← Sirius Fotboll
Sirius - Väsby
Bigbadda
· 2008-06-05 12:14
· 9631 visningar
Ja, vad ska man säga inför den här matchen? Måstematch kanske? Vi behöver helst vinna, minst ta poäng. Önskad startelva just nu:
Milan
Tengan - Gurra - Danne - Luggen
Ekan - Fredrik - Mani - Petter
Ante
AG
Bänken: Garre, Love, Gallo, Antou, Hoch
Palmqvist får inte plats på bänken ens. Det enda han gjorde mot BP var att springa offside en gång.
#1 ·
Joint
· 2008-06-05 12:21
Måstematch, javisst. Det duger inte att tappa poäng mot lag som Väsby, de ska vi ha efter oss. Vi har redan gjort bort oss mot Qviding.
Vi ska ta minst 10 pinnar i de fyra kommande omgångarna: VU, ÄFF, J-Södra och LB 07. Det tycker jag faktiskt.
Alla till Studan på onsdag!
#2 ·
Hornby
· 2008-06-05 12:46
Gallo är avstängd och jag vågar inte hoppas allt för mycket på comeback av Ante.
#3 ·
Joint
· 2008-06-05 12:50
Att Gallo är avstängd ser jag inte som något större avbräck, det kanske är bra att andra grabbar får visa vad de går för. Gallo har varit alldeles för dålig och loj i år, det är inte som föregående vår då han var i nästan samma klass som Ante. Hoppas att Automan kan komma in och göra MÅL någon gång!
Just det ja, Gallo är avstängd. Det är faktiskt bara bra. Det blir ett naturligt sätt att bli av med en av de största bolltapparna. In med Kim på bänken kanske. Sunshine såg faktiskt bättre ut än Ante på träningen i förrgår, så han kanske är redo för spel. I så fall vill jag se honom på bänken.
Jag är nöjd om vi tar sex pinnar.
Slog just upp Uppsalatidningen och såg matchannonsen. "Succén fortsätter" känns kanske inte som den i nuläget bästa slogan man kan ha...
Då önskar jag så här:
Milan
Tengan, Gurra, Fernis, Luggen
Mani, Olsson, Ante, Petter
AG, Elon
Elon har inte visat särskilt mycket bollsinne eller målnäsa, men han är åtminstone löpvillig vilket är en bristvara i dagens trupp. Han kan bli en modern Kjelledine, och jag tror att han kan ta fram det bästa ur Gerndt. Hochen måste bänkas så att han fattar att det krävs mer än att stå och såsa i straffområdet.
Hoppas på Ante, annars är Mani centralt och Ekan på kanten det givna valet. Kim är en gåta, varenda gång han gör en bra match så följer han alltid upp med att underprestera i nästa. Mot BP var han kanske sämst på plan, och det vill inte säga lite.
Vänsterbacken är ock förblir en svag punkt, Luggen och Love verkar vilja överträffa varandra som den största säkerhetsrisken. I dagsläget är det Love.
Jag vill hellre se en taggad (om han är det) Antou än Elon. Elon vill mycket men träffar ju inte mål. Vi behöver ha in spelare som är villiga att jobba 110% på plan. För tillfället är dom inte så många. Gurra, Danne, Mani, Elon. Nån mer? Det blir inte 11 i alla fall.
#8 ·
gaffa
· 2008-06-05 21:37
de spelare som INTE vill jobba så är verkligen inte många. kolla tengan mot bp, till exempel. eller ag. och fredrik sprang mest av alla på gimsta. det handlar om att göra det tillsammans, och tro på det man gör.
vän av ordning undrar: när träffade antou målet sist?
#9 ·
70
· 2008-06-05 22:59
Det mest intressanta (för mig) med den här matchen är att det är den första hemmamatchen på elva år som Uppsalabo och dessutom utan att behöva åka direkt till matchen från jobbet i Stockholm för jag har semester! Pepp i stan hela dan!
