← Sirius Fotboll
Assyriska - IKS
Bigbadda
· 2008-05-07 22:15
· 9008 visningar
Nu skiter vi i förra matchen. Önskad startelva:
(4-4-2 diamant el. 4-1-3-2)
Garcia
Luggen - Gurra - Fernis - Tengan
Gallo
Ekan - Ante - Mani
Hoch - AG
Bänk: Milan, Nordh, Love, Petter, Antou.
Jag vill se att Antou och Petter får chansen i andra oavsett resultat. Hochen startar för att han är Hochen. Orkar han i 60 minuter så är det helt okej, då slänger vi in Antou.
#1 ·
Joint
· 2008-05-07 22:26
Nu är jag inte bitter längre, nu ser jag framemot söndan.
Jag vill ha exakt samma elva som du rabblade upp. Och likadan bänk. Perfa!
Ska vi slänga ihop något tifo?
Vill gärna ha banderollen klar. Annars så tycker jag att vi koncentrerar oss till 200% på att skrika arslet av oss. Plus att om vi torskar eller gör en plattmatch till så kommer jag vara så jävla sur för att jag lagt ner tid på tifofix "i onödan". Så, flaggor plus ev. banderoll är mitt bud.
Jag förstår inte vad Hochen har visat i år som gör att han skulle få starta?
Jag vill faktiskt propagera lite för följande:
Garcia
Tengan . Fernberg . Gurra . Luggen
Fredrik . Gallo
Ekan . Ante . AG
Antou (med viss tvekan och reservation för återbudet senast som jag tyckte sög stenhårt alternativt att han faktiskt är otillgänglig)
Jag tyckte att Hochen var en av de få ljuspunkterna när han kom in mot Mjällby.
Annars tippar jag torsk med 3 - 0. Vi ska vara glada om vi hänger kvar i år.
#5 ·
Pinnen
· 2008-05-08 08:14
Fredrik måste definitivt spela, han behövs för att täppa till mellan mittfältet och backlinjen.
Angående Antou så håller jag med Erlingmark, även om jag tycker att det sög att han inte fick komma in senast.
#6 ·
Hornby
· 2008-05-08 10:08
De 2 första matcherna funkade ju hyfsat, så varför inte återgå till den elva som startade mot både Degen och Mjällby?
Ser det sedan inte bra ut i halvtid så måste Mille agera och byta in Petter och Antou (eller Hochen).
På söndag är det dags att börja plocka poäng igen!
Hur många chanser har Hochen fått att visa något då?
#8 ·
Tobbe
· 2008-05-08 11:39
Bänka Gallo och kör Fredrik istället. Annars ställer jag upp på BigBaddas elva. Men frågan är om man vågar bänka Gallo.
Jag håller nog med dej Tobbe. Samtidigt så förlorar man ett element i uppspelsfasen för att tjäna en lite mer stabil defensiv mittfältare.
I så fall så blir väl truppen så här:
Garre
Tengan - Gurra - Fernis - Luggen
Fredrik
Mani - Ante - Ekan
Hoch - AG
Bänk: Milan, Nordh, Petter, Gallo, Antou
#11 ·
Joint
· 2008-05-08 13:26
Fast tror någon på allvar att Mille kommer att bänka Nordh? Jag vill se Antou. Punkt.
Det här är den start-11 jag tror det blir:
Milan
Love - Gurra - Nordh - Tengan
Gallo - Fredrik
Mani - Ante - Ekan
AG
Bänk: Garre, Luggen, Petter, Hoch, Elon.
Det här är den start-11 jag tror det blir:
Milan
Love - Gurra - Nordh - Tengan
Gallo - Fredrik
Mani - Ante - Ekan
AG
Bänk: Garre, Luggen, Petter, Hoch, Elon.
Nej det får inte bli den 11an milan o gallo ska absolut få sitta ett tag sen kanske även ag ska få va utanför start 11an in med hoch o anto o testa. Spelarna måste lära sig att om dom inte presterar blir det bänk. O ut med ekan o in med petter rör om lite f fan
Inte lätt att hitta på en gångbar startelva i dessa dagar. Vore jag tränare skulle det bli såhär:
García
Tengan Gurra Fernberg Love
Olsson
Ekan Ante Petter
AG Hochen
Två man på topp känns nödvändigt. Hochen har mycket riktigt inte visat ett skvatt så här långt, men han har iaf förmågan som saknats så här långt: Att avsluta i rätt läge. Jag inbillar mig att han och AG bör passa Ok tillsammans på topp, även om det inte funkade alls i Falkenberg.
