Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Ovidkommande

Blåsvarta Lassies

Den här tråden fanns en gång i tiden på Skåpet vill jag minnas. Dags att återuppliva den! Jag börjar med en tung en:
Min flickväns brors frus syster har varit tillsammans med Alexander Gerndts frus kusin.
Ah en riktig favorit!

Jag drar till med en riktig tungviktare på en gång:

Jag fick ett grattis-sms från Roland Grip på min bröllopsdag. Det var en kompis till mig som fixade det. Hans chef är Roland Grips dotter (eller om det är svärdotter). Det var f ö första gången Roland Grip skickade ett sms.
Min svåger lekte som liten med Magnus Wikman, som på den tiden kallades för Nusse.
Jag stod bakom Ola Parling i kön till Ekerölinjens M/S Roslagen igår.
Jag åt middag hemma hos P's föräldrars grannar efter matchen i lördags. Jag såg t o m pappan genom fönstret en gång!
Jag blev bjuden på ett bröllop för fem år sedan, toastmaster på bröllopet var ingen mindre än....Bengan!
Jag satt idag på samma välkomstmöte för lärarkandidater som P.
Jag jobbar just nu med Kjelledines brors sambo.
Mitt ex pappa var 13:e man i finalen 1968, han fick ingen SM-medalj...
Svärmor är polare med Andreas Eskhults morsa, och brukade sitta barnvakt åt honom när han var liten
Jag sitter numera dagligen i samma matsal som Johan P och Victor Olausson.
Haha, P sitter i personalmatsalen. :D
Jag vill inte besudla denna tråd men en jag mötte inte alls lassie historia men...
Jag dack öl med Gurra, fredrik och Love på Snerikes ikväll och jag tyckte det var värt en notis iaf.
Hoppas du inte möter de på fredag bara. :)
Då anar man att det tre inte är med i truppen på lördag????
Gurra är väl en aning sliten i sina fötter och Love är väl justerad för resten av säsongen. Fredrik kan behöva vila efter sin utomordetliga höst
När jag var på Coop Forum och handlade förra söndagen så kom det en unge fram till mig och grinade och tydde sig till mina ben. Han trodde kanske att det var hans pappas ben. Nämligen Jocke Mattsson!
@70: Nu förstår jag varför Jocke ville ha mer tid till familjen. :)
Det händer att jag ser dissteffe på t-centralen när jag är på väg till jobbet. Har även sett 70 i samma krokar. Grädde på moset får väl Olle K vara. Ett riktigt siriusvimmelställe helt enkelt. Olle Ks morsa jobbar f ö på samma jobb som min morsa.
Jag jobbar på samma företag (Alecta) som Göran Lide. Jag vet inte vad han gör. Vet knappt vad jag själv gör.
Min flickväns morbrors frus kusin är pappa till Erik Löhman, som övergav Sirius 2004 för en karriär som After Ski-trubadur i Alperna.

@70: Nu förstår jag varför Jocke ville ha mer tid till familjen. :)

Hehe ja just det så måste det vara.
Det är väl egentligen ingen Lassie, men killen som driver Queen Victoria (gamla Fredmans) heter Sirius. Det är ganska coolt!
Jag kan inte gå på affären nu för tiden utan att det blir en blåsvart Lassie. idag vid mejeriavdelningen på Luthagens Livs såg jag Richard Richardsson. Jag blev jätteglad.
Luthagens Livs äger. Det är ju antingen där eller på fågelkruxen som ryktena sprids. ;o)
När jag var och handlade igår stötte jag på både Brasse-Lasse och Palmen. Dessutom två spelare från Uppsala Basket.
Min frus morfar var kompis med Andreas Eskhults frus farfar, Nils Einar Eskhult. Han var konstnär och två av hans litografier hänger nu i vårt vardagsrum.
Jag stötte på Herr Svensson på Konsum Ringgatan häromveckan.
70//Andreas Eskhults frus farfar? Hette hon också Eskhult innan de gifte sig?

