det här är enda sättet att rädda cupen - TV4 kräver att vi testar nya grepp och det här är den bästa lösningen annars måste vi lägga ner" så är det klart att det passerar. Samtidigt är det ingen som uppenbarligen tänkt på det absurda i det hela för ett halvår sedan.

Det finns all anledning att protestera mot detta ändå.
Ska dom ha såna där "intervjua grabben som just gjorde mål" i år också. Löjeväckande.
Är inte själva huvudgrejen vi håller på med att stötta Sirius, oavsett motstånd och arena? Trodde jag i alla fall...
Det är ju precis det vi skulle göra om vi fick det så att denna typ av matcher går av stapeln i Uppsala ist...
Så vi stöttar bara Sirius i Uppsala? :)
Klart som fan man alltid stöttar sirius men inte fan betyder det att jag tänker ställa upp på något idiotiskt upplägg som svff hittar på.
Med SEF:s och därmed Sirius godkännande.
Men tagga ner nu grabbar. Det är inte alls säkert att Sirius har sagt sitt i denna fråga. Det tror jag ärligt talat att de inte har gjort. Det enda Sirius har röstat "ja" för är den styrelsen som beviljades för SEF. Och denna styrelse har fattat detta beslut och går sedan ut med att "alla lag i SEF har varit med och röstat fram detta beslut.".
Väldigt fult av SEF! Och jag tycker att en bojkott är befogad.
Befogad var ordet. Jag vill inte på något sätt medverka till att detta idiotarrangemang blir en framgång (vilket jag iofs tror är en försumbar risk)
Sirius har inte sagt sitt ang. Gävle, det var styrelsen i SEF. Fått bekräftat på Luthagens Livs.
Då väntar vi bara på vad fågelsången har att säga så är det klart!
Det var uppe på representantskapet. Lasse Svensson satt i lokalen. Därför kan Sirius knappast säga särskilt myckt. Men det hindrar ju inte oss från att göra det. Beslutet blir ju inte bättre för det.
Hur ser klubben egentligen på cupen? Förra året ställde Mille i princip ett b-lag på plan mot Mjällby och torskade. Om det är inställningen även i år så finns det ju definitivt ingen anledning att se spektaklet i Gävle. Om klubben däremot satsar på cupen, ställer den starkaste elvan på planen och satsar på att ta sig vidare så är jag mer tveksam till en bojkott. Sirius är större och viktigare än Svenska cupen. Med andra ord tycker jag att det är viktigare att stödja Sirius än att sätta käppa i hjulet för förbundet och TV4. Beslutas det om en bojkott av VS kommer jag dock att rätta in mig i ledet och stanna hemma.
Det här är helt vidrigt. Jag vill klubben lämnar wo i protest (eller som Farbror sade, skicka junisar eller p98 eller så), alternativt så uppmanar jag alla supportrar att bojkotta matchen även på tv och inte ens kommentera resultatet på nätet. Ignorera hela tillställningen. Jag hatar tv4. De borde förbjudas att hålla på med fotboll över huvud taget. Klåpare.
Shit sausage: Iom att det är 6 dagar före och 5 dagar efter så skulle jag tro att Mille ställer upp med ett rätt starkt lag. Men jag håller ändå med 70, och dessutom borde man ju mycket riktigt bojkotta TV-sändningen minst lika mycket. Det är ju fucking TV4 som ställt till det från början.
Någon som vet vad Djurgården tycker om det hela?
Men om vi samlas ett hundratal kring en och samma tv på O'learys som ändå har tv-apparaterna på så bidrar vi inte till några ökade tittarsiffror.

