Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Hemmapremiär! Sirius-Mjällby

Redan nu längtar jag. Satan vad kul med fotboll. Hoppas på fin publiksiffra, gärna över 4 000.
Vad gäller matchen blir det tufft, MAIF är betydligt bättre än Degen men va fan...hemmaplan, vad brukar det bli? 3-1! ;-)

Alla till Studan!
Jag blir jävligt nöjd med uddamålsseger. Degen sög igår, så jag tycker att Mjället hemma är en betydligt bättre värdemätare.
Mjällby känns riktigt bra i år med de nya killar som kommit in. Bubblare...

Ingen seger ska tas ut i förskott här tror jag.
Jag tar inte ut någon seger i förskott. Det gör jag aldrig. Uddamålsvinst skulle vara otroligt bra, oavgjort är helt okej. Skulle bli besviken om vi torskar dock.
Tifofix på söndag också. Vilka kommer?
Joint
Sirius_Gurra
Kniv-Jonas
Madness
Bigbadda
RRR
(antar jag)...? Någon mer som vill hjälpa till?

Bestämma tidpunkt kanske? Ska vi säga 12:00 på Studan? Eller nått...
Går det överhuvudtaget att komma in på Studan på en söndag när det inte är match eller så? Vet ej. Jag föreslår 12:11.09 . :) Nä, men 12 borde funka.
Jag kom i alla fall in förra söndagen via kansliväget, där kan man gå in genom en entré. Sen tror jag även en vaktis kan vara där, så vi kan komma in i förrådet.
har västra funderat något på att sätta en banderoll längst fram på läktarsektionens räcke? vi pratade om det på årsmötet. skulle vara ett bra sätt att tydligare visa att A är västras sektion och inget annat.
12 på studan blir utmärkt för min del. var möts vi upp? vid ingången intill ån?
Vid kansliet tycker jag blir bra. Där är det öppet att trava in till arenaområdet. :)
Kan tyvärr inte medverka varken på söndag eller tisdag pga begravning etc
Jag beklagar Mikko. Vi fixar det ändå, no problems.
Beklagar! Vi kirrar biffen ändå. Får skrika lite extra helt enkelt.
Ledsen att höra Mikko. Ta hand om sig och de dina.
Någon som ska till knivsta med bil direkt efteråt?
Ska åka på kalas vid 1 tiden måste hem snabbt som fan.
Har löst sig jag o kniv björn kommer klockan 12
fan, jag försov mig grovt! inte har jag någons tlf.nummer heller.. jag revanscherar mig på tisdag. är gärna på plats i god tid innan avspark för ballongblåsning och what not. har seminarium till kl. 16 nere på stan, sedan kan jag vara på studan.
Det vore rätt fräscht om speakern kunde säga nåt om Assyriskaresan i typ halvtid så folk får info om den.
madness: Jag, Joint, kniv-jonas och kniv-björn ska ses på Flurran runt 17. Välkommen.
Madness: det är lugnt. Vi fixade det! Vi fick dåligt samvete att vi hade dissat dig, då vi var försenade typ 20 min. Men nu är hela tifo-koreografin färdigställd, gäller bara att utföra det rätt nu. ;)
Vi ses på Flurran vid 17-snåret! Ni kan nå mig på min mobil: 0737-323232 förresten.

Till övriga, se till att komma i tid. Minst en kvart före avspark. Var beredda på att det komma mycket folk också, enligt vaktis surras det om 4 000 (!!!) förköpta!
Nu är jag riktigt nyfiken på vad ni hittat på för skoj. Kan man inte få en liten ledtråd?
Du får se på tisdag. :)
det börjar bli lite julaftonskänsla över det hela
4000 är i sig jävligt bra, men med tanke på vädret och premiärmatchen så tror jag inte att det kommer landa där direkt... Jag har ju svårt att följa marknadsföringen, men om den håller vad den lovar så kan det ju bli fullsatt!
glömde påpeka att även jag är mkt nyfiken på västra sidans (första?) tifo! hoppas det blir bra
Hoppas ni sköter er nu när jag inte är där och skriker, vill inte höra att VSS tystnar
Shit.. 4000? Fan. Då får man ju bege sig ner och köpa biljett imorn så man inte blir utan.. Är det fint väder blir det säkert en hel del som kommer ner spontant också.

