← Sirius Fotboll
BP - Sirius
Bigbadda
· 2008-05-31 01:50
· 7278 visningar
Så, dags för andra raka segern kanske? :)
Önskad startelva:
Milan
Tengan - Gurra - Danne - Love
Ekan - Fredrik - Gallo/Ante - Petter
Hochen - AG
Bänk: Garre, Luggen, Gallo/Kim/Mackan, Antou, Elon
#1 ·
Hornby
· 2008-05-31 07:45
Mani!?
Men är Mani tillbaka då? Det har ju bara gått en match sen hans kort.
Nu kan äntligen det intressanta inträffa att konkurrensen på mittfältet blir så där stenhård som vi pratade om inför säsongen. Kim var helt okej i derbyt och Ekan gjorde ett godkänt inhopp. Petter har gjort bra matcher på sistone och Gallo och Fredrik var bäst på plan. Lägg till det att Mani är tillbaka från avstängning och Ante på väg tillbaka i speldugligt skick. Dessutom kommer Palmqvist närmare och närmare full form.
Visst ska de som kommer tillbaka inte känna sig säkra på sin plats utan de ska bevisa att de ska ha den. En Ante i full form sätter man dock inte på bänken. Fredrik och Gallo är också svåra att peta just nu, samtidigt måste man ha rätt balans på mitten. Skitsvårt!
Tankeexprimentelva:
Milan
Tengan - Gurra - Fernis - Love
Petter - Gallo - Fredrik - AG
Ante
Hochen
AG har arbetskapaciteten för att bidra defensivt och får en väldigt fri offensiv roll på sin kant, med rätt att lämna den. Fredrik finns redo att ta luckan bakom och stödja Love. Petter startar istf Mani eftersom han är bättre defensivt. Antes roll är också fri, men med en något högre utgångsposition än normalt. Denna 4-4-1-1:a kan lätt tilta över till 4-3-3 offensivt, men borde också kunna sjunka ihop rätt tight i försvar. Jag har också en känsla av att AG kan visa sig vara en grym djupledsspelare.
Jag tror det skulle vara bra om man försöker spela samma uppställning och ungefär samma lag flera matcher. Att inför varje match möblera om hit och dit är inte bra tror jag.
Det tror jag också. 4-4-1-1 är vad vi spelade sist. Samtidigt kanske Ante och Mani är tillgängliga nu.
Jo, jag tänkte bara på tidigare matcher. 442 hit och 451 dit m.m. Sen är jag orolig för att om man drar AG:s utgångspunkt bakåt i banan så kanske han får färre chanser. Han har gjort mål där han spelat hittills och borde få fortsätta göra det. Hochen också.
#7 ·
gaffa
· 2008-06-03 16:28
trupp med mera ligger uppe på officiella. mani och palmqvist in, antou och elon ut.
#8 ·
gaffa
· 2008-06-03 20:31
är alla ute i hängmattan? bp är visserligen inte det häftigaste laget, men nog är vi mer på g än såhär?
#9 ·
Pinnen
· 2008-06-03 21:46
Hur är det med Ante? Han provade ju innan förra matchen, men nu nämns det ingenting.
Är han helt ute ur bilden för tillfället?
Riktigt kul att Palmqvist är tillbaka.
#10 ·
Peppe
· 2008-06-03 23:45
Tror på 1-1. Hochen och Barjaktarevic från start - självklart!
Frågan är om Mani ska in eller inte. Får starta på bänken tycker jag. Lycka till med supportandet!
#11 ·
Peppe
· 2008-06-03 23:48
Ante är helt ute ur bilden för tillfället. Fortfarande känningar.
#12 ·
Hornby
· 2008-06-04 08:01
Riktigt läskig match ikväll. BP är helt säkert betydligt bättre än vad tabellläget visar och Sirius brukar ha svårt på Grimsta. Enligt mina anteckningar är senaste vinsten där -93 (1-0 efter mål av Henke).
Men Sirius verkar vara på gång och BP har vissa skadeproblem.
Startelvan? Enda frågetecknet jämfört med senast är väl om Kim eller Ekan ska starta. Mani kommer in i andra och rör om.