Djurgården tycker väl inte så mycket, men jag vågar sätta min halvtrasiga Siriushalsduk från -98 på att AIK-Aliansen går ut med en bojkott snart.
Jag tycker att det är viktigare att stötta Sirius på något sätt (förutsatt att Sirius satsar på cupen) än att göra nån bojkott av SvFF, SEF, SvC och TV4 som inte en jävel kommer bry sig om.
Tittarsiffror mäts väl via rundringning och inte via antalet TV-apparater som är påslagna? Vad jag vet har inte TVn någon sändförmåga iaf..
Mja, "Så mäts TV-tittandet
I vart och ett av de cirka 1.200 hushåll eller bland de 2.600 personer, som tittarpanelen omfattar, finns en mätutrustning där själva TV-mätaren lagrar alla de tittardata som hushållsmedlemmarna loggar in via en särskild fjärrkontroll. På denna fjärrkontroll har varje familjemedlem sin egen knapp. En display på TV-mätaren bekräftar alla knapptryckningar som görs. Tillfälliga gäster i hushållet registrerar också sitt TV-tittande, dessutom med uppgifter om kön och ålder. Sådana bakgrundsdata, plus ytterligare ett stort antal, finns nämligen enbart inkodade för hushållets "ordinarie" medlemmar. Panelhushåll som har flera TV-apparater har givetvis också TV-mätare kopplade till var och en av dessa TV-apparater. Tekniskt fungerar det så att en kanalsökare automatiskt känner av om TV:n är påslagen eller inte och söker av frekvenserna som de olika kanalerna sänder på så att den "påslagna" kanalen kan identifieras. Även i de fall en video används som tuner kan kanalsökaren identifiera vilken kanal man valt. Varje natt, från kl 02.00, överförs lagrade tittardata från TV-mätarna till en PC via det vanliga telenätet."

Försöka glömma detta nu - godnatt.

Jag tycker att det är viktigare att stötta Sirius på något sätt (förutsatt att Sirius satsar på cupen) än att göra nån bojkott av SvFF, SEF, SvC och TV4 som inte en jävel kommer bry sig om.

Jag bojkottar inte för att TV4 eller SvFF ska märka det, jag gör det för att hela arrangemanget får mig att må illa. Det känns helt enkelt inte rättvist mot oss, men jag tänker inte ha en åsikt om någon annan vill åka dit och stödja Sirius eller se matchen på tv.
Såg det röriga men ganska underhållande programmet Ekwall vs. Lundh. Ekwall tyckte att det var ganska taskigt att Sirius och Valsta skulle spela sina hemmamatcher mot storlag i Gävle. Lundh svarade typ att Sirius är så jävla dåliga att folk kommer att åka från Gävle till Uppsala för att slippa se matchen. "One way traffic" som han sa. Känns fräscht.
Ja, men kan någon inte få bort skånepågarna från TV-studion i all framtiden framöver? De är ju bara såååå dryga.
Jag bryr mig inte om provocerande journalister som försöker väcka känslor alá Peter Johansson på UNT i vintras.
Va?? Vem fan är Lundh? Hur i helvete kan man få sitta och säga så där i tv? Ännu mer bojkott!!! (cred till Ekwall dock om han sade så där)

Jag är sårad in i själen. :(
Nästan så att vi borde bevisa för Lundh att vi finns. Nolla han är.
Vem är Lundh? Ekwall har jag sett skitfull på bandy så den känner jag igen
Lundh är inte bara kass som journalist utan även osympatisk som person enligt säkra källor. Synd att han får betalt för att fläka ut sin vårtiga personlighet i TV.
Lundh är lite skum. Först tippade han Sirius på uppflyttningsplats till Allsvenskan den här säsongen, sen dissar han oss totalt så där.
Ja, man man lyckas att få Ekwall att framstå som reko så är man lite mysko.
Jag tycker inte att det ärLundh som är skurken i dramat utan tv4 chefen som är med i samma program. Han är ju en av dom högst ansvariga bakom cuphelgen i Gävle. Han har dessutom ingen förståelse för klubbar som Valsat och Sirius och tycker att det är konstigt om dom skulle gnälla när dom så generöst får tv tid.
lundh är boisare. han var på matchen i tisdags.
Han verkar vara en otroligt opartisk och objektiv sportjournalist...
Lundh kan dra åt helvete. Å det kan alla pajasar till sportjournalister som bara försöker sticka ut och få uppmärksamhet. Dessutom drar han sina kollegor i smutsen.

Med risk för att låta gubbe så ger man för mycket utrymme i media till folk nu för tiden som bara ska tycka, utan att de egentligen har kunskap eller kompetens nog att uttrycka sig på ett vettigt sätt. Bloggar och krönikor till höger och vänster.

Bring back Bosse Hansson, nu!