Grymt bra med tifo, om jag itne jobbat natt skulle jag gärna hjälpt till!
Vi sålde tydligen cirka 500 i förköp till Peking förra året. AIK ligger kanske kring 4000 i förköp en bra match. Så tillåt mig tvivla lite på den siffran. Jag har hört en annan som är, ähum, lite lägre. Vilket iofs inte hindrar att jag tror att det blir riktigt mycket folk på tisdag. Vädret ska ju bli kanon! Jag tror på en publiksiffra på 3780 pers.
Det var enligt en vaktmästare, men jag vet inte hur stor sanning det ligger i det. Hur många är sålda då??
Blir grymt skoj hur som helst.
Skit samma hur många som är sålda, det som är intressant är hur många som kommer och är det sånt häringa fint väder som idag blir ni nog många!
själv så tippar jag på 4620 pers ca:) o fint väder
Gaffa//Se till att fotografera Tifot, jag missar matchen och vill gärna se vad grabbarna hittat på.
absolut, tobbe! gör jag det inte själv kommenderar jag dit någon.
Har fotosnubben från Helix slutat? Bra med dokumentation iaf! Fotografera på ;-)
Behöver man köpa förköp till "vår" läktare?
Vad heter den förresten? N eller M på Ticnet.

Fasen alltså, ska man behöva oroa sig för att inte få plats på stå eller?
"Vår" läktare heter väl A?

Jag tippar 4112 pers
Börjar inte matchen snart ? Tiden går långsamt !
Officiella börjar införkavalkaden nu i alla fall...
http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=c&team=1&news=1211
Jag satsar högt. 5420.

Ge oss tisdag nuuuuuu!
Hochen såg faktiskt rätt pigg ut på dagens träning.

Nu är man grymt taggad!
Hmm... Mjällby har 29 spelare i sin trupp, varav 9 backar (!), 12 mittfältare (!!) och fem anfallare.
Jag har tippat 3 678 åskådare i UNT:s tävling och jag brukar ha rätt ;-)

När det gäller AIK:s försäljning av förköp så har de ju drygt 10 000 säsongskort sålda, så räknar man med dessa är förköpet 13 000 en DÅLIG match.
Helt otroligt förresten med Sirius publikutveckling, från ett lag som vi var 300 som brydde oss om, till något som rör stora delar av Uppsala. Imponerande. Nu gäller det att hålla grytan kokande (klyscha) och att arbeta på att förbättra detaljer, såsom matchprogram, tillgång till souvenirer, mat och dryck i paus, halvtidsmusik etc. Det gäller att skapa en "vi-känsla" kring Sirius och få Uppsalafolket att inte bara gå till Studan för att se fin fotboll utan att gå till Studan för att se Sirius. En bra inmarschlåt är viktigt. Likaså fortsatt offensiv marknadsföring, inte minst i dagis och skolor, där ungarna är lätta att hjärntvätta ;-) Skicka några Siriusspelare på turné på Uppsalas skolor..!
Håller med dig, Markus. En pampig introlåt vore "Sirius kampsång" eller "Siriuslåten", ni som har hört vet vad jag menar. ;)
Joint: Visst ska vi väl göra tifogrejen under ingångslåten? (När Sirius går in på plan)
Bigbadda: Självklart. :)
suveränt Joint! jag å min sida har lite dåligt samvete över att jag inte hjälpte till. dessutom hade det ju förstås varit sjukt kul. nåväl, hoppas det inte drog ut på tiden alldeles för mycket. jag slår en pling runt 17 imorgon så möts vi upp!
Vet någon om flustret börjar 16.30 eller 17.00
Senaste jag såg var 16:30. Truppen!!!!:
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=a&s&team=1&infor=327
Hoch!! Najs
17 på flustret sägs det.
Undrar om Millqvist formerar en 4-4-2 imorgon eller om det blir samma uppställning som mot Degen, spännande....
Min startelva:
Milan
Love-Gurra-Nordh-Luggen
Gallo-Fredrik
Ekan-Ante-Mani
AG

Varför ändra alltför mycket på ett vinnande koncept? :) Luggen går in istället för Tengan eftersom Tengan inte såg tillräckligt stabil ut i förra matchen och Luggen har sett bra ut på försäsongen.
Smörigt men mycket bra intro:

http://www.youtube.com/watch?v=7Nl4l_JkkYA&feature=related

Räcker inte med att klacken sjunger, måste vara en låt som håller (och som helst spelas i ett fungerande högtalarsystem ;-))