När gjorde Elon mål senast i en A-lagsmatch? När jobbade Hochen hem senast? När tappade inte Gallo boll senast? När hjälpte mittfältet till i försvaret senast? När hade vi en säker målvakt senast?
Edit: Antou gjorde väl mål mot Djurgården på försäsongen? Sen är det en jävla skillnad mellan att jobba och att springa. Räcker det med att springa kan vi sätta in Johan Wissman på topp. Jobbar gör man genom att gå in i närkamperna, inte backa in i eget straffområde.
#11 ·
gaffa
· 2008-06-06 08:21
jag tycker tengroth gjorde det rätt bra. om inte laget funkar är det iofs svårt för någon att funka, men kolla skottkartan på svff:s livescore - det var inte på den sidan bp kom till avslut. dessutom slog han ju en patenterad flackboll till ag som gav en straff.
#12 ·
Joint
· 2008-06-06 08:47
Jag har annars av de matcher jag har sett varit nöjd med Love på ett sätt - att han är en riktig slitvarg. Hur många gånger har han fått utgå i år efter hårda närkamper? 2-3? :)
Jag vill också se Antou på topp. Han var jävligt bra på försäsongen och förtjänar sin chans i seriesammanhang också. Någon gång måste det släppa! Jag har iaf rätt höga förväntingar på den mannen..
Elon tycker jag är bra också, men han känns inte [i]som en målskytt. Palmen har jag inte sett vara bra sedan hösten -07 då han säkerligen spelade en bit över sin förmåga.
Jag vill se Automan på topp!
Ops, jag gav Gallo cred för bollen till Gerndt - tack för att du ändrade Gaffa.
Nej, Elon är ingen målmaskin och kommer nog inte att bli det heller. Men just nu är vi i större behov av spelare som orkar röra på sig på planen. AG och Elon spelade på topp mot Qviding sista halvtimmen, och det såg riktigt lovande ut. Antou har väl ungefär samma egenskaper iofs, men han verkar tyvärr ha hamnat i frysboxen.
#14 ·
Tobbe
· 2008-06-06 11:18
Det börjar bli lite väl mycket "kasta ut alla elva och sätt in elva nya". Vi har väl inte 22 spelare som vi kan byta mellan varje match. Nej, bara för att vi hittills knappt fått se Antou spela (och därför hittills inte sågat honom) så behöver det inte betyda att han är lösningen på alla problem.
Förra säsongen så beskylldes Hjalmar för i stort sett allting som gick oss emot. Nu börjar man hänga ut andra istället. Jag tycker att vi ska stötta våra spelare istället för att (med vår trots allt bristande analytiska förmåga, inkl undertecknad) hela tiden hävda att vissa inte jobbar och sliter. Gallo t ex har ett kroppspråk och en hållning som gör att det ser ut som killen knappt springer 50 m under en hel match, men så är naturligtvis inte fallet. Ta bara Lundin, han sprang oerhört mycket, men knappt en meter åt rätt håll. IKS är risiga just nu, men det beror inte på att de inte kämpar. Det beror på att de saknar självförtroende och är livrädda för att förlora matcher.
#15 ·
Hornby
· 2008-06-06 14:36
Jag lägger min röst på följande uppställning:
Milan - Tengan, Gurra, Fernberg, Love - Ekan, Fredrik, Mani, Petter - Hochen, AG
Bänk: Garcia, Luggen, Kim, Elon och Antou
Jag väljer Love före Luggen då han trots allt känns mer stabil i sitt spel.
Jag törs inte räkna med Ante och Kim stärkte knappast sina aktier senast, så mittfältet känns ganska klart.
Framåt är Hochen och AG våra bästa spelare. Elon, Antou och Palmqvist känns inte som några startspelare.
