På torsdag! Hoppas att få se lite publik nu. Jag vill att Mille ska mönstra exakt samma uppställning som senast mot Skansen. AG fungerade bra tillsammans med en partner på topp. Ser framemot denna match, hoppas på stor uppslutning i Västra efter en match bojkott.
Sirius - Häcken
Håller helt och hållet med. Skulle jättegärna vilja se Fernis från start, men Luggen ska spela efter lagets insats mot Gröna Lund.
Paulinho var tydligen suverän i vinsten mot Väsby, för att sedan dra på sig ett onödigt rött och bli avstängd mot Sirius. Tack för det! Häcken känns annars som ett rätt jobbigt lag att möta, som inte passar Sirius. Hoppas vi kan ta med oss självförtroendet från cupmatchen, men jag tror att det kan bli tungt på torsdag.
Jag hatar torsdagar
Såg i och för sig bara första halvleken av Djurgårdsmatchen men Petter gjorde fler rätt de första fem än han gjorde på 60 min mot Mjällby hemma. Vill se honom från start på torsdag. Skulle även gärna se att Elon får göra ett längre inhopp. Eller Palmqvist om han varit het i U21-matchen och på träningar.
Luggen och Petter bör vara givna i startelvan - allt annat skulle övergå min fattningsförmåga. Dock tror jag att Nordh har potential och jag vill verkligen att han ska få fortsatt förtroende trots en del tveksamma instatser.. men matchen på torsdag känns så viktig, inte minst mentalt, att jag inte vill riskera någonting. Om Petter fortsätter i samma vägvinnande stil som mot DIF blir laguttagningen på mittfältet ett delikat problem när Ante återkommer från skadan.. Ett femmannamittfält vore förstås inte en främmande tanke, men jag vill inte se en ensam forward.. och en tremannabacklinje känns sjukt bräcklig med tanke på hur många mål vi släppt in med fyra backar.. Knepigt.
Knepigt? 4-4-2 och Nordh på läktaren. Problemet löst.
Bigbadda: Hur vill du att mittfältet ska formeras då, när Ante är tillbaka i spel?
Som det ser ut nu så vill jag se:
Mani - Gallo - Ante - Petter
Ekan på bänken för tillfället. Inte för att han varit dålig utan för att Petter och Mani varit bättre.
Mani - Gallo - Ante - Petter
Ekan på bänken för tillfället. Inte för att han varit dålig utan för att Petter och Mani varit bättre.
Programmet är slitigt som satan den närmaste tiden. Häcken hemma torsdag, Qviding borta söndag, ESK hemma torsdag, och därefter ska det spelas hela 6 matcher under juni. Visst är det lite av ett lyxproblem att ta ut mittfältet när Ante är frisk, men jag tror att det kommer att ge sig självt med skador, avstängningar och formdippar.
För de med Facebook, visa för alla att ni ska till Studan och att det är match!
http://www.facebook.com/event.php?eid=19711295030
http://www.facebook.com/event.php?eid=19711295030
Jag instämmer med Brukis, det är läge att lufta lite "reserver" med tanke på spelschemat
Elon på topp!
Elon på topp!
Milles enda huvudbry inför morgondagen bör vara vem han ska placera i mål.
I övrigt samma uppställning som mot Djurgården.
I övrigt samma uppställning som mot Djurgården.
Mille på radio Uppland strax i Pettersson&Blomqvist inför Häcken och efter Djurgårn.
Exakt, det enda frågetecknet lär vara vem som ska vakta buren. För att vara lite kritisk: jag tror att García är den sämsta* förstamålvakten i SE.
* Degens målvakt var iofs sämre mot Sirius, men kan ha varit en dålig dag på jobbet. Jag tycker att Milan ska stå.
* Degens målvakt var iofs sämre mot Sirius, men kan ha varit en dålig dag på jobbet. Jag tycker att Milan ska stå.
Hochen är sjuk och in kommer istället Elon (intressant).. Fast tyvärr, har Fernis blivit "petad", då Nordh är tillbaks. Jag som tyckte han var värd att fortsätta då han dessutom gjorde det bra mot Djurgården, det lilla han nu fick spela.
Preliminär startelva enligt UNT:
Alexander Garcia
Erik Tengroth - Gustaf Segerström - Jonas Lundmark - Love Lidström
Martin Ekström - Pierre Gallo - Petter Österberg - Mani Tourang
Antou Jallow - Alexander Gerndt
Riktigt laddad nu på match, det var en och en halv vecka sedan sist. Vågar man hoppas på 3000 i publiken efter vinsten mot DIF? Jag tror iofs på 2k men hoppas på 3k.
Preliminär startelva enligt UNT:
Alexander Garcia
Erik Tengroth - Gustaf Segerström - Jonas Lundmark - Love Lidström
Martin Ekström - Pierre Gallo - Petter Österberg - Mani Tourang
Antou Jallow - Alexander Gerndt
Riktigt laddad nu på match, det var en och en halv vecka sedan sist. Vågar man hoppas på 3000 i publiken efter vinsten mot DIF? Jag tror iofs på 2k men hoppas på 3k.
Illa med en sjuk Hoch, dåliga räkor på Quattron kanske? Hoppas det blir två anfallaren hur som.
En annan sak, går det att fixa medlemskap till Västra på Flurran innan?
En annan sak, går det att fixa medlemskap till Västra på Flurran innan?
Jag vill att Sirius ska spela så snålt och grisigt att det går chockvågor över hela fotbollsvärlden och det blir tal om att utesluta Sverige från UEFA om inte Lagrell, Reinfeldt och kungen öppet visar sitt avståndstagande från IKS. Då kan det bli poäng i kväll.
Nej, det går tyvärr inte att köpa medlemsskap på Flustret idag, jag hinner inte dit innan matchen.
Okidoki då får polaren leva utan idag då.
Men man kan göra det på Studan, där det även blir försäljning.
Vi har endast en kvar av Sirius matchtröjor 2003, så om du har tänkt att köpa en så är det dags nu, 150 spänn kostar den.
Vi har endast en kvar av Sirius matchtröjor 2003, så om du har tänkt att köpa en så är det dags nu, 150 spänn kostar den.
OK. Går det att köpa ståplats i grinden, fixa medlemsskap och sen gå in på A?
Det går såklart bra, men medlemsskap är inget krav för att stå på klacksektionen.