LEVE Sirius och hälsningar från en Siriussupporter i Styrasbourg (just nu) som mycket hellre skulle vara i Uppsala. Bär dock mitt Siriusband med stolthet.
Annan version:
http://www.youtube.com/watch?v=1xigDH384K0&feature=related

Håller med dig, Markus. En pampig introlåt vore "Sirius kampsång" eller "Siriuslåten", ni som har hört vet vad jag menar. ;)

Finns nån av dessa låtar att finna på nätet nånstans?
Trots att jag är mil efter mil från Uppsala känner jag fotbollsfebern. Grymt spännande lär det bli imorgon. Hoppas förstås på tre pinnar, men minst lika viktigt är ett positivt spel för att få Uppsalapubliken att komma till Studan igen.

Gå svart o blå!
Skulle bli mycket, mycket förvånad om Mille ställer killarna 4-5-1 formation.
Tyvärr blir det ju Fredrik som får sitta på bänken vid en 4-4-2-uppställning och han är värd att få starta efter insatsen mot Degerfors. Man kan ju inte sätta varken Ante eller Gallo på bänken direkt, inte Ekan eller Mani heller.
Håller med dig ang. Fredrik
Konkurensen är mördande.
tex Jallow inte ens på bänken.
Antou behöver producera något när han får chansen. Den tid han spelade mot Degen tycker jag att han var ganska osynlig.
För allas information: Akademiska Hus är matchvärdar mot Mjällby och bjuder alla studenter på inträdet. Så, gratis inträde för alla studenter.
Jag vill ha exakt samma startelva tack. Det kan behövas god kontroll på mittfältet mot ett lag som Mjällby och Fredrik får absolut inte offras på glamourens altare. Hochen kommer in i 73:e och stänker in två bollar. Han har varit sjukt het på träning senaste veckan.
ESK hade 1900 pers på sin hemmapremiär så jag hoppas på det dubbla, dvs 3800! Hoppas även på poäng, känns lite 50/50 vem som vinner. Det som taral emot Sirius är:
*Kanonväder
*Storpublik (?)
*Succé i premiären
taral?
All you need is Hoch!
Love?
Jag vill höra om en seger!
Erlingmark: Jag håller faktiskt med tror jag. Vill du ha kvar Tengan? Han var inte direkt bra mot Degen. Luggen är iofs lite mer offensiv.
Jag har efter nogranna beräkningar, med hänsyn till alla variabler förutom den dagsaktuella längden på gräset, kommit fram till att matchen kommer att sluta 4-1 till Sirius. Skulle resultatet, mot förmodan, bli något annat så beror det följaktligen på gräsets längd.
Men dåså. :) Första målet kommer komma i sjunde minuten efter en dubbelhörna för Sirius. Första hörnan går precis utanför målvaktens högra stolpe och andra hörnan går i mål, lite oklart om det är Gallo som gör målet eller om det är han som spelar fram till nån som petar in den. Så, nu vet ni det. :)
usch vad ni är ungdomligt optimistiska
3-1 ingen tvekan.
Har Farbror några odds att leverera?
Tja, kring 1.95 på hemmaseger kan man nog hitta. Griniga gubbar kan hitta X2 till 1.99
Tengan var kanske en av de som var roligast att se mot Degen. Han började väldigt försiktigt och nervöst. Mycket alibilöpningar och bara "säkra pass". Dessutom slarvar han ut bollen till hörnan som blir så tokigt farlig på slutet i första. Succesivt under andra halvan är det dock som om han växer en decimeter. Mot slutet tar han vettiga löpningar, fyller på och vågar utmana. Vore synd att inte låta honom spinna vidare på det.
1.99 på X2 är taget!!! Då har man garderat upp sig, så man har något positivt att se fram emot om (läs när) det går åt helvete!!

Annars garderar jag upp med 1-0, efter en riktig tråkmatch, där vi får målet på en feldömd straff efter en pinsam filmning!

(Ja, jag vet... är extra gubbgrinig idag. Har ont i ryggen, efter gårdagens golfträning)
1-1 blir det idag, 1-0 i 11:e minuten av Gerndt. 1-1 i 46:e minuten och sedan nervös väntan i 45 minuter med idel stolpskott och brända chanser från Mjällbys sida. Sanna mina ord.
Jag tänkte förköpa via Ticnet, men fick meddelandet att det inte går för närvarande. Arrrrgggggh!

