Om allt går som Frydman & co har hoppats på spelas matchen den 19:e juni, dagen före midsommarafton.
SC - omg. 4: ESK - Sirius
lååångt festande alltså
Inget datum klart?
nix. besked under dagen. eventuellt flyttas matchen mot lb.
Sjukt att ESK ska få som de vill. Jag har inga exakta siffror, men jag tror att en lördagsmatch drar mer folk än en vardagsmatch? Vad tror/vet ni? Nu när vi blev rövade på vår hemmamatch i omg. 3, tänker jag inte acceptera att några muppar från landsbygden ska få bestämma när vi ska spela. Klart vi ska ha kvar från lördagsmatch mot LB07, serien går väl före cupen dessutom?
Håller med Joint, kom fan inte och flytta på våra hemmamatcher igen, varken i tid eller rum.
tror inte det är esk som fubbar, utan (just det!) svff.
Clowneri!!
Skicka b-laget i så fall rakt av.
Skicka b-laget i så fall rakt av.
Nej, skicka bästa laget. Vi ska dit också. Protestera genom att åka ur SC när vi kan gå till kvarsfinal tycker jag bara är puckat. Däremot tycker jag att någon borde ta SvFF i örat.
Jaha, det blir cupmatch den 28:e, och LB-matchen flyttas till 1 juli. Det suger verkligen balle att cupen helt plötsligt prioriteras högre än serien.
Fast å den andra sidan så får vi ju tillfälle att gå på Hamnfestivalen och äta langos och njuta av artister som Nordman, Basic Element och Amy Diamond. Hurra hurra!
Fast å den andra sidan så får vi ju tillfälle att gå på Hamnfestivalen och äta langos och njuta av artister som Nordman, Basic Element och Amy Diamond. Hurra hurra!
Ahh, vad värdelöst. En söndagsmatch är väl OK, men trist att vi ska behöva flytta på en seriematch som ska spelas på en lördag. Jäkla cup, men ställ upp med bästa manskap på banan (såklart) och spela ut ESK ur cupen.
Trots allt kan jag tycka att det är lite bra om alla cup-matcher spelas på samma dag, men då får man väl förfasiken se till att planera.
Trots allt kan jag tycka att det är lite bra om alla cup-matcher spelas på samma dag, men då får man väl förfasiken se till att planera.
Det är ju dumt att planera in seriematcher som krockar med de i förvägbestämda cupdatumen. Där får väl Sirius kanske skylla sig själva till viss del. Men de allsvenska lagen har spelledigt under cuphelgerna, så cupschemat känns väldigt anpassat för de allsvenska lagen, och väldigt oanpassat för superettanlagen.
Dessutom, om vi går vidare så spelas kvartsfinalerna 10:e juli, alltså mitt i det redan obefintliga sommaruppehållet. För våra spelares hälsas och motivations skull så hoppas nästan jag att vi blir utslagna, de blir väl alldeles utbrända annars.
Joint: LB-matchen blir på en sugande tisdag, inte på en skön söndag.
Dessutom, om vi går vidare så spelas kvartsfinalerna 10:e juli, alltså mitt i det redan obefintliga sommaruppehållet. För våra spelares hälsas och motivations skull så hoppas nästan jag att vi blir utslagna, de blir väl alldeles utbrända annars.
Joint: LB-matchen blir på en sugande tisdag, inte på en skön söndag.
Undrar vad LB 07 tycker? De drabbas ju nästan mest. Hamnfestivalen lär ju vara svinkul, eh? Läge för att inte glida runt med Siriushalsduk där bland sockervadden och bungyjumpingen.
Ajajaj! Jag trodde det var 1 juNi, inte juLi. Tisdagar suger hårt. Helvete.
Det var fan inga bra band på den där festivalen alltså. Hade hoppats på Mob 47 och Avskum.
EM känns felplanerat för Superettan, lägg ned EM
Det är typiskt. Här jag har tillsammans med en bunkefloing ända sedan spelprogrammet blev klart planerat att dra med en massa folk från Stockholm och titta på fotboll och parta. En grundläggande förutsättning har hela tiden varit att matchen spelas på en lördag och inte samtidigt som en EM-match. Det var således upplagt för en skön dag/kväll. Men icke då. Jag har känslor nu och det är inga bra känslor.
Finns det verkligen bunkefloingar?
Är inte det diskriminerande mot alla limhamnare?
"Varför inte klämma "Sirius supportrarna" på lite fakta, när ESK låg i Allsvenskan(o Sirius i div 5) då stod dom minsann på Enavallen i ESK klacken å hejade, snacka om medgångssupportrar.."
-Engan/Gröna Stå
Nån som känner igen sig?
-Engan/Gröna Stå
Nån som känner igen sig?
Öh, va?
>>Erlingmark
Ungefär så reagerade jag också.
Ungefär så reagerade jag också.
Öh, va? Som så många gånger förr är det rent bullshit. Engan måste vara mytoman. Eller så får han gärna utveckla det där... Eller, finns det verkligen någon i Västra Sidan som varit med i Green Spanners?
Edit: Äh, han är väl bitter iom att deras buss till BP blev inställd p.g.a för få anmälningar trots 30:- t.o.r. Nu är han den enda som vill se ESK.
Edit: Äh, han är väl bitter iom att deras buss till BP blev inställd p.g.a för få anmälningar trots 30:- t.o.r. Nu är han den enda som vill se ESK.
