Vi startar en ny tråd med spekulationer om nyförvärv och låter The Noor Sabri Thread rosta i fred.
Sommar Silly Season
Nä, nu tycker inte jag att vi ska fly från verkligheten. Vi ska inte behöva värva mer än någon enstaka till egentligen. Vi har faktiskt en bra trupp, omän lite svag rent defensivt. Tycker istället man borde få laget att prestera...och inte underprestera. Men, en back? Ja tack. Inte kul med skadorna som kommer nu...och kanske att det krävs ersättning där....för att klara kontraktet.
Okej. Min önskelista:
Stabil målvakt
Stabil, erfaren mittback
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne.
Lite annat smått och gott.
En tränare som kan motivera spelartruppen och som inte ljuger i media.
Stabil målvakt
Stabil, erfaren mittback
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne.
Lite annat smått och gott.
En tränare som kan motivera spelartruppen och som inte ljuger i media.
Bigbadda skrev:
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne och med Kullingers inställning, det vore kung. Saknar den där attityden på något sätt, Garre är den enda som ryter till. Tighe, Hjalmar och Olle hade alla tre bra inställningar till Sirius, för att inte glömma Daouda. Jag saknar den där spelartypen som kan få igång laget, tränaren klarar ju uppenbart inte det.
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne och med Kullingers inställning, det vore kung. Saknar den där attityden på något sätt, Garre är den enda som ryter till. Tighe, Hjalmar och Olle hade alla tre bra inställningar till Sirius, för att inte glömma Daouda. Jag saknar den där spelartypen som kan få igång laget, tränaren klarar ju uppenbart inte det.
Min önskelista är ganska lik Bigbaddas. Jag tror faktiskt att det är så illa att med den befintliga truppen och ledarstaben åker Sirius rätt ner i ettan. Å andra sidan finns det ganska mycket kvalitet i truppen, och jag tror också att Sirius skulle slåss om de allsvenska platserna med följande komponenter:
• En stark targetspelare i anfallet
• En mittback med rutin och ledaregenskaper
• En stabil och rutinerad målvakt
• En taktiskt driven tränare
Nu skulle jag nöja mig med en mittenplacering, och alltså kanske två av punkterna ovan, men saker måste i alla fall hända i sommar…
• En stark targetspelare i anfallet
• En mittback med rutin och ledaregenskaper
• En stabil och rutinerad målvakt
• En taktiskt driven tränare
Nu skulle jag nöja mig med en mittenplacering, och alltså kanske två av punkterna ovan, men saker måste i alla fall hända i sommar…
Punkt 2 och 4 behövs under sillyn. Jag är nöjd med allt från plats 12 och uppåt i tabellen just nu. Jag tror det finns skitmånga i laget som verkligen vill och kan, men med en tränare som man inte har någon respekt för, som inte verkar ha kontakt med verkligheten, som inte kan motivera spelarna och som man egentligen inte alls vill ha, så märks inte det så mycket.
Budget-önskelistan till sommaren är:
*En sjukt spelsugen Ante
*En frisk St Cyr som kan utmana på riktigt om defensiva mitten
*En äntligen utblommad Palmquist som i så fall skulle dominera s1
*En petter som motsvarar förväntningarna
*En Garcia som har fått stå samtliga matcher och verkligen tar ett rejält kliv.
*Sist men inte minst en heltidsanställd frydman som jobbar stenhårt på att hitta en ny tränare till NÄSTA säsong.
Då har vi kontraktet säkrat och en underbar höstsäsong att se fram emot!
*En sjukt spelsugen Ante
*En frisk St Cyr som kan utmana på riktigt om defensiva mitten
*En äntligen utblommad Palmquist som i så fall skulle dominera s1
*En petter som motsvarar förväntningarna
*En Garcia som har fått stå samtliga matcher och verkligen tar ett rejält kliv.
*Sist men inte minst en heltidsanställd frydman som jobbar stenhårt på att hitta en ny tränare till NÄSTA säsong.
Då har vi kontraktet säkrat och en underbar höstsäsong att se fram emot!
Ett mittfält med den kvalite som sirius besitter förtjänar stabilitet bakåt för att få arbetsro. primära värvningar:
*Mittback
*målvakt
gärna även en stark anfallare
sekundära:
*Tränare (realistiskt)
*Storsponsor(mindre realistiskt)
*Mittback
*målvakt
gärna även en stark anfallare
sekundära:
*Tränare (realistiskt)
*Storsponsor(mindre realistiskt)
Jag tycker egentligen inte att vi behöver lägga krut på en målvakt. Nu såg jag förvisso inte matchen mot AFF, så rätta mig gärna. Men har man ett fungerande försvarsspel så kan man egentligen ha vem som helst i målet.
Man får också lite perspektiv på saker, glöm inte att Hjalmar blev ganska utskälld förra året, nu hade man gärna sett honom tillbaka.
Man får också lite perspektiv på saker, glöm inte att Hjalmar blev ganska utskälld förra året, nu hade man gärna sett honom tillbaka.
"Det är svårt att värva spelare när inte ens klubben har pengar.."
Det kommer med all säkerhet att hända nånting med laget under sillyn i alla fall. Någon skrev "targetspelare" på sin önskelista. Kan inte annat än att hålla med. Stor och stark anfallare vore väldigt trevligt och nåt vi inte haft på ett tag. En back till behövs hur man än vänder och vrider på det. Jag vill ha hem Bylle också. Sedan tror jag att samtliga spelare kan höja sig än 10-20 % om de ges rätt förutsättningar. Bara det borde gott och väl räcka till nytt kontrakt.
Jag vill ha hem Bylle också.
Amen på det! På tok för lite snack om att få hem Bylle. En stabil målvakt med Siriushjärta så att det räcker för åtminstone halva laget.
Ante drar? Det känns som det troligaste just nu i sommar-sillyn.
Jag har velat ha hem Bylle sedan sommaren -07, men det förslaget har blivit hånat av diverse supportrar här inne. Bylle for president! Byllefonden? Kan inte behövas många tusenlappar.
Jag har velat ha hem Bylle sedan sommaren -07, men det förslaget har blivit hånat av diverse supportrar här inne. Bylle for president! Byllefonden? Kan inte behövas många tusenlappar.
Valsta vet nog tyvärr att ta betalt. Jag skulle gärna se honom tillbaka, men kanske hellre ha sett att Jon var kvar.
Ganska kul på ett sätt... Olle, Hjalmar och Jon stod inte speciellt högt i kurs hos många förra året. Nu skulle de nog tas emot med öppna armar.
Håller med tidigare inlägg om att en target skulle vara väldigt värdefull. Någon som Olle som kan hålla i bollen ett tag så att resten av laget kan fylla på. Vi måste ha två heta anfallare i truppen. Mittfältet borde inte vara något problem och backlinjen måste få lite tid att spela ihop sig. Men backlinjen är lite tunn om det blir skador så gärna en back till.
Håller med tidigare inlägg om att en target skulle vara väldigt värdefull. Någon som Olle som kan hålla i bollen ett tag så att resten av laget kan fylla på. Vi måste ha två heta anfallare i truppen. Mittfältet borde inte vara något problem och backlinjen måste få lite tid att spela ihop sig. Men backlinjen är lite tunn om det blir skador så gärna en back till.
Riskkapitalbolag? Händer det något på den fronten?
Jag hoppas ju på P till sommaren.. Skulle vi sedan snubbla över en kompetent mittback och en bra målis blir man ju inte ledsen..
P, nja... Känns inte som den vi behöver tyvärr. Jag vill ha antingen en certifierad måltjuv (typ en Hoch, fast i form) eller en target.
Jag tror på 0 värvningar.
Målvakter har vi, i alla fall om jag bedömer vad Garre visade mot Ass så nog fan duger han i S1.
Backlinjen: En bastant mittback a la Robertsfors som resar bort allt från straffområdet
Mittfält, seriens starkaste behöver inte förstärkas, bara kureras....
Anfall: Ge Antou chansen ordentligt och se till att Hoch tränar bort lite "felaktig attityd" och kilon
Tränare: Till skillnad mot många andra så tycker jag sällan att det är tränarens fel att lag förlorar, däremot kan de behöva ta in hjälp att motivera, jag var och såg på speedway häromdan i Kumla, Rospiggarna på bortaplan, nedtippade som FAAAN inför säsongen men de tog sig i kragen och slet som djur för att vinna, den attityden vill jag se, saknar faktiskt Daodas (och Tighes) jävlar annamma väldigt mycket. Mani och till viss del Luggen är de enda hittills som visat den attityden.
Petter? Har han bara slappat i Gefle? Var är hans attityd?
Med tanke på vad Ante presterat hittills så är jag inte orolig att han blir köpt nånstans
Gud, gör Sunshine frisk, snabbt, tack
Kan inte Olle göra comeback?
Backlinjen: En bastant mittback a la Robertsfors som resar bort allt från straffområdet
Anfall: Ge Antou chansen ordentligt och se till att Hoch tränar bort lite "felaktig attityd" och kilon
Tränare: Till skillnad mot många andra så tycker jag sällan att det är tränarens fel att lag förlorar, däremot kan de behöva ta in hjälp att motivera, jag var och såg på speedway häromdan i Kumla, Rospiggarna på bortaplan, nedtippade som FAAAN inför säsongen men de tog sig i kragen och slet som djur för att vinna, den attityden vill jag se, saknar faktiskt Daodas (och Tighes) jävlar annamma väldigt mycket. Mani och till viss del Luggen är de enda hittills som visat den attityden.
Med tanke på vad Ante presterat hittills så är jag inte orolig att han blir köpt nånstans
Min önskelista skiljer sig inte nämnvärt från tidigare alster:
En målvakt med mer rutin från denna nivå.
En "rejäl" mittback.
En stor och stark centertyp. Man kan ju alltid drömma om Guterstam...
Blir bara Ante och Sunshine kurerade så har vi en knivskarp konkurrenssituation på mittfältet.
En målvakt med mer rutin från denna nivå.
En "rejäl" mittback.
En stor och stark centertyp. Man kan ju alltid drömma om Guterstam...
Blir bara Ante och Sunshine kurerade så har vi en knivskarp konkurrenssituation på mittfältet.
AIK har ju ett matchuppehåll till början av juli. Att låna ut spelare som inte har spelat så mycket borde ju vara idealt för att få vissa spelare i matchform, eftersom superettan fortsätter som vanligt under EM. Spelare som Walid Atta och Daniel Arnefjord skulle jag välkomna med öppna armar.
Walid Atta, ja tack. Arnefjord, nej tack, den mittbackstypen har vi redan...
Att få in en rutinerad målvakt till sommaren skulle betyda väldigt mycket.
I övrigt är jag övertygad om att vi har guldägg i truppen som bara väntar på ett genombrott a la Rajalakso. Tänker då på Fernberg, Sunshine, Kim, och inte minst Palmqvist. Nu är det kanske sjukdomar och skador som hindrar det, men de behöver få speltid framöver. Sirius måste någon gång lära sig att ge talanger chansen, innan de ledsnar, försvinner och blommar ut någon annanstans.
I övrigt har vi en bra trupp, det handlar mer om taktik. När det gäller backlinjen behöver man spela mer defensivt, mer tight och täcka upp för varandra, tillsammans med mittfält.
I övrigt är jag övertygad om att vi har guldägg i truppen som bara väntar på ett genombrott a la Rajalakso. Tänker då på Fernberg, Sunshine, Kim, och inte minst Palmqvist. Nu är det kanske sjukdomar och skador som hindrar det, men de behöver få speltid framöver. Sirius måste någon gång lära sig att ge talanger chansen, innan de ledsnar, försvinner och blommar ut någon annanstans.
I övrigt har vi en bra trupp, det handlar mer om taktik. När det gäller backlinjen behöver man spela mer defensivt, mer tight och täcka upp för varandra, tillsammans med mittfält.
Kanske också ställa backlinjen lite längre ner...
Jag tycker vi ska satsa på ett par spelare som kan spela fotboll, känns som det kan behövas just nu.
Nån som har lite stålars över? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2473570.ab
Det vore något det.
Nirre var mycket bra när han var här 98-99 och lär ju knappast ha blivit sämre.
Jag upprepar frågan om riskkapitalbolag...
Nirre var mycket bra när han var här 98-99 och lär ju knappast ha blivit sämre.
Jag upprepar frågan om riskkapitalbolag...
Jodu, det vore ju inte kattpiss direkt.
Målvakter har vi, i alla fall om jag bedömer vad Garre visade mot Ass så nog fan duger han i S1.
Jag håller med, Garcia håller nog, jag gillar hans attityd att bli tokig när målen trillar in, även en sund självinsikt, men framför allt attityd och då kan han även bli bättre pga den, då han säkert är en dålig förlorare.
Thiges krigarhjärta saknas som fan, men det för amerikaner med bröstmjölken och frukostflingorna. Därav "Piggarnas" framfart, den jäveln som inte ger järnet får med pappa Hancok att göra.