Vi har ju turen att Häcken inte bara saknar Paulinho, utan även Saarinen, vilket måste räknas som deras två nyckelspelare. F.ö så vill jag se exakt den startelva som stod i UNT (fast Petter och Mani ska byta plats förstås). García får stå kvar tills vidare, man ska inte hatta med målvakterna.
De saknar ju faktiskt hela sin centrallinje, våra kompisar från ön. Fyra tunga avbräck. Fast sedan får man ju inte glömma att de har en av seriens bredaste trupper och är långt från kissekassa ändå. Exemplvis är äckligt snabbe Daniel Larsson tillbaka efter skada. Och det är inte bra nyheter för firma Gurra/Luggen. Men visst, just Saarinen och Paulinho är nog de två spelare som de helst av allt skulle vilja slippa avvara.
Inga tips? Jag tror på 2-2 och 1763 på läktarna. Petter och AG hamnar i målprotokollet, och minst ett av Häckens mål är en grov försvars-/ målvaktstavla.
Det sista skriver jag under på direkt. Men jag säger 2223 i publik och 3-2 i matchen. 2-0 målet är på frispark av mani.
Tror likt Bruk på oavgjort. Dock inte så ungdomligt och positivt som han, utan jag minska med två. 1-1 således.
Folk har skrämts lite av den dåliga inledningen, slår till med 1523 i pubilken. (och då räknar jag inte mej själv, eftersom jag först måste hämta min trasiga bil och lalla in tidigast framåt 8-snåret.
Folk har skrämts lite av den dåliga inledningen, slår till med 1523 i pubilken. (och då räknar jag inte mej själv, eftersom jag först måste hämta min trasiga bil och lalla in tidigast framåt 8-snåret.
3-2, inför 2323 på läktarna. Trotsallt verkar vinsten mot Skansen höjt fotbollstempen några grader, eftersom att granngubbar går fram till en och snackar Sirius och berömmer "klacken" numera. Vilket inte brukar hända.
Målskyttar: AG, Mani och Automan.
Edit: garligur >> du är jävligt ungdomlig av dig om du tror att vi bara släpper in ett jävla mål. Vi släpper in minst 2 mål. Det törs jag nästan lova och det där "äckligt disciplinerade" som Mille pratat om vet jag inte vad är.
Målskyttar: AG, Mani och Automan.
Edit: garligur >> du är jävligt ungdomlig av dig om du tror att vi bara släpper in ett jävla mål. Vi släpper in minst 2 mål. Det törs jag nästan lova och det där "äckligt disciplinerade" som Mille pratat om vet jag inte vad är.
Eftersom jag bara hade fel på 55 pers senast jag tippade så måste jag nog tippa igen. Ikväll blir det 1850 pers och 2-4 förlust. Sirius hänger bra med till 2-2 sen tappar dem och förlorar
Hmm, alla de fyra första gissningarna på publiksiffran slutade på siffran 3. Grupptryck eller?
1-3 1902 pers, en tröja och tre knappar sålda. Sanna mina ord. Eller förresten, inte.
Tobbe: När är det vi ska vara på Studan för att västa?
Bigbadda: Jag var där 17.45 vilket räckte bra. Men mejla mig gärna innan så kan vi byta telefonnummer och jag kan ge dig några tips. Västandet är lite mer komplicerat den här säsongen nämligen.
Sirius är omöjliga att tippa. Men det blir mväldigt många mål. Igen. Sirius släpper definitivt in minst två. Antou/AG på topp känns inte som ett idealiskt par, men det kommer kutas en del i alla fall så jag tror vi kan göra två också. Jag slår till med 2-3. Jag tror att det blir 2009 pers, om det inte börjar ösregna. Torsdagar suger som fotbollsdag.
Inför L'krona hade jag förhoppningar om att vi skulle förlora med 1-3 eller mindre, nu sänker jag förhoppningarna och är nöjd om Sirius inte drar på sig nån straff.
1-0 känns ologiskt, men forboll är inte alltid logiskt så det blir mitt tips. 1476 betalande.
Dagen innan löning. Hmm 1750 själar. Sen blir det tryk med 1-3.
Nu drar jag till Flustret, hoppas fler gör likadant!
2-2 1621 pers
Recept för att vinna över Sirius i Superettan 2008:
1) Stå rätt i försvaret och sparka bort bollen om den kommer nära.
2) Gör mål på någon av de 10 chanser som det bjuds på.
3) Njut av de tre poängen.
Jag lät mig luras av vinsten över Djurgården, men det är en sak att vinna över ett helt ointresserad motståndare, må den så vara allsvensk. Gör man bara sitt jobb så vinner man över Sirius i år, så enkelt är det tyvärr. Något måste förändras.
1) Stå rätt i försvaret och sparka bort bollen om den kommer nära.
2) Gör mål på någon av de 10 chanser som det bjuds på.
3) Njut av de tre poängen.
Jag lät mig luras av vinsten över Djurgården, men det är en sak att vinna över ett helt ointresserad motståndare, må den så vara allsvensk. Gör man bara sitt jobb så vinner man över Sirius i år, så enkelt är det tyvärr. Något måste förändras.
Nu får det vara nog. Ta mig fan. I morgondagens UNT vill jag läsa en ursäkt av spelarna och Milles avskedsansökan. Det krävs en rejäl jävla förändring och det akut. Så jävla slappt, lojt, ointresserat och allmänt jävla kasst som Sirius uppträdde i andra halvlek ska det aldrig behöva vara med det spelarmaterial vi har. Skämmes ta mig fan! Jag är inte sur över att vi torskar mot Häcken, men jag är heligt förbannad över att samtliga spelare verkar skita fullstänigt i att ens försöka.
Ser det ut så här i derbyt också så fattar jag faktiskt inte riktigt hur jag ska kunna motivera mig själv att fortsätta gå och titta och heja på det här laget. Varför ska jag engagera mig i något som spelarna skiter i?
Jävla helvetes skit! Satans jävlar!
Ser det ut så här i derbyt också så fattar jag faktiskt inte riktigt hur jag ska kunna motivera mig själv att fortsätta gå och titta och heja på det här laget. Varför ska jag engagera mig i något som spelarna skiter i?
Jävla helvetes skit! Satans jävlar!
Det enda positiva var att det bara var 16oo pers som behövde titta på det här jävla eländet.
Recept för att vinna över Sirius i Superettan 2008:
1) Slå inga bakåtpassningar i eget mål.
2) Ta bollen när Sirius-försvaret sjabblar med bollen runt eget straffområde. Jogga lugnt fram och slå en bredsidan någonstans mellan stolparna och ribban. Se till att inte springa så fort att ni blir anfådda. Det kan förta segerglädjen.
