← Sirius Fotboll
Sirius - Åtvidaberg, Lördag 19 juli kl. 16:00
70
· 2008-07-07 09:51
· 16326 visningar
Nu har jag slutat ge upp. Det löser sig i nästa match.
2-0 till oss.
Regn: 702 åskådare
Molnigt: 1325 i publiken
2458 om det är strålande sol och inte ett moln på himlen, då kan man ju inte sitta inne framför tv'n)
#1 ·
Joint
· 2008-07-07 11:12
Någon som vill hjälpa till och fixa ett litet tifo till denna match?
#2 ·
RRR
· 2008-07-07 14:58
Är i Amsterdam då men litar på att ni sjunger ändå utan att jag ska behöva "piska" er.
Och jag är i Jämtland. Hade matchen varit den 16:e som det väl var tänkt så hade jag kunnat gå.
#4 ·
Joint
· 2008-07-08 07:58
Samma skit var det för mig gällande ESK-matchen. :)
Flyttande hit och dit förstör ens planering!
Klart vi ska sjunga ändå.... ;)
Jag röstar mot tifo. Känns som det kommer bli 30 pers i Västra och då kan vi lika gärna skita i det. Hellre ingenting än något dåligt.
#6 ·
Peppe
· 2008-07-09 20:59
Matchen slutar 1-2 inför 999 personer. Eller 2-2 om vi ska vara ungdomliga.
#7 ·
RRR
· 2008-07-10 09:12
Hellre tifo och trettio pers än tifo med toarullar och paraplyer och sedan hålla käft
#8 ·
Tobbe
· 2008-07-10 10:42
"Dricka sprit och hålla käften, dricka billig sprit och hålla käften"
"Jaaag vill dit!"
Vill du?
#11 ·
Joint
· 2008-07-10 20:00
Nog om De Lyckliga Kompisarna, tråden handlar om Sirius - Åtvid på lördag. Pissa på tifo alltså? :/
Inte nu på lördag menar du väl? Det är nästa lördag.
#13 ·
Joint
· 2008-07-11 10:23
Ja, men ändå....
#14 ·
Joint
· 2008-07-11 12:39
Jag röstar mot tifo. Känns som det kommer bli 30 pers i Västra och då kan vi lika gärna skita i det. Hellre ingenting än något dåligt.
Kopparslagarna kommer med minst 50 pers. Hmmm...
Vi kan ju inte ge upp nu!
#15 ·
Joint
· 2008-07-12 20:29
Men vad i helvete! Jävla Bälingetroll!
"Grande e Pesante"-banderollen är återigen nedriven. Vi förlorar alltid då.
#16 ·
Tobbe
· 2008-07-13 16:19
50 pers? Det har de ju inte ens hemma. Klacken i Åtvid förra säsongen var max 15 pers.
#17 ·
Joint
· 2008-07-13 16:22
På Studan förra säsongen var de iaf hyfsade.
#18 ·
Hornby
· 2008-07-14 07:19
Match på lördag och jag hoppas på följande startelva:
Nyförvärv - Tengan, Gurra, Nyförvärv, Love - Fredrik, Gallo, Ante, Petter - Hochen, AG
Men jag tror det blir:
Milan - Tengan, Gurra, Fernberg, Luggen - Mani, Gallo, Fredrik, Petter - Hochen, AG
Ante saknar matchtempo och lär starta på bänken.
#19 ·
nyg86
· 2008-07-14 08:32
Om det ska vara nyförvärv är det Luggen och Love som får flytta på sig, de är alldeles för tunna. Milan duger, kan inte ha 60 kilos killar i backlinjen, som inte orkar trycka undan folk vid hörnor. Fernberg ska spela, han blir bättre och bättre, sen ser han ut också som han varit lite i gymet också. Ante MÅSTE spela, han är den enda som kan hålla i bollen så laget kan flytta upp, Gallo spelar bara vidare med mycket blandat resultat, gäller även Fredrik. Petter har ju inte rosat marknaden direkt heller, där skulle jag vilja ha en utmanare. En riktig stark vänsterback, en utmanande högerbreddare och en frisk Ante, det vore kalas.
