← Sirius Fotboll
Qviding - Sirius
Brukarn
· 2008-05-23 07:46
· 8099 visningar
Nu får ni för i helvetes jävlar inte vara så naiva, gör som Häcken gjorde igår och slå vakt om den poäng vi har när matchen börjar.
Och alla dessa slarviga bolldrällningar och felpass vi har fått se måste bort, de beror på okoncentration och nonchalans och sånt hör inte hemma i Superettan. Alla spelare som genom grovt slarv orsakar en farlig chans för Qviding på söndag hamnar i Brukarns svarta bok, som sedan publiceras på forumet. Hårda bandage!
#1 ·
Hornby
· 2008-05-23 09:29
Det är tur att det alltid finns en nästa match (eller i värsta fall säsong) att se fram mot.
På söndag tänker jag mig följande uppställning:
Garcia (igår var det inte hans fel att vi släppte in för enkla mål) - Tengan, Nordh, Gurra, Love - Ekan, Fredrik, Mani, Petter - Elon, AG
Tengan och Ekan såg inte bra ut igår, men de kan betydligt bättre och jag är beredd att ge dem en ny chans.
Nordh får chansen igen då Luggen är för "fladdrig" på mittbacken.
Vi behöver lite "jävlar anamma", vi behöver Fredrik!
Elon gjorde ett bra inhopp igår och bör få starta.
Ekan måste fanimig göra en helt magisk träning ikväll om han ska starta mot Qviding. Hellre Kim där. Sedan vill jag se Fernberg och inte Nordh på mittbacken. Annars håller jag med.
#3 ·
Joint
· 2008-05-23 10:46
Tykcker att Ekan har varit årets besvikelse hittils i serien. Efter att ha sett försäsongsmatcherna, där han var helt outstanding, hade jag hoppas på annat. Får hoppas att han kommer igång snart. Vill också se Fernis från start.
Garre
Tengan - Gurra - Fernberg - Love
Kim - Fredrik - Mani - Petter
Elon - AG
Bänken: Milan, Luggen, Ekan, Hochen, Antou
Jag vill se ett Sirius som kämpar av bara helvete och ger 110% i varje situation. Jag vill se ett Sirius som skiter i att försöka rulla runt och hålla på när det är så tydligt att det inte funkar, utan som istället gnetar sig till poäng. Jag vill se ett Sirius som håller nollan till paus. Om det här skiter sig så tycker jag att vi börjar spela med lite yngre spelare, läs Sunnerstaspelare. Vi kanske torskar, men jag tror dom kommer visa mer hjärta och bättre inställning än många av A-lagsspelarna. Så kan Brännan få gå in och coacha lite också. Kan ju inte bli sämre.
För den skrupellöse så är Qviding onekligen ett väldigt lockande spelobjekt i helgen. Ger 2,50-2,60 hos de bolag jag sett. Jag vill understryka att jag naturligtvis inte är skrupellös.
Vill se ett mittfält med mani-kim-fredrik-elon
anfall hoch-ag
Kim o fredrik köttar elon såg bra ut i går o hochen måste spela.
#7 ·
RRR
· 2008-05-23 17:31
Kim ska inte kötta, Kim ska slå perfekta inlägg och skjuta som faaan
varken ekström eller jallow med i truppen...här händer det grejer.
#9 ·
Foley
· 2008-05-24 17:16
Jallow tycker jag är helt rätt att peta. Det känns inte som att han är så bra som man vill att han ska vara. Ekström känns däremot lite konstigt. Jag tycker att han har varit ok i serien och bra på försäsongen. Och det är inte så många i truppen som får så höga betyg.
#10 ·
gaffa
· 2008-05-24 21:11
oavsett vad man tycker så håller nog de flesta med om att ekan har haft en vikande formtrend medan spelare som kim, elon, petter m fl pekat åt andra hållet. när nu dessutom palmqvist är på gång efter sjukdom och visar framfötterna i u21 så...