Att Jon Persson är borta för BP är inte dumt! Sedan får vi hoppas att de fortsätter envisas med en 4-5-1-uppställning med Sinan Ayranci ensam på topp. Det har varit fruktansvärt uddlöst hittills. Sedan har ju Bepe en hel del målvaktsprobs de också. Har avverkat tre hittills.
Vad gäller startelvan hos de goda så känns det väl som om det ska mycket till för att man ska gå in och ändra det lag som tog första seriesegern på fem omgångar. Men en toppad Mani är alltid en tillgång och Ekan är nog sjukt sugen en sån här match. Håller med Hornby om att Mani nog får sitta. Kim var oväntat bra senast och borde kanske få chansen igen, inte minst för att få in en doja i laget om nu Mani sitter. Ekan får göra 20 när Kim falnat, Mani får byta av Hochen efter sedvanliga 60, eller orkar han till och med 63 denna vecka? Sedan hoppas jag Palmqvist får en kvart i alla fall.
Jag tror AG-Hoch på topp är givna. Verkar som om JM/AB försöker spela ihop dom två ordentligt. Vidare tror jag Tengan-Gurra-Danne är givna tillsammans med Gallo-Fredrik-Petter samt Milan. Det lämnar en plats för Love/Luggen med fördel Love och en plats för Ekan/Mani med fördel Mani. Då blir det antagligen Kim, Luggen, Garre, Palme och Ekan på bänken.
Anfallsproblem i BP. Ayranci skadad.
För oss gäller Entré 5, Sektion O ikväll. Kortsida... Blä. 100 pix kostar ståplats.
Kortsida var ju framgångsrikt i Degerfors, kan vara ett omen. Måste nog tippa 1-5.
Haha man kan ju hoppas. :)
Äsch, mitt främsta hopp stod till just denne Ayranci och att de skulle envisas med att spela honom. Nu kanske de får för sig att spela tvåmannaanfall med Talebinejad och Johansson/Haglund i stället. Det känns betydligt värre.
#19 ·
gaffa
· 2008-06-04 16:12
jo, det blir nog värre ändå, trots att de informerar om en 4-2-3-1. runnemo på topp. positivt, dock, att asp inte kan spela och att henriksson flyttas in till mittbacken. det innebär två gröngölingar på ytterbackarna.
sirius har samma startelva som senast. det är väldigt soligt men öde på grimsta än så länge.
1-1 nu! Hoch!
#21 ·
oskar
· 2008-06-04 19:39
Jaha och så låg vi sist i superettan. fan så sur jag är.
#22 ·
John
· 2008-06-04 20:00
Se det positivt Elon och Fernberg kommer dominera i norrettan.
#23 ·
olle
· 2008-06-04 20:06
Det måste vara kul att möta Sirius.
Är nästan, men bara nästan, glad över att ha missat varenda match i år.
#25 ·
70
· 2008-06-04 20:37
Var vi så dåliga som siffrorna visar?
#26 ·
Kalle
· 2008-06-04 20:38
Sicket kasst lir av oss idag.
VS höll på få psykbryt när ALLA bollmottagningar blev en pass till motståndare sista 30 min. Fredrik O syndade svårt bland andra. Nu måste spelet verkligen skärpas till. Mer grisspel eller nåt, för just idag såg det för taskigt ut.
Var vi så dåliga som siffrorna visar?
Japp, inga konstigheter.
Fan jag blir så besviken.
Det känndes som att titta på ett pojklag eller ett halvtaffligt div 4 lag ibland. Om man får en passning så måste man faktiskt MÖTA bollen ibland, inte vänta på att den ska rulla fram till fossingarna. Sen kan man fråga sig och det var pirat-tema idag för alla i sirius (med undantag av gallo) verkade ha träben med tanke på att bollen studsade tre meter framför siriusspelaren så fort han nuddade den.
Sen kan vi inte ha en målvakt som släpper in minst ett alldeles för enkelt mål per match (oavsett hur bra han är resten av matchen). Det håller helt enkelt inte på den här nivån.
Nej gör om - gör rätt! Något måste ske snart för det här var fanimej rent patetiskt att titta på stundtals.