Sirius låg inte i div5 när ESK spelade allsvenskt, de låg i samma serie som ESK hamnade i två år efter sin allsvenska förnedring, 0-6 mot Bajen var en ren njutning.... kunde ha blivit det tredubbla om Bajen inte hade lekt för mycket och tex satte Sulan på topp.
Engan "Klart att dom stod å hejade med ESK när vi låg i AS, men då i grönsvarta tröjor... som dom kivades om att hålla i hörnen på overhaeden. Förstod att dom skulle nappa på det. :O)"
uBo "Haha riktiga medgångs supportrar!"
Ja... och vilka var det som grävde ned sig under marken efter ESK's degradering? Svar: Green Spanners. Hur fan kan de tro att Västra Sidan består av ett gäng gamla GS:are? Bönder...
uBo "Haha riktiga medgångs supportrar!"
Ja... och vilka var det som grävde ned sig under marken efter ESK's degradering? Svar: Green Spanners. Hur fan kan de tro att Västra Sidan består av ett gäng gamla GS:are? Bönder...
Engan har kvalificerat sig i samma låga division som UbO. Dvs icke läs- eller skrivkunniga samt nollor. Fortsätt dröm om att vara lika trevliga och skönsjungande som Västra
Heheh vilket ordbajs men det hör till, väl mött på torsdag boys....sen välkomna till sköna Gröna Enköping för respass ur Cupen ;)
>>grönastå
Jag betvivlar inte Engans ord när han säger att det var folk från Uppsala som åkte till Enköping för att kolla på Allsvensk fotboll. Däremot ställer jag mig mycket tvekande till att någon av våra ca 130 medlemmar var nån av dem. Ok?
Jag betvivlar inte Engans ord när han säger att det var folk från Uppsala som åkte till Enköping för att kolla på Allsvensk fotboll. Däremot ställer jag mig mycket tvekande till att någon av våra ca 130 medlemmar var nån av dem. Ok?
Respasset ut cupen tar jag med glädje... (Fortfarande arg och bitter på förbundet).
På off (schema) står det att Sirius ska spela både mot LB 07 och Enköping 28:e juni. Det kan väl ändå inte stämma?
nej, matchen mot lb blir med stor säkerhet den 1 juli, dock är inte tidpunkten spikad (och lb har inte gett slutligt klartecken än).
2,5 vecka kvar till den stora drabbningen! Kanske läge att boka buss och ta in anmälningar, eller vad säger styrelsen om bussresa?
Jag hänkar iaf:
1. Joint
Jag hänkar iaf:
1. Joint
Jag avanmäler mig i protest!! Dessutom gör jag det innan jag har anmält mig!! (Jag är fortfarande arg och bitter och hoppas vi förlorar med 19-0)
1.joint
2.RRR
2.RRR
När spelas cup-matchen då? Och när spelas seriematchen mot LB?
skitsamma du ska med
Vet inte om datumen är spikade, men enligt off sidan spelas ESK-Sirius 28/6 och Sirius-LB 1/7.
jo, dom datumen gäller.
Det stämmer. Har LB07 accepterat datumet btw? Men vafan, klart vi ska åka. Det vore kul om det gick bra i cupen nu när det går så dåligt i serien... Garry, det finns inte så mycket att protestera åt i nuläget. Som det är nu (hemmalag på hemmaplan) är det ju som det ska vara, synd bara att inte vi hade någon teoretisk chans till att få hemmaplan denna omgången.
Kom igen nu! Krossa Dyngan! Vidare i Cupen!
Kom igen nu! Krossa Dyngan! Vidare i Cupen!
Jo, är man gammal och bitter kan man alltid protestera, särskilt i efterhand!! Jag är fortfarande arg för att Hasse Selander fick gå till HBK gratis 1975!!!
Fast mer seriöst sätt, så tycker jag faktist att cupen är rena träningsmatchen i nuläget. Ser ingen som helst anledning att riskera något, seriepoäng är vidrigt mycket viktigare.
Fast mer seriöst sätt, så tycker jag faktist att cupen är rena träningsmatchen i nuläget. Ser ingen som helst anledning att riskera något, seriepoäng är vidrigt mycket viktigare.
Är vi bara 2 st som vill åka till Dynghåla? 16 dagar kvar...
Jag är på festival då. Hade gärna åkt annars..
För övrigt tycker jag att man ska hålla isär matchtrådar och resetrådar, men det är ju bara jag..
För övrigt tycker jag att man ska hålla isär matchtrådar och resetrådar, men det är ju bara jag..
Är det någon bussresa på g?
Verkar råda en inofficiell bojkott?
Jag kan som reseansvarig säga att jag inte riktigt har orken att rådda ihop till en buss. Tror tyvärr inte att förutsättningarna finns, men rasar det in intresseanmälningar så får jag väl tänka om.
Jag stryker mig och åker på Arvikafestival i stället
Fast... Arvikafestivalen är 3-5 juli, ESK - IKS är 28 juni.
Vore kul med lite "uppslutning".
Vore kul med lite "uppslutning".
Ska hjälpa farmor flytta den helgen så jag kan inte åka, inte heller ordna nån resa.
Jag tror att det kommer bli ganska bra uppslutning. Enköping ligger ju dock olyckligtvis så nära att folk hellre tar sig dit för egen maskin, t ex jag.
För övrigt skulle det va riktigt kul att gå vidare så man har nåt att glädjas åt den här säsongen. Jag tänker förstås på allsvenskt motstånd på studan.