#11 ·
Pinnen
· 2008-05-24 22:06
vad gillar jocke och Brännan för uppställning? Är det 442 som gäller eller??
#12 ·
gaffa
· 2008-05-24 22:10
brännan har varit rätt flexibel i j18 och sunnersta. jocke vet jag mindre om.
Saxat från blaskan:
"- Det kommer att bli lite förändringar. Vi kommer att satsa på de spelare som har hjärta och lidelse för klubben. Det går inte att glida med och räkna med speltid."
Så jävla rätt!
#14 ·
Hornby
· 2008-05-25 07:00
Gallo med i truppen. Är inte 3 gula kort lika med avstängning?
Gallo har två gula. Han fick ett i cupen men det räknas inte i serien.
#16 ·
Hornby
· 2008-05-25 09:51
Aha, stirrade mig blind på statistiken på officiella och tänkte inte på cupen.
Ok, då kanske en premiärelva för Jocke/Brännan kan se ut så här:
Garcia - Tengan, Gurra, Luggen, Love - Petter, Fredrik, Gallo, Mani - Elon, AG
För övrigt så säger Jocke att "vi har hela truppen frisk sånär som på Patrik St:Cyr". Betyder det att Ante är ok och redo för derbyt på torsdag?
#17 ·
gaffa
· 2008-05-25 09:53
ante är inte fit for fight till i eftermiddag men kanske till derbyt. och det var nog brännan som sa det (om man nu ska vara petig). jag trodde också att gallo stod på tre varningar, men vi måste ha missuppfattat något kort där.
#18 ·
Hornby
· 2008-05-25 10:16
Enligt matchreferaten på officiella så har Gallo blivit varnad mot Mjällby, Assyriska och Häcken. Alltså 3 gula i serien. Jag hoppas verkligen att man har koll på detta så det inte blir något surt efterspel om nu Gallo lirar idag!?
Enligt statistiken på SvFF så har Gallo 2 gula. Enligt samma källa delades tre gula ut i matchen mot Mjällby, alla till Mjälletspelare.
#20 ·
gaffa
· 2008-05-25 10:47
kan rimligen inte vara annat än att vi missuppfattat det hela. gallo är inte avstängd idag under alla omständigheter.
#21 ·
nyg86
· 2008-05-25 12:41
Likförbannat ska inte Gallo lira, han kan sitta på bänken och fundera om han ger allt, fullständigt värdelös, drar ner tempot, hänger med huvudet, tar fel beslut osv....hoppas tränarna tycker lika!!!
Hoppas tränarna tar ut de som ser bäst ut...
#23 ·
gaffa
· 2008-05-25 14:11
startelvan uppe på svff nu. den 4-4-2 som står där ska dock tas med en nypa salt. mer 4-3-3 (även om petter väl inte blir så offensiv som ag).
spännande!
Läckert lag! Ekan borde kanske ha varit på bänken?
Jag har ingen åsikt om föreningen Qviding men deras klubbmäske lockar till förbättringsförslag ("byt!" kommer tidigt på listan)
#26 ·
gaffa
· 2008-05-25 16:08
nervöst det här... vi höll iaf nollan längre än på nästan hela säsongen.
#27 ·
gaffa
· 2008-05-25 16:09
dvs sen degen, som reducerade i den 44:e minuten.
#28 ·
Foley
· 2008-05-25 16:12
nu kom den obligatoriska tvåan...
Div. 1 here we come...
Mani utvisad... Finns det ingen spelare som har det minsta karaktär?
#31 ·
Foley
· 2008-05-25 16:15
något nytt nu iaf, den första utvisningen i år..
#32 ·
Foley
· 2008-05-25 16:19
har vi varit mer utspelade någon gång tidigare?
#33 ·
Jerry
· 2008-05-25 16:23
Hm, nej, om man tittar på SvFF skottkarta ska vi nog va nöjda att det bara står 2-0 i nuläget, faan inte mycket verkar ju fungera i nuläget.
Uj, vad jag är nedstämd.