Petter har också en egenskap som annars saknas i truppen, att slå bra passningar och inlägg från kanten. Nu gjorde han tydligen ett snyggt mål i U21 och bör vara på gång.
Utan Gallo tappar vi visserligen en dimension i spelet, men han har sett alldeles för mätt, trött och slarvig ut på sistone. Bänka tills han skärper sig.
Allt är knappast Nordhs fel, men mittlåset funkar inte. Pröva något nytt. Luggen är bra när det går bra, men nu är han mest en säkerhetsrisk. Love känns säkrare, om än tristare.
Om Milan står ska jag äta upp min katt. Jag tror verkligen inte på Hochen från start heller, man kan inte få starta bara för att man var bra i fjol. Han håller helt enkelt inte för 90. Knappt ens 45. Då ska man inte starta. Punkt.
Om Milan står ska jag äta upp min katt. Jag tror verkligen inte på Hochen från start heller, man kan inte få starta bara för att man var bra i fjol. Han håller helt enkelt inte för 90. Knappt ens 45. Då ska man inte starta. Punkt.
Men va fan det e kul när man e helt oense:)
Erlingmarks katt får be till gudarna för att Garre inte stukar tummen på nästa träning.
#18 ·
Joint
· 2008-05-08 16:35
Jag kan förvisso tycka att det är lite märkligt att Milan blir petad och borträknad sådär helt plötsligt efter en plattmatch (som jag och majoriteten här inte ens har sett).
Jag tycker att Milan var bra i Degerfors och mot Mjällby. På försäsongen har han också sett ganska bra ut. Problemet har ju varit utsparkarna, men det är ju ingen nyhet att de är dåliga - det såg man från första början.
Och Garre? Släpper in fyra kassar och alla vill fortsätta ge han förtroendet. Visst, man kan inte klandra García på målen förutom det första (också en dålig utspark) som han var delaktig i.
Jag vill nog faktiskt se Milan på söndag. Eller fan, det är inte bra att desperat byta målvakt allt för ofta. Vi får ge Garre några matcher till först.
Sett till bara vad som presterats på matcherna hade jag aldrig petat Milan, men ännu värre är det ju att byta målis i varenda match. Nu har Garre fått förtroendet som förstemålis, och då ska han få behålla det så länge som han inte klantar till det alldeles.
Jag tror stenhårt på Milan på söndag och Antou utanför truppen. Inte för att jag VILL ha det så, men herr Millqvist verkar tänka på ett alldeles speciellt sätt...
"Vi är det klart bättre laget i första halvlek men med några minuter kvar får de en kontring och Milan är utanför straffområdet och nickar bollen som tyvärr hamnar hos en motståndare som enkelt kan lobba in bollen. "
Jag tror inte direkt att han stärkte sina aktier i Degerfors...
#22 ·
Joint
· 2008-05-08 16:55
Jag tyckte han var bra i Degen. En miss på 90 min är godkänt.
Mot Mjället var han också godkänd.
Mot Falken har jag ingen aning mer än det som har skrivits.
Tycker det var lite desperat gjort av Mille iaf. Efter en dålig prestation liksom. Alla har ju sina dåliga dagar, inklusive García.
Jag tycker att Milan är en bättre målvakt än García. Det är iaf inga klassmålisar och vi behöver förstärkning där i framtiden.
Hade glömt det där i Degen. :) Okej då, Garre står men resten tror jag på.
#24 ·
Foley
· 2008-05-08 19:01
Jag hade velat se StCyr och Fredrik på söndag...
#25 ·
Joint
· 2008-05-08 19:43
Sunshine är ju skadad.
#26 ·
nyg86
· 2008-05-08 19:55
Gallo ska sitta på bänken, annars fattar jag ingenting, helt ur slag, springer inget, dåliga passningar, dålig attityd, ingen glöd.....gamla meriter ska inte gälla i IKS ala Lagerbäck.