Det blir 3-1, efter att 2-2 legat i luften under lång tid.
Pessimister! Det blir 4-0. Med bud på mer.
3-0, inga konstigheter!

Snart smäller det!
Erlingmark: Roligast vet jag inte, men jag förstår vad du menar. :)
Är det någon som har några rykten om startelva?

(Ja, jag vet... är extra gubbgrinig idag. Har ont i ryggen, efter gårdagens golfträning)

Så mycket gubbpoäng så ditt konto svämmar över. Men knappast den vanliga gubbpoängen utan snarare glassochflottgubbpoäng.

Gissar 3433 och 3-2.
jag tar ett skott på Sirius HT till 2.70. Det är ej att missta för ungdomligt oförstånd ity "Allt kan hända i andra halvlek".
1-1, 3577 i publiken. Halvbra resultat, halvbra publiksiffra. Känns halvdant.
Tobbe hade nästan rätt va?
1-1 känns rätt OK om man läser UNTs direktrapport men det verkar som det hade kunnat stå 3-0 och då hade det varit kört för Listerlandets gulingar
>>RRR
Ja, det var lite synd att de inte gjorde 2:an också. Annars var det väl ett Ok resultat, ingen toppmatch av Sirius men det är ju kul att de inte drar på sig 5 varningar i varje match nuförtiden. Försvarsspelet tycker jag också är bättre än 2007. Spelet i dag tror jag räcker för att vinna mot Falkenberg men absolut inte mot Landskrona. Dock förbannat skönt att AG kommit i gång nu. Publiksiffran var godkänd men inte mer.
1-1 är väl egentligen helt okej sett till matchen, men man vill ju alltid ha mer. Kunde varit både och två och tre innan Mjällby kvitterar out of the blue. Efter kvitteringen och att Ekan tvingades gå ut (han är ok btw) tar Mjällby över. I andra har Sirius ett bastant övertag i bollinnehav men skapar inga jättechanser. Så visst, 1-1 är nog rättvist. Planen har en stor del i det torftiga spelet också. Uselt, uselt, uselt. Skitkommun! Bäst på plan i Sirius var förstås Ante - med Tengan som god tvåa. Han blir bra i år! AG bör förstås också nämnas, han ser riktigt giftig ut.
Det jag inte fattar är att vi ger bort mittfältet när Ekan går ut. Varför?
Å andra sidan ska vi nog tacka planen för att bollen studsade just i stolpen vid Mjällbys friläge. ;-)
Tengan var dagens positiva överraskning, han tog verkligen för sig: gick in i närkamper, deltog i spelet, slet och snacke - kul att se!
1-1 känns ganska rättvist iaf, men kan tycka att vi var snäppet närmare vinst. Anfallen var dock lite uddlösa, blev för mycket "stanna upp". Men, Mjällby är ett topplag i år, och vi gör en godkänd insats, jag är rätt nöjd...

Ang. publiksiffran, nog fan måste det ha varit fler, men jag antar att de inte räknade med gratis studenter och barn.
Halvdant var ordet. Efter ett genrep som var väldigt mycket fisk och en premiär som var väldigt mycket fågel så var det här väldigt mycket mittemellan. Det mesta av spelet försvann samtidigt som Ekan och anfallsspelet kändes otroligt torftigt i andra med Siriusmått mätt.
Varför spelas så få matcher på helger? Tror säkert att det kommit fler idag om det varit på, säg en lördag. En poäng är inte fy skam, men publiksiffran känns klen.
Men som sagt: 3577 personer... det måste ha varit fler!? T.o.m UNT beräknade det till en garanterat bit över 4k:
24: Ingen publiksiffra är ännu officiell men det är garanterat över 4000 på läktarna.