OCH dessutom så har vi för många TV-kanaler nu för tiden. För tio år sen så hade Lundh suttit på Tomelilla Tidning och skrivit om den senaste div 6-matchen, nu får han sitta i TV och slänga ur sig groda efter groda. Avgå/lägg ner/etc.
Att flott-Bosse får sitta i TV är ju ett till exempel på det.
Ordföranden är fantastisk!
Instämmer! Väl Gubbat!
TV4 suger rätt rejält över lag
STRYKTIPSET 1X2 17/5

Kl 11:05 Fördelning %
1 X 2
1. Portsmo. -Cardiff 52,2 22,9 24,9
2. Falkenb. -IFK Göteb 44,5 27,9 27,5
3. Sirius -Djurgård. 43,8 25,2 31,0
4. Väsby Utd-Örgryte 43,1 27,6 29,3
5. AIK -Landskr. 42,9 27,9 29,2
6. Degerfors-Jönköping 44,0 25,4 30,6
7. Gröndal -GIF Sunds 43,3 27,6 29,1
8. Kalmar FF-Brommap. 43,0 28,6 28,5
9. Norrby -Ljungsk. 43,0 25,8 31,2
10. Valsta Sy-Helsingb. 43,3 27,4 29,2
11. Carlstad -Lindome 42,7 27,6 29,7
12. Värnamo -FC Trollh 43,8 26,3 29,9
13. Sylvia -Brage 45,2 27,4 27,5

Omsättning: 927.683 kr

Det hinner väl ändra sig men dom som tippar stående rader tror på Sirius!
Tänk, alla hemmalag är favoriter hittills. Vilken slump!
Farbror: Det brukar se ut så där. Oddsen på att Sirius ska vinna är mycket roligare än dom på att Gården ska vinna.
Ah, vi har ju faktiskt en SC-tråd.
Citerar Nerikes Allehanda:
"Ingen cupfest direkt. Det ser ut att vara fler vakter än publik. Kanske en 150 stycken bortsett från vakterna då, enligt Henrik Brändh på plats i ett kylslaget Gävle."
Haha! Publikfest i Gävle, heja heja!!! Njuter av skadeglädje.
Bra. Hoppas nu att morgondagen går i samma tema.
Intressant att notera att förbundet inte vågat publicera någon publiksiffra på hemsidan.. Det har man för samtliga matcher i div 2 tex..
http://www.bt.se/sport/folktomt-da-elfsborg-vann(643608).gm

Får man hysa en from förhoppning om att de åtmistonne lär sig av sina misstag till kommande cuper? 375 pers är inget annat än ett praktfiasko!
I min värld handlar detta dock om att stötta ett lag. Inte att lämnde de därhän och hoppas på att Svff ska bry sig.
Känns inte som rätt forum för att visa missnöje när ens egna lag får lida.
Hinken: Va?
Det handlar givetvis om att stötta sitt lag, just vid detta tillfälle är jag fullständigt övertygad om att det bästa sättet att stötta vårt lag är genom att visa att vi inte tycker att det är ok att förbundet beter sig hur som helst. Det lagen (Sirius) lider av är ju inte att vi inte åker dit och skriker i första hand utan av de uteblivna biljettintäkterna samt möjligheten att få visa upp sig för en stor hemmapublik och även den spelmässiga fördel som hemmaplan ger.
Kolla bara vad Mani har att säga om det. Tror att alla spelarna är förstående. Men ha så kul på plats, Hinken!
Enligt både NA och GD var det knappt 200 på plats. Och enligt BT's förstasida var det desamma. Vet alltså inte exakt hur många som var på plats, förbundet har fortfarande inte redovisat någon publiksiffra. Well, oavsett om det var 200 eller 400 så är det en katastrofal publiksiffra, det förstår nog även förbundet.
Lundh är en jävla idiot, han gjorde något på Expressen som gjorde han fick sparken, var en jävla soppa kommer jag ihåg, att TV4 tar upp honom säger en del om TV4, kommer inte ihåg orsaken bara vad han fick sparken för. men stormigt var det.
Ser ut att ha blivit många mål... Det var ju trist!! Jag hoppades på ösregn, 0-0 i en stentråkig tillställning, sen ett slumpmål på en feldömd straff i slutet av andra förlängningskvarten!!

Själv sitter jag gubbigt grinig och vägrar slå om till TV4 och håller istället på Cardiff i FA-cupfinalen.
Om man höjer volymen på tvn där hemma så hör man regnet, mysigt.
garligur: Så det är inte bra att Sirius får lite självförtroende inför fortsättningen av Superettan?
Herregud, valsta syrianska slog ut hellsingborg med 2-1...
Skrällarnas dag kan man nog kalla det. Helsingborg spelade sig gång på gång igenom Valstas försvar (åtminstone i första halvleken), men avslutade antingen utanför eller på Bylle.
....men visst såg Valstas stralle lite billig ut?
Såg inte så långt. Avgjorde dom på straff?
Så sjukt glad jag är för både IKS och V/S-skull. Nu får vi bara hoppas att de får en rättvis lottning och hamnar på hemmaplan (på Studan respektive Midgårdsvallen, inget annat) i nästa omgång.

