← Sirius Fotboll
Premiär! Degen-Sirius
Okej.
Nya tag.
Genrepet gick väl sådär. Jag tackar min lyckliga stjärna som inte råddade barnvakt och bilskjuts för att ta mig dit. Seriespel är något helt annat än träningsspel och för att citera några av de inblandade igår - Degens scouter kan inte fått ut mycket onformation och om de tror att vi är såhär dåliga kan det bli kul på tisdag.
From förhoppning, men ändå. Det är ungefär den enda lilla livlina jag kan tänka mig att ljuga ihop.
Mot Degen vill jag se:
1. Inställning, inställning och inställning!
2. Ett fungerande passningsspel som vi bitvis kunnat skymta, framför allt mot Djurgården.
3. Samarbete mellan försvarsspelarna. För mycket individuellt arbete just nu. Det där måste funka på tisdag.
4. Anfallare som levererar.
Önskat lag:
Garcia
Tengan-Gurra-Fernberg-Luggen
Ekan-Ante-Gallo-Fredrik
Antou-AG
Milan låg bakom två insläppta mot Vasa. Säga vad man vill om Garcias jämnhet, men han skulle sälja sin morsa för en seger på tisdag och det är den inställningen jag tror kommer att vara nödvändig. Given i mitt lag till sommaren...
I backlinjen ser jag hellre Fernberg än Nordh. Fernberg har varit riktigt bra när han spelar, Nordh har varit riktigt ojämn och samspelet med Gurra har inte alls fungerat. Love och Luggen har ungefär samma typ av kvalitéer, men Luggen känns starkare och stabilare, vilket i sammanhanget är helt sjukt, men i alla fall. Gurra och Tengan är givna.
Ekan och Ante måste man bara ha på planen eftersom de kan göra det oväntade och det extra. Gallo litar jag inte på, men han har rutinen att styra en match och han är en gammal gubbe som behövs i skarpt läge. Viktigt att ha en fast fot på planen också. Fredrik MÅSTE spela. Fladderlirare som Mani får sitta på bänken när det är premiär borta. Jag vill ha säkerhet och stabilitet och nån som smäller på ordentligt. Petter har inte varit tillräckligt bra för en startplats. Punkt.
Anfallet. Tja, vad ska man säga? AG har ju inte direkt levererat och det känns hugget som stucket om man ska starta med honom eller Palmqvist. Känslan är ändå att AG har målskyttet i sig och att det kommer att lossna. Antou verkar ju å andra sidan vara den enda som gör mål så han måste ju få spela. Hochen på bänken. Hoppas 20 min ska räcka för att han ska kunna avgöra matchen.
Summan av kardemumman. Ryktet som har sipprat ut från Degens träningar är att "det är riktigt dåligt". Måtte det vara så, för dagens Sirius är också riktigt dåligt. Jag är tokigt nöjd med en poäng och jag skiter i allt vad skönhet heter. Jag vill se lågt försvarsspel och kontringsfotboll. Degen är favoriter och jag vill se ett Sirius som spelar därefter.
Faktiskt precis samma startelva som jag själv tänkte förorda. Håller framförallt med om att Fredrik ska spela nu, det här laget behöver lite jämtländsk tjurskalle.
Det är självklart viktigt med inställning, men just på målvaktspositionen kan det nästan ställa till det. Bylle skulle kunnat sälja både sin morsa och sin farsa för tre poäng, det var hans styrka, men ibland också hans svaghet. Ändå väljer jag också Garre framför Barre i målet, de är väl ungefär lika osäkra kort båda två, men backarna bör ändå vara något mer samspelta med Garre.
Jag hoppas på nya tag!
Det värsta som finns är inte förluster utan när laget inte har givit allt. Olsson, Antou och Ante är ju spelare som jag tycker alltid kämpar 100 %. In med dom i startelvan för en liten energiboost, det smittar ofta av sig på övriga laget.
en sak till, kommer premiären att spelas på gräs?
har Sirius spelat nåt på gräsunderlag?
#3 ·
Joint
· 2008-04-09 15:08
Stora Valla har naturgräs, ja.