När det gäller Antou så har jag en känsla att många har rätt orealistiska förväntningar. Vad har han egentligen presterat i sin karriär hittills? En del mål i div 2 (Sirius) och en massa mål i den amerikanska collegefotbollen. Ingen kan väl säga att han gjorde någon glad under sin sejour i Gefle? Antou känns i nuläget som en typisk inhoppare.
Visst, Hochen är lysande när han vill, som mot ESK, men man måste prestera i mer än var femte match. När han, som mot Qviding och BP, inte gör jobbet är hans målkänsla inte värd ett skvatt. Nej, hellre då Elon eller Jallow. De är kanske inga målsprutor, men de har åtminstone visat viljan att löpa och skapa ytor åt de andra offensiva krafterna.
Vad gör IKS livrädda för att förlora då? Är det rädsla för att åka ur? För något större tryck finns ju inte. Vi står och skriker och sjunger oavsett, tyvärr så är vi betydligt färre när det går dåligt, vi hotar inga spelare eller ledare som i vissa andra klubbar, och uppsalapubliken skiter helt och hållet i Sirius. Därför måste det finnas i huvudet på spelarna. Jag tror man behöver få till någon form av "vi-mot-dom"-känsla, lite grann som bandyn förra året. Alla är emot Sirius så vi måste sluta oss samman för att klara det här.
#18 ·
Joint
· 2008-06-06 17:08
Skillnaden är ju att vi var oslagbara på Studan förra året, då stämde verkligen ramsan "För vi är Sirius och Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och tar poäng!". Numera är det ingen skräck att komma till Studan. Motståndarna går in med noll respekt och leker med oss. Det ska inte vara så lätt att komma till Studan och ta poäng, det ska vara ett rent helvete för motståndarna.
Jag vill fortfarande ge Antou en ordentlig chans i seriesammanhang. Han var somsagt bra på försäsongen och gjorde (trots att ni säger att han aldrig gör mål) 3 strutar av Sirius 8. Ett ganska bra facit. Och då räknade jag inte in alla ramträffar. Ge grabben 90 min mot Väsby. Ge han den chansen.
Hellre Antou som bevisligen har träffat målet i A-laget än Elon som träffar allt utom målet.
#20 ·
Joint
· 2008-06-07 22:50
Jag tror vi vinner med 1-0 inför 1330 åskådare. Gurra kirrar målet.
#21 ·
RRR
· 2008-06-08 07:58
Tips 1-0
Målskytt Ekan
1210 åskådare
2-0 seger, (det lönade sig att vara ogubbig mot ESK), men inte över 1000 pers pga EM!! 992 åskådare + undertecknad som troligen inte hinner fram förrän till andra halvlek, efter en kanonrunda på golfbanan. (Kan Mikko prioritera kusar, kan jag prioritera golf).
#23 ·
70
· 2008-06-09 00:06
Eftersom jag är en sån genomusel tippare:
Förlust 0-3 (en straff, ett självmål, en målvaktstavla)
Gurra utvisad (straffen)
1196 åskådare (677 om det regnar)
Klacken hyfsad i första halvlek, dödstrött i andra
Jag missar också första halvlek, ska följa den på UNT dock. Vore ju kul om det inte står 0-3 när man äntligen kan cykla ner...
Ångestmatch. Väsby är ett inspirationslag fullt av talang som kan vara väldigt bra när det vill sig, men som hittills har vikt ner sig ganska ofta. Väsby utklassade ju också Sirius på försäsongen, även om de då hade svarta tröjor.
Jag skiter i försäsongen. Vi spelade nästan ut Gården då och ligger nu sist i Superettan. Väsby är ett pajaslag utan klubbkänsla och jag hoppas att det märks på onsdag.
#27 ·
gaffa
· 2008-06-09 11:20
mani avstängd fem dagar till efter utvisningen mot qviding. hårt? you bet. han missar båda hemmamatcherna. hårt? you bet! http://www.siriusfotboll.se
Nääää! Fy fan vilket sjukt jävla idiotbeslut. Visste inte att jag kunde få mindre förtroende för disciplinnämnden än jag redan hade, men jo, det kunde jag.
