Skulle vara lite intressant med lite bakgrundsinfo inför matchen på onsdag. Skadeläget/avstängda etc. Nollas alla gula kort från grundserien eller följer de med?
kval
Nollas, och såvida ingen blev utvisad uppe i Kiruna är ingen avstängd (vilket ingen blev). Några småskador var det ju däremot senast på Kullinger bl.a, men jag räknar med att det bara var en säkerhetsåtgärd att ställa över honom?
Gurra blev ju skadad mot Kiruna. Hoppas verkligen att han är OK på onsdag.
Nu ska jag ärligen säga att jag inte har hunnit ta tag i den biten riktigt, men jag hoppas kunna åstadkomma någon sorts införbonanza på officiella med start typ i morgon. UNT har i alla fall halvlovat att de ska ha rejält med artiklar varje dag från söndag tror jag.
Förhoppningsvis kommer det även mer intressant information om närliggande saker om inte allt för lång tid.
Förhoppningsvis kommer det även mer intressant information om närliggande saker om inte allt för lång tid.
Och jag är gästkrönikor! I UNT alltså.
nä, nu blommar det! grattis unt, får jag säga, dom har gjort en bra värvning.
Några nyheter när bortamatchen blir? Eller i brist på det när beslutet kommer?
Och jag är gästkrönikor! I UNT alltså.
Aha! Fan va kul, måste kika på unt.se då. Är det med där?
Tokfräsch ny hemsida för övrigt!
70: Kommer på söndag, tror jag.
Synd bara att Väsby får chansen att få igång målskyttet mot Umeå i helgen.
Synd bara att Väsby får chansen att få igång målskyttet mot Umeå i helgen.
Det kommer att bli lite evenemang kring matchen. Fyrverkeri och bengaler innan när spelarna går ut, alla i publiken får en blå Glowstick, McDonalds kommer att dela ut ballonger och frukostbiljetter mm mm
Med er hjälp blir det en riktigt bra inramning.
Före matchen är det värmning på Flustret. Om man köper en öl bjuder de på en plockbuffé från kl. 17.00
Vi ses på onsdag
Ska försöka bidra på planen också... ;-)
Med er hjälp blir det en riktigt bra inramning.
Före matchen är det värmning på Flustret. Om man köper en öl bjuder de på en plockbuffé från kl. 17.00
Vi ses på onsdag
Ska försöka bidra på planen också... ;-)
Glömde en sak. Gratulerar till nya hemsida, väldigt fin. Vi hoppas och tror att vår nya blir klar innan kvalet också.
Kommer missa matchen på onsdag. Man kan inte hoppas på att den sänds på nätet eller TV?
Skulle va kul om andra matchen går på lördag. Ges liksom en bättre chans att fira då. Går den på TV måste man fan se till att banda den.
För tillfället vägrar jag att tänka på hur surt det skulle va om vi missa den här chansen. Hur fräscht det blir om vi går upp klarar jag knappt heller av att tänka på. Skulle vara den första riktiga framgången sen vi gick upp i gamla norrettan. Men det här skulle lätt vara större.
Skulle va kul om andra matchen går på lördag. Ges liksom en bättre chans att fira då. Går den på TV måste man fan se till att banda den.
För tillfället vägrar jag att tänka på hur surt det skulle va om vi missa den här chansen. Hur fräscht det blir om vi går upp klarar jag knappt heller av att tänka på. Skulle vara den första riktiga framgången sen vi gick upp i gamla norrettan. Men det här skulle lätt vara större.
Schysst med ny hemsida och ett fungerande forum igen. Hoppas kunna gå på returmatchen mot Väsby men det beror lite på när en, förhoppningsvis, blivande siriussupporter behagar komma till världen.
Skulle någon kunna göra en affisch eller flyer som man kan plocka ut härifrån, om ni fattar vad jag menar? Så kan man skriva ut och reklam-bomba sin arbetsplats, trappuppgång, scoutgård eller var man nu plägar hålla till.
så. det blir lördag, precis som en del här hoppats. 16.00 sparkas det igång.
chill sida :)
Brukarn har skrivit en gästkrönika. Finns att läsa på unt.se/sport
Nu är det verkligen kris! Frugan är borta på onsdag och jag har ingen barnvakt...
Brukarn, jag tycker du var obehagligt optimistisk i din krönika.... Du kan få göra Jonas sällskap i mittcirkeln på fotbollsplanen när det är annandagsbandy, om det vill sig illa......
Nä, man ska ställa in sig på 0-0 på onsdag, storstryk i Väsby och sen bli söndervärvande av Grönköping och starta hissen nedåt i seriesystemet!
Nä, man ska ställa in sig på 0-0 på onsdag, storstryk i Väsby och sen bli söndervärvande av Grönköping och starta hissen nedåt i seriesystemet!
Jag var faktiskt mer pessimistisk i mitt första utkast, men det duger ju inte att skylta med sådär, man måste ingjuta lite mod i spelarna ju!
Har kollat lite närmare på våra motståndare, och det är en hel del bekanta namn i Väsbytruppen:
NWA - Den gamle Siriusmålvakten har stått i Väsby ganska länge.
Peter Holm - Högerback som är en av de bättre i Väsby, har spelat i Hammarby tidigare.
Johan Thörnblom - Var med i ESK-truppen när de spelade i allsvenskan. Spelade mot Sirius förra säsongen, men jag minns inte att han gjorde något särskilt intryck.
Kali Ongala - Hal och målfarlig liten jäkel som gjorde mål på Sirius 2004.
Kutshi Kanga - En annan hal och målfarlig liten jäkel som gjorde mål på Sirius 2004.
Robert Åhman-Persson - Bälingetalangen som hamnade i AIK och sen blev utlånad till Väsby. Såg honom i träningsmatchen mot AIK förra året, rätt vass.
Andreas Eriksson - Spelade i AIK 2004 när de åkte ur och gjorde väl segermålet i premiärmatchen har jag för mig.
Eldin Kozica - Backtalang som spelat i VSK och Djurgården.
Özgür Yasar - Minns jag att vi mött med Spårvägen, och då var han jäkligt bra.
Tamba Yarjah - En av de där blixtsnabba sierra leoneanerna som spelade i Essinge för några år sedan.
NWA - Den gamle Siriusmålvakten har stått i Väsby ganska länge.
Peter Holm - Högerback som är en av de bättre i Väsby, har spelat i Hammarby tidigare.
Johan Thörnblom - Var med i ESK-truppen när de spelade i allsvenskan. Spelade mot Sirius förra säsongen, men jag minns inte att han gjorde något särskilt intryck.
Kali Ongala - Hal och målfarlig liten jäkel som gjorde mål på Sirius 2004.
Kutshi Kanga - En annan hal och målfarlig liten jäkel som gjorde mål på Sirius 2004.
Robert Åhman-Persson - Bälingetalangen som hamnade i AIK och sen blev utlånad till Väsby. Såg honom i träningsmatchen mot AIK förra året, rätt vass.
Andreas Eriksson - Spelade i AIK 2004 när de åkte ur och gjorde väl segermålet i premiärmatchen har jag för mig.
Eldin Kozica - Backtalang som spelat i VSK och Djurgården.
Özgür Yasar - Minns jag att vi mött med Spårvägen, och då var han jäkligt bra.
Tamba Yarjah - En av de där blixtsnabba sierra leoneanerna som spelade i Essinge för några år sedan.
En annan intressant sak med våra motståndare är dess historia:
Jag saxar från Väsbys hemsida:
"[...] berättar Nils G Ahl om hur ett gäng grabbar, som hade hållit på att lira boll på [...], slog sig ner i ett dike och började diskutera om man inte skulle bilda en idrottsklubb. Sagt och gjort. På stubben - eller rättare sagt i diket - yxade man till en interimstyrelse med Nils G Ahl som ordförande."
Liksom Sirus är alltså Väsby grundat i ett dike! (se t.ex.: http://web.telia.com/~u18118118/010219.html)
Vår historia förenar oss.
Jag saxar från Väsbys hemsida:
"[...] berättar Nils G Ahl om hur ett gäng grabbar, som hade hållit på att lira boll på [...], slog sig ner i ett dike och började diskutera om man inte skulle bilda en idrottsklubb. Sagt och gjort. På stubben - eller rättare sagt i diket - yxade man till en interimstyrelse med Nils G Ahl som ordförande."
Liksom Sirus är alltså Väsby grundat i ett dike! (se t.ex.: http://web.telia.com/~u18118118/010219.html)
Vår historia förenar oss.