Det där vara bara en träningsmatch. Nya tag mot Degen!!!
De skulle träna på naturgräs för första gången idag... Ingen riktig flyt just nu. Blev löpning istället.
#5 ·
RRR
· 2008-04-09 17:39
Jag vill se Elon i ett inhopp och slita sönder allt som återstår att Degen, hellre än en otränad Hoch
Om jag ska gissa uppställning till Degenmatchen och tittar på dagens U21-uppställning blir den så här:
Milan
Tengan - Gurra - Nordh - Luggen
Ekan - Ante - Gallo - Mani
Antou - AG
I dagens U21-match spelar nämligen Garre, Fernis, Love, Kim, Petter och Macke från A-truppen.
Det behöver iofs inte betyda så mycket, det är ju fem dagar till match. Men Mille har ju hela tiden föredragit att satsa på det "säkra" kortet i sina startelvor så det blir nog inte särskilt många ändringar jämfört med "den tänkta startelvan". Men jag känner mig i alla fall 120 % säker på att Fredrik startar om han är fullt frisk.
Varför inte Mani?
#9 ·
RRR
· 2008-04-10 16:47
Hoch?
#10 ·
Joint
· 2008-04-10 16:51
Hoch, ja. Han verkar vara i jättedålig form och så, men det är inte en karl man petar ur startelvan. Jag vill se Hoch på tisdag! Bredvid honom vill jag se Automan, för att sedan byta in en pigg AG.
Bra idé. Hochen kan stå och titta första halvleken, kanske slå in någon retur från ett skott av Antou. Sen kan vi sätta in AG som kan springa sönder resterna av Degens försvar.
#12 ·
Joint
· 2008-04-10 16:56
Jajamän. Kan tänka mig att Hochen blir trött efter X antal minuter (hur många skulle ni tro? Beror ju självklart på hur mycket och hur smart han ödslar sin energi dock). Ja men, låt truppens snabbaste få ersätta Hochen då, när han tar ut sig.
Perfekt!
Hochen fixar inte att starta. Han håller tempo max en kvart så det lär bli bänken. Fredrik för att det behövs någon som smäller på och som kan sparka lite lagom på Shpetim Hasani. Mani tappar för mycket boll.
#14 ·
Joint
· 2008-04-10 17:22
Då är det riktigt, riktigt illa. Fy Hochsingen!
#15 ·
RRR
· 2008-04-11 05:10
Automan o AG från start och ett tidigt inhopp av Elon om det skiter sig.
#16 ·
Tifo
· 2008-04-14 11:54
Nu är det inte långt kvar! Imorgon får man se Sirius lira seriematch igen! Jäklar vad kul! Hoppas på fint väder så man kan ta på sig finkostymen!
Så länge spelarna visar god inställning är jag nöjd! Poäng ser jag som en bonus om det blir några. Men är det slappt och lojt kommer jag bli ilsk!
#17 ·
Hoff
· 2008-04-14 13:30
Förra året ledde vi ligan efter första matchen och det ska vi göra imorgon igen.
#18 ·
Landau
· 2008-04-14 17:33
Fan vad jag är taggad just nu. Det kommer bli skitroligt att se våra blåsvarta hjältar in real action igen! Hoppas på en rik målskörd även denna säsong.
Intressant om truppen:
Hochen saknas, Palmqvist saknas, Fernberg saknas. Med det tror jag att uppställningen blir:
Milan
Tengan - Gurra - Nordh - Luggen
Ekan - Ante - Gallo - Petter (hihi)
Antou - AG
Bänken: Resten som är med.
Det här gör ju inget...
http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/14/20080414211003_467/20080414211003_467.dbp.asp
Konstigt låg fart i forum de senaste dagarna, det är ju ändå premiär idag!