#29 ·
Hornby
· 2008-06-09 11:31
Inte alls bra. Med Gallo redan avstängd och Ante antagligen skadad så finns det inte mycket kvar att välja på.
Dessutom bloggar Fernberg på officiella "nedbäddad med halsont"...
#30 ·
Joint
· 2008-06-09 11:40
Det här börjar ju kännas värre och värre. Hur fan kan det bli sådana konsekvenser av att fråga domaren om han är dum i huvudet. Ett gult, eller okej då, ett rött kanske men flera matchers avstängning? Nej! Helt sjukt vad de överreagerar... Eller, har domaren svårt att sova och men för livet efter de allvarliga orden från Mani?
#31 ·
RRR
· 2008-06-09 13:00
patetiskt, har alla på förbundet solsting?
Så sjukt är det ju inte så länge de är konsekventa (vilket jag inte har en aning om de lyckas med). Man slipper ju avstängningar om man håller käften. Däremot är det trist och ett stort avbräck.
Mani kanske skulle vara tyst istället. Med den här avstängningen så har han förhoppningsvis lärt sig att knipa igen. Däremot tycker jag att det var en sjuk överreaktion från domarens sida. Gult hade räckt. Men förbundet försöker upprätthålla det röda kortets värde och domarens auktoritet genom att dela ut hårda avstängningar för grova utvisningar. Men om att fråga domaren om han är dum i huvet ger tre matchers avstängning borde ju en hård kapning ge minst ett halvår.
Mittfältet blir väl då:
Kim - Ekan - Petter - Palmqvist
Palme har inte direkt övertygat som varken central mittfältare eller anfallare, så varför inte prova på kanten? Kim gjorde sin sunkiga match mot BP, så nu kan han göra en bra.
#34 ·
Joint
· 2008-06-09 14:06
Nej nej, inte Palmen på ytterkanten!
Medtanke på nuläget skulle jag nog se:
Milan
Tengan - Nordh* - Gurra - Luggen**
Ekan - Fredrik - Petter - AG
Hoch - Jallow
*Fernis istället för Nordh, om han inte ligger nedbäddad med halsont vill säga.
**Eller Love, men jag tror att Luggen passar bättre mot typ Väsby.
Hellre Luggen som mittback nästan.
#36 ·
Joint
· 2008-06-09 14:13
Jo, jag var också inne på det ett tag men samtidigt lär Micke känna sig revanschsugen efter sin fiaskoinledning av SE.
Kanske det. Det är väl träningarna som får avgöra. Sen känns ju inte halsont så farligt. Danne är säkert okej till onsdag.
#38 ·
Joint
· 2008-06-09 14:20
Medtanke på vilken inställning han har är jag inte ett dugg förvånad om han är fit-for-fight på onsdag.
På onsdag missar vi som går på Suprettan, Tjeckien - Portugal, det lär dra ner på åskådarantalet (nöjd med fyrsiffrigt) i kombination med att det går så dåligt...men Västra ska göra en bra match!
Väsbys slutresultat senaste fem matcherna (senast till vänster) och målskillnad:
F-V-O-F-F 5-8
Väsby är alltså ganska ojämnt. Man har framför allt spelat dåligt på bortaplan. Av fyra bortamatcher har man förlorat tre och vunnit en, av en händelse mot Enköping på tilläggstid. Så statistiken talar väl för Sirius. Väsby har heller inte hållit nollan en enda match hittills. Det har ju i och för sig inte Sirius heller. Så jag hoppas på 2-1 till Sirius.
#40 ·
John
· 2008-06-09 19:47
0-2
regn
732 pers
Jag skulle vilja se straffskalan för missfirmelse av domaren. Typ så här?
