Kul match. Jag tippar 0-9.
IKS - Djurgården
1-5. Jag är optimistisk. Publiksiffra: 333.
Självmål då eller?
Vad sägs om en tråkig och chansfattit regnmatch med 0-0 och avgörande på straffar. Samt en förhoppning om ca 15 personer i publiken, samtliga skolungar som gått in gratis.
Träff på O'Learys på lördag? Har Farbror nån mer info om vad som gäller med ev rabatter? Jag kan inte komma dit dock.
0-5 slutar matchen.
0-5 slutar matchen.
Sirius kommer att vinna med 3-0. Jallow gör allihop, tv4 folket förundras och säger att Sirius nu kommer promenera hem S1. Jag tror på cupen i år.
John: Är du drogad eller? :D Jag drömde faktiskt att Sirius vinner med 6-5 efter straffar. Men mitt förra "dröm"-tips gick inte direkt in (6-0 till Sirius mot LaBoIS).
Jag tror att cupen blir motreaktionen på en annars usel säsong.
Önskad starelva med nuvarande skador:
Garre
Love - Luggen - Fernis - Tengan
Fredrik
Petter - Ekan - Elon
Antou - AG
Bänk: Milan, Nordh, Gallo, Palmen, Hochen
Garre
Love - Luggen - Fernis - Tengan
Fredrik
Petter - Ekan - Elon
Antou - AG
Bänk: Milan, Nordh, Gallo, Palmen, Hochen
Jag kan verkligen inte förstå fernberg-hypen som råder. Det är ju typ lika illa att sätta in honom som att vi har två målvatker i sena tonåren. Rutin där bak tack!
Garcia
Tengroth - Nordh - Luggen - Love
Fredrik - Gallo
Kim - Ekström - Mani
Gernt
Bänk: Milan Hoch Petter Palmen Fernberg
Garcia
Tengroth - Nordh - Luggen - Love
Fredrik - Gallo
Kim - Ekström - Mani
Gernt
Bänk: Milan Hoch Petter Palmen Fernberg
Matchen slutar 2 - 3 efter total utspelning av djurgården i första och en, numera obligatorikt, värdelös andra..
Men hörru du, hur rutinerat har Nordh agerat då på en skala, tycker du?
Firma Nordh-Gallo & Co har stått för så otroligt mycket misstag i matcherna så det är pinsamt.
Rutinerat. Mycket. Nä, jag är för att bänka Gallo (någon match) och byta Nordh mot Danne.
Jag är alltid för att bänka Gallo. Sjukt överskattad spelare i mina ögon. Han kanske har tekniken och kapaciteten men han verkar bara så ointresserad och loj.
Men hörru du, hur rutinerat har Nordh agerat då på en skala, tycker du?
Mer rutinerat än fernberg. Senast han lirade var han väl på plan i 10 min innan han fick se rött...
Vad berodde det röda kortet på då? Jo, han var tvungen att springa lite på fötterna på en spelare som kommit igenom backlinjen efter dräll. Det var rutinerat faktiskt. Nordh har inte varit särskilt bra.
Gallo går ut och leker fotboll. Trixar med trasan. Sen när han blir av med den så blir han som man själv blev i skolan när nån snodde ens boll, nämligen sur och sparkar ner nån. Bänka honom ett tag.
När fick Fernis rött efter 10?
Foley: efter 10 min? Rökt på eller? Han blev utvisad när matchen nästan var slut, i 89:e minuten och han hade inget annat val i det skedet. Ganska rutinerat, ja.
Jag tycker Nordh har agerat hur orutinerat som helst, se bara på straffen senast för att nämna en aktuell orutinerad insats.
Jag tycker Nordh har agerat hur orutinerat som helst, se bara på straffen senast för att nämna en aktuell orutinerad insats.
Ajajaj, här far jag med osanning. Jag har rört ihop det i huvet och ber så mkt om ursäkt. Det var i matchen mot åtvid och i den 90e minuten. Rutinerat? kanske. men jag vidhåller att nordh troligen är en bättre man för jobbet. och frågan om jag har rökt på tänker jag inte svara på för det har du inget med att göra ;)
Kanske ideal-Nordh är bättre än ideal-Fernberg, men verklighets-Nordh har inte visat något som jag tycker gör att han förtjänar att spela match efter match, då tycker jag att verklighets-Fernberg kan få chansen. Han är ju ändå med i A-truppen.
Jag har en positiv känsla inför denna match. Hoppas och tror att Sirius kan göra en bra match och återvinna en del av det tappade självförtroendet. Man kan (och bör ha) många åsikter om sv cupen, men det känns som att matchen kommer rätt lägligt för vår del.
Jag tror att MIlle kommer att formera laget enligt följande:
Garcia - Tengan, Nordh, Luggen, Love - Fredrik, Gallo - Elon, Ekan, Petter - AG
Bänken: Milan, Fernberg, Kim, Antou och Hochen
Ingen idé att chansa med Mani och/eller Gurra. De behövs mot Häcken.
Jag tror att MIlle kommer att formera laget enligt följande:
Garcia - Tengan, Nordh, Luggen, Love - Fredrik, Gallo - Elon, Ekan, Petter - AG
Bänken: Milan, Fernberg, Kim, Antou och Hochen
Ingen idé att chansa med Mani och/eller Gurra. De behövs mot Häcken.
Det fina är ju att Sirius kan prova lite nya spelare och taktiker. Sen lär vi väl förlora men det kan ju ändå göras med stil (fast vi kommer vinna med 2-1).
Djurgården har liksom Sirius varit katastrofalt dåliga de senaste matcherna. Båda lagen har således en del att bevisa. Jag skulle vilja se Fredrik Olsson i backlinjen. Jag har för mig att Fritte var lite halvt mittback när han värvades till Sirius.
Guliganerna bojkottar: www.guliganerna.se/v3/index.php?subaction=showfull&id=1210755853&archive=&start_from=&ucat=3&
Bra Guliganerna!
Jag har själv skrivit ihop ett utspel som tas upp på kvällens styrelsemöte, det kommer upp imorgon om det går igenom.
Jag har själv skrivit ihop ett utspel som tas upp på kvällens styrelsemöte, det kommer upp imorgon om det går igenom.
mycket bra av de gula.