3) Hångarva och gör v-tecken hela bussresan hem.
1) Slå inga bakåtpassningar i eget mål.
2) Ta bollen när Sirius-försvaret sjabblar med bollen runt eget straffområde. Jogga lugnt fram och slå en bredsidan någonstans mellan stolparna och ribban. Se till att inte springa så fort att ni blir anfådda. Det kan förta segerglädjen.
3) Hångarva och gör v-tecken hela bussresan hem.
Helvete vad ruttet. Som sagt, jag lovade 2 insläppta och javisst... 0-2 var bara för billigt, trodde jag var på damfotboll då. Dels dåligt av försvaret men sen ska inte en Superettan-målvakt släppa in ett sådant klent skott. Nä, fy fan vad dåligt... det saknas idér, motivation, kämparanda, attityder, engagemang, klubbkänsla och aktivt coachande. Våra spelare, bortsett typ Gurra och några till, känns för diviga. "Det blir annorlunda när man slipper möta lag som bara köttar som i Superettan" - Varför inte bara inse att det krävs att kötta i SE för att nå framgång, det håller inte att stå där och leka
proffsig.
Varför ska vi vara så jävla dåliga när vi ligger under? Det känns ju helt omöjligt att vi ska vända när vi ligger under eftersom att många spelare bara går runt och surar vid de lägena. En spelare som Gallo, t.ex, är inte lysande i motgångar och har svårt att vända dem. Men även Mille har svårt att vända motgångar och hur många omgångar ska vi låta det se ut som det gör? Okej, det har "bara" gått 6 omgångar, men redan nu, är chansen att vara ett topplag borta. Typ. Eller iaf snart. Nu får istället inställningen vara att klara kontraktet på ett så hedersamt sätt som möjligt. Sjukt egentligen, vi som har en sånn jävla bra spelartrupp på papperet i år.
Förresten, om Mille är nöjd nu också så kan han redan ta sitt pick och pack å dra..icke acceptabelt att stå och vara nöjd efter sådana här löjligt loja och oinspirerade insatser!
proffsig.
Varför ska vi vara så jävla dåliga när vi ligger under? Det känns ju helt omöjligt att vi ska vända när vi ligger under eftersom att många spelare bara går runt och surar vid de lägena. En spelare som Gallo, t.ex, är inte lysande i motgångar och har svårt att vända dem. Men även Mille har svårt att vända motgångar och hur många omgångar ska vi låta det se ut som det gör? Okej, det har "bara" gått 6 omgångar, men redan nu, är chansen att vara ett topplag borta. Typ. Eller iaf snart. Nu får istället inställningen vara att klara kontraktet på ett så hedersamt sätt som möjligt. Sjukt egentligen, vi som har en sånn jävla bra spelartrupp på papperet i år.
Förresten, om Mille är nöjd nu också så kan han redan ta sitt pick och pack å dra..icke acceptabelt att stå och vara nöjd efter sådana här löjligt loja och oinspirerade insatser!
Nu kunde jag inte se matchen, men är det som ni beskriver det är det ju helt åt helvete, IGEN DÅLIG INSTÄLLNING, vilka tror de att dom är, nu får det jävlar vara nog.
En liten önskelista:
1) En karaktärsspelare. En kille som kan gå in och ändra matchbilden genom att vinna närkamper och spela lätt.
2) Ett grundspel att falla tillbaka på. Som det såg ut idag (första matchen jag såg) så stog Häcken och inväntade våra misstag när vi skulle gulla med bollen på väg framåt. Det går inte att vinna matcher i S1 bara på spelarnas individuella inspiration - särskillt inte i motgång.
3) En tränare som matchar laget lite tuffare. Hur kunde Ekan få fortsätta i 70 minuter? Det känndes också tämligen givet att Mille skulle ta ut en av de spelare som faktiskt springer på planen först. Han tycks inte ha någon fingertoppskänsla.
4) Nya springande kompisar till Gallo eller ett lag utan Gallo. Som det såg ut idag så stannar varje anfall av när Gallo får bollen. Och Gallo får bollen ofta. Som sagts ovan så är inte heller Gallo den bästa spelare jag sett i motgång. Förra säsongen hade vi alltid minst tre spelare i rörelse när Gallo fick bollen och då kunde han briljera med sin fina fot. Idag borde lagkamraterna ha låtit Gallo spela mera utan boll.
5) Olle, Dauoda, Hjalmar, Henke Eriksson till nästa match!
1) En karaktärsspelare. En kille som kan gå in och ändra matchbilden genom att vinna närkamper och spela lätt.
2) Ett grundspel att falla tillbaka på. Som det såg ut idag (första matchen jag såg) så stog Häcken och inväntade våra misstag när vi skulle gulla med bollen på väg framåt. Det går inte att vinna matcher i S1 bara på spelarnas individuella inspiration - särskillt inte i motgång.
3) En tränare som matchar laget lite tuffare. Hur kunde Ekan få fortsätta i 70 minuter? Det känndes också tämligen givet att Mille skulle ta ut en av de spelare som faktiskt springer på planen först. Han tycks inte ha någon fingertoppskänsla.
4) Nya springande kompisar till Gallo eller ett lag utan Gallo. Som det såg ut idag så stannar varje anfall av när Gallo får bollen. Och Gallo får bollen ofta. Som sagts ovan så är inte heller Gallo den bästa spelare jag sett i motgång. Förra säsongen hade vi alltid minst tre spelare i rörelse när Gallo fick bollen och då kunde han briljera med sin fina fot. Idag borde lagkamraterna ha låtit Gallo spela mera utan boll.
5) Olle, Dauoda, Hjalmar, Henke Eriksson till nästa match!
På söndag mot Qviding blir det ett lag utan Gallo. Han fick sitt tredje gula ikväll.
Gallos försök till "lyrbollspassningar" i djupled må ha en viss precision men de blir väldigt lättlästa för motståndarbackarna. Så länge de ligger någorlunda nära Siriusanfallarna så är saken biff. Skulle hellre se snabbare bollar längs marken i djupled så att anfallarna kan komma igenom med mer fart. Mittfältarna har verkar generellt ha väldigt svårt passa fram till anfallarna och det offensiva kantspelet lyser nästan helt med sin frånvaro. Och när mittfältarna inte klarar av att passa framåt kan de väl försöka skjuta någon gång ibland. Har motståndarmålvakterna behövt släppa några returer alls mot Sirius i år?
