← Sirius Fotboll
Sirius - Enköping
Bigbadda
· 2008-05-20 17:33
· 21270 visningar
Jag vet att det är lång tid kvar till matchen, men eftersom det planeras ett lite mer avancerat tifo så kan det vara bra att vara ute med info i god tid.
Härmed uppmanas alla som vill bidra till en god inramning, ökad stämning och Västras första riktiga tifo att fixa framför allt konfetti i blått. Hur detta görs är upp till var och en, ett tips är vanligt blått kopieringspapper i önskad storlek och mängd. Konfettikanoner kommer inte inköpas av tifogruppen.
Jag vill också uppmana alla Västringar att vara i god tid på Studan, minst 20 minuter innan. Tyvärr är det alldeles för vanligt att man kommer fem minuter innan. En del kommer antagligen behöva förberedas innan match och då behöver klacken till stora delar vara på plats. Så, hinka några öl mindre och kom lite tidigare.
Stiliga, enorma plakat finns redan på stadens busshållplatser. Vore ju fint om gemene man kunde hitta till Studan igen.
Jag har sett det. Nice som fan. :D
#3 ·
Foley
· 2008-05-24 17:43
Jag har klurat ut när den negativa trenden började. Det var när grande é pesante banderoller föll ihop. Den måste sättas upp ordentligt igen!
Det är någon jävel som river ned den hela tiden eftersom den sitter ivägen för sektionsskyltningen. Bälinge är starkt misstänkta.
#5 ·
Hornby
· 2008-05-26 06:54
Riktig ångestmatch på torsdag...
Vem ska stå i mål? Hur ska backlinjen formeras? Kan Ante spela? En, två eller tre man på topp? Hur är egentligen Hochens form?
Många frågor söker sitt svar.
#6 ·
Foley
· 2008-05-26 08:58
På torsdag hoppas jag att laguttagningen endast baseras på kämparglöd! Det känns som vår enda chans den matchen.
Sedan måste vi i västra rycka upp oss också. Vi sjunger ju mer och bättre på bortaplan nuförtiden.
#7 ·
Joint
· 2008-05-26 10:06
Det blir torsk. 0-2 inför den bedrövliga publiksiffran 2700, ESK-klass. Mani är ju tyvärr borta, en av våra absolut viktigaste spelare, i en match som denna.
#8 ·
gaffa
· 2008-05-26 10:37
upp med hakorna nu! vi ska vända den här trenden tillsammans, spelare, tränare, fans och alla andra. det skulle betyda mycket för laget om västra är bra på torsdag.
#9 ·
Tobbe
· 2008-05-26 10:51
Ja. Vi får passa oss att rasa ihop vid ett ev 0-1. Västra ska inte bidraga till att skapa negativa tankar hos krigarna på plan. Det här ska vi ordna och på torsdag är det ett gyllene tillfälle att bryta trenden.
#10 ·
John
· 2008-05-26 11:14
90 min "vi ger aldrig upp". Ladda med fiskarens för på torsdag skall det skrikas. Jag tycker det ska bli kul att gå på match, för det är ju faktiskt bland det roligaste jag vet. Jag tänker så här att när laget går ut på planen så har de 0p sen kan de ju bara vinna fler pinnar men inte förlora några. Helt plötsligt kan man inte förlora något och allt blev roligt igen.
John: Nja, vi har ju 1 pinne. 0-0... Men jag förstår vad du menar. Om hela västra går ut med grundinställningen att vi kommer torska med 0-2 men ska sjunga arslet av oss ändå, så blir ju allting annat bara en trevlig bonus. Jag vill igen uppmana alla att fixa blått KONFETTI till matchen. Hur detta görs spelar ingen roll. Förhoppningsvis hinner creperullarna komma.
Min önske-11:
Milan (om han var bra mot Qviding)
Love - Gurra - Fernberg - Tengan
Fredrik
Petter - Kim
Ante/Hoch
AG - Elon
Bänk: Garre, Luggen, Nordh, Gallo/Ekan, Hoch/Antou.
#13 ·
Tifo
· 2008-05-26 12:20
Hur är det tänkt vad gäller tifot?
#14 ·
Tobbe
· 2008-05-26 12:27
Det är dessutom en glädjens dag på torsdag, vinnaren av årets Kjelledine får sin blomsterkvast innan match.
Å så vill jag se Fernberg och Luggen i backlinjen.
#15 ·
Joint
· 2008-05-26 12:45
Jag kommer inte att vara på plats på torsdag men jag hoppas att Västra gör det bra. Vad gäller tifot har ju Bigbadda smyg-avslöjat det ovan. Se till att göra det bra, filma/fotografera och spara creperullarna. Hoppas det blir bra, hur ser det ut just nu? [maila]
Jag tänker avslöja hur det är tänkt inför tifot. Det är bra att alla vet vad som kommer hända och vem bryr sig egentligen om utomstående vet om nu? Huvudsaken är att det blir genomfört. Det är tänkt att vi ska langa svarta creperullar (blir till svarta stripes i luften), ha blått konfetti som vi klipper själva (blått crepepapper eller tunt vanligt papper rekommenderas) samt jävligt mycket flaggor. Jag tänkte ha en flaggfixardag på onsdag kväll på kansliet, studan eller annan lämplig plats. Ska köpa VP-rör så kan vi göra enkla, stora plastflaggor och kanske lite små också. Alla är välkomna att hjälpa till. Förhoppningsvis hinner rullarna komma till på torsdag. Tifo.se verkar vara lite sega.
#17 ·
Tifo
· 2008-05-26 13:43
Det enda han har sagt är väl att vi ska ta med konfetti och vara i tid?
#18 ·
Lars
· 2008-05-26 15:23
Matchen på Facebook http://www.facebook.com/event.php?eid=15272393343&ref=mf
Ponera följande:
1. ESK - Väsby X
2. Häcken - J Södra 1
3. Sirius - ESK 1
Då skulle vi tillfälligt hoppa upp till plats 11 i tabellen. Jämnt på undre halvan.
#20 ·
Hornby
· 2008-05-26 16:24
Jag vill se följande elva på torsdag:
Milan - Tengan, Gurra, Fernberg, Love - Petter, Gallo, Fredrik - Ante - Elon, AG
På bänken: Garcia, Luggen, Ekan, Palmqvist och Hochen
Nu blev det ju inte X mellan ESK och Väsby... hehe... oj så synd.... Är så ledsen för de grönas skull..... eller..... NOT!!!! Skadeglädje är den enda sanna glädjen!!