#20 ·
Joint
· 2008-07-14 09:57
Milan är bra på den här nivån. Om vi nu ska ha en ny målvakt så ska denne vare långtidskontrakterad och inget lån...
Love är bra mycket säkrare bakåt än vad Luggen är. Han håller bra klass i sina stunder. Tengan har inte heller imponerat, otroligt bollfeg! Gurra klockren och Fernberg växer mer och mer. Men nu verkar det röra sig om en mittback som värvats. "Vi har valt att värva en målvakt, en mitt...eh försvarare och en forward".
Ante behövs! Fredrik har varit riktigt dålig på senare tid och inte ens viktig bakåt, så han ska bort. Gallo-Ante känns som ett stabil innermittfältspar. På kanterna har Petter och Ekan (i seriespelet) underpresterat rejält. Även Mani har inte riktigt kommit upp i sin nivå, men främst Petter måste visa att han faktiskt är 25 år och inte 15 i sitt sätt att spela och agera vid dueller.
Framåt vill jag ha se en ny targetforward som även kan göra mål. Just nu har vi 5 forwards, men bara 2 st som kan näta...princip, så vore skönt med en Olle-typ där.
Så skönt av Lasse Svensson att agera och vara självkritisk. "Allt ifrån styrelsen till spelarna får ta på sig att det har gått som det har gått. Vi behöver en riktig injektion nu och visa uppsalaborna att vi kan spela fotboll på en bra nivå." Tack för det.
Tokattack mot Åtvid??
RR - Tengan, Gurra, Fernberg, Luggen - P, Gallo, Ante, Petter - Hochen, AG
#22 ·
Tobbe
· 2008-07-14 14:33
Absolut. Det skriver jag under på!
#23 ·
Joint
· 2008-07-14 16:08
Bra förslag, Farbror. Men jag skulle nog hellre peta Petter än Mani/Ekan. Super-försäsong-Ekan är värd chansen igen. P kan vara värd en chans på lördag, lite kanon eller kalkon-varning dock.
#24 ·
RRR
· 2008-07-14 17:01
Fasen flyget till Amsterdam går kl 1730 så jag lär inte hinna se matchen....
#25 ·
Hoff
· 2008-07-14 22:34
jag får titta på tv. tyvärr, men jag kommer att gråta en skvätt när jag ser er.
Är det hästtävnligar i Amsterdam??
#27 ·
RRR
· 2008-07-15 10:59
Nej det är ölhävartävling
Ni Alsikebor häver väl bara champagne???
Tror nog att det gula laget i internmatchen idag är ganska nära tänkt startelva mot Åtvid. Men nu verkar Fredrik lite tveksam med possible stukning idag. Övertygade mest i internmatchen idag tycker jag Love, Ante, Antou, AG och Olausson gjorde. Kul att Love och Ante är tillbaka igen och det ska bli intressant att se mer av P-AG. De hittade varandra riktigt bra.
RR - Tengan, Gurra, Danne, Love - Mani, Gallo, Ante, Petter - PAGE
Bänken: Garre (Milans knä?), Luggen, Ekan, Sunshine, Hochen
Är inte Olsson avstängd? P var bra men han borde ha gjort 5 mål! Automan var oxå på bra spelhumör.
#32 ·
RRR
· 2008-07-16 06:47
Erlingmark tror på Brännan i startuppställning alltså, DET var en överraskning. För inte täntke han väl på en småskadad och avstängd Olsson?
RR-Luggen, Gurra, Fernis, Love-Mani, Gallo, Ante, Petter?-P, AG
bänk: Garcia, Tengil, Ekan, Automan, Olausson?
Hur är läget med Palmen?
Vill minnas att jag skrev "ganska nära". Två platser i den linjen är väl öppna. Fredrik spelar naturligtvis inte, ej heller hans ersättare när han tvingades gå av Brännan, så den platsen är öppen. Sedan ska tre ytterbackar bli två. Tengan vill nog ha ett ord med i den diskussionen. Jag håller nog Love och Tengan som de stabilaste av de tre trots allt. I stället för Fredrik ligger säkert Mani bra till, men Mani-Gallo-Ante-Petter är rätt offensivt det. Jag saknar Sunshine.