För övrigt skulle det va riktigt kul att gå vidare så man har nåt att glädjas åt den här säsongen. Jag tänker förstås på allsvenskt motstånd på studan.
klart det vore bra att gå vidare. att vara bland de 16 sista i svenska cupen har vi verkligen inte blivit bortskämda med, och marknadsavdelningen skulle knappst klaga över en hemmamatch mot vettigt motstånd. men först ska vi ta esk på enavallen, och det var ett tag sen sist...
Jag är nog bitter över den stulna Djurgårdsmatchen fortfarande, det är därför jag inte klarar av att bry mig om cupen. Och man längtar inte till Enahandavallen heller.
Sen är jag faktiskt seriöst orolig över hur spelarna skulle må av att inte få något sommaruppehåll. Om nästa omgång i cupen spelas 10 juli blir det längsta sammanhängande uppehållet 10 dagar. Känns som att spelarna är tillräckligt slitna som de är.
Sen är jag faktiskt seriöst orolig över hur spelarna skulle må av att inte få något sommaruppehåll. Om nästa omgång i cupen spelas 10 juli blir det längsta sammanhängande uppehållet 10 dagar. Känns som att spelarna är tillräckligt slitna som de är.
jag missar också cupmatchen om det är lördag den 28 juni. Det känns lite synd för jag gillar derbyn.
Jag är så trött på allt som har med Enköping att göra så jag känner mig inte ett dugg sugen att dra dit. Får se hur jag gör.
Oroväckande, ska vi bli utsjungda av Gröna Få? Vi är ju snart Västra Få!
Ett derby kan man ju bara inte missa, tycker jag... men det får bli socialsnöre dit då. Trist.
Ett derby kan man ju bara inte missa, tycker jag... men det får bli socialsnöre dit då. Trist.
Vi lär aldrig bli utsjungna för de sjunger ju inte, de trummar bara
dags för första foruminlägget ,från en 20årig siriusfanatique som än så länge bara har råd att stå på "fel" sida av studan. kan berätta att jag var en såndär unge som gick på alla matcher och härmade de häftiga äldre killarna i VS på bandymatcherna när jag var i 12-13 årsåldern.
så jag tror nog att iaf en del av de där kidsen just nu utvecklas till riktiga siriushjärtan, och då får man ta att dom är lite bångstyriga. jag tror att dom ser upp till er!
hopppas vi ses på enavallen, VINNA CUPEN VINNA CUPEN VUNNA CUPEN!
så jag tror nog att iaf en del av de där kidsen just nu utvecklas till riktiga siriushjärtan, och då får man ta att dom är lite bångstyriga. jag tror att dom ser upp till er!
hopppas vi ses på enavallen, VINNA CUPEN VINNA CUPEN VUNNA CUPEN!
Kan informera dig om att det kostar lika mycket att stå på Västras sektion som att stå på "fel" sida.
Tsss... Västra läktaren är inte "fel" sida, det är rätt i allra högsta grad. Synd bara att inte majoriteten i VSS tycker det. ;(
Vinna cupen - javisst! Hade tänkt fixa tifo till cupmatchen, men i och med det svala intresset känns det också lite svalt (?).
Vinna cupen - javisst! Hade tänkt fixa tifo till cupmatchen, men i och med det svala intresset känns det också lite svalt (?).
Hmm, nån som är lite dålig förlorare.....;)
Dålig förlorare eller inte. Johanns inlägg borde vara nog bevis för en flytt tillbaka till västra!!
Jag kräver fortfarande omräkning av röstsiffrorna... Och kommer med Al Gore'sk envishet att göra det i all oändlighet!!
Det visar om inte annat att vi måste nå ut med information bättre i alla fall. Alla måste veta att man får stå lika billigt hos oss.
Håller med... Dock ser man bättre på mitten än på kanten, eller vad säger du Garligur? :) Att missa 1-1-målet mot MAIF p.g.a vinkeln/pelare(?) var väl ändå droppen? ;) Fördelarna på Västra är många, fördelarna på Östra är väl bara en: taket.
Edit: Inför -07 sades det ju vara krav från SvFF att hemmaklack och bortaklack var tvungna att stå på olika läktare. Men det kravet råder väl uppenbarligen inte längre, då vi hade en omröstning om detta och då vi stod på samma sida som Zelge på "Jallavallen".
Krossa ESK!
Edit: Inför -07 sades det ju vara krav från SvFF att hemmaklack och bortaklack var tvungna att stå på olika läktare. Men det kravet råder väl uppenbarligen inte längre, då vi hade en omröstning om detta och då vi stod på samma sida som Zelge på "Jallavallen".
Krossa ESK!
Finns många fördelar med Östra:
1. Vi syns i TV
2. Ibland får man med sig de sittande till vänster om oss
3. Det är varmare
4. Man får en schysst bränna
5. Det finns tak
6. Inget TV-torn
7. Vi blir en naturlig del av publiken, ist för att alienera oss på Västra
8. Majoriteten vill stå på Östra
1. Vi syns i TV
2. Ibland får man med sig de sittande till vänster om oss
3. Det är varmare
4. Man får en schysst bränna
5. Det finns tak
6. Inget TV-torn
7. Vi blir en naturlig del av publiken, ist för att alienera oss på Västra
8. Majoriteten vill stå på Östra
Personligen går ju jag först och främst på fotboll för att se fotboll (duh) och därför är dina argument 1-8 för mig värdelösa. För mig räcker det med ett enda argument.
1. Man ser matchen bättre från Västra.
Ja, men nu hade vi ju en omröstning och resultatet blev att vi ska stå på östra, så varför har vi denna diskution?