#35 ·
nyg86
· 2008-05-25 16:25
Ja, vad säger man? ser jävligt mörkt ut detta, tycker även sportchefen får ta sitt ansvar, hela försvaret är ju helt makalöst uddlöst, tycker det är för bedrövligt att man inte fick fram en keeper från det Jon fick gå, tills serien drog igång, där ligger mycket i oron i backlinjen, litar inte på målisen, fick ingen tid att spela ihop laget i försvaret.
#36 ·
Foley
· 2008-05-25 16:36
det är verkligen tungt nu... inget roligt alls
#37 ·
Tobbe
· 2008-05-25 16:40
Nu börjar man ju på allvar frukta nedflyttning.
#38 ·
Sutra
· 2008-05-25 16:44
Fasen vad läskigt det blir på torsdag.
#39 ·
Sutra
· 2008-05-25 16:45
Ur UNT:s rapportering
"Sirius slår en lång boll mot Qvidings straffområde men Naurin är bra med och boxar undan bollen. "
Wow. En lång boll. Mot straffområdet. Nu är vi glödheta.
#40 ·
Foley
· 2008-05-25 16:50
Det kan bli en säsong man aldrig glömmer det här..
Över 400 min utan mål.
#42 ·
Jerry
· 2008-05-25 16:55
MM, ja nu börjar jag faktiskt bli orolog för nedflyttning, men vi får väl hoppas att Mattsson/Brännström får ordning på det här så att man slipper en skukt nervör avslutning i runt bottenstrecket
#43 ·
Tobbe
· 2008-05-25 17:58
De kan knappast vända på steken efter två dagar i tränarrollen. Vi får hoppas på att Ante är tillbaka mot ESK, han kanske kan vara den injektion vi behöver just nu.
#44 ·
gaffa
· 2008-05-25 18:08
precis som tobbe säger kan man inte få in både spelmönster och självförtroende på 1,5 träning. det var trots allt en del som var klart bättre idag, inte minst arbetsmoralen och lojaliteten. kul för fernberg att äntligen få visa i a-laget vad han hela tiden visat i u21.
Det läskiga är att jag mer känner "jaha" än blir upprörd. Jag har liksom inga förhoppningar eller förväntningar alls just nu.
Jag tar inte längre för givet att vi kommer att vinna Champions League säsongen 2010/2011.
#47 ·
John
· 2008-05-25 18:29
Jupps nu har hopplösheten infunnit sig. Hoppas den går över till torsdagens drabbning.
#48 ·
Joint
· 2008-05-25 19:17
Farbror: japp och de bytte klubbmärke inför denna säsong (
se bild).
Är det bara jag som är inne i en depression just nu? Jag är så enormt besviken, upprörd och arg. Trodde på ny energi nu och en liten "sparkar-tränar-effekt" men i helvete heller! Detta måste varit den sämsta insatsen hittils ändå, medtanke på motståndet och statistiken.
Jag förstår mig inte på årets upplaga av Sirius, vi börjar likna mer och mer Öster ano 2008. Saknas bara något internbråk. Det är bara att instämma med journalisterna, det är kris. Depp-tajm...
#49 ·
gaffa
· 2008-05-25 19:44
det är inte bara att studsa upp igen efter den svacka laget befunnit sig i. det fanns viktiga saker som var bättre idag än på länge - ta med dom och jobba vidare. jag förstår att vissa talar om kris, men jag börjar trots allt känna hopp igen. ge det lite tid så tror jag vi kommer att se successiva förbättringar hela tiden.
Men alltså, alla som sett Sirius i de sista matcherna vet ju hur enormt mycket det finns att förbättra. Och det kan ju ingen tränare i världen gå in och förändra på en helg. Jag som såg matchen kunde iaf se ljuset i tunneln, det var långt borta, men det lyste starkt. Nu må jag låta som en väckelsepredikant, men jag är övertygad om att Jocke och Brännan är på rätt spår med Sirius. Läs mer i rapporten på officiella om någon timme.
