← Sirius Fotboll
ÖIS - Sirius
Brukarn
· 2008-07-02 10:02
· 7164 visningar
Startar den här matchtråden som terapi efter gårdagens trauma. Fast tyvärr har jag sjukt svårt att se att Sirius har den minsta chans att skrälla.
Olsson har gjort några ganska dåliga matcher på rad nu, och när han envisas med att sätta sig i problem och tappa boll i farliga lägen så vägs det inte upp av hans fighting spirit tyvärr. Tycker han ska börja på bänken, och in med mer speed på mitten. Mittfältet kan då bli en diamant med Elon - Gallo - Mani - Petter, och så AG och Hoch på topp.
Inte för att jag tror att den här uppställningen har en chans mot ÖIS heller. Men man kan ju försöka.
Elon förtjänar att starta igen. Om man jämför Petter och Elon igår så var Elon hundra gånger bättre.
#2 ·
Hornby
· 2008-07-03 08:19
Hjärnan säger ingen Ante före uppehållet, men hjärtat säger comeback på söndag...
#3 ·
Tobbe
· 2008-07-03 13:02
Hur är det med karln? Han behövs nu för tusan. Det blir torsk mot Öis. 5-0 brukar vara ett gångbart resultat när det gäller dem.
Matchen flyttad till 19.00, men det kanske alla redan visste?
#5 ·
Joint
· 2008-07-03 14:27
Matchen flyttad till 19.00, men det kanske alla redan visste?
Japp, "AWK" informerade om det i resetråden.
Elon och Hochen från start, tack.
Milan
Tengan - Gurra - Fernberg - Luggen
Elon - Gallo - Sunshine - Ekan
Hoch
AG
Bänk: Garre, Nordh, Mani, Fredrik, Antou.
#7 ·
Hornby
· 2008-07-04 07:59
Om Tengans stukade fot inte håller så får man be en stilla bön att Love är redo.
Sen är ju frågan om Ekan och/eller Sunshine stärkte sina aktier i senaste U21-matchen?
Jag lägger en slant på Brukarns mittfält med Elon, Gallo, Mani och Petter.
#8 ·
Joint
· 2008-07-04 09:39
Håller med. Sunshine borde väl rimligtvis spela en match på mittfältspositionen i U21 innan han hoppar in i A-laget. Jag tror på Brukarns mittfält, men är kluven på vänsteryttern. Petter eller Ekan? Jag skulle nog faktiskt föredra Ekan.
Nu finns truppen uppe på officiella. Lång diskussion med Ante om eventuellt deltagande men man valde tillsammans att inte riskera hösten.
http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&infor=339
#10 ·
Sakul
· 2008-07-06 06:06
Hoch borde inte kunna bli petad, han var för bra mot LB07. Matchen slutar 1-1. Eller egentligen tror jag att Sirius förlorar, men man måste ju vara lite optimistisk.
#11 ·
Tobbe
· 2008-07-06 06:29
Hedersam förlust. 2-1 till de onda, AG målar.
#12 ·
Joint
· 2008-07-06 08:50
Näe, Hochen är värd speltid efter föregående match. Dessutom har de nog respekt för honom i ÖIS. ;)
Men frågan är om han håller 90 min, uppenbarligen höll han 35 min senast. Så det är frågan om han kommer starta eller inte.
Önskad elva:
Milan
Tengan - Gurra - Fernis - Luggen
Mani - Fredrik - Gallo - Elon
Hochen - AG
...dock tror jag inte att Petter petas. Skulle gärna ha ett annat alternativ i centralmittfältet också, men det finns väl inget annat alternativ där än Mani, så som det ser ut idag. Jag tycker nämligen inte att Fredrik är sådär super. Men han kan behövas defensivt idag, men nu får han fanemig ta och bättra sig.
Tror på 3-1 till Sällskapet, tyvärr. Hjärtat säger mig dock att vi har viss chans till ett kryss, möjligtvis 1-1 alltså. :)
Jaha då var det dags... Vi är i alla fall inte sist i tabellen oavsett hur det går. Uppländsk fotboll är på frammarsch!!!!
Varför står inte Milan?
Enligt unt står Garcia i mål. Det kan aldrig sluta väl.
Hur gick det till??
#17 ·
Joint
· 2008-07-06 17:31
Jag lider med Milan. Trams....