Jag vill se Antou och Gerndt på topp. Tror det hade varit grymt med en forward om det hade varit en annan spelartyp än Gerndt. Det fungerar inte så bra med EN djupledslöpande ensam forward. Jag skulle vilja se ett lägre försvarsspel mot Assyriska. Sirius framgångsrecept förra året tyckte jag var de snabba omställningarna. Låta Assyriska ha boll, erövra boll--> kontra.
#28 ·
RRR
· 2008-05-09 14:13
Bakismålet i Degen var ju på straff?
Jag vill se Kim, Sunshine, Garre, Fernis, Mani, Gurra, Antou och Petter från start. och P
och Lasse Pettersson......
och Tommy Sjölund
#29 ·
gaffa
· 2008-05-09 18:56
erlingmark pratade om u21-matchen i degerfors i onsdags.
Hur visste du det?
#31 ·
gaffa
· 2008-05-10 10:37
jag läser andras tankar. har du inte märkt det? beware!
#32 ·
Hornby
· 2008-05-10 13:56
Mani saknas i truppen mot Assyriska.
#33 ·
Joint
· 2008-05-10 14:57
Oj, vilken skräll. Skoj att han möblerar om lite iaf. Petter är värd en chans, likaså Jallow.
Följande elva imorgon kanske...
Garre
Tengan - Nordh - Gurra - Luggen
Petter - Gallo - Ante - Ekan
Hochen - AG
Vill nog just nu hellre se Olsson istället för Gallo. Sen vore det väldigt kul att se hur Gurra skulle fungera ihop med Fernis. Känns som att Nordh skulle ha svårt att hänga med mot Dinho, Alex & co. Visst, Fernis är inte heller jättesnabb men väldigt säker i närkamperna.
Mani är småskadad tyvärr. Han var med på träningen igår, men har lite problem med en ljumske så han står över därför skulle jag tro.
Det hade jag kunnat gissa. Jag vill att Antou och AG ska starta, Fredrik istället för Gallo och Fernis och Love istället för Nordh och Luggen. Love är tråkig men mer defensivt stabil än Luggen. Det kan nog behövas mot Ass.
#36 ·
RRR
· 2008-05-11 09:05
Fredrik kan behövas för att förstöra lite för Ass
Fernis!
#37 ·
nyg86
· 2008-05-11 16:03
2-0 i halvtid och inte en riktig målchans på snart tre matcher, vad Gallo gör på plan är en gåta, detsamma med Nordh, kass värvning, han hänger inte med helt enkelt, men för helvete ut med Gallo, men som vanligt byter väl inte Mille något förrän det är 20 min kvar i underläge. Det har väl sett bra ut nu med i första?????
Nu vill jag se en riktig jävla uppryckning i andra, låta andra få chansen.....
#38 ·
John
· 2008-05-11 17:01
Kanske lite väntat med torsk men ett mål borde laget få in iallafall, med lite tur tar vi en pinne på kommande två matcher sen måste ESK besegras. Det börjar lukta jobbig bottenstrid fram till oktober. Ångest.
#39 ·
Joint
· 2008-05-11 19:59
Fan vad trist..! Tråkigt att se på vissa spelares underprestationer och vad fan, Gallo!? Dålig psykiskt eller fysiskt? Det är frågan...för han var rent utsagt korpmässig i andra halvlek!!
Well, påmminer lite om LaBoIS-matchen. En helt okej första halvlek och en bedrövling andra halvlek.
Bered er på två till raka förluster. Sen finns förvisso vinstmöjligheter. Riktigt surt.
Ps. Jon har blivit en bättre målvakt...
Jag trodde jag såg BoIS-matchen i repris typ...
Gallo var åtminstone förbannad efter matchen. Ett sundhetstecken, men han (och alla andra) borde kunnat ta ut den energin ute på planen istället.
#41 ·
RRR
· 2008-05-11 20:14
Ser inte bra ut på skadefronten med Gurra, Mani och Ante borta framöver. Ante borta till i höst????
Sunshine får väl av gipset snart....
Nu måste väl Fernis få chansen från start framöver?