#22 ·
Tifo
· 2008-05-26 18:57
Återkom med tid för flaggfix så ska jag försöka ta mig loss!
Nu jävlar har vi världens chans. Om grabbarna inte kan tagga upp inför derbyt kommer de aldrig lyckas. Det jag vill se är 11 riktigt stora blå-svarta hjärtan som inte viker ner sig en millimeter utan ger precis allt hela matchen. Skönspel skiter jag i. ESK ska bara besegras, kosta vad det kosta vill. Efter denna vinsten kommer det sedan vända och vi får en fin säsong ändå! Och vi i Västra ska givetvis göra allt för att tända grabbarna det lilla extra. Nu jävlar är det derby! Årets viktigaste match! Det är nu serien börjar!
Är man lite överdramatisk om man kallar det Sirius viktigaste [fotbolls]match sen Väsbykvalet?
Mycket nöjd med mitt haussande av ESK inför deras match i dag. De enda gånger jag glömt att skriva nånstans hur bra ESK är och hur enkelt de kommer att vinna så har de tagit poäng. Förresten är Sirius chanslösa mot ett taggat ESK på uppgång, det finns inte en möjlighet att ESK förlorar den matchen. Så där ja.
#24 ·
Joint
· 2008-05-26 19:45
Mål-Micke är het nu ju! 1309 åskådare trots gratis. Tydligen saknade ESK viljan också. Så det blir två viljelösa lag på torsdag.;)
Årets viktigaste match för mig (hittils) är ESK - Sirius i Sv. Cupen, då jag ser framemot cupen mycket. Här ska det inte bli på tal om någon läggning alá garligur, här ska vi vinna hela skiten och senare spela i Europa - tjiho!
Jag har ju tippat alla matcher hittils optimistiskt, därför tippade jag nu pessimistiskt/realistiskt så får vi se hur det blir. Men, är det någon som tror att vi drar över 3 000 trots denna otroliga hype inför detta derby?
Jag tror på en publiksiffra runt 2000.
Hoho underbart att grönköping tappade poäng på övertid också. Nu har vi ett tvättäkta bottenmöte att se fram emot.
Egentligen hade det ju varit bäst om ESK-Väsby slutat oavgjort.
#28 ·
Foley
· 2008-05-27 06:53
Jag tror som erlingmark på runt 2k. Men västra kommer ha sin bästa match i mannaminne!!
Uppdatering: Creperullarna befinner sig i Uppsala...
#30 ·
Joint
· 2008-05-27 07:32
Bigbadda: Gött... I färgerna blått & svart hoppas jag? Eller beställdes endast 400 svarta (enda färgen som fanns på lagret)?
Läs följande:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=758246,00.html[/link]
Är killen kär i ESK eller? "ESK var på gång..." Dom hade ett skott på mål på hela matchen och det gick in. Väsby hade sex.
2-0 till de goda, 2487 på läktarna, tråkBosse får gå efter ännu en förlust.
Det blir bara svarta rullar eftersom det var det som fanns. De blåa kommer in i hamn sent idag. Lite för sent kanske. :) Men förhoppningsvis kan jag hämta lådorna idag. Så har jag köpt blått crepepapper också som jag ska klippa. Många fler MÅSTE klippa papper annars blir det lite lamt. Ett paket crepepapper på LundeQ kostar 15 kr...
#34 ·
John
· 2008-05-27 08:32
crepepapper , är det sånt där prassligt man hade på dagis?
Vart på LQ finns de, höger, vänster rakt fram?
Hänger på en vägg i pappersavdelningen i avlånga plastförpackningar. Kommer inte upp särskilt långt i luften när man kastar, men håller sig uppe betydligt längre än vanligt papper.
Jag föreslår kl. 17 vid kansliet imorgon (onsdag) för tifofix inför torsdagen. Då kommer en rulle provkastas samt flaggor göras/lagas och kanske lite papper klippas. Alla som kan uppmanas starkt att komma, om inte vid 17 så senare. "Portarna" slås upp vid den tiden och stänger när vi är nöjda.
Jag kommer äta upp min hatt om inte Antou och Ekan spelar mot ESK. Jag tror även att Mackan kommer göra ett inhopp, om inte starta som offensiv innermitt.
Milan
Tengan - Gurra - Fernberg - Luggen
Gallo
Ekan - Mackan - Petter
Antou - AG
#38 ·
Tifo
· 2008-05-27 13:17
Vinst imorgon och allt, och då menar jag allt, är förlåtet!
Vilka ska vi vinna mot imorgon?
#40 ·
70
· 2008-05-27 13:46
41ºC derbyfeber... Kan inte tänka på annat. Total fokus. Jag dör snart.
Gröna Stås buss är inställd till derbyt...
#42 ·
Joint
· 2008-05-27 13:54
Jag dööööööör av skratt! Hahahaha. Fattar inte hur de inte kan locka folk till någon resa trots 30:- t.o.r! Hahahaha, tragekomiskt.
Kanske inte riktigt läge att håna ESK just nu. Det ser inte så jäkla hett ut runt Sirius heller. Synd att de inte kommer, vi behöver nog alla entréslantar vi kan få.
Just nu är jag bara glad om GS inte dyker upp, jag lackade faktiskt på riktigt på deras påstående om att vi i VSS stod i deras klack för några år sen. Fan, utomstående som läser det måste ju tro att VSS är världens mest patetiska kappvändare. Nu har de iofs bara 38 reggade besökare (varav jag faktiskt är en!) men ändå.
Jag har en stilla undran. Varför skulle vi åkt till Enköping för att kolla på ett skitlag i allsvenskan när vi kunde åkt till Stockholm?
Jag har egentligen alltid tyckt att GS är ganska coola, liksom oss kämpar de i motvind i en stad som skiter i sina egna lag, etc. Men, det här tycker jag var ett jävla övertramp. Skulle gärna vilja att Engan et al pekar ut EN av våra ca 130 medlemmar som har stått i deras klack och hejat som fan + tiggt om att få hålla i deras flaggor. Jag kanske är barnslig men jag tar det här jävligt personligt. Enda gången jag gått och kollat på ESK var när jag gick med några polare från Sthlm och kollade på Bajen-ESK för några år sen. Inte fan hejade jag på ESK då... 6-0 till H'by blev det för övrigt.
GS är inte coola. Gröna Stå. Smaka på namnet. Känner du smaken av jord och doften av dynga? Sthlmsklackswannabees.