Mycket bra även av Bruk! Fredrik Olsson har mig veterligen inte spelat många matcher som mittback och definitivt inga i Sirius. Han känns inte som ett alternativ. Fernberg gjorde återigen en stabil mittbacksinsats i U21 igår. Det betyder att han är en av två mittbackar i Sirius som vid något tillfälle i år stått för en stabil insats mittback. Och det mer än en gång.
Jag kan ju lika gärna lägga ut texten till allmänt beskådande förresten:
Bojkott
Västra Sidan följer Guliganernas exempel och uppmanar till bojkott av omgång 3 i Svenska Cupen i Gävle under helgen.
Sirius är tillsammans med Valsta Syrianska de stora förlorarna i den här sorgliga historien. Vi lottades att få hemmamatch mot Djurgården, vilket för oss hade varit den största matchen på nära 10 år. Studenternas hade varit fullsatt, och biljettintäkterna hade inneburit ett mycket välkommet tillskott i kassan. Istället kidnappar Fotbollsförbundet tillsammans med TV4 vår fotbollsfest, och Sirius tvingas spela inför näst intill tomma läktare uppe i Gävle – och de eventuella publikintäkterna lägger dessutom SvFF rabarber på.
Svenska Cupen må föra en undanskymd tillvaro, men hela dess charm bygger på att även supportrar till lagen under den högsta serien ska få chansen att se ”storlagen” på hemmaplan. Många lag har haft sina högsta publiksiffror i cupmatcher, förra året t.ex Mjällby-Göteborg (5482 åskådare) och Carlstad U-Hammarby (3145 åskådare). I detta ligger cupens hela existensberättigande, vilket SvFF nu säljer ut. För Sirius del så har vi snällt funnit oss i att bekosta en dyr resa ned till Malmö i andra omgången för att bjuda det lokala kvarterslaget Kirseberg på en fotbollslektion. Eller som Kirsebergs tränare uttryckte sig: ”Det var en mycket viktig match. Jag önskar att vi hade ett par till sådana här matcher. Det är bra utbildning för våra unga pågar.” När vi nu ska få belöningen för att troget ha deltagit i cupen år efter år så blir vi bestulna på både festen och kulorna.
Västra Sidan bojkottar därför det här cuparrangemanget, och vi uppmanar Siriussympatisörer och alla andra fotbollsälskare att göra detsamma. Visa förbundet och TV4 att vi inte köper vad som helst!
Bojkott
Västra Sidan följer Guliganernas exempel och uppmanar till bojkott av omgång 3 i Svenska Cupen i Gävle under helgen.
Sirius är tillsammans med Valsta Syrianska de stora förlorarna i den här sorgliga historien. Vi lottades att få hemmamatch mot Djurgården, vilket för oss hade varit den största matchen på nära 10 år. Studenternas hade varit fullsatt, och biljettintäkterna hade inneburit ett mycket välkommet tillskott i kassan. Istället kidnappar Fotbollsförbundet tillsammans med TV4 vår fotbollsfest, och Sirius tvingas spela inför näst intill tomma läktare uppe i Gävle – och de eventuella publikintäkterna lägger dessutom SvFF rabarber på.
Svenska Cupen må föra en undanskymd tillvaro, men hela dess charm bygger på att även supportrar till lagen under den högsta serien ska få chansen att se ”storlagen” på hemmaplan. Många lag har haft sina högsta publiksiffror i cupmatcher, förra året t.ex Mjällby-Göteborg (5482 åskådare) och Carlstad U-Hammarby (3145 åskådare). I detta ligger cupens hela existensberättigande, vilket SvFF nu säljer ut. För Sirius del så har vi snällt funnit oss i att bekosta en dyr resa ned till Malmö i andra omgången för att bjuda det lokala kvarterslaget Kirseberg på en fotbollslektion. Eller som Kirsebergs tränare uttryckte sig: ”Det var en mycket viktig match. Jag önskar att vi hade ett par till sådana här matcher. Det är bra utbildning för våra unga pågar.” När vi nu ska få belöningen för att troget ha deltagit i cupen år efter år så blir vi bestulna på både festen och kulorna.
Västra Sidan bojkottar därför det här cuparrangemanget, och vi uppmanar Siriussympatisörer och alla andra fotbollsälskare att göra detsamma. Visa förbundet och TV4 att vi inte köper vad som helst!
Bra skrivet, Brukis! Upp med det på startsidan också. Mycket bra.
Mycket vackert skrivet!!
Vi ska ta beslut om det i styrelsen ikväll, om det går igenom så kommer det upp på hemsidan. I så fall ska vi försöka få lite uppmärksamhet för det också.
Jävligt sjysst motivering av Guliganerna. Kul att dom använder oss som exempel också.
Bra av både Guliganerna och Bruk!
Bra skrivet!
Hear, hear!
Kan bara vara rörande överens med överstående. Underbart att det blir en reaktion mot dom här pajasfasonerna.
Ja hur gick det då?
Dags att snabba på om vi vill få med UNT på ett hörn, "fansen bojkottar matchen"...
Dags att snabba på om vi vill få med UNT på ett hörn, "fansen bojkottar matchen"...
Vi röstade för förslaget och texten är mailad till UNT, vi får se om de nappar.
Bra jobbat, man tycker att dom borde nappa på det här.
Är det någon mot förmodan som ska upp ändå? Är lite sugen på att åka med en banderoll.
Jag är gärna med å sponsrar Joints banderollresa!!! Det vore asballt om Joint kunde åka med Järnkaminernas Joint!
Om det bara står "platsmarkering" på banderollen så är jag med och sponsrar!
UNT nappar på vårt pressmeddelande. Det kommer en liten notis i morgondagens blaska. Pratade just med en journalist över telefon.
Ligger uppe på VSS-framsidan nu.
http://fotbollskanalen.se/1.457379/2008/05/15/publikfiasko_hotar_cuphelg_i_gavle
Publikfiasko?
Publikfiasko?
Ja, fotbollskanalen verkar duktiga på geografi
"AIK och Djurgården är de som har närmst till Strömvallen."
"AIK och Djurgården är de som har närmst till Strömvallen."