Hoch har jag haft svårt för, har en arrogant utstrålning och lever på gamla meriter, visst en striker, men dagens fotboll behöver man springa också, tycker han ser loj ut också på de träningar jag sett, även Gallo är loj på träningarna och har inget jävlar anamma i sig, känner sig självskriven i laget och är det konstigt nog.
Ante tror jag är förlorad, han i en bättre omgivning blir han ännu bättre, dessutom kan IKS tjäna lite pengar, för nästa år lirar han inte i IKS.
Samtidigt måste vi inse fakta. Ante är skitbra i Superettan men behöver inte platsa i Allsvenskan. Han har också själv sagt att han helst vill till AIK, och dom ligger tvåa utan honom så han är inte direkt någon dom verkligen behöver. Jag tror Ante hellre spelar i ett lag där han får göra vad han vill, spela på den position han vill och där anfallsspelet kretsar kring honom, än spela i Trelleborg eller GAIS där han antagligen blir satt som anfallare eller kantspringare om han har tur. Lyckas vi få igång riskkapitalbolaget nån gång också så kanske han kan få spela på heltid i Sirius.
Hugg!
http://fotbollskanalen.se/1.464253/2008/05/19/osk_malvakt_tanker_lamna_klubben
http://fotbollskanalen.se/1.464253/2008/05/19/osk_malvakt_tanker_lamna_klubben
Svårt att konkurrera med Trelle kanske?
Det kan bli svårt, speciellt när de går ut med en ganska offensiv inställning; "ja, det ska vi göra". Uppsala kanske är liiite mer lockande än att bo typ längst ned i landet iofs?
Slår återigen ett slag för William Amamoo från Vasalund. Han kanske vill spela en divison högre upp efter sommaren? ;-) Då får vi också den där "landslagsmålvakten". :D Någon som har koll på hans kontraktssituation? Känns betydligt säkrare att ha en matchtränad målvakt än en målvakt som knappt gjort en A-lagsmatch på 2,5 år.
Slår återigen ett slag för William Amamoo från Vasalund. Han kanske vill spela en divison högre upp efter sommaren? ;-) Då får vi också den där "landslagsmålvakten". :D Någon som har koll på hans kontraktssituation? Känns betydligt säkrare att ha en matchtränad målvakt än en målvakt som knappt gjort en A-lagsmatch på 2,5 år.
lite ny ved på sillyn: slovenske målvakten bojan milic tränar med sirius den här veckan. http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1270
Vad ska man säga? Man ska inte ropa hej, det har jag lärt mig.
Nej med Sirius och målvakter får man ju inte ens ropa hej när man kommit över bäcken.
lite ny ved på sillyn: slovenske målvakten bojan milic tränar med sirius den här veckan. http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1270
Utmärkt! Det behövs en rejäl brasa för att värma en sargad själ! Kul att det händer saker....
ADVVOS har hittat ett youtubeklipp med Bojan
http://alltduvillvetaomsuperettan.blogspot.com/
ser ju bra ut så där på film, sen får man väl se.
http://alltduvillvetaomsuperettan.blogspot.com/
ser ju bra ut så där på film, sen får man väl se.
Är det någon som vet vilken spansk klubb det var han var på väg till?
Var tränar Sunnersta? Hörde att Millic tränar med Sunnersta ikväll eftersom IKS har ledigt.
Barjaktarevic är värd för Milic under besöket står det. Hur känns det att vara värd för en kille som värvas för att peta en ur startelvan typ?
milan verkade rätt skön med situationen och tar bra hand om bojan, men så har han ju också varit i hearts när den klubben togs över av en oligark som köpte in fem målvakter på en säsong.
Den gode Bojan verkar gilla att dribbla motståndarnas anfallare. Förtäringen av Stesolid på Studan skulle nog öka drastiskt om han skriver på för Sirius.
"öka drastiskt"??? innebär det att nån käkar dylikt?
Fan han ser rätt vass ut. Framförallt med höjdpastejerna.
Det som framför allt brister hos t.ex. Garre. Vi får väl se om Sirius lyckas lösa allt och krita med honom.
"öka drastiskt"??? innebär det att nån käkar dylikt?
förändringen från noll till en eller enstaka är en hiskelig massa %
Är han kroat eller sloven?
både och, i den meningen att han har ett kroatiskt och ett slovenskt pass. men han är född i kroatien och betraktar sig som kroat. hans agent hade snurrat till det, beklagar den felaktiga informationen.
Aj-aj-aj!! Där dök det upp: "agent"
Blä!
Blä!
Jag såg i tidningen att agenten Innocence bla bla bla är agent både för Prince Bla Ekong i GAIS och för Ante om jag inte har helt fel.
Okeke. Min frus brorsson har samma agent. Okeke ska vara ok, enl honom.
(edit: brorsdöttrar brukar inte spela i herrlag)
(edit: brorsdöttrar brukar inte spela i herrlag)
Tobbe: Nu blev det lite fel va?
OK, har försökt besvara min egen fråga om vilken spanskt klubb Bojan var på väg till. Har dock inte haft någon större framgång. Det ända jag kan hitta är en artikel från juli 07 i el dia jornada, där han är och provtränar med UD Vecindario, ett lag från gran canaria, som verkar husera i botten i 2:a B, alltså tredje divisionen. En division som jag i alla fall inte skulle klassa som sämre än superettan. Han fick dock inte platsen.
Divisionen är säkert bättre än Allsvenskan...
[size=20]Milic åkte hem utan kontrakt[/size]
FOTBOLL. I går åkte Sirius provspelande målvakt Bojan Milic hem till Kroatien, men utan kontraktsförslag i resväskan. Däremot kan han få ett per telefon i nästa vecka.
- Bojan har åkt hem och vi kommer att ta ett beslut senare i veckan om hur vi ska göra angående honom. Det är ju ett tag kvar till den 1 juli då fönstret öppnar så vi har ju tid på oss, säger Sirius informationsansvarige Johan Gille som inte vill avslöja hur nära Milic är ett kontrakt.
- Bojan fick väl ingen riktigt ultimat träningsvecka här i och med att vi hade både U21-match och rehab den här veckan, men de som ska ta ett beslut har nog ändå fått sett tillräckligt, säger han.
Sirius är den enda klubb som Bojan Milic har provtränat för under sin vistelse i Sverige.
UNT
FOTBOLL. I går åkte Sirius provspelande målvakt Bojan Milic hem till Kroatien, men utan kontraktsförslag i resväskan. Däremot kan han få ett per telefon i nästa vecka.
- Bojan har åkt hem och vi kommer att ta ett beslut senare i veckan om hur vi ska göra angående honom. Det är ju ett tag kvar till den 1 juli då fönstret öppnar så vi har ju tid på oss, säger Sirius informationsansvarige Johan Gille som inte vill avslöja hur nära Milic är ett kontrakt.
- Bojan fick väl ingen riktigt ultimat träningsvecka här i och med att vi hade både U21-match och rehab den här veckan, men de som ska ta ett beslut har nog ändå fått sett tillräckligt, säger han.
Sirius är den enda klubb som Bojan Milic har provtränat för under sin vistelse i Sverige.
UNT
Millic blev inte erbjuden kontrakt. Inte helt oväntat.
[html] Nä, inte oväntat. Iof bra att Sirius är kräsna och inte köper grisen i säcken. Fast jag kan tycka att de är för kräsna. Är det någon av de provspelare som visat upp sig som har fått kontrakt sedan Tighe? [/html]
Jag kan tycka att de överrubblar sig själva lite. Först en högmeriterad jamaican sedan en irakisk nationalhjälte och slutligen en duktig sloven (eller vad han nu var...). Klart de platsar, men klart de kostar också (och det är väl klubben medvetna om). Varför inte inrikta sig på lite mindre namn som man kanske kan köpa för en vettig summa också? Bra att Sirius inte köper grisen i säcken iaf, men de borde faktiskt vara medvetna om innan att t.ex Noor skulle kosta en rejäl slant. Fast nu vet jag iofs inte om det var det ekonomiska som backade det hela, men säkerligen en bidragande orsak.
Nej, det ekonomiska hade faktiskt inget med Noors icke-kontrakt att göra. Tror inte att den biten har fällt avgörandet vad gäller de två andra heller. Och det är väl ingen som har sagt att Milic är helt avskriven? I så fall har jag missat det.
Fast: "- Tränarna och målvaktstränarna bedömer att han inte riktigt motsvarar de krav vi har ställt, så därför har vi valt att inte gå vidare med Bojan, säger Sirius sportchef Danny Frydman. " - låter ganska avskrivet. Jag tycker att man ska sluta leta målvakt nu. Ge García/Barjaktarevic förtroendet resten av säsongen. Klubben får skylla sig själv på den punkten och det känns helt onödigt att "panik-värva" (som uB...nej, sorry, skulle uttryckt det) en målis i detta läget. Isåfall ska det vara ett kontrakt med hyfsad kontraktslängd.
Ja jag såg det i morse.
AIK:s Daniel Arnefjord är på väg bort. Kan byta klubb under sommaren.
Hmmm, fanns det inte ett samarbetsavtal?
Hmmm, fanns det inte ett samarbetsavtal?
Varför inte? Back med allsvensk rutin är alltid välkommen.
Har vi råd med ett avdankat heltidsproffs från ajk?
Vi kan väl för i helvete inte värva Arnefjord?!? Då är det ju nästan till och med så att vi har tre bättre mittbackar i truppen redan.
Jag måste erkänna att jag inte har någon direkt koll på Arnefjord, men helt klart är att Sirius måste stärka konkurrenssituationen på både mittbacks- och ytterbackspositionen.
Och jag upprepar: det lär finnas ett samarbetsavtal...
Och jag upprepar: det lär finnas ett samarbetsavtal...
Det håller jag med om. Jag vill ha Tighe.
Så du menar alltså att Nordh är bättre än Arnefjord? Är AIK informerade? Sen är ju Tighe ganska utesluten, så vi kanske ska diskutera mer realistiska spelare?
Arnefjord har ju obestridligen någonting som helt saknas i den nuvarande backlinjen, och det är rutin. Annars så hålle jag med, Arnefjord känns inte som någon lösning på problemen. Etta på min önskelista är numera en vänsterback. Love och Luggen håller inte, men med ett nyförvärv på den positionen har vi åtminstone en ordinarie backlinje som håller hygglig klass. Sen får man be för att vi slipper skador där.
Så du menar alltså att Nordh är bättre än Arnefjord? Är AIK informerade? Sen är ju Tighe ganska utesluten, så vi kanske ska diskutera mer realistiska spelare?
Inte Nordh kanske, men Luggen. Skämt åsido, Arnefjord är en mittback med ganska exakt samma problem och brister som Nordh, men lite bättre och mer rutinerad. Det räcker inte. Ska vi ha en mittback till så ska vi ha en som spelar ett resolut och enkelt bort-med-bollen-spel tycker jag.
För övrigt undrar jag varför Tighe skulle vara utesluten? I min bok är han kanske det hetaste tipset inför sommarsillyn. Men vad vet jag.
Jag kan inte säga att jag har full koll på Arnefjord, men det som står på Gnagarforum gör mig klart tveksam: "Arne har haft en tung period i AIK det sista året med flertalet utvisningar som varit kostsamma. Det känns som om det självförtroende som fanns där 2006 inte är kvar."
Är det något vi inte behöver är det en räddhågsen försvarare som tappat tajmingen.
Är det något vi inte behöver är det en räddhågsen försvarare som tappat tajmingen.
Vad för nytta skulle AIK ha av att låna ut Arnefjord till Sirius, eftersom han ändå inte kommer spela något mer i AIK efter denna säsongen? En utlåning till Sirius känns långt ifrån aktuell.
Tighe vore coolt, men hetaste tipset inför sommarsillyn? Woot!? Känns väldigt, väldigt lååångt bort. Nu när tränarna är kickade, 2 extra löner (Mille + Gary + Jocke + Brännan, fast han var ju redan anställd) publiken sviker, osv. Jag tycker att vi ska ligga lågt i sillyn, om vi ska värva någon så ska det vara någon med Siriushjärta, typ Bylle.
Tighe vore coolt, men hetaste tipset inför sommarsillyn? Woot!? Känns väldigt, väldigt lååångt bort. Nu när tränarna är kickade, 2 extra löner (Mille + Gary + Jocke + Brännan, fast han var ju redan anställd) publiken sviker, osv. Jag tycker att vi ska ligga lågt i sillyn, om vi ska värva någon så ska det vara någon med Siriushjärta, typ Bylle.
Tighe vore kalas, hans inställning behövs
Bylle vore kul, men det blir inte billigt heller i så fall.
Vad som är riktigt dyrt dock är att åka ur.
Dessutom är det väl inte heller osannolikt att visst ekonomiskt tillskott kommer att ske under sillyn också. Jag vet i alla fall en siriusspelare som många sagt sig vara intresserade av.
Vad som är riktigt dyrt dock är att åka ur.
Dessutom är det väl inte heller osannolikt att visst ekonomiskt tillskott kommer att ske under sillyn också. Jag vet i alla fall en siriusspelare som många sagt sig vara intresserade av.
*Ante Eriksson, Ante Eriksson, fyra backar drog Herr Eriksson*...