Btw, Petter hade lite känningar bara och gick av för säkerhets skull. Kan spela. Palmen har nån diffus fotskada, knappast aktuell för truppen. Fredrik fick en stukning men är tillgänglig till näst-nästa match (han är ju ändå avstängd). Hochen är bara lite sick. Milan har problem med knät, kan vara borta ganska länge om han har otur.
Sunshine spelade ju i blåa laget i internmatchen.
Det skulle förvåna mig mycket om Sunshine var a-lagsklar till helgen. Det dröjer nog ett tag.
Hej på er. Har nyss reggat mighär och tänkte bara kolla att det funkar. Ser verkligen fram emot Åtvid matchen. RR och P borde väl gå direkt in startelvan. Tror på seger 2-1 (spegelvänt jämfört med förra säsongen).
#37 ·
Kalle
· 2008-07-16 21:10
Välkommen Fantomas!
Jag hoppas att du tror rätt...
Jag tror inte, jag hoppas jag också.
Kullinger med på träningen enl Siriusbloggen. Han tänker väl inte överraska med come-back? I alla fall inte mot Åtvid.
#40 ·
Joint
· 2008-07-17 19:26
Hahaha, vore grymt! Nä, det låter långsökt... Men ja, kan ju vara så att han känner att han vill göra en insats och rädda klubben kvar till serien han sköt oss till. Hur som helst, Olle är kung! Frågan är bara om Kullinger skulle bli omsprungen av Hochen numera?
#41 ·
nyg86
· 2008-07-17 20:05
Hoppas verkligen att Olle är med för att sätta blåslampa på alla, med sin inställning lyfter han alla, vore dåligt av Sirius att ta in en motionär i detta läge några dagar före match, dessutom som varje poäng är oerhört viktig nu.
Nä tror nog Olle är med i truppen, inte en domare går säker!!!!........
Dessutom gillar jag sådana som inte bara har fotbollar i huvudet, utan även tänkte på sin civila karriär samtidigt som han var på väg till allsvenskan. Respekt!
#42 ·
olle
· 2008-07-17 23:15
Om Olle är med mot Åtvid så gör han minst ett mål, varningen får vi på köpet. Han och Henke är fan de mest naturbegåvade målskyttarna jag sett i Sirius.
#43 ·
Golli
· 2008-07-18 07:39
Tänk er följande uppställning till hösten, aningen offensivt kanske, men vilka högtidsstunder på studan :-)
RR - Tengan, Gurra, Danne, Love - P, Gallo, Ante, Hochen - Olle, AG
#44 ·
RRR
· 2008-07-18 08:12
Anfall är bästa försvar? Släng in Lasse P och Tommy Sjölund på en gång
...å Roland Grip!
#46 ·
Joint
· 2008-07-18 08:37
Jag vill verkligen inte glömma bort Mani, Petter eller Ekan, speciellt inte den sistnämnde som jag vet har massor mer att ge i seriespelet.
Hasse Selander??
Har du gått & försonats med Selander?? Vårda långsurheten, gubbe!
#49 ·
Lars
· 2008-07-18 14:58
Precis hemkommen från intervju med radio uppland om matchen imorgon. Finns att lyssna på deras hemsida, under studio uppland.
Säger som Tobbe, fan vad det är svårt med Radio
Jag tror:
RR
Tengan - Gurra - Danne - Love
Ekan - Gallo - Ante - Mani
P - AG
Bänk: Garre, Luggen, Sunshine, Antou, Hochen.
#51 ·
Alias
· 2008-07-18 17:23
BB tror som du. Fast jag justerar på bänken lite. Hoch och Automan ut och in med Elon och Petter
#52 ·
Joint
· 2008-07-18 17:37
Jag tror:
Dubbel-Richard
Tengan - Gurra - Fernis - Love
Mani - Gallo - Ante - Petter
P - AG
Bänk: Milan, Luggen, Elon, Ekan och Automan.
Jag vill mycket gärna se Ekan från start igen, men jag tror som sagt på ovanstående.
Ryktas om att Santos är skadad på ÅFF:s forum (SF). Får väl se i morgon.