#48 ·
gaffa
· 2008-05-27 19:12
en lämplig laddning är att fräscha upp minnet från tidigare derbyn. länkar till referat från de tre senaste åren ligger samlade på "inför": http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=a&s&team=1&infor=333
Bigbadda, antar att du inte menar att alla Allsvenska lag var skitlag, tror om jag inte minns fel att ALLA allsvenska lag spelade på Enavallen eller??,,eller är du en Stockholmswannabe supporter eftersom du åker 4 mil extra för att se skitlag..bara en stilla undran :) Syns på torsdag även om vi blir bara 2 pers i klacken efter vissa jä omständigheter som jag inte vill dra här. Antar ni har samma problem. Citerar bara en av era medlemmar"Jag har egentligen alltid tyckt att GS är ganska coola, liksom oss kämpar de i motvind i en stad som skiter i sina egna lag, etc." Ni är väl också ganska coola på ert sätt i VS, förutom eran stockholmsattityd,,hata alla andra utom oss själva. Det BigBadda är wannabe-takter.
Vi hatar inte alls alla, vi kommer överens med de flesta. Det är bara själva laget ESK och allt som har med dem att göra som vi tycker illa om. Väldigt illa.
Jag minns också den Bajen-matchen (åkte dit för att se om det verkligen var sant) och den absurda känslan av att se Allsvensk fotboll på Enahandavallen. Det var lite Lattjolajbanlådan över det hela: en sak ska bort. Och så blev det ju också.
#51 ·
RRR
· 2008-05-27 21:19
Misstänker att alla fyra i GS bojkottar matchen pga Bosse P, eller? Dags att börja tänka lite framåt-fotboll för ESK annars går det nog käpprätt åt div 1. Om ESK torskar i morgon tror jag att Jeppe och Bosse tvingas att packa ihop, nån som sätter emot?
Tips inför matchen: 3-1
Sirius mål: Gurra, Ekan och AG
ESKs mål: Gurra ;-)
Publik: 2110
Mycket Fishermans imorgon ni som ska dit
#52 ·
Tobbe
· 2008-05-27 21:29
En stilla uppmaning till er som kommer på torsdag (sluta skrämmas, RRR, det är onsdag imorgon).
KOM I TID! Dels så delar vi ut Årets Kjelledine och vad är vårt pris värt om vi inte ens är där och hyllar spelaren som fick det? Och dels så kör vi som bekant ett litet tifo och då kan det vara bra att bekanta sig med grejerna innan. Väl mött, hombres!
Och just det...
2-1 till IKS och 2956 pers. Gerndt och Olsson nätar.
Mikko, är det häst när det gäller mot ESK??
Jag tror bara TråkBosse får gå och Jeppe hela ansvaret i det läget.
...... Ni är väl också ganska coola på ert sätt i VS, förutom eran stockholmsattityd,,hata alla andra utom oss själva. Det BigBadda är wannabe-takter.
"Hata alla andra"?? Var har han fått det ifrån? "stockholmsattityd"?? Patetiskt!
#55 ·
gaffa
· 2008-05-28 06:53
brännan är på radio uppland från halv elva idag.
>>Bigbadda
Jo, GS är coola och roliga, bl.a. pga sin otroliga konsekvenslöshet. Typ:
"Avgå, Bosse!"
"Avgå!"
"Nu måste styrelsen agera och sparka Bosse."
"Bort med Bosse medan tid finns!"
"Avgå innan det är för sent!"
*andningspaus*
"Haha! Sirius har sparkat sin tränare!"
"Sparkar tränaren efter 6 omgångar! Hahaha, totala losers!"
"Ojojoj, man tycker ju nästan synd om dem. Tränaren sparkad när serien knappt börjat."
*andningspaus*
"Avgå, Bosse!"
"Avgå!"
"Nu måste styrelsen agera och sparka Bosse."
"Bort med Bosse medan tid finns!"
"Avgå innan det är för sent!"
#57 ·
RRR
· 2008-05-28 08:16
>Garry, jo häst är det som gäller. Torsdagar är heliga.
Förresten Garry så ska jag gå på Amerikansk Fotboll nån dag framöver så du får gärna lära mig reglerna. Min systerson har tydligen börjat lira och ska möta Uppsala inom en snar framtid så jag blir tvungen att gå dit o kolla.
För de som inte har nåt för sig på tisdag kan jag rekommendera Rospiggarna Speedway, jäkligt rolig sport, lite som bandy faktiskt
#58 ·
RRR
· 2008-05-28 08:28
10.30 snackas det på p4 Uppland Pettersson&Blomqvist med Brännan o Jesper B angående derbyt
Vackert Brukarn!
Unt idag.
Lite klass skillnader på "klackarna" om man jämför bilderna som UNT valt till att representera GS och VS.
#61 ·
RRR
· 2008-05-28 09:05
Ändå en rätt kass bild på VSS, den de valt är ju från i fjol, de kunde ha tagit en från Assyriska eller Degerfors borta t.ex. och varför inte en på trumslagartraktorn ;-)?
#62 ·
Tobbe
· 2008-05-28 09:08
Måste vara svårt att hitta bra bilder på GS. Har de haft nån "Skiljebo borta"-happening någonsin?
Sades något intressant i radion??
Mikko, är det skritt eller piaff som gäller nu på torsdag?? Jag såg faktiskt Elitloppet på TV i söndags, men närmare hästintresse än så kommer jag inte.
Ställer givetvis upp och lär ut lite om "riktig" fotboll :-)
#65 ·
John
· 2008-05-28 10:11
Går att lyssna igen
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/index.asp?ProgramID=68
ca 15 min in i "10.30-11" stycket.
Det blir 1-0
Målskytt: Petter, 23:e min
Publik: 1867
Rött kort på Gallo i 73:e min
Bosse P visas rasande med backslicken på sned upp på läktaren i 83:e min efter ett felaktigt bortdömt mål för ESK.
En av de 7 personerna på bortasektionen kommer efter matchen hävda att de vann "klackkampen" restrerande sex personer kommer skämmas över sin kamrats uttalande.
#66 ·
RRR
· 2008-05-28 10:35
>Garry, Det blir kanske hoppning.
Jag var på elitloppet och spelade bort lönen...
Vad heter am fotbollslaget i Leksand? Eller kan det vara Falun?
#67 ·
Tobbe
· 2008-05-28 10:49
Lite offtopic kanske, boyos.