Behöver väl knappast påpeka att jag är sjukt nervös. Lite av de dåliga vibbarna lindras dock av några grejer som Johan Pettersson säger här: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1195
"Stahre (Degerfors tränare) vill att vi ska vara ett spelande lag. Bollen efter marken och inget tjong "
Det gynnar Sirius får man nog säga. Sirius har haft svårt med lag som står väldigt lågt och som pangar upp långbollar på stora och snabba forwards. I synnerhet när Bertwig bytts mot Nordh (varför i helvete spelar inte Fernberg?!?!). Degerfors vill uppenbarligen spela in bollen i ytan framför Sirius backlinje och sticka in djupledsbollar bakom. Jag ser Fredrik framför mig som en jämtländsk jordfräs framför backlinjen - han blir dagens nyckelspelare. Vidare är det a och o att backlinjen tar djup så att de slipper bli ställda av djupledslöpningar. Om Degen har tänkt sig att vinna genom att vara bättre på mitten så har vi ändå en del bra spelare där. Om man vidare ska tolka Degens rätt klumpigt annonserade trupp (kan man minsta lilla om laget inser man snabbt att startelvan räknas upp först och reserverna sedan) kan man se att Hasani börjar på bänken. Skönt att han inte är klar för 90 min, men jävlar vad jobbigt det kan bli om han kommer in mot trötta försvarare. P och Mano Garcia startar på topp. Jag kan tänka mig att ett möte med P är exakt vad som kan tända Gurra efter ett par mindre lyckade matcher på sistone. Och Nordh får för i helvete hålla sig på sin plats! Vet inte hur många chanser motståndarna skapat på oss i år efter att Nordh tjurrusat bortåt nånstans. Fortsätter det kommer Degen få en häääärlig yta att sätta bollarna på.
Planen är tydligen i riktigt dåligt skick även om det lär bli fint väder i kväll. De räknar med 3000 pers så det lär också bli fin inramning. Om nu bara backlinjen kan skärpa till sig ordentligt och mittfältet vårt kommer upp i normal standard så ska vi väl kunna sno poäng. Frågan är bara hur fan vi ska kunna göra mål.
Ops, insåg just att det nog är mitt ansvar att ta med flaggor, och jag har en tandläkartid 14.30, så det blir lite tajt. Är det någon som skulle kunna hjälpa till med detta i eftermiddag?
#23 ·
Pinnen
· 2008-04-15 08:54
Gurra gör mål ikväll
#24 ·
RRR
· 2008-04-15 09:18
sorry Bruk, hade du sagt till lite tidigare kanske
#25 ·
Joint
· 2008-04-15 09:32
Brukarn: låset funkar iaf nu. Var där förra veckan och lämnade respektive hämtade en banderoll, kontaktade vaktis då. Har nog tyvärr inte möjlighet att hämta flaggorna tyvärr.
Harligt Brukarn! Kan se framfor mig flaggorna i vantrummet :). Harligt att det antligen ar premiar for IKS!
#27 ·
John
· 2008-04-15 15:06
För oss akterseglade så sänds matchen i p4 värmland
http://www.sr.se/Varmland/
Vad är detta? Värmländska huliganer?
http://www2.unt.se/LinkCounter/1,4286,6622,00.html
Hur är det man gör nu igen med UNT-länkar?
#30 ·
John
· 2008-04-15 15:53
menvaf*n jävla skitungar
Intressant 4-5-1-uppställning, det hade jag inte väntat mig. Ruggigt taggad! Forza Sirius!
JAAAAAAAAA!! 0-1!
Darrigt i Degen?
#34 ·
relax
· 2008-04-15 17:08
vem gjorde det?
#35 ·
John
· 2008-04-15 17:10
kan inte den där radioprataren först säga att det är mål och sen börja förklara hur det gick till.
Menvaf*n Härligt!
Nordh gjorde målet
Vad härligt VS hörs genom radion :). SIRIUS HEJ!
#38 ·
Terror
· 2008-04-15 17:17
Underbart! Men jävla kids som kastar sten på bussen, nu visar vi vart skåpet ska stå!
#39 ·
Terror
· 2008-04-15 17:20
Klacken hörs bra, härligt
#40 ·
John
· 2008-04-15 17:21
JAJJEBULLE!!
JAAAAA!!! Gerndt!!
JAAAA FAN VA BRAA SIRIUS 0-2 :D
smakstart!