Vi får hoppas att riskkapitalbolaget ger oss utdelning!
Vi får hoppas att riskkapitalbolaget ger oss utdelning!
Riskkapitalbolag? Är det på g?
Antes skadeproblem lär väl knappast ha gjort honom hetare på marknaden.
Bylle och/eller Tighe vore onekligen kanonvärvningar, men inget jag vågar hoppas på.
Antes skadeproblem lär väl knappast ha gjort honom hetare på marknaden.
Bylle och/eller Tighe vore onekligen kanonvärvningar, men inget jag vågar hoppas på.
Tighe kommer inte. Han ville ju antingen spela i Allsvenskan eller i USA. Sen vill jag hellre ha en säker back än Tighe som är mer offensiv.
Med tanke på att vi för dagen bara har 4 friska backar i truppen så citerar jag mig själv:
helt klart är att Sirius måste stärka konkurrenssituationen på både mittbacks- och ytterbackspositionen.
Tighe kan nog vara mer offensiv. Är han inte i grund & botten en mittfältare?
Dillan Ismail, allas vår juniorhjälte. Tur att han gör sin debut i Superettan (om han får spela) mot Väsby som inte direkt känns tungt fysiskt, utan mer ungt och snabbt.
Till skillnad från den där UNT sportchefen som aldrig går på de fotbollsmatcher han refererar från men har åsikter ändå tycker jag att det som behövs inte är en målvakt utan avbytare på backplats och lite jävlaranamma från de spelare vi har, möjligen en taggad Tighe.
För övrigt anser jag att Dunder borde bli sportchef på UNT, hon vet i alla fall vad hon skriver om
För övrigt anser jag att Dunder borde bli sportchef på UNT, hon vet i alla fall vad hon skriver om
Någon i gästboken tipsade om honom tidigare och nu jagar också Sirius denne man. Vi pratar om Richard Richardsson från Örebro. Läs mer här...
Personligen tycker jag nog att vi inte ska äventyra ekonomin allt för mycket och låta Milan få spela året ut. Och ja, jag tror det räcker för fortsatt spel i SE.
Personligen tycker jag nog att vi inte ska äventyra ekonomin allt för mycket och låta Milan få spela året ut. Och ja, jag tror det räcker för fortsatt spel i SE.
Jag tycker att man borde satsa pengarna på en ordentlig mittback att ha som reserv när/om Gurra blir skadad eller avstängd
Jag tycker att man borde satsa pengarna på en ordentlig mittback att ha som reserv när/om Gurra blir skadad eller avstängd
Satsar man pengarna så är det väl troligt att denne blir ett utmärkt komplement till Gurra, inte reserv när/om han blir skadad elleravstängd.
Men om jag ska försöka förstå kanske RRR menar att om Gurra försvinner så har vi i vart fall en bra mittback kvar.
Skall det satsas på Målvakt så bör det vara på riktigt lång sikt! Milan är var i kläderna och duger nog. Dock är det väl oklart om han blir kvar efter lånetiden?
Jamaicanen är visst inte bortglömd:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=766060,00.html
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=766060,00.html
men mikko! du får kolla officiella först. alltid! unt har bara skrivit om det som står där.
orkar inte
100 spänn på att jag-vet-inte-vilken-målvakt-i-ordningen får nobben..
Well, jag litar på att IKS inte är allt för desperata i målvaktsjakten. Jag tycker nog att det skulle vara rätt så intressant med ett långtidskontrakt på Milan! Han har ju helt klart spelat upp sig & gossen har ju knappt uppnått "målvaktsålder".
En annan förhoppning är att Palmqvist skall får det att lossna. Elon har varit ett klart "!". Det vore lite blandat att få hit någon halvtrött Allsvensk bänknötare som sätter sig i vägen för ynglingarna.
Vår värvningsstrategi måste granskas. Det var väldigt länge sedan någon Blåsvart tog ett steg uppåt i seriesystemet.
Har vi fortfarande något sammarbete med "vilka-det-nu-var"?
En annan förhoppning är att Palmqvist skall får det att lossna. Elon har varit ett klart "!". Det vore lite blandat att få hit någon halvtrött Allsvensk bänknötare som sätter sig i vägen för ynglingarna.
Vår värvningsstrategi måste granskas. Det var väldigt länge sedan någon Blåsvart tog ett steg uppåt i seriesystemet.
Har vi fortfarande något sammarbete med "vilka-det-nu-var"?
många och bra poänger, farbror, men klubben är inte omedveten om situationen.
palmqvist får väl antas vara tillbaks på riktigt nu efter körtelfebern. insatsen i u21 senast var tydligen av högsta märke.
palmqvist får väl antas vara tillbaks på riktigt nu efter körtelfebern. insatsen i u21 senast var tydligen av högsta märke.
Samtidigt känns det som att läget gör att situatione är något desperat även om det ju börjat ramla in någon pinne här och där. Känns som en slutseger i serien är att glömma utan man får inrikta sig på att hänga kvar, men hur motiverar man spelarna för det?
En värvning så här mitt i sommaren är nog att vänta, Milan är ju trots allt inte vår egen spelare och börjar han visa för mycket framfötter finns ju alltid en risk att han kan åka tillbaka till Kalmar antar jag? (Lex NWA)
Något som känns akut är ju mittbacksituationen, reserver där behövs. Mittfältet känns som att det börjar tillfriskna, när Ante, Mani och Sunshine är tillbaka i full form är det t.o.m i superettatopp
En värvning så här mitt i sommaren är nog att vänta, Milan är ju trots allt inte vår egen spelare och börjar han visa för mycket framfötter finns ju alltid en risk att han kan åka tillbaka till Kalmar antar jag? (Lex NWA)
Något som känns akut är ju mittbacksituationen, reserver där behövs. Mittfältet känns som att det börjar tillfriskna, när Ante, Mani och Sunshine är tillbaka i full form är det t.o.m i superettatopp
Palmqvist var mycket riktigt fantastiskt bra i U21 igår. Dominerade totalt från sin offensiva mittfältsposition. Killen har ju det mesta man behöver på en fotbollsplan. Men det fattas onekligen ett steg att ta för honom. Nu har jag trott i snart två och en halv säsong att det ska lossna. Men jag ger inte upp, det kommer att lossna.
Speltid!
Palmqvist kan lira boll bättre än de flesta och när han har härdats av fysiskt spel (av den sort som inte finns på träningar & inte när U-laget spelar) så kan ha bli enastånde.
Vi väntar & håller tummarna!
Palmqvist kan lira boll bättre än de flesta och när han har härdats av fysiskt spel (av den sort som inte finns på träningar & inte när U-laget spelar) så kan ha bli enastånde.
Vi väntar & håller tummarna!
Palmqvist har helt klart något stort på gång. Han behöver "bara" skaka av sig valpigheten.
Mittfältare och forwards har vi så att det räcker. Ytterback och mittback tror jag dock är ett måste om vi ska fortsätta att klättra i tabellen.
Målvakt? Knepigt, Milan har blivit bättre men visst skulle jag se en ännu säkrare keeper.
Men helt klart viktigare med backförstärkningar.
Mittfältare och forwards har vi så att det räcker. Ytterback och mittback tror jag dock är ett måste om vi ska fortsätta att klättra i tabellen.
Målvakt? Knepigt, Milan har blivit bättre men visst skulle jag se en ännu säkrare keeper.
Men helt klart viktigare med backförstärkningar.
Tycker ändå att det är spännande att testa jamaicanen, trots att Milan varit klart godkänd på slutet, gärna en ny mittback också.
Även jag tror stenhårt på Palmen, kanske även en yttermittfältsplats för Elon mot Södra då han sett pigg ut.
Sedan funderar jag på Petter, tycker han har varit bättre defensivt än offensivt med patenterade brytningar. Skulle inte han kunna prövas som vänsterback. En spelskicklig terriertyp a la Tighe. Att sedan ställa Mani framför honom på vänsterkanten tror jag skulle kunna ställa till det ordentligt för motståndarna, vad tror ni?
Även jag tror stenhårt på Palmen, kanske även en yttermittfältsplats för Elon mot Södra då han sett pigg ut.
Sedan funderar jag på Petter, tycker han har varit bättre defensivt än offensivt med patenterade brytningar. Skulle inte han kunna prövas som vänsterback. En spelskicklig terriertyp a la Tighe. Att sedan ställa Mani framför honom på vänsterkanten tror jag skulle kunna ställa till det ordentligt för motståndarna, vad tror ni?
Kanske det kanske. Måhända kan det än mer defensiva uppdraget få Petter att inte duttpassa flera gånger per match utan förhoppningsvis spela lite mer distinkt. Fast fortsätter han sitt stundom duttande så är det uteslutet då det renderar i tillräckligt vassa chanser för motståndarna när han sumpar sig på mittfältet. Elon var riktigt grym sist. Framförallt som bollvinnare (utan att dra på sig frisparkar).
Antar att jamaicanen blir årets första "heltidsproffs" i sådanna fall. Smakar det så kostar det. Det känns inte lönt och jag har fått ett positivt intryck av Milan som säger sig känna en del för klubben (och fansen) trots allt. Backförstärkning(ar) är av högre prioritet, anser jag. Mittback hit och dit, jag tycker att det behövs en vänsterback också. Luggen och Love har tyvärr inte varit så bra som jag hoppats på. Tengan har väl varit okej men tycker han inte riktigt är vän med bollen.
Petter skulle kunna bli lite av en Tighe-kopia, faktiskt. Det vore intressant att se hur han skulle fungera på den positionen. Elon har varit sjukt pigg i sina inhopp och förtjänar nästan att starta, på yttermittfältet. Palmen har mycket kvar att ge. Likaså Antouman, tyvärr. Det vill sägs inte för honom - riktigt, riktigt tråkigt.
Petter skulle kunna bli lite av en Tighe-kopia, faktiskt. Det vore intressant att se hur han skulle fungera på den positionen. Elon har varit sjukt pigg i sina inhopp och förtjänar nästan att starta, på yttermittfältet. Palmen har mycket kvar att ge. Likaså Antouman, tyvärr. Det vill sägs inte för honom - riktigt, riktigt tråkigt.
Elon måste få starta nästa match, han var riktigt bra. Precis en sån spelare man önskar sig när tabelläget och inställningen har varit som den varit i inledningen av säsongen.
Det jag kan tycka är lurigt med backlinjen är att jag inte riktigt kan plocka bort någon som verkligen ställer till det. Tengroth är riktigt bra i sina stunder och det känns slösaktigt att köpa en ny högerback. Gurra är Gurra. Nordh får väl ses som förbisprungen av Fernberg men inte känns det så nödvändigt att köpa en ny bänknötare när Fernberg blir matchens lirare så fort han tar på sej dojjorna och Nordh trots allt håller hög bänk-klass? Luggen/Love är kanske inte tilltänkta allstar-lirare, men de är båda duktiga tycker jag och dessutom kan luggen lira mittback. Nej jag tror att problemet sitter i självförtroende och inspelning, vilket troligtvis inte blir bättre av att värva nytt. Det enklaste och bästa sättet enligt mej är att shoppa en ny riktigt bra målvakt för alla värvningspengar man kan skramla fram. En målvakt som inte flyger in i målet vid varje hörna och som kan styra ett försvar som saknar samspel och harmoni.
Det jag kan tycka är lurigt med backlinjen är att jag inte riktigt kan plocka bort någon som verkligen ställer till det. Tengroth är riktigt bra i sina stunder och det känns slösaktigt att köpa en ny högerback. Gurra är Gurra. Nordh får väl ses som förbisprungen av Fernberg men inte känns det så nödvändigt att köpa en ny bänknötare när Fernberg blir matchens lirare så fort han tar på sej dojjorna och Nordh trots allt håller hög bänk-klass? Luggen/Love är kanske inte tilltänkta allstar-lirare, men de är båda duktiga tycker jag och dessutom kan luggen lira mittback. Nej jag tror att problemet sitter i självförtroende och inspelning, vilket troligtvis inte blir bättre av att värva nytt. Det enklaste och bästa sättet enligt mej är att shoppa en ny riktigt bra målvakt för alla värvningspengar man kan skramla fram. En målvakt som inte flyger in i målet vid varje hörna och som kan styra ett försvar som saknar samspel och harmoni.
Vad skulle Milan gjort när domaren tillät kycklingarna att få stånga sig in i målburen då? Det enda han skulle kunna gjort var att skrika på domherren, men han skulle väl ignorera honom eftersom han spelade för blåsvart. Sen släpptes "bara" en in på hörna och det var inte mycket Milan kunde göra åt det.
Tror ni att en bänknötare från ÖSK eller en rastafari från Jamaica kan styra backlinjen bättre? Jag som tyckte det börjar bli bättre och bättre med målvakt-försvar. Den bästa "som kan styra ett försvar som saknar samspel och harmoni" skulle nog vara Bylle. Han snackar på rätt bra. :)
Tror ni att en bänknötare från ÖSK eller en rastafari från Jamaica kan styra backlinjen bättre? Jag som tyckte det börjar bli bättre och bättre med målvakt-försvar. Den bästa "som kan styra ett försvar som saknar samspel och harmoni" skulle nog vara Bylle. Han snackar på rätt bra. :)
Jag kan köpa det mesta av foleys analys, men problemet är inte främst att det finns en svag länk i backlinjen, utan att det saknas en riktigt stark länk (även om jag tycker att våra båda vänsterbackar alltför ofta är riktiga säkerhetsrisker). Dessutom är det alldeles för tunt på bänken vid skador och avstängningar. Min drömvärvning är en allround-back med rutin, attityd och ledaregenskaper.