#29 ·
Joint
· 2008-06-04 21:04
Så fucking värdelöst!
Vad är det frågan om med årets Sirius? Det är sjukt vad vad vi underpresterar... Vem fan hade trott att vi skulle vara ett jumbolag efter 1/3-del spelad av säsongen -08? Möjligtvis någon riktig, riktig Uppsala-GGG.
Jaja, tillsammans ska vi vända detta! Slut upp 11:e juni. Nu jävlar!!!
Fy fan.
Några tankar efter BP - Sirius:
Hur kommer det sig att den första riktiga brytningen (från någon annan än Gurra och Danne) kommer av Love i den 89:e minuten? Finns det verkligen någon Siriusspelare som tror att det går att ta poäng eller kanske till och med vinna om man som back hela tiden backar in i straffområdet när motståndarna anfaller? BP var inte jättebra idag, men Sirius sög verkligen. Lagmässigt så behöver man få till någon form av linjer i anfallsspelet. Det funkar inte att slå passningar i sidled hela tiden eller stå och lalla med bollen. Man kanske heller inte ska slå långbollar utan adress. Individuellt så behöver bollmottagning, bollbehandling och passningsspel bli flera klasser bättre hos många spelare. Man behöver också gå in och trycka till när en spelare kommer med bollen. Det håller inte att bara backa och backa. Till slut så står anfallarna vid straffområdeskanten och behöver bara rulla en kortpassning i sidled för att få till ett avslut. Fernberg försöker verkligen och han och Gurra är egentligen dom enda som kan få godkänt i det defensiva arbetet. Lite konstigt i en match som vi förlorar med 3-1. Den största anledningen till det hittar vi dock på kanterna och mittfältet. Här kommer en liten exposé:
Tengan: Ganska bra offensivt, men alldeles för mesig i defensiven. Går inte in och trycker till utan backar flera gånger in i straffområdet när han får en spelare med boll mot sig. Är också väldigt seg. Sunkig bollmottagning.
Love: Som sagt, ganska bra offensivt, men också för mesig defensivt. Dock lite bättre än Tengan men ändå sunkig bollmottagning stora delar av matchen.
Gurra/Fernberg: Försöker verkligen hålla stånd mot BP:s unga, kvicka spelare, men det är svårt att göra det när man bara är två. Fernberg funkade också ganska bra som ensam mittback när Sirius gick ner på 3-4-3 på slutet.
Gallo: När kommer pensionen Gallo? Du tar visserligen emot bollen på ett otroligt bra sätt och du kan slå magiska passningar, men när det tar 10-15 sekunder emellan de två så håller det inte. Alltför många gånger blir Gallo av med bollen för att han tar för lång tid på sig att bestämma sig för vad han ska göra. Veka kortpassningar.
Kim: Hade han överhuvudtaget klivit av spelarbussen? Helt osynlig.
Petter: Ganska bra, både offensivt och defensivt.
Fredrik: Tappar alldeles för mycket boll, dålig bollmottagning ofta.
Mani: En energikick på sin sida. Borde ha startat.
Ekan: Bättre än Petter, men ändå inte jättebra.
AG/Hoch: Vad ska man göra när man får skitbollar?
Sirius behöver ha backlinje plus minst två mittfältare mellan målvakten och bollhållaren i motståndarlaget när man ska försvara sig, det håller inte annars. Gallo tar inte sitt ansvar defensivt för fem öre.
#32 ·
Joint
· 2008-06-04 21:54
Värva Daouda och det bums!!!!!!!!!!!!!
Detta håller inte. Daouda trivs i Sandviken men skulle nog hellre slippa pendlandet mellan Uppsala - Gävle och spela i Sirius (med förutsättning: garanterad speltid eller nått). Något måste ju hända! Inse att vi är jumbo och nästan en 1/3-del av serien är spelad. Ska vi stå med armarna i kors och inte göra någonting? Jag är sjukt besviken!
Försvar och anfall måste hela laget delta i, inte bara mittbackarna eller anfallarna. Det var ganska talande vid en offensiv frispark långt nere till höger i andra halvleken och underläge 3-1. Vi har en (1) spelare i straffområdet, nämligen AG. De andra står mest och glor. De enda som får godkänt idag av mej är Gurra och Fernberg. Resten får inte det och i nästa match borde vi ställa upp ett så gott som helt nytt mittfält. Framför allt Gallo, men även Kim och helst Fredrik också måste bort.