?
Ja det var ju bara Anna av de två som hette Eskhult innan giftermålet. Andreas hette Lindström han.
Har gått i samma klass som annas brorsa i 9 år.
Min svågers syster gick i samma skola som Magnus Lövdahl i Etiopien på 70-talet.

Nu för tiden händer det ju att mannen tar fruns efternamn när de gifter sig.
Började min PRAO idag. På restaurang. I Saluhallen.

Såg P och Söderbring käka lunch tillsammans.
Jag har sett Hochen ta en morgonpromenad genom Industristaden i riktning mot city två dagar på raken.
När jag bodde där så gjorde jag detsamma vid ett flertal ggr. Han jobbar väl där i krokarna.
Fast, han bor väl i Solna såvitt jag vet? Och jobbar väl på Nordea? Inte helt säker dock...

Har cyklat förbi Jernet tre dagar på raken!
Hochen jobbar väl på Nordea i Muninhuset, gissningen är att han parkerar i Industristaden och sen promenerar sista biten. Jag har sett honom ett gäng ggr också.
Shit, vilka stalkers vi är.
Jag har sett ThomasD med barnvagn i industristaden. Jag har även sett honom i Muninhuset. För övrigt vore det roligare om det hette muminhuset tycker jag.
Jag har sett Joint på Studan.
Jag har sett Joint spela bangolf.
Oh, oh, what's next?

Jag har sett Joint...
Jag har sett Brukarn full på Fellini.
Jag har sett Gurra full på Fellini. Han satt bredvid mig och spillde öl.
Jag bor granne med Olle G:s syrra (med familj).
Vaknade upp med att Jeppe B stod och fixade fönsterna här hemma tidigt i går morse.
Hoppas du langade en bandyboll på honom och skrek "tänk snabbt!!!"
Mötte precis Hochen hemma på "min" gård i Industristaden. Ville verkligen säga någonting i stil med: snygg lobb igår! Men fick så klart ett anfall av extrem blygsel.
Daouda Sall tillhör samma föräldragrupp som mig.

Daouda Sall tillhör samma föräldragrupp som mig.

Stort!
Tage har suttit i Brännans knä
Min son var väldigt nära att kleta ketchup på familjen Eskhult idag på Gränby C. Min bonus-dito ville be om autograf, men vi saknade penna.

Stort, allt som allt.

Min son var väldigt nära att kleta ketchup på familjen Eskhult idag på Gränby C.

Klassisk ficktjuvsknep. Är det så du uppfostrar din son? ;)
Livar upp tråden lite... Var på brandkurs idag där kursintruktören var, ingen mindre än Tommy Sjölund!
Smara är ihop med min ridlärare :-)
Bonussönerna är kompisar med brollorna Zäta på Fakebok om jag har förstått saken rätt. Är det svårt att bli?
Jag hängde i köket med Henke Eriksson på hemma-hos-fest i lördags.
Firade julafton 2007 med Andreas Fällström. Jag fick en svartblå halsduk av honom (Dock inte Uppsala baserade färger, utan det lag som ikväll kommer att ta sig till CL final!!)
Barca har väl inte blåsvart?
Kamma dig RRR! Forza Blåsvart i semin idag! För att inte tråden ska tappa fäste... Jag träffar Johan Pettersson (nästan) varje dag på mitt jobb =)
Haha, Mani var tydligen danslärare på en möhippa som min morsa var på igår.
Skullre ringa nån snubbe för att fixa en jobbgrej, Hans Anell hette han, aldrig träffat. Det visade sig vara allas vår haze!
Ja där ser man, jag som trodde du hade slutat med indrivningsverksamhet, Dissteffe.
Nja, håller på lite grann fortfarande. Lite företag som prompt vill ha pengar av Boltic. Det ska icke ske.
blev vän med fernberg på facebook här om dagen. stort...
Mani har passerat nedanför min balkong ett antal gånger de senaste dagarna. Börjar misstänka att han bor eller jobbar i närheten.
Såg Antou härom dagen och började fundera var han spelar nu för tiden?