Nåväl, hyfsad stämning men gud vad många käftar som står stängda på ståplats. :(
FC Z hade spelat 1-1 mot Sirius idag.
Hoppas detta var en plump i protokollet, för har vi detta spel på hemmaplan lär vi sluta på nedre delen av tabellen. Ang. publiksiffran så tror jag också det var över 4000. Hela huvudläktarn var ju full och 3/4 av ståplats med.
Haha ja, skattemyglare?! Skämt åsido... =)
Undrar om de räkna Säsongs "grindarna" eller bara betalande?
Eller så ville de mörka siffran lite eftersom de måste ge 1 kr för varje person i publiken till kyrkan och dess biståndsprojekt :) Hehe så de kanske passa på att spara en 1000-lapp :P

Det förfarandet skulle ungefär ligga i nivå med det spel som Sirius visade upp ikväll... Lågt ;)
Varför böts Ekström ut tidigt i första? Små känningar eller något? Han var ju en av de bättre..
Han skada sig. Han var både halt på planen och togs sig åt huvudet när han gick ut genom spelargången, precis som om han hade skallat ihop med någon.
Står om Ekan här http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1214
Alexander Gerndt imponerade på mig.
Han hade skön bollbehandling och "bra intentioner", tror han kan bli bättre när han kommer in i laget mer.

Annars var det ganska mesigt i andra halvlek. Känns som vi blivit bortskämda senaste åren med bra lir, många mål och sköna vinster.
Marcus Ekenberg var bra och tung för Mjällby.

Nu tar vi nya tag!!
Precis som flera påpekat så rasade allt när Ekan gick av. Ekan är grym men jag har ändå lite svårt att förstå hur vi kunde tappa taktpinnen så fullständigt i och med att han gick av. Petter kom inte alls in i matchen. Tengan däremot var grym och höll närmast på egen hand upp högerkanten. När spelet gick i lås agerade blåsvart förbannat stressat och det var alldeles för många tanklösa höjdbollar och passningar dit det stod en Siriusspelare och typ tre Mjällbyförsvarare. Kunde inte undgå att sakna Antou. Känns som att det var en match där hans löpvillighet hade kommit till nytta genom att skapa mer jobb för Mjällby-försvaret och därmed kanske öppna fler ytor framåt.

Kan inte klaga på Gerndts målsnitt men det känns som han ofta kommer lite fel i positionsspelet och i djupledslöpningarna. Dessutom hade han några tama avslut. Får han ordning på det så kommer han å andra sidan att bli helt livsfarlig för motståndarförsvaren.

Vill även ge Mjällby cred. De var bra och höll ihop laget föredömligt. När Sirius tappade så tog de över taktpinnen och det kändes som de hade kontroll sista halvtimmen även fast de föll tillbaka och tillät Sirius att flytta upp spelet.

Är ändå positivt att vi får med oss en poäng från en match mot ett bra lag trots att mycket gick i baklås sista timmen. Känns som att detta var en match av den typ som vi ofta förlorade förra säsongen på grund av undermåligt försvarsspel.
Det verkade vara lite skakigt både hos laget och VSS. Mjällby kommer nog att ta många poäng framöver. 1-1 kanske man får vara nöjd med trots att det känns lite grinigt just nu. Hade Antes stolpskott gått in så hade det blivit "Sirius-Champagne" igen. Sådant är fotbollslivet.
Helvetes jävla skit att vi inte vann!!!
Mjällby är fulfysiska & ointressanta! Dom kommer nog att spöka för många.

En forward duger om vi får spelvändningar som mot Degen (eller hellre möter Degen i varje omgång!) men Mjällby fångade AG rätt så bra.

Vi kommer igen.
En mycket trevligt filmklipp finns nu uppe på UNT, b.la på tifot.
Underskatta inte underlagets betydelse. Hade planen varit platt hade Sirius sprungit ifrån i andra. Långbollar var nog faktiskt enda alternativet sista 30, och det är inte Sirius så bra på.
Det som stör mig mest är att Sirius förlorade nästan alla närkamper och nickdueller. Vanns väl en duell gick bollen direkt till Mjällby. Nej, dåligt var det.
Tjenare!
Länk till bildspel från matchen:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusAMjLlbyAIF1111/photo#s5192325398114638402
Fantastiska bilder! Ger mig en fläkt av stämningen :). Jäklar vad Ante ser farlig ut när han kommer rättvänd med fart!
För mig var det första gången jag såg nyförvärven "live" och jag blev mycket imponerad av Ekan och Tengan. De kommer att göra mycket nytta för blåsvart!
Milan var stabil och känns minst lika bra som Jon medan Nordh och Love kändes lite fladdriga. Blandade och gav ganska rejält tycker jag. Gerndt var bra, även om han borde gjort minst ett mål till.
Petter räknar jag inte riktigt som ett nyförvärv och jag vet att han kan bättre, mycket bättre.
Nya tag på måndag!
Nu är det bara 30.28 pinnar kvar till en statistisk 12:e plats. Tror det tar 14 matcher att nå dit =).