Det är så mycket jag skulle vilja säga som jag bara inte ens orka säga. men jag vill se följande 11 mot Qviding:
Bylle
Luggen - Gurra - Hjalmar - Tighe
Fredrik - Clage - Ante - AG
Henke - Olle
Men det går nog inte så av det som är tillgängligt vill jag se:
Garcia
Luggen - Gurra - Fernberg - Love
Kim - Fredrik - Mani - Petter
Elon - AG
Och Fredrik är fan inte ett önskemål. Det är ett krav!
Bylle
Luggen - Gurra - Hjalmar - Tighe
Fredrik - Clage - Ante - AG
Henke - Olle
Men det går nog inte så av det som är tillgängligt vill jag se:
Garcia
Luggen - Gurra - Fernberg - Love
Kim - Fredrik - Mani - Petter
Elon - AG
Och Fredrik är fan inte ett önskemål. Det är ett krav!
Jag skulle vilja ha en sån där mätare på Gallo för att se hur många meter han sprang under den här matchen. Skulle nästan vara förvånad om man rörde sej mycket mer än målvakterna. Man kan fanimej inte gå och spela fotboll, det funkar bara inte. Fan jag blir så förbannad när jag ser sånt där.
5) Olle, Dauoda, Hjalmar, Henke Eriksson till nästa match! Skriver under helt och hållet på det, vill bara utöka den med ett namn: Bylle. Ge oss en sommarpresent iform av någon gammalt Sirius-hjärta iaf. Saknar Tighes inställning också, den var grym den med. Instämmer i din lista, Blümchen 12.
Det kändes på tiden att Gallo får vila nästa match, för satan vad han har underpresterat (bortsett cupmatchen där han faktiskt var riktigt bra;o).
Fan vad less man blir...
Det kändes på tiden att Gallo får vila nästa match, för satan vad han har underpresterat (bortsett cupmatchen där han faktiskt var riktigt bra;o).
Fan vad less man blir...
Varför slås det inga bollar på AG bakom motståndarnas backlinje. Alla jävla passningar är antingen (mestadels) lyror som han är chanslös på mot mittbacken, eller ibland på fötterna. Han är ju skitsnabb; varför används han inte på det sättet? Det fanns i denna match, liksom i de andra jag sett, otaliga möjligheter till att snabbt ställa om och slå en stickare på honom. Men det ska kladdas och kladdas och kladdas, för att sedan tvunget lägga ut bollen på en av ytterbackarna. Sedan undrar jag om övriga spelare har något emot Ekström, eftersom de i princip aldrig ger honom bollen trots att han är omarkerad på kanten.
Bra inställning av ett fåtal idag. En var Elon, som jag tycker verkligen försökte. Lite problem med bollbehandlingen dock, men bra ös.
Det här ser inte bra ut på något sätt. Någonting, eller någon, måste hända för att förändra skiten.
Bra inställning av ett fåtal idag. En var Elon, som jag tycker verkligen försökte. Lite problem med bollbehandlingen dock, men bra ös.
Det här ser inte bra ut på något sätt. Någonting, eller någon, måste hända för att förändra skiten.
surt
Häcken hade ju till skillnad från Sirius (förutom kämpaglöd, kyla framför mål, stabilt försvar och en hel del annat) en tydlig taktik, att ligga lågt och kontra snabbt. Det får mig att undra om Sirius har någon taktik överhuvudtaget. Det ser ju likadant ut match efter match. Det som oroar mig är Milles och delvis spelarnas förnekelsesyndrom. Det pratas om att "bollen vill inte in" och "vi straffas hårt för våra misstag", som om det bara är otur. Och så rullar man på som vanligt och tror att det lossnar förr eller senare.
Coachingen var, som redan nämnts, underlig. Varför byta ut Jallow, som kanske inte var glänsande, men som ändå försökte?
Coachingen var, som redan nämnts, underlig. Varför byta ut Jallow, som kanske inte var glänsande, men som ändå försökte?
Det jag tycker jag framför allt såg vid en jämförelse mellan Häckens anfallsspel och Sirius var en idé. Häckens spelare hade tydliga roller, de visste var de skulle vara i olika moment, var de skulle springa, var det skulle täckas. Sirius spelare hade ingen aning. Det känns lite som att Milles instruktion till laget är "rulla runt bollen lite, så sakta som möjligt, Gallo måste ha bollen minst en gång per anfall, och om ni kommer nära straffområdet, skjut inte." Svensson behöver lyfta telefonen nu och sparka Mille åt helvete.
Gaffa: Har dom satt munkavle på Mille? Inget idiotuttalande i UNT efter matchen i alla fall. Han kanske sitter hemma och filar på sin avskedsansökan?
Det får mig att undra om Sirius har någon taktik överhuvudtaget. Det ser ju likadant ut match efter match.
Tyvärr verkar det som att du svarade på din egen fråga. Eller så glömde du slänga in ordet bra på ett lämpligt ställe.
Det riktigt sura är de defensiva problemen från förra året finns kvar. De har varit tydliga i de matcher jag har sett i år och verkar inte tas seriöst. Vi kan inte göra fyra mål i varje match så det verkar enklare att sluta släppa in minst två. Börja där.
Bigbadda:
Milles uttalande: "Jag tycker att vi hade kontroll över Häcken och hanterade deras snabba omställningar på ett bra sätt. Men vi är inne i ett stim där vi inte får in bollen." Hanterade deras snabba omställningar på ett bra sätt? Hahaha! Det var ju nära hjärtattack varje gång Häcken kontrade, tyckte då jag iaf. Sen att man inte får in bollen beror ju på att avsluten är utanför målramen och för få. Kan iofs inte förstå hur den där tilltrasslade situationen efter hörnan inte kunde bli mål.
Sirius verkar inte ha någon spelidé utan förlitar sig mycket på inviduella prestationer. Känns väldigt slumpartat alltihop. Och det går ju för sakta, Gallo trappar ner tempot rejält när han tar emot bollen, väntar 5-10 sek och sedan slår sin passning. Det blir alldeles för lättläst! Vi måste våga spela spelet som vi gjorde förra året: one touch. Inget drällande med boll.