En av de 7 personerna på bortasektionen kommer efter matchen hävda att de vann "klackkampen" restrerande sex personer kommer skämmas över sin kamrats uttalande.
Jo, bergis. Alla 7 kommer att hävda att GS vann klackkampen helt överlägset.
#69 ·
RRR
· 2008-05-28 10:55
Vaddå jag är alltid offtopic, för att inte tala om Garry.
Vi är gaggiga gubbar
Har Farbror förresten några odds?
när är det bandy?
#70 ·
Tifo
· 2008-05-28 11:49
Vilka ska vi vinna mot imorgon?
Mitt förslag är att vi tofflar till ESK.. :p
Jag är bara off!! Dock möjligen tropic, för värme gillar jag!! I Falun heter dom Copperheads, det mera "vilande" laget Leksand heter fantasifullt nog Valleyhorses!!
Må pepparrötterna skördas snabbt i morgon!!! Tror på ett tidigt mål, sen ett till strax före paus. Sen snålspelar vi i andra och håller vår 2-0 ledning.
Jag tänker ignorera min hjärna (som så många gånger förr) och tippa 2-1 till de goda. Jag tvivlar nämligen på att sirius är kapabla att hålla nollan mot något lag just nu.
Publik: (även där är jag ungdomligt naiv) 2623.
Igen:
Kl. 17.00 idag onsdag och framåt är det tifo-fix på Studan. Antagligen inne på kansliet till att börja med eftersom vinden brukar vara jobbig.
Imorgon torsdag behöver folk komma runt 18.30-40. Det är OTROLIGT viktigt. Rullarna är inte bara att plocka upp och kasta. KONFETTI BEHÖVER FIXAS OCKSÅ!!!! Ta med er papper och sax ikväll eller sitt hemma och knåpa. Lyckas ni inte få tag i blått papper, ta vitt. Huvudsaken är att det blir något.
#74 ·
gaffa
· 2008-05-28 13:30
officiella tokladdar inför derbyt. nu finns bl a highlights från de senaste två hemmaderbyna på http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1275
Det finns en annan anledning till att titta på videorna också. 2006 var MP tränare. Man kan se distansskott, inlägg, dribblingar m.m. Man kan också se ett otroligt solidariskt försvarsspel. Kolla sen på videon från 2007.
Ifall någon behöver få tag i mej ikväll så är mitt nummer 0736-179380.
Nån som vet om matchen går i repris ? Kul att se om man uppfattar sitiuationerna på samma sätt framför tvn som på plats.
#78 ·
gaffa
· 2008-05-28 17:00
truppen uppe på officiella nu. måste säga att spelarna ser väldigt sugna ut - en del var ute på löten mer än en halvtimme innan träningen började, och det är helt andra blickar än tidigare under säsongen. ante testade men höll inte.
Jocke Mattsson sa efter Qviding att Ante snart var spelklar, men att man inte tänkte chansa det minsta lilla med att sätta honom i spel för tidigt. Låter klokt.
Tippar 4-0 o 5300 i publik
Jag märker att Nordh är petad från truppen igen.
Gissad uppställning:
Milan
Tengan - Gurra - Fernberg - Luggen
Petter - Gallo - Fredrik - Ekan
Antou - AG
Varför inte Hoch på topp? Anledningen är att han ser så jävla loj ut hela tiden. Antou såg jättebra ut i U21-matchen mot Örebro. Kim såg helt okej ut, men jag tror att Petter och Ekan får chansen från start. Ekan såg mycket bra ut mot Örebro. Jag tror vi kommer få se inspirerade inhopp av Love, Kim och Hoch (nåja).
Jag tippar 2-1 och 2122 i publik, varav 2 håller på ESK.
Jag vill ha två stycken frivilliga som går med på att infinna sig på sektion A på Studan senast 18.30 imorgon. Flaggor och rullar behöver förberedas och konfetti delas upp och ut. GÖR KONFETTI! Sen vill jag att vi ska vara 50 pers på ståplats senast 18.40. Imorgon duger det INTE att komma när matchen börjar. Ni vill väl inte missa tifot? Många kommer få kasta rullar. :) Till sist vill jag säga GÖR KONFETTI!
#83 ·
Tobbe
· 2008-05-28 18:14
Jag är upptagen med Kjelledine-grejen, så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
Lustigt att svenskan är undermålig i intervjun med Gröna Stå. Kan inte bara vara en slump. Imorgon vinner Sirius med 3-2 efter mål av 2 x Gerndt och ett av Petter. Publik 3456.
Det vore guld om Sirius gör ett mål i morgon. Min andra förhoppning är att ungarna som krånglat omkring på vår sektion de senaste matcherna håller sig borta.
#86 ·
Tobbe
· 2008-05-28 20:47
Förhoppningsvis så blir det så mycket folk att de inte får plats att krångla.
Teebird/Jag tror det, jag har sett repriser av tidigare sända matcher i alla fall.
Det var nån snorunge som ville ha vår stora randiga flagga efter senaste hemmamatchen. Chansen att han skulle få den är ungefär lika stor som att Bosses hår inte är flottigt imorgon.
Men hörni, kidsen är ju faktiskt våran framtid, så var inte så neggiga. Sen gäller det att kanalisera deras energi på rätt sätt.
#89 ·
Robin
· 2008-05-28 21:22
Exakt, bort från trummorna...
#90 ·
RRR
· 2008-05-29 06:55
Säg till dem vänligt men bestämt bara det brukar hjälpa
Eller trä vänligt men bestämt trumman över huvud och axlar på dom?? :-)
Nu finns även en intervju med Rory Davies och en intervju med Agnes Dunder och Henrik Söderlund om UNT:s bevakning av Sirius och ESK på officiella.
#93 ·
Foley
· 2008-05-29 08:52
Det är sjukt vilken tur vi har med vädret på hemmamatcher (i uppsala alltså)...
Gissa startelvan känns inte helt lätt. Jag skulle tro att det blir 4-4-2 idag. Milan, Gurra, Fernberg, Gallo, Petter och Gerndt är givna. Ytterbackarna har jag inte en susning om, både Luggen och Love var delaktiga i baklängesmål i söndags, men Tengan fick gå ut i paus, så det känns hugget som stucket vilka två som får spela från start. På mitten tror jag Ekan och Olsson får spela igen, men var? Kanske får Ekan pröva den offensiva platsen, och Olsson på kanten? Hoch tror jag får bänkas, och Elon får chansen på topp:
Milan
Tengan, Gurra, Fernberg, Love
Olsson, Gallo, Ekan, Petter
Elon, AG
Fast jag blir inte överraskad om Mattsson slänger in Kim eller Palmqvist från start heller.