Jag tänker skylla på mattan att vi inte vann, det blir nog bäst så. Saknade Hjalmars skalle igår.
hjalmar hade kunnat stångats bra med ekenberg. han var iallafall på plats, liksom jon och olle.
Grymma foton som vanligt! Högsta klass där. Fan vad ren AG var vid ett par tillfällen...
Lite blandade intryck från igår. Svårt att vara direkt missnöjd men knappast toknöjd heller. Helt ok är nog närmast sanningn för min del.

Negativt
Kändes verkligen som Sirius var tvåa på alla bollar och ibland kändes det som om Mjällby var en gubbe mer på plan. De var bra mycket hungrigare. Gång på gång tog de enkelt hand om studsande bollar utan för både Sirius och deras eget straffområde. Sånt ger resultat i längden. Insparkarna var inte tillräckligt lång och kändes farligt gång på gång när Mjällby enkelt kunde plocka bollen högt upp i plan. Blev lite för mycket missförstånd i anfallet. Passningarna och löpningarna synkade inte speciellt bra.

Positivt
Det skapades mycket framåt mot ett bra lag. Visst borde det blivit minst ett mål till men man kan inte ha flyt i varje match. Stabilt spel under i stort sätt hela matchen. Försvaret svajade nästen enbart i sekvensen när Mjällby fick två (halv-) frilägen på typ två minuter. Det känns verkligen som vi har bra spelare på alla positioner och några utmärkte sig verkligen. Kalla mig gnällig gubbe, men att vara missnöjd med dryga 3500 på läktaren tillåter jag fan inte. Det är mycket folk för att vara Sirius och det är mycket folk för att vara superettan. Visst är det alltid kul med mer folk men förhoppningarna måste vara rimliga.

Varken vinsterna eller publiken kommer att komma bara på rutin. Fotboll på den här nivån är rätt nytt för Sirius och även om man kan ställa krav så ska man komma ihåg det.

Grymt tippat Tobbe!
Skriver under på varenda rad ovan, särskilt de tre sista. Att det stundtals kändes som fler gula än blå spelare på planen tänkte även jag på igår.
Tack å bock. Nästa gång ska jag vara mer optimistisk.

Håller med Olle, man kan inte vara missnöjd med 3500 pers. Tyckte Milan gjorde en riktigt bra match. Han såg lite vilsen ut mot Degen ibland, men igår fick han visa vad han kunde. En snygg förstaräddning på det som sedan blev mål.
Tengroth gjorde också en bra match i jämförelse med Degen. Petter kan bättre, han såg inte ut att ha självförtroendet att ta sig an backen på kanten ibland.

Och en eloge till tifograbbarna. Bra jobbat!
Nu har jag äntligen lungnat ner mig efter den spontana besvikelsen igår. Efter ryktet om 4k förköp som jag, dum som jag är, gick på utan att blinka så blev det onekligen en besvikelse med knappa 3,6k. Jag tyckte dock att det såg ut som minst 4k iaf, men jag har inte lyckats komma på varför utom att de nya stolarna gör att färre kommer in på arenan. Skamligt känndes det!

Västra sidan var hyfsat många, hyfsat utspridda och hyfsat tysta. Även jag var lågmäld pga förkylning.. Skäms på mig!

5-1 mot degen talade också för en riktigt fin insats av grabbarna i hemmapremiären, men även där måste jag säga att besvikelsen var stor igår. Efter att Ekan gick ut så hade vi i stort sett ingenting. Petter kom in och bidrog med makalösa felpass. Sirius tycker jag, till skillnad från många andra, såg betydligt tyngre ut än mjällby långa stunder. Sedan känndes det tungt att återigen konstatera att ett sirius utan ante inte är ett sirius i eliten, när han drar efter säsongen så åker vi ur..