Annars, underbart med det stora "publikintresset". Strax under 200 på IFE - ÖSK, enligt mina källor. Idag på IKS - DIF kan det max ha varit 150 pers, bortsett alla grönvästar. På V/S - HIF kan det knappt ha varit tresiffrigt. Tragekomiskt och förhoppningsvis slipper vi sådana här Stadskamp-jippon i framtiden, om inte förbundet är ännu muppigare (skulle inte förvåna mig ett smack). Lyckad bojkott helt enkelt, enda missen var att TV4 Sport trodde att publiksiffrorna berodde på vädret. :D
Svårt för pajaskommentatorerna att kritisera sin egen kanal. Enligt UNT så var det 65 pers på IKS-DIF...
Några som vågar säga sanningen:
"Försöket med ett samlat cupsammandrag på Strömvallen i Gävle är så här långt - före söndagens avslutande matcher - ett rejält fiasko. Visserligen var det riktigt dåligt väder under lördagen, men det är bara att konstatera detta faktum."
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=1133815
Hehe.. må det regna även under söndagen!!

Bigbadda: Nej, självförtroende är något som ingjuts innan säsongen i spelarna, av tränarstaben!! Sånt skaffar man sig inte i pajasmatcher i fåniga cupturneringar.
Gillade Siggi Jonssons kommentar efter matchen "Ska det vara så här så är jag bara glad att vi åkte ut - fotboll ska spelas inför publik". Jävligt bra sagt!
Hans egen vice ordförande är ordförande i SEF som var med och fattade det här beslutet.

Jag tror man skaffar sig självförtroende genom att slå ett allsvenskt lag med 4-2 i en turnering, oavsett vad du tycker om den. Framför allt bra efter 1-9 i målskillnad på tre matcher.
Absolut! Och Siggi blir nog lite som gamla Jonevret (-stenhårda grabbar!). Lär väl få gå snart, men ett bra uttalande i övrigt, luktade dock lite "dålig-förlorare"-känsla över det hela.

Nu kör vi! Mot omgång 4!

Visst, fantastisk fånig ide detta med sammandrag.
Panik hos SFF?
Utpressning av TV4?
Men vad anser Sirius tröjsponsorer om 1,5 timmars visning i en rikstäckande kanal? Egalt?
Här i sta´n får vi vara glada för allt vi får?
För ett tag sedan fick jag (från någorlunda trovärdig källa) berättat om avtal som gav en viss summa extra OM laget exponerades i media.
I t.ex. sportspegeln så gav2/4/6 minuter respektive x/xx/xxx mer i slantar. (Ehh, laget ifråga var Alvik basket, "ett tag "bör tolkas generöst-och avtalet inefattade antagligen arenareklam.)

Absolut! Och Siggi blir nog lite som gamla Jonevret (-stenhårda grabbar!). Lär väl få gå snart, men ett bra uttalande i övrigt, luktade dock lite "dålig-förlorare"-känsla över det hela.

Nu kör vi! Mot omgång 4!

Jo, självklart hade han itne sagt så om dom vunnit. Men tycker likväl det var en skön kommentar!
Vad ska man säga? DIF, HIF och AIK utslagna.
ESK vidare också. Vore grymt kul att få dem i lottningen.
Personligen så tycker jag att Siggi´s uttalande luktade lite barnrumpa och dålig förlorare. Hade han sagt det innan match så skulle det varit en annan grej.
Värsta tänkbara lottning: LSK borta - sjukt ointressant och skitsvårt
Bästa tänkbara lottning: Bajen hemma.

Följande lag kan vi bara lottas på bortaplan mot:
LSK
IFK Norr
IFK Gbg
HBK
MFF
ÖIS
BoIS
ESK
Giffarna
Karlslund
Valsta

Av dem känns bara Karlslund okej eftersom de är rätt kass. Valsta till exempel är ju en given torsk. Resten är svåra som fan och på bortaplan. Usch och fy!