När det gäller Milan så har han fått det jag tidigare skrev om att en målvakt måste få: Mer förtroende än han förtjänar. Nu tycker jag Milan börjat att tacka för förtroendet med att spela upp sig. Visst kunde han agerat kraftfullare på Ängelholms hörnor än han gjorde, men han är ändå bara 20 år och lär sig snabbt. Fortsätter Milan på den inslagna vägen i de närmaste matcherna tycker jag inte det finns någon anledning att värva nytt på den positionen.
När det gäller Milan så har han fått det jag tidigare skrev om att en målvakt måste få: Mer förtroende än han förtjänar. Nu tycker jag Milan börjat att tacka för förtroendet med att spela upp sig. Visst kunde han agerat kraftfullare på Ängelholms hörnor än han gjorde, men han är ändå bara 20 år och lär sig snabbt. Fortsätter Milan på den inslagna vägen i de närmaste matcherna tycker jag inte det finns någon anledning att värva nytt på den positionen.
Precis och han tar sig an "kritiken". Efter problematiken med insparkarna/utsparkna som rådde i början av säsongen har han stått och nött det och det har gett resultat. Nu har han blivit mycket, mycket bättre på den fronten. Det är som Brukis säger, han är 20 bast och utvecklingsbar. Synd bara att han tillhör Kalmar, om inte annat skulle vi ha en riktigt bra (jag tycker redan han är bra) målvakt i framtiden. Tänk på att jamaicanen antagligen skulle få vara målvakt på heltid i Sirius. Hur ställer sig den jamaicanske högsta divisonen gentemot Superettan? Bättre eller sämre? :P
Är alla friska och krya så har vi ett kalaslag tycker jag men tyvärr har vi avstängningar på Fernis, Mani och förmodligen fler att vänta, skador på Ante, Sunshine etc. Vi har ganska tunt där bakom, även om Nordh o Tengil tar mittbacksplatserna nu så har vi ju ingen avbytare på mittbacksplatsen! Milan känns bra men är trots allt ett lån, vad händer när Kalamares vill ha tillbaka honom?. Garcia känns som en bra avbytare men är lite för vek i höjdsituationerna för att jag skulle vilja ha honom som nr1.
Tror inte på Petter som ytterback.
Han bryter oftast snett bakifrån som mittfältare, de chanser får man inte som back. Lite för kort i rocken också, hans positionsspel är väl inte helt försvarsinriktat heller.
Han bryter oftast snett bakifrån som mittfältare, de chanser får man inte som back. Lite för kort i rocken också, hans positionsspel är väl inte helt försvarsinriktat heller.
Fast kort i rocken var även Tighe och det var ingen nackdel i hans fall. Han var ju också mittfältare egentligen men fungerade ju onekligen rätt bra som ytterback också, även fast han blev lite väl offensiv ibland kanske. På gott och ont. Men det vore kul att få se han som ytterback i typ U21 en match iaf, istället för typ senior-Bengtsson från SAIF som nu senast. Jag känner mig lite orolig på vänsterkanten faktiskt. Love och (framförallt) Luggen går bort sig för ofta. Annars tyckte jag Luggen såg så bra ut på försäsongen och smällde på ordentligt mot lag som Djurgården. Nu har han varit på gränsen till feg, tycker jag.
Jag tror väl kanske inte heller på petter som ytterback. Visst kan han bryta och visst är han följsam, men de misstag och felpass han producerar i mitten vill jag absolut inte se i en redan sargad backlinje. Antalet misstag som love/luggen gör på vänsterbacken är nog betydligt färre än vad petter gör på mitten, det märks bara betydligt mer. Dessutom har petter spelat upp sig till en av de bättre i laget, så jag ser ingen anledning att flytta på honom. Har vi ingen hungrig junior som vill sitta på bänken?
Vi har Dillan.
Han är inte en av alla som har brutit benet då? ;)
Som jag förstod det så är många av våra hungriga juniorer "låsta" i Sunnersta. Vi har samarbetsavtal med Sunnersta som gör att vi kan låna tre spelare på korttidsvarsel, och dessa är Ian Ekstrand och Martin Östlund som är långtidsskadade, och Andreas Ahlm som är målis.
Däremot kan vi plocka från A2-truppen, där spelarna är födda 91 eller senare. En del kanske kan vara mogna för inhopp i Superettan, men normalt har man ju några år kvar.
Däremot kan vi plocka från A2-truppen, där spelarna är födda 91 eller senare. En del kanske kan vara mogna för inhopp i Superettan, men normalt har man ju några år kvar.
Brukarn: Visst har milan gjort framsteg på senaste och vill man satsa på honom så visst. Vet inte hur det ser ut med köpoptioner och annat men klart är att han är lovande. Resonemanget syftar dock till att göra mest nytta för pengarna. Däremot stämmer ju det du säger om att vi inte har någon riktigt stark länk också förstås... Helt klart är iaf att det känns som en smaksak hur man vill satsa på laget och jag är väldigt nöjd att det inte är jag som ska köpa spelare.
Petter som ytterback känns som den typen av nödlösning man skulle kunna slippa om truppen förstärktes med ett par försvarsspelare.
Problemet är ju att det inte håller att spela en serie över 30 matcher (plus cupmatcher) med bara 6 backar i truppen.
Problemet är ju att det inte håller att spela en serie över 30 matcher (plus cupmatcher) med bara 6 backar i truppen.
Bra klass på "surret"! Många intressanta synpunkter!
"Vad skulle Milan gjort när domaren tillät kycklingarna att få stånga sig in i målburen då?"
Tja, om man tittar lite på tv så ser man ett gäng bra exempel. Målvakten är inte tacklingsbar i målområdet så det är bara att springa och buffla runt. Håller någon fast en är det bara att se till att ramla. Den som rör sig får frisparken. Vad man absolut INTE ska göra är att stå still och sträcka upp armarna. Sedan bör han naturligtvis få assistans av sina spelare.
Angående sillyn så är, som någon sagt ovan, Petter förstavalet att hoppa in på ytterbacksplats enligt de uppgifter jag har. Det tror jag är rätt och riktigt. Det enda seriösa alternativet bland mittfältarna är Gallo.
Den värvning jag allra helst skulle vilja se är faktiskt varken back eller målvakt utan en riktig targetanfallare. Men det är ju en sällsynt sort. Men vi har väldigt ont om vassa anfallsalternativ i truppen som ganska många ägnade sig åt att påpeka under försäsongen. Egentligen har vi bara två anfallare som duger att ha från start när de är i full form. Och det räcker inte alls. Möjlgheterna att variera anfallsspelet med olika typer anfallare är näst intill obefintliga i dagens trupp.
Men sedan tar jag gärna en sjukt bra mittback också.
Tja, om man tittar lite på tv så ser man ett gäng bra exempel. Målvakten är inte tacklingsbar i målområdet så det är bara att springa och buffla runt. Håller någon fast en är det bara att se till att ramla. Den som rör sig får frisparken. Vad man absolut INTE ska göra är att stå still och sträcka upp armarna. Sedan bör han naturligtvis få assistans av sina spelare.
Angående sillyn så är, som någon sagt ovan, Petter förstavalet att hoppa in på ytterbacksplats enligt de uppgifter jag har. Det tror jag är rätt och riktigt. Det enda seriösa alternativet bland mittfältarna är Gallo.
Den värvning jag allra helst skulle vilja se är faktiskt varken back eller målvakt utan en riktig targetanfallare. Men det är ju en sällsynt sort. Men vi har väldigt ont om vassa anfallsalternativ i truppen som ganska många ägnade sig åt att påpeka under försäsongen. Egentligen har vi bara två anfallare som duger att ha från start när de är i full form. Och det räcker inte alls. Möjlgheterna att variera anfallsspelet med olika typer anfallare är näst intill obefintliga i dagens trupp.
Men sedan tar jag gärna en sjukt bra mittback också.
Petter som ytterback känns som den typen av nödlösning man skulle kunna slippa om truppen förstärktes med ett par försvarsspelare.
Här måste jag instämma till fullo, verkligen konstigt att reducera antalet backar så pass mycket från i fjol. Nu har vi varken kvantitet eller kvalitet.
När Ante kommer tillbaka så är han den targetspelar-typ jag helst ser. En offensiv mittfältare som kan hålla i boll och har bra passningar. Jag vet inte vad det är som gör att jag inte gillar "Jan Koller-fotboll" men det gör jag verkligen inte. Bollen ska rulla på marken.
Som någon sa tidigare så måste vi bli bättre på att ta fram egna spelare som verkligen kan lyfta sirius, antingen ekonomiskt eller sportsligt. Det jag sett av fernberg hittills räcker för att jag vill se en satsning på honom, ingen mittback som trycker ner kommande stjärnor tack...
Som någon sa tidigare så måste vi bli bättre på att ta fram egna spelare som verkligen kan lyfta sirius, antingen ekonomiskt eller sportsligt. Det jag sett av fernberg hittills räcker för att jag vill se en satsning på honom, ingen mittback som trycker ner kommande stjärnor tack...
Har säkert redan sagts men jag tycker inte vi ska värva några avdankade gamlingar i sommar. Eftersom vi inte kommer vara inblandade i toppstriden är det guldläge att spela in Palmen, Fernberg och Sunshine. Tror inte vi trillar ur ändå.
Det kan bli guld värt nästa säsong.
Det kan bli guld värt nästa säsong.
Någon som sett Ralston Robinson i träning?
Här måste jag instämma till fullo, verkligen konstigt att reducera antalet backar så pass mycket från i fjol. Nu har vi varken kvantitet eller kvalitet.
nja, är det färre backar i år egentligen? hjalmar, perry, linus, tighe har lämnat - nordh, love, tengroth och fernberg (som iofs gjorde tre gästspel ifjol) har kommit in. alltså status quo. å andra sidan var det en akilleshäl redan förra året att inte ha fler än 6 försvarare.
hornby: ralston har tränat med u18 och sunnersta. idag gör han första a-träningen. jag ska kolla.
Jag gillar Jan Koller/Duncan Ferguson-fotboll. Men då måste minst en sådan spelare finnas i truppen. Det gamla fina 4-5-1 med Simba som ensam och Niklas Norell var ju kungligt. 1999?
Kungligt? Nä, det var rysligt.
Jag vill inte bli påmind om säsongen -99...
Hur såg det ut för jamaicanen på a-lagsträningen?
[size=15]Oväntat![/size]
Inget kontrakt till Robinson.
Inget kontrakt till Robinson.
Men herre gud, vad håller frydman på med? Det är jättebra med provspel eftersom spelare kan visa upp kvalitéer som man inte kan se på papper eller i statestik. Men en sak som man faktiskt kan bedöma är ju erfarenheten. Killen är 22 år och har bara spelat i Jamaica. Varför ens bjuda hit honom om förklaringen varför han inte fick kontrakt är att han inte har den erfarenhet som de letar efter..
Du är inte ensam att ställa den frågan... Jag fattar inte vad vi håller på med.
Vi behöver kompetens på den där biten! Scouting etc.
Vi behöver kompetens på den där biten! Scouting etc.
mittback?
Han kankse hade oanade talanger som kommer att visa sig på reagge festivalen??
ytterback?
http://www.fotbollsverige.se/news_show_sirius_avvaktar_pa_ralston_robinson.html?id=625052
Det finns några passusar i denna artikel som är värda att begrunda lite. Mer än så säger jag inte för tillfället.
Det finns några passusar i denna artikel som är värda att begrunda lite. Mer än så säger jag inte för tillfället.
"- Meningen var att han skulle ha kommit redan i november, men det hela blev uppskjutet. Hans biljett har vi redan betalat för länge sen, så det är ingen större ekonomisk chansning."
Det förklarar en del och gör tveklöst att det hela känns mindre dumt.
Antar att Erlingmark syftar på det som sägs om utlåning.
Det förklarar en del och gör tveklöst att det hela känns mindre dumt.
Antar att Erlingmark syftar på det som sägs om utlåning.
Tillhör Dillan Ismail och Eric Hörnell A-laget nu?
nej, de är inte uppflyttade utan tillhör fortfarande u18.
Hur kommer det sig att Hörnell står med på A-lagssidan då?
för att de varit med i a-lagstrupper. nu har dom iofs inte gjort några minuter än, och det är möjligt att vi tar bort dem. men för att kunna få med dem i truppen inför match måste de också finnas med... i truppen.
Har dom? Vilka A-lagstrupper då?
Edit: Nu såg jag. Hörnell mot J-Södra.
Edit: Nu såg jag. Hörnell mot J-Södra.
Nu har vi snart ett öppet transferfönster...