Personligen går ju jag först och främst på fotboll för att se fotboll (duh) och därför är dina argument 1-8 för mig värdelösa. För mig räcker det med ett enda argument.
Word!
Jo men det är ju det här som är demokrati. Man låter folk rösta och rösta och rösta igen och sedan rösta fler gånger. Till slut så röstar folk rätt och då har man ett demokratiskt fattat beslut.
Jag förbehåller mig rätten till min åsikt. Jag står med klacken på Östra eftersom vi tydligen har beslutat att det ska vara så, men jag gör det mot min vilja. Dock tycker jag gott och väl att man kan ta upp frågan igen till nästa säsong.
Om man vill flytta till västra läktaren så får man väl ta upp det på årsmötet nästa år. Alternativt om tillräckligt många vill det får man väl ta en ny omröstning innan nästa års säsongskort trycks. IKS vill väl ha reda på sånt härnt en stund innan. Personligen skulle jag nog gärna se att vi stod på Östra en säsong till, enbart för att omröstningen fortfarande är ganska färsk. Det skulle vara en aning rörigt om Östra/Västra-falangerna skulle begära votering om det här varje år. Men det bestämmer inte jag.
Man märker väl när opinionen växer. När vi ändå har ämnet uppe :) så hade nog omröstningen i vintras en del i övrigt att önska gällande röstsiffror och annat. Det var väl typ 50 som röstade (26 mot 24?) av 150? om jag inte minns fel. Att sedan omröstningen skedde väldigt snart efter att frågan tagits upp och utan en ordentlig debatt innan förbättrar ju inte kredibiliteten direkt. Med detta sagt tycker jag att man bör ta upp frågan igen nästa år, om intresset finns vill säga. Ingen kan ju säga att det var en promenadseger utan tvivel eller tveksamheter..
Bitter? Jag? ;)
Bitter? Jag? ;)
He he.. Det får bli en stående punkt på årsmötet!
suck, det skulle bli ett jävla flyttande hela tiden, flyttar klacken till västra igen så blir jag kvar på östra
Nuvarande är ingen ståplats sektion. Västra är bättre. Varför vill man inte flytta tillbaka? Det finns nog som sagt mer fördelarna på Västra "sidan".
Vad trist att det inte går någon buss, tänkte anmäla mig just.
Vad trist att det inte går någon buss, tänkte anmäla mig just.
suck, det skulle bli ett jävla flyttande hela tiden, flyttar klacken till västra igen så blir jag kvar på östra
Haha va nog det gubbigaste jag hört, blir ett jävla flyttande är väll andra gången på typ 10 år. Vill stå på östra om vi får flytta oss mer in i mitten sikten nu e dålig, men vi har röstat fram östra just nu så låt oss ta upp diskussionen efter säsongen inget att göra något åt nu.
Ja, när man stod relativt centralt på Östra var det lite bättre. Det var väl då man fick med sig lite extra publik också.
Man kan konstatera att skulle omröstningen ske på forumet så skulle Västra ha vunnit promenadseger. Därför tvivlar jag på att opinionen skulle ha växt. Västraförespråkarna är en smula mer verbala.
Men omröstningen genomfördes på ett bra sätt, minns jag rätt så hade man 2-3 veckor på sig att bestämma sig, så det går inte att säga nåt om det. Dessutom så kan man knappast såga den bara för att ca hälften röstade, vi hade ca 120 medlemmar och drygt 60 röstade. Det är lika bra som parlamentsval i de flesta europeiska länder.
Hur som helst, som moderator borde jag väl uppmana oss alla till att hålla oss till ämnet.
Men omröstningen genomfördes på ett bra sätt, minns jag rätt så hade man 2-3 veckor på sig att bestämma sig, så det går inte att säga nåt om det. Dessutom så kan man knappast såga den bara för att ca hälften röstade, vi hade ca 120 medlemmar och drygt 60 röstade. Det är lika bra som parlamentsval i de flesta europeiska länder.
Hur som helst, som moderator borde jag väl uppmana oss alla till att hålla oss till ämnet.
Håller med Tobbe, det lät precis likadant när vi hade omröstningen, de som hördes här var de som vill vara på västra.
I gubbig grinighet tror jag folk lurades av falska förspeglingar... Det var bättre på östra första matchen när vi fick stå en sektion in. (även om jag givetvis förutsåg eländet och röstade väst)
Garligur, otack är ju som bekant världens lön, så var nöjd med falska förespeglingar.
Om vi nu skulle ta oss vidare i cupen, hur ser då lottningen ut. Har vi större chans att få hemmamatch den här gången?
Ja
Mot allsvenskt motstånd?
Om vi lottas mot Allsvenskt motstånd blir det med stor sannorlighet hemmaplan. Eftersom att vi har bortaplan denna omgång också. Men först ska vi ta oss an ESK på Enavallen, det blir ingen mumsbit direkt. Vi måste ge allt!
Bortamatch nästgårds, derby mot ärkerivalerna och dramatisk cupmatch som kan ge kvartsfinalplats.
Jag ser med stor spänning fram mot lördagens match!
Jag ser med stor spänning fram mot lördagens match!
Hur åks det till Enahandavallen?
bra fråga. jag och äldsta sonen ska dit iaf. eventuellt har vi bil.
Tror dessvärre att jag får avstå. Har jobbat varje dag sen förra söndagen. T o m en ordf måste få vila.
