olle
· 2007-01-12 12:56
· 5095 visningar
Skapar en ny tråd i brist på andra direkt relevanta.
Vet att vi vid tillfälle diskuterades lite löst om att byta webbhotell för hemsidan. Från dagens billiga och tokslöa till något normalkostande och snabbt. Är något på gång eller måste vi invänta årsmötet? Själv tycker jag att det är något som vore vettigt att lägga lite pengar på och de borde inte röra sig om några stora summor. Styrelsen kanske kan ta ett beslut helt enkelt.
Har själv ingen koll på vettiga webbhotell eller hur krångligt det är att byta men det kanske finns någon som kan komma med förslag.
Och som ni säker förstår kommer detta inlägg till eftersom jag varje gång jag går in på sidan blir frustrerad över hur segt det går.
#1 ·
olle
· 2007-01-12 13:01
Kompletterar med att jag dessutom gärna skulle se en återkomst av funktionen som gjorde att man såg de senaste foruminläggen i högermarginalen på framsidan.
Frågan har redan diskuterats, och vi lär byta till ett pålitligare webhotel i sinom tid. "Senaste forum inlägg-rutan" har försvunnit av sig själv på något mysko sätt.
#3 ·
Tobbe
· 2007-01-12 15:04
Jag tror att det är upp till LGH att hitta ett vettigt och bra webhotel. Jag kan inget om sånt där, jag bara pröjsar skiten. Håller med om att det är segt.
#4 ·
Fluff
· 2007-01-12 21:12
Ja det verkar hel tomöjligt att komma in på hemsidan ibland. Speciellt från jobbet. Undrar om det är vår IT-ansvarige som lagt ett sportfilter? Han har hotat med det ibland.
#5 ·
RRR
· 2007-01-13 10:14
Jag har inga problem, varken hemma eller borta
#6 ·
Fluff
· 2007-01-19 15:32
Är det möjligt att lägga upp lite bilder på hemmisen? Det fanns ett gäng på den gamla. Mikko du har väl ett gäng också. Jag tror att jag har mailat dig några bilder från förra supportermatchen i bandy. Bl a en där Josse ser ut som Fosshaug i dagens upplaga av nät-unt
#7 ·
LGH
· 2007-01-19 21:44
Självklart borde vi byta webbhotell. Man får vad man betalar för. Och vi betalar 9kr (nio kronor) i månaden. Enligt Tobbe ska vi ha råd med det tredubbla åtminstone. Det får man helt OK webhotell för.
Vi kan fixa ett galleri också, det är egentligen inga problem men vår webvärd är ganska låst och (uppenbarligen) otroligt slö. Det skulle knappt fungera.
Olle, om man kommer hit sent på natten och har tur kan man få se de senaste foruminläggen listade på förstasidan...
#8 ·
Tobbe
· 2007-01-20 22:57
LGH//Vi kan snacka om det där på tu man hand vid tillfälle, jag går på föräldraledighet 1/2 så då kan vi nog ordna en date.
#9 ·
LGH
· 2007-01-21 19:03
Jag kommer nog vara otroligt upptagen hela februari är jag rädd. Men vi kanske kan stämma träff i Puerto Galera?
#10 ·
Tobbe
· 2007-01-22 12:39
Jag och Signe kommer. Frugan måste jobba.
Nä, men det är ingen brådis, vi kan nog stå ut med den här ett par månader till.
#11 ·
Tobbe
· 2007-02-12 13:33
Nu har det hänt nåt här. Med hemsidan alltså.
Ja, sidan ser ut som och beter sig som skit. Är LGH på semester eller?
#13 ·
Tobbe
· 2007-02-13 08:08
Ja. Filipinerna. Vet ej när han kommer hem.
Gah, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att få ha en sida i fred. Nu verkar felet vara att allt vi laddat upp på FTP-servern de senaste månaderna har försvunnit, därför ser sidan så ful ut. LGH, kom hem!