Önskelista:
1. Rutinerad allround back.
2. Targetforward med attityd.
3. Spelare med blåsvart-hjärta och energi.
4. Målvakt som kan svetsa samman försvaret.
1. Rutinerad allround back.
2. Targetforward med attityd.
3. Spelare med blåsvart-hjärta och energi.
4. Målvakt som kan svetsa samman försvaret.
Jag har ett konkret önskemål på 3-4. Det vet väl alla hur det ser ut.
Jag har en del konkreta hyfsat realistiska önskemål på 2. De har jag vidarebefordrat till nån som jag hoppas kan ta tag i detså de håller jag inne så länge (man vet ju aldrig ,em nak nju försöka påverka ;))
Det vore kul med alternativ 1 också, men där famlar jag i blindo i vår prisklass.
Jag har en del konkreta hyfsat realistiska önskemål på 2. De har jag vidarebefordrat till nån som jag hoppas kan ta tag i detså de håller jag inne så länge (man vet ju aldrig ,em nak nju försöka påverka ;))
Det vore kul med alternativ 1 också, men där famlar jag i blindo i vår prisklass.
Vi måste ha förstärkning på backsidan, det inser alla som sett en match utan Gurra. Hittar vi ingen rutinerad så får vi ta en orutinerad, men någonting av hyfsad klass måste in där.
Ooh, en ny Tighe? Vill ha vill ha vill ha!
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1322
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1322
Ja tack! Däremot så tror jag nog inte att han hamnar här.
58 minuter Silly Season! Ge oss nåt!
Redan en ramsa från 70:
Be bold Ryan
Raybould be bold
Ryan Raybould
be bold Ryan
Raybould be bold
osv osv
Be bold Ryan
Raybould be bold
Ryan Raybould
be bold Ryan
Raybould be bold
osv osv
Vi måste ha förstärkning på backsidan, det inser alla som sett en match utan Gurra. Hittar vi ingen rutinerad så får vi ta en orutinerad, men någonting av hyfsad klass måste in där.
Amerikansk ytterback? Ja tack!!!
Självaste Tighe då??
farbror: vi har ju en annan amerikan här just nu: ryan raybould från kansas via sandviken.
Vi får väl se. Klart det vore kul med den killen som förstärkning. Inte minst skulle vi få en intressant match mellan Ryan Ray och Sunshine om vem som blir klassens ljus.
Jesper Blomqvist söker lite ljus i skuggan av Flotta Bosse! Bänkplats mot Degen!
"Fotbollsfest på Enavallen".
http://www.esk.nu/Portals/0/Matchaffisch%202008/ESK_DegerforsA3poster.pdf
Är inte det en motsägelse?
http://www.esk.nu/Portals/0/Matchaffisch%202008/ESK_DegerforsA3poster.pdf
Är inte det en motsägelse?
Det ryktas om...att en afrikan är här.
Edit:
Det stämde visst. Gambiansk defensiv mittfältare? Namn?
Bild: http://bp3.blogger.com/_8qN-mpotMRI/SG5IPfdyNII/AAAAAAAAA6U/qxEV7RGL9To/s1600-h/gambia.jpg
Edit:
Det stämde visst. Gambiansk defensiv mittfältare? Namn?
Bild: http://bp3.blogger.com/_8qN-mpotMRI/SG5IPfdyNII/AAAAAAAAA6U/qxEV7RGL9To/s1600-h/gambia.jpg
Det ryktas en hel del nu. Det är ju silly season. Folk som är intresserade kan ju åka till Södertälje imorgon.
Mer info!!!
Ryktet om dubbel-Richard fortsätter att florera.
http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/artikel.asp?id=238164
http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/artikel.asp?id=238164
Varför ska man åka till Södertälje vad är det jag missat?
apropå matchannonsen från ESK, det är nåt jag saknat länge, att kunna skriva ut snygga matchannonser och sätta upp
RRR: Nä, de snackade om förrförra veckans U21-match där Sirius provspelade lite spelare, men ärligt talat kan väl inte det ha varit mycket att se....6-0 i baken.
Saknar också de stiliga matchannonserna. :)
Saknar också de stiliga matchannonserna. :)
Två silly-veckor i stiltje, men nu verkar det hända grejer. Träningen imorgon blir intressant att studera.
Sirius, som har haft en veckas ledighet, startar upp träningen igen på måndag, då med minst tre nya namn på Studenternas.
- Vi kommer att ha tre till fyra spelar på prov under veckan. Det är spelare från högre divisioner, vi letar inte efter någon truppspelare så jag tror och hoppas att de kan förstärka laget, säger Danny Frydman.
Sirius, som har haft en veckas ledighet, startar upp träningen igen på måndag, då med minst tre nya namn på Studenternas.
- Vi kommer att ha tre till fyra spelar på prov under veckan. Det är spelare från högre divisioner, vi letar inte efter någon truppspelare så jag tror och hoppas att de kan förstärka laget, säger Danny Frydman.
Vilken tid är träningen? För oss som har fotbollsångest?
Och i gammal "god" Siriustradition så berättar man inte för omvärlden vilka som är på provträning. Patetiskt. Måste vara enda elitklubben som inte gör det. Vad är man rädd för??? Kanske är dags att börja bete sig som en elitklubb på alla plan om man har tänkt sig vara en sådan.
Enligt off sidan är det träning 16.30 på Löten.
Dimman: Man kan ju undra! Det är ju knappast Ronaldo, som hämnd mot Sir Alex för att han inte får gå till Real.
Frydman får nog svänga lite på sin Ben Hogan keps som ett trollspö för att få ihop detta.
Fan Ante MÅSTE spela på lördag, nu vill jag inte höra nåt mer "vila för att säkra hösten" vi behöver alla jävla poäng nu.
Frydman får nog svänga lite på sin Ben Hogan keps som ett trollspö för att få ihop detta.
Fan Ante MÅSTE spela på lördag, nu vill jag inte höra nåt mer "vila för att säkra hösten" vi behöver alla jävla poäng nu.
Lasse på radio om nyförvärv mm
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=2191478
En målvakt, en försvarare och anfallare ska till. Inget högt odds på det men blir det av skulle det vara grymt.
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=2191478
En målvakt, en försvarare och anfallare ska till. Inget högt odds på det men blir det av skulle det vara grymt.
Idag klockan två blir det presskonferens. Två nya spelare presenteras då.
Spännande! Dubbel-Richard...
För övrigt så har väl Sirius ändå pratat om provspelare den här gången. Åtminstone tre provspelare har nämts vid namn. Sedan har det ju varit uppehåll och träningen drar igång först idag. Det kommer säkert mer info om provspelare under dagen.
För övrigt så har väl Sirius ändå pratat om provspelare den här gången.
Den mörke afrikanske spelaren som finns på bild på Siriusbloggen har väl inte nämnts vem det är t.ex, eller?
Hela "provspelssurret" är knasigt! En spelare som skall gå in direkt i "start-11" borde väl inte behöva provspela?
Att "en hemlig klubb" är med å rycker i Dubbel-Rickard låter ju oxå som om skumma mäklare försöker rigga budgivningen.
Huvva, grymt spännande att höra vad som sägs klockan 14:00.
Att "en hemlig klubb" är med å rycker i Dubbel-Rickard låter ju oxå som om skumma mäklare försöker rigga budgivningen.
Onekligen...Dubbel-Rickard är väl den ena men vem är den andra? Jag har inte ens en gissning.
P !?
Enligt "svenska fans" skall det vara en mittback?
"mittback" + P + Dubbel-Rickard känns som lite bättre än förväntat utfall av Silly Season.
P !?
P har spelat 7 matcher (5 från start och 2 som inhopp) i Degen och gjort 0 mål. Inte en assist ens. Så visst, jag gillar verkligen P, men är det verkligen honom vi behöver i nuläget? Vi har ju redan Antouman, Palmen och Elon som alla tre har problem med målandet.
Kan det kanske vara den Montenergrianske mittbacken som enligt ryktet skulle vara för bra för superettan men kanske även för dyr för Sirius.
En blåsvart tröja får P att vara P!
Nu vågar jag mig på en gissning. Spelare nummer 2 (om vi utgår ifrån att den ena är RR) är Khari Stephenson på lån från AIK. Ingen back förvisso men vilken supervärvning det skulle vara!
P...så oerhört oväntat! Men kul!
Välkommen hit RR och väkommen tillbaka P!!
Va bra, nu kan jag ha P:s gamla tröja från -03 utan att skämmas.
Välkommen hem P !!!! F*n va kul !!!!
Jag är också mkt nöjd över att få hem P! Jag tror att är jävligt motiverad att spela för blå-svart igen. Dubbel-Richard känns också mkt bra!
Ja, välkommen hem P. Hoppas att det lossnar i Blåsvart. Hans sejour i Degen har ju som sagt inte varit allt för lyckosam, men skönt med ett Blåsvart-hjärta i laget. Jag är nöjd.
Dubbel-Richard känns lite sisådär, hade gärna sett att ha en målvakt på kontrakt istället för på lån, men bättre än ingenting, dock inte långsiktigt utan mer en panik-lösning. Milan har ju inte varit jättekass precis... Skönt att det händer grejer!
Dubbel-Richard känns lite sisådär, hade gärna sett att ha en målvakt på kontrakt istället för på lån, men bättre än ingenting, dock inte långsiktigt utan mer en panik-lösning. Milan har ju inte varit jättekass precis... Skönt att det händer grejer!
Roligt som fan. Enl mina känningar i Degerfors så har han dock inte rosat marknaden i Värmland. Men med uppsalapubliken i ryggen så återvänder kanske hans självförtroende.
Kul som fan att P är tillbaka! Men... är en anfallare i tveksam form det vi behöver? Känns som om vi har ett par av den sorten redan... Helt klart en chansning. Men vafan, P är P och det kan bli hur grymt som helst.
Ge oss nu en back och en hel Ante.
Ge oss nu en back och en hel Ante.
Hellre P och AG från start än något annat par som går att ställa på banan. Hochen behöver visa mer av spelet senast (hemma) för att platsa från start tycker jag. Dubbel-Rickard blir nog jävligt bra tror jag. Han sa också att han är öppen för att diskutera en förlängning efter november om Sirius är intresserade.
Bra att få in en rutinerad målvakt. P är jag mer tveksam till men jag hoppas verkligen att han kommer igång igen och det är ju aldrig fel med genuint blåsvarta själar i tider som dessa. Nu behöver vi bara få in en ny backlinje av yppersta klass.
Bra med målvakt!
Men det är ju backar vi behöver för bövelen...
Och välkommen hem P.
Men det är ju backar vi behöver för bövelen...
Och välkommen hem P.
P behöver nödvändigtvis inte spela på topp utan jag delar Farbrors synpunkt (i en annan tråd) att han mycket väl kan ta en yttermittfältsplats. Han gjorde faktiskt sina bästa insatser i ÖSK just på mittfältet.
"Bra med målvakt blablabla", nästa säsong kommer det ändå råda målvaktskris. Faktum är att vi har två målvakter på lån säsongen ut och en målvakt som antagligen kommer satsa på studierna nästa säsong istället för elitfotboll.
Jag var och kikade på träningen.
* Ante såg fit-for-fight ut.
* P och Dubbel-Richard på plats.
* "Gambianen", defensiv mittfältare, och "Juggen" (sjukt lik Gallo), mittback, på plats.
Spelarna såg taggade ut och som sagt, Ante borde vara fit-for-fight till på lördag.
Jag var och kikade på träningen.
* Ante såg fit-for-fight ut.
* P och Dubbel-Richard på plats.
* "Gambianen", defensiv mittfältare, och "Juggen" (sjukt lik Gallo), mittback, på plats.
Spelarna såg taggade ut och som sagt, Ante borde vara fit-for-fight till på lördag.
Kul med lite skvaller från träningen!
Välkommen hem P!
Ps motivation lär ju stiga när han får spela i blåsvart igen, kan ju inte va så kul att spela i ÖSK och bli utlånad/flyttad till deras värsta motståndare?
Ps motivation lär ju stiga när han får spela i blåsvart igen, kan ju inte va så kul att spela i ÖSK och bli utlånad/flyttad till deras värsta motståndare?
Hur går det för Sunshine?
Tränade på som alla andra. Men han bör väl rimligtvis spela någon U21-match på mittfältet innan han går in direkt i A-laget?
Äntligen! Inte bara är det toppenförvärv, utan det är dessutom ett riktigt stort siriushjärta som är tillbaka. Välkommen hem P! Om det är något som P kan tillföra laget så är det mål, mannen vet hur man nätar på studan onekligen. Richarsson har jag aldrig sett spela, men bara hört bra saker om. Det känns så jävla skönt att kunna läsa "Målvakt: ... 1979" ist för"Målvakt: ... 1987"! Mer lagerbäck-tänk i sirius! Tycka vad man vill om utlåning, men det är bättre än nedflyttning..
Jag väntar med spänning på mer. Helst en försvarare som inte bara tar EN plats utan verkligen verkligen TAR plats i backlinjen.
Jag väntar med spänning på mer. Helst en försvarare som inte bara tar EN plats utan verkligen verkligen TAR plats i backlinjen.