De enda lag som vi kan få hemma är alltså Bajen, KFF, Elfsborg och Degen. Och för vart och ett av dem 50-50 på hemmamatch. Alltså i runda slängar 13 % chans att få en hemmamatch...
När är lottningen?
i fotbollskanalen som börjar 24 blankt. prime time!
Var sänder fotbollskanalen?
Spännande! Jag ska vaka. Säg snälla "Fotbolls-Gud" att vi får hemmaplan. Men oddsen är ganska höga på det... Vi får hålla tummarna. Jag möter gärna Degen igen. Dessutom så får vi dra lott om hemmaplan ifall vi ställs mot dem. Om vi får Allsvenskt-motstånd igen, vill jag gärna möta Bajen - på Studan (där skulle det också bli lottning).

RRR: På TV4. :)
Varför heter det fotbollskanalen? Är det där den där Lundh huserar? och flott-Bosse?
Skånepågarnas påhitt. Döpt efter hemsidan där clownerna huserar. När det vankas lottning är det ett undantag att se på det, men jag blir riktigt arg ändå... man vill ju se när de drar varje lott för sig, inte en massa irrelevant skitsnack från "experterna" om hittan och dittan. Jag vill se lott för lott.
Dynghåla - Sirius i cupen... shit! Ganska kul ändå.

Ville dock ha en hemmamatch på hemmaplan som kompensation för förbundets spotteri.
Vi har dock goda möjligheter att ta oss vidare, känns som en 50/50-match med fördel för oss. Dessutom om vi tar oss vidare så är minst 2 st Allsvenska-lag väck.

Omgång 4:
Karslund – Norrköping
Valsta/Syrianska – Örgryte
Halmstad – Elfsborg
Enköping – Sirius
Göteborg – Ljungskile
Landskrona – Sundsvall
Malmö – Hammarby
Kalmar – Degerfors

Speldag 28 juni
Helt OK ju! Jag gläds åt att få inta lilla Enavallen och triumferande resa därifrån med kvartsfinalplatsen säkrad. Det känns definitivt som en kul lottning. Även om ESK ställt till det för oss förr.
Joint: Minst tre allsvenska lag t.o.m
Jag tycker det är helt underbart att se det här:
http://www.svenskfotboll.se/t3cupre.aspx?p=192659&scr=table&ftid=15823&p=288296
De enda matcherna som inte har publiksiffra i tredje omgången är de som spelades i Gävle.

Dynghåla i cupen är ju helt underbart. :D Tyvärr blir det på Enahandavallen, men eftersom Dyngen antagligen fortfarande kommer ligga på nedflyttningsplats då så blir det väl ungefär lika många Enköpingsbor som tittar som det var totalt i Gävle, men desto fler Västringar. Det hade kunnat vara betydligt värre. Hoppas vi lyckas bärga en kvartsfinalplats.
Bigbadda: De har faktiskt redovisat publiksiffran på en match (KFF - BP) = 100 st.

Jag längtar till den 28:e juni! Bara för att vi bojkottade senast tycker jag vi ska satsa på en "stor" resa till Dyngan. Senast fyllde vi en buss med priset 50/100 kr utan att gå i någon ekonomisk förlust? Och då gick det ändå UL-bussar vill jag minnas. Alla till Sveriges närmaste stad den 28:e juni.
Det blir svårt eftersom vi ska möta LB07 hemma den 28 juni.
Det har du rätt i! Då blir det en annan speldag helt enkelt. Fotbollskanalen var väl för pantade för att skriva att det var prel. speldatum.
Som vanligt. Vi ska möta Dyng senast 28/6.
"känns som en 50/50-match med fördel för oss"

Kan inte annat än instämma ;)
50/60 m a o?
aaarrgghh. ESK borta, traditionens makt osv. Det blir torsk! Jag har aldrig sett Sirius ta poäng på Enavallen.
Jag skulle bli extremt irriterad om matchen mot LB07 flyttas. Jag håller på att fixa upp folk från Stockholm (med anknytning till LB07) för fotboll och allmänt partajande. Blir matchen på annat än lördag blir det inget av.
Lemon: Serien går före cupen är jag rätt säker på.

