garligur
· 2008-04-29 08:41
· 3109 visningar
Den nya hemsidan har nu landat!!
Färgerna är vackra.... i övrigt.... äh va fan.. jag är ju en gnällgubbe.... jag tycker den är hemsk!!!!
#1 ·
Joint
· 2008-04-29 09:45
Toppen!!! Det var på tiden.
Den är 100 gånger bättre än den gamla... som hade en förstasida som bestod av 50 st A4-papper. Antagligen har den väldigt mycket bättre adminmöjligheter också för Björklingebon.
Mycket skönt med en ny sida...
(Kanske jag som är dålig på att hitta) Men en gästbok borde läggas in, den brukar vara poppis bland många, inkl. spambottar (som vi nu ska få slippa).
#2 ·
ex17
· 2008-04-29 12:57
Jag är dock som utvecklare allergisk mot flash. Visst är det snyggt och "flashigt" men det kräver plugin...
Aha... ska det alltså hända mer saker på sidan?? Här på jobbet sitter jag på en webläsare från Hedenhös tid.
#4 ·
Joint
· 2008-04-29 13:12
Jo, flash är jag också smått allergisk mot flash och känns väldigt onödigt på en topp som inte är rörlig för fem öre. En .jpg hade funkat exakt lika bra.
Kul att alla har åsikter. Jag ska träffa Kaveh på måndag. Jag har själv lite synpunkter (som jag borde ha kommit med mycket tidigare) och vi får se vad vi kan göra.
Någon gästbok finns inte. Det måste isf administreras på ett bättre sätt än tidigare. För min del tycker jag att Västra Sidans site täcker mitt "tyckarbehov".
Är det något fel med flash? ;-)
Se där... nu fick jag också se "ingressen"!!!
Flash är jättefel, som ex17 sa, det krävs plugins!!! Saknar nog också gästbok när jag tänker efter.
#7 ·
Joint
· 2008-04-29 18:31
Tänkte främst på allmäna besökare, alla skriver ju inte här som brukar skriva där. Bara att lägga in någon ordverifiering eller något.
Antar att det ska tillkomma reklam också? Som sagt, den nya siten är mycket bättre...skönt!
Ja, jag måste säga att som Besserwisser så kan man ju inte låta bli att tycka till om hemsidan.
Den är flashig....inget fel med det...men den känns lite tom....lite innehållslös. Den är fin men den måste ge mer till besökaren.
Framförallt så finns det ingen gästbok.
Vad är det för något som man är så rädd för?
Administrativt jobb kanske....eller vill inte man helt enkelt inte höra sanningen?
Svar till Besserwisser.
En sak är administration. Eftersom inte alla inlägg är "rumsrena" ställer detta till problem. Inlägg måste tas bort inom en viss tid etc. Jag tror inte att IK Sirius BK är speciellt rädda för att höra "sanningen". Ibland kommer det sakliga åsikter och dessa kan man framföra till ledningen direkt, ibland är det mest påhopp och det är ingen intresserad av, skulle jag tro.
Jag ska träffa Kaveh i nästa vecka. Vi får diskutera saken då.
Jo, sidan är ju ny... den är under utveckling och det hoppas jag att alla förstår. Den är full med gamla artiklar och nu är det "lågsäsong" för bandy. Låt det få ta sig en tid så blir det säkert bra.
Lars på Hemsidan.
Hejsan
Kaveh har lagt upp en flik under Föreningen/supporter, där det är möjligt att lägga in bilder etc eller "bara" en länk till Västra sidan. Vad säger alla bandyfrälsta? Är det en bra idé? Själv tycker jag att det är en utmärkt idé att lägga upp supporterbilde och skriva om resorna eller vad det nu kan vara som man vill skriva om. Tyck till...
Lars
#11 ·
Joint
· 2008-05-19 13:50
Jaa, jag tycker att det är mycket trevlig att se bilder på klacken och läsa om resorna.
Bortaguiden (förtjänas att länkas till!) är ett annat exempel, den är ju lysande.
Tycker vi borde bli bättre på att dokumentera bilder/resor och sånt, som du är inne på. Det är kul med några klackbilder från fotografen på fotbollens off. nu iaf.
#12 ·
RRR
· 2008-05-19 16:50
De flesta brukar väl ta en o annan bild med mobilen men de håller väl inte nån publicerbar kvalitet direkt
Tyvärr för bandyns del så är det alltsomoftast mörkt när det spelas bandy så det blir lätt suddiga bilder
#13 ·
Joint
· 2008-05-19 17:24
Vore skoj om Västra Sidan hade ett bildarkiv med endast klackrelaterade bilder. Men då ska ju någon ta på sig att fotografera också, det händer att man tar någon med mobilen ibland men det blir ju lite halvdant.
#14 ·
ADX
· 2008-05-19 17:55
Tycker officiella hemsidan behöver en gästbok.
Alla (läs: ofrälsta, icke sirius supportrar) hittar inte till detta forum...
#15 ·
Joint
· 2008-05-19 18:01
Ja, en gästis vore smart för att få återkommande besökare på hemsidan. Varför ska ofrälsta och icke Sirius supportrar härja i vår gästbock dock? Fast ja, vissa bortafans är ju trevliga. Vi har ju annars en gästbok på SF också. :D