- Men domarn! = 1 matchs avstängning
- Är du dum domarn? = 2 matchers avstängning
- Är du dum i huvet domarn? = 3 matchers avstängning
- Är du dum i huvet domarjävel? = 4 matchers avstängning
Och med detta ville jag naturligtvis säga att straffet saknar all rim och reson. Nog om det, nu hoppas jag att Ante lånar lite krokodilfett av daouda så att han är frisk till onsdag.
John, nu har du snart kvalificerat dig för en keps!!!
#43 ·
RRR
· 2008-06-10 09:20
tips 2-0
gurra och ekan nätar inför 3215
Tror tyvär inte att jag kommer att hinna från jobbet i tid då det är i norrtälje men mitt tips lyder som förljer:
1-1 inför 1345 pers.
#45 ·
Golli
· 2008-06-10 10:36
Frågade jobbarpolarna hur de ville formera mittfältet, de trodde jag pratade om landslaget.... sorgligt.
#46 ·
Lars
· 2008-06-10 10:39
Tror på 0-2 och 910 på läktaren.
Mikko har uppenbarligen haft besök av Kniv-Jonas. Putsade han fönstren åt dig medan ni diskuterade publiktillströmningen?
#48 ·
Kalle
· 2008-06-10 15:01
Sirius mittfält?
Tja, Fredrik Olsson funkar ju inte i bollmottagningen riktigt, så han går bort.
Gallo är väl avstängd efter kortet mot BP? Annars borde han lira centralt och diktera bolltempo.
Samma sak gäller Mani, han borde lira men är avstängd.
Ekan borde få chansen att lira högerytter, gillar hans inställning och han kan lira en del boll med.
Petter tar vänsteryttern.
Kim S får väl off mitt då.
Petter-Kim-?-Ekan
Hmm, vad skönt att man slipper vara tränare ibland...
Islossning 6-1 3289 pers
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=763657,00.html[/link]
Jaha, Fernberg och Love borta imorgon, + Ante, Mani och Gallo. Det var just snyggt. Undrar om det är 4-3-3 som är påtänkt? Kanske blir det ungefär som mot Qviding, med: Milan - Tengan, Nordh, Gurra, Luggen - Ekan, Olsson, Kim - AG, Hoch, Petter.
Känner mig hursomhelst inte speciellt segerviss med en såhär tunn trupp. Men men, vi har allt att vinna nu liksom.
#51 ·
Joint
· 2008-06-10 22:01
Shit! Börjar kännas en smutta oroväckande, men vafan, det kan ju inte gå sämre...det kanske rentav är bra att ge några andra spelare chansen.
Jag vill som sagt se:
Milan
Tengan - Nordh - Gurra - Luggen
Ekan - Fredrik - Petter - AG
Hoch - Jallow
Annars: www.svenskafans.com/fotboll/vasby/artikel.asp?id=241363 Inte fan visste jag att VU hade supportrar! Det var som fan.
Jag kan gilla tanken med AG på kanten, men vid 4-4-2 borde väl Ekan få spela centralt, för han har väl åtminstone viss erfarenhet som innermitt? Petter har aldrig spelat centralt vad jag kan minnas. Som Brännan konstaterar så råder det en viss brist på naturliga centrala mittfältare som läget är, men det är ju svårt att hitta ett spelsystem som kräver mindre än två man någonstans på mitten, så ekvationen måste lösas på något sätt.
#53 ·
Joint
· 2008-06-10 22:46
Njaa. Inte mer än att han ersatte Ante i 65:e mot Degen. Men jag håller med dig. Ekan centralt istället.
Milan
Tengan - Nordh - Gurra - Luggen
Petter - Fredrik - Ekan - AG
Hoch - Jallow
Fullt ös!