Milles uttalande: "Jag tycker att vi hade kontroll över Häcken och hanterade deras snabba omställningar på ett bra sätt. Men vi är inne i ett stim där vi inte får in bollen." Hanterade deras snabba omställningar på ett bra sätt? Hahaha! Det var ju nära hjärtattack varje gång Häcken kontrade, tyckte då jag iaf. Sen att man inte får in bollen beror ju på att avsluten är utanför målramen och för få. Kan iofs inte förstå hur den där tilltrasslade situationen efter hörnan inte kunde bli mål.
Sirius verkar inte ha någon spelidé utan förlitar sig mycket på inviduella prestationer. Känns väldigt slumpartat alltihop. Och det går ju för sakta, Gallo trappar ner tempot rejält när han tar emot bollen, väntar 5-10 sek och sedan slår sin passning. Det blir alldeles för lättläst! Vi måste våga spela spelet som vi gjorde förra året: one touch. Inget drällande med boll.
Håller med Olle, börja där, för det är en så oerhört grundläggande sak. Varenda spelare som dräller med bollen och orsakar en kontring får en timmes extra löpträning som straff.
Tjenare!
Sur match. Vi skulle haft ett mål i alla fall. Den där bollen var inne. Kolla bilderna i sekvens. I nedan foto är bollen på väg ut igen.
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusABKHCken0201/photo#5203335591374738274
Stort bildspel:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusABKHCken0201/photo#s5203334358719122354
Sur match. Vi skulle haft ett mål i alla fall. Den där bollen var inne. Kolla bilderna i sekvens. I nedan foto är bollen på väg ut igen.
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusABKHCken0201/photo#5203335591374738274
Stort bildspel:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusABKHCken0201/photo#s5203334358719122354
Jahapp. Ett rött kort domaren missade också då. Man får inte hindra ett mål genom att vara i målet.
Jag tycker nog att ni är lite orättvisa mot Mille nu. Det är en klassiker numera att tränaren ska gå för att det går dåligt. Nä, spelarna får fan se till att passa felfritt. Löpstraff var en bra idé ;-) Sen finns det visserligen ett gäng spelare som förtjänar bänken. Jag håller med Erlingmark om Fredrik. Var är han? In med honom! Var är Hjalmar? In med honom! Var är Tighe? In med honom. Slutligen - Hochen måste friskna till
Instämmer med Fluffy, tränaren gör inget lag, spelarna måste ta sitt ansvar.
Vi måste ha tillbaka Ante i speldugligt skick, vi måste ha tillbaka Hochen i samma form som förra året, vi måste börja plocka poäng...
Jag är ingen Mille fan direkt men jag tycker inte han skall eller bör avgå nu. Spelarna måste fixa det här tycker jag. Visst har en ny tränare ett sätt att fungera på laget men jag tror inte det är ett alternativ för Sirius just nu även om Mille bör agera mer i sin roll vid sidlinjen.
Ante & Hochen måste komma tillbaka i storform om det här skall vända snabbt.
I övrigt tycker jag Gallo blandar och ger lite för mycket men samtidigt har han oftast inte så många bra passningsalternativ. I går mot Häcken var det ganska uppenbart tycker jag även om han får ta på sig en del bollar också. Deras spelare kunde passa runt utan större problem medans Sirius fick slå väldigt mycket svåra pass och när läget fanns kom det mest "sjukhus passningar".
Använd AGs snabbhet !!!
Ante & Hochen måste komma tillbaka i storform om det här skall vända snabbt.
I övrigt tycker jag Gallo blandar och ger lite för mycket men samtidigt har han oftast inte så många bra passningsalternativ. I går mot Häcken var det ganska uppenbart tycker jag även om han får ta på sig en del bollar också. Deras spelare kunde passa runt utan större problem medans Sirius fick slå väldigt mycket svåra pass och när läget fanns kom det mest "sjukhus passningar".
Använd AGs snabbhet !!!
Dags att gå på Rospiggarna speedway och insupa lite jävlaranamma atmosfär?
När laget match efter match underpresterar och visar upp en allt sämre inställning måste det till något radikalt för att vända den trenden. Spelarna klarar uppenbarligen inte av att göra det själva och Mille klarar det inte heller. Ett tränarbyte tror jag mycket väl skulle kunna få till den "nystart" spelarna skulle behöva. Någon som kan komma in och säga "nu gör vi så här istället". Jag tycket återigen att Mille visar att han är helt ok i medgång men när det går dåligt ärhan fixar han inte att gjuta mod i grabbarna. Att underprestera är en mental grej till 90% tror jag.
Om det dessutom är sant som det ryktas att spelargruppen också vill ha en ny tränare så stärker ju inte det hans aktier heller direkt..
Om det dessutom är sant som det ryktas att spelargruppen också vill ha en ny tränare så stärker ju inte det hans aktier heller direkt..
Milles jobb är att få igång spelare och lag. Såväl mentalt som spelmässigt. Punkt slut.
Sirius har hittils bara förlorat poäng mot topplag, så spelprogrammet har varit tufft i inledningen. När det börjar komma lite lättare lag trillar poängen in igen och allt kommer att kännas bättre.
Som Falkenberg då eller?
Falkenberg har ändå gått rent på hemmaplan, så de är inte direkt skit. Så visst har motståndet varit svårt, men det värsta är inte att vi förlorat, utan sättet vi har förlorat på.
Tycker att Sirius är lite som Öster i fjol. Vi har många bra spelare, men laget är felbalanserat, och det är för många medgångsspelare. Och båda lagen har en tränare som ser helt handfallen ut. Öster började iofs vinna när de bytte tränare, men då var det för sent.
Säger inte att Mille ska gå idag, men det finns inte mycket tid att vända trenden. Jag ger honom två matcher till, men ser det likadant ut mot Qviding och ESK, då måste han gå.
Tycker att Sirius är lite som Öster i fjol. Vi har många bra spelare, men laget är felbalanserat, och det är för många medgångsspelare. Och båda lagen har en tränare som ser helt handfallen ut. Öster började iofs vinna när de bytte tränare, men då var det för sent.
Säger inte att Mille ska gå idag, men det finns inte mycket tid att vända trenden. Jag ger honom två matcher till, men ser det likadant ut mot Qviding och ESK, då måste han gå.
Nu blir det långt igen.
Västra Sidan måste i sanning vara landets snällaste klack. Vi har 0-9 de senaste tre matcherna. Fyra poäng på sex matcher. På hemmaplan i år har vi tagit ett poäng. Sedan sommaruppehållet i fjol totalt åtta segrar varav åtminstone tre i helt betydelselösa matcher. Det är inget topplag vi pratar om direkt. Det är inte ens ett mittenlag. Det är ett bottenlag. Och det är därför endast målskillnad skiljer oss från nedflyttningsplats just nu. Och det är ju inte heller så att det finns ett gäng förmildrande omständigheter att skylla på så som att vi har haft otur i matcherna. Vi har helt enkelt inte ens varit i närheten av nära att ta poäng de senaste fyra matcherna.