#42 ·
RRR
· 2008-05-11 20:40
Var kan man se bilderna från matchen? Gaffa tog ett par skitsnygga såg jag
Pratade men Mani efter matchen. Han hade en del att säga om man säger så, men en positiv grej i alla fall. Han kan säkert spela nästa. Ante däremot...
Hade inte sett detta:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=753132,00.html[/link]
Jag kan inte tolka det som något annat än en avskedsansökan.
#45 ·
RRR
· 2008-05-11 21:20
Äh, lägg av, första halvlek var helt OK åtminstone inledningen, klart att laget deppar ihop i andra när det slinker in ett till mål precis innan paus.
Vi har knappt skapat en enda målchans på de senaste 320 minuterna eller nåt åt det hållet, och vi ger bort 3-4 mål per match. Det är provocerande när Mille inte ser (eller låtsas att inte se) att det finns problem.
Det måste vara lätt att köpa julklapp till Mille. Han blir nöjd vad han än får.
Sparka honom för helvete. Han har ju ingen kontakt med verkligheten. Ska det vara för mycket begärt med vår trupp att åtminstone kunna ge Assyriska (eller LaBoIS hemma) en match i alla fall? Fantasilöst anfall, fantasilös laguttagning, sega byten. Det är jävligt provocerande att höra att han är nöjd med det ena bottennappet efter det andra. Han är inte direkt bra på PR, hur stor publik blir det i nästa match när han är nöjd med insatsen efter 1-9 på tre matcher? Jag har en perfekt ramsa till Häckenmatchen:
VI VILL SE GARY COACHA!
#49 ·
Joint
· 2008-05-11 21:53
Gaffas bilder finns ju på off: http://picasaweb.google.se/ik.sirius/AssyriskaFFIKSirius3020 några fina bilder på Västra, synd bara att inte alla viftade med de tilltänkta plastflaggorna. Kommer nya chanser...
Sjukt uttalande av Mille, återigen! Bigbadda: vi hade rätt, återigen! Jag förstår Millqvist ifall han är nöjd med spelet i första halvlek - det var faktiskt helt okej, bortsett lite inviduella prestationer. Straffen t.ex...Nordh hänger inte med, blir omsprungen, klättrar sedan som en apa på AFF:aren, solsting? Solklar straff.
Bara att hålla med vissa andra, "en liten speciell tränare"...
Men allting är inte individuella misstag jämt. Det är exakt samma argument Black Army använder när idioter kastar in saker. Det tyder på ett systemfel, ett fel i tanken och taktiken.
Två avslut på mål i andra halvlek för oss. SvFF: 14-6 i avslut på mål, varav typ 2-3 var tåfjuttar med knappt styrfart. Inte ett enda farligt avslut på mål.
#52 ·
Joint
· 2008-05-11 22:02
Men alltså. Jag blir provocerad. Känns som att Mille trampar på mig. Spottar på mig. Hånar mig. Osv. Nöjd!? Jag som tränare skulle varit råmissnöjd över andra havlek, råmissnöjd!
MP kom hem, för jag lääääängtar efter dig....Klubbens största avbräck förra året, på andraplats kommer Einar.
MP kommer aldrig. Han gör ett skitbra jobb i GAIS.
#54 ·
Joint
· 2008-05-11 22:09
Ja. Han är körd, jag vet, jag vet! Vi har haft äran att ha honom 2 ggr hos oss, den andra gången gjorde han ett strålande jobb som biträdande sportis, men sedan tog tränarsuget över...och just då kändes det väl fel att sparka Mille, men nu börjar det kännas rätt...Han känns uppgiven - kanske har gjort sitt hos Sirius?
Och förresten, vore det inte nyttigt för både Gallo och junisarna om Pierre fick känna på en match i divison 4? Han brukar ju ändå gå o titta på de. Kanske vill medverka en gång? Förstår Gallos frustration och den märktes på planen. Problemet är att Gallo är inte bra i motgångar, han börjar hänga läpp, huvud, osv. Ett annat problem är ju att han inte kommer in i sin roll som defensiv mittfältare. Sen känns det som att varje gång spelet styrs kring honom blir det för förutsägbart och motståndarna hinner räkna ut oss. Jag menar, det tar flera sekunder innan en passning slås, och hälften av gångerna är det felpass. Gallo kan SÅÅÅ MYCKET bättre, det visade han inte minst förra året.... Kom igen nu!
