Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Träningarna

Jag skulle vilja titta förbi på nån träning nån gång ibland, men hur vet man när de är? Och var? Finns det nåt schema eller så?
Schemat ligger uppe på officiella. Det finns ett schema för månaden längre ner på sidan. Det är t.ex. träning lördag-tisdag nu innan matchen mot Väsby. Träningarna är på Löten, planen längst in förbi Diöshallen.
Jamen va bra!
Sirius gjorde premiär på nya Löten idag!
Inläggen går inte helt rätt på träning heller:
http://www.siriusbloggen.com/2008/08/film-frn-grdagens-trning_19.html
Kommentarerna och filmerna på Siriusbloggen från träningarna är extremt uppskattade! Håll igång!
Är det ingen träning nu fre-lör? tänkte att det var match på söndag och så...
Enligt off sidan tränas det på Löten 16.30-18 idag.
jag tog fel datum...men då kanske man skulle belöna sig med en glass och lite träningsgluttande idag.
vädret är ju för en gångs skull rätt ok
träningsglutt o pilsner?
tyvärr går det nog inte så bra - dom kom på att det var smartare att rehabträna direkt när dom kom tillbaks från flyget. eventuellt är det kombinerad junior- och reservträning på vanlig tid, men jag är inte säker.
Kul träning idag.
Alla med, förutom Palmen. Riktigt god stämning.
Tack för rapporten, verkar lovande inför kvällens match.
Kan det verkligen stämma att Sirius bara tränar 1 gång på 10 dagar...? ;o)
nä. dom tränar 16.30 idag och i morgon. jag har varit så swamped att jag inte hunnit uppdatera kalendern. sorry.
gaffa: hur är träningsupplägget i november? Träning idag?
träning alla dagar utom torsdag och söndag. tisdag-onsdag inne i diös. lördag styrketräning på annan plats.
Ingen som varit och tittat på någon träning på sistone? Provspelare?
Vet inte när träningarna är, men jag tror inte det varit någon provspelare här än? Eller?
Det tror jag att det har.
Erlingmark, fel svar! Namn, personnummer och senast lästa bok! Mer detaljer!
Kommer träningsdosen att ligga kvar på samma nivå som i år nästa säsong?
Njae, i princip, men det kommer inte att vara riktigt möjligt som jag förstår det. Eventuellt kommer det vara samma mängd, men att någon träning kommer att vara frivillig, eftersom det måste vara ett hanterligt liv för de som jobbar/pluggar.
Någon som vill hänka på årets första träning? Bör väl vara i Diös runt 16.30, eller?
det drar inte igång förrän på torsdag, och med tanke på kylan och att kommunen inte behagar värma planen förrän den 15/1 lutar det åt gym då om jag förstått saken rätt.

Jag skulle gärna glo på första träningen. Gymträning är dock föga lockande!

Vi kan räkna med att Gaffa håller oss informerade!
i'll do my very best, farbror.
Träningsstart i morgon alltså. Hoppas på en utförlig rapport från detta spännande evenemang!

Vilka var där? Vilka saknades? Några okända ansikten? Vem såg mest taggad ut?

Spännande som sagt.

som tidigare sagt: det blir inget fotbollspass, men någon sorts rapport ska det bli ändå!
...och den rapporten kan man se här: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9659&ptid=1198&nav=102
UNTs bevakning av Sirius säsongsupptakt är intressant. Har läst sammanlagt sju sidor om Peking, Sleipner och Sylvia idag. Fyra igår. I två olika tidningar iofs.
Fast Nkpg har väl inte så stort sportutbud. Vad har de? Ett basketlag, ett speedwaylag och förutom det bara fotboll. Men det är inte så bara. Nkpg har en otrolig fotbollskultur. Något vi inte kan skryta om i Uppsala. Sen är det ju inte så otroligt många som bryr sig om IKS FK, jämförelsevis. Speciellt inte i division 1. Sen är det ju stiltje på sillyn. (Okej, kanske finns ett par rykten de kan gräva fram, men en spelarvärvning hittills säger väl allt). Jag tycker också UNT kunde bevaka IKS FK mer, men ändå liksom. Jag förstår dem. Sen var väl kanske inte ett gympass den allra roligaste säsongsupptakten.
Förutom fotbollsrapporteringen gedigen matchrapport med bild från Djurgården-Borgia i bandy, nästan ett helt uppslag Vita Hästen hockey, stor matchrapport samt krönika från Finspång-Västanfors, införartikel om det stekheta bandyderbyt mellan Åtvidaberg och FAIK i division II.

Det var iofs väldigt lite innebandy, och bara en halvsida om Dolphins-Sundsvall. UNT är starkare på basket och plastbandy.

Alltså, jag begär inte att UNT ska skriva spaltmetrar om Sirius fotboll, men de har ju fan inte ens en liten notis om att Sirius kickat igång.
Schysstare sportblad där borta helt enkelt. UNT begränsar sin mer och mer känns det som.
Nu är ju UNT ägd av Norrköpings Tidningar så vi kanske inte ska förvänta oss mer....
Det lät väl bra det som Brännan sa men en sak fattar jag fan inte. Han tryckte på att det skulle vara större vikt på fys och bättre kondition i år än förra säsongen där detta brast. Det var ju just dom bitarna Jens gick ut med och tryckte på att det skulle vara så mycket mer av under försäsongen och sen snack om att spelare gick sönder just därför. Hade Jens helt fel fysupplägg? Tränade spelarna så individuellt att vissa tränade för hårt och andra för lite? Alltså...kan nån reda ut det. Det är nåt vajsing på felet.
Personligen oroar jag mig mer för att de endast fyra befintliga backarna. Det borde man väl ha lärt sig från förra året. Fys och kondition vet jag inte så mycket om men något måste blivit tokigt när så många blev skadade.
....
Alltså, jag begär inte att UNT ska skriva spaltmetrar om Sirius fotboll, men de har ju fan inte ens en liten notis om att Sirius kickat igång.

Det verkar som att UNT har varitinne här och läst....
Västra styr den tredje statsmakten...
Västra är den fjärde.
När tränar grabbarna?
oftast 16 på vardagar, men förmiddagspass ibland och dubbelpass ibland.

Västra är den fjärde.

och den femte är... [link=hyperlänk url]http://www.youtube.com/watch?v=teCVHjwu1VY[/link]