Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

The Noor Sabri thread

Den har redan börjat! Och här är väl en av komponenterna till "superdygnet" det skrevs om i en annan tråd misstänker jag.

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=741761,00.html[/link]
http://siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1186 ger mer och bättre info!
Officiella en bättre länk. Men Allbäck mot Noor Sabri är en fet start på sommaren! Sjukt kul.
Shit, signa honom för fan! Sjukt stekhet värvning!
Riktigt stort!
Vore skönt för framtida stunder att ha en signad målis, och jag tror Sabri är en målvakt av riktigt bra klass. Signa, så fort fönstret öppnar. ;-)
Verkligen bra jobbat! Bra att Sirius fortsatt att jobba pa malvaktsfragan. En potentiell kanonvarning!
Youtuba honom. Han är inte direkt en okänd kille i Mellanöstern... Han själv skulle ensam dra några hundra pers extra per match. Dessutom är han ju minst sagt välmerieterad...
Man kan signa innan fönstret öppnar. Vet inte hur det ligger till exakt just nu. Men det är nog påskrivet eller påskrivet snart i alla fall. Hoppas jag.
Härligt. Hoppas att man skriver ett kontrakt på så lång tid som "möjligt". Jag menar, han skulle inte göra bort sig i Allsvenskan direkt. Wow! Detta är riktigt stort alltså.

Asså checka denna hyllningsfilm: http://youtube.com/watch?v=yFdjm67Od3Y - nu börjar jag förstå hans nationella status. Coolt för övrigt att han kan lägga straffar också. :-D
Han ser grymt bra ut! Hoppas, hoppas..
Det vore ju verkligen helt fantastiskt med hans kråka, och vad jag förstår talar väl det mesta för att det blir så också!! Kul att han äntligen är här!
Coolt! Jag gillar dessutom den arabiska musiken som ligger till många av klippen på youtube.
Shit asså, det där är stort. Riktigt stort. Det låter ju som en spelare som Svennis skulle pröjsa stora stålar för.
...eller kanske de te-drickande herrarna i Dubai??
Det skulle ju dessutom dra en massa exil-irakier till Studan förhoppningsvis!
Jäklars vilken värvning om den slår in!
Ja hmm... det är nog bra med lite provträning först. Gör han nån mer räddning än straffräddningen? Ser ut som en klassisk fladdermålvakt ala Vítor Baía.. men absolut en intressant kille det behövs lite profiler!
Är det Drillo som tipsat eller vem har fixat detta?

http://www.noursabri.net/
Jag såg en dokumentär om Iraks seger i asiatiska mästerskapen och fy fan vad jag rös. Bara på grund av det vore det en störtcool värvning.
Som sagt, det vore den coolaste värvningen i Svensk fotboll iår, näst efter Allbäck
Det är ganska kul att följa hans fanatiska anhängares diskussion om honom i tråden nedan. Underbart att de följde matchen mot Degerfors!

http://www.aliraqi.org/forums/showthread.php?t=75249&page=18
Har Noor börjat träna med Sirius?
Haha, det är ju sjukt coolt att irakier i hela världen sitter och följer Sirius innan Noor ens har signat.
Oavsett om han är bra eller inte verkar det som om han signas kommer hur många som helst att komma på matcherna.
ja, och det där är bara det engelskspråkiga forumet. de arabiska forumen kryllar av noordiskussioner också. sirius följs på helt nya ställen!
Kanske blir en Beckham effekt, dvs tröjförsäljning för miljoner? ?
Mycket snack om Noor, men jag upprepar min fråga: Har han börjat träna med Sirius?
nej
Mycket snack är väl det som gör en Silly. Frågan var dock ytterst relevant.
följdfrågor: Varför tränar han inte och när är det tänkt att han ska sätta igång? tiden går.
det här trodde jag väl aldrig att jag skulle säga på allvar, men noor är faktiskt sjuk och äter penicillin. som det ser ut nu är han klar med kuren i mitten på nästa vecka. så hav tålamod!

vad gäller sirius kan man väl säga att noor sabri inte direkt är en okänd spelare som klubben behöver testa i träning.
Är kontraktet påskrivet??
Ska man alltså signa en spelare som vi itne kan använda föränn mot Örgryte?