Kommer några ta med flaggor till väsby? Tänkte nämligen ta upp jobbet med min tvåpinns som legat på is hela sommaren om det blir aktuellt med flaggor
Jag såg en liten affisch längs infarten till Uppsala vid Beijer, innebär det att det sitter fler affischer ute på stan? Bra i så fall. Vore kul med över 3000 på matchen!
Jag såg en liten affisch längs infarten till Uppsala vid Beijer, innebär det att det sitter fler affischer ute på stan? Bra i så fall. Vore kul med över 3000 på matchen!
Jag har sett en vi Willys på Kungsgatan så det finns fler.
Pratar folk om kvalet? Har just läst Brukarns krönika och den gladde mig mycket. Hur är lokalradion? Är det liksom något drag? Jag är övertygad om att alla sliter med att få dit folk; bra gjort!
Vädret brukar ju ha stor betydelse och det ser inte så bra ut just nu. Visserligen ska det bli uppehåll men inte varmare än sex grader mitt på dan, en hel del drar sig nog att komma om det är nästan minusgrader, tyvärr
Det är ju slutet av oktober, så länge det inte öser ned kan man inte klaga på vädret tycker jag.
fan också så jävla typiskt att man sitter i utlandet... låter som en riktigt härlig inramning, vet någon om matchen kommer att sändas av Sverigewebben.se???
Det verkar vara lite drag inför denna match. Vänner till mig har hört av sig och vill följa med på matchen. Och det är sådana som annars inte går på Siriusmatcher i större utsträckning. Som om det skulle vara en värdemätare...
Jag hoppas också på att Sverigewebben tänker sända. Ligger hemma med feber och uteblir nog i morgon. J-a skit!
det ska visst bli webb-radio, inte tv. bättre än inget, säger jag!
Feber är tyvärr ingen ursäkt att utebli, ta tre alvedon och en rejäl halsduk. Alternativt: Odla ett par effektiva polisonger typ de som basisten hos Bowie (jag har glömt hans namn) hade på 70-talet. Sådana kan man linda runt halsen
Jo jag vet. Men jag har lite väl hög moralisk tröskel ibland. Iom att jag sjukskrivit mig till jobbet imorgon så blir jag nog hemma. Jag bor ju inte så långt bort, öppnar jag fönstret så hör jag när det blir mål.
Jag vågar för fan inte skriva nått om matchen det finns för stor risk att jinxa hela skiten, ta i trä.
nåväl, bättre än ingenting är ju webbradio... men inte bättre än rörliga bilder :(, trist att sverigewebben antagligen bara kommer att ha sänt en siriusmatch, 2-3-förnedringen mot V/S...
P4 uppland webbsänder också matchen. Synd att man inte kan få rörlig bild:(.
Ser ut att bli finfint kvalväder i morgon och i helgen. Regn och kallt i morgon och storm+ regn/snö till bortamatchen! Hur fan ska man egentligen lira om det är storm och spöregn? Långbollar= blåser bort, kortpassningsspel= fastnar i pölar. Passningar i maghöjd?
Väsby tror sig säkert spela nåt sorts "fin-lir". Så det är bara gå ut och mangla. Hockeytacklingar och stenhårda skott från långt håll. Jag skulle nog Tobbe starta, han e bra på att långsamt tråckla sig genom med bollen. Ordna 2-0 i första matchen och sen gå in och def:a järnet i returmötet.
Jag var på sista träningen idag. Sjukt bra stämning och alla såg taggade OCH avslappnade ut. Alla utom Pereira är tillgängliga för spel. Startelvan är bestämd men släpps inte före match. En 17-mannatrupp är uttagen. Ska skriva ihop något till officiella (som förhoppningsvis dyker upp i nya fina kläder i morgon) vad det lider. Under tiden får ni hålla till godo med frosseri i väsbytrauma.
Jäklar alltså. Jag är aldelles rastlös. Är taggad som bara den, men samtidigt sjukt orolig för att det ska gå dåligt.
Hoppas att ni förstår att jag kommer hungerstrejka ifall det inte blir flaggor och banderoll imorn. Men det har ni väl redan tänkt på? ;)
Sen undrar jag om man kan kanske få köpa sig ett medlemsskap på plats imorn, så man kan bära sin fina avatar lite mer på riktigt?
Angående vädret så säger SMHI klar himmel och 6 grader, är väl iaf hyfsat kvalväder?
Och, och, och så måste vi sjunga "När Sirius marscherar in" när di blåsvarte kommer in, har gått runt och nynnat på den hela dagen.... Nåväl ska försöka stilla mina nerver med lite sömn nu.
Godnatt.
Hoppas att ni förstår att jag kommer hungerstrejka ifall det inte blir flaggor och banderoll imorn. Men det har ni väl redan tänkt på? ;)
Sen undrar jag om man kan kanske få köpa sig ett medlemsskap på plats imorn, så man kan bära sin fina avatar lite mer på riktigt?
Angående vädret så säger SMHI klar himmel och 6 grader, är väl iaf hyfsat kvalväder?
Och, och, och så måste vi sjunga "När Sirius marscherar in" när di blåsvarte kommer in, har gått runt och nynnat på den hela dagen.... Nåväl ska försöka stilla mina nerver med lite sömn nu.
Godnatt.
Så finns då en liten inför-artikel på www.siriusfotboll.com. Hoppas kunna göra en om Väsby under morgondagen. Vi får väl se om jag hinner...
Einar hälsar att det är viktigt att komma i tid...
Einar hälsar att det är viktigt att komma i tid...
Ser ut att bli finfint kvalväder i morgon och i helgen. Regn och kallt i morgon och storm+ regn/snö till bortamatchen! Hur fan ska man egentligen lira om det är storm och spöregn? Långbollar= blåser bort, kortpassningsspel= fastnar i pölar. Passningar i maghöjd?
hoppas på acceptabelt väder i första matchen och Sirius-seger och omöjligt väder i returen, 0-0!
Tobbe: Det finns ingenting som heter "hög moralisk tröskel" när det gäller kval. Lika mycket som jag gärna ser straffmål även om det har filmast innan tycker jag att man gott kan vara sjukskriven under dagen och sedan gå till match. Du är ju sjuk under dagen, alltså kan du vara sjukskriven. Du är sjuk även på kvällen, men eftersom det är kval spelar det ingen roll. Man måste ju få göra viktiga ärenden även om man är sjuksklriven.
extremt vidrigt att vara såhär långt bort just denna gång. all trevlig och informativ kontakt med erlingmark och herr ass trän gör mig bara mer medveten om hur hopplöst förtappad jag är. men nåde den som försöker prata med mig mellan kl 2 och 4 i morron eftermiddag (lokal tid)!
lite ovant att se så mycket om sírius överallt. lite, sa jag. det var fel. väldigt ovant. det var trots allt två år sen vi var nära att åka ur tvåan och ingen brydde sig. jisses. ladda med officiella - har lagt upp en länksamling på förstasidan.
Nervöst men jag skall bära blåsvart hela dagen för att lugna mig en aning
UNT kör med dubbeluppslag idag. Var på korgboll för att stilla nerverna lite igår och det snackades rätt mycket bland folk om Sirius. Kanske kan det bli storpublik?
Nu har det äntligen blivit dags, hoppas vi blir riktigt många ikväll vad är det egentligen som händer på Flustret innan match?
Vädret ser åtminstone ut att vara på vår sida. Verkar vara tur att matchen inte är på fredag
Usscchh o blä va trist det är att vara nervös.
Men snart e det över o dauda har dödat matchen med ett äkta hattrick.
Men snart e det över o dauda har dödat matchen med ett äkta hattrick.
hej jag jobbar på radio uppland och skulle gärna komma i kontakt med fotbollssupportrar inför kvällens match. snälla hör av er om ni kan tänka er att snacka i radio eller har tips om andra som vill det, gärna så snabbt som möjligt till nummer 018-174041.
tack på förhand!
tack på förhand!
Det är att vara ute i tid...
Lite framförhållning kan man väl ha eller har man först nu upptäckt att det spelas kvalmatch i Upplandsradion?
Nåja, nån som har tid att träffa radiosnubben? Jag jobbar till 17 så det blir svårt. Misstänker att en hel del andra också jobbar....
Lite framförhållning kan man väl ha eller har man först nu upptäckt att det spelas kvalmatch i Upplandsradion?
Nåja, nån som har tid att träffa radiosnubben? Jag jobbar till 17 så det blir svårt. Misstänker att en hel del andra också jobbar....
Precis som Baronen undrar jag vad som händer på Flurran innan match och om några ska dit eller om det är Alexander som gäller trots Flustretarret?
Det enda jag vet är det som Brekkan skrev: "Före matchen är det värmning på Flustret. Om man köper en öl bjuder de på en plockbuffé från kl. 17.00". Jag tänker nog titta in på Flustret.