#54 ·
gaffa
· 2008-06-11 07:13
joint: det är samma kille som skriver på väsbys officiella hemsida, så det är kanske lite mycket sagt att vu har supportrar bara utifrån det. :-)
petter spelade centralt en och annan match under stellan och sedan zaine. kim har spelat centralt hela sitt fotbollsliv fram tills han blev uppflyttad till a-laget, liksom palmqvist. ekan är jag inte helt säker på, men han har såvitt jag vet nästan alltid agerat på kanten.
#55 ·
Golli
· 2008-06-11 07:50
Eftersom jag vill slippa se Gurra kämpa som sista man likt en Sven Dufva vill jag ha ett ruskigt tight lag i kväll.
Vill att mittfältet agerar backlinje. Bakom backlinjen (mittfältet) står backlinjen som tar hand om de få förlupna bollarna som Väsby lyckas komma igenom med. Jag vet att detta låter sjukt defensivt men jag önskar Milan och mitt hjärta en lugn kväll.
Genom att spela smart och värdera våra chanser framåt, istället för att blunda och slänga iväg passningar mot anfallarna, tror jag snarare att vi kan få fler bra avslut än i de senaste matcherna.
Avslutningsvis hoppas jag på bra uppbackning från läktaren, det är nu vi skall visa spelare, ledare och alla andra att vi menar allvar. Att vi har Sveriges bästa supportrar och att vi vill se resultat både på plan och i stundande Silly season.
#56 ·
RRR
· 2008-06-11 08:10
sirius hej!
#57 ·
Kalle
· 2008-06-11 08:46
Hejhejhej!
Mikko verkar het. Undrar om det stallet eller Studan som gäller ikväll?
Det här vill jag se av spelarna i kvällens trupp.
Milan ska ladda upp med att studera matchvideon från den där allsvenska matchen han stod i förra året, och intala sig att han är en bra målvakt.
Tengan har delvis stått för en del bra insatser både offensivt och defensivt. Det ska han fortsätta med, men i 90 fulla minuter.
Nordh hoppas jag tar fram all sin fighting spirit och revanschlusta och visar att han är en mittback för Superettan.
Gurra ska fortsätta med det han är bra på, nicka och tackla, och höja sig på det han är mindre bra på, att styra sin ganska oerfarna backlinje.
Luggen bör koncentrera sig på defensiven och att hålla tätt på sin kant. Värdera lägena ordentligt när det är läge att sticka upp.
Ekan är (möjligen undantaget Hoch) den mest erfarne spelaren på planen. Jag vill se Ekan växa ut till den där karaktärsspelaren vi saknat så här långt som visar vägen på plan.
Fredrik ska fortsätta med det han är bra på, d.v.s städa upp framför backlinjen, och så hoppas jag han får hjälp av de andra i spelet med boll.
Petter hoppas jag levererar många fina inspel och hörnor, och att han utmanar framåt. Men han måste också vara solidarisk och hjälpa Luggen på vänsterbacken.
Hochen är bäst på plan om han bara vill. Idag måste han bara visa att insatsen mot ESK inte var en engångsföreteelse.
Gerndt har jobbat bra i en otacksam roll. Förhoppningsvis får han flera bra bollar att jobba med idag. Och han får väldigt gärna göra mål också!
Kim/Palmen måste kliva fram och visa att de är mer än eviga talang. Det är dags att leverera från start nu!
Elon/Antou har sina styrkor i grovjobbet. En anfallare kan vara värdefull utan att vara en målspruta, kom ihåg det! Och sen gör det inget om det trillar in någon påse också.
Dilan Ismail, 15 år och nästan i Superettan. Gör ett inhopp och vi köper ut!
Dilan Ismail, 15 år och nästan i Superettan. Gör ett inhopp och vi köper ut!
Hoppsan!
Trevlig hejaramsa...
Gör ett inhopp och vi köper ut - Hej!
Vi köper ut - hej
vi köper ut - hej
Gör ett.... osv
#62 ·
RRR
· 2008-06-11 10:26
Trevligt väder...