... av topplagen i Allsvenskan.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=754695,00.html
Edit: Kommer inte ihåg hur man länkar till UNT. Hjälp gärna till om ni kan!
Edit: Kommer inte ihåg hur man länkar till UNT. Hjälp gärna till om ni kan!
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=754695,00.html[/url]
[url]länken[ /url]
Fint repotage! Förbundspamparna drar återigen på sig dumstruten när de inte kan förstå supportrar missnöje. Vi får ingen hemmamatch, ingen folkfest, och VÅR klubb går BACK istället för PLUS en halv mille.
[url]länken[ /url]
Fint repotage! Förbundspamparna drar återigen på sig dumstruten när de inte kan förstå supportrar missnöje. Vi får ingen hemmamatch, ingen folkfest, och VÅR klubb går BACK istället för PLUS en halv mille.
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=754695,00.html[/url]
Woohoo. Mediaexponering.
Fint mumlat från förbundet! Tragiskt!
Tja, på sina ställen i artikeln verkar det som att jag är 10 år. Men andemeningen kom fram och förbundet hade inget vettigt svar. Jag kombinerade intervjun med sandlåde/gunga och rutschkane-verksamhet. Bra initiativ av samtliga.
Bra pratat Tobbe. Argumenten från förbundshåll är ju som väntat intetsägande:
"Dessutom räknar vi inte Sirius till dom små lagen längre hade dom spelat i lägre serie hade vi inte valt dom och jag förstår inte varför inte supportrarna tar chansen och hejar fram Sirius till nästa omgång"
- Jaha, så då borde vi vara tacksamma och inte arga för att de snor vår cupmatch eller?
"Vi försöker popularisera cupen och man kan inte bara klaga, supportrarna måste även inse att cupen är lättaste vägen för att sig ut i Europa"
- Vi har vad jag aldrig vet klagat på Svenska cupen så länge som vi fått spela hemmamatcherna på hemmaplan. Att cupen är närmaste vägen till Europa vet nog alla, det är väl ett argument för att ta cupen på allvar från förbundshåll och inte lattja runt med den lite som man vill.
"Dessutom räknar vi inte Sirius till dom små lagen längre hade dom spelat i lägre serie hade vi inte valt dom och jag förstår inte varför inte supportrarna tar chansen och hejar fram Sirius till nästa omgång"
- Jaha, så då borde vi vara tacksamma och inte arga för att de snor vår cupmatch eller?
"Vi försöker popularisera cupen och man kan inte bara klaga, supportrarna måste även inse att cupen är lättaste vägen för att sig ut i Europa"
- Vi har vad jag aldrig vet klagat på Svenska cupen så länge som vi fått spela hemmamatcherna på hemmaplan. Att cupen är närmaste vägen till Europa vet nog alla, det är väl ett argument för att ta cupen på allvar från förbundshåll och inte lattja runt med den lite som man vill.
Det verkar som att folk stödjer oss. 85 procent har just nu röstat att vi gör rätt på UNTs hemsida.
Pratade också med en på mitt jobb som är en av Sirius huvudsponsorer, han är också en av dem som tippar i Siriuselvan i UNT och han tyckte också att vi gjorde helt rätt och att arrangemanget var knasigt.
Pratade också med en på mitt jobb som är en av Sirius huvudsponsorer, han är också en av dem som tippar i Siriuselvan i UNT och han tyckte också att vi gjorde helt rätt och att arrangemanget var knasigt.
Alla verkar ju vara eniga om idiotin i det här. Markus Johannesson i Svenska fans:
- Nu är det dags för Svenska Cupen i helgen som har ifrågasatts starkt på sistone. Hur het är cupen i dina ögon?
- Cupen är intressant eftersom den tar oss ut i Europa - det är vad jag ser framför mig. Sen kan man vara kritisk till upplägget med att spela matcher i Gävle, till exempel. Sirius hade säkert kunna locka storpublik till den här matchen på hemmaplan, likaså Syrianska som ska spela mot Helsingborg, och det här är något man får utvärdera på Fotbollsförbundet om det är värt att lägga matcher på neutral plan framför allt när smålag tappar sin storpublik. Jag tycker att den som har tagit beslutet måste kliva fram och stå för det.
- Nu är det dags för Svenska Cupen i helgen som har ifrågasatts starkt på sistone. Hur het är cupen i dina ögon?
- Cupen är intressant eftersom den tar oss ut i Europa - det är vad jag ser framför mig. Sen kan man vara kritisk till upplägget med att spela matcher i Gävle, till exempel. Sirius hade säkert kunna locka storpublik till den här matchen på hemmaplan, likaså Syrianska som ska spela mot Helsingborg, och det här är något man får utvärdera på Fotbollsförbundet om det är värt att lägga matcher på neutral plan framför allt när smålag tappar sin storpublik. Jag tycker att den som har tagit beslutet måste kliva fram och stå för det.
Till och med Gröna Stå tycker vårt beslut är rätt.
Rubriken i pappers-UNT var roligare: "Västra Sidan rasar mot Svenska Cupen". Coolt, jag har aldrig rasat mot något förut.
Västra Sidans supporterras?
Men trots allt så har faktiskt klubbarna varit med och röstat fram förslaget, vete fan hur IKS tänkte, för de måste ju haft en scenario att de skulle få ett allsvenskt lag, just den omgången i beräkningen eller så räknade de med att inte gå så långt eller nåt.
Hjärnsläpp är det i alla fall.......så allt fel är inte SFF´s, klubbarna borde ha sagt ifrån.
Hjärnsläpp är det i alla fall.......så allt fel är inte SFF´s, klubbarna borde ha sagt ifrån.
Hahaha, kvällstidningsrubrik och allt :D
Artikeln är etta på "mest läst idag"-listan, inte illa! Nära 90 % tycker dessutom att bojkotten är riktig.
Även Hallandsposten undrar vad lallarna på förbundet sysslar med.
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=319940
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=319940
------------------------ Garcia ----------------------
Lidström - Segerström - Fernberg - Tengroth
------------------------ Olsson ----------------------
---------- Tourang - Ekström - Österberg ------
------------------- Jallow - Gerndt -----------------
Lidström - Segerström - Fernberg - Tengroth
------------------------ Olsson ----------------------
---------- Tourang - Ekström - Österberg ------
------------------- Jallow - Gerndt -----------------
Skicka U15 för f-n!! Sorry, Förbundet! Alla har lite ont i foten.