Joint: Är du med på VI VILL SE GARY COACHA!! mot Stjärten?
#56 ·
Joint
· 2008-05-11 22:50
Bigbadda: Hmm... Jag vet inte riktigt. Efter 10 omgångar, och om de fortfarande ser såhär illa ut, är jag på. Men samtidigt, vi kan inte bara stå och se på när vi faller... Lite kritik är på sin plats.
Edit: en annan del av mig vill skrika "Vi vill se Gary på planen". För satan vad svajigt försvaret känns, i synnerhet Nordh.
Problemet är att om vi väntar till 10:e omgången kan det vara försent att försöka komma ikapp.
#58 ·
nyg86
· 2008-05-12 04:08
Karln kan ju för fan inte säga att han är NÖJD, var tittar han? Han vägrar byta, det är helt klart att han har sina favoriter och dom spelar ovasett form och prestation, det gäller även taktik.
Om han är nöjd kan man ju inte ha stora krav, varken på sig själv eller spelare.... Dags för Frydman och Svensson att agera, detta går inte.
Nej, jag tycker inte det såg bra ut igår. Första fem minuterna har vi riktigt bra press och kunde gjort mål vid ett par gyllene lägen, men att det inte är farligt bakåt då beror på att Assyriska ännu inte fått fatt i bollen. När de sedan får det är det faktiskt 85 riktigt usla minuter.
Att det dröjer så länge till 1-0 är i det närmaste ett under med tanke på att det vid varje läge som det kommer en boll mot backlinjen är livsfarligt. Nordhs miss vid straffen är inte direkt hans första. Han tappar Llumnica på exakt samma sätt två gånger tidigare. Första gången blåser domaren av helt felaktigt, andra gången trampar Dinho på bollen. Luggen gör ett par liknande missar. Tengroth lika så. Så länge Marklund är på plan förlorar Sirius dessutom kampem om mittfältet. Visst blixtrar Ante till ett par gånger, men överlag kommer han faktiskt inte riktigt loss. Och Hochens inhopp ska vi bara inte prata om. Jag hoppas slippa läsa någonstans att han borde spela från start.
Jag kan tänka mig att ge AG, Garcia, Ante, Fredrik och Petter godkänt. Det var de som kämpade och såg ut som om de ville något i alla fall. Love klarade sig väl också hyfsat.
#60 ·
Tobbe
· 2008-05-12 07:40
BigBadda//Jag är inte säker på att jag vill se Gary coacha. Du minns väl vad som hände mot Vasalund. Dessutom så får väl Gary också ta en del av ansvaret för debaclet. Man behöver iofs inte vara nån raketforskare för att göra byten i 65:e ist för 85:e.
Det känns som att någon förändring på tränarsidan behövs. Mille har ju tydligen ingen kontakt med verkligheten.
#62 ·
olle
· 2008-05-12 09:24
Milles uttalanden är tröttsamma att läsa som supporter och långt ifrån något PR-mässigt genidrag. Men det som verkligen spelar roll är hur han agerar mot truppen. Ingen avancerad gissning att de flesta spelare är gravt missnöjda med resultatet hittills. I det läget tror jag att det är väldigt viktigt att tränaren kan gå in och tydligt peka på vad som går fel och vad som ska förändras. Annars är det nog väldigt lätt att spelarna tappar förtroendet. Klar man inte ska drabbas av panik och överge sitt spelsystem bara för att det är uppförsbacke i några matcher men samtidigt är det självklart att spelet inte funkar som det ska. Då ska tränaren kunna tala om varför. Annars blir det kris på riktigt.