Känner att jag börjar bli lite utsliten som VSS ansikte, så nu får någon annan ta på sig radiopratet. Folk får ju inte tro att det bara finns en Siriussupporter liksom...
Känner att jag börjar bli lite utsliten som VSS ansikte, så nu får någon annan ta på sig radiopratet. Folk får ju inte tro att det bara finns en Siriussupporter liksom...
Har köpt en grymt fin blåsvart skjorta här nere. Bär den liksom de stjärnprydda blåsvarta ikväll.
Hela Istanbul håller tummarna.
Sirius Merhaba!
Hela Istanbul håller tummarna.
Sirius Merhaba!
Bara så ni äckligt optimistiska ungdomar vet:
På lördag börjar "På spåret" på SVT. Ser jag fler optimistiska inlägg på detta forum, så lovar jag att ställa upp med silvertejp och kedjor för att hålla dessa glada optimister på plats framför lämplig mottagare (om det skulle gå åt helvete). Dessutom kommer jag att spela in programmet, så det går att sända igen och igen och igen och igen....
På lördag börjar "På spåret" på SVT. Ser jag fler optimistiska inlägg på detta forum, så lovar jag att ställa upp med silvertejp och kedjor för att hålla dessa glada optimister på plats framför lämplig mottagare (om det skulle gå åt helvete). Dessutom kommer jag att spela in programmet, så det går att sända igen och igen och igen och igen....
Jag ska dit vid två vad jag förstår, men hon vill ha en till, gärna tjej.
För övrigt ser jag det som ett hemskt omen att just ovannämnda programserie startar just på lördagkväll...
Attans, vad laddad man är nu. Kan inte koncentrera mig för fem öre på jobbet (vilket inte kommer att bli kul med ett fyra timmars möte efter lunch).
Ikväll smäller det. Hoppas Västra är på sitt bästa humör!
Brukarn (eller någon annan) behövs det hjälp med att plocka fram flaggor och dylikt? För övrigt hoppas jag att folk kommer i GOD tid ikväll, så skall det bli åka av.
Ikväll smäller det. Hoppas Västra är på sitt bästa humör!
Brukarn (eller någon annan) behövs det hjälp med att plocka fram flaggor och dylikt? För övrigt hoppas jag att folk kommer i GOD tid ikväll, så skall det bli åka av.
Fyfan vad nervöst, kommer ha fått hjärtattack innan klockan 19 om det ska fortsätta såhär. Men kommer det det va stenkoll ikväll eller kommer man kunna ta med sig gröna påsar..lila..uhm blåa.. whatever, påse med burkar i in på matchen?
F*n, så här nervös har jag inte varit sedan vägverketkvinnan satt och bockade av saker i pappret efter uppkörningen. snällasnällasnällasnälla seger idag!
Det var nån som frågade om man kunde lösa medlemskap ikväll, det kan man. Johan och Lars kommer sin vana trogen att stå och sälja prylar innan matchen och där kan man förmodligen oxå plocka upp ett medlemskap.
Borde man inte sälja medlemsskap utanför grindarna? Med tanke på att medlemmar får så mycket billigare inträde? Frågan är hur det ska lösas.
pryder liksom andra mig i blåsvart idag. har redan nu stora problem att fungera som människa. halv två lokal tid låser jag dörren. kom igen nu - kör hårt!!
Jag kommer till Väsby men åker på egen hand. Ska bli kul. Kom igen, Sirius!
fan, tänk om man hade kunnat vara med på radio... :-(
nu blev man bara ännu mer deprimerad över att man inte är i uppsala :-(
nu blev man bara ännu mer deprimerad över att man inte är i uppsala :-(
Nu börjar det kännas som om det börjar närma sig, öltarmen har börjat rycka, nervositeten sitter som en klump i halsen och man vill egentligen bara dra från jobbet och sätta sig och börja värma inför kvällens drabbning.
Stor och tung!!!
Stor och tung!!!
Jag funderade lite på det där med vad man egentligen vill...
Jag vill just nu ingenting förutom att ha det hela överstökat och klart på lördag PÅ ETT FÖR MIG OCH IKS POSITIVT SÄTT.
Jag är så byxis att jag är mycket glad att jag inte är spelare.
Jag vill just nu ingenting förutom att ha det hela överstökat och klart på lördag PÅ ETT FÖR MIG OCH IKS POSITIVT SÄTT.
Jag är så byxis att jag är mycket glad att jag inte är spelare.
Har just varit nere på Studan och traskat runt lite på planen. (Radion ville prompt ha ut oss på gräsmattan så hon kunde säga att vi stod på planen - som det skulle synas i radio). Den ser i alla fall sjukt fin ut om än jäkligt hal.
Kl 15.45 sänds det tror jag hon sa. Då kan man först höra det intressanta; Magnus P prata om matchen, sen det mindre intressanta; supportrarnas röst. Hoppas i alla fall att vi blir över 100 på västra sidan i kväll, för det sa jag...
Kan i alla fall intyga att Magnus var lugn som en filbunke inför matchen.
Sitter man på behörigt avstånd, typ i Chile, kan man koppla upp sig på Skype och få höra lite mer om vad som komma skall...
Kl 15.45 sänds det tror jag hon sa. Då kan man först höra det intressanta; Magnus P prata om matchen, sen det mindre intressanta; supportrarnas röst. Hoppas i alla fall att vi blir över 100 på västra sidan i kväll, för det sa jag...
Kan i alla fall intyga att Magnus var lugn som en filbunke inför matchen.
Sitter man på behörigt avstånd, typ i Chile, kan man koppla upp sig på Skype och få höra lite mer om vad som komma skall...
Jag ska lugna nerverna på flustret innan.
hmm... bra att Radio Uppland uppmärksammar matchen, men jag måste säga att reporten genomförde den lamaste intervjun jag någonsin hört...
Lycka till ikväll! Vore väldigt kul om ni gick upp så man får se sina favoriter i nya hemstan. Se upp för mattias eriksson i Väsby bara. Ser väldigt mycket fram emot matchen ikväll!
Ni har några härliga ramsor också. Hur är det den där med polisonger och kalsonger går??
Ni har några härliga ramsor också. Hur är det den där med polisonger och kalsonger går??
går intervjun att lyssna på i efterhand?
@Tobias
Man börja med att "bompa" på mel. Rövarna i Kamomilla stad, därefter är texten:
Vi älskar vårat Sirius, har blåsvarta kalsonger.
Vi lever på Studenternas och odlar polisonger.
Vi sjunger som en änglakör för laget som vi lever för,
när Sirius vinner så blir det kalas.
Vi är Västra sidans supporter as (särskriver för att det blir tydligare vad det står då)
Åsså lite "bompande igen...
Man börja med att "bompa" på mel. Rövarna i Kamomilla stad, därefter är texten:
Vi älskar vårat Sirius, har blåsvarta kalsonger.
Vi lever på Studenternas och odlar polisonger.
Vi sjunger som en änglakör för laget som vi lever för,
när Sirius vinner så blir det kalas.
Vi är Västra sidans supporter as (särskriver för att det blir tydligare vad det står då)
Åsså lite "bompande igen...
FY F-N vad vidrigt. kommer till jobbet och helt plösligt, just idag, finns det ingen uppkoppling. hjärtklappning! efter bade det ena och det andra har jag till slut lyckats nästla mig in i en annan persons dator. langsam, men MED uppkoppling. KÄMPA!
Puskas//Det är P4 för tusan, vad ställer du för krav. Man får se det positiva i att de uppmärksammar matchen.
Erlingmark//Bra jobbat i radion, jag satt och funderade på om du skulle våga köra "Stor å tung, blåsvart pung, SIRIUS!!" Det var nog lika bra att du lät bli.
Nu är det snart avspark, för ett jävla liv ikväll! Jag håller tummarna från andra sidan fyrisån.
Erlingmark//Bra jobbat i radion, jag satt och funderade på om du skulle våga köra "Stor å tung, blåsvart pung, SIRIUS!!" Det var nog lika bra att du lät bli.
Nu är det snart avspark, för ett jävla liv ikväll! Jag håller tummarna från andra sidan fyrisån.
hmm... bra att Radio Uppland uppmärksammar matchen, men utan att vara respektlös mot kvinnosläktet måste jag säga att kärringreporten genomförde den lamaste intervjun jag någonsin hört...
Och utan att vara respektlös måste jag säga att det där var bland det knasigaste jag läst på ett tag...
Men skit i det! 25 minuter kvar! Kämpa på, svart och blå! Västra; skrik er hesa! Gnällpublik; gnäll på Väsby! Forza Sirius! Hälsningar till alla framför datorerna, som är lika nervösa som jag!
