← Sirius Fotboll
Sirius-Landskrona BOIS
Hyderabad
· 2008-05-04 17:15
· 15755 visningar
exakt 48 timmar till match och ännu ingen matchtråd. Jag må vara utomlands och lär inte se särskilt många minuter superettanfotboll i år, men lite förhandssnack tycker jag ändå hör till.
Så, sluta nu deppa över tunga förluster, flydda Irakier och snikna förbund. Det är stormatch på Studan på tisdag. Dags att börja uppladdningen!
Jag vill se Garre i mål i alla fall.
#2 ·
Foley
· 2008-05-04 18:53
Det lär bli en av de svårare hemmamatcherna i år. Men är planen bättre så ska vi ta dom. Inget snack. Hoppas på mycket publik också.
#3 ·
Joint
· 2008-05-04 19:46
Känns extremt avslaget just nu...
Men jag vill se Luggen och Fernis (bra med tyngd mot ett starkt BoIS) i backlinjen. Garre eller Milan, det vettefan, men jag tror jag skulle välja Milan. Han var trotsallt bra mot Mjällby och alla kan ju ha sina dåliga dagar.
På mitten vill jag se Olsson - Gallo - Ekan - Ante - Mani. Och på topp vill jag ha en ensam AG. Sen får gärna Automan eller Hochen komma in och ev. flytta upp med två anfallare om vi ligger under.
Min elva (4-5-1):
Milan
Tengan - Fernis - Gurra - Luggen
Olsson - Gallo - Ekan - Ante - Mani
AG
Bänken:
Garre, Nordh, Petter, Hochen, Automan
Som sagt, jag har inte sett en match. Men på vilket sätt har Nordh misskött sig hittills eftersom det redan börjar ropas på Fernberg? Inget ont om Fernberg, men jag ser inte fram emot en lång superettansäsong om det är så illa att han är vår näst bästa mittback.
En skada på Gurra och vi åker ur liksom...
Vore det inte rimligare att plocka in Luggen i mitten i sånt fall?
#5 ·
Joint
· 2008-05-04 21:49
För att jag tycker Fernberg är en grym back och är betydligt säkrare i postionsspelet. Dessutom är han trots sin unga ålder sjukt jälva stark och plockar det mesta i luften. Därav vill jag se honom. Micke Nordh har gått bort sig några gånger och det händer rätt ofta att Gurra blir ensam. Luggen i mitten vet jag inte riktigt, då han också har en förmåga att bli lite väl offensiv ibland - vilket kan passa på kanten ibland men om vi har honom i mitten lär det läcka. Jag har trotsallt en jäkla respekt för årets upplaga av LaBoIS.
Något som känns mer oroväckande är väl målvaktssituationen. Har Milans utsparkshemläxa gett utdelning? Kommer han över mittplan nu? Jag minns förra året, borta mot LaBoIS - Jons dundertavla vid utrensningen, vill inte ha en repris av det på tisdag.
När solen skiner över Studenternas, då spelar Sirius sin hemmamatch (alá melodi "När solen skiner över Råsunda"). Faktum är att det blir soligt på tisdag återigen! Fantastiskt :-), hoppas på mycket folk. Besviken på publiksiffran på premiären, minst 3k på tisdag. Vore också kul om fler än en 1/4-del av Västringarna öppnar käften och vrålar lite.
Kom igen nu, blåsvart!
#6 ·
Tobbe
· 2008-05-05 03:42
Svårt det där med målvaktsfrågan. Tycker mog att Milan ska få en chans till, man kan inte byta målvakt varje gång de gör en halvdan match. Garcia får sin chans vad det lider.
#7 ·
Tifo
· 2008-05-05 04:56
http://www.facebook.com/event.php?eid=12936053927
#8 ·
Tifo
· 2008-05-05 04:57
Jag köper din elva rätt av Joint, men chansen att vi får se den är väl tämligen minimal tyvärr..
Säg inte det. Det finns ju helt klart poänger med att inte göra för många ändringar också. Men som senaste veckan har sett ut skulle det förvåna mig om inte Garcia står. Jag är likaså ganska säker på att Fredrik spelar mot BoIS. Även jag skulle föredra Fernberg före Nordh, men det känns kanske mera tveksamt. Vidare tror jag inte Love spelar. AG var magsjuk igår, men har förhoppningsvis hunnit repa sig tills imorgon. Antou är nog tillbaka i truppen också.
Ska bli mysigt med en "riktig" hemmapremiär för mig (västade mot Mjällby) även om jag inte har några förhoppningar om poäng.
#11 ·
Markus
· 2008-05-05 07:44
En utmärkt insats, en okej insats och en dålig insats. Detta är ingen katastrof, särskilt som TRE matcher har gått. Om 15-20 omgångar kan vi leda serien med fem poäng eller ha fem poäng upp till säker mark. Precis allt kan hända. Domedagssnack efter tre omgångar känns lite tröttsamt. Leve Sirius - tre starka poäng i morgon.
Va fan sluta med 4-5-1 vet att det bara e på pappret o blabla. Minst 2 anfallare o ena e hoch sen när blev alla frälsta i 4-5-1 va det tack vare maximal utdelning mot degen?
Har aldrig hört något om den tråk uppställningen innan degen matchen.
Eftersom vårt försvarsspel var allt annat än stabilt förra året verkar det behövas två defensiva mittfältare som kan dammsuga framför Gurra & co.
Jag tycker också det är trist med den här avslagenheten. Varade fotbollshajpen i Uppsala bara en säsong eller? Och detta bara efter två mindre lyckade insatser, låt gå för att vi haft lite oflyt med Noor och cupen på samma gång.
Jag köper i stort sett också Joints elva. Hochen var alldeles för rälig i Falkenberg, han får visa mer för att ta plats. Olsson ska helt enkelt spela i min elva, så det känns betryggande att Erlingmark verkar säker på sin sak där.
Jag är dock skeptisk till att peta Milan redan. Målvakter behöver alltid ges lite mer förtroende än vad de förtjänar. För vad gör vi om García tabbar sig imorgon? Då har vi två målisar utan självförtroende. Och tyvärr tror jag García är lite för kort för att bli riktigt bra, han får problem när vi möter lite storvuxnare lag (dit hör ju iofs inte BoIS direkt).
Tror att det kan bli en riktigt kul match, är bara lite rädd för ett tidigt mål i baken och nerverna utanpå.
Ä va fan tippar 5-1 så oro dig inte bruk.
Visst finns det uppenbarligen saker som kan förbättras men det finns knappast någon anledning att måla fan på väggen i det här läget. Vi är det enda laget som plockat poäng av Mjällby hittills och en förlust borta mot Falken må vara olycklig men knappast någon katastrof.
Klart att Milan ska stå. Han är ju uttalad första målvakt och även om han enligt uppgift var kass i Falkenberg så ser jag ingen anledning att peta honom nu. Det gagnar knappast någon av målvakterna om de behöver frukta att giljotinen fälls efter en dålig match och dessutom borde han vara revanchsugen som fan.
Tycker också att Hochen ska användas som inhoppare tills han börjar visa form och ork för 90 minuter. Spelar hellre med en extra mittfältare eller möjligtvis Antou från start.
Tycker även att Mille bör ge bänkspelare chansen att komma in i tid om spelet låser sig. Vi har bra bredd i truppen i år men många spelare lär rosta fast på bänken och läktaren om inte Mille roterar lite mer än han gjort hittills.