Nog för att man kanske bör akta sig innan andra svenska klubbar hugger, att han är landslagsman och dessutom en potentiell publikmagnet. Men har Sirius verkligen råd med ett nytt heltidsproffs och tre målvakter?
Nu börjar jag förstå vidden av detta också. Han verkar ju vara en sjukt skön värvning och som jag fattat det så VILL han verkligen till Uppsala. Fantastiskt. Kul det där forumet också http://www.aliraqi.org/forums/showthread.php?t=75249&page=18
För övrigt borde tråden döpas om så den heter The Nour Sabri Thread här också.
Ska erkänna att jag också blir lite nervös över det ekonomiska, klarar klubben detta om det blir en kombination av regn och idel förluster med låga publiksiffor som följd? Snälla säg ja, för Noor på studan vore sjukt coolt.
Noor kan vara århundradets "värvning". Han verkar VILJA spela för Sirius. Han kan vara den bästa målvakten som finns i Sverige. Go for it ! Instämmer att det skulle vara sjukt coolt med en sådan målvakt. Finns det någon som vet nåt om honom just nu mer än att han figurerat på en bild med Lasse och är förkyld. Jag har alltid hävdat att det är ett otyg med aircondition på flygplan.
Han kanske tjänar in pengarna själv. Det finns massor av irakier och kurder i Sverige som antagligen kommer och tittar på honom, köper prylar och ett ökat intresse från media, inte bara i Sverige, ökar intäkterna ytterligare. Sedan säljs han vidare för massor.
jag tror nog att det finns ekonomi i det hela. dessutom finns det andra värden som inte är så lätta att mäta i pengar, men på sitt sätt är ovärderliga för sirius som varumärke i uppsala och sverige (och internationellt).
Jag tycker vi ska göra ALLT för att få den här målvakten. Spelar ingen roill när han kan spela utan signa bara, en bra målvakt gör laget.
Men vågar man verkligen tro att det är möjligt?
>>Hornby
Ja, det är inte utan att man börjar tro att Lasse Svensson gått en kurs i "Kreativ irrationell PR" hos Janne Sjonnemark ;)
Det känns som att det borde löna sig med Noor i laget. Vi skulle väl starta upp riskkapitalbolaget i år också, det kan ju vara en bra första spelare att lägga pengar på. Kommer det dessutom 1000 pers extra på matcherna för att se honom så är ju affären i hamn. Och efter tre år går han till Herenveen för 20 000 000...

Det känns som att det borde löna sig med Noor i laget. Vi skulle väl starta upp riskkapitalbolaget i år också, det kan ju vara en bra första spelare att lägga pengar på. Kommer det dessutom 1000 pers extra på matcherna för att se honom så är ju affären i hamn. Och efter tre år går han till Herenveen för 20 000 000...

.....eller till Dubai med den lilla skillnaden att dom betalar summan i USD eller oljefat.
Det är just de här "dra-extra-publik-sälja-mer-prylar" argumenten som skrämmer mig. Det är inget man skall räkna med men kan bli en trevlig bonus.
Om jag inte har helt fel så har Sirius budgeterat med ett hemmasnitt på 2500 i år...

Men vågar man verkligen tro att det är möjligt?