Jag kanske är fördomsfull men av någon anledning tror jag att om ESK förlorar så kommer GS att slå fast att Cupen inte betyder nånting och att det var bra och smart att de förlorade och att Sirius/VSS är så ofattbart töntiga när de över huvudtaget bryr sig om en sån totalt meningslös sak. Om de vinner så är det årets viktigaste match och Cupen är en väg ut i Europa och de kommer att spela i UEFA-cupen och Sirius är lillebror, osv, osv.
Jag är sugen på att åka en bil från Knivsta, nån mer som är på? Egget, Kniv-Jonas o Kniv-Björn kanske?
Jag åker åt motsatt riktning i ren gubbig protest!! Farbror, jag tycker du är oroande ungdomligt förlåtande när det gäller denna fråga. Här gäller att ha en ack så viktig gubbigt oförsonande inställning!!
Jag skall sona! Är det kompenserande gubbigt att gå till Clas Ohlsson och klaga på att min påse med 100 skruv i själva verket bjussade på 102 dito?
Jag är sugen på att åka en bil från Knivsta, nån mer som är på? Egget, Kniv-Jonas o Kniv-Björn kanske?
Jag o björn funderar på att åka men dom har ju hamnfest eller va fan det heter så kanske blir några öl.
Åhå, ni ska kolla på Amy och ta en bira
Kan förresten meddela att jag tvättat min mobil och därför lyckats radera alla tfn-nummer jag nånsin haft så om ni vill bli nådda av mig så kan ni antingen slå en signal eller maila tfn nummer så jag kan lägga in dem på nytt så snart jag fixat en ny tfn, har en låne-tfn f.n. så detgår att ringa
vi har tre platser kvar i bil för upplockning längs bärbyleden.
Väl gubbat Farbror!! Nu känns livet tryggare igen....
Hornby + lill-Hornby behöver bilplats tror jag....
Iofs, men Bärbyleden känns lite off. Firma Hornby är inställd på en liten trevlig bussutflykt.
Flaggorna borde skickas med någon som kommer åka bil. Jag kommer åka buss.
beroende på en del övriga saker kan det kanske hämtas. jag ringer om det verkar bli läge, hornby.
Om det rullar bil vore det bra, och bra sätt att frakta flaggorna på, men kan säkert klämma in det i UL-bussen också som jag förmodligen åker. Om det inte råkar finnas plats i någon bil? :)
Att försöka formera en startelva till denna match är inte det lättaste. Någon slags kompromiss mellan att vila småskadade/slitna spelare och göra allt för att vinna och avancera i cupen kanske?
Jag kan tänka mig följande uppställning:
Garcia - Tengan, Fernberg, Nordh, Luggen - Ekan, Fredrik, Mani, Petter - Hochen, AG
Garcia behöver hålla sig a jour med hetluften. Låt Gurra vila sin fot inför LB07. Ekan och Hochen var ju bänkade mot Jönköping och behöver spela. Gallo behöver med ålderns rätt vila. Inga som helst risker med Ante och Love.
På bänken kan vi ha Milan, Kim, Elon, Antou och Palmqvist. Det kan ju bli förlängning...
Jag kan tänka mig följande uppställning:
Garcia - Tengan, Fernberg, Nordh, Luggen - Ekan, Fredrik, Mani, Petter - Hochen, AG
Garcia behöver hålla sig a jour med hetluften. Låt Gurra vila sin fot inför LB07. Ekan och Hochen var ju bänkade mot Jönköping och behöver spela. Gallo behöver med ålderns rätt vila. Inga som helst risker med Ante och Love.
På bänken kan vi ha Milan, Kim, Elon, Antou och Palmqvist. Det kan ju bli förlängning...
Håller med Hornby om att det bör vilas en hel del. AG o kanske Petter får gärna ligga på massagebänken också för min del.
ag är ung och kan springa. hoppas få se olausson i spel, där finns sparkapital.
Semester är ju trevligt men tyvärr har jag i år lyckats "tajma" ledighetsperioderna så illa att det verkar som mitt nästa tillfälle att se Sirius är hemma mot Degen 4 augusti. Högst eventuellt kan jag även se Åtvid-matchen hemma i mitten av juli.
Hur som helst, se till att skrika som fan och hjälpa grabbarna att slå ut Enköping ur cupen. Finns ju några godbitar kvar som man gärna skulle se på Studan i en eventuell kvartsfinal. Bajen, Blåvitt och kanske även Elfsborg borde kunna dra lite folk till Studan och halvkompensera för Gävle-fiaskot. Fast med vår vanliga cup-tur så får vi väl Valsta borta om vi går till kvarten...
Hur som helst, se till att skrika som fan och hjälpa grabbarna att slå ut Enköping ur cupen. Finns ju några godbitar kvar som man gärna skulle se på Studan i en eventuell kvartsfinal. Bajen, Blåvitt och kanske även Elfsborg borde kunna dra lite folk till Studan och halvkompensera för Gävle-fiaskot. Fast med vår vanliga cup-tur så får vi väl Valsta borta om vi går till kvarten...
Jag åker en bil från Knivsta via Uppsala o tar med Kniv-Jonas, Kniv-Björn och Sam. En liten person kan också få åka med.
Hur många ska åka till E'ping? 10-20? Jag är upptagen med bandet. Spela råpunk.
dissteffe: Lägg på en nolla. Allt annat under det vore bedrövligt. Vilken tid har ni som åker UL-buss tänkt att åka?
14:45 kanske låter bra? Men då har man ingen som helst marginal för vägarbeten och sånt i Dynghåla.
Det är en bra bit att gå till Enavallen från busstationen kan jag säga. Säkert 20 minuter att gå. Själv åker jag förmodligen om inte förkylningen däckar mig totalt, men då åker jag från Stockholm.