Vi kan skicka Sunnersta i grön-svart. :P Eller A2.
Jag är chockad. Hade för mej att AIK-mupparna bojkottar alla bortamatcher?
Inte vad gäller SC... f.ö tyckte jag texten var långt ifrån muppig.
Den var bra, däremot så är BA muppar. :D
Vet att inga Helsingborgare eller Örebroare kommer ta sig dit heller. Tänkte se på matchen nu, men TV4-mupparna visar ju inte ens den. Ser framemot publiksiffran iaf. :)
IFE - ÖSK, bägge lags supportrar stannar hemma.
IFE - ÖSK, bägge lags supportrar stannar hemma.
TV4 och SvFF skiter ju i supportrarna så det är väl bara som det ska vara då. Publik är en formlös och innehållslös massa som går på fotboll för att SvFF säger att dom ska göra det.
Truppen ute på officiella! Gurra, Fernis, Mani och KIM är med i truppen. :D
sjuuuukt snabbt, bigbadda!
Jag satt och uppdaterade sidan varannan minut ungefär, så... :)
Nordh är inte med i truppen pga skada, så det vore väl ett perfekt tillfälle för Fernberg kanske? Men Mille lär ställa upp Love-Luggen-Gurra-Tengan.
Hörs på O'L imorrn. Sändningen börjar 15:50.
Citat från Mani saxat ur UNT:
- Det känns som om svenska fotbollsförbundet har gjort väldigt fel när de har tagit det här beslutet. Det hade varit guld för oss att spela hemma, särskilt nu när vi har haft en så pass tung period. Det hade varit guld för oss i laget att ha fått spela hemma med en stor publik, och för föreningen. Jag förstår verkligen att supportrarna bojkottar detta, det hade jag också gjort som supporter.
- Det känns som om svenska fotbollsförbundet har gjort väldigt fel när de har tagit det här beslutet. Det hade varit guld för oss att spela hemma, särskilt nu när vi har haft en så pass tung period. Det hade varit guld för oss i laget att ha fått spela hemma med en stor publik, och för föreningen. Jag förstår verkligen att supportrarna bojkottar detta, det hade jag också gjort som supporter.
Kan inget annat än att älska Uppsalagrabbarnas inställningar. Ekan med för den delen.
Börjar känna viss optimism i mig nu, kanske att laget kan se detta som en nytändning och skrälla lite? Jag säger 1-1 och att Mani får chansen att avgöra genom att slå den sista straffen, och gör det - iskallt. :))
Börjar känna viss optimism i mig nu, kanske att laget kan se detta som en nytändning och skrälla lite? Jag säger 1-1 och att Mani får chansen att avgöra genom att slå den sista straffen, och gör det - iskallt. :))
Lite synd är det att vi inte åker, först de goda mot de (för dagen) onda sedan Bylle mot skåne. Ett par öl på det och somna sött på tåget hem hade varit rätt skoj.
Jag tror fortfarande stenhårt på 3-0.
Jag tror fortfarande stenhårt på 3-0.
Det hade ju varit kul att se Gården på Studan för att sen slänga sig på tåget till Märsta för att se Bylle mota danskarna i grind, men men...
Järnkaminerna åker i alla fall inte buss.
Hoppas på skräll imorgon, det behövs för självförtroendet! Vila Segerström och in med Fernberg, det vore smart. Hoch och Jallow borde spela, eller Elon.
Hoppas på skräll imorgon, det behövs för självförtroendet! Vila Segerström och in med Fernberg, det vore smart. Hoch och Jallow borde spela, eller Elon.
Sitter i Paris och väntar på att se avgörandet i franska ligan i en ångestfylld stad, ändå vääldigt nyfiken på cupmatchen och framförallt på hur försvaret ska klara sig.
Måste säga att vi fick ett otroligt stort uppslag i bladet igår. Fint jobbat! Mani visar sedan med sin kommentar att han dessutom är en av oss, om nu någon hade tvivlat. Om han bara gjorde lite fler mål skulle vi kunna kalla hanom för blå-svarts Lucarelli. Det sjukaste i allt är ändå förbundsfolkets kommentarer i artikeln. Det retar mig otroligt när folk är medvetet dumma i huvudet och dessutom pratar om fotbollsfans som om de var ett gäng 10-åringar på väg till Furuvik. "Vafan, kan ni inte vara lite glada när vi försökt göra det så fint för er. Det finns spunnet socker."
Tänk motsvarande scenario för VM-kvalet i höst. I stället för Sveriges hemmamatch mot Portugal har UEFA bestämt att spela ett sammandrag i Hamburg en helg tillsammans med typ Holland-Tjeckien, Polen-Tyskland (det är väl skitsamma vilka som har hemmamatch) och Norge-Frankrike. Skulle några på förbundet sura då, eller skulle de prata om vilken fantastisk fotbollsfest det skulle bli i Hamburg? Och biljettintäkterna hade säkert inte heller spelat nån roll...
Sur!
Måste säga att vi fick ett otroligt stort uppslag i bladet igår. Fint jobbat! Mani visar sedan med sin kommentar att han dessutom är en av oss, om nu någon hade tvivlat. Om han bara gjorde lite fler mål skulle vi kunna kalla hanom för blå-svarts Lucarelli. Det sjukaste i allt är ändå förbundsfolkets kommentarer i artikeln. Det retar mig otroligt när folk är medvetet dumma i huvudet och dessutom pratar om fotbollsfans som om de var ett gäng 10-åringar på väg till Furuvik. "Vafan, kan ni inte vara lite glada när vi försökt göra det så fint för er. Det finns spunnet socker."
Tänk motsvarande scenario för VM-kvalet i höst. I stället för Sveriges hemmamatch mot Portugal har UEFA bestämt att spela ett sammandrag i Hamburg en helg tillsammans med typ Holland-Tjeckien, Polen-Tyskland (det är väl skitsamma vilka som har hemmamatch) och Norge-Frankrike. Skulle några på förbundet sura då, eller skulle de prata om vilken fantastisk fotbollsfest det skulle bli i Hamburg? Och biljettintäkterna hade säkert inte heller spelat nån roll...