Tycker det var en rätt bra lottning ändå. Vi kan behöva öva på att vinna på Enahandavallen.
SvFF är bra på att blunda för verkligheten:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=771084

I och med att fotbollspamparna verkar ha fått tankeförmågan tilltäppt av för mycket kolesterol från alla bjudmiddagar så kan jag hjälpa dem att tänka till lite. Svenska Cupen består till sin natur av en hel del ointressanta matcher där det alltid kommer att vara svårt att locka publik. Det gäller t.ex nästan alla matcher mellan seriekonkurrenter. Vissa matcher är dock på förhand en given publiksuccé, t.ex i den här omgången Sirius-DIF och Valsta-HIF. Dessa matcher behöver inte "åtgärdas" på något sätt, de ska spelas på de "mindre" lagens hemmaplan, och därigenom bidra med viktiga biljettintäkter och ett ökat fotbollsintresse på orten ifråga. Det är väl inte så svårt att begripa?

Den otroliga orättvisan i att helt sonika beröva vissa klubbar på deras hemmamatcher utan någon som helst kompensation har jag inte sett diskuteras överhuvudtaget.
Sanslöst. Vad ville de egentligen uppnå? Väntade de sig att folk skulle vallfärda till Gävle för att se på fotboll i dagarna tre? Nån sorts fotbollens Hultsfred? En- eller kanske tredagarsbiljetter? Festivalarmband och langos? Niklas Strömstedt i paus? Jag förstår ingenting.

Nu får vi ta och försöka övertyga IKS om att göra vad de kan för att stoppa såna här cirkusfasoner till nästa år. Om förbundsgubbarna inte ens kan se att det var en dålig idé utan bara skyller på vädret så är vi alla väldigt illa ute.
"Det är möjligt att det här systemet inte klarade att uppfylla syftet att skapa den folkfest vi hoppats på, säger Lars-Åke Lagrell."
No shit Sherlock.
oooohhh självinsikt!!!????

Ser gärna att vi torkar med 19-0 mot pepparrötterna i cupen, så länge vi vinner seriematcherna.
För övrigt tycker jag rubriken "Svenska Cupen" borde sortera under huvudrubrik "Ovidkommande"....
Jag är villig att byta en vinst i Enköping i serien mot en vinst i cupen. Tyvärr kan jag nog inte åka dit och kolla på matchen. :(
Black Army ringde upp Gerhard Sager på SvFF för att fråga hur man tänkte om cuphelgen i Gävle. Hr Sager verkar tycka att det här med publik på fotbollsmatcher mest är något jobbigt och besvärligt som man helst skulle slippa.

http://www.blackarmy.se/Sidor/kollanyhet.php?nyhet=1637
Känns lite som man blivit spottad i ansiktet om jag ska vara ärlig.

AVGÅ!
Ja årets rikspucko -08 har ju iallafall fått en ny stark kandidat.
Det är ett imponerande märkligt uttalande faktiskt. Men jag kan nog tycka att artikelförfattaren kunnat hoppa över det där sista stycket.
Erlingmark: Självklart, men tänk på att det är Black Army...
Det perversaste är ju ändå att han totalt ignorerar fotbollens största "kunder": publiken. ”Varför skulle vi lyssna med er, det har ju inte ni med att göra” och ”Nä men ni har ju inte med att göra hur vi arrangerar det här” - Snuskigt värre...
Lite grann som att Sony Ericsson skulle säga: "Nä, men vad spelar det för roll vad unga människor vill ha för funktioner på mobilen, det har ju inte dom med att göra".
Gosse. SvFF överträffar sig själva.
Om detta är sant är det ju helt makalöst. Uppenbart är att karln ska avgå.
Det är kanske inte så ofta som sanningen överensstämmer med BAs åsikter kanske....
Karln kan gott sitta kvar för min del
Nej det är klart att man får reservera sig för hur frågan är ställd osv. Men om det är hans åsikt att supportrar inte har något med saken att göra är han direkt olämplig och kan omöjligt sitta kvar.
Om han har den åsikten så kan jag sätta min mamma på att han inte hade jobbat i SvFF.. Att en trettonårig gnagare skriver det på ba's sida är inte tillräckligt för att jag ska köpa det iaf.
Tyvärr så förvånar det mig inte. SvFF verkar vara fullt av klåpare som inte fattar ett jota om fotboll.
Ja, man rodnar å förbundets vägnar!