nu är jag iofs lite för insyltad i det här för att spekulera, men jag kan säga så mycket att sirius inte hade jobbat så hårt med noor om dom/vi inte trott att det var möjligt.
Fint ordtrixat där, gaffa ;)
Tung och stor!
Blå-svart Noor!
Sirius!
Hellre lätt och stor som målvakt...
Om man råkar svänga förbi löten idag med en lakrispuck i handen, får man se Noor då?
Ja, hur går det med Noor egentligen? Har han tränat något alls?
nej de har han inte snacka me en i sirius han e hel borta ingen vet vart han är ?
"Ingen vet var han är", har han alltså gått under jorden? Konstigt isåfall... Vad jag hört och uppfattat (för några dagar sedan) råkade han ha dragit på sig en influensa. Jag tror han är i Sthml.
Klart man kommer på Noor's första träning, säg bara till NÄR.
Kurerar man sig bättre i sthlm eller är det bara större klubbar där månne? Lustigt att han varit i uppsala en dag och resten i sthlm tycker jag...
Han har ju stor kompiskrets i Stockholm. Så, inte så konstigt. Men hur går förhandlingarna egentligen? Provspela ska han egentligen inte behöva göra, vi vet att han är bra redan...
Men han kan ju behöva träna med laget? Känns väldigt osäkert alltihop, satsa på Garre.
Några nyheter om Noor? Jag vill mer än gärna se ett kontrakt här.
Noor åkte till Jordanien idag för landslagssamling. Hans visum går ut i helgen. Han har inte skrivit något kontrakt med Sirius. You do the maths.
Men. Vafan. Så det blev inget? Det sög ju ;-(
Några tusingar förgäves alltså? Får väl hoppas att han bestämmer sig för Sirius, men känns i nuläget lika troligt som den där jamaicanen. Trist, då vi behöver en målis. Men man kan ju alltid hoppas...
Sirius har inte betalt något alls vad jag vet.
Dra på hänglåset på den här jävla tråden, piss oxå!
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=749766,00.html[/url]
Helvetes jävla skit !
Jaha det var ju trist. Påminner lite om en och annan misslyckad kärleksaffär där man fått en del hopp om en ny kvinna och skrutit lite lätt till höger och vänster om detta för att sen inse att det inte var ömsesidigt så får man skamset erkänna att det inte var som man trott... Ack ja.
William Amamoo från Vasalund kanske vill spela en divison högre upp efter sommaren? ;-)
Helt klart intressant... Någon för klubben att ta och förhandla med kanske.
Har Hjalmar och/eller Tighe gjort klart med nya klubbar?
hjalmar spelar med karlberg (div 3) och tighe med minnesota thunder (USL 1).
Hörde ett rykte idag att Noor Sabri har gjort klart med en annan Superettan-klubb. Enligt deras sportchef ska Sirius inte haft sina papper i ordning och varit allmänt klantiga i affären vilket gjort att Noor ska ha tröttnat och istället nappat på detta bud. Har ingen aning om sanningshalten i detta. Känner mig spontant ganska skeptisk till dessa uppgifter även om vägen från nämnde sportchefs mun till mina öron i detta fall lär vara relativt kort.
BP?
i den här affären ska man inte nödvändigtvis tro på allt man hör. klantigheten har i första hand funnits på andra håll (även om sirius också får se sig i spegeln).
I det här fallet så har väl Sirius några år kvar innan man kan agera som en "riktig" elitklubb. Om ryktet nu stämmer så är det bara att säga grattis till den klubben. Lite trist att vi inte kunde få honom bara.
När öppnar sommarfönstret?
AIK har uppehåll till början av juli. Samarbete?

Vi kanske kan låna Norling?
Men samtidigt, hur långsiktigt känns det att ha en målvakt på lån en säsong? Blir ju samma sak som med Milan. Om klubben ska ha en ny målvakt ska han vara bra och gärna ha ett lite längre kontrakt. Fick lite ångerkänslor igår, Jon verkar ha utvecklats sen han lämnade oss.
Han står ju bakom ett försvar som inte skiter knäck så fort motståndarna anfaller så det kanske beror på det.
Jag förstod inte i höstas varför Jon fick gå och jag förstår det inte nu heller.

När det gäller samarbetet med AIK så tänkte jag i första hand på utespelare.
Jag hade också helst behållt Jon, tyckte att hans påstådda ojämnhet var rätt överdriven. Men det var helt enkelt så att parterna inte kom överens om nytt kontrakt, så kan det bli ibland.
Jaså, trodde detta var en målvaktstråd. ;) Ja, någon back vore ju inte fel...

Jag förstod varför Jon fick gå, han höll inte måttet av vad klubben ville att han skulle prestera - istället släpper man fram andramålvakten och lånar en tredjemålis från Kalmar? Stabilt... :S
Problemet var väll att han va lite svår även inom gruppen.