Hjärta är nåt som vi behöver just nu!
"Gambianen" är oerhört lik Khari Stephenson på bilden på Siriusbloggen. Dock inte så troligt. Någon som har ett namn på honom och på "juggen"?
Mycket bra att ta in spelare nu innan det är försent. Tror dubbel -Rickard kommer vara ett bra tillskott för stabiliteten bakåt. En bra målvakt ger en trygghet till hela försvaret.
Det kommer att bli en oerhört jobbig höst det här. Hoppas att det slutar lyckligt.
Det kommer att bli en oerhört jobbig höst det här. Hoppas att det slutar lyckligt.
Såg artikeln om Serb-backen i UNT nu, Ninoslav Kolasinac. Då återstår bara vad den "gambiske" spelaren heter, någon som vet?
Gambianen ser oerhört explosiv och stark ut. Jag sitter inte inne på något namn dock.
Han heter Kabo trodde en annan spelare i laget.
Han har gift sig med en svensk tjej och varit i Sverige 1 månad ungefär. Sägs att han har varit i och spelat i VP.
Sägs också att han känner Cassay i Degerfors.
Nu pratar jag om Gambianen som är lång som en följetång.
Han har gift sig med en svensk tjej och varit i Sverige 1 månad ungefär. Sägs att han har varit i och spelat i VP.
Sägs också att han känner Cassay i Degerfors.
Nu pratar jag om Gambianen som är lång som en följetång.
Hjärta är bra, men kunnande är bättre...
Jag är gubbigt skeptisk till att P håller. Däremot tror jag Dubbel-Richard blir ett utmärkt tillskott och jag kan se honom framför mig som ohotat förste keeper i blåsvart under en lång period av år.
Jag är gubbigt skeptisk till att P håller. Däremot tror jag Dubbel-Richard blir ett utmärkt tillskott och jag kan se honom framför mig som ohotat förste keeper i blåsvart under en lång period av år.
en lång period av år.
Ja, beror ju självklart på om han skriver kontrakt med Sirius. Än så länge är det bara lån resten av säsongen, så vi får väl se...men hoppas kan man ju alltid göra!
Vad gäller P så känns det svårt att sia om, kanon eller kalkon som sagt.
Kanon utan tvekan! Det vore ju fan om han inte petade jallow. Sen kan man ju begära av honom att vara bättre än palmen också. Enda frågan är väl om han petar hoch eller inte..
Skönt att se "di gamle" tillbaka i truppen, nu saknas bara Lillebror och Clage. Alt Arnesson.
Bah! Ynglingar! In med Roland Grip.....
Word!!!
Clage kommer nästa säsong! Det är mitt tips.
Har haft probs med uppkoppling men ska försöka lägga ut lite mer info på officiella hemmisen snart. Men man kan ju börja här.
Nino Kolasinac har ett imponerande cv, han är sjukt trevlig och har en oerhört proffsig inställning i alla fall. Han tror att han har ett par veckor kvar till matchform, han har ju ganska nyligen haft semester och tränat själv ett par veckor och bara en lätt vecka med sin serbiska div II klubb. På alla inblandade verkar dock det mesta rätt klart. Vill Brännan och Jocke ha honom - de ordnar internmatch idag för att kunna se provspelarna bättre - så kan det gå fort. Om killen sedan bara är hälften så bra som han säger så är det ett kap...
Det finns två you tube-filmer på honom om man söker.
Nino Kolasinac har ett imponerande cv, han är sjukt trevlig och har en oerhört proffsig inställning i alla fall. Han tror att han har ett par veckor kvar till matchform, han har ju ganska nyligen haft semester och tränat själv ett par veckor och bara en lätt vecka med sin serbiska div II klubb. På alla inblandade verkar dock det mesta rätt klart. Vill Brännan och Jocke ha honom - de ordnar internmatch idag för att kunna se provspelarna bättre - så kan det gå fort. Om killen sedan bara är hälften så bra som han säger så är det ett kap...
Det finns två you tube-filmer på honom om man söker.
Jo, och P blir bra. Det är jag rätt säker på. Degen ville hemskt gärna behålla honom. Han har varit bra de senaste matcherna efter två penicillinkurer för bihåleinflamation. Han kan spela på i alla fall tre platser i en 4-4-2 och han ger ännu fler möjligheter i en 4-2-3-1. Vi får helt enkelt fler alternativ offensivt och jag ser honom som solklar tvåa offensivt i truppen.
RR verkar sjukt stabil när man snackar med honom. Känns riktigt bra. Given etta.
RR verkar sjukt stabil när man snackar med honom. Känns riktigt bra. Given etta.
Och Clage har afnimej lovat att han kommer nästa säsong så det hoppas jag verkligen. Bara vi kan stanna kvqar i serien så...
Wow!! Ytterligare ett bevis för att "Internet är en fluga!"
Videojuggarna nischar sig på You-Tube?
Hur är det med den däringa andra provspelaren då??
Videojuggarna nischar sig på You-Tube?
Hur är det med den däringa andra provspelaren då??
Såg uppdateringen på officiella om juggen men varför ingen info om gambianen? Erlingmark?
Erlingmark. Det låter på dina starka ord nästan som du garanterar oss att P är en lysande värvning. Vad jag har hört (inte läst) så var det ett ömsesidigt beslut om att han skulle lämna DIF. Vi har tydligen två helt olika källor.
Hoppsan, fick hjärtat i halsgropen ett tag:
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=245022
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=245022
4-2-3-1... låter som något av våra interntelefonnummer.... Vad hände med 4-2-4, eller i defensiva fall 4-3-3?? Det var bättre förr!!!!
Kan inte påstå att Nino imponerade precis.
För övrigt, Hochen är sjuk och inget annat, skönt det iaf. Gambianen blir det inget med i år.
För övrigt, Hochen är sjuk och inget annat, skönt det iaf. Gambianen blir det inget med i år.
Nino var riktigt kass idag faktiskt. P ohet i avslutningarna, men riktigt bra i spelet. RR okej.
Anledningen till att inget är skrivet om gambianen är att han mest trillade ner på löten och frågade om han fick vara med. Har aldrig varit aktuell på det sättet.
Anledningen till att inget är skrivet om gambianen är att han mest trillade ner på löten och frågade om han fick vara med. Har aldrig varit aktuell på det sättet.
Mest imponerade väl Love och AG. Det var förresten skönt att se en sugen och frisk Ante. AG och P på topp, herregud vad det kan bli bra och vilken backlinje hinner med då?
Olausson gjorde förresten två mål på RR, ett skott som gick igenom RRs händer.
RR kändes trots allt rätt OK
Fredrik skadad? Hur illa? Petter lite sliten?
Tror inte vi får nån Jugge i Sirius just nu.
Hur hittar man backar?
Olausson gjorde förresten två mål på RR, ett skott som gick igenom RRs händer.
RR kändes trots allt rätt OK
Fredrik skadad? Hur illa? Petter lite sliten?
Tror inte vi får nån Jugge i Sirius just nu.
Hur hittar man backar?
Nino bör få lite chanser. Han är knappast ordentligt tränade men det han visade upp på Löten räcker inte.
Det är ont om backar på Uppsala slätten....
(Sorry, är inte lika morgonpigg som Farbror, som uppenbarligen är här i ottan)
(Sorry, är inte lika morgonpigg som Farbror, som uppenbarligen är här i ottan)
Glömde i hastigheten bort Elon, herregud vilken inställning, han gick fram som en slåttermaskin igår. Hade alla hans inställning på träning så vore det fruktansvärt kul att se träningar. Elon är vår nye Daouda!
Kim slog förresten en helt genial passning fram till Antous mål, tyvärr blir han så osynlig emellanåt
Kim slog förresten en helt genial passning fram till Antous mål, tyvärr blir han så osynlig emellanåt
Serben var väl sisådär men kändes otränad, det lär väl ta nån månad att få honom fit for fight
Det var i sanning o-"både det ena & andra". Om meriterna stämmer så bara måste det handla om en ytterst välskolad mittback. Han verkade rörlig och vän med bollen. Dock inte särskild fysikt närvarande i spelet. Hans hållning var mer som en gymnasts eller en balettstjärnas....
Garry>> Är det inte surgubbens signum & sitta väntandes på tidningsbudet?
Garry>> Är det inte surgubbens signum & sitta väntandes på tidningsbudet?
Bylle stod för övrigt vid sidan och önskade (?) att han fick spela i blåsvart.
Det ryktades även lite om en anfallare från Sirius till Gefle?
Farbror, hoppas du gnäller på honom om han kommer sent (typ halv 5, istället för kvart över 4) också!!!
Ledsen att jag är ungdomligt morgontrött, därav den usla vitsen tidigare.
Ledsen att jag är ungdomligt morgontrött, därav den usla vitsen tidigare.
Bylle var sjukt sugen. Ett alternativ för framtiden.
Jo, jag försökte tiga ihjäl din ordkonst men nu när du "tjötar vidare" så bör du straffas med "På spåret-kassetten"
Om Milan blir hel igen tycker jag att vi ställer honom i mål, och så skolar vi om dubbel-Richard till den där targetanfallaren vi har längtat efter så länge.
Närå, det var trevliga nyheter det här, men som så många andra så skriker jag efter en försvarare. Hoppas att Nino inte avpolleteras för snabbt, och att han kan bättre än vad han har visat. Annars kanske vi får damma av Brännan?
Närå, det var trevliga nyheter det här, men som så många andra så skriker jag efter en försvarare. Hoppas att Nino inte avpolleteras för snabbt, och att han kan bättre än vad han har visat. Annars kanske vi får damma av Brännan?
Vad? Vem?
Det lät som AG.
Sirius borde skriva ungdomskontrakt á la Ekstrand & Östlund med Olausson. Då kan han spela i Sunnersta men kan lånas in och hoppa in lite då och då i A-laget.
Menar det. Viktor Olausson är bra och förresten behöver inte Ahlm stå med i A-laget nu längre när vi har tre målvakter. :)
Skoj att se Bylle på plats, som jag alltid tycker, vill jag se honom i blåsvart igen. Dessutom verkar han vara i sin livsformtopp. Ett alternativ för framtiden, som sagt.
Träningsledigt idag då.
Skoj att se Bylle på plats, som jag alltid tycker, vill jag se honom i blåsvart igen. Dessutom verkar han vara i sin livsformtopp. Ett alternativ för framtiden, som sagt.
Träningsledigt idag då.
Trist om ag går till gefle, inga pengar och inga mål.. RR såg väldigt stabil ut tycker jag, dessutom borde han väl rimligtvis höja sig när det är match. Elon var bra. Fredrik var dålig, igen. Det är jäkligt trist att det går så segt för fredrik i år, han va en sån livlina förra säsongen. Jag tror på p, missade en hel del igår men var ändå bra. Antou gjorde mål men var dålig. Jag är kluven över serben. Först kännde jag att det verkligen inte var vad vi behövde, en back som inte kommer igång förrän om en månad. Men sen tänker jag att om han är så bra som han säger, och många antyder, så funkar det ju med fernis där sålänge.. men det är svårt.
Fernis får spela kvar, det är på kanterna jag vill ha nytt blod. Men Nino kunde väl spela där också?
Fernis får spela kvar, det är på kanterna jag vill ha nytt blod. Men Nino kunde väl spela där också?
I en sekvens på Youtube såg det ut som Nino spelade vänsterback.
...men där var han väl nästan like svårtolkad som på Löten?
Jäpp, han kan ju bara ha hamnat till vänster på plan av en slump också hehe. Dock tror jag att jag läste nånstans att han faktiskt kan spela ytterback också.
Han har sagt det själv. Men som sagt, YouTube-videorna är intetsägande. Ungefär som hans insats på löten.
Olle K på träning, det var alltså inget skämt?
P fick 1/5 av samtliga Degerfors-betygsättare.
När? Hur? Länk?
På SvenskaFans.
Annars:
Kom igen
Kullinger var ner för skoj skull, gjorde några mål och har i övrigt en trevlig semester i väntan på att jobbet ska börja på nytt och livet i de lägre fotbollsserierna.
Daniel Legue
Annars:
Kom igen
Kullinger var ner för skoj skull, gjorde några mål och har i övrigt en trevlig semester i väntan på att jobbet ska börja på nytt och livet i de lägre fotbollsserierna.
Daniel Legue
Tack!
Jag tycker att det verkar konstigt om olle bara skulle dyka upp för att ha lite kul, jag tror att han kommer värvas. Han känns som en logisk värvning i det här läget. För att inte säga hur mkt jag längtar efter att få skandera "olle olle olle olle" igen efter ännu ett chip-mål ;).
Sen vet jag inte vad som händer med nino, gissar att han har fått förlängd provperiod eftersom han konditionstränar. Märkliga träningar nuförtiden. Det är väldigt skönt att siriusbloggen har kommit igång då!
Sen vet jag inte vad som händer med nino, gissar att han har fått förlängd provperiod eftersom han konditionstränar. Märkliga träningar nuförtiden. Det är väldigt skönt att siriusbloggen har kommit igång då!
En Olle i högform skulle onekligen behövas. Det lär kunna märkas redan i morgon.