Hur många av förbundets gratisätare fanns på plats under "Cupfesten"?
Har en trettonåring skrivit texten? Öh, va? Jag tyckte det var en välformulerad och bra artikel (bortsett sista raderna som var lite patetiska) liksom den andra artikeln ang. cupen. Och jag är absolut inte förvånad om det han säger är ordagrant. Oh, mama!
Det skulle ju vara intressant om typ DN eller någon annan seriös tidning kunde ringa upp honom och ställa honom till svars.
Vad jag menar, och du säkert förstår, är att man kanske ska ha i bejakande att de som skriver på den sidan kanske inte alldtid håller sig till sanningen i alla lägen. Det är ungefär lika troligt att detta är sant som att det hade varit publikfest i Gävle om det inte regnat...
Foley: Du kan ju prova ringa till Gerhard och fråga. :D

Om han har den åsikten så kan jag sätta min mamma på att han inte hade jobbat i SvFF.

Jag tycker den åsikten verkar stämma alldeles utmärkt med hur SvFF har agerat.
Nja.. Visst får man tro och tycka vad man vill. Jag vill bara mena på att det kanske inte är helt rättvist att basera sina åsikter på en artikel som är skriven av en supporterförening som öppet ligger i fejd med svff. Det verkar ha gått alla förbi att de kanske är ute efter att skapa opinion mot svff? Sen om det är sant det som står där kan man ju inte veta, men jag känner inte att jag behöver ringa och trakasera honom för att få reda på det heller. Han har nog fullt upp med sånt iaf nu...

Vad gäller själva sakfrågan så är det klart att det var ett riktigt uselt koncept redan från början. Vi får spela inför tomma läktare, och det är väl ett ganska ovanligt och hårt straff i vanliga fall?
Däremot så får man ju säga att svff jobbar i rejäl motvind. Det enda man förknippar cupen med är klubbarnas gnäll över hur tajt spelschemat blir. Sedan kommer tv4 och ger svff en massa pengar mot att de lägger matcherna i gävle.. Vad gör man? Men för säkerhets skull säger jag det igen, det var en dålig idé från början. Men inte oförsvarbar.
Jag hoppas iaf att det kommer nåt positivt av det här. Tex att tv4 fortsätter att sända de flesta matcher och att det blir fasta speldagar. Men ska det hända nåt så tror jag att det är fel taktik att ringa och trakasera svff, det är så destruktivt.
Kanske inte trakasera, men framföra konstruktiv kritik. De är lite trångsynta i detta förbund. Snart värre än bandyförbundet.
Till nästa gång, kära klubb, kan det väl ta och föras en diskussion med oss supportrar/VSS-styrelse innan det tackas "Ja" till cuphelg i Gävle och liknande frågor. Tack.
ESK tycks stå upp riktigt bra, jumbo möter jumbo står 1-1 just nu.
Seger för pepparrötterna. 7-6 till Dyng.
Oj, jag stängde ned rapporteringen när Peking tog ledning med 2-1 i 109:e matchminuten. Jävlar, de vände på steken... Fan så bra ESK är. "Dessvärre" åker de på torsk på lördag p.g.a träningsverk. Smart drag.
Ha ha. Det är helt overkligt. De stackars ESK-spelarna kör ju slut på sig fullständigt. De stackarna kommer att få sota för det här i ligan. De kanske kommer att vara tvungna spela semin samtidigt som en seriematch härnäst, vem vet vad SvFF hittar på.
677 personer på den matchen, btw. Vilket intresse!
677 pers i Norrköping. På målen dom visat på teve tycker jag man kan se att Pekings målvakt inte hade sin bästa dag. Straffen som Pantic tog var helt värdelös också. Jesper Blomqvist spelade från start. Han kanske är flott-Bosses nya vapen? Patetiskt tycker jag.

Ha ha. Det är helt overkligt. De stackars ESK-spelarna kör ju slut på sig fullständigt. De stackarna kommer att få sota för det här i ligan. De kanske kommer att vara tvungna spela semin samtidigt som en seriematch härnäst, vem vet vad SvFF hittar på.