Jag som bara har shorts o tshirt
Hoppas på bra uppslutning ändå, vi har ju tak
Odds?
Jag tycker vi är märkligt stora favvon. Det fanns över 4x på "AIK U" igår....
Du tycks klara dig utan "vinterklädsel" Mikko. Solen tittar just fram över Uppsala. Regnmolnen drar bort enligt SMHI.
Känns som ett gott tecken inför kvällen. Jag lämnar gringubbskepsen hemma även idag och tror vi tar en överraskande enkel seger!!! (Har ju redan tippat 2-0 och 992 åskådare, men det blir 993, för jag fick ställa in golfandet idag).
#65 ·
Joint
· 2008-06-11 13:15
Sådärja, tagga till nu! Ikväll ska det vrålas.
#66 ·
70
· 2008-06-11 14:30
Härligt engelskt fotbollsväder nu.
#67 ·
Hoff
· 2008-06-11 15:04
1200 pers och 3-0
Jag såg Brännan på tv nästan nyss. Han hoppas på trendbrott och 2-0. Jag tror inte på det. Jag hoppas på 2-1, men jag vet inte.
#69 ·
oskar
· 2008-06-11 18:51
JAAA!! så jävla starkt! Sjukt viktigt seger.
#70 ·
Joint
· 2008-06-11 19:33
Så sjukt nice! Härlig slumpframspelning av Petter (sneskott) som gick till Gurra. Segerström avslutade kyligt och välplacerat! Tack för det.
Tippade in det också:
"Jag tror vi vinner med 1-0 inför 1330 åskådare. Gurra kirrar målet." - var dock lite optimistisk gällande publiksiffran.
Oglamouröst, men sjukt skönt. Jag önskade mig 1-0 och fick 1-0. Man kan frestas att gnälla på underhållningen - men med tanke på förutsättningarna var det här det bästa som kunde hända. Vi klarade av att hålla nollan, och vann matchen tack vare detta. Inställningen var åtminstone fyrstjärning, Väsby fick, till skillnad från BP, aldrig vara ifred med bollen.
Kom i 52:a min, missade målet, fick se en tempofattig match mellan två desperata lag. Sammanfattning: Sjukt nöjd med kvällen! Nu tar vi de där Ängelholm också. Eller hur?
#73 ·
Joint
· 2008-06-11 19:50
Absolut! Nu jävlar i mig vänder det. Forza Milan!
Såååå skönt!!!
#75 ·
70
· 2008-06-11 20:29
Milan kändes ju skitsäker idag. Det är mitt största intryck från matchen. Låt han växa in ordentligt i rollen tycker jag och spara några kronor.
Sjukt skönt med vinst, fortsätt ta poäng nu bara!
Extra roligt också att matchen blev lite av de bespottades revansch. Milan gjorde en mycket bra match, och Nordh spelade hur stabilt som helst.
Tycker också det var skönt att sätta Väsbys sportchef på plats (han som blev intervjuad samtidigt som jag), jag tyckte han var rätt självgod och dryg.
Otroligt skönt!! Nu ser vi till att greja 3p till på söndag så att man kan sova lite lugnare.
Lite märkligt med en sån här krönika just idag. Milan har växt på sistone, ge honom några matcher till, fortsätter han så här känns en ny målvakt inte särskilt högt prioriterat.
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=764173,00.html?from=sectionlinks4[/link]
Jag måste fortsätta mitt korståg:
Den här krönikan stör mig något så fruktansvärt: http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=763656,00.html?from=sectionlinks4
"lika förbaskat kommer det att stå elva Siriusspelare på planen i kväll då domaren blåser i gång matchen och då vill jag se elva spelare som tydligt visar att de är beredda att ta det ansvar som anstår en spelare i superettan."
Vaddå "jag vill se"? Är det någon som sett herr Sportchef på UNT på Studenternas senaste åren? Säker källa säger att herr Sportchef inte satt sin fot på en Siriusmatch hittills i år.