#15 ·
Sutra
· 2007-02-13 12:26
Aha. Jag trodde att den skulle se ut så här. Tyckte att den var ful men tänkte reflexmässigt att jag är en gammal gubbe som skall hålla käft om sånt jag inte begriper...
#16 ·
Tobbe
· 2007-02-13 17:00
Den känns ganska sci-fi.
LGH åkte dit igår och jag antar att han ska vara där minst en vecka. Kanske två.
#17 ·
RRR
· 2007-02-13 22:49
OK tror att vi kan stå ut, bara den funkar
#18 ·
LGH
· 2007-02-21 09:36
Jag ar pa en o som heter Mindoro i Filippinerna. Kommer hem om en vecka. Inte vart fel det har, det ar web10 som tabbat sig. Igen.
Forsok halla ut till jag kommer hem, harifran kan jag inte gora nagot.
#19 ·
Tobbe
· 2007-02-21 12:45
Ännu en turk har hackat den gamla sidan. Den här gången kallar han sig för "powerful":
http://vastrasidan.se/modules.php?name=News&file=article&sid=98#knapp
#20 ·
LGH
· 2007-03-03 17:20
Lite snyggare igen nu, och mindre irriterande popups. Dessvärre har den senaste versionen av temat gått upp i rök, men det här funkar så länge hoppas jag. Jag börjar flytta till ny värd så fort jag får klartecken av VSS styrelse.
#22 ·
LGH
· 2007-03-04 08:15
Ahh, får man nog bara om man är inloggad som administratör. Små informationsrutor med felmeddelanden som visas varje gång man öppnar en ny sida...
håller med! vi borde lägga upp bilder från matcher eventuellt tifon och annat kul
#24 ·
LGH
· 2007-03-21 23:19
Jag ska titta på eventuell utbyggnad eller ombyggnad av sidan i samband med flytten av sidan till ny värd. Galleri skulle ju vara himla kul. Jag vet t.ex. att det sitter gubbar här på sidan som har massa roliga äldre bilder också.
#26 ·
RRR
· 2007-03-24 20:19
Är bortaguiden bortraderad eller bara försvunnen?
#27 ·
RRR
· 2007-03-25 08:25
Under tiden som bortaguiden kommer tillbaka kan ni kolla på www.svenskfotboll.de
imponerande av en tysk o åka runt så där
Man kanske borde ha med sig kameran när man går på fotboll på alla konstiga ställen.
#28 ·
Rikard
· 2007-03-25 19:07
Hur kan han ha Kiruna FF som Lieblingsklub? Den gode Jens verkar störd.
Av precis samma skäl som att tyskar samlar älgvarningsskyltar och bär örhängen av älgskit. Det exååtiska drar och lockar tysken. Och inte bara tysken. Nog hade vi svenskar en färöisk fotbollsvurm för några år sedan då de inte ens hade en gräsplan, spelade hemmamatcherna i Landskrona och tog poäng av Österrike. Vi gillar sånt. Och Kiruna med all sin vidrighet måste locka en kontinent-europé.
#30 ·
RRR
· 2007-03-25 21:19
Kiruna är exotiskt. Liksom Färöarna.
Jag har för övigt varit på Färöarnas (nya) hemmaplan, Toftir, mycket vacker. Dessutom har de tre fina planer i centrala Torshavn där Torshavnslagen i Färöarnas förstaliga spelar, förstår inte varför de behövde spela i Landskrona men det blåste väl inte lika mycket där.
Kolla in http://faroenews.se/
Jobbade för övrigt på Färöarna men det visste ni väl redan, rolig geologi där, basalt och tuff
Kan rekommendera Färöarna för ett besök, vänliga människor och vacker natur men fruktansvärt nedbetat av alla får, därav stora problem med erosion. Kolla även in den egna hästrasen, "Faeroyisk rossi", endast ca 50 ex återstår! Gillar man fisk och rotfrukt är det paradiset för den matglade.