Vad jag är mest orolig för är att hela klubben ska fortsätta att bara hoppas.
"Det är många omgångar kvar, det kommer att vända snart"
"Det finns en massa kvalitet i laget, det är avgörande i längden"
"Bara vi kan slipa bort de individuella misstagen kommer poängen att trilla in"
"Hoppas vi kan få in några bra förstärkningar, att Ante kommer tillbaka, att Hochen hitter formen, osv"
Jag är på allvar rätt skraj för denna typ av resonemang. Jag var det inför säsongen, och det finns liksom ingen anledning att ompröva det nu. Det är liksom, för att citera en känd siriuslegendar, som om det fanns en magisk låda i vilken man kan stoppa en frisk Ante, en Hochen i form, en Gallo, en kanskemålis i sommar och en massa andra saker. Och sedan bara löser det sig. Det är samma med Sirius spelsystem. Ge bollen till Gallo så kanske det löser sig.
Hela Studenternas igår var fullt av en massa människor iförda siriusfärger, inklusive undertecknad, som stod som tomma fågelholkar formade till frågetecken och inte hade en jävla aning om vad som måste göras.
Det är en sanning att man inte ska springa iväg och fatta förhastade beslut. Men det är lika mycket en sanning att beslut måste fattas innan det är försent. Jag är inte tillräckligt insatt i klubben för att veta exakt hur snacket går, vad det finns för en plan et cetera, men jag hoppas innerligt att vi alla slutar att bara hoppas. Slutar låter oss luras av segrar mot ett Djurgården där ingen vill vara med på plan. Slutar låta oss luras av tankar som att bara vi får första målet, bara vi får en seger så kommer det att lossna. Man måste ha en plan för hur det ska gå till också.
Jag har en massa tankar kring detta och alla tänker jag verkligen inte skriva i ett forum som detta, men följande känns som ett minimum av viktiga komponenter:
* Ta extern hjälp med den mentala biten. En grupp av 20 människor som ska jobba tillsammans under stor press men inte gör det bra mår inte heller bra. Tankar och känslor blir destruktiva och behöver kanaliseras i annat än att gnabba på varandra eller vända sig inåt och bli helt tyst (hörde ni många på plan eller bänken igår som snackade?). Jag tror att alla spelare, en och en, behöver bli lyssnade på och behöver samtala. Efter det behöver man göra det i grupp också. Dels önskar jag att arbetsgivaren, för det är faktiskt det Sirius är för spelarna, sätter sig ner med utvecklingssamtal och låter alla prata om vad de tycker funkar och inte. Dels önskar jag att man anlitar en extern expert.
* Låt alla spelare börja från noll igen på träningarna. Innan kvällens träning får inte Gallo vara bättre än Ian, Ekan bättre än Kim, Gurra bättre än Fernberg och så vidare. Det måste visas på träningen. Laguttagningen måste bli därefter.
* Nu ska jag säga delvis emot min förra punkt, men Fredrik och Elon måste spela. Jag håller med om att det finns flera som kan jonglera till mer än dem, men det är folk som jagar och smäller på och gör det enkla som saknas, inte de som slår klacktunnlar.
* Ägna nästa månaders träningar åt att nöta in ett systemspel där alla har extremt fasta roll, positioner och uppgifter - en vänsterback ska göra si och så, en offensiv innermitt si och så - i varje tänkbar matchsituation. Inte för att spela exakt så hela tiden, utan för att kunna göra det när alla är clueless. Men jag vill fan inte se spelarna ställa upp olika vid varje jävla fast situation! Korpnivå!
* Sluta hoppas
* Sluta hoppas
* Sluta hoppas - ja, det kommer en ny match om tre dagar. "Hoppas" inte att vi vinner den. Skaffa en ordentlig idé om HUR vi ska vinna den. Det MÅSTE inte lossna snart, det finns ärligt talat ingenting som tyder på att det kommer att lossna snart (möjligtvis det faktum att vi i de senaste tre matcherna mött BoIS, Assyriska och Häcken, men den som tror att det blir automatiskt lättare mot Qviding och ESK tror jag måste tänka om lite).
Med allt detta gnäll gnällt tror jag på en viktig komponent till. Fortsätta stötta laget, fortsätta hoppas (japp, paradoxernas mästare är här), fortsätta tänka positivt - att det här kommer vi att fixa. Men det allra bästa sättet att få spelarna att tro på sig själva är jag övertygad om är att vidta konkreta åtgärder.
Tjo, jobba lite kanske...
Västra Sidan måste i sanning vara landets snällaste klack. Vi har 0-9 de senaste tre matcherna. Fyra poäng på sex matcher. På hemmaplan i år har vi tagit ett poäng. Sedan sommaruppehållet i fjol totalt åtta segrar varav åtminstone tre i helt betydelselösa matcher. Det är inget topplag vi pratar om direkt. Det är inte ens ett mittenlag. Det är ett bottenlag. Och det är därför endast målskillnad skiljer oss från nedflyttningsplats just nu. Och det är ju inte heller så att det finns ett gäng förmildrande omständigheter att skylla på så som att vi har haft otur i matcherna. Vi har helt enkelt inte ens varit i närheten av nära att ta poäng de senaste fyra matcherna.
Vad jag är mest orolig för är att hela klubben ska fortsätta att bara hoppas.
"Det är många omgångar kvar, det kommer att vända snart"
"Det finns en massa kvalitet i laget, det är avgörande i längden"
"Bara vi kan slipa bort de individuella misstagen kommer poängen att trilla in"
"Hoppas vi kan få in några bra förstärkningar, att Ante kommer tillbaka, att Hochen hitter formen, osv"
Jag är på allvar rätt skraj för denna typ av resonemang. Jag var det inför säsongen, och det finns liksom ingen anledning att ompröva det nu. Det är liksom, för att citera en känd siriuslegendar, som om det fanns en magisk låda i vilken man kan stoppa en frisk Ante, en Hochen i form, en Gallo, en kanskemålis i sommar och en massa andra saker. Och sedan bara löser det sig. Det är samma med Sirius spelsystem. Ge bollen till Gallo så kanske det löser sig.