#34 ·
Joint
· 2008-06-04 21:56
Tack för det formulerande inlägget, Bigbadda. Nu blir jag änmer orolig, formulera ett brev till ledningen!
#35 ·
nyg86
· 2008-06-05 05:08
Har tjatat hela säsongen om Gallo, han måste bort, det går så enda in i helvete för långsamt, dessutom nu när han har en supersnabb anfallare att använda med sina passningar, men han hinner inte det, och sen är han för slö över banan. Har han speltid i sitt kontrakt??
Sen Frydman??? Snart haft ett år att hitta en målvakt att ersätta Ryttebro.....say no more!!!
Tyvärr är jag jävligt pessimisstisk hur säsongen kommer att te sig, vore ett jävla fiasko om man åkte ur, att inte lyckats få hit spelare av klass, när man i fjol såg vad som hände med stan och intresset och inte lyckats använda sig av det är fiasko, det betyder mycket för spelare, att spela inför många tusen åskådare. Sen är ju Uppsala en stad, hur kan Degerfors, Enköping, Mjällby, Åtvidaberg..you name it ha, bättre trupp (som det ser ut nu) än Sirius....dags att syna i botten och inte bara bland spelarna, verkar som Frydman trott att spelarna skulle komma självmant till IKS och inte jobbat för det, sen panikartat fåt tagit vad som blivit över. Inte EN av nyförvärven har övertygat och lyft Sirius ett snäpp, utan tvärt om, det finns ansvariga bakom det! Dags att inse allvaret och kliva fram och ta ansvar.
#36 ·
RRR
· 2008-06-05 05:44
Men vad fan tagga ned ingen panik.
#37 ·
Hornby
· 2008-06-05 07:08
Jag tror ändå på Jocke/Brännan och klyschan "hårt arbete och tålamod". 9 matcher spelade och 21 kvar, alltså 63 poäng kvar att spela om.
Jag tror dock att man måste värva 2-3 nya när fönstret öppnar. Utgår från att Danny/Lasse jobbar stenhårt på detta.
Förresten, är det någon som minns när vi höll nollan sist?
Missar första halvlek på nästa match (Väsby). Känns Ok.
Det känns som att man gång på gång låter sig luras den här säsongen. Först i premiären mot Degen, sedan Djurgården i cupen, och nu när jag att vändningen kommit mot Enköping dyker Sirius djupare än någonsin.
Dagens Sirius har ett självförtroende som ett rö på ödeslätten, ingen motgång verkar vara för liten för att rasera allt. Erlingmark skrev tidigare om en mental coach, är detta förslag framfört till ledningen? För som det ser ut nu räcker det knappast med 2-3 nya spelare, vi behöver 20 nya spelare. Fast då menar jag inte köttsligt, det duger bra om de vi har börjar prestera som de är kapabla till.
#40 ·
RRR
· 2008-06-05 08:22
Åk på speedway med hela laget och lär av dem hur man laddar trots att man är nederlagstippade
Lugna ner sig lite tror jag. Visst, jag har inte sett Sirius göra en så här skrajsen insats sen jag vet inte när. Men det är ju inte så att inte föreningen är medveten om problembilden. Minns varför det skedde ett tränarbyte för ett par veckor sedan - eller tre matcher och ca fem vettiga träningar sedan. Och kom också ihåg att problemen inte är nya. Vi ligger ganska exakt på den nivå som vi har hållit i ett år snart nu, det vill säga cirka en poäng per match i snitt. En sådan grop kravlar man sig inte ur på en kafferast.
Vad hände igår då? En massa detaljer som gick åt helvete samt en stor grej.