Sur!
Radio Upplands nyheter kl 12.30 och 13.30. Ordf om bojkotten. Kalla mig mediakåt, gör det bara!
Varför spelades Elfsborg-ÖSK i Gävle om den inte ens TV-sändes..? Det är ju om möjligt ännu jävligare än att deportera Sirius och Valsta dit...
Väl radiopratat.
Rubriken i pappers-UNT var roligare: "Västra Sidan rasar mot Svenska Cupen". Coolt, jag har aldrig rasat mot något förut.
Hmmm... Jag kan nog minnas en eller annan gång du rasat mot någon mindre lyckad domarinsatts.
Visst vore det grymt om Sirius vann idag men jag hoppas mest på att försvaret visar sig från sin bästa sida. Om vi inte släpper in mer än två mål så är allt annat bara en bonus.
Peppe: Nej, det vore osmart. Då skulle Sirius spela med en mittback som inte spelat alls i år i A-laget och en som bara klantar sig hela tiden. Hellre Gurra - Fernis i så fall. Hoch ska inte spela från start eftersom han är som Gallo, loj och ointresserad. Antou - Gerndt på topp, men det vet vi alla att det inte blir. AG kommer få stå och stångas där uppe helt själv som vanligt.
Bra, Ordis! Väl agiterat!
Bigbadda: Om inte Gurra känner sig 100% tycker jag man ska vila honom. Han behövs senare. Det vore intressant att se Fernberg från start i alla fall. Tycker att Nordh har var varit mindre bra vissa gånger. Gallo har varit för dålig för att förtjäna att starta, lär starta ändå dock. Antou - Gerndt är bra men det lär väl bli som du säger....
Jag tror inte Gurra skulle vara med i truppen om han inte vore 100%, men jag vet inte. Förutsatt att han är det vill jag se Gurra - Fernis. Är han inte det vill jag se Fernis - Luggen eftersom Nordh är skadad. Gallo ska inte spela alls tycker jag, det räcker med Fredrik som defensiv.
Hur det än går och med allt runt omkring så är det alltid sjukt kul att se blåsvart på TV.....
Finns det webb-tv eller webbradio månne? Jag sitter och sliter på jobbet (tjoho - 14:e dagen i sträck!) och vill ha IKS med mig som stöd!!!
Haha! Jag lyckades skaka i gång jätteplatt-tv:n bakom mig. :-D
Kom in precis på tvn, vad snackade de om, Inga omklädningsrum eller nåt, Billy O tyckte det var pajas arragemang....
Härligt, Hoch!
Alltså för helvet, vi måste ha nya mittbackar, GUD va tafatt!!!
Petter visar framfötterna. 2-1 Gernt. :)
Grant mål.....men det är kaos vid inlägg i försvaret.
Snygg omställning. 3-1 till de goda.
Apropå att Petter visar framfötterna...nu gör han mål också. 3-1. Vajjert värre.
Hoppas vi får se sånt anfallspel i Superettan framöver!
Hoppas vi får se sånt anfallspel i Superettan framöver!
Garre är lite kort i rocken tror jag. Det där ska han inte släppa in!
Va f-n 3-2, och två bjudningar minst sagt...
Härligt aggresiva och EFFEKTIVA......men alltså Garcia, BARA ATT FIXA NY MÅLVAKT OCH DET NU!!!!
In med Milan, nu har Garcia haft sina chanser och det håller inte tyvärr.....
Ähh, de borde snarare ha gjort en deal med Valsta och lånat Bylle en match (eller köpt honom kontant på plats bara så där).
Ähh, de borde snarare ha gjort en deal med Valsta och lånat Bylle en match (eller köpt honom kontant på plats bara så där).
Ja nya målvakt måste fram..Bylle eller inte.
Ja det ser ju riktigt svajigt ut bakåt. 2 riktiga skitmål. 1:an är mittbackarnas och 2:an Garres. Men det ser ju riktigt trevligt ut offensivt! Kul för Petter att få näta! Det tror jag är viktigt för honom! Kyligt avslut av AG också.
Mäktig publik. Grattis fotbollsförbundet! De kommer säkert skylla på regnet dock..
Mäktig publik. Grattis fotbollsförbundet! De kommer säkert skylla på regnet dock..
Tifo: Helt klart mittfält och anfall gör en bra match, hoppas Fernberg tar chansen i mitten, fan vad dom dissar Garcia kommentatorerna, men dom har rätt tyvärr.
Sweeeet! Så här ska det se ut. Garcia håller inte, men i övrigt idel utmärkta prestationer. Hoch skulle bytts ut. Nu blir det Cohiba!
Sjukt skön seger. Det hade varit skoj att vara i Gävle, lite lagom rund under fötterna och dela segern med grabbarna. Men jag står förstås helhjärtat bakom bojkotten. Lustig produktion av TV4.. anmärkningsvärt att kommentatorerna inte nämnde att de flesta supporterföreningar bojkottar plojevenemanget - utan anförde vädret som en anledning till publikens frånvaro.. Inte bara vilseledande, felaktigt och smaklöst - rent förnedrande mot oss supportrar. Som att lite regn och kyla någonsin har utgjort ett hinder.
Sirius på primetime mot allsvenskt lag. Måtte det bli en vana.
Grymt som fan!
Superduperkanonmatch, skit kul! Blir vin och grogg ikväll.
Vilket kalkonjippo dessutom, endast två (2) omklädningsrum, med alla dessa matcher, vet dom inte på förbundet vad som krävs, att spelarna måste varvas upp och ner före och efter matcherna, det tar tid. SvFF tror att lagen är pojklag. Gary var tokig före match tydligen.
Vilket kalkonjippo dessutom, endast två (2) omklädningsrum, med alla dessa matcher, vet dom inte på förbundet vad som krävs, att spelarna måste varvas upp och ner före och efter matcherna, det tar tid. SvFF tror att lagen är pojklag. Gary var tokig före match tydligen.
Superduperkanonmatch, skit kul! Blir vin och grogg ikväll.
Bra av Djurgårdens tränare att säga lite sanning om hela "arret!"
Ja han pratade från hjärtat, det var trevligt att höra!