#95 ·
RRR
· 2008-05-29 09:25
Känns som att solen skiner på Sirius just nu!
TV4sport kl 10:00 på Söndag går matchen i repris hittade jag nu.
Om det ar nagon Siriussupporter i forskingringen som befinner sig i London ikvall visar svenska puben matchen.
#98 ·
Foley
· 2008-05-29 09:55
Brukarn: Är palmen med i truppen? jag ser inte honom på officiella. Gjorde inte han två mål mot ösk nyss?
Nej, jag ändrar mig på den punkten, jag skulle bli mycket överraskad om Palmen fick spela eftersom han inte är uttagen.
#100 ·
John
· 2008-05-29 10:02
Glöm nu inte att ta med solglajorna eller keps idag. Annars kommer det se ut som att västra står i givakt hela matchen på tv och det vill vi väl inte.
Börjar bli grymt taggad, det här ska bli skoj.
#101 ·
olle
· 2008-05-29 10:21
Glöm nu inte att ta med solglajorna eller keps idag. Annars kommer det se ut som att västra står i givakt hela matchen på tv och det vill vi väl inte.
Fan det glömmer jag var ända jävla gång trots att jag var ända jävla gång lovar mig själv att inte glömma det till nästa match...
Någon som har kvar sina Siriusbrillor? Låg länge på någon hatthylla hos mina föräldrar i uppsala men vatefan var de är nu. Tysken körde ganska hårt på dem ett tag. Västra kanske borde börja sälja solbrillor med tanke på vår placering.
Jag gissar på 2714 och 1-2
Vänligen infinn er på plats 18.40. Jag säger det igen. Det är oerhört viktigt om det ska bli bra ikväll. KOM I TID!
#103 ·
RRR
· 2008-05-29 10:49
glöm inte solskydd, det är lätt att bli rödbränd i gasset på studan, passa på att smörja in Jim lite, han brukar behöva... ;-)
Tysken kör väl alltid solbrillor, även på bandy i snöglopp
Om drygt en timme är vi på Flustret, fram till dess vill jag se många fler spekulationer på startelvor, både gissningar och önskningar!
#105 ·
Tobbe
· 2008-05-29 13:49
Om ESK har gjort läxan så kommer de att ligga på Gallo hela tiden. Då är det upp till lagkamraterna att löpa och visa sig. Annars kommer det att se ut som tidigare. Gallo måste få tid och spelalternativ. Och om inte så får nån annan kliva fram och sköta jobbet åt honom, om ESK väljer att plocka bort honom helt.
Milan/Garre
Tengan, Gurra, Fernberg, Love/Luggen
Olsson, Gallo, Ekan, Petter
Elon, AG
Elon från start & Hochen som supersub! Det är i mitt tycke coinflip mellan Milan/Garre & Love/Luggen
Näää, inget mer målvaktsdribblande tack. Om inte Milan börjar slänga in bollarna i eget mål får han stå kvar till vi värvat Milic eller någon annan.
#108 ·
Lars
· 2008-05-29 13:59
2-1 Till Sirius och 3200 på läktarn, det är ju så fint väder så det borde väl komma i alla fall tretusen
Kul att ni nämner trummor, har för mig efter förra matchen på studan att trummor inte hade på en fotboll-läktare att göra :) Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.
Vi kommer några st så ni behöver inte anstränga er VS, ses i kväll :)
Vi nämnde att vi inte gillade trummor ja. Inte då och inte nu.
Märkligt att ni har trummor då :)
Märkligt att ni har trummor då :)
Är det någon som kan förklara det här för killen på ett pedagogiskt sätt? Jag orkar bara inte...
Vi har inga trummor. Till skillnad från er i Gröna Få så suger inte Västra och därför behöver vi inte maskera det genom att ha trummor.
grönastå: Ska inte du vara på väg till Uppsala nu eller? Du kanske tittar på matchen hemma i tv-soffan istället?
Trummor är enbart till för att trädas över huvudet på den som försöker slå på dem! Vad jag vet så har vi klarat oss utan dessa djävulens påfund.
grönastå: Ska inte du vara på väg till Uppsala nu eller? Du kanske tittar på matchen hemma i tv-soffan istället?
Han sitter i sin övermöblerade lägenhet med spegelvägg, after shave-samling och inramade Pamela Andersson-posters och spelar trumma.
Det där kändes fint för att klämma till med en underdrift. :)
Bra tippat Lars även om du missade med 67 pers.
#118 ·
Sam
· 2008-05-29 21:08
Saxat från www.esksupport.se under ramsor:
Vem fan é Cantona? Vem fan é Cantona?
För vi har (?), för vi har (?)
För vi har (?) - fyfan va han é bra!
Jag kunde ärligt talat inte ha sagt det bättre själv.
Kliver in å säger grattis till segern, det var hur rättvist som helst, ett håglöst fegt ESK får smisk av ett vassare hungrigare Sirius, grattis än en gång folks.
Vi får spara skönsången "för vi har tagit studenten till ett annat år förhoppningsvis"
*hihi* Jag gillar också ramsa nr 14 "Bosse P (Jeppe B) klapp klapp klapp" Det är ju inte lätt att hålla alla texter i huvet...
#121 ·
Tobbe
· 2008-05-29 21:28
"Vi har tagit studenten", ok det var lite kul.
#122 ·
Joint
· 2008-05-29 21:57
Underbart!!! Ska sätta mig och kolla TV-sändningen snart (bad farsan att banda matchen). Skönt att sätta bönderna på plats. Enligt uppgifter så var stämningen mycket bra, hur var den? Tifot, blev det lyckat? Lär väl komma bilder vilken sekund som helst...hoppas jag!
Edit: bilder tycks laddas upp på picasa i skrivande stund.
#123 ·
RRR
· 2008-05-29 22:01
Jag hittar aldrig länken till Picasa... hur hittar man den?
#124 ·
Pinnen
· 2008-05-29 22:02
Fan va härligt med en vinst. Å vilken energi Hochen fick efter målet, han riktigt kämpade å slet och var lysande.
Petter går från klarhet till klarhet tycker jag.