Det som oroar mig är mest målchansbristerna. Efter Gerndts ribbnick i 25:e mot Mjällby har Sirius knappt skapat en målchans värd namnet, Gallos mål var ju egentligen inte någon chans.
Det sägs ju att Sirius är beroende av att göra första målet, och statistiknörd som jag är så kollade jag upp det. I Superettan har Sirius:
Gjort 1:a målet i 14 matcher, i dessa har vi sammanlagt tagit 32 poäng, alltså ett snitt på 2,29.
Släppt in 1:a målet i 18 matcher, i dessa har vi sammanlagt tagit 15 poäng, ett snitt på 0,83.
Jämför man dessa siffror med hur det såg ut i allsvenskan 2006 så tog det lag som gjorde 1:a målet i snitt 2,23 poäng i de matcherna. Slutsats: Jo, det är viktigt att göra första målet, men det är inte mycket viktigare för Sirius än för några andra.
Vem som ska stå anser jag bör beror på vem som backlinjen känner störst förtroende framför. Just nu tror jag Garre känns mer stabil. Han gjorde en vettig insats i cupen och är en inspirationsmålis som kan tända till i matcher som den idag. Jag röstar nog allt på Garre efter principen bäst på sin plats ska spela.
Härligt Jonas!! (Förutom ditt tips möjligen, där kan du ha jinxat oss). Två anfallare är alltid ett MINIMUM, även om 4-3-3 är att föredra!!! Framååååt!!! (För övrigt blir det en 2-1 seger idag).
Supertaggad inför matchen! Flustret från 17. Dock - alla poäng IKS tar på de tre kommande matcherna är glada överraskningar.
(För övrigt blir det en 2-1 seger idag).
Vem är du & vad har du gjort med original-Garry (eller Garry, originalet om ni så vill ;) )?
Förlåt Farbror... jag blev så exalterad av Jonas ungdomliga tips och taktik att jag tappade koncepterna.... Givetvis får vi slåss för att undvika tvåsiffrigt mot ett lag som Bois!!!
>>garligur
Men är hans taktik verkligen så ungdomlig?
Magkänslan säger mig att Sirius förlorar med 1-3 men Sirius brukar överraska på hemmamark så mitt tips blir 1-0. Nordh nickar på en fast situation i 27:e min och gör förövrigt en stormatch tillsammans med Milan i kassen.
Riktigt taggad inför ikväll! Det kommer att bli en tät och välspelad historia som slutar 2-2. Hoppas på en bra publik, men det är svårt att sia om. Bra väder och toppmatch borde betyda över 3000.
>>dissteffe
Jodå, två forwards och även tre anser jag vara ungdomligt!! Det här ännu nyare vill jag inte ens kalla taktik. Tacka vet jag 4-2-4, det var tider det!!!
#27 ·
Lars
· 2008-05-06 08:47
Jag är pessimistisk inför ikväll, tror på förlust 1-2 och inte så mycket publik, c:a 2500.
Jag hoppas verkligen att jag har fel
#28 ·
Tifo
· 2008-05-06 08:56
Jag kan inte komma ikväll. Fruktansvärt irriterande. Jag kommer dock vara så nära studan att jag kanske kan höra er om ni skriker ordentligt!
Ikväll lossnar det igen. 3-0 till de goda!
Jag tyckte jag såg en intervju i UNT förra veckan med Tengroth, där han gjorde observationen att backlinjen hittills inte hittat varann. Precis så tyckte jag det kändes när man kollade på Mjällbymatchen. Backlinjen funkade inte som grupp och frågan är om försvarsspelet i luften t.o.m. funkar sämre än förra året. Ett annat problem bakåt har varit - och då har jag inte sett Falkenbergsmatchen - Milans in- och utsparkar. Han känns stabil men sparkar till bollen som en tjej.
Kan man få samspelet mellan backarna att funka och lära Milan att sparka bollen, då kan den här säsongen bli väldigt bra, för på mittfält och anfall finns det odiskutabla fördelar jämfört med konkurrenterna.
Det råder en viss nederlagsstämning bland de fotbollsintresserade vänner och bekanta jag pratat med senaste dagarna. Själv har jag satsat en slant på halvgardering, på etta och kryss. Det är säkra pengar.
>>Lars
Jag blir mycket överraskad om det kommer 2500, 1500 tror jag är mer rimligt.
Mina förhoppningar är 3 poäng, propagandafotboll och >3000 på läktarna. Det är så det ska vara.
#32 ·
Tobbe
· 2008-05-06 12:33
1-3 och 1900 pers.
Publiksiffran blir 2200, sanna mina ord. Något resultat törs jag däremot inte tippa.
Jag känner fler som ska se den här matchen än den mot Mjällby. Knappast något statistiskt urval att luta sig tillbaka men jag tycker att många här tenderar måla allting endera svart eller vitt. Bara himmel eller helvete, aldrig något mittemellan. Tror att det blir närmare 3000 personer ikväll och att det slutar oavgjort.
#35 ·
Joint
· 2008-05-06 13:24
Bra väder och bra match, 2 600 kommer.
Matchen, jag säger 3-2 till oss goda, ett mål mindre än vad Kniv-Jonas tippade.
#36 ·
Hoff
· 2008-05-06 13:40
2-1 och 2400pers. Mål av Mani och Hoch.
#37 ·
Lemon
· 2008-05-06 14:00
2-2 och och 2 800 pers.
#38 ·
LGH
· 2008-05-06 14:11
3-1 och 1900 på läktarna.
Ante kvitterar till 1-1, Mani 2-1 på straff och 3-1 av Antou på stoppage time.
Tre förändringar i startelvan sedan sist. På gränsen till för många kanske. Har svårt att se att vi kommer att hålla nollan, men å andra sidan kommer BoIS troligen bara ha en defensiv mittfältare och de har tokigt offensiva ytterbackar så det borde bli plats mellan backlinje och mittfält - det borde betyda ett par blå-svarta mål också. Grundtips 2-2. Publik, jag hoppas på 3000, men tror kanske snarare på 2480.
Är det Garcia mot Milan, Luggen mot Love och Fredrik mot Hochen?
#41 ·
ex17
· 2008-05-06 18:50
0-4, no comments.
#42 ·
Tifo
· 2008-05-06 19:02
Fan vad kul det känns med fotboll nu. Helvetes jävla skit. Jag vill ha hit MP nu!
Vidrigt. Svårt att se något kul med boll som sagt.
#44 ·
Markus
· 2008-05-06 19:23
Katastrofresultat, ja. MEN det har gått fyra omgångar. Så det är svårt att förstå varför folk är så negativa. Vi vet alla att potentialen finns i Sirius. Sedan är det obegripligt att Mille gör ett byte, trots att Sirius tycks ha varit urdåliga.
Leve Sirius!
#45 ·
nyg86
· 2008-05-06 19:30
Alltså.....ETT byte och det ca 20 min EFTER straffen, vad tyckte Mille som var så bra???? Att det bara stod 0-3...ETT BYTE!!!!!! Bänkkillarna står högt i kurs......bra lagpsykologi Mille, jävla pucko!!! Och Gallo? Vad gör han på plan överhuvudtaget.
Den enda med klass och han försvinner i sommar ANTE, inte en chans han spelar kvar, kontrakt eller inte, bara att sälja få pengar för honom, nästa år slut på kontrakt=inga pengar, för nästa år spelar han inte här.....