Den stora grejen som hände var att två skitskraja lag möttes. I början händer ju faktiskt ingenting i matchen. Båda lagen tappar EXTREMT mycket boll och skapar väldigt lite. Kolla på UNT:s liverapportering. Det är sju noteringar före det att målet kommer i den 31:a. Alltså något värt att nämna knappt var femte minut. BP:s enda farliga chans under denna period kom på ett långt inkast. Sirius har också ett vettigt anfall under den halvtimmen, det där AG lite tveksamt blåses av för offside i fritt läge. Det är helt enkelt 20 spelare som tar alibilöpningar, passar i sidled, vänder hem och slår bort bollar. De stackars bollkallarna borde begära dubbla korvar i paus efter en sådan halvlek. Någonstans i mitten av halvleken inser dock BP att de faktiskt har tid att hålla mer i bollen och att de är en man mer på mitten. Med det kommer ett ökat självförtroende - som naturligtvis Sirius bjussar på. Det leder till att BP helt plötsligt vågar fylla på med folk offensivt vilket i sin tur leder till att Fredrik och Gallo sjunker ännu djupar ner i banan -> ännu mer utrymme för BP:s mittfält. Då får BP också utdelning och ännu mer självförtroende. Att Sirius sedan har sin bästa period i matchen efter det är inte heller så konstigt eftersom det inte längre finns någon poäng att hålla hårt i. När dessutom BP går framåt bjuder de på ytor att kontra i. BP kan dock hålla undan och får då lyxen att gå till halvtidsvila i ledning. I andra halvlek är BP ett helt annat lag. Samma spelare, men 15-20 % bättre. Varför? De vågar. De håller i bollen, stressar inte iväg passningar, tar löpningar, vänder hemåt, fyller på på kanterna, etc, etc. Ta en spelare som Max Clauss, deras högerback. I första är han en ren katastrof. Han åker på två tunnlar, blir varnad för att han inte hänger med, vänder ryggen mot spelet för att slippa få bollen och när han får den skickar han den blint och ganska ofta över sidlinjen. I andra halvlek spelar han prickfritt. Följer med offensivt, gör sin man, vågar slå både kortpassningar och crossbollar och när han har 15 meter fritt framför sig tvekar han inte en sekund utan tar dem direkt. Det är två olika spelare. Och det gäller för de flesta röd-svarta.
Och det enda som har hänt är att de har fått självförtroende.
Samma sak i microperspektiv händer när Sirius - helt out of the blue - råkar kvittera. Direkt efter målet sjunker BP tillbaka något enormt och slår bort extremt mycket boll igen. I tre minuter kan Sirius utnyttja den extra tiden med boll som vi får och skapa lite tryck. Sedan blir vi så extremt nervösa igen och BP kan helt gratis få tillbaka initiativet. Sista 30 är ren och skär kölhalning.
Det är slående likt hur ESK spelade på Studenternas. De gav Sirius en enorm massa yta och lugn och ro genom att sjunka ihop helt med mittfältet samt slå bort extremt mycket boll. I det läget var det Sirius som fick självförtroendet att våga hålla i bollen, komma på överlappningar, göra sin man och så vidare.
Detaljer som inte funkade igår och som bidrog till kollapsen:
* 4-4-1-1 möter 4-2-3-1. BP är övertaliga på mittfältet, framför allt centralt. Det pressar ner Sirius innermittfält och lösningen på det är att den släpande forwarden tar ett defensivt ansvar. Det gör inte Hochen. Inte alls. Därför får lille Ekdal enorma ytor.
* Fredrik hade enormt mycket boll. Fredrik ska inte ha boll och sköta uppspelen. Igår skötte han kanske 90 procent ändå. Självfallet delvis för att BP vill ha det så, men det går ju att ändra på genom att skapa fria ytor för Gallo genom att återigen Hochen går ner och möter och drar på sig folk och genom att yttermittfältarna går utåt i stället för inåt. Sedan måste självfallet Gallo söka ytorna på ett helt annat sätt än igår.
* Ytterbacksspelet. Tengan hängde med okej, men Love gjorde kanske sin sämsta match hittills. Visst var han framme bra offensivt några gånger, men han var kroniskt på mellis hela tiden i defensiven. Frempong är verkligen inte världens bästa ytter, men Love gjorde att han såg ut som Ronaldinho genom att hela tiden ligga fel. Det gör att Fernberg måste försöka kompensera det och i sin tur hamnar fel.