Oerhört skön seger! Kul att de kunde spela så pass trevlig och offensiv fotboll utan Ante och fantastiskt kul för Petter att få göra en så bra match. Framspelning, stolpskott och mål! Härligt! Också riktigt kul att AG för göra ett par fina avslut i mål. Hochen var dock ganska blek får man ju säga.
Gallo var också riktigt bra idag vilket känns bra med tanke på hur det har sett ut tidigare.
Oerhört skön seger! Kul att de kunde spela så pass trevlig och offensiv fotboll utan Ante och fantastiskt kul för Petter att få göra en så bra match. Framspelning, stolpskott och mål! Härligt! Också riktigt kul att AG för göra ett par fina avslut i mål. Hochen var dock ganska blek får man ju säga.
Gallo var också riktigt bra idag vilket känns bra med tanke på hur det har sett ut tidigare.
Underbart! Nu bojkottar vi samtliga övriga bortamatcher så vinner vi och går upp i allsvenskan!
Någon som vet om/när matchen går i repris?
Någon som vet om/när matchen går i repris?
Från dn.se:
"Faktum är att den bedrövliga publiksiffran på Strömvallen beror på att fansen bojkottat arrangemanget. Sirius supporterklubb gick ut med ett pressmeddelande redan under fredagen och förklarade att man beslutat bojkotta matchen på Strömvallen."
[url]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=770886&rss=2216[/url]
snygg bild på gurra också
"Faktum är att den bedrövliga publiksiffran på Strömvallen beror på att fansen bojkottat arrangemanget. Sirius supporterklubb gick ut med ett pressmeddelande redan under fredagen och förklarade att man beslutat bojkotta matchen på Strömvallen."
[url]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=770886&rss=2216[/url]
snygg bild på gurra också
Synd att Garcia valde den här matchen att göra en *host* mindre bra match. Första målet såg ut att föranledas av en klar hands på en Djurgårdsspelare, och på tvåan står Garcia helt felplacerad. Men men, SEGER!
Är det en ond dröm eller har jag verkligen läst att nästa Cup-fest (sic) skall vara i Sundsvall, typ?
Spelarbetyg:
Garcia +
Jaa? Vad ska man säga. Såg osäker ut, andra målet är en otrolig bjudning.
Tengroth +++
Var bra och stabil som vanligt numera, men behöver värdera mer när han följer med upp i anfallen eftersom han tyvärr är ganska långsam.
Lundkvist ++++
Var mycket bra som ersättare för Nordh. Hade bra kontroll i luften och på marken. Baklängesmålen, framför allt första, är kollektiva misstag.
Segerström ++++
Lekte bort en del Gårdenspelare ibland. Visade verkligen att han är en av Sirius mest värdefulla spelare.
Lidström ++++
Såg mycket bra ut. Lite snabbare och mer teknisk än Tengroth och bör kanske därför vara den ytterback som följer med upp.
Gallo +++++
Vad har hänt med Gallo? Har någon lagt uppåttjack i mannens müsli eller har han äntligen fått lite? Skillnaden mellan insatsen idag och den mot Landskrona och Assyriska är som att jämföra cupfest på Studan med cuppest på Strömvallen...
Österberg ++++
Mannen kan näta också. Mycket bra på kanten.
Tourang ++++
Mycket bra som offensiv mittfältare. Erövrade en hel del boll mitt på planen.
Ekström ++++
Mycket bra också på kanten. Hela mittfältet gjorde en mycket bra insats.
Gerndt +++++
Hans bollmottagningar är underbara, snabb, kan faktiskt hålla i bollen lite.
Hoch +++
Skapade en straff och drog på sig bevakning så att Gerndt kunde göra mål. Annars inte mycket.
Fernberg ++++
Mycket bra inhopp. Gav Hjalle-känslor i luften, men är också stabil på fötterna.
Skoglund (för kort speltid)
Kul att Kim är tillbaka. Hoppas han får speltid i seriespelet.
Jallow (för kort speltid)
Jag såg att han kom in, jag kan också se det efteråt, men jag såg inte honom på planen. Osynlig.
Millqvist +++++
De flesta av oss har blandade känslor för Millqvist. Dock går det inte att göra annat än ge högsta betyg åt tränaren när laget går från 0-7 på två matcher till 4-2 mot allsvenskt motstånd och ett underbart spel. Hoppas det håller i sig till Superettan.
Garcia +
Jaa? Vad ska man säga. Såg osäker ut, andra målet är en otrolig bjudning.
Tengroth +++
Var bra och stabil som vanligt numera, men behöver värdera mer när han följer med upp i anfallen eftersom han tyvärr är ganska långsam.
Lundkvist ++++
Var mycket bra som ersättare för Nordh. Hade bra kontroll i luften och på marken. Baklängesmålen, framför allt första, är kollektiva misstag.
Segerström ++++
Lekte bort en del Gårdenspelare ibland. Visade verkligen att han är en av Sirius mest värdefulla spelare.
Lidström ++++
Såg mycket bra ut. Lite snabbare och mer teknisk än Tengroth och bör kanske därför vara den ytterback som följer med upp.
Gallo +++++
Vad har hänt med Gallo? Har någon lagt uppåttjack i mannens müsli eller har han äntligen fått lite? Skillnaden mellan insatsen idag och den mot Landskrona och Assyriska är som att jämföra cupfest på Studan med cuppest på Strömvallen...
Österberg ++++
Mannen kan näta också. Mycket bra på kanten.
Tourang ++++
Mycket bra som offensiv mittfältare. Erövrade en hel del boll mitt på planen.
Ekström ++++
Mycket bra också på kanten. Hela mittfältet gjorde en mycket bra insats.
Gerndt +++++
Hans bollmottagningar är underbara, snabb, kan faktiskt hålla i bollen lite.
Hoch +++
Skapade en straff och drog på sig bevakning så att Gerndt kunde göra mål. Annars inte mycket.
Fernberg ++++
Mycket bra inhopp. Gav Hjalle-känslor i luften, men är också stabil på fötterna.
Skoglund (för kort speltid)
Kul att Kim är tillbaka. Hoppas han får speltid i seriespelet.