Om man tittar på SvFF:s skottkarta så ser det ut som att Sirius spelar med noll press. Qviding fick bara traska in i straffområdet och skjuta ser det ut som.
Bigbadda: Jag kan inte komma ihåg så jättemånga av alla de där avsluten faktiskt. Qviding hade två grymma chanser i första halvleken, men förutom dem kan jag inte säga att de var jättenära någon gång.
Tack för rapporten, Pastor Bruk!
Det är ju kul att Bruket ser positivt på framtiden. Hoppas bara inte det tar en 5-6 matcher till innan första poängen. Bandysäsongen var ju spännande på slutet men det vore ju skönt om vi kunde klara en 12:e plats och slippa kval. För tillfället är ju Sirius tyvärr seriens absolut sämsta lag.
Se hur ungdomens förhoppningar grusas. Griniga gubbar som Farbror och jag har inte haft så höga förhoppningar inför andra året. Dock får väl erkännas att jag trodde på några placeringar längre upp än vad vi är nu.... Men det är först på torsdag som serien börjar!!!
>>garligur
Pja, i början/mitten av försäsongen trodde jag IKS skulle hamna 6-10, när hela skiten var slut gjorde jag en liten sluttabell i mitt huvud där jag placerade alla lag i grupper om 4. Sirius hamnade i 3:e gruppen (plats 9-12). Jag trodde inte heller på kval/nedflyttning då och gör väl inte det nu heller i ärlighetens namn.
Det verkar som om det inte bara är Sirius som bytt lite inriktning. Även UNT får man väl säga. Det var i sanning ett par märkliga artiklar i bladet idag som handlade väldigt mycket om annat än matchen. Det känns lite som om tidningen helt plötsligt blivit pinsamt medveten om att de inte granskat klubben alls i ett år och helt plötsligt måste börja ta igen det genom att slå över åt andra hållet. Å andra sidan är det nog bra om det förhållandet kan normaliseras lite. Det sätter sig väl om ett tag.
Med det sagt vill jag understryka att det som UNT framför allt vände sig mot, det vill säga att Jocke inte lät Mani prata med dem efter matchen, känns extremt bra! Äntligen lite ledarskap. Istället för att sköta snacket i pressen tar man det inom laget och håller det där. Ingenting, absolut ingenting, hade blivit bättre av att Mani fått uttala sig om vad han tycker om att bli utvisad direkt efter att ha sagt "är du dum i huvudet eller?" till domaren. Nivån på den utvisningen talar för sig själv och det hade bara varit korkat att ge disciplinnämnden ett preciserande underlag när de ska ta ställning till avstängning.
För övrigt ser jag med viss nyfikenhet fram emot en fortsättning av serien där den nivån etableras. Inget gult, rött direkt för att säga "är du dum i huvudet". Det blir juniorlagen på alla håll pga avstängningar om fem omgångar.
#58 ·
Foley
· 2008-05-26 08:52
Det är ju alltid trist att torska. Men om man är ärlig mot sig själv så kunde man ju inte ha räknat med nåt annat än torsk i den här matchen. Nya tränare måste ju ha betydligt mer än två träningar på sig att sätta sin prägel på laget. Detta lag har aldrig spelat ihop utan mille, vilket antagligen gör att de gärna faller tillbaka på det spel som mille introducerade. Ett derby kan däremot gå hur som helst. Antagligen torskar vi det också, men det finns goda chanser att ta poäng och därmed lite andrum.
#59 ·
Foley
· 2008-05-26 08:53
Kul med fernberg också!
Erlingmark: Det är det jag menar, Mattsson ger intrycket av att han har koll vad han håller på med och han har faktiskt en tanke bakom allt han gör. Därav min tillförsikt, för matchen i sig lovade ju inte mycket för framtiden.