Om någon tyckte jag såg blek ut efter matchen så var det faktiskt inte av posttraumatisk chock, utan pga en hastigt påkommen influensa eller nåt.
Egentligen är det inget oväntat att det kommer en svacka efter tre år av nästan obruten framgång. Men anledning till oro finns det ju verkligen ändå. Att anfallsspelet har gått i baklås är såklart illa, men där finns ändå så pass mycket kvalitet att det ska kunna lossna. Värre är att försvaret inte håller klassen, varken individuellt eller som en enhet. Lite får den sportsliga ledningen ta på sig det här, för det är dumdristigt att gå in i en lång tuff säsong med en så tunn uppsättning backar, och med två 20-åriga målisar med sammanlagt typ ingen erfarenhet av a-lagsspel. Alltså: Börja letandet redan nu, på inöpslistan i sommar står en stabil målvakt och en erfaren mittback. Till dess då? Ja, det är ju bara att klara sig på det som finns. Jag skulle iaf förorda ett mycket mer solidariskt försvarsspel tills vidare. Alla mittfältarna kan inte följa med upp i anfallen, för när vi då tappar bollen blir det typ 50-50-läge på direkten.
#47 ·
nyg86
· 2008-05-06 19:42
Ja försvaret var ju helt borta, mycket svagare, långsammare, mycket allt......var pinsamt att se!!
Målvakt hittade dom ju inte någon ens under tiden Jon fick gå Aug-Sep tills säsongen började, så vad säger att dom hittar en stabil keeper nu på några månader??
#48 ·
Lemon
· 2008-05-06 19:45
Typiskt. Här hade jag tänkt fira mitt nya jobb med en Cohiba efter matchen, men det känns bara tomt. Om vi ändå blivit utspelade, men inte. Bara dåligt. Var är farten, glädjen och kämpandet? Kanske läge att starta med två där framme?
Målvaktssituationen tror jag beror på att man gamblade med att försöka få hit Noor, vilket sket sig. Fel häst, men inget att göra åt nu.
Jag är mycket besviken på Milles coachning. Att Landskrona sätter två chanser och att vi ligger under i paus efter bitvis ok spel är en sak men att Mille knappt gör ett skit för förändra spelbilden via byten eller ens att mana på spelarna är inte ok. Han ger onekligen intryck av brist på idéer. Brukarn har helt klart rätt i att vi har stora problem på försvar -och målvakstssidan men jag tycker trots allt att vi har ett spelarmaterial som åtminstone ska kunna stå upp och fightas mot alla lag i årets superetta med rätt coachning. Mjällby, vad gör du i FC Widerlöw?
#51 ·
ex17
· 2008-05-06 19:47
Jag håller med dig Markus. VSS är inte kända för att "gnälla" förutom då med gubbighet. Brukis har varit med länge och vet att svackor kommer. Gallo var en av seriens främste i fjol och från det till att inte platsa i blåsvart är nog inte troligt.
Ä bara glömma o bita ihop några stora förluster per år blir det alltid, hoppas o tror att det kommer vända.
SIRIUS VI GER ALDRIG UPP
O glöm inte för 2 år sen va en förlust mot l-bois i superettan bara en dröm:)
Om någon tyckte jag såg blek ut efter matchen så var det faktiskt inte av posttraumatisk chock, utan pga en hastigt påkommen influensa eller nåt.
Egentligen är det inget oväntat att det kommer en svacka efter tre år av nästan obruten framgång. Men anledning till oro finns det ju verkligen ändå. Att anfallsspelet har gått i baklås är såklart illa, men där finns ändå så pass mycket kvalitet att det ska kunna lossna. Värre är att försvaret inte håller klassen, varken individuellt eller som en enhet. Lite får den sportsliga ledningen ta på sig det här, för det är dumdristigt att gå in i en lång tuff säsong med en så tunn uppsättning backar, och med två 20-åriga målisar med sammanlagt typ ingen erfarenhet av a-lagsspel. Alltså: Börja letandet redan nu, på inöpslistan i sommar står en stabil målvakt och en erfaren mittback. Till dess då? Ja, det är ju bara att klara sig på det som finns. Jag skulle iaf förorda ett mycket mer solidariskt försvarsspel tills vidare. Alla mittfältarna kan inte följa med upp i anfallen, för när vi då tappar bollen blir det typ 50-50-läge på direkten.
Skriver under på rubbet, förutom influensan. Nord-Gurra funkar inte tillräckligt bra. Saknas en förstamålis oxå; det vi har idag är en andra- och tredjemålman. Och Gallo behöver lyfta sitt spel en hel del. Såg inte Falkenbergmatchen, men i de två senaste hemmamatcherna har han sett loj och oinspirerad ut. Han kan helt klart bättre och är viktig för att laget ska kunna vända den trista trenden.
#54 ·
Tobbe
· 2008-05-06 19:55
Jo, lite distans får man ha. Det är bara ta fram de gamla rullorna (1997-2004) så ser man att vi har haft det värre.
Men man får instämma med belackarna när det gäller coachningen. Nog skulle man ha gett Petter och Antou chansen när vi spelar dåligt och ligger under med 0-3.
Sen tycker jag att IKS hade en hel del oflyt med sig i början, de två första målen var slarv och bolluslingen rullade ständigt BOIS väg. På nåt vis så kändes det som BOIS vann på samma sätt som IKS brukade vinna sina matcher förra året.
Nu sitter vi dessutom (som Brukarn skrev innan matchen) med två målvakter som saknar självförtroende, Garcia hade iofs inte mycket att göra åt målen, men det är ändå skittungt att släppa in 4 baljor.
Nåja... vi slapp i alla fall tvåsiffrigt......
GHAAAAAAA!!!!!! Så jävla tandlöst och uuuuuuuuuuuuuselt!! Det var bättre förr... MYCKET bättre!!!
Tycker också det var uselt, speciellt från bänken. Men det är ingen anledning för VSS att säcka ihop och skrika åt spelarna att dom är sämst som några gjorde, hjälp till och sjung istället!
I övrigt skriver jag under på Bruks kritik jag med.
#57 ·
Joint
· 2008-05-06 20:25
Bedrövlig coachning av Mille! Hur f*n kan han inte låta Petter och Automan få spela? Hälften av spelarna i andra halvlek var loja, redan vid 2-0 märktes det bland vissa och nya krafter behövdes. Det enda AIK-Mille agerade via var att släppa in AIK-Hoch, som inte sprang mycket. På löparbanorna värmde Petter, från Allsvenskan och Automan, med en av de bästa försäsongerna, och fick stå och se på. Sorgligt!
Kan rabbla upp hur mycket fel som helst idag... Nästa match förtjänar tamefan Jallow och Petter få spela från START som kompensation för detta.
Man kan inte klandra Garre, mer än på första målet - men även dåligt gjort av Gallo. 0-2, Nordh och Gurra står och sover. 0-3 Straff, inget att säga om, vad skulle Garre gjort? 0-4, vad var det? 7 BoIS:are mot 3 ensamma vissna Sirius-spelare? Snett inåt bakåt, klockrent. Inget att säga om.
Inställningen idag var bedrövlig, Ante var dock grym...men tyvärr inte tillräckligt grym för att dra ett helt lag. Försvarsspelet, oj vad dåligt det var.