Jallow (för kort speltid)
Jag såg att han kom in, jag kan också se det efteråt, men jag såg inte honom på planen. Osynlig.
Millqvist +++++
De flesta av oss har blandade känslor för Millqvist. Dock går det inte att göra annat än ge högsta betyg åt tränaren när laget går från 0-7 på två matcher till 4-2 mot allsvenskt motstånd och ett underbart spel. Hoppas det håller i sig till Superettan.
Enligt tävlingsföreskrifterna för årets cup så var det bara sammandrag i tredje omgången för herrarna och fjärde omgången för damerna som spelades samtidigt. Det står också att man inte samlar på sig gula kort i cupen på samma sätt som man gör i seriespelet.
Ahh, jag kanske inte hade läst det där med 3:e och 4:e så noga! Tack för upplysningen!
Ursprungligen var planen att det ska vara sammandrag i Sundsvall nästa omgång, men det har kanske lagts på is nu...
Hur som helst så kommer ju Sirius i nästa omgång få bortaplan om man inte har turen att lotts mot ett lag som dels hade hemmaplan sist och dels vinna den lotten. Vi hade ju vår hemmamatch nu... (och som lök på laxen står det i förbundets föreskrifter att Sirius som hemmalag ska stå för domararvodet fast SvFF tar intäkterna från de 65 betalande...)
Missa inte heller att läsa detta:
http://www.svenskfotboll.se/t2cup.aspx?p=192659&x=1&a=1132636
Hur som helst så kommer ju Sirius i nästa omgång få bortaplan om man inte har turen att lotts mot ett lag som dels hade hemmaplan sist och dels vinna den lotten. Vi hade ju vår hemmamatch nu... (och som lök på laxen står det i förbundets föreskrifter att Sirius som hemmalag ska stå för domararvodet fast SvFF tar intäkterna från de 65 betalande...)
Jag tänker inte säga ett smack om SvFF-dumheter och att Svenska Cupen i sig är ett miffo. Nä, jag tänker endast säga att det är svinbra att vi går in och smiskar allsvensk stjärt och skaffar oss lite självförtroende inför något som betyder något (alltså S-ettans forts.).
Jag vet inte vad jag ska säga? Hur kan människor som jobbar på något som heter nånting med fotboll få vara så otroligt okunnig när det gäller fotbollspublikens och supportrarnas beteende?
Underbart
Jag tror jag ska tälta på Luthagens Kök & Bar. Palestro spelade i Sirius fram till förförra säsongen.
Åhh VAD UNDERBART!
Gallo höjde sig från att vara skit till bäst. Härligt! Alla spelare gjorde en toppeninsats och Låtsas-Aporna från Skansen hade inte mycket att komma med. Så sjukt skönt, hoppas att vi lottas till en hemmamatch (på hemmaplan) i nästa omgång.
För övrigt! Nya stället om du vill träffa Sirius-profiler: Luthagens Kök & Bar! Besökte stället i torsdags, då satt Hydas där och pimpla Mariestad.
Nu på kvällen gick vi och åt pizza, kyparen frågar om det är en seger-pizza och ja svarar man belåtet. Några minuter senare kommer Gabbe Palestro in och snackar med bartendern (f.d Siriuslirare?), berättar att de sänder matcherna på TV4 Sport och hör att han berättar om Sirius seger. Sen börjar han snacka om Valsta och då fyller jag i att de ledde med 1-0 efter första och då berättade han att de vann med 2-1.
Efter 21-snåret trillar den ena fotbollsspelaren efter den andra in. Mani och hans gäng. Hälsar på Mani, ger han tummen upp, grattar, han tackar, snackar lite.
Sen så ser jag Daouda...men är lite osäker om det är han... på vägen ut stannar jag och frågar, och visst var det Daouda! Sen blev restaurangbesöket 55 min längre. Kan inget annat än att älska den mannen. ;) Han bor kvar på Luthagen, pendlar till Gävle, åker därifrån gemensam buss till Sandviken (många spelare som bor i Gävle). De har kryssat två ggr, vunnit en, och förlorat en. Han trivs men är fortfarande mållös. Tror att Sandviken har något stort på gång... Han var annars sjukt impad av AG och tyckte att Petter var årets bästa värvning av Sirius. Stort grattis även till Daoudas gamla klubb, V/S som vann med 2-1.
LKB For President!
//Joint, rätt användare nu - inte farsans. ;)
Gallo höjde sig från att vara skit till bäst. Härligt! Alla spelare gjorde en toppeninsats och Låtsas-Aporna från Skansen hade inte mycket att komma med. Så sjukt skönt, hoppas att vi lottas till en hemmamatch (på hemmaplan) i nästa omgång.
För övrigt! Nya stället om du vill träffa Sirius-profiler: Luthagens Kök & Bar! Besökte stället i torsdags, då satt Hydas där och pimpla Mariestad.
Nu på kvällen gick vi och åt pizza, kyparen frågar om det är en seger-pizza och ja svarar man belåtet. Några minuter senare kommer Gabbe Palestro in och snackar med bartendern (f.d Siriuslirare?), berättar att de sänder matcherna på TV4 Sport och hör att han berättar om Sirius seger. Sen börjar han snacka om Valsta och då fyller jag i att de ledde med 1-0 efter första och då berättade han att de vann med 2-1.
Efter 21-snåret trillar den ena fotbollsspelaren efter den andra in. Mani och hans gäng. Hälsar på Mani, ger han tummen upp, grattar, han tackar, snackar lite.
Sen så ser jag Daouda...men är lite osäker om det är han... på vägen ut stannar jag och frågar, och visst var det Daouda! Sen blev restaurangbesöket 55 min längre. Kan inget annat än att älska den mannen. ;) Han bor kvar på Luthagen, pendlar till Gävle, åker därifrån gemensam buss till Sandviken (många spelare som bor i Gävle). De har kryssat två ggr, vunnit en, och förlorat en. Han trivs men är fortfarande mållös. Tror att Sandviken har något stort på gång... Han var annars sjukt impad av AG och tyckte att Petter var årets bästa värvning av Sirius. Stort grattis även till Daoudas gamla klubb, V/S som vann med 2-1.
LKB For President!