#125 ·
RRR
· 2008-05-29 22:09
Bild nr 7 och 13 i UNTs bildspel är jäkligt snygga
#126 ·
Tobbe
· 2008-05-29 22:21
Sjukt skön vinst idag. Fernberg var strålande, han smällde på ordentligt vid några tillfällen. Precis det vi har saknat tidigare. Milan gjorde en bra match, Gallo hittade mestadels rätt och slet bättre än tidigare. T om Hochen kämpade på bra idag och hans förspel till Gerndts 2-0 var riktigt tjusigt.
#127 ·
Joint
· 2008-05-29 22:34
RRR: http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusAEnkPingsSK2110
Härligt att höra att Fernis gjorde succé! Vad fan, jag har ju förespråkat grabben hur länge som helst... :)
Härligt att Hochen kommit igång också, inte en dag för sent!
Känns toppen nu verkligen - vore kul om optimismen kunde smitta till sig några anmälningar till Grimsta.
#128 ·
RRR
· 2008-05-29 22:38
Jag vill ha en permanent länk till Picasa nånstans på officiella, på förstasidan så att man ser den...
#129 ·
gaffa
· 2008-05-29 22:40
det ligger annars länkar i alla referat, inte så svårt att komma ihåg kanske?
#130 ·
Joint
· 2008-05-29 22:41
Tips! Klicka på menyn: IK Sirius A > Fotoalbum (där finns samtliga från 2007). Men bildarkivet är värd en länk på startsidan också, bilder är skoj!
Måste säga att tifot verkade bra, inte hunnit kolla rörliga bilder än. Av bild att döma verkade det vara rätt skapligt med creperullar, men kastades något konfetti? Såg inte något på bilden.
#131 ·
RRR
· 2008-05-29 22:43
gonatt, söta drömmar
Tjenare boys! Jag och Johan fick ta beslutet att skapa ett nytt album. Det gamla blev fullt. Så det nya stället att titta efter matcherna är http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008
Länk till dagens album är:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008/IKSiriusAEnkPingsSK2110
Länk till stort bildspel är:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008/IKSiriusAEnkPingsSK2110/photo#s5205924696445869314
Jag tog många bra bilder på er denna gång! Ni rockade verkligen och var blytunga. Jag gjorde ett eget album för era bilder. Det går bra att använda dessa bilder för er (inte sälja då) och jag har lagt upp dem i stort format (1600px). Ska ni ha dem till något annat än webb får ni höra av er.
Länk till ert album:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008/VStraSidanEnkPingsderbyt?authkey=8BPCgdzwLCE
Bildspel ert album:
http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008/VStraSidanEnkPingsderbyt/photo?authkey=8BPCgdzwLCE#s5205931220501194450
Jävligt kul att det blev en vinst! :) Ses!
#133 ·
Jerry
· 2008-05-29 22:51
Härligt, med vinst och den var ju helt och hållet rättvis med, hoppas verkligen att det vänder nu. Måste säga att trots att vi helt klart var det bättre laget så hade vi lte tur med. Från tv-soffan i Malmö ser man att det är en solklar hans på Fernberg i 2:a som skulle varit straff, sen var det ju nervöst på hörnan i slutet som räddas på mållinjen.
Nu har jag sett Sirius tre gånger i år mot DIF, DIF och ESK, alla vinster, hoppas på många fler nu
#134 ·
nyg86
· 2008-05-29 22:53
Hur i helvete har Millqvist kunnat hållit Fernberg utanför laget......inte konstigt att han får sparken överallt. Skoglund var lysande också, spec i första och så länge han orkade, Petter likaså.
Milan borde kanske tagit målet, men jag stod så jag inte såg om det var en jävla knorr på den, men såg inte otagbart ut.
Men jäkligt kul att så många steg fram, men ESK är inte bra heller.
#135 ·
gaffa
· 2008-05-29 22:55
kan inte tänka mig att västra nånsin dokumenterats bättre (och snyggare) än där. tjusigt!
#136 ·
gaffa
· 2008-05-29 22:58
jag vill verkligen inte lägga sordin på stämningen, men det här var det första av väldigt många myrsteg på vägen till ett "nytt" sirius. på sitt sätt helt sensationellt att det fungerade så pass bra redan i den andra matchen, efter typ 2 riktiga träningar. vilken jävla känsla!
#137 ·
Jerry
· 2008-05-29 22:59
Milan kan inte göra något åt målet, fick samma intryck först själv, men att ha efter tv-repriserna får jag helt enkelt ge målet till Jamal en mycket bra frispark som går rakt i krysset, snuddar nog ribban på vägen in med
Tack Hoch för en fantastisk föreställning! Smörpassen till Gerndt vid 2-0 kan ses hur många gånger som helst. Fernberg var också grym, och kunde ha gjort mål med lite mer kyla. Börjar se ljus i mörkret.
#139 ·
Joint
· 2008-05-29 23:32
Tack fotosnubben! Lysande arbete och kul med klackbilder också. Jag tycker att vi borde ha ett "fotoalbum" i vår meny här på vastrasidan.se.
Imorgon eftermiddag ska jag gotta mig med att se matchen, åh vad jag längar. Sov gott och dröm om blåsvart! Nu är vi igång, "nya" Sirius!
Nu har vi firat klart. BP nästa vecka, anmäl er till bussen. ESK:s buss till Grimsta blev inställd pga för få anmälningar, visa att vi är bättre än dem.*
*Oj då, fel av mig, vi är ju bättre än dem.
Nu ska jag ta en starköl till och gå in på alla ESK/GS-relaterade sidor som finns i hela världen och läsa om hur dåliga Sirius och VSS är. uBo:s blogg spar jag till sist, lite nervös för att han kallar oss för flickor igen; det vore hemskt, i likhet med de flesta VSS:are är jag ju jävligt macho och står fan inte ut med såna förolämpningar. Kunde fan knappt sova på en vecka när de kallade oss för Damsala.
#142 ·
Joint
· 2008-05-30 00:07
Haha, så sant så, Stiffe. Du levererar klockren natthumor. Västra verkar, liksom Sirius, vara på G och därför tycker jag vi borde få bussen att rulla på onsdag! Vi måste vara fler än 18 st som vill åka en dag som denna?
Snacket från Gröna Få ("Esk Fanz") på UNT om att ESK vann klackmatchen måste vara årets myt? Han påstod att det var "som vanligt" också så jag tar det som en myt... Norrettan, här kommer Dyngan!
>>Joint
Av någon anledning kan jag inte komma in på UNT:s sida men om någon tycker att De Tröttsamma vann [den helt oväsentliga] matchen på läktaren så framstår ju Kreationismen som fullständigt trovärdig.