[size=10]helvetes jävla piss...[/size]
#58 ·
Tobbe
· 2008-05-06 20:30
Ja även vi får ta och rycka upp oss en smula. Det håller inte att på Sthlms-vis stå och skälla på de egna. Vi är Västra Sidan, inte Black Army eller Järnkaminerna.
- Jag skäms verkligen, särskilt inför Västra sidan som har stått här i vått och torrt och stöttat oss. Jag ber om ursäkt för den här förlusten, säger Tourang,
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=751479,00.html[/link]
#60 ·
Joint
· 2008-05-06 20:58
Tack, du är ursäktad, Mani (som tröstade sig med ett Big Mac & co 21.30 på Donken).
Nu väntar bara en ursäkt från Mille. Om han tar sig för bröstet och är nöjd över detta då vet jag inte vad.
Fotboll är känslor. Beter sig mitt lag patetiskt är det klart jag lackar och uttrycker mig. Jag är otroligt missnöjd över dagens insats. Och jag sjöng som fan i en timme, tillsammans med 1/4-del på vår sektion. Sen satt jag mig av principsjäl mig ner, för att kunna ställa mig upp när Mille agerat. Något som inte hände... Jag står för mina känslor.
Visst, vi ska stötta istället för o bittra, men vid 0-4 och viljelösa spelare känndes det för egen del väldigt avslaget. Uppsalapubliken tycks sakna känslor?
#61 ·
Joint
· 2008-05-06 21:02
Millqvist nöjd med prestationen
Var detta ursäkten jag ville ha? Nej... nu stryker jag mig snart för nästa hemmamatch. Usch vad lamt!! Samma visa varenda gång. NÖJD!!!?? Huh!
#62 ·
nyg86
· 2008-05-06 21:05
Men Mille är nöjd.....my god!!!!!!! är han det kan han dra åt h-te....
#63 ·
Joint
· 2008-05-06 21:10
Ja, herre... Vore kul om Mille kunde vara lite mer självkritisk istället för att alltid vara nöjd. Kan man vara nöjd när man förlorar med 0-4? Möjligtvis att första halvlek är OK bortsett de egna misstagen. Jag vill ha en förklaring till varför Petter och Automan inte fick spela en sekund. En förklaring...och gärna en ursäkt (men det är kört).
Har han sagt så är det faktiskt rent provocerande. Det känns så otroligt onödigt, men med sitt icke-agerande under matcherna och sin envisa oförmåga att någonsin säga något publikfriande så kastar han in Sirius i kris-pratet efter bara fyra omgångar. Och tyvärr visar historien att Mille inte är särskilt bra på att vända kriser.
Ahhhhhhhhhhhh.... ge mig sprit!!!!
Känns som ett bra uttalande för att skrämma bort ytterligare 1000 åskådare till nästa match....
Mille kör Morinhos och Lagerbäcks taktik att skydda spelarna så långt som möjligt, vilket är fruktansvärt tröttsamt. Jag hoppas tonen är en annan när dörren är stängd till omklädningsrummet. Skulle verkligen föredra denna kommentaren:
– De här herrarna har tydligen inte fattat vilket jobb som krävs. Det var pinsamt att titta på, sa Sören Cratz efter storförlusten, 4–0 till IFK Göteborg.
Jag är rätt säker på att det är fråga om någon sorts missriktad psykologi, inte fan är han nöjd, och det lär spelarna få höra. Problemet är bara att han vänder hela pressen och publiken emot sig, och det underlättar inte. Precis detsamma hände i Boden. Sen tror jag inte för fem öre på Crattans ledarstil heller, men det finns väl en gyldene medelväg?
#69 ·
Tobbe
· 2008-05-06 21:26
"Ahhhhhhhhhhhh.... ge mig sprit!!!! "
Det vore däremot ett bra uttalande efter matchen idag. Jag tror iofs att Mille kör den "nöjda" approachen utåt och en mindre nöjd sådan inom laget. Men allt han hade behövt säga var väl nåt i stil med "idag var vi inte bra" eller liknande för att tillfredställa den missnöjde supportern.
Matchen idag kanske kan fungera som ett uppvaknande för samtliga, spelare och supportrar, jag kan tycka att vi har på tok för många på forumet som räknat med avancemang i år. Vi är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Nu får vi rikta in oss på att ta poäng av skitlagen i första hand och göra som alla andra; grisa till oss poäng. Nåt som IKS varit dåliga på på sistone.
#70 ·
Joint
· 2008-05-06 21:31
På papperet är vill för bra för att förlora med 0-4 mot BoIS. Och mot Falken, osv osv. Men avancemang? Njääe. Däremot kan man KRÄVA att samtliga ska kämpa till 100 %. Och en aktivare coachning, varför stå upp om man bara står där som ett vilset frågetecken?
Magnus - kom hem, för jag längtar efter dig...
Referat och referat, jag vet inte jag. Men här är något att läsa för den som har tråkigt i alla fall...
http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&referat=280
Och nej, Mille var inte nöjd efter matchen. Inte alls.
#73 ·
Tifo
· 2008-05-06 21:57
Han ska alldeles oavsett ge fan i att säga att han är det för det är inget annat än ett slag i ansiktet på alla supportrar.
#74 ·
Tifo
· 2008-05-06 22:04
Ett riktigt bra referat för övrigt. Hatten av för det.
#75 ·
Tobbe
· 2008-05-06 22:06
En tidningsgroda det där med nöjdheten?
#76 ·
Joint
· 2008-05-06 22:08
Mille om ett byte:
"Nah, det kan man alltid diskutera i efterhand men som det kändes nu under tiden i matchen kändes det helt okej att bara gör det bytet" - Okej!
#77 ·
Pinnen
· 2008-05-06 22:53
ja, referatet var klart bättre än matchen.
Det är mycket missförstånd tycker jag, och jag är så otroligt trött på alla felpass i fel lägen (eller frilägen). Sen att vi är svagare i varenda jävla närkamp måste vara en inställningsfråga.
Tycker att Lanskrona hade mycket tydligare linjer i sitt spel. Alla visste precis vart de skulle springa när de erövade bollen och hur de sedan skulle komma fram till en målchans. Att det sen var Sirius som såg till att de fick sina målchanser så lätt är ju bara...
Men, men, efter Assyriska och Häcken så kommer vi möta alla lag som för tillfället ligger efter oss i serien. Det känns som att det är de matcherna som vi måste vinna. Men spelar vi så här så blir det nog riktigt svårt.
God natt. Hoppas helgen blir bättre.
Det här är en av de ytterst få gånger jag skämts efter en Siriusmatch. Spelet var patetiskt. Inställningen hos de flesta spelarna var patetisk. Milles icke-coachning var patetisk. Första riktiga tacklingen från Sirius försvar kom i 68:e minuten av Nordh. Innan dess hade vårt försvar mest joggat runt lite och tittat på vackra röda Landskronatröjor.
Mål 1: IDIOT!!! Vem i helvete slår en sån passning hemåt utan att titta först? Definitivt inte Garres fel.
Mål 2: IDIOTER!!! Cederqvist ska inte få nicka in den där helt sopren mellan två mittbackar, han ska ligga och kvida på marken efter att ha blivit manglad från två håll.
Mål 3: Solklar straff efter klanterier i försvaret som vanligt.
Mål 4: Snett inåt bakåt. Till och med jag läste den...
Förändringar till nästa match:
Nordh - Fernberg: Vi behöver en back som kan mosa motståndarna. Fernberg är tung och jobbig, Nordh är inte det.