Kom igen nu, från Chile till Bosporen!
jo, men tycker det är lite tragiskt när den statliga radion håller så usel kvalitet...
bara 25 minuter kvar, nu sätter nerverna in ordentligt, rena rama kvalfrossan. kämpa på, svart och blå!
bara 25 minuter kvar, nu sätter nerverna in ordentligt, rena rama kvalfrossan. kämpa på, svart och blå!
Fan sitter i Norrköping och lyssnar via nätet. Sjukt nervöst!
"men utan att vara respektlös mot kvinnosläktet måste jag säga att kärringreporten genomförde den lamaste intervjun jag någonsin hört... "
Det är en kommentar som är respektlös och även om den får stå för dig tycker jag inte att den hör hemma på gästboken.
Kör Sirius!!! Jag skiter i om det inte är spännande på lördag jag vill bara ha vinst!
"men utan att vara respektlös mot kvinnosläktet måste jag säga att kärringreporten genomförde den lamaste intervjun jag någonsin hört... "
Det är en kommentar som är respektlös och även om den får stå för dig tycker jag inte att den hör hemma på gästboken.
Kör Sirius!!! Jag skiter i om det inte är spännande på lördag jag vill bara ha vinst!
Synd att västra inte hörs. De kunde kanske tagit med en mik till...
Kom igen nu Sirius!
Kom igen nu Sirius!
ajajaj, afrikanerna har kommit igång.
p.s. lyssna på Sverigewebben. de hade vettet att lägga ut en extra mikrofon vid plan...
p.s. lyssna på Sverigewebben. de hade vettet att lägga ut en extra mikrofon vid plan...
det här maste vara det bisarraste jag varit med om i siriusväg.
Men varför spela musik? Det är ju bara siriusdårar som lyssnar, och just nu känns inte Madonna som något jag vill prioritera.
Gaffa uppdaterar från Chile, på officiella. Mycket bättre än UNT!
Gaffa uppdaterar från Chile, på officiella. Mycket bättre än UNT!
Var hittar man sverigewebben?
www.sverigewebben.se
Helt orutinerad på att lyssna på fotboll på radio. Konstat hjärtat i halsgruppen och ingen aning om hur det ser ut på plan.
ja, fy för den lede vad det är hemskt.
Undrar hur det såg ut med alla blå "glowsticks". sirius sirius siriud siiiruuus
jag måste säga att försvarsspelet låter något instabilt. Tycker nästan att Väsby underskattats i media och att det haft en viss effekt på laget. Eller så är Väsby helt enkelt bättre...
Ja lyssna på Sverigewebben för tusan. Där har vi åtminstone lite kvalité, Perra Hansson och Christer Andersson. P4 var tragiskt, med inslag av Hockey.
Nervöst...
Nervöst...
Sall skadad (?)
Fan om dauda är körd. Om han inte är det kan det bli synd om någon väsbyspelare. Inga dumma utvisningar bara.
Visst är radion lite seg? UNT är snabbare ibland.
falskt larm verkar det som, efter en kylspraybehandling var allting bra. Riktig mittfältskamp hela första halvlek. Inte bra för Sirius del
Helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!
arrghhhhh! ondska!
bra början, grabbar! grattis!
Sirius hej!
nästan löjligt dåligt spel, bli tillbakapressade direkt i början av andra halvlek... F*****************************************K!!!
Kom igen Sirius!!! Kämpa på Svart och Blå!!!
hej ha, gör mal!
Byt, Pehrsson! BYT!!! Gör någon slags taktisk ändring!!!
Långa bollar (enligt kommentatorerna). Vad fan tänker du på Pehrsson??
det later nästan som om Mani fatt en friare roll lite bakom anfallet?
Så förbannat många felpassar!!! Skämmes!!
Martin och brekkan får chansen att bli hjältar. Två killar som kan springa ordentligt känns inte helt fel när de andra börjar bli lite trötta.
Kom igen nu! Bit ihop, tugga taggtråd och gör ett mål!
visst låter/känns det att väsblä är bättre?
tyvärr
vi lyckas aldrig definiera (som man säger) när lägena dyker upp. snubblar, skjuter pa täckande ben, etc.
allting hänger på passningsspelet nu, de måste skärpa sig!
vi lyckas aldrig definiera (som man säger) när lägena dyker upp. snubblar, skjuter pa täckande ben, etc.
Måste skära i en språkvetare...
För tusan, bränn på nu blåsvart!
mitt minne av NWA är att han var usel i luften, hoppas det håller i sig...
j>aaaa!!!!!!!!!!!!!!!
JA!!!!!!!!
Berkkan!!!!!!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
brekkan! YES! kom igen nu! 2-1 också!
Vad fan händer? Brännan ta det lugnt.
fy fan, det förfärliga försvarsspelet fortsätter. nej, dåligt...
Nu är det dags för lillebror att bli hjälte. Kör Sirius!!!
fan också att de är tröttkörda när man skulle ha behövt forcera...
jaha, vet inte om man ska va nöjd eller inte?
som matchen gestaltade sig sa är jag definitivt nöjd. men 1-1 är inte ett kanonresultat.
nöjd nej
lättad ja
lättad ja
okej, det var kanske mer träffsäkert...
Nu hoppas jag på halv snöstorm och ett orättvist mål på långboll till sirius på lördag.
Intressant analys av Kullinger: Brännströms tackling på Andreas Eriksson vände matchen.
även om man är lättad över att Sirius i alla fall lyckades kvittera, så känns helheten deprimerande. Målet var nästan det enda man skapade och Väsby (förlåt, Väsblä) kontrollerade matchen i långa perioder. Med risk för att låta extremt pessimistisk känns det INTE bra inför returen... :(
enligt unt "I 79:e minuten kommer Sirius första skott på mål. Martin Erikssons skott innebär dock inga problem för Westberg i Väsbymålet"
Att få första skott på mål så sent in i matchen gör iallafall inte mig till optimist inför returen. 0-0 räcker för väsblä på lördag.
Att få första skott på mål så sent in i matchen gör iallafall inte mig till optimist inför returen. 0-0 räcker för väsblä på lördag.
Kom igen för fan, ny match, nya tag. Jag tror blåsvart ordnar det här.
nja, jag hoppas mer än tror jag ändå...
OK.
Det såg inte helbra ut, för att tala klarspråk. Men 1-1-målet var viktigt. Vi ligger under "i paus" i kraft av bortamål, men va fan, hoppet finns.
Mitt intryck är att Väsby var för starka på mitten. Brännans inhopp var viktigt. Hans styrka var välbehövlig. Det kan gå!
Väsby var dock lite bättre än jag trott och Sirius å sin sida lite sämre än jag trott.
Det såg inte helbra ut, för att tala klarspråk. Men 1-1-målet var viktigt. Vi ligger under "i paus" i kraft av bortamål, men va fan, hoppet finns.
Mitt intryck är att Väsby var för starka på mitten. Brännans inhopp var viktigt. Hans styrka var välbehövlig. Det kan gå!
Väsby var dock lite bättre än jag trott och Sirius å sin sida lite sämre än jag trott.
Visst Väsby var det bättre laget idag, men egentligen inte så imponerande ändå. Kändes mer som om det var Sirius som var ett par snäpp (eller mer) under normal nivå. Att vinna på Vilundavallen kan inte vara någon omöjlighet (inte lär Väsby ha någon 12:e spelare i form av hemma publik iallafall).
Dock otroligt irriterande med alla felpassningar i relativt opressade lägen (kändes som flera hundra). Men nu har de kännt på Väsby, så nu inser de att det bara är att köra sitt vanliga spel så kan det gå vägen.
Dock otroligt irriterande med alla felpassningar i relativt opressade lägen (kändes som flera hundra). Men nu har de kännt på Väsby, så nu inser de att det bara är att köra sitt vanliga spel så kan det gå vägen.
Min medbyråkrat hade en annan klockren analys: "Det såg ut som ett juniorlag mot ett seniorlag på dekis"
Visst hade Väsby bättre tendenser i långa sekvenser med dom skapade inte så mycket. Jag tror att Blåsvart var aningen mer nervösa och att laget ofrivilligt har tappat lite skärpa i luckan mellan serieslutet och kvalserien.
Nu tror jag faktiskt det kommer att vara till en fördel. Trötta hunsade gubbar för svårare att ladda om iför lördagsmatchen.
Detta skall inte tolkas som optimism utan som en gnällgubbes konstaterande att man med åren inte längre har samma "läk-kött".
Njae, lite optimistisk skall jag nog vara trots allt: Vi har en Supersub i Einar som visar sig vara för listig för trötta Väsbläförsvarare.