Men allt det där var igår, nu är det idag och jag kan se tillbaka på en premiär som hade mkt bra att ta av. 3,6k är 500 fler än förra året och det betyder att intresset iaf går åt rätt håll. Vi hade vårat första tifo som jag tycker var bra, även om konfetti och craep kanske hade varit kul också. Cred till tifo-gruppen! Efter snack med folk så visade det sig att vi höll igång hyfsat bra ändå och att det lät. Vad matchen beträffar så måste man ändå säga att det var ok, dels verkar ju underlaget varit under all kritik men vi hade faktiskt 3-4 riktigt vassa lägen dessutom tror jag att mjällby kan gå bra i år. Petter har sin återkomstdebut överstökad och nu kan man väl säga att en del av pressen kanske släppte, men ännu viktigare så var det inget allvarligt med ekan. Ante ja, han gör lite som han vill den mannen. om han stanar eller inte vågar jag inte sia i. Som tur är behöver jag inte det för jag får njuta av honom en hel säsong till och det får man vara nöjd över!

Som vanligt riktigt kul med hemmapremiär!
(iaf dagen efter)
Förhoppningsvis så blir det OH-flagga med klubbmärke, konfetti och creperullar till derbyt. Det är vad jag vill se i alla fall. :)
Cred till Tifogruppen! Verkligen!

Det är för d-a knasigt att sprida ut alla omgångar så kraftigt. Dessutom att lägga matcher samtidigt som CL et al. Det är säkert 500-1000 själar som var inställda på att kolla in premiären tills dom insåg att det krockade med, typ, CL. Därtill försvinner lite halvintresserade kompisar som dessa 500-1000 skulle ha tvingat med sig till fajten.....
Ja, det är faktiskt lite kul att fyra pers kan svänga ihop en flagga på 72 kvadratmeter på typ 3 timmar. :)
Ja det var en jäkligt läcker oh-flagga! Bra jobbat! Dock tycker ju jag att vi rullade ut den för tidigt. Tifot ska ju börja när spelarna går ut på plan imho.
Eller så vecklade vi ihop den för tidigt. :) Kanske en kombination. Vi ska tänka på det till nästa gång. Sugen på att hjälpa till att dra på lite lullull på flaggan och så?

Ja, det är faktiskt lite kul att fyra pers kan svänga ihop en flagga på 72 kvadratmeter på typ 3 timmar. :)
---------------------------------------------------------------------

Japp, det gjorde vi bra medtanke på förutsättningarna. Tänk om vi var dubbla antalet... men det är klart, det är jäkligt svårt att göra en större OH-flagga på nuvarande läktare (går annars utmärkt på västra läktaren). Vår sektion är ju som bekant ingen bra klackläktare, iaf inte tifo-vänlig.

Ska vi försöka slänga ihop något till Assyriska borta kanske?
Eller så lägger vi allt krut på derbyt hemma. Jag tycker vi ska köra ett kaos-tifo med hela skiten till det, småflaggor, oh-flaggan med klubbmärke, konfetti och creperullar.
Jo... Hoppas verkligen att jag kan gå på den matchen, men somsagt, hjälper gärna till i vilket fall.
Vi kanske ska lägga ut några hinkar också i fortsättningen, så vi kan finansiera tifona på ett bra sätt.