Jag åker en bil från Knivsta via Uppsala o tar med Kniv-Jonas, Kniv-Björn och Sam. En liten person kan också få åka med.
Jag gissar att ni åker vi a U-a? Jag är liten och stoppar gärna in mig i den bilen.
OK, du är påtänkt, ring mig så att jag får in ditt tfn nummer eftersom jag tvättat bort alla nummer från min mobil
Från esk.nu:
Biljettinformation ESK-Sirius
Sittplats 100:-
Ståplats från 18 år 60:-
Ståplats 10-17 20:-
Säsongskort gäller som vanligt denna match.
Sirius har egen entré & egen sektion på ståplats, 60:-
Biljettinformation ESK-Sirius
Sittplats 100:-
Ståplats från 18 år 60:-
Ståplats 10-17 20:-
Säsongskort gäller som vanligt denna match.
Sirius har egen entré & egen sektion på ståplats, 60:-
det finns ngt erbjudande med unt-kort för dom som vill lugga ESK på någon peng.
Jag börjar bli ganska nyfiken på truppen, släpps den inte snart?
Ett litet tips för er som ska åka buss från UA ta buss 804 till Gustafs Adolfsplan så har ni max 7-8 min till Enavallen, syns där :)
Hur går tågen från sthlm och stannar alla tåg mot västerås och örebro i enköping?
Foley: Sök på www.sj.se.
så, nu ligger truppen uppe.
Antagen startelva:
Milan
Tengan - Nordh - Fernberg - Luggen
Petter - Ekan - Mani - Kim
AG - Antou
Antou får chansen från start med tanke på att det är cupmatch. Eller jag hoppas det i alla fall.
Milan
AG - Antou
Antou får chansen från start med tanke på att det är cupmatch. Eller jag hoppas det i alla fall.
jag tror på :
regn
0-0
straffar
vinst
327pers
regn
0-0
straffar
vinst
327pers
Vi som inte har möjlighet att ta sig till enköping kan lyssna på webbradio http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/sport/index.asp
Antagen startelva:
Milan
AG - Antou
Låter som en rätt trolig startelva. Jag skulle dock sätta in Olsson istället för Ekan om jag fick bestämma .
1-0 til esk. traditionens makter är för starka. Men det blir nästan 2000 på läktarna.
Edit: uups 200 ;)
Edit: uups 200 ;)
Var kommer dom 2000 ifrån? Jag tror på högst 500. Jag håller med om att Fredrik borde spela istället för Ekan.
Knappast 2000, snarare 500
Jag prövar en gubbig sil på "under 1.5" till 4.33. Osamba på Enahandavallen inför 435 personer!
Ajajaj...
1-4 borta mot ESK FUSK.
Hur kunde det bli så här?
511 på läktarna, inte så festligt det heller.
1-4 borta mot ESK FUSK.
Hur kunde det bli så här?
511 på läktarna, inte så festligt det heller.
Ett monumentalt fiasko som Sirius förmodligen aldrig kommer att repa sig ifrån.
nej, såhär illa får det inte se ut, oavsett om man fokuserar på serien. första halvlek idag innehöll inte en ljusglimt. men det kommer att se annorlunda ut på tisdag
Skillnaden blir väl motståndet och arenan eller?
Jag är nöjd!! Är fortfarande så bitter att jag ville se oss åka ur med dunder och brak!!
På tisdag gäller det..... synd att man inte hinner i tid till matchen..... (bitter igen).
På tisdag gäller det..... synd att man inte hinner i tid till matchen..... (bitter igen).
jag tror att det är en del andra saker som kommer att vara annorlunda också. ett visst antal platser i startelvan, till att börja med.
Jag kommer att bli mycket förvånad om Garcia, Nordh, Kim och Antou startar på tisdag...
Jag har fortfarande inte hämtat mig. Mörker över bygden.
VI har alltså ingen som helst bredd i truppen? Det känns ju ganska dystert att Sirius B ska behöva bli förödmjukade av Sveriges tråkigaste lag.. Man hade ju hoppats på att de spelare som inte har en plats i ordinarie elva skulle vara lite sugna på att försöka spela sig till en sådan, men så verkar inte fallet ha varit. Trist.
Nya tag på tisdag!
Nya tag på tisdag!
Jag tycker det är imponerande hur Nordh, Garre och Antou lyckas spela sig ur startelvan hela tiden. Jag tycker att gaffa antyder comeback av Ante eller Sunshine.
Jag brukar inte lämna en match innan slutsignalen men igår åkte jag hem i paus. Uselt!
Bedrövligt. Vilken "cupfest"! Jaja, bara att koncentrera sig på årets tråkserie istället. *Ante Eriksson, fyra backar drog Hr Eriksson...*
AVGÅ ALLA
Skit i cupen. Nu krossar vi LB istället som hämnd.
Skit i cupen. Nu krossar vi LB istället som hämnd.
E det så enkelt att bara säga skit i det när vi åker en lördags eftermiddag för att se sc, och alla spelare verkar skita i matchen. Jag tycker att alla spelare borde skämmas för inställningen och uppträdandet på plan.
Nu slapp jag se eländet och det är möjligt att man skulle vara mer upprörd om man hade det. Men jag tycker att det är skönt att skiten är över. ESK får gärna fortsätta slita ut sig i cupen. Jävla tramsturnering.
Det är straffet för att du åkte dit! Du skulle gjort som jag, åkt åt andra hållet i ren protest!!