#54 ·
Joint
· 2008-07-18 17:44
Okej, inget emot mig ifall Santos står över morgondagens match.
Drar iväg ett tips också: 1-1. P åstadkommer årets första skott på mål som råkar gå in och Studan/P i extas därefter.
Santos får hemskt gärna vara skadad. Kan inte tänka mig att Ekan kommer förekomma från start, han har inte visat något sedan mars som tyder på att han är ens intresserad av det. Antar att 9 av 11 platser är givna om alla är tillgängliga. På de andra två förordar jag Love och, tjaäeöhh, fan vad svårt - Mani. Framåt!
#56 ·
Alias
· 2008-07-18 20:51
Men det har F Olsson visat som är med match efter match?
Nääee du, är det någon som spelat sig själv upp på läktaren så är det Olsson, tyvärr för han kan bättre, men hans självförtroende är åt skogen just nu.
Jag ändrar mig. Jag tror även att en tredje plats i startelvan är öppen. Den lär tas av Hochen om han är fit eller Antou eller nån annan. Vad fan vet jag egentligen.
Hoch på topp med Selander??
Farbror, det är inte Selander som är "lede fi" i detta sammanhang, det är Sirius styrelse.
Truppen uppe. Kanske:
RR
Love, Gurra, Danne, Tengan - Elon, Gallo, Ante, Mani - P, AG
Bänk: Garre, Luggen, Nordh, Petter, Antou.
#60 ·
Joint
· 2008-07-18 22:07
Love brukar vara vänsterback.
Kanske...
RiRi
Luggen, Gurra, Danne, Love - P, Gallo, Ante, Mani - Automan, AG
Bänk: Garre, Tengan, Nordh, Petter, Elon.
EDIT: Näe BigB. Love och Luggen på ytterbackarna. Tengan måste bli bättre med boll.
Ska Tengan sitta på bänken samtidigt som han startar? :) Hellre Love än Luggen och hellre Tengan än båda.
In med hoch o vi vinner med 6-1
Dubbelrickard
Tengan-Gurra-Fernberg-Love
Mani-Gallo-Ante-Petter
P-Antou
Så tror jag.
#64 ·
John
· 2008-07-19 09:03
skulle ju vara skönt om vi inte blev totalt fönedrade på bästa tv-tid.
1-1
P
768 pers
lätta skurar i andra halvlek
#65 ·
Foley
· 2008-07-19 09:26
RR
Tengroth-Gurra-Fernberg-Love
Elon-Gallo-Ante-Petter
AG-P
Det är drömelvan. Men jag känner dåliga vibbar av AG, så av nån anledning tror jag inte att han spelar. Då får Hoch komma in, om inte Olle är i matchform än?
2-0 och 1100 på läktarna. Petter gör första och Olle det andra (chip över målvakten såklart).
Dubbelrickard
Tengan-Gurra-Fernberg-Love
Mani-Gallo-Ante-Petter
P-Antou
Så tror jag.
Förmodligen facit!
#67 ·
gaffa
· 2008-07-19 10:48
tränarna hälsar och tackar å spelarnas vägnar för västras uppvisning på träningen häromdagen!
Vi blev tackade av Luggen också. Han tyckte precis som vi att det var dags för en vändning nu.
BTW, kolla in:
http://www.freewebs.com/iksirius/spelarfakta.htm
Underbara bilder på bl.a. Danne och Ian. Sen är det en forward som heter Johan Pettersson också. Är det P kanske? Trolle står listad som Team Manager. :D
#69 ·
RRR
· 2008-07-19 12:31
Det fanns ju en P2 också ett tag
#70 ·
RRR
· 2008-07-19 12:32
fast det där ser ut som P3
#71 ·
RRR
· 2008-07-19 12:34
Är AG redan klar för Gefle?
#72 ·
Joint
· 2008-07-19 12:44
Haha, intressant att Jeppe har varit målvakt för både Sirius fotboll och nu i Sirius bandy. Hoppas Luggen & co följer att "vi ska vända detta - tillsammans". Mot Flurran! (ska bara försöka spela in matchen på vår nya inspelningsbara DVD-spelare)
#73 ·
Kalle
· 2008-07-19 13:42
Saxat från svenskfotbolls livescore
Sirius
RR
Dengroth-Fernberg-Gurra-Lundmark
Petter-Ante-GAllo-Mani
Jallow-P
Bänken: Garcia, Love, Nord, Ekan och Elon.