#18 ·
Sakul
· 2008-07-06 17:35
Skada på Milan? Annars vrider jag nacken av Mattsson.
#19 ·
Joint
· 2008-07-06 17:46
2-0 värdelöst - avgå alla! :(
#20 ·
Joint
· 2008-07-06 17:52
Jag blir lite småförbannad. Jag tycker att Elon och Milan tillsammans med Hochen, Gallo och Gurra var de bästa spelarna i tisdags. Men så bänkas de två förstnämnda! Fattar ingenting...
García håller inte i Superetttan, hur mycket ni än förespråkade honom! Jag har däremot alltid tyckt att Milan är en stabil målvakt i Superettan. Varför peta mannen efter de senaste matcherna? Okej, jag kan förstå att Jocke och Brännan vill göra någon förändring, men att peta en målvakt med toppen formkurva förstår jag mig inte på. Eller, kan det vara så att Milan skadade sig på uppvärmningen? Taskig i kistan? Eller något...? Hoppas att UNT kan ge svar på denna fråga.
#21 ·
Sakul
· 2008-07-06 17:58
"Milan har haft problem med knät i veckan. Han provade att värma upp innan matchen men det gick inte så han kastade in handduken. " Från liverapporteringen på unt.
#22 ·
70
· 2008-07-06 18:01
Jag ger upp. Vi hör inte hemma i den här serien.
#23 ·
Joint
· 2008-07-06 18:02
Mmm, då kan jag köpa läget. Men tyvärr går det nog inte att vinna matcher med García i mål. Kanske i U21, men inte i Superettan.
#24 ·
Joint
· 2008-07-06 18:04
Fredrik ut, Palmen in. Vad ska man säga...
#25 ·
Sakul
· 2008-07-06 18:08
Okej, nu går jag och tittar på Wimbledon och kommer tillbaka och kollar om det blev tvåsiffrigt sen...
#26 ·
Joint
· 2008-07-06 18:08
ÖIS lobbar in mål på García. Så blir det när man är kort i rocken...
Dagens mål får bli att klara sig ifrån 5-0. Vad kul!
#27 ·
Joint
· 2008-07-06 18:13
Elon in, inte en sekund för sent. Vore kul om Sirius kunde försöka få Automan i form.
#28 ·
Joint
· 2008-07-06 18:19
Yay, äntligen Palmen! Tack för att du övertygade mig.
Sluta gnäll så jävla mkt joint vet du tex hur lobb målet gick till, o va elon bra mot bunkeflo??
#30 ·
Joint
· 2008-07-06 18:49
va elon bra mot bunkeflo??
Svar: Ja!
#31 ·
Tobbe
· 2008-07-06 18:56
Jag vet inte, Elon kämpar och kämpar, men får inte ut nåt av sitt spel. Jag tycker att det är svårt att se på vilken plats han egentligen bör spela på, iom att han är så profillös som spelare. Bara hjärta räcker inte alltid. Alla mittfältare vi har är bättre.
Bara att inse att vi är så här långt efter topplagen just nu.
#33 ·
Tobbe
· 2008-07-06 19:05
Å avundsjuk är man ju också på ESK som har en bortamatch i Svenska Cupen. Inte.
#34 ·
Joint
· 2008-07-06 19:15
Garcías facit säsong 2008 i IK Sirius
Träningsmatcher:
AIK - IKS, 2-0.
Gefle IF - IKS, 1-1.
Hammarby IF - IKS, 1-0.
IKS - Heby AIF, 3-1. (Milan i mål i första halvlek, 1-0)
Vasalunds IF - IKS, 6-0. (Milan i mål i första halvlek, 4-0)
Snitt insläppta/match: 1.40
Svenska Cupen:
Kirsebergs IF - IKS, 1-4.
Djurgårdens IF - IKS, 2-4.
Enköpings SK - IKS, 4-1.
Snitt insläppta/match: 2.33
Seriematcher:
IKS - Landskrona BoIS, 0-4.
Assyriska FF - IKS, 3-0.
IKS - BK Häcken, 0-2.
Örgryte IS - IKS, 4-1.
Snitt insläppta/match: 3.25
IK Sirius U21:
Djurgårdens IF - IKS, 0-2.
IKS - Örebro SK, 3-6.
IKS - IF Brommapojkarna, 2-1.
IKS - Assyriska FF, 2-1.