Man kan inte ens kalla gårdagens lag för Sirius B, det var ju faktiskt majoriteten A-lagsspelare. T.ex Tengan, Fernis/Nordh, Luggen, Olsson, Ekan, Mani, Hoch osv. Om det är Kalle Anka-status på cupen, är det Teletubbies-status på våra spelares inställningar!! 4-1 mot dynghåla och bristande inställning, det är förjävligt. Löjligt att inte satsa på cupen heller för den delen. Tänk vad kul det skulle vara med Peking hemma i år igen, eller låt oss leka med tanken, europacup-spel. Flott-Bosse ska ha viss cred för att han tar cupen på allvar och ser möjligheterna i den.
Spontant gillar jag cupen. Själva idén med utslagsturneringar är fantastisk. Samtidigt vill jag att mitt lag ska vinna alla tävlingsmatcher och definitivt dem mot ESK.
Ändå måste jag säga att jag är rätt tacksam för att Sirius inte ska spela en tävlingsmatch med a-laget den 10:e juli som inte är serien.
Ändå måste jag säga att jag är rätt tacksam för att Sirius inte ska spela en tävlingsmatch med a-laget den 10:e juli som inte är serien.
Joint: Sirius hade i alla fall blivit krossat mot allsvenskt motstånd i nästa omgång så det spelar ingen roll. Sen tycker jag att man inte kan kritisera spelarna för att inte satsa på cupen när man själv inte var där, men det är ju bara mina 50 öre. Superettan är och förblir viktigast.
Hade det här varit en seriematch så hade jag förmodligen strypt någon. Nu var det inte det, och jag är böjd att hålla med garligur och Erlingmark. Cupen har så här långt bara inneburit besvär för Sirius, och jag kan inte direkt klandra spelarna för att de inte brinner för att vinna en match där belöningen är en inställd semester. Jag gillar också cupen, egentligen, men som förutsättningarna har varit i år finns det ingen anledning att ta den på allvar.
Fats man får ju sätta frågetecken för hur t.ex Nordh, Antou, Ekan och Kim resonerade, borde inte de åtminstone hysa ett visst intresse för att visa varför de ska få spela från start nästa seriematch? Nu visade de bara motsatsen.
Fats man får ju sätta frågetecken för hur t.ex Nordh, Antou, Ekan och Kim resonerade, borde inte de åtminstone hysa ett visst intresse för att visa varför de ska få spela från start nästa seriematch? Nu visade de bara motsatsen.
Och så tycker jag att Hr ordförandes inlägg i UNT sätter huvudet på spiken:
"De enda som ska skämmas är SvFF. SvFF har dragit Svenska Cupen i smutsen iom deras upplägg 2008 och deras allmänt notoriskt viljelösa försök att göra den till en vettig tävlingsform.
Sirius har inget ansvar att försöka "bära upp" en urvattnad och traditionslös cup där de flesta lag med lite vett bakom pannbenet luftar reserver, juniorer och tränarens spelsugna halta farfar.
Om Legue vill kasta skit på nån så får han rikta den åt rätt håll. Sirius har flyttat runt speldagar för ligamatcher och snällt anpassat sig för att ESK skulle få sin cupmatch samma dag som Hamnfestivalen. De har ställt elva spelare på mattan. De har visat Svenska Cupen precis den respekt som den i dagsläget förtjänar. Grattis ESK, ni överlevde en omgång till i Kalle Anka Cup."
"De enda som ska skämmas är SvFF. SvFF har dragit Svenska Cupen i smutsen iom deras upplägg 2008 och deras allmänt notoriskt viljelösa försök att göra den till en vettig tävlingsform.
Sirius har inget ansvar att försöka "bära upp" en urvattnad och traditionslös cup där de flesta lag med lite vett bakom pannbenet luftar reserver, juniorer och tränarens spelsugna halta farfar.
Om Legue vill kasta skit på nån så får han rikta den åt rätt håll. Sirius har flyttat runt speldagar för ligamatcher och snällt anpassat sig för att ESK skulle få sin cupmatch samma dag som Hamnfestivalen. De har ställt elva spelare på mattan. De har visat Svenska Cupen precis den respekt som den i dagsläget förtjänar. Grattis ESK, ni överlevde en omgång till i Kalle Anka Cup."
Jag blev otroligt sur på Legues skittramsiga "krönika".
förstår dig. den var inte direkt balanserad.
Legue har väl ett visst tvång på sig att skriva nåt negativt
Han har väl "Aftonbladet-komplex", alla krönikor måste innehålla minst femton superlativ. Tyckarsamhälle ur min åsyn!
Jag håller förstås med om att cupen inte förtjänar bättre, och jag är inte särskilt ledsen att vi åkte ur. Men jag är riktigt förbannad på HUR vi gjorde det. Antingen sätter man in junisarna och säger efter matchen att vi tycker inte om cupen osv, eller så har man som i det här fallet ett a-lag (ja det var fanimej a-laget) men man kämpar. Åtminstone lite. Man kanske kan bjuda på lite hopp till alla fans som har så mycket spott i ansiktet efter en säsongsinledning endast bestående av dålig inställning.
Jag håller inte helt med om säsongsinledningen, men det kan man ju uppfatta hur som helst. Jag tycker att bara det faktum att man ställde Garre i målet signalerar att man inte tar cupen på allvar. En Superettamålvakt ska inte släppa in så enkla bollar som framför allt 1-0 och 3-0.