* Man kan rädda hur många frilägen som helst, men om man släpper in bollar som 3-1-målet spelar det faktiskt ingen roll alls. Ett sådant insläppt mål skapar osäkerhet i försvaret och ödelägger grunderna till ett bra försvarsspel - arbetsfördelning - i många omgångar framöver och därmed 10 gratischanser till anfall för motståndarna per match. Minst.
* Löpningarna. Gallo gjorde en djupledslöpning på hela matchen. Fredrik ingen. BP fick lyxen att känna att Sirius aldrig kommer att hota dem centralt. Hochen tog nog ingen löpning alls åt något håll vad jag kan minnas. Det här leder ju naturligtvis till att det blir ont om vettiga spelalternativ. Ingen vill ha bollen och då slås bollen bort i stället.
Äh, det finns mer, men nu orkar jag inte längre.
Så länge inga lag rusar iväg från oss där nere är jag inte katastrofalt orolig. Kommande fyra matcher mot Väsby, ÄFF, J-Södra och Bunkis blir ju, om man säger så, rätt viktiga dock. Jag är övertygad om att det framför allt handlar om att hitta trygghet i spelet. Att man kan hitta spelmönster att falla tillbaka på. Vad lite självförtroende kan göra såg vi igår. Och de som var på Enavallen också.
Västra var för övrigt lysande igår!
#42 ·
Joint
· 2008-06-05 08:49
En sak bara. Varför har vi ingen som kan kasta långa inkast i Sirius? Både BP och ESK har ju använt sig av denna finurliga taktik men jag tror att Sirius saknar spelare som har kapacitet att kasta så långt. Det är lite synd kan jag tycka.
Gallo kastar långt.
#44 ·
Joint
· 2008-06-05 08:55
Varför inte utnyttja det?
#45 ·
Hornby
· 2008-06-05 08:56
Tack Erlingmark för att du förklarar vad det är som händer.
Nu finns referat om någon skulle vilja vältra sig i eländet.
http://www.siriusfotboll.se
#47 ·
gaffa
· 2008-06-05 09:05
det finns en som kastar långt - gallo. han testade det en gång mot bp också.
#48 ·
70
· 2008-06-05 09:06
Efter regn kommer solsken
Även solen har sina fläckar
Man ska inte gråta över spilld mjölk
Bollen är rund, allt kan hända
Det är en dag i morgon också
Inget ont utan att det har nåt gott med sig
Jorå s'att... Synd o klaga
Just det, glömde bort min vän Johnny "Inte särskilt bråttom" Lundbäck. Han är ett unikum i domarsverige.
Fantastisk analys av Herr Poesiredaktörn! Lysande intressant!
Fallet Fredrik har jag ofta snuddat vid. Jag håller med om att Fredrik skall sköta få uppspel. Fredrik skall ha stora hyllningar för att ha rör sig (ett begrepp som Jocke och Brännarn kanske skall förklara för vissa truppmedlemmar??) och vågar ta för sig i uppspelsfasen. Fredrik är en hjälte!
#51 ·
Golli
· 2008-06-05 13:21
Är inte riktigt lika lyrisk efter att ha sett Fredriks insats igår. Tycker att mittfältspelet var bedrövligt. Väldigt otacksamma bollar att jobba på för Hochen och AG. Inte heller så lätt för Gurra och Fernberg att agera mellan en osäker målvakt och ett innermittfält som inte jobbar hem för fem öre. Det var riktigt illa att se, tyvärr.
Ja. Petter försökte lite defensivt, men Gallo och Fredrik var bedrövliga i defensiven. Hela laget behöver fatta att när man inte har bollen ska man antingen täcka ytor, markera eller försöka bryta, inte bara stå och glo på bollhållaren. Laget är alldeles för uppdelat. Vi har fyra-fem spelare som försvarar och fyra-fem spelare som anfaller. Man måste göra både och, framför allt som mittfältare. Styrspel är något som finns i hockey, där man med hjälp av forwardsen försöker styra motståndarlagets upplägg. Något sånt kan man ju inte direkt se i Sirius. Det är alldeles för ofta som mittfältet blir överspelat för att dom mest står och glor, och då måste Fernberg upp och försöka bryta. Ibland funkar det, ibland inte.