Fin dag idag! Rep finns uppe på officiella nu.
http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&referat=302
*nynnar*
"Follow the Moskva, down to Gorky Park..."
#145 ·
Lars
· 2008-05-30 06:33
Bra tippat Lars även om du missade med 67 pers.
Jag är rätt nöjd ändå ;)
Känns rätt bra idag!! Strålande solsken, strålande stjärnsken, dynghåla dyngsist!!
#147 ·
RRR
· 2008-05-30 07:35
Schyssta bilder, fotosnubben!
Av nån anledning syns inte länken till bilderna på officiella hemsidan på min dator därhemma, fan vet varför
Det var konstigt. Prova att hårdrefresha sidan (CTRL-F5 eller CTRL-R).
Jag är mycket nöjd med allt, både inställning, resultat och spelet. Fram till att Traktor Sokal byttes ut mot Jamal (varför i hela friden spelade inte han från start?) var det bara ett lag på plan, sen blev det kanske lite nervöst, men frånsett kaoset efter hörnan var det egentligen hur stabilt som helst. Hade det varit förra säsongen hade vi vunnit med 4-0, nu syntes det att anfallarna var rätt så ringrostiga i avsluten. Men det är ju inte så konstigt när de inte besökt motståndarnas straffområde på sisådär en månad.
Och om jag nu behövde en anledning till att avsky ESK så fick jag det nu. Att de spelade vidare och var nära att göra mål efter att Sirius spelat ut bollen vid Loves huvudskada var fruktansvärt lågt. Så gör bara spelare i ett lag som är ruttet och omoraliskt ända in i klubbmärket.
#150 ·
Hornby
· 2008-05-30 08:45
Härligt att Hochen verkar vara på g! Med Mani och Ante i bakfickan så kan man verkligen skönja ljuset igen.
#151 ·
URTR
· 2008-05-30 08:54
Jävligt bra jobbat Västra sidan ! ! ! Ett stort tack till mig själv och alla som deltog denna magiska afton.
Och extra tack till Bigbadda och resten av tifogruppen!
Tycker förresten det säger en hel del om Flott-Bosses fotbollsfilosofi att han gnäller på sin backlinje. Han borde väl bekymra sig mer över anfallet, som lyckas sätta sitt första skott på mål i 72:a minuten.
Underbart!
Nu har jag vaknat efter gårdagen, och på ett bättre humör än på länge. Underbart att få se lite vackra mål igen. Bra sjunget av västra. Jag är rosa som en julgris men lycklig ända in i själen. Underbart!
#155 ·
olle
· 2008-05-30 10:40
Fram till att Traktor Sokal byttes ut mot Jamal (varför i hela friden spelade inte han från start?)
Precis! Även om han fick en lite tacksammare uppgift eftersom folk var lite trötta och blev nervösa när målet trillade in. Men han var verkligen över hela plan och var riktigt bra. Dumt av bosse synd för ESK.
Bra match Sirius! Riktigt bra fram till 2-1, men förlåtet att man blir lite nervös efter fem raka torsk. Känns bra att det skapades ganska mycket framåt, iaf med sirius mått mätt.
Nån som hörde vad Gröna Stå hade för specialramsor för dagen? Det lät som rena personangreppen.
#157 ·
RRR
· 2008-05-30 11:31
Det är väl det enda de förstår sig på
#158 ·
Tifo
· 2008-05-30 11:31
Sjöng GS öht? Jag hörde inte ett pip därifrån.
Jag hörde inte ett skit heller från den sidan.
Sen vill jag säga ett stort tack till alla Västringar på matchen igår som verkligen gick in för rullekastande och flaggviftande. Bilderna är assnygga. Ett ännu större tack också till de Västringar som hjälpte till att städa lite efteråt. Skitbra match av Västra!
Sjöng GS öht? Jag hörde inte ett pip därifrån.
Är du knäpp? De vann ju klackmatchen som vanligt. (Källa: Esk Fanz, UNT:s nätupplaga, 080529)
På tv-sändningen hördes inte ESK-fansen ens när de gjorde reduceringsmålet.
Det gjorde dom inte live heller. Det var spridda golfklapp vid reduceringsmålet.
#163 ·
John
· 2008-05-30 12:19
Bra jobbat från alla håll igår, tifogruppen, förarbetet på officiella, västra, laget, tack så mycket.
#164 ·
70
· 2008-05-30 13:27
Jag började nästan grina efter 2-0 målet... Som jag längtat efter en seger.
Hehhe ni är lustiga ni, neee vi ansträngde oss inte ens. Vi förklarade innan match att vi kommer max 7 pers såg ni 3-dubbelt eller?, Hur fasiken tror ni det ska höras, visst vi kan ta med oss megafon nästa gång, förresten byt ut era tråkiga ramsor till nästa match dom börjar växa ur skorna, vi höll åtminstonde käft :). Vi börjar bli ganska trötta att åka runt å stötta ett gäng träben, vi åkte till Götet iofs och överröstade deras 50-manna klack, sen ledsnade vi ur, det är den tragiska sanningen. Förresten jag är lite nyfiken på vad ni sjöng om UBO, det var ganska komiskt, fast vi hörde bara UBO UBO? Märkligt det där med personliga påhopp, vi hördes ju inte?
#166 ·
Joint
· 2008-05-30 13:41
Då är den stora frågan, varför kommer det endast 7 pers till en derbymatch som är skitviktig? Det är för mig en gåta, men sådant händer väl enbart i Enköping också. Läktarkultur när den är som sämst.
Och hörru du, det är bara patetiskt när du säger att Häcken har en 50-mannaklack. Jag sitter med bilder på de från nästa samtliga av deras hemmamatcher och känner även en i styrelsen i Getingarna, de är max 25 st. Och ni var en nästan full minibuss som inte heller överröstade de enligt honom.
Den enda ESK:arna jag har en gnutta respekt för är Frippe och Fabian. De är faktiskt både intellektuella och allt som oftast ganska trevliga ändå. Du är bara pinsam, liksom uBo, Engan (är det du det?), ja, t.o.m herr ordförande "trymmis" är pinsam.
#167 ·
Tobbe
· 2008-05-30 13:45
Det var inga påhopp på uBo. Ramsan löd: "Ubo Ubo ge oss en sång"
"Vi höll åtminstone käft" Ja det gjorde ni sannerligen.