#44 ·
olle
· 2008-04-15 17:23
Grymt att Gernt gör mål!
#45 ·
olle
· 2008-04-15 17:24
Fan hinner inte ens med att skriva inlägg mellan målen:)
#46 ·
John
· 2008-04-15 17:24
0-3 Snart börjar jag nästan tro på seger ;)
Otroligt! 0-3!
#48 ·
Pinnen
· 2008-04-15 17:25
Här rinner det på. Riktig skönt.
JAA SIRIUS 0-3 STABILT AV SIRIUS :D
Han är lustig, den radiokommentatorn :).
#51 ·
Pinnen
· 2008-04-15 17:28
Det är nått svart och blått som låter säger radiopratarn...
#52 ·
Terror
· 2008-04-15 17:28
3-0, helt sjukt underbart! Men vem är denna Johan Pettersson i Degen? Inte vår gamla P hoppas jag...
#53 ·
Kalle
· 2008-04-15 17:32
3-0, helt sjukt underbart! Men vem är denna Johan Pettersson i Degen? Inte vår gamla P hoppas jag...
Jomän
Blåsvarte P är utlånad av ÖSK
#54 ·
Terror
· 2008-04-15 17:35
Nej, nu blev jag sur. Otrohet uppskattas inte. P ska tillbaka till oss, men det lär han väl förstå efter den här matchen:)
Han ville nog, men truppen var redan full nar han blev tillganglig.
#56 ·
Kalle
· 2008-04-15 17:38
55 minuter kvar...
#57 ·
Terror
· 2008-04-15 17:38
det är nog sant, väldigt synd. Han har ett siriushjärta.
#58 ·
Kalle
· 2008-04-15 17:39
Han ville nog, men truppen var redan full nar han blev tillganglig.
Johan P ville väl snarare bo kvar i Örebro då hans sambo pluggar där. Så han pendlar till bruket. Sirius kanske blir aktuellt senare i framtiden.
#59 ·
Kalle
· 2008-04-15 17:44
Ajaj
Straff för DIF
#60 ·
Terror
· 2008-04-15 17:47
nej, inga reduceringar nu. Håll i det här sirius
#61 ·
Pinnen
· 2008-04-15 17:47
Blås av nu domaren
Lite svettigt mot slutet
#63 ·
Kalle
· 2008-04-15 17:48
1-3
DIF satte straffen.
#64 ·
Terror
· 2008-04-15 17:49
tur att man har segerström i försvaret, han är så jävla bra
#65 ·
Pinnen
· 2008-04-15 18:08
nä, nu börjar jag bli nervös.
Kom igen nu Sirius
Håll i, håll i.....
JAAAAA!!!!
#68 ·
Kalle
· 2008-04-15 18:18
Härligt 1-4!
Fast kommentatorn är bra knasig. Babblar på hur länge som helst innan han konstaterar att det blev mål...
#69 ·
John
· 2008-04-15 18:18
skönt att leda S1 =)
#70 ·
Pinnen
· 2008-04-15 18:19
Nu är jag mindre nervös :)
Mål av tre nyförvärv - hyfsat värvat
Ekström, Nordh och Gerndt, tre av målen av nya spelare!
#72 ·
John
· 2008-04-15 18:21
jag var sjukt nära att sätta peng på 1-6 hoppas det blir 1-7 istället
#73 ·
Terror
· 2008-04-15 18:23
Yes, fan vad skönt. Håller med om kommentatorn, fattade ingenting först. Tur att man har unts webuppdatering på samtidigt
Jag hade peng 1-2, men är inte ledsen över det, riktigt skön start! Vasalund är glömt.
#75 ·
oskar
· 2008-04-15 18:27
fan så jävla bra! sitter och försöker jobba i studion men det går sådär.. vilken öppning! håll i nu
#76 ·
Kalle
· 2008-04-15 18:28
1-5!
Mani
#77 ·
Rikard
· 2008-04-15 18:29
Vad vackert det låter när Västra sjunger!
Sanslöst! 1-5!! Mani!!
#79 ·
oskar
· 2008-04-15 18:30
HAHA! YES! Ös in några nu av bara farten..