Ditt förslag, Bigbadda, är också något i den stilen jag tänkt mig. Men det jag har tänkt mig (varför berättar jag tifo-planer här?:P) är OH-flagga med klubbmärke, blåsvarta blåa miniflaggor till vänster om flaggan, svarta dito på andra sidan, konfetti och creperullar från övre.
blåsvarta blåa miniflaggor? :) Konfettikanoner och creperullar är ju så sjukt dyra. Och engångsgrejer.
Du fattar vad jag menar. Blev lite fel. Men, blåa flaggor till vänster om OH:n, svarta flaggor till höger. Och sen en jävla massa konfetti (gärna i blå/svart) och creperullar.
Konfettikanoner tycker jag går bort, de är inte mycket att hurra för... Isåfall bättre att köpa färgat papper och klippa själv, dock skulle det vara bra med billiga priser på detta. Creperullar går ju faktiskt att återanvända, om man snålar lite, genom att rulla ihop de igen (du kom väl ihåg U United's otroligt lyckade creperulle-tifo?;)).
kan vi inte höra me sirius, dom kanske kan beställa ark eller nått liknande till sittplattserna och så fixar vi nånting till varje sektion längs ut på vardera sida på östra, esk hemma
jag hjälper gärna till med ett sådant tifo. Jag tycker mig minnas att jag sett en karta över östra läktaren där varenda sittplats finns utmärkt. Hade man en sådan skulle man ganska enkelt kunna planera ett sådant tifo.
Problemet med egenklippt konfetti är att det ser jävligt B ut när man står och kastar upp det en meter i luften. Konfettikanonerna drar iväg det sju meter och sen regnar det ner. Så jag tycker verkligen att vi ska ha såna, annars ser det mesigt ut tycker jag. Det ska ju se bra ut från andra sidan också, inte bara att vi ska tycka att det är snyggt.
Jo, men det rör ju sig om ekonomi. Jag tycker det inte är värt då de innehåller så lite konfetti och då krävs det många, dyra saker det där... Hemmagjort konfetti är inte alls "B", man kastar ju upp mot luften. Tips på affärer som säljer billigt blå/svart-papper? Tilläggas ska att det inte finns blåa konfettikanoner på tifo.se, men du kanske känner till annan återförsäljare?
Vi kan väl kolla runt lite ett tag så får vi se om vi hittar nått som funkar?
Whii. Konfettipistoler :D Skämt åsido, Teknikmaggan säljer konfettirör, men de suger esk. Det ska isåfall vara många för att bli bra. Bättre att rikta in sig på färgat papper? Försök kolla upp om det finns någon billig affär som säljer detta.
Lite sen in i diskussionen här men; känns skönt att det blev en poäng i alla fall. I synnerhet efter den vidriga stolprullaren. Klart att det kommer att kunna bli mycket bra det här, men jag tycker att Gustav S agerade mer än lovligt knasigt vid flera uppspel i andra. Vill jag inte veta av i fortsättningen. Missade tifot. Verkar grymt! Kan vi inte ha tifo en kvart in på första så även småbarnsföräldrar hinner se?
För att klippt papper ska se bra ut måste det vara väldigt mycket och inte för tungt. Det betyder i princip klippt crepepapper. En kanon skjuter mycket och väldigt långt upp i luften, medan klippt papper kommer högst 1-1,5 meter upp. Jag tycker fortfarande att om vi överhuvudtaget ska ha konfetti ska det vara kanoner. Tifo.se finns t.ex., man behöver inte köpa sunkiga flerfärgade kanoner på Teknikmagasinet. Det finns även andra onlineleverantörer.
http://www.tifo.it/ce/interno.php3?prj=tifo&carrello=10f13a5dca5eede056ad1c3ab8d640a9&lingua=Inglese&valuta=2&categoria=10&chkcookie=true

En Italiensk sida som har det mesta (lite längre leveranstid, men det är långt tll derbyt än). Finns både blåa och svarta ark 50x75cm för ca 1kr st.
Tips till konfetti är att höra med ett tryckeri om man kan få papper, de brukar tom klippa upp det i önskad storlek. Nackdelen är att man får den färg man får så att säga -oftast vitt spill.

Grym OH sist!!
Vad gäller papper...
Inte de ultimataste färgerna kanske men åtminstone billigt: www.swedoffice.se/products-a-oe.php?id=727&gid=49702&highlight=7 (67:- ex. moms för 500 st A4-ark)
www.kontorsnetto.se/ListProductsExt1.aspx?cat=566 (72:- inkl. moms för 500 st A4-ark)
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=26267728 (69:- inkl. moms för 200 st A4-ark)

Det var de jag hittade för stunden genom en liten snabb google-research. ;p
Tommy: I know, har beställt pyro därifrån förut. :) De har mycket bra tifo-sortiment, men som du påpekade, leveranstiden är smått oberäknelig och frakten är ganska dyr. Ska man beställa därifrån kan det alltså vara lönt att göra en stor beställning.
Annars har tifo.se A2-ark för 687.50:- för 250 st ark, finns också i svart/blått.

Tack för credden f.ö.
Konfettikanoner i svart:
http://www.lindarna.se/default.aspx
Finns även på tifo.se. Man kan ju kombinera svart konfetti med blåa och svarta creperullar. Ark tycker jag att vi kan använda till läktarkoreografi hellre. Man kan använda skissen över Studan och i förväg lägga ut papprena på bänkarna innan match. Då litar vi ju ganska mycket på att gubbarna ska hålla upp pappret också. :)
Å som Bigbadda helt riktigt påpekade, ta tifodiskussionen i dess rätta tråd istället, så blir det bättre.