Tack vare Qvidings fotografer kan man konstatera att [link=http://www.svenskafans.com/image/1/65261.jpg]det kanske ändå inte var straff[/link], vilket precis hela Valhalla (och inte minst Zoran) var övertygade om att det borde ha varit. Domaren gav annars ett extremt osäkert intryck hela matchen, tveksamheter och kompensationer hit och dit åt båda håll. Det visade sig efter matchen att han bara var 23 år gammal, och såg ut att knappt gått ut gymnasiet. Jaja, någonstans måste man börja, men han borde nog stå på tillväxt ett tag till.
23 år gammal. Och känner att han måste visa ut en spelare som säger "är du dum i huvudet eller?". Stackare. Han kanske som sagt skulle ta och härda sig lite i fyran ett tag. Undrar vad Olle tycker om den nivån...
(och nej, jag tycker inte det är okej att säga så och jag tycker att man som domare bör säga ifrån på skarpen och berätta vem det är som bestämmer. Man kan till och med ge gult för den protesten tycker jag.)
Utvisningen verkade ju dock vara bra för Sirius. Jag tror att känslan av att man inte har något att förlora behöver infinna sig så man vågar spela ut ordentligt. Sen kan vi ju faktiskt i ärlighetens namn konstatera att problemen har funnits i laget ända sen halva förra säsongen. Att försvarsspelet sög märktes inte så mycket eftersom det oftast gick bättre framåt. När då anfallsspelet går i stå så kollapsar allt. Mille får ta på sig ansvaret för att helt ha ignorerat de övertydliga försvarsproblemen. Nu är det upp till Mattsson/Brännan att försöka fixa det här tillsammans med spelarna. Jag tycker att det redan låter mycket bättre. Äntligen lite prat om klubbkänsla, hårt arbete och att man ska hjälpa varandra.
PS. Hur såg Milan ut? Har vi äntligen en förstamålvakt eller? DS.
Jepp, jag har flera gånger här på forumet skrivit saker som "mer solidariskt försvarsspel" och liknande, utan att det hänt någonting på den fronten. Och det är också det första Mattsson säger när han kliver in. Milles agerande, eller rättare sagt icke-agerande, är något av en gåta. Jag menar, om en amatör som jag ser vad som är fel, då borde väl en steg 3-utbildad tränare göra det? Eller var det spelarna som inte ville lyssna på Mille?
Milan skötte sig helt OK iaf, släppte någon onödig retur, men målen var definitivt inte hans. Han lär få stå kvar tills vidare.
Mille verkar vara, milt sagt, väldigt oflexibel. Samma spelare, samma spelsystem (och då menar jag inte om det är 442 eller 451), oavsett resultat. Jag hoppas verkligen att trenden kan vända lite på torsdag. Det är en perfekt match för det. Vi möter ett ESK som också har stora problem.
#65 ·
Tobbe
· 2008-05-26 12:25
Vi får hoppas att de inte får en nytändning mot Väsby ikväll.
Milles oförmåga att kommunicera och beakta vissa sociala koder (hälsa på folk) verkar ha en stor del i de problem vi ser nu. Om man inte ger kattskit för sin tränare så måste det vara svårt att ge allt för laget. Speciellt om man inte litar på att tränaren vet vad han ska hitta på när det går åt skogen. Men det är bara vad jag tror.
>>Bigbadda
ESK:s problem är väl över? De vann ju förra matchen. BP borta, svår match. Nu har ju Pantic spikat igen alla matcher han stått så de är ju på klar uppgång.
>>Tobbe
Deras nytändning har som sagt redan skett. Tror de kommer att fullständigt förinta Väsby i kväll.
ESK-matchen inkluderad så gjorde BP 1 mål på fyra matcher där. Så det var väl en minikris där också. Att då möta dom, samtidigt som BP får en spelare utvisad i 59:e minuten, måste ju vara perfekt för ett lag som har problem. ESK drog på sig fem gula kort också...
#68 ·
Joint
· 2008-05-26 22:24
www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=5944 <--- Zoran var ju inte direkt heller nöjd med domarinsatsen, men däremot verkar han ha haft fel på straffincidenten.
ESK förintade väl inte direkt Väsby...