Gefle IF - IKS, 0-2.
Assyriska FF - IKS, 6-0.
Snitt insläppta/match: 2.33
4-1 var faktiskt vad jag tippade, vilket jag höjde till 5-1 när Milan kastade in handduken. Så egentligen blev lite bättre än väntat! Men det är trist att vi aldrig någonsin kan överraska positivt.
Oroväckande med Milans knä. Ska det börja krångla behöver vi definitivt en ny målis, annars kan vi lika gärna lämna wo.
#36 ·
Peppe
· 2008-07-06 19:46
Statistiken om Garcia säger inte allt men säger en del. Milan är betydligt säkrare och bara hoppas att han frisknar till.
Trist med förlust. Några förstärkningar i försvaret, en frisk Ante och vi kommer igen i höst. Hoppas jag!
Jag vill inte starta någon kampanj mot stackars García eller så, men allvarligt talat är han ju en otroligt svag målvakt. Vore det inte bättre att pröva med Andreas Ahlm som andramålis istället?
Oroväckande med Milans knä. Ska det börja krångla behöver vi definitivt en ny målis, annars kan vi lika gärna lämna wo.
[/quote1215373439]
Tror du på fullaste allvar att det enda som behövs e en målvakt i toppform, e det så svårt att se att laget har spelat dåligt i ganska precist ett år. Nu gnälls det endast på garre o dommare i var o varannan match dax att inse att det e 11 på plan som e riktigt förvirrade o ur form.
Men kniv-jonas, vad tycker du bör göras då? Det ser väl jag för fan att spelarna är ur slag, men vi har ju knappast råd med 11 nya spelare så... man får väl börja med att rätta till de värsta bristerna.
Jag håller heller inte med om den allmänna (?) uppfattningen att Sirius inte spelat bra sedan förra sommaren. Höstsäsongen förra året blev det 6 segrar, 1 oavgjord, och 8 förluster. En helt OK tabellrad, och framförallt hade vi då kvar mycket av det självförtroende och vilja som en gång funnits i Sirius.
#40 ·
Sakul
· 2008-07-06 20:37
Jag är fullt alvarlig när jag säger att jag inte borde vara så väldigt långt ifrån Garcia som målvakt tekniskt sett (sen skiljer det längd, fysik och sånt). Och då är jag 14 och spelar i ett division 5-lags juniorlag... Säger ju om något hur otroligt värdelös han är.
#41 ·
Joint
· 2008-07-06 21:01
Sakul: Skiljer det verkligen så jäkla mycket i längd och fysik mellan en 14-åring och Garre? Jag tror jag var 182 cm respektive 75 kg (Garcías längd och vikt) vid den åldern. :P
Och det är patetiskt att klaga på att Milan inte tar för sig i luftrummet, jämförelsevis.
Ahlm påminner ganska mycket om García, fast lugnare i sina ingripande. Men ärligt skulle man ju likväl kunna ge den grabben chansen.
En bra målvakt gör resten av försvaret säkare, en darrig målvakt gör resten av försvaret darrigt.... det är den bistra sanningen, som gammal div VI o VII målvakt har jag darrat till både den ena och den andra....
Sen är det givetvis inte hela problemet. Bristen på rejäla kämpatag är det som stör mig mest.
Man kan inte heller ha en målvakt som kastar in handduken med 10 minuter kvar till match. Jag vet inte vad ni fått det där med lobbmål från heller, men det är verkligen inte bara Garcias fel att ÖIS får fyra mål idag. Inte ens mest hans fel. På ÖIS andra är han en av fyra-fem som kunde rett ut situationen. Annars kan han inte göra mycket på de andra målen. Det finns väl en del att säga om den här matchen, men det såg betydligt bättre ut än mot exempelvis BP, BoIS, Häcken, m fl. Anfallsmässigt skapade Sirius mer än på länge. Gallo hade skott i ribban, AG missade två frilägen och hade två riktigt bra skott. Hochen höll på att chippa in den i krysset, hade en vass nick och ett skott som touchade stolpen. ÖIS räddade en touch från Gurra på mållinjen efter hörna. Dick Last var tillsammans med Källa klart bäst i ÖIS. Legue yrar om Zavadil, men han var rätt blek förutom att par vassa frisparkar. Förutom första 15-20 minuterna hade Sirius mer boll än ÖIS. Alltså, jag vill inte vara Bagdad Bob här, Sirius har ett gäng problem att tas med, men faktum är att spelet börjar stämma igen. Ett lag med medflyt hade tagit fyra poäng i stället för 0 med samma spel de två senaste matcherna.