Ingen Gerndt! Han kanske är på väg mot Gefle då, för ingen skada eller avstängning vad jag vet.
ÅFF
Gustavsson
Johansson-Niklasson-Moberg-Arvidsson
Karlsson-Bergström-Zaim
Radetinac-Möller-Karlsson
Bänken: Halvorsen, Mbemba, Haglund, Santos och Suljic.
Sirius!!
1-1, antar man får vara nöjd med en pinne i trots allt i denna match. Åtvid är ett lurigt lag. RR helt suverän, bäst på plan. Kul att Jallow fick näta. Var det ett planerat byte med Ante eller har han, Gud förbjude, fått känningar av skadan igen? Med Gerndt ur leken (?) ser det ju inte lika optimistiskt ut längre.
Planerat byte sägs det....
#76 ·
Joint
· 2008-07-19 17:41
Skönt med en pinne! Jag tyckte vi kom igång riktigt bra efter kvitteringsmålet och andra halvlek var riktigt lovande. Däremot saknades AG lite på topp, P levde inte precis upp till förväntningarna. Men Dubbel-Richard bidrog med stabilitet. Åtvids 1-0-mål var på tok för billigt. Inte otagbart för RiRi, han var på den med fingertopparna men problemet var ju att Karlsson fick stå helt ostört och skjuta in bollen. Utöver det, vilka skott i virket av Bergström!
Lugna er vad gäller Ante, han utgick p.g.a att han var dödstrött och inte p.g.a någon skada. Tyckte att Love ersatte han mer än väl! (sitter och kollar från tv-sändningen just nu) Eller som kommentatorerna uttryckte sig; "Andreas Eriksson är dödstrött!".
Den där Bergström var ju riktigt jävla bra alltså! Vilka skott i virket han levererade. Där hade vi lite tur. Men Automans språngnick i ribban i början av andra halvlek var inte heller att leka med, jäklar vad bra Jallow var i övrigt också. "Kul att Jallow fick näta" - dock var det mer av ett självmål. ;)
Nu ska jag se reprisen från andra halvlek... Det känns som att vi är riktigt på gång nu!
#77 ·
Alias
· 2008-07-19 17:45
JOint. Inspelat eller?
#78 ·
Joint
· 2008-07-19 18:48
Alias: Jajamän! Haha, priceless med intervjun med Love efter matchen, Love säger "fan" och "jävla" 3-4 gånger och Fjanten-Perlskog avslutar med "Love får gå hem och tvätta munnen med såpa!".
Om du vill se matchen igen kan jag försöka bränna den på DVD...om jag lyckas.
Det var riktigt intressant att se matchen igen, riktigt bra emellanåt. Det kändes så mycket tryggare bakåt.
#79 ·
Joint
· 2008-07-19 18:53
Redax: det är den 19 juli idag, inte den 28:e! :D
Såg okej ut på TV:n. Love fick välförtjänt beröm av kommentatorerna. Så även Gurra. Borde dock inte varit varning i den situationen (å andra sidan skulle han nog haft en momentet tidigare). Känns som om Dubbelrickard gör en liten minitavla på målet, emn annars är det en oerhölrd lättnad med en keeper som går ut och plockar det han ska och agerar helt säkert. Blir viktigt i längden. AG saknades något enormt, P och Antou lite för lika - båda slet bra men kommer alltför sällan till lägen. Överhuvudtaget hade vi väldigt stora problem att omsätta bollinnehav i målchanser, hoppas det kan nötas lite under nästa vecka. 1-1 får man ju dock totalt sett vara nöjd med.
#81 ·
Alias
· 2008-07-19 19:11
Joint Du är värd din vikt i guld om du kan göra det. Kan lämna över en DVD skiva om du vill?