#80 ·
Terror
Helt underbart, är så sjukt bra!
#81 ·
Rikard
Otroligt seg kommentator. Men 5-1! Helt vansinnigt skönt. MANI MANI MANI!!
#82 ·
Terror
· 2008-04-15 18:34
Härligt att höra klackens Antoman!!!
#83 ·
oskar
· 2008-04-15 18:48
Vilken öppning! storartat!! nu kan man sova gott inatt iaf
#84 ·
Markus
· 2008-04-15 18:50
U N D E R B A R T !!!
Bryssels Siriusfans skriker av glädje. Jag drack vin på en mottagning och vrålade i mobilen ;-)
#85 ·
gebe
· 2008-04-15 18:50
Galet skönt! Som någon nämnde, Vasalund är glömt!
#86 ·
Markus
· 2008-04-15 18:52
Jag gråter! ;-)
fan va bra SIRIUS vi kan gå långt iår 1-5 på bårta plan e ingen lek specc inte mot degen ett mitten lag
#88 ·
Sutra
· 2008-04-15 19:45
Så leder vi serien!
#89 ·
olle
· 2008-04-15 20:14
Gurra tippade rätt på antal mål i UNTs webb-tv. Fel målskytt dock...
#90 ·
Fluff
· 2008-04-15 20:30
Det är var en sjukt bra inledning. Jag satt på en arbetsrelaterad representationsmiddag i Tallinn med sms rapportering från farsgubben. Hur agerar man i sådana situationer? Jo, det var ju bara till att ursäkta sig för "blåsan" och kolla av sms i kakelrummet. Satan i gatan vilken fin öppning.
Gurra tippade rätt på antal mål i UNTs webb-tv. Fel målskytt dock...
Ja, jag såg det. Ändå väldigt bra tippat. :)
tog nån nåra kort ifrån macthen ???
Va bra! en bortaseger! Hur många sådana blev det förra säsongen? Inte mycket att klaga på. Ska bli intressant att höra hur Sirius spelade. Hur formerades mittfältet? 4-5-1?
å vilken skön start av de blåsvarta i år igen, galet bra.
lite avundsjuk på er som kunde följa med och se målkalaset live, själv låg man under nålen och kved.
#95 ·
gaffa
· 2008-04-15 22:45
sinnessjukt bra inledning! fem mål på fem skott är inte klokt egentligen. degens klack var helt tyst sista trettio. lite halvsuddiga bilder kommer när jag ev hunnit sova lite.
alla till studan nästa vecka!
#96 ·
Joint
· 2008-04-16 00:08
Underbart skönt. Vilken utdelning, vilken effektivitet, vilket drag. Vulkanerna blev överkörda. Jag tog bara en bild, som jag trodde blev bra, men den blev helt konstig... mobilfan. Se själv: http://img224.imageshack.us/img224/5950/bild060uz2.jpg
Såg några andra som tog kort, se till att hoosta upp. Siriusbloggen och officiella har väl ett par bilder snart kan jag tänka mig.
Ruskigt skönt! Över 4 000 i premiären om en vecka? ;-) Mycket hänger på vädret.
#97 ·
Tifo
· 2008-04-16 00:14
Ja det var helt sanslöst vilken jävla utdelning! 5 avslut på mål av fem olika spelare och samtliga sitter! Galet var ordet så Bull!
Det känns också som att denna seger var vansinnigt viktig för stämningen i truppen, som efter det här lär vara ganska god! Hoppas bara att man kan ställa upp och bjuda på fin fotboll i hemmapremiären också, för det kan nog bli en fin publiksiffra hoppas jag och spelar man bra fotboll då kommer de komma tillbaka!
Oerhört skönt att vara publikvärd i den här klacken också! Alla sköter sig exemplariskt!
#98 ·
Joint
· 2008-04-16 00:25
Presskonfererensen: www.youtube.com/watch?v=C-mYYRos3OI
#99 ·
RRR
· 2008-04-16 04:54
Skön seger men det var lite darrigt precis innan paus när de fick den helt oförlåtligt usla straffen (varför??) och Gurra rensade på mållinjen efter att Milan gjort en bra räddning men inte bättre än att en rödvit fick tag på returen
#100 ·
gaffa
· 2008-04-16 07:08
gurra snackar om matchen på radio uppland från halv tio.