Hela Studenternas igår var fullt av en massa människor iförda siriusfärger, inklusive undertecknad, som stod som tomma fågelholkar formade till frågetecken och inte hade en jävla aning om vad som måste göras.
Det är en sanning att man inte ska springa iväg och fatta förhastade beslut. Men det är lika mycket en sanning att beslut måste fattas innan det är försent. Jag är inte tillräckligt insatt i klubben för att veta exakt hur snacket går, vad det finns för en plan et cetera, men jag hoppas innerligt att vi alla slutar att bara hoppas. Slutar låter oss luras av segrar mot ett Djurgården där ingen vill vara med på plan. Slutar låta oss luras av tankar som att bara vi får första målet, bara vi får en seger så kommer det att lossna. Man måste ha en plan för hur det ska gå till också.
Jag har en massa tankar kring detta och alla tänker jag verkligen inte skriva i ett forum som detta, men följande känns som ett minimum av viktiga komponenter:
* Ta extern hjälp med den mentala biten. En grupp av 20 människor som ska jobba tillsammans under stor press men inte gör det bra mår inte heller bra. Tankar och känslor blir destruktiva och behöver kanaliseras i annat än att gnabba på varandra eller vända sig inåt och bli helt tyst (hörde ni många på plan eller bänken igår som snackade?). Jag tror att alla spelare, en och en, behöver bli lyssnade på och behöver samtala. Efter det behöver man göra det i grupp också. Dels önskar jag att arbetsgivaren, för det är faktiskt det Sirius är för spelarna, sätter sig ner med utvecklingssamtal och låter alla prata om vad de tycker funkar och inte. Dels önskar jag att man anlitar en extern expert.
* Låt alla spelare börja från noll igen på träningarna. Innan kvällens träning får inte Gallo vara bättre än Ian, Ekan bättre än Kim, Gurra bättre än Fernberg och så vidare. Det måste visas på träningen. Laguttagningen måste bli därefter.
* Nu ska jag säga delvis emot min förra punkt, men Fredrik och Elon måste spela. Jag håller med om att det finns flera som kan jonglera till mer än dem, men det är folk som jagar och smäller på och gör det enkla som saknas, inte de som slår klacktunnlar.
* Ägna nästa månaders träningar åt att nöta in ett systemspel där alla har extremt fasta roll, positioner och uppgifter - en vänsterback ska göra si och så, en offensiv innermitt si och så - i varje tänkbar matchsituation. Inte för att spela exakt så hela tiden, utan för att kunna göra det när alla är clueless. Men jag vill fan inte se spelarna ställa upp olika vid varje jävla fast situation! Korpnivå!
* Sluta hoppas
* Sluta hoppas
* Sluta hoppas - ja, det kommer en ny match om tre dagar. "Hoppas" inte att vi vinner den. Skaffa en ordentlig idé om HUR vi ska vinna den. Det MÅSTE inte lossna snart, det finns ärligt talat ingenting som tyder på att det kommer att lossna snart (möjligtvis det faktum att vi i de senaste tre matcherna mött BoIS, Assyriska och Häcken, men den som tror att det blir automatiskt lättare mot Qviding och ESK tror jag måste tänka om lite).
Med allt detta gnäll gnällt tror jag på en viktig komponent till. Fortsätta stötta laget, fortsätta hoppas (japp, paradoxernas mästare är här), fortsätta tänka positivt - att det här kommer vi att fixa. Men det allra bästa sättet att få spelarna att tro på sig själva är jag övertygad om är att vidta konkreta åtgärder.
Tjo, jobba lite kanske...
Fint rutet igen, och jag håller absolut med om att det är idéer och en plan som måste till. Och att vi förlorat på ett väldigt oroväckande sätt. Dock tror jag fortfarande på en vändning, och när den kommer kommer laget att vara ettt helt annat. Men det gäller att få balans och harmoni som någon sa. En gruppterapeut kanske inte är en dum idé. Och nej, Falkenberg är inget riktigt topplag, men håller till på övre halven.
Om Erlingmark vore präst skulle jag fan i mig överväga att börja gå i kyrkan. Amen!
Sirius borde anställa Erlingmark som fritänkande konsult på heltid.
Sedan sommaruppehållet i fjol totalt åtta segrar varav åtminstone tre i helt betydelselösa matcher. Det är inget topplag vi pratar om direkt. Det är inte ens ett mittenlag. Det är ett bottenlag.
Det är en mycket viktig poäng. Kan inte låta bli att återigen dra parallellen till säsongen 2001. Efter ett grymt flyt på under halva säsongen tog flytet slut men känslan av att egentligen vara jävligt bra levde kvar flera säsonger. Man är inte bättre än vad man presterar. Så enkelt är det. Sen kan man tycka att man har potential men för att det ska vara något värt måste man veta hur man omsätter den potentialen till resultat.
Jag kan bara hålla med. Vi var bra och hade ett gudomligt flyt förra våren, men det är ett år sedan nu.
Det finns ju alltid ett speciellt sätt att spela fotboll på när den uppgjorda taktiken eller det förutbestämda systemet börjar knaka i fogarna. När spelare inte är i form eller skadade. Eller som mot Häcken där Sirius i andra halvlek inte verkade tro sig kunna vända matchen. Det vet alla tränare och spelare. Att alltså få en känsla av närvaro på planen. Det gäller att börja närma sig motståndarna, gnugga lite på hälsenor, vinna närkamper och visa lite hjärta. Kanske är det nu dags för Sirius att börja med, eller återuppta, någon slags modifierad grisfotboll för att ta några poäng och få tillbaks lite självförtroende och jävlaranama.
Bra matchrapport på [link=http://alltduvillvetaomsuperettan.blogspot.com]Allt du vill veta om Superettan[/link]
"De enda glädjeämnena i Sirius var Alexander Garcias fantastiska målvaktsspel och Gustav Segerström fantastiska Inspector Gadget-brytningar. I övrigt får hela laget underkänt för kvällens insats. Framförallt ska kanske Gallo, Tourang, Martin Ekström och Petter Österberg hängas ut för sina olovligt loja insatser."
"De enda glädjeämnena i Sirius var Alexander Garcias fantastiska målvaktsspel och Gustav Segerström fantastiska Inspector Gadget-brytningar. I övrigt får hela laget underkänt för kvällens insats. Framförallt ska kanske Gallo, Tourang, Martin Ekström och Petter Österberg hängas ut för sina olovligt loja insatser."