#168 ·
RRR
· 2008-05-30 13:56
ignorera
#169 ·
Joint
· 2008-05-30 14:01
Stiffe & co. Nu kommer sanningen fram; "Esk Fanz" var inte ens på plats. Istället satt han flitigt vid sitt tangentbord hemma på sitt 128 kbit-modem i Enköping och knapprade b.la in detta på UNT under matchens gång: "Flytta upp hela laget våga kontra. sparka bosse. JAg är förkyld därför är jag hemma men jag har varit o kolla på esk i uppsala flera gånger". Snubben har varit och kollat på ESK, hör och häpna, i Uppsala (!), hör och häpna en gång till, flera gånger (!!!). Visst är han en tvättäkta supporter! Bara att erkänna...
Avd: Hela Sverige skrattar!
>>RRR
Ja, nu börjar jag nästan bli rädd.
#171 ·
Foley
· 2008-05-30 14:03
ignorera
Ja, snälla.
Det rör mig inte i ryggen hur gs vill uppträda. Det ända som räknas är väl att vi uppträder bra och skriker så bra vi kan..
Sa inget om personliga påhopp Tobbe det ordet kom från er, tyckte det var lite kul att ni sjöng om UBO bara men det hördes inte vad ni sjöng riktigt var det jag frågade om, sen vad du har för åsikter och vilka du kännerJoint det rör mig inte i ryggen faktiskt. Svaret på din fråga varför det inte kommer fler än 7 personer, det tror jag du har svaret på redan. Vad beträffar Häckenmatchen så måste jag fråga om du tror att det går in fler än 9 pers i en minibuss vi var 9 inkl publikvärd, skitsamma nu, lycka till Sirius, vi ses på Vallen i cupen, hoppas vi får med oss publiken då så vi hörs lite mer. Kanske vi släpar fram traktorn vem vet :)
#173 ·
RRR
· 2008-05-30 14:26
inaveln frodas i sydvästra Uppland, är det närheten till Västerås?
#174 ·
Joint
· 2008-05-30 14:34
En annan sak jag inte kan förstå heller är varför ESK i princip bara har bajtade ramsor och sen har mage att gnälla på våra hemmagjorda. Enligt er är eran största derbykonkurrent VSK. Konstigt bara att ni har snott deras ramsa "Sköna gröna VSK" och det enda ni har bytt ut är ett "V" mot ett "E". Haha...
Nåja, ska bli kul med cupmatchen. Traktor-tifo vore något det, det är, om något, Enköping. Men ni verkar ha lite komplex och skäms över detta, sedan ville ni känna er lite fräcka så ni tog och bytte namn från det faktiskt enormt sköna Green Spanners till "Gröna Stå". Jag har en uppfattning om att ni snittar omkring 10 personer per hemmamatch och en bil per derby. Det ska mycket till för att ni ska sjunga ut oss nu.
Jag är totalt inkompetent som inte tyckt att Fernberg är självskriven i startelvan innan gårdagens match. Fernberg till EM!
Avgå Lagerbäck.
Också kul att se Hochens inställning igår. Kämpade hårt och passningen till andra målet var delikat.
Tycker att det känns mycket bättre med Milan i målet. Garcia gjorde några snygga räddningar mot BK Röven men jag har alltid tyckt att han utstrålar osäkerhet och brist på pondus. Är alltid livrädd när bollen är på Sirius planhalva när Garcia står. Den känslan har jag inte när Milan står.
#176 ·
Joint
· 2008-05-30 14:45
Jag har alltid förespråkat Milan före Garre. Det står jag för fortfarande. Men det verkar råda García-hybris här annars. Visst, han har asskön attityd, men någon klassartad superettamålvakt är han inte.
Att känna sig säker med sin målvakt är ett kapitel för sig. Själv kan jag knappt ens minnas de dagar då jag upplevde att vi hade en säker målis. För mig känns fortfarande Milan/Garre som hugget eller stucket. Så länge nöjer jag mig med att nära sillyförhoppningar.
Annars är det inte en helt dum dag idag heller. Ser till att ha ärenden förbi fikarummet alltsom oftast för att få nöjet att se bilden på förstasidan av UNT.
Nu ska jag njuta av helgen och inte börja ha ångest inför BP-matchen förrän på måndag.
#178 ·
Foley
· 2008-05-30 16:35
Stiffe & co. Nu kommer sanningen fram; "Esk Fanz" var inte ens på plats. Istället satt han flitigt vid sitt tangentbord hemma på sitt 128 kbit-modem i Enköping och knapprade b.la in detta på UNT under matchens gång: "Flytta upp hela laget våga kontra. sparka bosse. JAg är förkyld därför är jag hemma men jag har varit o kolla på esk i uppsala flera gånger". Snubben har varit och kollat på ESK, hör och häpna, i Uppsala (!), hör och häpna en gång till, flera gånger (!!!). Visst är han en tvättäkta supporter! Bara att erkänna...
Avd: Hela Sverige skrattar!
Lugna ner dig lite Joint.. Du får tycka att esk och gs är patetiska och skämmiga, men du är ju helt klart på väg ner på den nivån själv. Försök rikta din energi på vettigare saker än att spotta på esk:are på ett forum om sirius..
Avd: Du var ju inte ens själv på derbyt...
#179 ·
Joint
· 2008-05-30 18:53
Jag blir bra less på snubbarna. Och ja, det blev den andra missade hemmamatchen på 3 år, men jag har sett matchen på tv och konstaterat att ESK:arna ej hördes. Om du tycker att jag börjar att bli patetisk och skämmig så ber jag så hemskt mycket om ursäkt! Ursäkta mig...
#180 ·
Foley
· 2008-05-30 19:29
Jag vill på intet sätt sätta mig själv i en domarroll och säga vad folk får skriva eller inte. Det var inte så hårt menat och jag ifrågasätter absolut inte dina skäl att du inte var på matchen. Jag tycker vidare självklart inte heller att du är patetisk eller misslyckad. Däremot vill jag rekomendera en omdistrubution av din enorma kapacitet av engegemang till något konstruktivt.
Och jag vill uppmana till mindre moraltanteri på forumet.
Så, då var vi alla vänner igen. Vad trevligt!
#183 ·
Tobbe
· 2008-05-31 11:32
Voila!
Kan vi inte bara ignorera allt som skrivs av ESK-supportrar i detta forum? Jag vet att detta inlägg blir motsägelsefullt, eftersom jag kommenterar kommentarer av ESK-supportrar, men låt tysta leken börja nu.
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1281
Kolla Gurras siffror. Ganska bra va? :)