Gubb Power!
Vet någon med säkerhet hur särskiljningsreglerna är formularade?
Visst hade Väsby bättre tendenser i långa sekvenser med dom skapade inte så mycket. Jag tror att Blåsvart var aningen mer nervösa och att laget ofrivilligt har tappat lite skärpa i luckan mellan serieslutet och kvalserien.
Nu tror jag faktiskt det kommer att vara till en fördel. Trötta hunsade gubbar för svårare att ladda om iför lördagsmatchen.
Detta skall inte tolkas som optimism utan som en gnällgubbes konstaterande att man med åren inte längre har samma "läk-kött".
Njae, lite optimistisk skall jag nog vara trots allt: Vi har en Supersub i Einar som visar sig vara för listig för trötta Väsbläförsvarare.
Gubb Power!
Vet någon med säkerhet hur särskiljningsreglerna är formularade?
Kval till Superettan (speldagar 25/10 och 28-29/10)
Lag 2 i div 1 Norra - Lag 14 i Superettan,
Lag 2 i div 1 Södra - Lag 13 i Superettan.
Lagen från div 1 börjar hemma. Om poäng och målskillnad är lika efter andra matchen, räknas mål på bortaplan dubbelt. Om fortfarande lika tillgrips förlängning 2x15 minuter. Mål på bortaplan i förlängningen räknas inte dubbelt. Vid lika efter förlängning avgörs matchen med straffsparkstävling enligt SvFF;s regelbok.
Segrande lag i respektive match till Superettan 2007.
Lag 2 i div 1 Norra - Lag 14 i Superettan,
Lag 2 i div 1 Södra - Lag 13 i Superettan.
Lagen från div 1 börjar hemma. Om poäng och målskillnad är lika efter andra matchen, räknas mål på bortaplan dubbelt. Om fortfarande lika tillgrips förlängning 2x15 minuter. Mål på bortaplan i förlängningen räknas inte dubbelt. Vid lika efter förlängning avgörs matchen med straffsparkstävling enligt SvFF;s regelbok.
Segrande lag i respektive match till Superettan 2007.
Tack för i går! Kul med tryck på läktaren. Hoppas ni alla kommer på lördag. Vi lovar bättre spel och ska ta Superettaplatsen!
Stor och tung..
Stor och tung..
Brekkan kung...
Vad ska man säga 1-1 hemma inte ett dröm scenario men man får nog ta och vara nöjd med resultatet efter den matchen, Sirius har mycket mer att ge hoppas de tar med sig det spelet på lördag.
Hur långt tid tar det att köra till matchen på lördag? Jag jobbar och hinner inte med bussen.
Hur långt tid tar det att köra till matchen på lördag? Jag jobbar och hinner inte med bussen.
Jag tycker man har fått tillfredställande svar på varför spelet var så torftigt som det var igår, och det spelade nog in att det här var Sirius första riktiga fotbollsmatch på 3½ vecka. Men passningsspelet var ändå stundtals makabert dåligt. Vartenda uppspel satt precist på läppen - på en väsbyspelare. Det var som OG uttryckte det, så att man undrade om Sirius tränat passningsspel i vita tröjor den senaste veckan.
Hur långt tid tar det att köra till matchen på lördag? Jag jobbar och hinner inte med bussen.Det tar knappt en halvtimme från där motorvägen börjar har jag för mig.
perfekt då hinnee jag utan problem,
Väsby tröttnade! Om vi börjar passa till egen spelare & tvingar fi att röra på sig ytterligare lite mer så.... Visst spillde vi lite mjölk igår men det får bli en väckarklocka.
Jag räknar med minst 4ggr på Sirius på lördag. Det betyder goda möjligheter till tre extra flaskor bubbelsaft!
Jag räknar med minst 4ggr på Sirius på lördag. Det betyder goda möjligheter till tre extra flaskor bubbelsaft!
Väsby var ganska uddlösa. Hade mycket boll men fick ju inte ut något nämnvärt förutom målet som föregicks av TRE missar i försvaret.
Får man be om bättre passningsspel av Blåsvart på lördag. Kul att se Martin på plan förresten.
Får man be om bättre passningsspel av Blåsvart på lördag. Kul att se Martin på plan förresten.
mm kan bara instämma. bättre passningspel och bättre koncentration i försvaret så fixar Sirius detta... och mer kutande också...
såg just väsbys 1-0-mål... det är först när man ser det man inser vilken usel försvarsinsats det var vid målet...
Ja nej igår var riktigt illa, 1-1 och då hade vi tur som fick in en boll. Vafan vart är viljan och kämparglöden? det är kval till superettan för fan. Vi måste vinna på lördag om det ska bli nått sm-guld 2008!
Kul web-tv på UNT-sporten med mycket fokus på klacken. Farbrors måljubel är helt klart stilrenast!
Brekkan räddar oss igen, borde väl itne vara förvånade över att han är en grym inhoppare. En annan spelare som utmärkt sig som inhoppare är ju O-G Solskjaer i Manchester U, och han är ju som Brekkan, norrmann. Bänka Norge säger jag!
Brekkan är väl islänning?
Det trer jag inte, men vid närmare eftertanke låter ju hans brors namn mer islänskt än norskt...
Definitivt islänning!
Satans datorspel som korrumperar dagens ungdom =(
fm/cm är visserligen väldigt detaljerat och (oftast) korrekt, men det är klart, det är inte facit. ;-)
här är en annan pärla från FM: Daoda Sall (obs stavningen) som offensiv mittfältare på högerkanten...
Fan, missar matchen. Hur är det med radiobevakning om man sitter i en stuga i Gästriklands urskog? Troligen helt rökt va?
Några tips? Har inte ens TV där:(
Några tips? Har inte ens TV där:(
Nån som vet om goalwire SMS-målservice är ngt att hänga i granen?
Har du mobiltäckning så kan du ju använda SVT text via GPRS (mobil.svt.se), kostar bara några ören.
Om jag står på taket i stormen som väntas så kan ju det vara en lösning:)
Vete fan om d går på min mobil dock. Kan man wappa på svt.text?
-Har hört att det är sådant ungdommarna håller på med nuförtin´ . -de surfar, bloggar och går på rejv dessutom...vojne, vojne.
Vete fan om d går på min mobil dock. Kan man wappa på svt.text?
-Har hört att det är sådant ungdommarna håller på med nuförtin´ . -de surfar, bloggar och går på rejv dessutom...vojne, vojne.
Avdelningen för Tillämpad Sannolikhetsteori och bisarr Statistik informerar:
Svenska Spel: Sirius 3.60 (vet inte om man kan lira plain)
Bet 365: Sirius 4.00
Det borde kunna dyka upp någon 4.50 innan investeringarna är avklarade. Maffigt.
Svenska Spel: Sirius 3.60 (vet inte om man kan lira plain)
Bet 365: Sirius 4.00
Det borde kunna dyka upp någon 4.50 innan investeringarna är avklarade. Maffigt.
Ojojoj vilka fina supporterbilder på ebTVn.. Det värmer här i snöstormen. Jag ringer med jämna mellanrum på lördag och kollar läget. 4,00 är ju ett riktigt bjudodds, bara att satsa... Heja Blåsvart!!
m: Angående att Väsby bildades i ett dike så får jag vara lite petig och påpeka att det gäller Väsby IK, men knappast Väsby United. När man slår ihop sina påsar med Café Opera så håller man nog till i lite tjusigare möteslokaler.
Hur tror ni det slutar imorgon då? Jag har faktiskt en bra känsla! 2-1 till Sirius.
Hur tror ni det slutar imorgon då? Jag har faktiskt en bra känsla! 2-1 till Sirius.
Vaaa!!! Vad hände med Brukarns Lag om tips & konsekvenser?? Fick mina gubbar tag på dig?
Sirius Internet Radio spelar "Raw Power". Funkar.
Sirius Internet Radio spelar "Raw Power". Funkar.
Jag flyger ner och kommer direkt från arlanda till väsby. Hoppas den här sk snöstormen lugnar ned sig lite bara. Jag tror på en härlig 1-0 seger, målet kommer i den 11:e min.
Fy fan vad läskigt det börjar bli nu.
Det är fan Sirius tur att nå en framgång nu, alldeles för många år av besvikelser.
Det är fan Sirius tur att nå en framgång nu, alldeles för många år av besvikelser.
Farbror: Vad var det för en lag?
Det skaver och känns lite obekvämt att vara optimist. Men nu har jag prövat att vara pessimist i så många år, och det har inte lett någonvart, så det kan väl inte skada att prova på motsatsen.
