Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius 100 år

Hur ska detta firas? Någon jubileumsbok? Vad kan vi supportrar göra eller föreslå? Egentligen skulle väl detta diskuterats av oss för länge sedan (kanske redan har diskuterats inom Västra Sidan?)

Några helt lösa tankar:

- Utställning på Stadsbiblioteket om Sirius i samarbete med folkrörelsearkivet som har bilder?

- Tal och diskussioner med gamla Siriusprofiler i lämplig lokal?

- Bra tillfälle att ligga på (lobba) kommunen i arenafrågan?

- Sponsra minnesplakett som sätts upp på platsen där Sirius grundades eller liknande?

Kör hårt - detta är viktigt för identiteten och framtiden!
Tycker det låter som bra ideér,, och samtidigt ha representanter där som kan diskutera sirius och vss med folk som är intresserade. och samtidigt sälja medlemskap och försöka få folk som tidigare inte alls varit instresserade av sirius att komma till studan säsongen 07

Det är fan dags att få upp intresset för fotboll i den här stan!
GRATTIS SIRIUS 100 ÅR!
En jumibleumsskrift vore på sin plats!
Bra förslag från Markus sida.

Grattis Sirius till tresiffrigt! ;)
på tal om 100-årsjubileet: sitter den bästa av läsekretsar på gamla tabeller o dyl?

m & skåpet har vänligen försett mig med en mängd, men det saknas en del mellan 1930 och -60 och på nittiotalet.
Slottskällan borde ta fram jubileumsöl!
Jag är nyfiken på om det blir något mer än nummer 100 på Gurra. Är det något speciellt med tröjorna i år t.ex.?
T.ex. att de ser gubbiga ut?
gaffa>> det finns/fanns en liten grupp som kallade sig Svenska Fotbollsstatistiker. Dom "svarade inte på tilltal" men det kanske är något att googla på?
m>> tydligen tittade dom på några gamla tröjor, men den valda modellen är i allt väsentligt samma som fjolårets.

farbror>> tack för tips! har skrapat ihop lite mer; nu är det 1930-53 som fr a saknas.
Gaffa och Farbror >>>
Jag minns den gruppen Sv. fotb.stat. De hade en hemsida en gång i tiden. Jag vet inte om det är samma gök, men det finns ju en otroligt intresserad fotbollsstatistiker på tidningen Offside. Han går ju dessutom att maila. Har dock inte adressen framför mig, men det går kanske att titta i ett nummer. Jag utgår ifrån att herr gafasiño är prenumerant!
you bet att jag är! ska kolla när jag kommer hem i eftermiddag. bra tips!
Gaffa>> Jag antar att du har kollat upp "dom där blåa" fotbollsårsböckerna?? Brunnshagen? Jag vet inte hur långt bakåt i tiden den bokserien sträcker sig.

Kan man få hjälp av Upplands Fotbollsförbund?
sådärja. det finns fortfarande luckor som ska fyllas, men jag är ändå inte så lite nöjd med den lista som nu finns på officiella: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=10&m=b
Kommer någon årsbok från Sirius sida? Känns som ett måste då föreningen fyller 100 år. IFK Uppsala och de flesta lag som spelar över division IV ger ju ut sådant...
Och jag tycker fortfarande att det vore en bra idé att märka ut heliga Siriusplatser i staden med någon form av skylt på husväggar etc.

"Här föddes Sleven Säfvenberg, bandymålvakt och bragdguldsvinnare..."
Riksidrottsförbundet hade en drajv för några år sedan (100 platser skulle märkas ut på 100-årsjubileet), och jag ansökte om att Arkens Gärde skulle märkas ut, men vi fick nobben. :-(