#82 ·
Joint
· 2008-07-19 19:19
Alias: Jadå, det kan jag nog fixa. Men jag saknar DVD-skivor just nu, men om du är villig att ge mig en skiva kan jag dyka ner på någon träning nu i veckan. Återkom med ett datum om internmatch och jag kommer dit. ;)
#83 ·
Alias
· 2008-07-19 19:26
Hehe. Fixar en skiva omg. Har du Djurgårdsmatchen cupen oxå? Har du något nummer jag kan ringa på? Messa mig på 0732-441155 isf.
#84 ·
Joint
· 2008-07-19 20:07
Nej, tyvärr. Har däremot ESK-matchen på en sunkig VHS. Noterat.
#85 ·
Joint
· 2008-07-19 20:38
Och nej nej nej, Gurra förtjänade inte gult kort i den incidenten. Däremot innan förtjänade han det till 100%, men att tilldela gult kort där han bevisligen är på bollen är bara dumt. Dessutom var det knappast någon über-satsning.
Tilläggas ska att dagens domare (Andreas Ekberg) inte var den mest erfarna. Och inte heller den bästa. Grabben är 23 år och från Lund. Det var samma snubbe som dömde mot Qviding och storgrinade efter Mani's gapskrik mot domaren. Undra om Mani bad om ursäkt idag?
#86 ·
gaffa
· 2008-07-19 22:02
heja joint! mina inspelningskällor fallerade, och jag vill mycket mer än gärna ha en kopia!
#87 ·
gaffa
· 2008-07-19 22:04
och, ja, det var sagt att ante skulle spela 45 minuter. man hade kanske hoppats att han skulle orka lite mer, men det gjorde han inte.
#88 ·
Joint
· 2008-07-19 22:38
Jag ska göra mitt bästa, ska undersöka ifall jag kan bränna. :) Ev. fixar jag ihop lite highlights.
#89 ·
Joint
· 2008-07-19 23:43
AG:s uttalande i UNT var ju lite sisådär. Men men, hoppas att P kan komma igång!
Och på tal om ingenting, jag "tippade" ju 1-1. :)
Jupp, unt hade en yr artikel om AG-Jocke-IKS
#91 ·
gaffa
· 2008-07-20 08:22
jodu, den var lite all over the place faktiskt.
#92 ·
dimman
· 2008-07-20 09:53
Alias, vill du ha Djurgårdenmatchen så kan jag lägga upp en torrent med den.
#93 ·
Joint
· 2008-07-20 09:57
Alias, vill du ha Djurgårdenmatchen så kan jag lägga upp en torrent med den.
Ja tack!
#94 ·
dimman
· 2008-07-20 09:57
Fixar det senare idag då.
#95 ·
Joint
· 2008-07-20 09:59
Perfekt! :)
#96 ·
dimman
· 2008-07-20 10:29
Då kan ni ladda ner Sirius - Djurgården från den här länken:
http://www.mininova.org/tor/1613415
//Dimman
#97 ·
Joint
· 2008-07-20 10:29
Tackar, tackar!
#98 ·
Kalle
· 2008-07-20 10:37
AG och Hochen saknades ganska mycket.
Jallow håller inte riktigt klassen alltså.
Han kämpar som fan, är ganska snabb men vad hjälper det när hans touch är som den är...
Det där med touchen gäller ju alla Siriusspelare som kommer in i straffområdet. Mani, Petter, Elon och Ekan demonstrerade ungefär alla sätt man kan missa ett avslut på från en meters håll. Det är klart att det i vissa fall är en självförtroendefråga, Mani gjorde ju t.ex en del mål förra säsongen, nu får man vara glad om han prickar målvakten.
Tyckte att det på det stora hela var OK igår. Problemet är att OK inte räcker i längden.
#100 ·
Foley
· 2008-07-20 11:58
Jag håller med de flesta som tycker att det trots allt var ett fall framåt och därtill även ett bra resultat mot ett bättre motstånd. Men det känns inte bra, för nu har vi varit på gång länge och får vi inte trepoängare snart så blir det div 1. Åtvid bort kan man ju räkna med 0 p och då ligger vi väldigt mycket sist helt plötsligt. Jäkligt trist med AG, men man förstår väl honom också, även om det är svagt att lämna ett lag i kris mitt i säsongen..