Det skaver och känns lite obekvämt att vara optimist. Men nu har jag prövat att vara pessimist i så många år, och det har inte lett någonvart, så det kan väl inte skada att prova på motsatsen.
Efter en av världens bisarraste intervjusituationer har officiella lyckats få tag på en siriustränare via diverse olika tekniklösningar. Det slutade med att intervjun gjordes från Chile. Så kan det gå. Det dröjer dock lite innan den hamnar på officiella eftersom universitet i Santiago kör städrond just nu. Kan dock avslöja att truppen till matchen i morgon blir den samma som senast och att Mattias inte riktigt kan se hur vi skulle kunna förlora... Mycket bra stämning i truppen och alla hela och friska.
*nynnar på John Phillips gamla slagdända... "om du åker till Upplans Väsby, se till att ha nåt blå-svart på ditt hår"*
*nynnar på John Phillips gamla slagdända... "om du åker till Upplans Väsby, se till att ha nåt blå-svart på ditt hår"*
Upp till kamp uti kvalet, sista striden det är!
unibet ger 4,65 för siriusvinst - som hittat!
m: Angående att Väsby bildades i ett dike så får jag vara lite petig och påpeka att det gäller Väsby IK, men knappast Väsby United. När man slår ihop sina påsar med Café Opera så håller man nog till i lite tjusigare möteslokaler.
Sant, så sant.
För övrigt anser jag att Sirius bör spela i superettan!
Det är väldigt bekymmersamt med alla glada tillämpare av tillämpad sannolikhetsteori som finner värde i att med pekuniära medel jinxa eftermiddagens match. Lär av bortamatchen med Skiljebo sist!
Sedan finner jag en väldigt bekymmersam detalj i dagens UNT-rapportering.
Sedan finner jag en väldigt bekymmersam detalj i dagens UNT-rapportering.
?
Jag är trött och bakis och tror på en 1-0 förlust. Kan det glädja pessimist-Farbror?
Brukarn, går det bra att hoppa på bussen vid Statoil i Knivsta?
Jag är trött och bakis och tror på en 1-0 förlust. Kan det glädja pessimist-Farbror?
Brukarn, går det bra att hoppa på bussen vid Statoil i Knivsta?
Låt matchen va, vi får se hure går när stjärnorna lirar.
Erlingmark: Bah, så länge man inte säger att "jag har aldrig varit så säker på en siriusvinst som jag är idag" så räknas det inte som jinx.
Nu jävlar tar vi väsby! Förlora ära aldrig ett alternativ, i synnerhet inte idag!!!
kom till fellini nu allihop.
VI ÄR VÄSTRA SIDAN!
kom till fellini nu allihop.
VI ÄR VÄSTRA SIDAN!
Allting som potentiellt kan vara jinx räknas in sådana här dagar...
En sak verkar dock säker; det går tre bussar från Uppsala med siriussupportrar (av olika typer), det kommer att gå en drös privatbilar och många tar säkert tåget eller kommer från Estokolmo. Det kommer att bli hemmaplan i eftermiddag också. Kanske är dags att damma av Sutras gamla fina gospel - "Hela världen älskar oss, Västra siiidan! Hela världen älskar oss, Västra siiidan!"
En sak verkar dock säker; det går tre bussar från Uppsala med siriussupportrar (av olika typer), det kommer att gå en drös privatbilar och många tar säkert tåget eller kommer från Estokolmo. Det kommer att bli hemmaplan i eftermiddag också. Kanske är dags att damma av Sutras gamla fina gospel - "Hela världen älskar oss, Västra siiidan! Hela världen älskar oss, Västra siiidan!"
Oj så nervöst. Jag kan inte närvara i kväll heller men litar till SMS-information från Sirius-vänner på plats.
Men vilket väder att spela matchen i! Lämpar sig bra för offensiv fotboll på bortaplan och att vinna med 3-0! :)
Men vilket väder att spela matchen i! Lämpar sig bra för offensiv fotboll på bortaplan och att vinna med 3-0! :)
0-1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HÅLL I DETTA NU FÖR FAN
HÅLL I DETTA NU FÖR FAN
3½ ordinarie kvar. 0-1. Huga
Superettan!
Superettan! äntligen!! är det verkligen sant??
Lycka till, Väsby! Ty ni är inte arroganta ESK-are.
Enligt de som var där, ja. Jag har lagt upp en liten blänkare på förstasidan så får Brukis eller någon annan som var där skriva en officiell Västra Sidan-rapport.
Gud så härligt. Jag trodde verkligen inte att det skulle funka hela vägen.
Gud så härligt. Jag trodde verkligen inte att det skulle funka hela vägen.
kan vara min häftigaste icke-upplevelse någonsin. har studsat runt lägenheten som en gummiboll utan att kunna kontrollera mig. SÅ JÄVLA ROLIGT!!!!
perra widén hälsar via sms GRATTIS till alla västringar.
perra widén hälsar via sms GRATTIS till alla västringar.
Jag är så glad! Fantastiskt! Tack Magnus P! Tack hela laget! Tack Olle K!
Grattis Brukarn! Å, vad du är värd detta!
Tack Gaffa och Erlingmark som skött rapportering! Tack Sverigewebben!
Sirius, Sirius, det är laget, skönaste stjärnprydda gäng!
Grattis Brukarn! Å, vad du är värd detta!
Tack Gaffa och Erlingmark som skött rapportering! Tack Sverigewebben!
Sirius, Sirius, det är laget, skönaste stjärnprydda gäng!
Instämmer till fullo i Sutras tacktal!
Heja Sirius! :-D
Heja Sirius! :-D
Och just det;
GRATTIS SUPERETTAN!
GRATTIS SUPERETTAN!
Helt jävla sjukt! Sirius andra halvlek var fantastisk. Nu ska jag bara samla ihop mig innan det är dags för fest...
TACK ALLA SPELARE! TACK MAGNUS OCH MATTIAS!
Och lycka till med jobbet nu, Danny. Åh, vad jag ser fram emot denna silly.
TACK ALLA SPELARE! TACK MAGNUS OCH MATTIAS!
Och lycka till med jobbet nu, Danny. Åh, vad jag ser fram emot denna silly.
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Livet är bra j*a underbart just nu!
Livet är bra j*a underbart just nu!
Nämen får jag ett special-tillägnat grattis? Det är jag värd i och för sig.
Nu undrar jag bara var man gör av all glädje?
Nu undrar jag bara var man gör av all glädje?
Gå ut i nattvimlet och dricka champange mad laget låter väl som en plan, Bruk!
Så blir det defintivt, jag är redan på väg!
Jag är där om en knapp halvtimme...
JAAAAAAAAAAAAA! F*n vad skönt! Äntligen! Vilken jävla känsla vid slutsignalen, och fan vad fint dom spelade i andra!
Imorn ska jag rama in matchbiljetter+bilder+löpsedel!
Men nu, feeest!
Imorn ska jag rama in matchbiljetter+bilder+löpsedel!
Men nu, feeest!
Underbar match!
Bäst när det gäller!
Väsby har väl nästan rekord i missade kval nu?
Bäst när det gäller!
Väsby har väl nästan rekord i missade kval nu?
Efter att ha fått varit borta från studan under en alltför lång tid och i stället få följa de blåsvarta via webradion hade jag inte långt till tårarna i eftermiddags. Äntligen är sirius tillbaka i toppen och äntligen kan jag se mer än en match per år, landskrona och jönköping here I come.
Grattis till Avancemanget!
Ska bli roligt att se ett nytt lag.
Välkomna ner till Mjällby och strandvallen nästa säsong!
Ska bli roligt att se ett nytt lag.
Välkomna ner till Mjällby och strandvallen nästa säsong!
Grymt kul i Väsby idag! Hur kul som helst att vara med när avancemanget fixades! Har haft hjärta för klubben sen jag var sju år då jag började min sexåriga sejour i klubbens knattelag med en stjärna på bröstet. I vuxen ålder har jag mest följt klubben på avstånd och sett matcher sporadiskt. Stor respekt till alla Västra Sidan-veteraner (Brggarn, Jeppe etc) som har byggt upp en riktigt sjysst fotbolls-kultur runt laget . Ni är verkligen värda det här . Ska bli kul att följa laget i Superettan nästa säsong. IFK Norrköping, Landskrona och kanske Örgryta låter mumma. Ses på Studan 2007!
Så jäkla skönt!
Grattis hela laget!
Jag var nere på Sysslomannen (fd Svenssons) och tackade några av spelarna (Mani, Hjalmar, Tobbe, Daniel, Brännan), hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll. Vi avfyrade några Sirius HEJ och sjung rätt OK efter urladdningen på Vilundavallen. Festen såg ut att börja ta fart nu när jag var tvungen att sticka.