Jag är i princip en förespråkare för att satsa väldigt offensivt i slutet om man ligger under. Men efter de senaste två matcherna tycker jag nog att det kan vara dags att bli lite försiktig. Normalt sätt spelar inte ett extra insläppt mål någon roll om man ändå förlorar. Men med 0-7 i baken måste man visa att man kan hålla tätt. Det blir inte bra i längden att förlora onödigt stort…
Då kanske Mille borde ändra sin taktik eller? Själv tycker jag att det mest logiska och det som kan ge truppen lite självförtroende är att säga att okej, det har inte funkat alls nu i två matcher. Nu går vi in och spelar defensivt av bara helvete och ligger på kontringar. Lite grisspel för att få poäng. Inte bara köra på med hög backlinje och bollpill på mitten. Jag har svårt att tänka mej att storförlust efter storförlust med bra spel (enligt Mille) ger självförtroende, däremot att spelarna känner att dom ändå kan ta poäng trots dåligt spel. Men grisar kommer väl flyga först...
#64 ·
Hornby
· 2008-05-12 11:44
Jag tycker att man kan se på säsongsinledningen på två sätt:
1. Vi har bara spelat 5 av 30 matcher, varav 3 mot troliga topplag. Expertisen brukar hävda att man ska låta en tredjedel av en serie spelas innan det är läge för att på allvar börja analysera läget. Ge det alltså 5 matcher till och "sitt lugnt i båten" så länge.
2. Känna stor oro över hur det har sett ut på plan med oförmåga att komma till rejäla avslut och en instabil defensiv. Skaka på huvudet åt Milles uttalanden i media och fråga sig om han är rätt man att vända på denna trend, som om man ska vara ärlig, har pågått sedan förra sommaren.
Själv känner jag en stark ambivalens mellan alternativen.
För övrigt så är 4 poäng på de fem första matcherna den svagaste inledningen sedan -99...
Ingen avancerad gissning att de flesta spelare är gravt missnöjda med resultatet hittills. I det läget tror jag att det är väldigt viktigt att tränaren kan gå in och tydligt peka på vad som går fel och vad som ska förändras.
Jag tror ärligt talat inte att Mille är kapabel till att göra det.
#66 ·
Lars
· 2008-05-12 13:48
Det som skrämmer mig är Milles historia, han har ALDRIG lyckats vända ett lag när det har börjat gå dåligt.
Jag skulle vilja höra en lugn och saklig kommentar från Lasse Svensson.
#68 ·
Foley
· 2008-05-12 15:09
Visst är jag upprörd, men jag tror ändå inte att det skulle bli bättre av att kicka mille. Det är ju knappast någon nyhet att han är usel på att sköta sig i media. Att han sedan inte byter kan man väl tycka är provocerande, men vad hade han att byta in då? En Hoch som är helt och hållet utan försäsong, Fernberg som kanske är lovande men ingen a-lagsspelare, Antou som aldrig gjort en bra seriematch i blåsvart och milan som inte platsar före en 20-åring som släppt in 7 mål på två matcher, Elon som kan riva och slita men inte den som lyfter laget ensam. jag är ledsen, men jag hade nog inte gjort mer än att sätta in elon...
Det är bra att någon orkar ha en nykter och sansad syn på saker och ting efter gårdagen! Jag håller med om att Mille inte har det tacksammaste materialet att jobba med, men jag vägrar att tro att man inte kan få ut mera av det som finns! Det känns som att Mille är helt paralyserad inför den här situationen. För problemen uppstod ju inte helt plötsligt under Mjällbymatchen, nästan hela försäsongen såg lika skraltig ut.
Kritiken handlar ju inte bara om taktik och byten, utan också i förmågan att få spelarna att prestera bra, och där kan man ju lugnt säga att det inte har lyckats så här långt. När det gäller taktiken så undrar iaf jag varför AG springer runt ensam på motståndarnas planhalva och försöker vara den target han inte är, när det sitter tre anfallare på bänken. Den enda anfallspartner AG fått spela med är en helt otränad och ointresserad Hoch. Man måste väl ge Jallow och Elon chansen iaf när den nuvarande taktiken knappt resulterat i en målchans på flera timmars spel.
Jag säger inte att jag vet hur Sirius ska börja vinna igen. Problemet är att det känns som att Mille inte heller vet det, och det är ändå vad han har betalt för.
Jag är inget stort fan av mille , men jag förstår att han inte vill såga spelet eller peka på problemen då en stor del av sirius misslyckande ligger i ett fåtal spelares defensiva insatser, och i synnerhet en spelares misstag. Att såga spelare i media på en possition där vi i dagsläget inte har några fullgoda allternativ kanske inte är så taktiskt även om det är befogat.