Jag tycker man ska kritisera när det är välförtjänt, som till exempel efter 0-3 mot BP med utställda skor, men idag var de flesta rätt bra större delen av matchen. ÖIS vann hyfsat välförtjänt, men det kunde precis lika gärna slutat 3-3 eller 4-4.
Nu är referatet klart.
Jo förresten. En sak till. ÖIS har imponerande många fans i klacken och håller igång bra hela matchen. Men en klack som kör ramsor som går ut på att folk de ogillar är bögar hör hemma i det absoluta bottenskiktet av svenska klackar oavsett hur många de är och hur många flaggor de viftar med.
#45 ·
Sakul
· 2008-07-07 05:41
Sakul: Skiljer det verkligen så jäkla mycket i längd och fysik mellan en 14-åring och Garre? Jag tror jag var 182 cm respektive 75 kg (Garcías längd och vikt) vid den åldern. :P
Nja, riktigt så lång är jag knappast. Har inte kollat på ett tag, men väger väl typ 52 och är nånstans mellan 160-165 lång. Då är jag väl iförsig hyffsat liten, men extremt kort är jag inte.
#46 ·
RRR
· 2008-07-07 07:47
Suck, även om det såg bättre ut än på länge så tycker jag att det börjar bli dags för semester och nya friska tag.
#47 ·
Joint
· 2008-07-07 09:02
Tycker det är lite märkligt att vi gång på gång är för "junioraktiga", när vi har en trupp med män...
#48 ·
Joint
· 2008-07-07 11:46
Jo förresten. En sak till. ÖIS har imponerande många fans i klacken och håller igång bra hela matchen. Men en klack som kör ramsor som går ut på att folk de ogillar är bögar hör hemma i det absoluta bottenskiktet av svenska klackar oavsett hur många de är och hur många flaggor de viftar med.
"På bacchus touch kamratgården
Där finns det bara massa bögar
En massa svin och vassselin"
Så ramsan var åtminstone riktad till blåvitt och inte till oss.
Jag listar nog ÖIS som den bästa klacken i Superettan trots att de råkar ha en sång där en mindre skara sjunger om en bögklubb med IFK:are på.
Oavsett vilka man riktar sig till så är böghat inte bättre än rasism. Inte ens om man paketerar det i en "lustig" ramsa.
Nä jag vet att det var riktat mot IFK och inte mot oss, men det spelar - precis som Brukarn säger - ingen som helst roll. Idiotier blir inte bättre för att man sjunger dem i kör och viftar med flaggor. Jo fler desto sämre liksom. Jag tycker att det får anses bevisat av historien. ÖIS-klacken går helt enkelt fetbort.
#51 ·
Tifo
· 2008-07-12 12:58
Ja 4-1 var väl stora siffror. En hel del såg faktiskt ganska trevligt ut. Målen kommer väldigt olyckligt också. Samtliga ÖIS-mål kommer efter ganska bra siriusperioder.
Och som sagt, att i en stor klack stå och skandera bögramsor håller inte. Det är så jävla urbota patetiskt och korkat. Jävla grottmänniskor! Att det finns enstaka puckon som häver ur sig dumheter är svårt att komma ifrån men bör givetvis stävjas i möjligaste mån, men att hela klacken står och sjunger en sån ramsa.. Nej det går som sagt fetbort.
#52 ·
Foley
· 2008-07-14 16:07
Nu är jag äntligen hemkommen från fel sida. Men tyvär bara för att konstatera (precis som de andra som va på matchen har påpekat) att Sirius har sådant otroligt oflyt. Jag kan inte sträcka mig så långt som erlingmark å säga att vi spelade bra, men det är sjukt hur många psykologiskt jobbiga mål vi får emot oss. Räkna själva. I den här matchen var det faktiskt samtliga som kom i helt fel lägen. Sirius ska ha en stor eloge vad gäller kämpandet, de kämpade sig in i matchen efter varje mål och vek inte ner sig.
Garcia är kanske just nu sämre än milan, men han kan inte lastas för nånting egentligen i denna match. Den som jag verkligen vill se mer av är fredrik som verkligen verkar ha tappat det helt.