Ja, det är bedrövligt vilken brist på bollkoll vi har i laget. Mottagningar och avslut är ibland bedrövligt patetiska över lag.
Lånespelare är lånespelare är lånespelare. Det var bättre förr... Nej förresten, det var MYCKET BÄTTRE förr... när man visste hur laget såg ut inför en hel säsong. Och då tycker jag ändå det är trevligt med Dubbel-Richard... Men jag är arg, grin-gubbig och bitter på hur fotbollen blivit. Längtar till bandypermiären!!!
#102 ·
Alias
· 2008-07-20 13:51
Dimman underbart. 1000 tack. Du råkar inte ha gårdagens match som torrent?
#103 ·
Joint
· 2008-07-20 14:19
Härligt att tanka i 1 mbit/s
Vill se Antouman - Hochen i returmötet. P som joker.
#104 ·
Alias
· 2008-07-20 14:22
Joint. Fråga Dimman hur man lägger ut så kan vi ladda hem din oxå.
#105 ·
Joint
· 2008-07-20 14:29
Alias. Jag vet hur man lägger ut torrent men grejen är att jag inte har matchen på datorn än, utan på vår inspelningsbara DVD-spelare. Ska se om jag kan fixa det.
#106 ·
Foley
· 2008-07-20 16:24
Jävlar va fort det går. Tack dimman!
#107 ·
nyg86
· 2008-07-20 18:29
RR var kanon igår, målet var ju ett kanonskott, en 50/50 att ta, men vad håller mittfältet på med första 15 min, Billy O sa hela tiden att IKS måste jobba hem, kan inte lämna ytor till Åtvids skyttar speciellt Christain B, och vad händer, Gallo joggar som VANLIGT, pang!!!
Kul och höra RR styra försvaret, var tokig på muren vid ett läge strax utanför målområdet, "F-N SKRIKER I EN MINUT PÅ ER" innan ni flyttar, Luggen var inte lyckad....minst sagt, alldeles för vek, Gustav kung, Fernberg ok, Tenga ok, Ante outstanding, Gallo no coments, Petter måste upp ett gäng snäpp, men kom snyggt i djupet före målet, Johan P var det lite si och så med, kan nog med tiden lyfta när han kommer in i det, Mani en gåta, ser junior aktig ut i sin aktion, Jallow ok. Love kanon inhopp, Folkesson nja!! måste sätta läget i slutet, så är det bara!!!!
Vi har en oerhörd tunn trupp, när Ante gick ut dog spelet, f-n vad han är överlägsen i laget. IKS bollbehandling är katastrofalt, passningarna i slowmotion och ofta fel eller bakom spelare som är på väg fram....Tror att RR som lyfter försvaret med Gurra kan rädda kvar IKS i SE, men då måste Ante vara frisk i 90 min och några som kan göra mål träda fram, annars ser detta mörkt ut....
#108 ·
dimman
· 2008-07-20 18:33
Jag har inte gårdagens match tyvärr.
#109 ·
Joint
· 2008-07-20 20:15
Jag tycker inte att kritiken mot Gallo är befogad längre. Han har höjt sig de senaste matcherna. Ante bidrog ju dock inte ett skit i det defensiva jobbet igår (eftersom han var dödstrött), dock var han bra framåt, likaså Mani gick/joggade istället för att ta sitt defensiva ansvar. Många passningar som Gallo och går fel beror också på att hans medspelare inte är utav samma nivå i tänket. Jag ser Gallo-Ante som givna och Sunshine som inhoppare. Fredrik måste höja sig och hitta förra årets formtopp för att förtjäna en startplats.
#110 ·
gaffa
· 2008-07-20 21:56
frågan är om man ska spela ante som en av två centrala fältare, då måste man avsätta någon som täcker hans yta när vi åker på omställningar. det var inte första gången igår som gallo hade hela innermittfältet (plus vänsterkanten där mani inte alltid var) att ta hand om. ante har kvaliteter som ingen annan i laget, men han behöver åtminstone i dagsläget och för lagets bästa ha en mindre defensivt utsatt roll. typ 10:a i en 4-2-3-1.