2-0 -målet kan man se på TV 4 Värmland 3.52 in i sändningen 8:30. Snyggt!
Först ska jag vara lite gubbig. Kom ihåg 1996, då vann Sirius premiären borta i Luleå med 5-0, och sen åkte vi ur. Så ta inte ut något i förskott.
Men vad fan. Efter en sån här osannolik premiär kan inte ens jag titta nedåt. Särskilt kul att några av de nya bekantskaperna jag varit skeptisk mot, Milan, Nordh och Gerndt, skötte sig så bra.
Men gäsp Brukarn. Det ska alltid komma någon gammal västring som ska påpeka massa skit från 90-talet när det gått bra. Get over it.
Aldrig, din gröngöling!
#105 ·
Pinnen
· 2008-04-16 08:26
Skötte sig Milan bra? Känns han stabil?
Tyckte att det lät lite svajigt på radion, men kommentatorn levde lite i sin egna värld iåförsig.
#106 ·
gaffa
· 2008-04-16 08:31
milan var klart stabil. nu hade han inte så mycket att stå i, men han gjorde det han skulle. fin fotparad efter hörnan i slutet av första, och han var nära på straffen. helt ok!
#107 ·
Hornby
· 2008-04-16 09:24
Ja vad ska man säga!? Det här fanns inte i min vildaste fantasi. Extra kul att nyförvärven fick en flygande start!
Gubbig som jag är kom jag också att tänka på premiärsegern -96. Men då var då och nu är nu.
Forza Sirius!!!
#108 ·
Markus
· 2008-04-16 09:26
En extremt kritisk krönika mot DIF-spelarnas insats...
http://www.vf.se/Sport/Sportkronikor/4963/April/Vecka-14/Dunderfiasko-Degerfors.aspx
Elak intervju med Degens målvakt. Tyckte lite synd om honom där han stod som en slokande påsklilja i målet...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article2266373.ab
#110 ·
Tifo
· 2008-04-16 09:52
Ouch, intervjun i aftonbladet var verkligen riktigt elak! Men ganska rolig..
Otroligt bra svar på tal av Nurme tycker jag, vilket ju gjorde den rolig.
Nurme behöver uppmuntras!
#113 ·
Hoff
· 2008-04-16 11:09
Jag hade lite dåligt samvete av att Sirius förnedrade dem så mycket. Jag gillar ju degen egentligen...
Nån så däringa yngling kanske kan skicka Nurme en liten hälsning via sånt där elektroniskt (MySpace, Facebook,..) som ni alla håller på med?
(Den vagt grundade generaliseringen är gubbens Lag)
Visst såg det onekligen väldigt bra ut, men vi kanske inte ska ta ut seriesegern efter en match? Det har inget med en massa skit från 90-talet att göra. Hyfsad utdelning på våra chanser minst sagt. Det som var väldigt glädjande var att spelet fungerade så pass bra. Alla lagdelar var bra. Den som stod ut lite från övriga var Olsson tycker jag. Fan vad han förstörde vackert på mitten och dessutom var lugn och fin med bollen när han väl erövrat den. Gillar skarpt 4-2-3-1 vilket ger Gallo mer tid att styra uppspelen när han har assistans av Fredrik. Tycker att detta är en taktik att använda på de flesta bortamatcherna, samt mot några av de starkaste lagen hemma.
#116 ·
Joint
· 2008-04-16 12:45
Måste också säga att vi var många och relativt bra igår, krääääd!
Det var bara textändringarna hela jävla tiden i "Hej o hej o heja Sirius...", ni vet till Drunken Sailor, som fuckade till det lite. Kör samma hela tiden så är den asbra att köra om och om igen.
Gallo-Fredrik-Ekan-Gurra-Ante var kungar igår.