Gallo - Hochen: Jag är omvänd. In med Hochen på topp för helvete. Han gör mål oavsett om han bara står och glor eller inte.
AG - Antou: AG gjorde inte ett piss den här matchen.
Mani - Petter: Petter ska få spela.
Mille - Gary: Att inte byta in två spelare som spelat i allsvenskan när man ligger under hemma är TAMEJFAN tjänstefel. Att inte ha en backup-plan när plan A skiter sig är också tjänstefel.
Sirius behöver ta sig en rejäl funderare på hur man vill spela. Linjerna behöver bli rakare, rollerna och posititonerna tydligare och coachningen fan så mycket bättre. I varje närkamp ska man gå in och smälla på, varje passning ska vara distinkt, varje skott ska vara pressat. Idag gjorde det inte ont att möta Sirius, idag fick LaBoIS inte ens en lätt förkylning.
Sen så är min inställning till befogad kritik av tränare och spelare så här: Jag älskar Sirius tillräckligt mycket för att själv avgöra vad jag väljer att skrika. Om inställningen på planen är under all kritik och tränaren beter sig som ett jävla klantarsle, så förbehåller jag mig rätten att uttrycka min åsikt. Jag känner inte att stå och mala "Kom igen Sirius" hjälper så mycket då. Mitt stöd förtjänar man när man ger 100%.
Vi biter ihop och hoppas på poäng mot Qviding i stället. Sen är det ju det TV-sända bottenmötet mot ESK att se fram mot. Inge krångel.
Vi kan väl göra en SvC-grej av derbyt och flytta det till Karlstad?
Enugh med defaitismen already. Bara att ladda om!
Fan, i går var jag bara bedrövad... nu, efter att ha försökt smälta gårdagens insats är jag riktigt jävla arg!!!
Patetisk inställning på de flesta fötter.... Total dumstrut på kostympajas... Sunkusel uppslutning från uppsalaborna i en match som ändå på pappret var en toppmatch, i kanonvårväder (men det var ju tur att inte fler kom.... Mille kanske lyckas lura några av de som inte kom med sitt uttalande, så att de hittar hit nästa gång och kan ersätta de 1.000 tal åskådare som var där och som han fortsättningsvis skrämt bort genom att säga att detta var bra).
Om jag vore Lasse Svensson skulle detta vara en perfekt dag för ett stilla samtal med Mille om framtiden.
Med lite nykterhet i backspegeln.
Jag tror ingen, inte ens den mest inbitne BoIS-supporter, kunnat hoppas att gå in i halvtidsvilan med 2-0 när 28 minuter spelats. BoIS var tillbakapressade och Sirius spelade riktigt jävla bra, bättre än mot Degen. Personligen satt jag och njöt på läktaren av att se mitt lag gång på gång rulla bort motståndarna. Första registrerade avslutet efter 43 minuter säger ingenting om att Sirius faktiskt skapade en hel del riktigt bra lägen. Självklart är det inte okej att inte omsätta övertaget i mål och självklart är det inte bara en slump att AG vinkas av för offside, att Ante inte får till passningen efter att ha Hamrinat bort tre BoISare på kortlinjen, självklart ska Ekan få bollen på mål vid sina två kanonlägen. Osv, osv. Sedan bjuder Sirius på två mål, och det är självklart inte okej nånstans. Det är Kalle Anka-mål av första graden. Ändå avslutade Sirius halvleken riktigt bra och skapar ett par riktigt vassa chanser. Sirius börjar andra bra också, men släpper tyglarna bakåt. Det är något jag i princip köper. Lgger man under med 2-0 MÅSTE man gå framåt. Sedan är det bedrövligt hur Sirius väljer att spela försvar mot ett kontringsstarkt BoIS. Backlinjen och mittfältet kan inte helt släppa kontakten.
Samtidigt undrar jag också hur matchen hade sett ut om Johan Persson hade fått sitt gula kort i den 7:e minuten istället för i den 90:e. Han hade en uppgift på planen och det var att våldta Ante. Okej att man kan få punktmarkera spelare, men det är en domares förbannade plikt att inte låta folk springa och dra i spelare i 40 m. Gult direkt efter första gången det sker tvingar Persson att spela annorlunda.
Garcia kan knappast lastas för målen. Jag tycker han ska stå nästa match också, han var stabil.
Gallo står för ett par tre fruktansvärda bolltapp på mitten varav ett ger målet, men annars är han en av lagets viktigaste. Han styr tempot och han slår väldigt många bra passningar.
AG ska inte spela ensam på topp och man ska inte slå långbollar på honom. Vi behöver en target. BoIS hade sjukt stor nytta av sin innebandyfeja Genberg.
Hade vi haft ett riskkapitalbolag i fjol hade kanske Cederqvist spelat för oss. Sirius var med och bjöd. Ryktet säger dock att han tjänar 80' i BoIS, och det hade vi nog inte haft råd med ändå...
Fernberg måste in istället för Nordh.
Någon skrev tidigare att där vi förra året hade en del flyt, minns hemma mot Öster tex, eller för den delen hemma mot BoIS, har vi nu snarare motflyt. Lite så är det ju förstås, men det hjälps liksom inte. Jag är också orolig för att laget inte riktigt har den mentala styrkan för att vända en dålig trend. Däremot har Sirius ett spel som gott och väl ska räcka för att klara den mittenplats jag tror att de flesta med facit i hand kommer vara nöjda över när säsongen är slut. Personligen är jag helt och fullt nöjd med nytt kontrakt i år, och det tror jag nog vi ska fixa.
#85 ·
John
· 2008-05-07 08:09
Så jävla dåligt var det inte igår, laget försökte ju iallafall.
Det jag börjar bli sur över är biljettpriserna, igår kom det fram folk med sittplatsbiljetter för 160 kr som fick sitta på en sunkig gammal planka( sek B). Inte så kul att säga "jo där ska du sitta" till dem när sedan snålgubbar som köpt västrakort kommer in för 80 kr och tar de sittplatser som blir över. Varför ska det vara dyrare i år än förra året. Klubben skjuter sig själv i foten.
In med Fernberg
Garcia ska stå kvar
AG och Anto
Utmärkt sammanfattning av Herr Redaktörn! Möjligen skulle ett mer informellt sammanhang ha tillåtit en mer saklig beskrivning av Jonny Karlstad. ”OG” får gärna förtydliga straffregeln men underknappad kan omöjligt förstå skälen till att vi inte får en straff tidigt i matchen när en utsträckt hand styr ut ett inlägg till hörna.
Förspelet till Bois straff är ett annat exempel på Jonny Karlstads känsla för fotboll. ”Straff” är en bestraffning av försvarande lag för en förseelse i eget straffområde. Jonny valde att straffa Bois för att laget hade en spelare fri med bollen under kontroll dryga metern från tomt mål.
Det här med 4-5-1 måste väl snart begravas? Stackars AG kan en massa fotboll men han är inte skickad att ensam vinna höjddueller mot en massa mittbackar. Jag tycker det saknas en klar plan för hur vi skall göra mål. Planen tycks vara: ”Det löser sig”
De mål vi bjussar på beror inte på att ett underskott av defensiva spelare utan simpla individuella misstag.
Ante fick med sig, säg, 2-3 frisparkar under hela matchen och det är väl lite snål lön för mödan att bära en skåning på ryggen i nittio minuter? Ante har flera 40-meterslöpningar med en Persson som drar honom i armen under hela resan. Jonny Karlstad har väl sisådär fem sekunder på sig att upptäcka brottet men reaktionstiden är kanske längre än så?