#111 ·
nyg86
· 2008-07-20 22:23
Joint: Om man tycker det är ok att Gallo joggar tillbaka, när Brännan står i TVn och säger att vi inte tar ytan framför backlinjen, "Vi har pratat om Christian B och hans vänsterfot" ändå joggar Gallo runt, Ante kutar som en idiot första 10, håller på att knäcka sig redan då(han var nere vi egen hörnflagga och bröt boll bla), men Gallo joggar, well! I rest my case.
Vad menar du med Gallos passningar och de andras tänk? Det är ju inte Ronaldo som ska ta emot bollarna med sin snabbhet och teknik, sen passar han åt helvete så många gånger att det blir så många kontringar....sen jobbar han inte tillbaka!
Jag pallar inte se folk med sån taskig inställning, i IKS prekära sitiuation krävs hjärta och det ser jag inte i Gallo tyvärr, tycker han visat att han är en medgångsspelare, inget att lita på när det går tungt.
Men det är många som inte håller också tyvärr. Men med RR tror jag försvaret kan bli säkrare och med det ett lugnare IKS, det kan bli IKS räddning.
#112 ·
Joint
· 2008-07-20 22:38
Om vi skulle ha varsina stegmätare på Gallo och Mani kan jag nog lova dig att Gallo sprang mer. Sprang nog mer än vad P gjorde också för den delen. Säkert ett par till också. Fan, mannen är ändå 33 bast. Jag tycker han har kämpat på rätt hyfsat på senare tid. Men håller som alltid med om att Gallo är värdelös vid motgång, alltså i underläge. Tyvärr...
#113 ·
Tobbe
· 2008-07-21 05:48
Det är bra att man tycker olika. Jag tyckte att Gallo gjorde en bra match. Hade också spelat in matchen och kollade den igår. Love gjorde en bra insats och tycker faktiskt inte (efter att ha sett den på burken) att Sirius tappade allt för mycket när Ante gick ut. Men vi är förståss bättre när han är på plan, i alla fall i offensiven.
Tengan var bra, han hittade Petter massa gånger på högerkanten och med lite bättre inlägg så hade vi haft en kasse till. Det enda som var dåligt var väl att vi tappade bort Bergström första 15.
Skönt också att vi har fått en riktig målvakt. RR såg stabil och trygg ut, med det här spelet så vinner vi mot ett gäng bottenkollegor. Sluta sura nu gubbar, det här vänder de på.
Alltså, frisparksstatistiken de senaste hemmamatcherna är verkligen inte riktigt frisk.
Sirius - ÄFF 6-17
Sirius - LB07 3-11
Sirius - ÅFF 4-14
Sammanlagt: 13-42, d.v.s mindre än var fjärde frispark har gått till Sirius!
F.ö såg ni kanske när Halmstads brasse Anselmo stämplade en Hammarbyback med dobbarna rätt över knät. Vad blev straffet? Två matchers avstängning. Det är alltså värre att fråga om domaren är dum i huvudet än att försöka sparka sönder någons knä...
#116 ·
Tifo
· 2008-07-21 19:09
Det är fö helt sjukt att det finns dubbelt så många som vill se en traktortävling i Stavby på den uppländska obygden än det är som vill se Sirius-Åtvid på Studan.
#117 ·
Pinnen
· 2008-07-21 20:16
Det är fö helt sjukt att det finns dubbelt så många som vill se en traktortävling i Stavby på den uppländska obygden än det är som vill se Sirius-Åtvid på Studan.
Det där ville jag inte höra
#118 ·
GA
· 2008-07-22 07:06
Men traktortävlingen gick (väl?) inte på TV om det kan vara en förklaring.
#119 ·
Tifo
· 2008-07-22 10:17
Nej det förstås..
#120 ·
Tobbe
· 2008-07-22 21:24
Men alla vill ju synas i TV nuförtin'. Det borde ha lockat en eller annan.
#121 ·
dimman
· 2008-07-23 07:08
Om det inte är någon mer som vill ladda ner Sirius - Djurgården så slutar jag seeda den fr.o.m ikväll.
//Dimman
#122 ·
RRR
· 2008-07-25 07:53
Traktorpulling i Norduppland, mums