Kolla web-bilder på unt.se sjukt mycket Uppsalafolk på plats, tror inte det var någon som höll på Väsby.
Grattis hela laget!
Jag var nere på Sysslomannen (fd Svenssons) och tackade några av spelarna (Mani, Hjalmar, Tobbe, Daniel, Brännan), hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll. Vi avfyrade några Sirius HEJ och sjung rätt OK efter urladdningen på Vilundavallen. Festen såg ut att börja ta fart nu när jag var tvungen att sticka.
Kolla web-bilder på unt.se sjukt mycket Uppsalafolk på plats, tror inte det var någon som höll på Väsby.
jag blir faktiskt tårögd av unt:s webb-tv. det vill inte säga lite, det.
Ja =D Mycket bra bilder på UNT.se. Det tråkiga med att se dom nu är ju dock att det itne blir lika mycket njutning vid frukostbordet imorn..
Sirius HEJ!
Just nu känns det rätt surt att det är 4 månader kvar tills det kickar igång igen...
Sirius HEJ!
Just nu känns det rätt surt att det är 4 månader kvar tills det kickar igång igen...
nä men nu blir det ju (som erlingmark nämnde) en hyperintressant silly! men det får jag återkomma till i min nya roll (och tjänst!) som IK Sirius FK:s informatör. :-)
Grattis till jobbet Johan... TackaOlle...
JAAA!
Fan vad skönt med avancemang!
Fin uppslutning i väsby, förresten.
SIR
Fan vad skönt med avancemang!
Fin uppslutning i väsby, förresten.
SIR
Underbart!!!!! SIRIUS!!!!! Fan vad bra tryck vi hade där borta vart vi nu var, och jävla bra drag på bowlaget! Tack Sirius! Tack Västra Sidan! TACK ALLA!
Nån som hittat salles halsduk?
den som gurra hade på sig? den borde vara på väg till upplandsmuseet nu...
Stor tung!!! grymt att avsluta serien så här! till skillnad från dynghåleborna som torska med 6-2 stor tug blå svart pung!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
för övrigt så var det min halsduk sm gurra snodde:)
Jag vet inte vad jag ska skriva... Klockan är 20 över 7 och jag har festat hela natten i uppsala och lyckats ta mig hem till sthlm. Nu ska jag lägga mig med ett leende på läpparna, men jag tror inte jag kan somna inatt. Alla är värda ett stort grattis!
BÄST NÄR DET GÄLLER!
Så jävla kul att aftonbladet skrev att det vart 1000 siriussuportrar som invarderade väsby. Lite överdrivet kanske men det kändes fan som det för det var ju ett sånt underbart tryck.
man va kanske lite överdrivet full och larvig på svenssons igår, men det känns som att det är ursäktat.
STOR Å TUNG
man va kanske lite överdrivet full och larvig på svenssons igår, men det känns som att det är ursäktat.
STOR Å TUNG
Oerhört kul. Jag har följt Sirius sedan slutet av 80-talet och aldrig upplevt ett sådant tryck på en match. Det känns som att en avgörande fråga för framtiden, förutom publikens och näringslivets stöd, är att kommunen bidrar till att renovera Studenternas ordentligt. Att riva bort löparbanorna kan man kanske bara drömma om, men gör som jag och e-posta kommunpolitikerna och uttryck din starka önskan för att Studenternas renoveras. En någorlunda anständig arena är en förutsättning för att ha en god chans att på sikt nå allsvenskan. En annan spontan tanke är att klubben bör satsa på nästa år då Sirius fyller 100 år för att få blinda Uppsalabor att begripa föreningens historia. Jag föres år någonting gemensamt med Stadsbiblioteket som ju har folkrörelsearkivet i lokalerna. De har massor av bilder på idrottshistoria och kan ta fram bilder mm. Bra avspark inför övrigt firande. En annan tanke vore om mågon kunde anordna en Siriusvandring till idrottshistoriskt intressanta platser. Men nu inser jag att min akademikerhjärna tar över.
I vilket fall: Nu är det full uppslutning som gäller på allt Siriusrelaterat framöver. Först bandyn och sedan fotbollen. Vi supportrar kanske kan bidra med att sätta upp affischer inför matcherna i Uppsala eller att dela ut flygblad och lappa parkerade cyklar med mera. Vad vet jag... Jag bara spånar. Vi måste skapa uppmärksamhet kring Sirius och få Uppsalaborna och näringslivet att på ALLVAR hjälpa vårt lag att etablera sig i Superettan och på sikt gå upp i allsvenskan. Om Ljungskile, Degerfors, Dyngköping, Gefle m fl kan så kan också vi.
LEVE SIRIUS!!!
I vilket fall: Nu är det full uppslutning som gäller på allt Siriusrelaterat framöver. Först bandyn och sedan fotbollen. Vi supportrar kanske kan bidra med att sätta upp affischer inför matcherna i Uppsala eller att dela ut flygblad och lappa parkerade cyklar med mera. Vad vet jag... Jag bara spånar. Vi måste skapa uppmärksamhet kring Sirius och få Uppsalaborna och näringslivet att på ALLVAR hjälpa vårt lag att etablera sig i Superettan och på sikt gå upp i allsvenskan. Om Ljungskile, Degerfors, Dyngköping, Gefle m fl kan så kan också vi.
LEVE SIRIUS!!!
Finns helt klart ett intresse, när jag gick hem med löpsedeln i högsta hugg igår var det flera som stannade och pratade och undrade hur det hade gått. Mycket trevligt!
TACK SOM FAN. VILKET LIV VI FÖRDE IGÅR PÅ VILUNDA. VI ÄGDE STÄLLET.
Nu finns ett mastodontreferat på officiella. Förmodligen felstavat och så, men stavninsprogrammet känns inte riktigt installerat i min hjärna idag...
[...] är att kommunen bidrar till att renovera Studenternas ordentligt. Att riva bort löparbanorna kan man kanske bara drömma om, men gör som jag och e-posta kommunpolitikerna och uttryck din starka önskan för att Studenternas renoveras. En någorlunda anständig arena är en förutsättning för att ha en god chans att på sikt nå allsvenskan.
Här instämmer jag å det vådligaste. Låtom oss maila kommunpolitikerna med krav på ett upprustat Studan (eller allra helst ett nytt Studan)!
antingen så har jag inte heller ett rättstavningsprogram installerat i hjärnan idag, eller så är det inte felstavat. :-)
markus och m>> yes, indeed!
Oh ja! 'Nya Studenternas" Smaka på det namnet ;9 Med takläktare på båda sidorna, och utan löparbanar... Allra helst på samma plats som nuvarande arenan dock, fotbollsstadia ska ligga sådär i parker...
Vore roligare om Studan var Sirius arena....
JAAAAAAAAAAAAAAAAA! där kom mitt segervrål, en aning sent, men hemsidan pajade ur ca 1800 igår och sen blev jag tvungen att dra. Hur underbart som helst, jag lyssnade på svergiewebben med en genomsnittlig puls på 200... Fattar inte riktigt att det är sant. GRATTIS till alla spelare, ledare, supportrar, mig själv osv.. Notera för övrigt att Håkan W skriver "Kjelledine" i sin krönika..roligt tycker jag. Vi ses på Nya Studan. Kram på er alla.
Ja, absolut. Det skulle vara ännu roligare om man kunde göra om Studan till en renodlad fotbollsarena. Den måste dock ligga kvar där den ligger, vid bandyarenan, det är för klassiskt för att ändra.
Läs Djurgårdsredaktionen på Svenska Fans om Linus:
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=140934
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=140934
Oväntat att Assyriskas fans stormade planen för att nita domaren. Matchen avbruten med 40 sekunder kvar och 1-1. Verkar bli malmöresor nästa år...
Trist på sätt och vis men det kan vara bra att ha några sådana lag med i tabellen som man kan misstänka ligger efter oss vid säsongens slut innan vi etablerat oss i Superettan, typ Dynghåla och Bunkeflo (kan man heta så?)
Tycker att det är bra att Bunkeflo gick upp eftetrsom jag tror att de har sämre förutsättningar än Assyriska att bli ett slagkraftigt lag. Finns ett antal lag som Sirius borde kunna vara efter Sirius i tabellen, förutsatt att vi får några förstärkningar.
Förutom arenafrågan och jubileumsfirandet skulle jag vilja lyfta en tredje fråga: Vad kan vi supportrar göra för att chansen att Sirius gör en bra säsong i superettan ska vara så stor som möjligt? Kanske starta en insamlingsfond till laget? Men detta vore det kanske bättre om föreningen drog igång, med en utmaning till företag att betala in minst 5 000 kronor utöver ordinarie sponsring och med en uppmaning till privatpersoner att betala in minst 200 kronor eller liknande. Kanske skulle kunna bli tillräckligt med pengar för att det skulle kunna göra nytta?