#118 ·
Joint
· 2008-04-16 14:58
Ska vi alltså skita i versen som annars är rätt bra (om man kör den i lagom tempo så man får luft):
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Hoppa för vårt blåsvart...
Men visst, refrängen räcker väl med att köra också. Riktigt bra ramsa, nu ska vi få läktaren på gung (går tyvärr inte på östra) på tisdag.
Problemet är när man ska kombinera dom. Det funkar inte, ens för mej som var spiknykter.
http://www.facebook.com/album.php?aid=20721&l=586a8&id=614374861
#121 ·
Joint
· 2008-04-16 15:37
Är det så jävla svårt då? Nej, nej...
Åh hej, åh hej,
Åh hej, åh heja Sirius
Åh hej, åh heja Sirius
Åh hej, åh heja Sirius
Uppsala är Blåsvart
...
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Framåt Blåsvart
Heja Sirius
Hoppa för vårt blåsvart
...
sen på resten är det bara o mata på med förstnämnda.
Problemet var ju snarare att inte så många kunde takten på refrängen.
#122 ·
Foley
· 2008-04-16 17:06
Tanken från början var ju att dela upp versen så att halva klacken sjunger "Framåt blåsvart" och andra hälften ", ungefär som "kom igen sirius-ramsan". då får man mer luft iaf
Det skulle funka faktiskt. :)
#124 ·
Joint
· 2008-04-16 17:59
Mmm, menar det. Halva klacken kör "Framåt Blåsvart" andra halvan "Heja Sirius" så hinner vi få luft emellan. Deal?
#125 ·
Joint
· 2008-04-17 12:41
Jag snickrade ihop en liten film från Degen. Mest bilder och så dock. Hoppas att de var okej att jag lånade några bilder. ;)
#126 ·
RRR
· 2008-04-18 17:55
"Sirius tränare Pär Millqvist såg ut som han skulle hämta hem Scudetton där han spatserade runt i långrock, kostym, slips och loafers.
Fast det var grymt classy." från vf
Snggt citat och som sagt "classy" Mille!
Det ser jävligt mycket mer proffsigt ut än t.ex. Lasse Lagerbäcks sunkiga träningskläder.
Instämmer. En tränare ska vara classy klädd på match. Heder åt Mille för det.
#129 ·
Tobbe
· 2008-04-19 08:16
Kan nog tycka att det beror på personen. Inte säker på att Lagerbäck skulle passa i finkostym på matchdag. Han är en klassisk "overall-tränare".
Så sant! Det finns ju en & annan italiensk tränare som försöker se "classy" ut med midjekort täckjacka & styckmördarfrisyr.
Don efter person!
#131 ·
Tifo
· 2008-04-19 09:50
http://www.facebook.com/event.php?eid=33929515242
#132 ·
Hoff
· 2008-04-21 06:12
bra att facebook börjar användas till sånt.
Ansiktsboken suger blåsvart pung.
Och det där inlägget hjälper hur? Ingen som tvingar dig att använda. ;-(
Jag ger uttryck för min åsikt angående ansiktsboken.
#136 ·
Joint
· 2008-04-21 14:49
Jag som inte heller är någon "ansikstbok"-dyrkare kan också tycka att det vore trevligt med en annan samlingsplats för bilder etc. Men äh, det duger. Kul med bilder/filmer vilket som.
#137 ·
Tifo
· 2008-04-21 20:12
Ja det är riktigt dumt att helt gratis kunna nå ut till tusentals Uppsalabor som ju är potentiella fotbollsbesökare om att det är matchdags. Det suger verkligen.
#138 ·
RRR
· 2008-04-21 20:25
Ironi fungerar tyvärr inte på internet har jag blivit varse, tyvärr
Ironi fungerar visst, det gäller bara att använda det internationella tecknet för ironivarning ";)". Obs, det var inte ironi.
Haha, jag säger bara vad jag tycker. Ni behöver inte bli så jävla flott-Bosse-defensiva. :)
#141 ·
RRR
· 2008-04-22 07:20
Nog snicksnackat, var det nån som filmade?
Jo då, flera av Degen-anfallarna. :) Jag glömde tyvärr min digikamera hemma.