//Joint, rätt användare nu - inte farsans. ;)
Bigbadda: Faktum är att varje gång jag har gått och käkat efter en Sirius match har jag stött på någon Siriusspelare. Inte minst Mani, han tycks gilla Pizza/Hamburgare, liksom mig. :)
Jag och Daouda är rörande överrens: Bylle är grym! Mycket tackvare honom att V/S gick vidare. Riktigt bra gjort att hålla nollan efter det trycket som HIF hade i första halvlek.
Nu kan man äntligen njuta av en helg! Tack Sirius!
Jag och Daouda är rörande överrens: Bylle är grym! Mycket tackvare honom att V/S gick vidare. Riktigt bra gjort att hålla nollan efter det trycket som HIF hade i första halvlek.
Nu kan man äntligen njuta av en helg! Tack Sirius!
Bartendern är ju Antoan, brorsa med Arabo Baghomian som spelade(spelar?) i Valsta.
Aha. Hade för mig att han hade förflutet i Sirius.
Mycket snack om Sirius på GnagarForum just nu. Bland annat detta: "Det bör sägas att Garcia i Siriusmålet är den sämsta målvakten som jag sett detta år.
Initierade källor i Sirius håller med."
Undra om en av spelarna som Lasse & co tittar på är en målvakt. Det behövs verkligen en bestämd förstemålis.
Mycket snack om Sirius på GnagarForum just nu. Bland annat detta: "Det bör sägas att Garcia i Siriusmålet är den sämsta målvakten som jag sett detta år.
Initierade källor i Sirius håller med."
Undra om en av spelarna som Lasse & co tittar på är en målvakt. Det behövs verkligen en bestämd förstemålis.
Jag bojkottade matchen helt men fan va underbart att spöa skiten ur nollåttorna...jag riktigt njuter.
Ursprungligen var planen att det ska vara sammandrag i Sundsvall nästa omgång, men det har kanske lagts på is nu...
Lysande!! Konsekvensanalysen av Cupfesten är ju helt obefintlig. Jag bara väntar på att förbundet letar fram någon gammal regel från 1935 som hindrar lag från att byta hemmaplan i Cupen så att vi blir kvar i Gävle
Har inte det sämsta laget hemmaplan typ hela tiden.
kniv-jonas: Det här gäller för nästa omgång:
"Geografisk fri lottning. Seger i bortamatch ger hemmamatch i kommande omgång. Har båda lagen segrat hemma eller borta är först draget lag hemmalag. Lag från Allsvenskan och Superettan ska ha bortamatch mot lag från lägre serie. Allsvenskan och Superettan jämställs i detta avseende."
Not: SvFF har ännu inte lagt upp publiksiffror för matcherna i Gävle...
"Geografisk fri lottning. Seger i bortamatch ger hemmamatch i kommande omgång. Har båda lagen segrat hemma eller borta är först draget lag hemmalag. Lag från Allsvenskan och Superettan ska ha bortamatch mot lag från lägre serie. Allsvenskan och Superettan jämställs i detta avseende."
Not: SvFF har ännu inte lagt upp publiksiffror för matcherna i Gävle...
Världens sämsta tippare är man, men gött att vi fick sånt medialt genomslag:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&id=1162912
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&id=1162912
Mille måste ju berömmas efter att ha fått så mycket kritik på sistone. Han förändrade, överraskade och fick resultat. Bravo!
Japp, Mille är värd ett litet tack. Nu hoppas jag bara att han fortsätter på den inslagna vägen, med två anfallare på topp. Mille får 5/5 av mig för söndagens coachning, hoppas det håller i sig så man slipper andra tankar...
Efter denna succé mot allsvenskt motstånd så kan han bara inte gå tillbaka till 4-5-1. Då blir det en fet nolla i betyg. Sen förändrade faktiskt inte Mille så mycket. Han böt formation men hade samma spelare som innan. Den stora skillnaden var spelarnas inställning, framför allt i försvaret och hos Gallo. Där lyckades både spelarna och ledarna höja laget.
Problemet är ju att Gallo, Hoch m fl har spelat på en högre nivå tidigre, mot mer namnkunnigt motstånd. kan förstå (men inte acceptera) att de har svårt med motivationen mot ex Falkenberg borta särskilt när det går dem emot. Så kommer det också förbli så länge vi har den trupp vi har. tyvärr.
Hur sen dessa herrar lyckades plocka fram bättre takter i en regnig cupmatch utan folk i Gävle kan jag inte rikigt förklara. Uppenbart är dock att vi är Svensk Elitfotbolls mest ojämna lag.
Hur sen dessa herrar lyckades plocka fram bättre takter i en regnig cupmatch utan folk i Gävle kan jag inte rikigt förklara. Uppenbart är dock att vi är Svensk Elitfotbolls mest ojämna lag.
Jag tror iofs att Sirius tjänade på att det var 50 pers på läktaren. DIF hade uppenbarligen sjukt svårt med motivationen. Hade vi spelat på Studan inför 5000 pers varav minst 1500 håller på DIF så hade det kunnat bli en annan historia.
en sak om gallos insats: hans roll är betydligt lättare när det finns medspelare som löper och visar sig. samma inställning mot häcken, tack!
var det någon som spelade in (hela) matchen på dvd? tv4 gav ingen kopia till mille, nämligen.
Aj aj. Jag raderade den från hårdisken igår.
f-n! någon annan? tv4-redaktionen är omöjlig att få tag på.
TV4-******.
nu har jag fått tag på dom, men dom kan inte skicka dvd förrän "i slutet på nästa vecka". hallå?
Gillade Milles snack i förmiddags.
Speciellt hans lilla sågning mot cuphelgen, optimism och asgarv efter bortförklaringar om vädret osv. Mannen verkar ha blivit harmonisk igen.
[size=9]edit: fixade länken.[/size]
Speciellt hans lilla sågning mot cuphelgen, optimism och asgarv efter bortförklaringar om vädret osv. Mannen verkar ha blivit harmonisk igen.
[size=9]edit: fixade länken.[/size]
DIF hade ju hela en (1) supporter på plats i söndags trots att de inte aviserade om bojkott. Skön liten parodi på deras fans på det annars tråkiga programet "Hey Baberiba": www.youtube.com/watch?v=b8lz6UjMD9o&NR=1