Andra säsongen är en känd förbannelse! Jag tror att det mesta beror på att idrottspsykologi är både svårt och underskattat. Nyuppflyttade lag självtänder. Vi har inte samma gnista på plan. Punkt. Vi klarar dåligt av det fysiska spelet. Punkt. Både Bois & Mjällby vann orimligt många närkamper. Varför?
Nog kan Garcia lastas för ettan, tycker jag. Han slår en hopplös inspark låg och mitt i plan som Landskrona tar och kontrar med hopp om friläge. Efter några hopslag försöker en av de våra att patetisk-rensa och det blir i stället friläge + mål. Men kalabaliken uppstår pga den urusla insparken.
#88 ·
Joint
· 2008-05-07 09:42
Om jag var Antou eller Petter skulle jag nog dra om en månad.
Första halvlek tyckte jag var godkänd. Målen kom ju bara till genom inviduella misstag och vi ägde ju större bollinnehav. Andra halvlek var dock bedrövlig...och med Milles inställning blev det inte bättre.
#89 ·
Joint
· 2008-05-07 10:09
Sen kan jag bara hålla med John om biljettpriserna. De är för dyra för den genomsnittlige Uppsalabon. Man kan ju faktiskt åka 6 mil och få se en Allsvensk-match för samma pening. Så Studio Sirius och & co kanske borde sätta ner fötterna och inse att man faktiskt spelar i Superettan. 160 kr är för dyrt.
Jag tycker att 120 spänn är topp för sittplats på studan.
Sen skriver jag också under på allt Erlingmark skrev. Mitt stora långa inlägg skrevs efter 90 minuter av ren frustration. AG är bra, men han får inte ett skit att jobba med mot tre-fyra backar. Jag håller också med Joint att om inte något ändras fort så tappar vi Petter och Antou snart, oavsett kontrakt. Sen är det ju väldigt roligt att rulla ut sin motståndare men det betyder ingenting om man inte samtidigt gör mål, som ju faktiskt är det som fotboll går ut på. Gå över till 4-1-3-2 eller ren diamant så får vi två anfallare på topp, en klar defensiv (Gallo/Fredrik) och en klar offensiv (Ante) mittfältare. Jag tror att det viktigaste däremot är inställningen i försvaret, där tror jag Fernberg kan bli viktig. Mille måste våga testa den förändringen, efter försvarsspelet igår kan ingen vara självskriven i startelvan.
#91 ·
Hinken
· 2008-05-07 11:38
Hej!
Håller med om väldigt mycket i den här tråden. En sak som jag måste säga är dock lite inhemsk kritik angående västra. När Sirius ligger under med 0-3 i 65 minuten så är det givetvis tyngre att skrika och stoja dels för den "vanliga" publiken men även för västra. Trots detta upplever jag att det finns element som går på på tok för hårt på delar av västra "som inte hör hemma där". Jag är inte en av de men jag tycker det är pinsamt när man inom klacken börjar kritisera varandra och indirekt ber folk att gå därifrån, bara för att de inte skriker lika mycket som vanligt eller som vissa skulle önska. Siriushjärtat är minst lika starkt för de som inte skriker sig hesa i 65:e minuten och när de ligger under med 0-3, som för de som fortfarande har energi att göra just detta.
En stor klack med folk som skriker är givetvis det bästa! Jag anser dock att alla borde få känna sig välkomna, utan att behöva skrika sig ikapp med "gåsarna". Man blir hes och energin försvinner i ett sådant läge. Skulle alla försvinna som inte skriker enligt "normerna" skulle det inte bli många kvar i västra. Jag frågar mig: är det ett bättre alternativ än att ha en stor mängd människor? Ljudet på klacken kommer vara densamma, men måste antalet decimeras?
För övrigt: Återgå till 4-4-2 och kör Hochen från start. Varför ändra på en vinnande taktik som förra säsongen klart var? Obegripligt för mig.
Mvh
Håller med dej Hinken.
#93 ·
Joint
· 2008-05-07 11:51
Var det några som bad andra att gå därifrån? Isåfall är det ju inte bra. Alla är välkomna, oavsett hur mycket man skriker eller bidrar på annat sätt. Fast vissa skriker inte överhuvudtaget. Det är tråkigt.
#94 ·
Hinken
· 2008-05-07 12:02
Det är tråkigt att vissa inte skriker. Det håller jag med om. Men vad kan man göra i en sådan situation? En sak är att häva ur sig glåpord mot domare, det kan jag förstå om än inte stödja. Men att häva ur sig glåpord mot delar av västra. Det är fel.
#95 ·
Joint
· 2008-05-07 12:06
Ja, det är fel. Men vad sades egentligen? Jag märkte faktiskt inget.
#96 ·
Hinken
· 2008-05-07 12:15
trist stämning och önskan om att de som inte skriker kunde lämna västra...
I så fall skulle väl halva styrelsen fått gått... Jag inkluderad (åtminstone sista halvtimmen sisådär).
#98 ·
Hinken
· 2008-05-07 12:20
...och det vore ju löjeväckande :) För vi älskar trots allt sirius, i ur och skur!
Ja faktiskt. Även fast man kan vara tyst och känna sig jävligt besviken på pisspel.
#100 ·
Golli
· 2008-05-07 12:29
En annan sak som är aningen löjeväckande är omröstningen om bästa spelare, som genomförs på officiella efter varje match. AG vinner överlägset varje gång. Är väl inte helt objektivt... I mina ögon är det en annan kille som är outstanding match efter match. Han spelar på mittfältet och försvinner till AIK i sommar.
#101 ·
Hinken
· 2008-05-07 12:52
instämmer där, med tårarna rinnande från mina kinder.
Kul också att Luggen ligger trea. Hempassningen innan 1-0 borde ju ge en lite blygsammare placering. Det är väl någon AIK:are som sitter och tokröstar på AG hela tiden.
#103 ·
Joint
· 2008-05-07 14:08
Eller snarare många AIK:are som sitter och tokröstar på AG, då den bara räknar en röst/dator. Endast en spelare godkänd igår enligt mig: Ante (helt outstanding) sett över hela matchen. I första halvlek var dock de flesta godkända i mina ögon.
#104 ·
olle
· 2008-05-07 14:44
Flera som varit inne på det tidigare, men var finns vilja i närkamperna? Det undrade jag efter förra hemmamatchen också och det har inte blivit mycket bättre. Visst har Sirius stundtals ett mycket bra passningsspel men det hjälper föga när man inte har bollen.
Landskrona var bra och grymt effektiva. Men inte fyra mål bättre. Vi släppte in för många mål förra året och den trenden har inte brutits. Det måste Mille ta tag i. Känner dock ingen panik ännu, spelet var faktiskt inte lika katastrofalt som resultatet. För att vara gammal och gubbig tänker jag jämföra med förlusten mot tyresö -04. Då funkade inget, det var jobbigt på riktigt. Igår funkade mycket men inte tillräckligt, det kan jag leva med förutsatt att man jobbar på bristerna.
#105 ·
70
· 2008-05-07 14:52
Ja man skriker ju så mycket man kan. Jag tappar sugen när det går dåligt, men brukar återhämta mig stötvis då och då. Igår var ju dessutom ett specialfall. Ett riktigt lågvattenmärke.