En enklare tanke är att åtminstone starta en supporterfond (västra har ju redan plusgiro?) där pengarna går till mer flaggor, banderoller mm. Gäller att planera redan nu, säsongen är snart här, trots att den känns avlägsen...
Leve Sirius!
Förutom arenafrågan och jubileumsfirandet skulle jag vilja lyfta en tredje fråga: Vad kan vi supportrar göra för att chansen att Sirius gör en bra säsong i superettan ska vara så stor som möjligt? Kanske starta en insamlingsfond till laget? Men detta vore det kanske bättre om föreningen drog igång, med en utmaning till företag att betala in minst 5 000 kronor utöver ordinarie sponsring och med en uppmaning till privatpersoner att betala in minst 200 kronor eller liknande. Kanske skulle kunna bli tillräckligt med pengar för att det skulle kunna göra nytta?
En enklare tanke är att åtminstone starta en supporterfond (västra har ju redan plusgiro?) där pengarna går till mer flaggor, banderoller mm. Gäller att planera redan nu, säsongen är snart här, trots att den känns avlägsen...
Leve Sirius!
En sak till: Ni som inte är medlemmar bli det. Det ger lite pengar till Sirius och ser professionellt ut om en förening har en hög medlemssiffra. Bra dessutom att kunna visa för sponsorer att många bryr sig.
Nu sk avi försöka ligga steget före den nya informationsavdelningen på kansliet: Idagens UNT så finns det en annons om extra tämma i Sirius fotboll, tanken är att bilda ett aktiebolag.
Har vi någon erfarenhet av de tidigare bolagssatsningarna?
Har vi någon erfarenhet av de tidigare bolagssatsningarna?
skamligt att inte TV4 Uppland skickade ut en kamera och gjorde reportage från kvalvinsten, istället valde man att fokusera på silvermynt och överfyllda gymnastikhalllar. nej, skamligt är det. verkar bara vara UNT som bryr sig någorlunda om upplandssporten. (får väl ändå motvilligt tillägga att TV 4 Upplandär den enda lokalavdelningen som rapporterar om Uppsala, ABC borde döpas om till Stockholmsnytt.)
Kopparmynt....
hahahahaaha
ok, ok kopparmynt var det då...
När vi nu tog steget upp i Superettan tog jag mig tillfälle att minnas de svåra stunderna. Den svåraste stunden finns vackert skildrad av 70 i en gäst-skåpkrönika ("svarta lördagen eller sju vågade livet"), och den läste jag om igår. Glädjen blir än större av att jämföra med hur det kändes då:
http://web.telia.com/~u18118118/gast011008.html
http://web.telia.com/~u18118118/gast011008.html
Och vill man slippa den irriterande svarta linjen i mitten av texten, går man till Skåpet: http://skapet.shorturl.com och klickar på krönikor > gästkrönikor och letar rätt på Svarta lördagen.
Oj den där texten hade jag glömt bort. Rörande...
Finns ju bilder också: http://www.geocities.com/iksirius08/kap4.html
Finns ju bilder också: http://www.geocities.com/iksirius08/kap4.html
I nättidningen [link=http://www.mitti.se/UpplandsVasby]mitt i Upplands Väsby[/link] kan man (om man har skarpa ögon och gott om tålamod, det är ett väldigt konstigt format) läsa om Väsbys ende supporter och hans lidanden under kvalet. Han kallas Björnee och extraknäcker som mustaschmodell (!)
"Både Björn och hans mustasch slokade efter slutsignalen."
"Både Björn och hans mustasch slokade efter slutsignalen."
Om man har senaste IE kan man enkelt zooma så man ser pröjsarn ordentligt. Ståtlig grej.
Respekt!
Ja, nu fick jag också inzoomningen att fungera. Vi får väl erbjuda honom att byta upp sig till en klack där man vet att uppskatta ansiktsbehåring.
Sverigewebben har en del bilder från segerkvällen på sin sida.
Bilden på Gurra och Fluff skulle utgöra ett fantastiskt uderlag för en sådan där "fyll-i-prat-bubblan-tävling"!
http://www.everysport.com/sirius_bankett2/large/_IGP9088.JPG
http://www.everysport.com/sirius_bankett2/large/_IGP9088.JPG
Fast det där är Birgitta Ohlsson (fp), inte Gurra.
Inte konstigt då att hon ser så förvånad ut när Fluff försöker värva henne till Burners BK.
http://www.everysport.com/sirius_bankett2/large/_IGP9020.JPG
Eh. Eh...
Man blir lite avis att man inte kunde vara där och öla lite med Lasse & co i lördags. Min mage ballade totalt ur efter matchen.
Eh. Eh...
Man blir lite avis att man inte kunde vara där och öla lite med Lasse & co i lördags. Min mage ballade totalt ur efter matchen.
Är brukarn på jakt ? http://www.everysport.com/sirius_bankett2/large/_IGP8996.JPG hahaha
Är brukarn på jakt ? http://www.everysport.com/sirius_bankett2/large/_IGP8996.JPG hahaha
Iallafall står jag, alexis och carladam och gör nått konstigt
Inte helt säker på vilken tråd den passar bäst i men orkar inte skapa en som heter "Världens lamaste regel som ska tillämpas försiktigt".
Från svt.se/texttv:
Nästa säsong riskerar fotbollsklubbar
att straffas med poängavdrag om
supportrar, spelare eller ledare
skriker något rasistiskt till en
motspelare. Svensk fotboll ska införa
samma regler som FIFA har.
-Det kommer läggas ett förslag om
att det införs i våra tävlings-
bestämmelser, säger fotbollförbundets
generalsekreterare Sune Hellströmmer
till Radiosporten.
För poängavdrag krävs att klubben
haft en möjlighet att förhindra det
inträffade. Hellströmmer betonar att
tillämpningen kommer vara försiktig.
Så måste tränaren (eller någon annan) innan ha varnat klubben för att han kommer att skrika rasistiska tillmälen för att klubben ska straffas? Att tillåta lag från västerås tycker jag är ett lysande exempel på att inte försökt hindra rasismen inom idrotten. Men känns som om det knappast kommer att kvala in under det försiktiga tillämpandet.
Från svt.se/texttv:
Nästa säsong riskerar fotbollsklubbar
att straffas med poängavdrag om
supportrar, spelare eller ledare
skriker något rasistiskt till en
motspelare. Svensk fotboll ska införa
samma regler som FIFA har.
-Det kommer läggas ett förslag om
att det införs i våra tävlings-
bestämmelser, säger fotbollförbundets
generalsekreterare Sune Hellströmmer
till Radiosporten.
För poängavdrag krävs att klubben
haft en möjlighet att förhindra det
inträffade. Hellströmmer betonar att
tillämpningen kommer vara försiktig.
Så måste tränaren (eller någon annan) innan ha varnat klubben för att han kommer att skrika rasistiska tillmälen för att klubben ska straffas? Att tillåta lag från västerås tycker jag är ett lysande exempel på att inte försökt hindra rasismen inom idrotten. Men känns som om det knappast kommer att kvala in under det försiktiga tillämpandet.
Låter som samtliga Västeråslag riskerar att degraderas nästa säsong
Ett smart taktiskt drag vore ju i så fall ha många spelare med utländskt utseende som gör fula saker på plan för att provocera fram rasistiska tillmälen från motståndarna. :D
De kan väl passa på att degradera alla Västeråslag redan innan säsongen börjar, så har de det gjort. Alla vet ju att det kommer att inträffa.
instämmer, förr eller senare, ju förr dess bättre
Det värsta är inte att många Västeråsbor (med fotbollsanknytning) har taskiga uppfattningar om människor med en annan hudfärg, utan att de som har det också hyllas (läs Liston) för det.
Hittade lite nya (?) bilder från den nu berömda matchen för den som precis som jag gärna suger vidare på karamellen:
http://folmer.se/a/sirius/
Hittade lite nya (?) bilder från den nu berömda matchen för den som precis som jag gärna suger vidare på karamellen:
Bra bilder, men gosse vilket drygt sätt att visa bilder på!
För lite bilder på Västra Sidan.. men så äre väl alltid när det är "riktiga" fotografer som knäpper dessutom suger bildspel, men kul att se ändå
Jag tycker det var råbra! Och jag är utbildad fotograf så jag har rätt :D
Schysst med ljudspår också.
Schysst med ljudspår också.
Då tycker jag att VS går ihop och köper en engångskamera till 70 inför varje match
Och en walkman som man kan spela in på?