Ingen Nino för Sirius.
Ninoslav Kolasanic som har provtränat i veckan är inte aktuell för klubben längre.
- Han har fått åka hem. "Nino" har inte spelat sen i maj och vi har helt enkelt inte tid att vänta. Han kanske blir en riktigt bra spelare men vi vågar inte chansa, förklarar Danny Frydman.
Rätt val, men faktum kvarstår att vi fortfarande behöver försvarare. Genast!
Ninoslav Kolasanic som har provtränat i veckan är inte aktuell för klubben längre.
- Han har fått åka hem. "Nino" har inte spelat sen i maj och vi har helt enkelt inte tid att vänta. Han kanske blir en riktigt bra spelare men vi vågar inte chansa, förklarar Danny Frydman.
Undrar om det finns någon annan back som styrelsen har ögona på? Det behövs verkligen.
Det tror jag dom har! Dock vet jag inte om det finns några ekonomiska muskler.
Jag tror nog att Olle snart är med i truppen....
Jag tror nog att Olle snart är med i truppen....
Olle som ytterback?
En tränad Olle som vad-du-vill!
Kan AIK spela Sosseh som ytterback kan väl vi spela Olle? Men jag tror inte han kommer. Känns som att den träningen han gjorde var ett gästspel, få upp humöret lite på spelarna i truppen.
Kollade precis på dvd:n från 2007. Fan va jag vill ha tillbaka tighe, han var sjukt bra ju! Med tighe i laget hade vi legat på andra sidan tabellen..
Har hört att han ville tillbaka men hans nuvarande klubb ville inte släppa. Då kanske man inte skulle dragit till att börja med då.
AG blir en tuff nöt att ersätta. Jag finner det osannolikt att vi skulle hitta en lika bra spelare under uppehållet, men bara att få in en spelare som kunde ge oss några fler alternativt offensivt vore oerhört mycket värt. AGs flykt frigör ju lite lånepengar, så det kunde kanske vara läge med ett nytt lån faktiskt även om jag alltid förordar att man ska värva på riktigt, och helst från lägre serier. Men det fordrar viss koll på lägre serier.
Ja extremt dåligt timing om AG försvinner nu. Enligt UNT verkar det ju kört. Legue skrev dessutom att Hammarby spanar på Ante. Finns det anledning att vara orolig där också?
Säljer vi Ante, så säljer vi vår plats i superettan...
Det vet klubben också, och Ante. Han har ju också själv sagt, om jag inte har helt fel, att han bara kan tänka sig spela i AIK i Sthlm. Men Legue är ju inte direkt mannen med koll. Hur såg han att Hammarby spanar på Ante? Gick hammarbyscouten i halvtid eller?
Nu när Hammarby har skrivit kontrakt med ngn gamling så kanske Klebèr Saarenpää kan vara aktuell för en 12:e comeback i IKS?
Jag kräver att klubben tokjobbar resten av Silly Season så att en gammal man kan ha lite hopp om ett bättre tabell-läge!
Jag kräver att klubben tokjobbar resten av Silly Season så att en gammal man kan ha lite hopp om ett bättre tabell-läge!
Måste ha en vänsterback, fort ut av helvete....Luggen håller inte alls....
Love var ju bättre på mitten än han någonsin varit som försvarare. Kan han ta med sig det till vänsterbacken skulle det lösa en del problem.
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=777806,00.html[/link]
Vet inte om man ska lägga för mycket vikt vid vad Lasse säger till UNT, men jag hoppas vid gudarna att försvarsspelare är prio 1, 2 och 3 om vi ska förstärka något mer. I nästa match är Gurra borta, Tengan osäker (har inte hört ett ljud om hans fot, hoppas det betyder att det inte är någon fara), och därmed känns det som en hedersam förlust är det mesta man kan hoppas på. Så ska det inte behöva vara!
Vet inte om man ska lägga för mycket vikt vid vad Lasse säger till UNT, men jag hoppas vid gudarna att försvarsspelare är prio 1, 2 och 3 om vi ska förstärka något mer. I nästa match är Gurra borta, Tengan osäker (har inte hört ett ljud om hans fot, hoppas det betyder att det inte är någon fara), och därmed känns det som en hedersam förlust är det mesta man kan hoppas på. Så ska det inte behöva vara!
Suck, suck och åter suck! Varför denna forwardshybris? Vi har ju fan spelare där, trots att AG lämnat. Vi har Hochen, Automan, Elon, P och Palmen. Vill man ha en ung talangfull spelare så, plocka upp Olausson! Vad kan man förlora på det? Alltså, vi har fem spelare på en position där vi ställer upp med två spelare per match. Däremot har vi endast sex spelare på en lagdel där vi har fyra spelare per match på. Där vi dessutom är svaga. Det behövs förstärkning där, för guds skull! Nu verkar fokusen ligga på att hitta en ersättare till Gerndt, i alla fall om man ska tro Lasses uttalande i UNT. Räcker det inte med P?
Lex Lasse är att prata innan man tänker..... Vi får se...
ingen fara med tengan, det var en stukning bara. men han skulle ju haft frispark där! solklar tröjdragning i momentet innan.
Hur ser Antes kontrakt ut, gick det inte ut nu i sommar?
Patrick Amoahär ledig nu igen. Efter 10 mål på en halv säson i spanska div 3 är han nu och prövar i Degerfors 1 vecka. Värt att låta han pröva i Sirius, han är gratis och har rätt mycket erfarenheter från allsvenskan.
Vi behöver ersätta AG, ingen tvekan om det!
Frågan är om P kan göra det, han och Hochen skulle nog kunna passa bra ihop. Även om Jallow målade sist och nickade i ribban så räcker inte hans spel för att ersätta AG.
Men vi behöver ju backar dessutom. Känns bra tunt i leden där. Kleber vore väl kul att låna över, fast Bajen har väl bara 2 friska backar så det känns inte så troligt...
Frågan är om P kan göra det, han och Hochen skulle nog kunna passa bra ihop. Även om Jallow målade sist och nickade i ribban så räcker inte hans spel för att ersätta AG.
Men vi behöver ju backar dessutom. Känns bra tunt i leden där. Kleber vore väl kul att låna över, fast Bajen har väl bara 2 friska backar så det känns inte så troligt...
Hur ser Antes kontrakt ut, gick det inte ut nu i sommar?
Nej jag tror att det är i höst som det går ut, kan inte tänka mig att det skrev 1,5 års kontrakt. Dessutom tror jag inte att det är så troligt att bajen köper ante, om det är nåt den klubben har så är det väl innermittfältare? Dessutom är jag tveksam till om ante vill spela där. Skulle både han och hammarby vilja det så väntar de nog tills han är gratis i höst ist.
Jag tycker nog inte att vi behöver ersätta Gerndt. Om vi har en frisk Ante mer eller mindre hela hösten så klarar vi oss i alla fall. Han kommer med stigande form kunna leverera fina "mackor" till P och Jallow.
Jag vill ha en ersättare till AG, men jag vill ännu hellre ha en back.
Klebér har väl ständiga skadeproblem, så det tror jag inte på.
När det gäller Antes kontrakt så har väl (förhoppningsvis) ingen spelare i A-truppen ett kontrakt som går ut nu under sommaren?
Efter säsongen däremot, så går väl ungefär halva truppens kontrakt ut skulle jag tro.
Klebér har väl ständiga skadeproblem, så det tror jag inte på.
När det gäller Antes kontrakt så har väl (förhoppningsvis) ingen spelare i A-truppen ett kontrakt som går ut nu under sommaren?
Efter säsongen däremot, så går väl ungefär halva truppens kontrakt ut skulle jag tro.
Foley skrev ...
Nej jag tror att det är i höst som det går ut, kan inte tänka mig att det skrev 1,5 års kontrakt.
Tack för svaret, så var det naturligtvis. Jag mindes fel. Det man pratade om när Ante bestämde sig för Sirius på försäsongen var att man i sommar skulle sätta sig och försöka förlänga kontraktet som går ut i höst.
Fast jag antar att en fortsättning kräver att Sirius är kvar i Superettan även nästa säsong.
Nej jag tror att det är i höst som det går ut, kan inte tänka mig att det skrev 1,5 års kontrakt.
Tack för svaret, så var det naturligtvis. Jag mindes fel. Det man pratade om när Ante bestämde sig för Sirius på försäsongen var att man i sommar skulle sätta sig och försöka förlänga kontraktet som går ut i höst.
Fast jag antar att en fortsättning kräver att Sirius är kvar i Superettan även nästa säsong.
I våras inledde AIK och Sirius ett samarbetsavtal. Bra tänkte jag, samarbete är bra.
De senaste dagarna har jag dock känt begreppsförvirring. Gick därför in i SAOL och fann följande förklaringar.
Samarbeta - anstränga sig gemensamt för att göra något
Motarbeta - värka i syfte att hindra
RitOla sa i samband med att "samarbetet" var klart att AG är en av Sveriges mest lovande spelare och behöver speltid som han kan få i Sirius, för att så småningom komma tillbaks till AIK. Nu säljer man alltså sin påläggskalv till en seriekonkurrent och slår samtidigt undan benen för en klubb i ett prekärt läge. Samarbete kallade man det för.....
De senaste dagarna har jag dock känt begreppsförvirring. Gick därför in i SAOL och fann följande förklaringar.
Samarbeta - anstränga sig gemensamt för att göra något
Motarbeta - värka i syfte att hindra
RitOla sa i samband med att "samarbetet" var klart att AG är en av Sveriges mest lovande spelare och behöver speltid som han kan få i Sirius, för att så småningom komma tillbaks till AIK. Nu säljer man alltså sin påläggskalv till en seriekonkurrent och slår samtidigt undan benen för en klubb i ett prekärt läge. Samarbete kallade man det för.....
Nu behöver vi inte spekulera längre kring AG. Istället för den planerade flytten till Uppsala har skrivit på för Gefle enligt UNT.
Golli>> Väl forskat! Vi var många som undrade över den moderna formen av "samarbete"
Om det är någon klubb som vi har samarbete med så är det väl Gefle. Det är iaf det närmaste utbyte vi har kommit med någon klubb högre upp i systemet. Det är trist att inte Ola kunde bjuda på mer. Men det det kan fortfarande komma något gott av det här. Visst var ag vår meste målskytt, men han var också grinig som få så det slipper vi ju nu. P är hemma, det betyder mkt mer!
Undrar om Lasse har något på gång eller om han bara svamlar.
Håller med. Förutom målen stod AG för ett stort antal missade chanser.
Visst har vi anfallare så det räcker ändå. En P och en Hoch i gammalt gott slag räcker långt. Sedan hoppas jag och tror på Palmen, samt Olle förstås.
Visst har vi anfallare så det räcker ändå. En P och en Hoch i gammalt gott slag räcker långt. Sedan hoppas jag och tror på Palmen, samt Olle förstås.
Nu har även nyheten om AG annonserats på Gefles hemsida:
http://www.gefleiffotboll.se/nyheter.php?nyhet=273
http://www.gefleiffotboll.se/nyheter.php?nyhet=273
... och AIK:s
http://www.aikfotboll.se/Nyheter/Sidor/080721_alexandergerndt.aspx
http://www.aikfotboll.se/Nyheter/Sidor/080721_alexandergerndt.aspx
Har alltid hatat Gnaget och Djyyrgårn' . Känns skönt att alltid ha haft rätt!!! Samarbete i mitt griniga gubb-arsle!!!
Jag tror (eller mest hoppas) att AGs flytt innebär att det äntligen lossnar på riktigt för Jallow. Nu har han chansen.
Har alltid hatat Gnaget och Djyyrgårn' . Känns skönt att alltid ha haft rätt!!! Samarbete i mitt griniga gubb-arsle!!!
Då är vi två!
Tänk på att både Ante och Mani kan lira på topp också. Vi har faktiskt anfallare. Hörde på radion idag att Lasse hade ett par-tre namn som aktuell ersättare för Gerndt, men inget om backar. För helvete! Vi behöver backar... Nu har vi en av Superettans bästa målvakter, egentligen ett av Superettans bästa mittfält, så varför inte bara inse att vi behöver förstärka försvaret?
Ersättare för G är ju en spelare istället för G. Då är vi på plusminus noll igen. Sen så ska vi klart ha en back också.
Ersättare för G är ju en spelare istället för G. Då är vi på plusminus noll igen. Sen så ska vi klart ha en back också.
Går inte AG plusminus-noll med P? Back måste ligga överst på önskelistan, men tydligen inte..
P har tyvärr lite kvar att visa först innan man kan se honom som ersättare
Om G hade varit kvar så hade vi ändå haft P. Han ersätter inte Gerndt. Jag tycker vi behövt en back sen innan serien började.
Antalmässigt är han en ersättare. Men nej, P är knappast lika bra som AG - i den form han är i nu iaf. Men seriöst, det är viktigare med en (helst flera) back(ar)!
Bilfri omvärld!!
Lasse Svensson gick igenom "the short list" med potentiella nyförvärv med tränarna på Löten men inte ett ord gick att höra i blåsten & bilbullret. Blä!