Det handlar alltså om hela upplandsfotbollens framtid enligt herr Sportchef på UNT och jag spanade förgäves på arenan idag efter honom. Kommer han att vara där på söndag? Skulle inte tro det va.
Pinsamt och patetiskt.
Annars är jag mycket nöjd med dagen :)
#80 ·
haze
· 2008-06-11 21:15
Skönt som fan! Väsby och 1-0 väcker ju härliga minnen.
Herr Sportchef på UNT ska enbart hålla käften.
#82 ·
Joint
· 2008-06-11 22:51
Fast, nu var det ju herr Legue som var i farten. Och hans sportkunnande är väl lite sisådär. Sportchefen tycker jag annars är en sympatisk man och jag kom ihåg att jag mejlade över ett A4-papper till honom i vintras, fick ett liknande svar:
"Hej, Johannes.
Kul mejl från Dig.
Visst är det en medveten provokation från mig att påstå att det är stenkört, det var avsikten, och jag räknade ned reaktioner.
Laget har definitivt potential, man kan mycket väl vinna de tre matcherna Du beskriver, men jag tror inte ens att det räcker. Tyvärr, för jag gillar verkligen bandysporten.
Däremot är jag helt allvarlig gällande chanserna att komma tillbaka. Det blir tuffare nu än någonsin tidigare med 14 lag i elitserien mot 16 i gamla allsvenskan + kraftigt ökad konkurrens på hemmaplan. När dessutom publiken sviker, ser det än mer mörkt ut.
När det gäller publiken, så ÄR Uppsala en medgångstad. Det skriver nog många föreningar under på. Men Du har en poäng där, det kan inte bli så mycket sämre, men jag tror å andra sidan inte heller på någon ökning i allsvenskan.
När det hall eller inte, är vi överens. Jag ser också bandy som en utomhussport, att en del av charmen ligger där, men hallar är sannolikt ändå framtiden om man skall kunna rekrytera ny publik och nya sponsorer.
Till sist; Jannes utspel var nog tänkt som att skaka om- och väcka bandyfolket i Uppsala.
Vi hörs.
mvh
peter"
Vore kul att se gubbstrutten på match någon gång också, han verkar så passionerad i skrift.
Nej, jag menade sportchefens krönika. Legue är på matcherna. Det är en viktig skillnad.
#84 ·
RRR
· 2008-06-12 06:44
Dunder som sportchef, vi vill ha Dunder som sportchef....
#85 ·
RRR
· 2008-06-12 06:55
årets bästa citat:
"En inövad variant, skrattar "Gurra" efter matchen. Petter har stått och nött felträffar hela veckan"
Kollar man på SvFF:s skottkarta kan man se att Väsby hade fem avslut i straffområdet, varav tre på mål. Två av dom var på Luggens kant.
#87 ·
Joint
· 2008-06-12 23:41
Lite småroligt matchreferat från Väsby: [url]http://www.svenskafans.com/fotboll/vasby/artikel.asp?id=241589[/url]
Referat och referat. Att kalla Gurra för "Söderström" flera gånger är väl inte direkt hög status. Resten är klippt från UNT.
#89 ·
Joint
· 2008-06-13 10:04
Just därför jag tyckte den var smårolig. :)
Tyvärr är SvenskaFans alldeles för mycket en sida för skribenter som hellre klipper och klistrar än faktiskt skriver något själva.
#91 ·
Joint
· 2008-06-13 10:10
Men som nämnts tidigare, är det samma skribent som skriver hos VU:s officiella hemsida. Döm själv.
Jag förstår mig inte på skribenter som inte ägnar en enda sekund åt korrekturläsning.
Exakt samma på hemsidan också. Vad är meningen med användandet av fet text? Använder man bara det så försvinner ju poängen. Han skriver ju som en kratta.