Man måste få leva med matchen om ni hajar. Om matchen dör så dör jag också en smula. Så är det och det är svårt att göra nåt åt. Det är dessutom lite hopplöst när det står 0-3 eller 0-4. Vad ska man göra liksom? Ligger vi under med ett eller två mål finns det ju en chans att vi kan lyfta laget till åtminstone en kvittering och då får iaf jag extra energi till att skrika och sjunga mer och hetsigare.
Dessutom var inte Mikko där igår ju, och han kan ju göra underverk med en trött klack. Jonas gjorde många tappra försök att få igång oss igår, men det är svårt ibland. Bra ändå att nån försöker. Sen är det ju tungt när man drar igång en högljudd "Kämpa på! Svart och blå!" som håller i bara ett par rundor för att sen dö ut unisont. Alla verkar tröttna samtidigt.
Ja jag skrev fritt ur tanken här. Hoppas på bättre insats, både från lag och klack i Södertälje (utan mig dock).
#106 ·
70
· 2008-05-07 14:53
För att vara gammal och gubbig tänker jag jämföra med förlusten mot tyresö -04. Då funkade inget, det var jobbigt på riktigt.
Tack nu känns det bättre! Lite perspektiv är alltid nyttigt.
#107 ·
Lars
· 2008-05-07 14:59
Jag håller med många här som har skrivit bra saker, men jag håller inte med om allt.
Jag vill inte se Antou och Petter från start nästa match. Petter har verkligen inte imponerat hittils i år och jag tycker inte att Mani var så dålig igår, han kämpade på ganska bra när många slutade spela. Däremot så är det ingen idé att ha Petter på bänken om man inte byter in honom om det inte funkar på plan. Han borde få visa vad han kan, men inte från start.
Däremot så tycker jag att man ska ha två anfallare på plan, det märktes flera gånger att AG var för själv på topp, tror att fler anfall skulle ha varit farliga om det hade varit två anfallare
Sen så slarvar Gallo för mycket, han gör bra saker också men det är inte ovanligt att det är Gallos fel när motståndarna kontrar.
Till sist så borde García få en chans till, det vore psykologiskt självmord att peta honom nu. Men jag tycker att han är för kort och inte tillräckligt spänstig för att få kontroll över luften i straffområdet.
#108 ·
Joint
· 2008-05-07 15:34
Apropå "Kämpa på, svart och blå!" så känns ju den ramsan i sig en aning tråkig. "Kom igen Sirius" blev det bättre drag på (runt 30-35:e minuten) och verkar iaf vara en långkörare.
Håller med om att vi kanske borde köra 4-4-2 nu (och då med Antou och Hoch). Anledningen till att jag inte har AG bredvid Antou är för att jag tycker de är alldeles för lika varandra. Men han ska självklart in senare.
Jag tycker Garre var oväntat bra i luftrummet. Det visade han inte minst på flera hörnor där han bestämt hoppade upp och plockade den. Men lite kort i rocken är han stundtals.
#109 ·
Tobbe
· 2008-05-07 17:21
Hoch bör starta nästa match. Han är ingen supersub som vänder en match.Ge honom 60 minuter och släng sedan in en hungrig Jallow.
Jag tror inte att vi behöver vara rädda för att Antou och Petter försvinner däremot, Petter har inte kommit upp i den klassen som man förväntat sig och behöver nog ett tag till för att hitta formen.
#110 ·
nyg86
· 2008-05-07 20:20
Spänst har nog Garcia, men i och med han är kort, finns det kanske inte tillräklig tyngd att ta sig fram ibland, annars tyckte jag han var bra på hörnorna, bra grepp och utboxningar. Sen verkar han ha lite känslor, det är bra.
Garre är lite jämnare i år än förra året, på ett positivt sätt. Kommer ihåg Mjällby i cupen förra året. Garre skulle boxa ut ett skott i axelhöjd. Han träffar bollen med båda knytnävarna och den går i en vacker bana över huvet och in i mål. Jag står fast vid att inget av målen var Garres fel. 0-1 har påståtts vara Garres fel, men om Gallo hade skippat klanteriet eller om Luggen skippat idiotpassningen hem så hade det inte blivit mål.
Det är ju ingen kanonutspark från Garcias sida, men den går ändå till en blå-svart. Gallo är ju inte beredd men han kan - om han vill - enkelt släppa den på närmsta kompis, istället vänder han in i mitten. Why, oh why?!? Luggens trätoffla är inte heller något vidare förstås, man måste titta först liksom.
Tycker Garcia tar på sig onödigt mycket skuld -för smatliga mål - i bladet och hoppas han står även i Södrtälje i helgn.
Absolut ingen skult över Garcia... backlinjen sög hejdlöst... Liksom även jag, som stod med min kamrat på västra västra. (Ledsnade, när jag missade förra målet senast gav jag upp... hatar att stå längst ut på kanten).
Men en anfallsspelare på topp är patetiskt, uselt, vidrigt, värdelöst, gubbigt, meninglöst och framförallt DUMT!!!
... men det finns en poäng ibland. Utan att på något sätt jämföra Kalmar med Sirius så spelar dom 4-5-1 och har gjort flest mål i Allsvenskan.
#115 ·
Joint
· 2008-05-07 22:15
Jag vill gärna också stå centralt. Men tyvärr ville inte majoriteten av Västra det. Längtar också tillbaka till "västra-västra". Nuvarande sektion suger getpung, det enda positiva är taket.
Edit: minns iofs att man missade något mål när man stod lite tokigt till på västra (p.g.a filmtornet).
Som dödar mycket av ljudet i sidled. Huvudsaken är iofs att vi hörs ut på planen, vilket Mani har bekräftat att vi gör.
Joint, jag vill göra en enkel blå-svart banderoll där det står med silvertext "Vi älskar Sirius!". Sugen?
Jag erkänner, jag och Kniv-stefan stod på "fel" sida senast.... Eftersom ingen av oss ens kunde jubla åt det enda målet mot Mjällby, så är platsen är värdelöst... Ja, jag jublade, men typ tre minuter efter att bollen gått i mål och man fattat detsamma. (Gubbig, Ja!!!)
#118 ·
Joint
· 2008-05-07 23:12
Okej, då är jag med Bigbadda.
Det jag tycker suger på vår nuvarande läktare är ju bland annat tifo-möjligheterna. Hade t.ex tänkt mig en större OH vid premiären men det satt käppar i hjulet då stolpen upp till taket är väldigt ivägen.
Garligur, fan, läge att dra fram klyschan som brukar användas till bandydomherrarna "syntest?". Jag såg målet galant men sen är jag ju inte någon GGG heller. =)
#119 ·
Fluff
· 2008-05-08 06:42
Ähumm, jag erkänna att jag numera sitter i mitten av läktaren. Jag måste säga att Ni hörs väldigt bra åt sidorna också och folk klappar med i ramsorna med jämna mellanrum. Fel tråd? Ja kanske men det skiter jag i.
Absolut ingen skult över Garcia... backlinjen sög hejdlöst... Liksom även jag, som stod med min kamrat på västra västra. (Ledsnade, när jag missade förra målet senast gav jag upp... hatar att stå längst ut på kanten).
Men en anfallsspelare på topp är patetiskt, uselt, vidrigt, värdelöst, gubbigt, meninglöst och framförallt DUMT!!!