Det känns lite grann som att Sirius lockat spelare med falsk reklam. Ekan och Petter trodde att vi skulle fortsätta rulla ut motståndet på hemmaplan och tänkte att det kunde ju bli kul. Så blir det så här istället och då visar dom sitt ointresse.
Jag är heller inte för att sparka tränaren så fort det går dåligt (det kanske verkar så men) och jag skulle heller inte förespråka det om jag såg förbättringar i spelet. Men det är samma skitspel nu som det var mot BoIS och Assyriska, ingen förändring. Därför måste Mille gå eftersom han tydligen inte har nån som helst aning om hur vi ska ta oss ur det här.
Jag är heller inte för att sparka tränaren så fort det går dåligt (det kanske verkar så men) och jag skulle heller inte förespråka det om jag såg förbättringar i spelet. Men det är samma skitspel nu som det var mot BoIS och Assyriska, ingen förändring. Därför måste Mille gå eftersom han tydligen inte har nån som helst aning om hur vi ska ta oss ur det här.
Falkenberg har ändå gått rent på hemmaplan, så de är inte direkt skit. Så visst har motståndet varit svårt, men det värsta är inte att vi förlorat, utan sättet vi har förlorat på.
Instämmer. Det innebär också att jag tycker att IKS redan idag ska ha en back up-lösning med en trevlig, social person som kan komma in och få lite känsla i laget om nu inte Mille får igång det hela de närmaste matcherna. Nu är väl ekonomin kattskit, men Wikman är trevlig, kan trasa och finns i föreningen.
Helst vill jag nog att Mille ryker redan efter Qviding om det ser lika illa ut som hittills.
Är det inte rätt så skrämmande att vi aldrig, under 2008, har vunnit en match när motståndarna har fått första målet? Jag tycker att det är rätt så skrämmande.
Det är klart oroväckande och vittnar om brist på vinnarskallar i laget.
Spelartyper som Olle, Brekkan, Brännan, Daouda och även Tighe saknas enormt mycket för närvarande.
Spelartyper som Olle, Brekkan, Brännan, Daouda och även Tighe saknas enormt mycket för närvarande.
"Spelartyper som Olle, Brekkan, Brännan, Daouda och även Tighe saknas enormt mycket för närvarande."
Exakt och kanske läge att ta in någon av dessa? Om inte som spelare, så kanske som någon extra ledare? Brännan sitter ju inne med rätt mycket fotbollskunskap (tränare SAIF + U21) iaf. Saknar MP.
Brekkan var ett tungt avbräck, inte minst för organisationen! Publiksnittet som klubben har budgeterat känns allt ifrån realistisk om vi inte börjar att prestera på planen. 2500 är väl vad det kommer mot Dyngan.
Exakt och kanske läge att ta in någon av dessa? Om inte som spelare, så kanske som någon extra ledare? Brännan sitter ju inne med rätt mycket fotbollskunskap (tränare SAIF + U21) iaf. Saknar MP.
Brekkan var ett tungt avbräck, inte minst för organisationen! Publiksnittet som klubben har budgeterat känns allt ifrån realistisk om vi inte börjar att prestera på planen. 2500 är väl vad det kommer mot Dyngan.
m: Jag känner att Brännan ligger nära till hands. Och Mattias Eriksson vill jag ha tillbaka i Sirius.
Bland det värsta som kan hända nu är att vi i Västra Sidan börjar skita i allt och stanna hemma, jag känner tex att jag orkar fan inte ta mig till Uppsala för att se några grabbar latja lite med trasan och gå och vänta på slutsignalen, jag vill se jävlar annamma, ungefär som Tighe hemma mot J Södra ifjol.
Tyvärr kan jag varken ta mig till GBG i helgen eller vara på Studan nästa vecka på derbyt men hoppas att alla andra kan sluta upp och skrika lungorna av sig.
Tyvärr kan jag varken ta mig till GBG i helgen eller vara på Studan nästa vecka på derbyt men hoppas att alla andra kan sluta upp och skrika lungorna av sig.
Jag tycker vi (Västra) var rätt så hyfsade igår ändå. Trots ganska lågt antal höll vi igång så bra vi kunde. Bra uthållighet på "Sirius - Vi ger aldrig upp!" och "Kom igen Sirius!". Tyvärr hjälpte inte det.
Jag missar också derbyt nästa vecka, den enda hemmamatchen man missar för året. Skrik för mig också, alltså.
Jag missar också derbyt nästa vecka, den enda hemmamatchen man missar för året. Skrik för mig också, alltså.
[quote1211550515=Bigbadda]
Det känns lite grann som att Sirius lockat spelare med falsk reklam. Ekan och Petter trodde att vi skulle fortsätta rulla ut motståndet på hemmaplan och tänkte att det kunde ju bli kul. Så blir det så här istället och då visar dom sitt ointresse.
Problemet är ju att petter inte kan slå en passning rätt när killen börjar lobba hemåt då blir man mörk rädd.
Enligt mig så har nyförvärven inte presterat för fem öre därför ligger vi där vi ligger.
Problemet är ju att petter inte kan slå en passning rätt när killen börjar lobba hemåt då blir man mörk rädd.
Enligt mig så har nyförvärven inte presterat för fem öre därför ligger vi där vi ligger.
Kan man använda Bandy-Berglund? Han finns ju i klubben, men ändå utanför; är erfaren och att döma av följande ganska klok:
Berglund om prestationsångest:
- I idrott är det mycket prestationsångest och press - "vi måste ju vinna - annars åker vi ur..." Men det är viktigt att vi inte åker och är rädda på planen. Ingen i publiken vill ju se rädda spelare, och där tror jag att jag har en oerhört stor uppgift.
Från UNT för länge sedan
Tänker också Mille är klar nu; tror dock inte att det funkar med ultimatum, typ poäng mot Q och ESK, annars byte. Poäng / uteblivna poäng är ju på nåt sätt mest symtom på hur laget mår och fungerar. Och av vad jag läser saknas inställning och spelidé. Det är tränarens jobb. Punkt.
Poäng mot Q förändrar inte det, och mot ESK skulle ju Italienska landslaget kunna förlora om de kallade sig Sirius. Bara för att. En så vidrig match dröjer det länge innan vi behöver genomlida igen. Så styrelsen/krögaren bör fatta beslut utifrån nuläget.
In med hjälp utifrån, in med en enkel men trygg Siriusprofil på bänken och tacka Mille för den här tiden.
Precis, Berglund är nog inte helt fel