Så jobbigt är det väl inte att spela nån extra match i bland mot lag som inte bryr sig? ESK satsar ju som sagt på cupen och de kan mycket väl vinna hela skiten. Om Sirius kan slå ett slött och oinspirerat Djurgården borde väl ESK kunna slå alla lag som är kvar i cupen?
Heja Valsta & Bylle! Vinner de mot Bajen och sen mot Elfsborg/Kalmar, får de spela final på Midgårdsvallen. Tufft. Muppförbundet hade lyckats skrivit fel på sin hemsida: "(svenskfotboll.se angav under fredagsmorgonen felaktigt att Enköping eller Göteborg skulle få hemmaplan - men självklart gäller det besked som gavs i den direktsända lottningen. Vi beklagar felaktigheten.)"...
Ser egentligen ingen anledning till att häckla Enköping för att de vinner cupmatcher och dessutom har mage nog att vara glada för det så länge vår egen prestation i serien är som den är. Ett möjligt scenario är ju faktiskt att vi åker ur Superettan, ESK klarar sig kvar och spelar UEFA-cupen nästa år. Kanske inte så troligt, men om vi offrar cupen och dessutom åker ur serien så vi ju inte direkt några vinnare.
Det finns väl alltid anledning att häckla Enköping? Sen kan jag visst känna att jag gärna hade velat se Sirius få möta Göteborg i en semifinal, men vi kan ju alltid hoppas att det i ESK´s fall går ut över seriespelet.
Självklart hoppas vi att det går ut över seriespelet!
Ja man får ju hoppas att dom inte går om Sirius som verkligen satsar på serien.
Jag är glad ju fler matcher ESK får spela, det tär på materialet.

Sen vet vi ju att om vi nån gång skulle lottas mot Göteborg, så blir det på bortaplan eller i ett sammandrag uppe i Knohulebruk!!!

677 pers i Norrköping. På målen dom visat på teve tycker jag man kan se att Pekings målvakt inte hade sin bästa dag. Straffen som Pantic tog var helt värdelös också. Jesper Blomqvist spelade från start. Han kanske är flott-Bosses nya vapen? Patetiskt tycker jag.

Vad e det patetiska??
Blomqvist va bra och kommer tyvärr vara en detalj som gör att esk klättrar, sen gillar jag också att driva med esk men deras andra halvlek o förlängning var mkt bättre än vad deras tabell läge visar.
Esk kommer tror jag tyvär börja klättra ganska snart bara hoppas att vi med gör det.

Svenska cupen tycker jag man ska satsa på vilket esk har gjort, skäms fortfarande över torsken mot dom borta.
Kloka ord från Kniv-Jonas, instämmer tillfullo.
Nu har du rökt på igen Jonas. Cupen är och förblir en cirkus där bara clowner göre sig besvär!!

Jeppe på berget kommer att halta av senast inom två omgångar!!
Och där tackade Flott-Bosse för sig!!!
Den såg jag faktiskt inte komma. Svårt att sia om det är till fördel eller nackdel.
Den har väl vart på lut hela våren, bara det att ESK inte fått arslet ur vagnen och kickat honom. Nu blir ESK farligt....
Tycker det är synd att Bosse gick. Han och ESK var "a match made in heaven". Snacka om att vara lämpade för varandra. Tyvärr verkar det ju som att cupsegrarna verkat vara en bra tändvätska för ESK vilket kanske inte var helt oväntat. Nu har de ju inte allt för många cupmatcher innan Superettan är över så cupdeltagandet lär ju knappast vara till nackdel för dem framöver. Håller helt med Kniv-Jonas om att vi borde satsat mer på cupen. Cupen i sig är naturligtvis inte så läcker men skulle vi nått en final är jag övertygad om att till och med Västra Sidan skulle sluta upp och det är ju bevisligen inte omöjligt för ett Superettanlag att ta sig ut i Europa den vägen. Så länge vi inte fightar omen CL-plats känns det onödigt att skänka bort en seger när man väl nått kvartsfinalen. Varför ställde vi ut ett ordinarie lag mot Djurgården i Gävle om vi nu sket i cupen? Tror inte att vi vunnit allt för många poäng i serien på det genidraget.
Hela problemet låg ju i cupschemat iom att kvartfinalerna spelades mitt i Sirius sommaruppehåll. Om Sirius skulle ha spelat match i torsdags hade vi antingen fått ställa upp med de få spelare som inte råkat boka in en charterresa under semestern, eller också blivit tvungna att dra in ledigheten för a-lagsspelarna, med förmodligen förödande konsekvenser för lagmoralen. Nu fick ju Valsta iofs uppskov på sin match, men det var ju knappast något man kunnat räkna med på förhand.

Men vad fan, nu har vi ältat cupskiten non-stop i två veckor. Är det inte dags att släppa det nu och koncentrera sig på att lämna den där vidriga jumboplatsen i Superettan istället?