#71 ·
Joint
· 2008-05-12 16:15
Foley, Hoch är Hoch. Fernberg var inte ens med i truppen. Hur många chanser har Antou fått i år då? Ingen, från start. Elon tillförde iaf mer än t.ex Gallo.
Varför inte chansa lite? Vad finns det att förlora när man ligger under med 2-0, spelet är värdelöst och omotiverade spelare på planen? Andra halvlek var nästan sämre än andra halvan mot BoIS. Fanns absolut inget att förlora, om du frågar mig...
Om nu en stor del av misslyckandet beror på en spelares defensiva insats (jag skulle vilja säga framför allt två), varför inte då bänka dom?
Kan inte direkt påstå att jag är nöjd över att för första gången tippat rätt resultat.
>>CarlApan
Du kanske är som Göran Persson; Stolt men inte nöjd?
#75 ·
Tobbe
· 2008-05-12 18:08
Man ska väl också tillägga till debatten att det kan finnas omständigheter/faktorer som vi inte känner till men som påverkar laguttagning. Grillade ni inte Gaffa i bussen dit?
#76 ·
Joint
· 2008-05-12 18:23
Efter att AEK Athen skämde ut sig totalt mot Aris och förlorade playoff matchen med hela 4-0 så bestämde sig ägaren (Demis Nikolaidis) att ge spelarna böter. Bötessumman ligger på 200.000 euro som hela truppen kommer få dela på.
Tänk om Demis var ägare för Sirius...
Men ett glädjebesked iaf: Det är kanske inte så illa med Ante som vi fruktade:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=753404,00.html[/link]
#78 ·
Foley
· 2008-05-12 18:42
Jag vill understryka att jag absolut tror på truppen vi har trots tidigare inlägg. Omständigheterna kunde däremot varit bättre (däribland även tränare). Det är väl knappt någon som faktiskt gillar mille, han ger ett högst osympatiskt intryck, och det lilla som har kommit fram om honom skvallrar om en extremt dålig pedagog. Men jag vill trots det lyfta ett varnande finger för häxjakt efter två förluster mot tippade topplag. Det känns jävligt surt med 0-7 i baken och det hade varit betydligt bättre att bara torska med uddamålet, men vi har en trupp som kan vinna med 5-1 och har så gjort denna säsong. Att byta ut mille känns inte riktigt som det bästa alternativet. Jag tror ändå att vi håller oss kvar och efter säsongen och då tror jag inte att han blir kvar även om vi går upp i allsvenskan. Det är billigare och säkrare. Vanskligt att hitta tränare nu. Det skulle förmodligen bli nån div1-tränare eller, gud förbjude, garry..
Jag tycker Mille är trevlig. Och rätt rolig.
>>CarlApan
Du kanske är som Göran Persson; Stolt men inte nöjd?
Haha jag hoppas verkligen inte att jag har någonting gemensamt med herr storbonde.
#81 ·
olle
· 2008-05-12 20:57
Kanske lite optimistiskt men jag hoppas att skadan på ante kan vara en vändning. Nu måste något hända och Mille och resten av spelarna på plan (och jag och resten av västra och studan) kan inte bara stå och hoppas på att ante ska fixa allt. Nu måste resten av truppen verkligen visa vad de går för och riva och slita för att fixa mål och poäng. Tycker verkligen inte att alla förutom ante varit dåliga men när en så viktig spelare är borta måste man ändra om i hur man spelar. Jag hoppas det är något positivt just nu.
#82 ·
Joint
· 2008-05-12 20:57
Och enligt Brännan är Kim i toppform nu.
Kim - Ekan - Petter/Mani som mittfält framför Fredrik.
#84 ·
RRR
· 2008-05-13 20:09
Ja Kim får sitt lyft nu det känner jag på mig! Palmqvist då? är han ur leken?
#85 ·
gaffa
· 2008-05-13 20:27
nej, han kommer att börja träna igen i morgon efter sin sjukdom. sen tar det väl ett tag innan han är fulltränad, men kul ändå!