Eh...är gubbigt numer synonymt med uselt, vidrigt DUMT mm? Borde inte du propagera för det isf helgubbiga 8-1-1? ;-)
#121 ·
olle
· 2008-05-08 06:59
Fel tråd? Ja kanske men det skiter jag i.
Stor och tuff
våran fluff
:-)
Kan inte hålla med er hinken o bigbadda, gnället e befogat.
Redan vid matchstart va stämmningen lika med noll några brevid mig står o jublar så fort garre får bollen över halva plan men är helt döda när det ska sjungas. Varför e dom där för att 1 håna milan eller 2 snylta o få billigare biljetter? Sen e det klart att inte alla orkar sjunga i 90 minuter men konstigt nog orkar alla bua åt saker i en hel match, när man går med i en supporter förening och ställer sig på ståplats anser jag att man e där för att stötta laget i vått o torrt. För mig är sirius glädje, sorg,
och passion o det visar jag o många andra på läktaren genom att ibland skrika dumma saker men det står jag för helt och hållet.
Tar någon illa upp så e det bara att komma o säja till dom flesta vet vem jag är.
Nu ser jag fram emot en vacker söndag då vi både sjunger o spelar ut bönderna från tälje.
Well, det är inte heller lätt att vara klack i motgång. En del tar ut frustrationen genom att bua åt och håna domare, motståndare eller våra egna, andra genom att bara bli tysta och apatiska och vissa genom att klaga och gnälla på andra klackmedlemmar. Det bästa vore såklart om alla kunde sjunga högt och positivt i 90 minuter, oavsett ställningen på plan, men det är ju lättare sagt än gjort. Tillsvidare får vi försöka ha tålamod med varandra, vi är ju alla Siriusfans!
Det känns lite grann som att om jag ska kunna sjunga högt och positivt i 90 minuter så måste jag skita helt och hållet i vad som händer på planen. Det kan jag verkligen inte göra. :)
#125 ·
Joint
· 2008-05-08 16:48
Instämmer i det mesta av det Kniv-Jonas skrev.
Det är på tok för många tysta käftar på ståplats. Kanske beror det på att Mikkos frånvarande. Men vore intressant att veta vad tankegångarna går hos de som ställer sig på ståplats och inte rör en min. Kanske är det för att "snylta" men det gör ju uppenbarligen många genom att sätta sig ner också.
Skulle enligt mig behövas ett gäng 15-30-åringar (eller whatever) som brinner för läktarkulturen istället för som det är nu, relativt passiva, undantag vissa, 30-60-åringar. T.ex är det sjukt pinsamt med hoppsången, 10 pers står och skuttar, resten står och tittar på. Pinsamt, var ordet.
Det känns lite grann som att om jag ska kunna sjunga högt och positivt i 90 minuter så måste jag skita helt och hållet i vad som händer på planen. Det kan jag verkligen inte göra. :)
Självklart e det svårt i 90 min ville bara säga min syn på saken.
#127 ·
olle
· 2008-05-08 18:47
"istället för som det är nu, relativt passiva, undantag vissa, 30-60-åringar."
Visst var jag yngre och skrek kanske mer förr men dagens ungdomar har mycket kvar att bevisa:-)
Klacken har alltid varit sämre när vi varit många och det går dåligt på hemmaplan. Det är inget nytt och knappast någon kris heller. Men visst är det bra att det finns en hög ambitionsnivå. Jag tycker att det är befogat att säga till när folk inte sköter sig och skriker för mycket på domare eller motståndare. Börjar man gnälla (visst lite får man gnälla) på folk som inte sjunger blir det snabbt sålig stämning och färre vill stå i klacken. Det känns inte så kul i längden heller.
Instämmer i det mesta av det Kniv-Jonas skrev.
Det är på tok för många tysta käftar på ståplats. Kanske beror det på att Mikkos frånvarande. Men vore intressant att veta vad tankegångarna går hos de som ställer sig på ståplats och inte rör en min. Kanske är det för att "snylta" men det gör ju uppenbarligen många genom att sätta sig ner också.
Skulle enligt mig behövas ett gäng 15-30-åringar (eller whatever) som brinner för läktarkulturen istället för som det är nu, relativt passiva, undantag vissa, 30-60-åringar. T.ex är det sjukt pinsamt med hoppsången, 10 pers står och skuttar, resten står och tittar på. Pinsamt, var ordet.
Gällande hoppandet tycker jag inte att det känns naturligt oavsett hur fina mål jag ser eller hur bra sången är och därför låter jag bli. Bara för att ngn vill hoppa och skriver en hoppsång så betyder det ju inte att det funkar. Jag skriker dock med så gott jag kan för det är drag i låten, sen får andra hoppa oavsett hur det ser ut tycker jag.
#129 ·
70
· 2008-05-08 22:16
Jag hoppar inte för jag har ingen lust att hoppa, men så är jag ju 30-60 år gammal också...
#130 ·
Tobbe
· 2008-05-09 07:02
Dito.
värva gärna ett gäng 15-30-åringar (eller whatever) som brinner för läktarkulturen. det ena lär knappast utesluta det andra.
Tilläggas skall att jag anser mig brinna för läktarkultur utan att för den skull vilja hoppa. Har dessutom gjort några taffliga hoppförsök och det känns bara styltigt. Fast det är alltid bra om vi blir fler, både såna som hoppar och brinner eller bara brinner eller iaf håller på Sirius och skriker lite.
#133 ·
RRR
· 2008-05-09 14:23
Tjena
Jag ska med på söndag om ni saknat mig ;-)
och då JÄVLAR ska det skrikas!
SIRIUS HEJ!
#134 ·
Joint
· 2008-05-09 14:27
Tja!
Du är saknad. Styr upp lite "Sirius hej" nu så även dönickarna hojtar. "Skrik då för helvete!"
kniv-jonas: du tog initiativ och styrde upp sjungandet riktigt bra, men så plötsligt försvann du i andra halvlek och allting självdog.. för övrigt garvade jag hejdlöst åt dina "jörgen, du är en nära landslaget".. kung! (vi stod nära varandra. jag är kort, tanig och svarthårig).
#136 ·
Foley
· 2008-05-09 22:01
Joint: Jag tycker att du talar i cirklar. Å ena sidan ska alla som inte hoppar eller skriker för fullt inte få stå med västra. Å andra sidan ska vi tydligen värva ett gäng 15-30åringar som det första dom gör att att ställa sig att skrika och hoppa. Rätta mig om jag har fel, men fungerar inte de flesta nykomlingar så att de först känner sig för lite och sedan, när de känner sig mer hemma, klämmer i ordentligt?
För övrigt tycker jag att hela diskussionen är onödig. Vissa skriker, andra inte. mot bois va det riktigt uselt men vafan ska man göra? Det är västra sidan och inte nån jätteklack. Vi är bästa klacken i världen för våra hjärtan och inte för vår storlek!
#137 ·
Joint
· 2008-05-09 22:36
Jag säger inte att han eller hon inte får stå bland Västra. Det får ju alla... Men om man står på sektionen kanske man kan göra lite väsen av sig också? Inte bara stå där för att det är billigt och bra = "snylta".
Och det där med åldern, får helt enkelt köpa att Västra är en "gubbklack" och kommer så att förbli. Men, hur blir det när "gubbarna" går i pension? Det vore kul om det fanns flera som var engagerade i läktarkulturen och dess utvecklig.
Alla klackar har en andel personer som är hang-arounds.