Lasse Svensson gick igenom "the short list" med potentiella nyförvärv med tränarna på Löten men inte ett ord gick att höra i blåsten & bilbullret. Blä!
Jag tror på P. Ge honom lite tid så kommer han leverera. Om jag läste rätt så skrev han på för 2,5 år, med andra ord är han inte här för att vända igen, utan för att satsa. Hjärta är viktigt och det har han på rätt ställe. Det kan vi behöva när vi ska ta oss ur träsket.
Farbror kanske glömt byta batteriet i hörapparaten??
Appa-vad? Modernt trams.... lite skägg i tratten kanske...
Hur är det med Milans knäskada? Det känns onekligen som lite obalans i truppen med 3 målvakter och 6 backar.
Mycket snack är det.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=778734,00.html
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=778734,00.html
Hur är det med Milans knäskada? Det känns onekligen som lite obalans i truppen med 3 målvakter och 6 backar.
Milan och Kim tillbaka i träning, enligt Siriusbloggen.
Ola Andersson får se till att ha hedern i behåll och ge oss något som ursäkt för AG. Vi behöver en kortsiktig lösning i nuläget. Gääääärna en back.
Jäkligt skönt att Lasse avbokar semester för att rädda Sirius, det är stort!
Jojjo, surret i unt lät ju inte helt motbjudande. Men samtidigt kan det ju vara lite sisådär att vara försökskanin till Ståkkholmsklubbarna ("ha den här på lån nån månad så att vi kan se om han klarar elitfotboll")
Är det någon som har koll på vad denna "short list" kan innehålla? Det kan ju inte finnas allt för många talanger i AIK och Hammarby som är på den här nivån.
Det kommer besked om (minst) en spelare imorgon. När IKS väljer att kommunicera en eventuell nyhet ären annan sak. En handfull konkreta namn nämndes efter dagens träning.....
Alltså, saker kan vara på plats innan Lasse får en välförtjänt semester.....
Alltså, saker kan vara på plats innan Lasse får en välförtjänt semester.....
Isak Dahlin i Hammarby vore intressant. Hoppas han är aktuell och att han inte är skadad.
Från Allt om Superettan:
"Samtidigt med de två täta mötena mot Väsby, provar Degerfors två spelare: Patrick Amoah, ex-Djurgården och senast i spanska fjärdedivisionsklubben Ciudad de Lorquí, och Anatoli Ponomarev, som tillhör Gais men är utlånad till en klubb i Azerbadjan."
Toli tycks satsa på att spela i alla svenska elitlag innan 30-årskalaset. Amoha har väl tidigare nämnts som möjlig i Blåsvart?
"Samtidigt med de två täta mötena mot Väsby, provar Degerfors två spelare: Patrick Amoah, ex-Djurgården och senast i spanska fjärdedivisionsklubben Ciudad de Lorquí, och Anatoli Ponomarev, som tillhör Gais men är utlånad till en klubb i Azerbadjan."
Toli tycks satsa på att spela i alla svenska elitlag innan 30-årskalaset. Amoha har väl tidigare nämnts som möjlig i Blåsvart?
Patetiskt och bedrövligt!!!!
Jag hatar lånespelare!!! Heller går jag och tittar på Sirius - Valsta nästa år!!!!
Jag hatar lånespelare!!! Heller går jag och tittar på Sirius - Valsta nästa år!!!!
Inte för att jag är speciellt förtjust i lånespelare, men nog fan tar jag hellre in en (till), än att spela i en division lägre nästa år
Ryan Raybould har skrivit på för Gefle.
lite märkligt. han imponerade inte särskilt hos oss (eller när vi aåg honom i sif senare). men det är bara att önska lycka till.
lite märkligt. han imponerade inte särskilt hos oss (eller när vi aåg honom i sif senare). men det är bara att önska lycka till.
Kan ju bero på att han säkert inte kostar speciellt mycket och att Gävle faktiskt är i en ganska desperat situation. Värt att chansa med honom helt enkelt.
Jag börjar snart bli lite orolig. Det kommer behövas en back och en anfallare till om vi inte ska åka ur. Dessutom måste en av dom vara riktigt jävla bra. Ante-klass, minst. Kom igen nu Sirius!
Jiřà JeslÃnek?????
Back?????
Back?????
var kommer namnet ifrån? Anfallare som spelat i sparta prag låter ju lite intressant ändå. Blott 21 år, men ändå.. Spelar nu i botten på högstaligan i tjeckien.
Jiřà JeslÃnek?????
Var får du det namnet ifrån?
Vem är greklandsproffet som nämns i Siriusbloggen?
Det var någon som kommenterade på UNT som nämnde det namnet.
reder inte det här ut sig ikväll så blir det riktigt svårt att sova. usch vad jag hatar hemlighetsmakeri!
"Greken" kan eventuellt ha smeknamnet Norpan. Någon som har någon gissning vem det kan vara?
Kolla in UNT!
Michael Kassyousef + "Svensk forward som vunnit skytteligan i Grekland 3 år i rad"
Vet ej om jag får länken att funka
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=779627,00.html
Michael Kassyousef + "Svensk forward som vunnit skytteligan i Grekland 3 år i rad"
Vet ej om jag får länken att funka
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=779627,00.html
Hmmm ...
"det är fyra forwards som vi har kontakt och vi har verkligen kontakt med två av dem. Vi hade även en vänsterback men sa nej, säger Svensson."
"det är fyra forwards som vi har kontakt och vi har verkligen kontakt med två av dem. Vi hade även en vänsterback men sa nej, säger Svensson."
Fantomas, du behöver använda BBCode likt detta (bortsett mellanslagen): [ url ]adressen[/url]. :)
Riktigt intressant för övrigt.
Michael Kassyousef är riktigt intressant och det är stor chans att vi får se honom i blåsvart, om han platsar. Läs denna artikel, publicerad igår.
"Kvällens bortamatch på Lagavallen i Småland blir kanske den sista med anfallaren Michael Kassyousef.
- Inget är helt klart, men det troliga är att han försvinner i höst. Han har studier på gång och kommer troligen flytta från orten, säger tränare Kent Karlsson."
Står lite mer om Cassius, som han kallas, på gopeking.net. Mycket intressant!
Riktigt intressant för övrigt.
Michael Kassyousef är riktigt intressant och det är stor chans att vi får se honom i blåsvart, om han platsar. Läs denna artikel, publicerad igår.
"Kvällens bortamatch på Lagavallen i Småland blir kanske den sista med anfallaren Michael Kassyousef.
- Inget är helt klart, men det troliga är att han försvinner i höst. Han har studier på gång och kommer troligen flytta från orten, säger tränare Kent Karlsson."
Står lite mer om Cassius, som han kallas, på gopeking.net. Mycket intressant!
Norpan spelade i Sirius på 90-talet och blev sedan proffs i Grekland väl? Han gör knappast comeback
Norpan spelade i Sirius på 90-talet och blev sedan proffs i Grekland väl? Han gör knappast comeback
Hahahaha, ja den borde jag ha kopplat. Och jo, jag var på Studan även på den tiden.
Men för att återgå till "greken". Minst 3 år i Grekland, vunnit skytteligan (i sin klubb antar jag), svensk, rekommenderad av Ola. Någon borde kunna lista ut vem detta är.
Kan det vara någon från Bylles gamla klubb nere i Grekland?
Det där med skytteligan ska man nog ta med en nypa salt. Allt beror ju på vilken skytteliga man menar. Men, en spelare som spelat med honom säger "minst lika bra som AG", och det lovar ju mycket gott. Vi får väl hoppas att det blir klart snart.
Men ska man ge upp backplatsen efter att man har fått nej från det där puckot som tydligen inget vet om fotboll? Det känns ändå som att det är prio ett just nu. Däremot vill jag understryka att det är riktigt bra jobbat på anfallsfronten! Bra Lasse och Ola!
till saken hör att det finns relativt få försvarsspelare "ute" på sommarens silly. synd men sant.
Demba Traore, enligt Siriusbloggen
...och enligt UNT
Demba i Sirius vore kung! Hoppas, hoppas. Jag har gett upp hoppet om backar denna silly, tyvärr... Det beror väl på backbrist spelarmarknaden i kombination med dåligt scoutande. Kan dock bli en tuff höst, vi får hoppas att vi klarar oss ifrån skador/avstängningar.
Äh vad fan! Anfall är bästa försvar heter det ju! Vi får väl sätta några fler kassar helt enkelt!
ja va fan förra säsongen släppte vi vill in två i snitt. Så länge vi gör tre så...
Det är rätt! Framåt!
Dags för 3-4-3 med Love som vänstermittfältare kanske?
Var på träningen. En anfallare är till 99% sannolikhet klar för Sirius, resterande procentenhet är pappersarbeten som ej är klara.
som joint skriver: http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1334
Men ska man verkligen ha ännu en anfallare efter Traore? Verkar som att klubben helt plötligt badar i pengar när det handlar om anfallare...
Antar att Kassyousef är avförd då, eller?
Varför det??
Antar att Kassyousef är avförd då, eller?
Han skulle väl plugga i stan vilket kan innebära att han inte kostar speciellt mycket och därför är värd att chansa på.
Ekonomi för två nya anfallare? Men enligt UNT pratar de vidare och försöker komma överens.
Ingen aktuell spelare kostar något i övergångspengar. Eller man kan väl formulera sig såhär också; ingen spelare som kostar övergångspengar är aktuell...
Kul att det händer nåt iaf! Ska man leta vidare under veckan efter backar eller har man gett upp?
Det finns nog folk som letar så det glöder och arbetsuppgifter försummas. Inte ger vi upp heller, vi är ju Sirius...
Vad gäller Kassyousef så gillade jag faktiskt vad jag såg på träning. Avig kille med en bred arsenal i avslutsverktygslådan. Synd om det inte blir något kan jag tycka, men jag vet å andra sidan inte vad det är för en snubbe. Han har ju varit typ max en halvsäsong i varje klubb. Det kan ju vara ett tecken på något...
Vad gäller Kassyousef så gillade jag faktiskt vad jag såg på träning. Avig kille med en bred arsenal i avslutsverktygslådan. Synd om det inte blir något kan jag tycka, men jag vet å andra sidan inte vad det är för en snubbe. Han har ju varit typ max en halvsäsong i varje klubb. Det kan ju vara ett tecken på något...
Sen är det värt att tillägga att Cassius också har provtränat med BP, vad man nu ska tycka om detta...
Han har ju varit typ max en halvsäsong i varje klubb. Det kan ju vara ett tecken på något...
En halv säsong duger alldeles utmärkt just nu ;).
Joint: Är det så ovanligt att spelare testar fler klubbar? Jag kan nog tycka att det är ok. Det spelar ju ganska stor roll vad det är för förening, och såhär i slutet har man väl inte riktigt tid att testa alla klubbar var för sig. Men ska han plugga så är väl det enda rätta uppsala, stockholm är överskattat!
Nu hoppas jag på en back! Då tror jag att det kan bli en ganska trevlig höst trots allt.
Sant, och än är inte sillyn slut.. :)
Det spelar ingen roll hur många klubbar man provtränar med så länge man är ärlig och tydlig. Ja, kanske praktiserar något så knepigt som "sanning"
Frydman lämnar sitt uppdrag!
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=780913,00.html[/url]
http://siriusfotboll.se/index.php?page=48&m=&team=0&news=1336
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=780913,00.html[/url]
http://siriusfotboll.se/index.php?page=48&m=&team=0&news=1336
Danny har ju jobbat nästan ideellt i flera år på en post som egentligen kräver fulltid. Man förstår att det inte håller i längden. Men ett enormt tack är han värd, efter Lasse den viktigaste personen i Sirius förvandling sedan 2004.
Vill hemskt gärna sekundera Brukarn här. Danny kommer för alltid att vara en av de personer som räddade min klubb från VP-serien. Det är statyklass på det. Samtidigt finns förstås en punkt där man når en nivå som kräver att en sportchefsroll inte går att sköta på fritiden, hur många timmar man än lägger ner. Danny ska ha stort tack och jag hoppas han blir kvar i föreningen.
Nu hoppas jag vi kan få en heltidsanställd sportchef så snart som möjligt. Interimslösningar är sällan bra och snart kommer det en ny silly. I god tid före det måste vi han ågon på plats.
Nu hoppas jag vi kan få en heltidsanställd sportchef så snart som möjligt. Interimslösningar är sällan bra och snart kommer det en ny silly. I god tid före det måste vi han ågon på plats.
Hoppas nog att man tänker till lite och hittar någon som är lämpad som sportchef istället för att skynda för mycket.
Fast det kanske redan är namn på gång?
Fast det kanske redan är namn på gång?
Man skulle ju kunna slänga in Gary som sportchef tills hans kontrakt går ut i alla fall. Spelarna verkar gilla honom (mer än Mille i alla fall) och han är ett känt namn. Plus att han är ju avlönad av klubben ett tag till.
Gulp, några få stackars Silly-timmar kvar att våndas.....
Garry som sportchef? Då blir det bara AmFotboll av det hela
Kan det i så fall bli bättre ??? Åtminstone inte i jämförelse med hästdressyr!!!