Lite så. Jag tycker det är 100 % rätt prio att spara halvskadade och rehabbande spelare till en sådan cupmatch. Men det är märkligt att de som är på plan inte tycker det är värt att prestera. Särskilt sådana som borde kunna vara intresserade av att ta sig tillbaka i en startelva.
Dvs. alla utom Mani, Tengan och Fernberg. Hochen såg otroligt loj ut och att hoppa över bollen för att en glidtackling kommer en kvart senare när det bara är att rulla in den tycker inte jag visar rätt inställning.
Vät talat samtliga. SvFF risiga upplägg och diskriminerande av småklubbar medger förståss inte att man bara ställer ut skorna.
Jo, det gör det. Men då ska man vara tydlig med det innan. Att säga att man går för seger och sen med all tydlighet inte göra det är inte okej.
Det hade onekligen varit respektabelt att vara rak och ärlig och säga rakt ut att vi inte vill gå vidare i cupen under de här förutsättningarna. Tror dock tyvärr att det hade inneburit böter och en massa annat elände och en ännu surare Legue-krönika.
Jo det finns ju den där klassiska regeln som säger att man måste ställa upp i cupen med bästa lag. Men det finns ju inget lag som bryr sig om den. Legue kan vi skita i tycker jag. Jag har inte mycket respekt för människor vars enda uppgift verkar vara att tycka en massa om saker som dom egentligen inte har så mycket koll på.
Nä, en sur Legue-krönika hade jag förstås kunnat leva med. Men jag tror att det skulle vara rakt av bestraffningsbart att säga att man inte går för seger i en match.
Skit samma, jag kan ha överseende med skräpet på Enhandavallen, men bara om samtliga spelare tar fram all energi de sparade in mot ESK och använder den imorgon.
Skit samma, jag kan ha överseende med skräpet på Enhandavallen, men bara om samtliga spelare tar fram all energi de sparade in mot ESK och använder den imorgon.
Som gaffa sa, många av dom som spelade mot ESK kommer ju inte spela imorgon. :) Det har dom inte förtjänat heller.
Jag skäms tycker Legue sågar oss med all rätta.
Javafan, Legue kan man ta med en nypa salt. Det klart han kryddar lite extra i sin tidningstext. Vad som gäller är hur pöjkera lirar mot LB när det verkligen gäller.
Visst, inställningen till cupen (och "prestationen") kan man ju absolut diskutera, men herr Legue har väl aldrig känts nyanserad åt något håll tycker jag.
Ser fram emot kl 18!!!
Visst, inställningen till cupen (och "prestationen") kan man ju absolut diskutera, men herr Legue har väl aldrig känts nyanserad åt något håll tycker jag.
Ser fram emot kl 18!!!
[link=http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=774244,00.html]Fniss[/link]
Ja, nu kanske man ska vara tacksam över att vi åkte ut.. ;) Fast egentligen, näe. Pajas cup.
UNT slår upp stort att ESK får problem med två täta matcher, hallå, var det inte just detta Sirius ville undvika och därför la sig mot just ESK som f.ö. kommer att lira med sin b-uppställning mot Peking?
Jag skulle vilja höra Legues kommentar till det där. "Dumma dumma Sirius som inte tar cupen på allvar." Kalle Anka Cupen strikes again!
Skönt att flotta Bosse får äta upp det han tidigare sagt.
Och på tal om ingenting:
Domaren var full, haha.
Och på tal om ingenting:
Domaren var full, haha.
Det här borde förändras till nästa år:
* Aldrig mer något sammandrag, ever!
* Geografisk lottning i de första omgångarna. Det är bara dumt att Sirius åker till Skåne för att möta ett div 3-lag och Landskrona åker till Hälsingland för att möta ett div 3-lag. Alla parter tjänar på att byta.
* Många efterlyser fasta speldatum, men jag gissar att spelbolagens önskan om spridda omgångar ställer till det. Nåväl, det kan inte vara så svårt att reservera en helg (lördag-måndag) eller en vecka (tisdag till torsdag) för alla cupomgångar, då inga seriematcher planeras in. Och då ska alla seriers spelscheman till åtminstone division 1 anpassas till det. Inte bara allsvenskans. Det ska naturligtvis heller inte läggas in cupomgångar under semestern.
* Om datum ändå krockar måste det råda någon sorts tydlig prioritering mellan serien och cupen. Det är inte rimligt när man som Sirius tvingas flytta seriematcher p.g.a cupen. I de flesta fall brukar det ju vara cupmatchen som flyttas p.g.a krock med seriematcher.
* Aldrig mer något sammandrag, ever!
* Geografisk lottning i de första omgångarna. Det är bara dumt att Sirius åker till Skåne för att möta ett div 3-lag och Landskrona åker till Hälsingland för att möta ett div 3-lag. Alla parter tjänar på att byta.
* Många efterlyser fasta speldatum, men jag gissar att spelbolagens önskan om spridda omgångar ställer till det. Nåväl, det kan inte vara så svårt att reservera en helg (lördag-måndag) eller en vecka (tisdag till torsdag) för alla cupomgångar, då inga seriematcher planeras in. Och då ska alla seriers spelscheman till åtminstone division 1 anpassas till det. Inte bara allsvenskans. Det ska naturligtvis heller inte läggas in cupomgångar under semestern.
* Om datum ändå krockar måste det råda någon sorts tydlig prioritering mellan serien och cupen. Det är inte rimligt när man som Sirius tvingas flytta seriematcher p.g.a cupen. I de flesta fall brukar det ju vara cupmatchen som flyttas p.g.a krock med seriematcher.
Misstänker att ingen lyssnar på dig i förbundet Brukis