Återigen. Frågan ska vara "varför hade Fredrik så himla mycket boll?", inte "varför slog Fredrik bort så mycket bollar?"
Det enkla svaret på den frågan är att Fredrik var den enda som löpte och gjorde sig spelbar. Konsekvensen blir då naturligtvis att när Fredrik väl har bollen finns inte ens en Fredrik att spela till. Alternativen blir då att försöka hitta en av de fem felvända, stillastående och markerade anfallarna/mittfältarna eller rulla till backlinjen.
Sedan kan man så klart säga att Hochen och AG fick otacksamma bollar, men herregud. Om Hochen spelar som igår skulle jag kunna markera bort honom. AG sliter och springer, men dels gjorde han det inte så strukturerat och dels är det en klen tröst om han är ensam mot tre backar. De få gånger som det blev lite farligt framåt för Sirius var det oftast när AG löpte i djupet och BP-försvaret tvingades välja mellan att följa med och gå uppoch täppa till på mitten. Om man hela tiden låter försvaret stå i sina positioner blir det tekniskt omöjligt att slå annat än otacksamma bollar.
Hmm... Jag tyckte att ingen löpte och gjorde sig spelbar. AG ibland. Annars var det mest VM i stå-å-glo.
Jag gillar tamejfan AG, jag tycker att han löper som en gnu på grönbete men tyvär får han ju aldrig några bollar. Jag tycker fanimej synd om gossen.
#56 ·
Joint
· 2008-06-05 21:04
Men mot ESK fick han många bollar. Och visst är han bra. Mycket bra. Hoppas vi slipper se på gå- och glofotboll.
Som sagt, bänka alla som inte jobbar. Sen skiter vi i resultatet. Bänka Gallo, Kim, Hochen, Fredrik, Love. Sen sätter vi in såna som springer och vill nått.
#58 ·
Tobbe
· 2008-06-06 11:08
Nu tog du nog i lite hårt. Ok, jag missade matchen mot BP, men Olsson är väl en sån som springer och jobbar?
Olsson är även ganska överskattad ibland. När han gör en bra match så är han bra, gör han en dålig är han skitdålig. Det största problemet är att vårt innermittfält tappar för mycket boll. Gallo är nog den största syndaren, men jag tycker inte att Fredrik hjälpte till mot BP. Mittfältet blev hela tiden förbisprunget och BP kunde anfalla 4 mot 4 eller 5 mot 4.
#60 ·
Conny
· 2008-06-06 14:19
Tyvärr så tycker jag att Olsson egentilgen bara har en bra egenskap och det är hans enorma arbetskapacitet. Han har stora problem med bollbehandligen och passningspelet är minst sagt varierande om jag ska vara snäll med ordvalet. Problemet är att Sirius trots detta behöver han i startelvan. jag hoppas att Frydman kan hitta en mer komplett defensiv mittfältare som kan ta den platsen inom en snar framtid.
#61 ·
Conny
· 2008-06-06 14:25
Jag måste också kommentera Loves insats mot BP. Jag har nog aldrig sett en ytterback som är sämre på att hushålla på krafterna under en hel match. Han var helt slut när lite mindre än halva matchen återstod. Detta ledde till att han gång på gång missade enkla brytningar och passningar.
813 på matchen. Skitsnack...
#63 ·
Foley
· 2008-06-07 09:47
Jag tycker att det är väldigt svårt att analysera dagens sirius. Det jag ser är värdelösa bollmottagningar alldeles för ofta. Långsamt spel och dessutom i sidled, det är som att man kryssar sig fram som en ostindiefarare i svag motvind. Självklart märker man att det brister även inställningsmässigt, vissa av spelarna har loja kroppsspråk normalt sett, visst, men även om man ser förbi det så finns det mer att hämta.
Allt detta har märkts ordentligt först nu i år. Man kunde ana tendenser förra hösten, men då såg man det endast som en svacka och det är föst nu med facit som man faktiskt kan säga att det var dumt att inte göra något då.
Jag tror och hoppas dock på en vändning snart, men det är klart att allsvenskan får vänta. Det som behövs är ett oförändrat stöd från oss i västra.