Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Åtvid borta måndag 28/7

Någon som ska åka? Vill väldigt gärna ha en plats i någon bil så att man kommer hem efter matchen.
måndagsmatch på bortaplan i södra Östergötland? njae, vem lägger spelprogrammet, den borde hudflängas
Låter kanske befängt med en bussresa, men det vore skoj. Bortsett den matchen dröjer det ända till 15 september innan en potentiell bussresa kan ordnas.
Uppsala-Åtvid är ändå "bara" 28,5 mil. Det blev ju bussresa dit förra året, men det är klart..då gick det liiite bättre rent sportsligt...
Plus att det väl var vår första bortamatch, suget efter resor är alltid störst på våren. Vi kan nog glömma bussresa.
Minibuss då?
plus att det var på helgen i fjol....
Det är inte otänkbart att jag kan köra en bil tor. Jag måste förhandla lite hemma först. Återkommer. Preliminär kostnad för den resan i min bil är typ 700 spänn, dvs man bör vara minst 3 känns det som, men det kanske inte är något problem?
Jag är ev sugen på att hänga på. Eller jag är inte ev sugen, jag är sugen. Men jag måste kolla upp det lite bara.. återkommer.
Fan, ingen Gurra i returmötet. Dessutom har de andra backarna ett par kort också, Luggen två, Fernis fyra. Det skulle sitta skönt med en till back!

Vad gäller Åtvid-resa är jag intresserad av att hänka, men det är lite osäkert ifall jag befinner mig hemma just då. Jag återkommer!
Dessutom är det högst osäkert med Tengan. Utgick med ont i vänsterfoten och fick blev lindad. Hoppas att det inte är allt för allvarligt.
Nordh eller Luggen isf Gurra? Luggen eller Love på vänsterbacken? Antou eller Hochen bredvid P?

Om Hochen har haft halsfluss så tror jag knappast att ha lirar på måndag (?).

Kan nån ge Ola Andersson brutalt med dåligt samvete så att han i brådrasket lånar ut en vettig forward?
Ja, jag ger inte många ören för de här så kallade samarbetsklubbarna. Först Djurgården som under 2 säsongers "samarbete" lånade ut Linus som var miltals från deras A-trupp, och nu AIK där Ola A håller presskonferens med pompa och ståt och visserligen ger oss AG, men nu rycker under mattan.

Det minsta man kan begära i nuläget är verkligen att han fixar en ersättare...
Nordh eller Luggen isf Gurra? Luggen eller Love på vänsterbacken? Antou eller Hochen bredvid P?

Och varför ska P vara självskriven? Har han imponerat? Antou tyckte jag däremot imponerade igår. Så, bort med P och in med Hochen - Antouman, om vi förutsätter att Hochen är frisk, men han borde ju bli av med sin förkylning tycker man ju....11 dagar kvar.
Backlinjen: Tengan, Fernis, Luggen, Love. Eller Love på mittplan och att Nordh får ett försök till att visa vad han "går" för..

Jag tycker inte att vi ska dumpa P efter en match, han måste få lite chanser innan.
P och Olle.
Word. P behöver spela för att komma i form.
Se till att vi fyller åtminstone en bil nu då. Intresseanmälan [link=http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?20392]här[/link].
varför höjer spelbolagen oddsen på sirius just nu så kraftigt skada???
det spelas väl hårt på åtvid, kantänka. vi har ju lite flyt att både love och antou kan spela, t ex.
Jag märker att jag inte har tippat än. 2-2 och ett bländande spel med många ramträffar (Antou lär ju lira). Båda målen från P!
3-1 till dom goda hoch gör allt
1:a minuten: Fredrik slarvar med bollen. Jag är chockad...
Hörna! Kom igen nu...
5:e minuten: Gult kort till Petter. :) Humor.
JAAA!!! 1-0 P, assist Petter! In your face, Joint! :D
Oh, tack för det P!
Santos får komma runt mycket på den kant där vi har Fredrik och Luggen. Hmm...
Underbart att läsa UNT:s direktrapportering. :)
Petter verkar het i kväll.
Hmm, P ut... Hoppas det inte är något allvarligt med honom.
1-1. Helvete.
Skottstatistiken ser inte helt lovande ut. In med ett tidigt mål igen och låt dem jaga.
Varför är Sirius så sjukt dåliga på bortaplan?
Frisparkar: 15-6 till Åtvid...
Jag tycker Hochen behöver bestämma sig för om han ska spela fotboll eller inte. Som det är nu tar han mest plats. Han "ligger efter med träningen". Jo tjena...
Bigbadda: Och Gallo.....han tillför ju inte ett j-la dyft heller, svårt att spela fotboll och jogga. hur f-n kan IKS vara så loja idagmed spelare som Ant och Gallo på plan om man ska gå på meriter, och då har Ante försökt i allafall 9 första....
Hur kommer det sig att andra lag (J Södra bl.a.) kan grisa till sig 0-0, men inte Sirius? Skit i spelet, försök behåll den poäng man börjar med.
Bara att inse...IKS är jävligt dåliga, JÄVLIGT DÅLIGA.....
På bortaplan suger man elefantpung. Hur kommer det sig att man på hemmaplan lyckas få bollar på mål, t.o.m i mål, men på bortaplan så kommer man knappt över mittlinjen?
Älganus.
Stämplade ut från UNT:s rapportering när nån ESK-fåne började dilla om ingenting. Blev det 1-2, eller?
Sirius taktik i år...säkerhetsåtgärd på allt......nu får dom förhelvete börja chansa, vad är det som det ska sparas på?? vad är det som ska säkras??? Sista platsen är fan som murad nu, då behöver man inga säkerhetsåtgärder, bara chansa och spela JP, speciellt som man har en ny forward klar....hur fan tänker dom??? Hajar ingenting....och JP spelar en och en halv match sen går han sönder????
Kollar på AFF-Häcken......man ser skillnad, ALLA SPRINGER!!!

Jag tycker Hochen behöver bestämma sig för om han ska spela fotboll eller inte. Som det är nu tar han mest plats. Han "ligger efter med träningen". Jo tjena...

Tror att en viktig sak e att få hochen i form vi har inga andra riktiga måltjyvar i truppen.
Mkt gnäll på hochen o gallo finns minst 10 andra i truppen som e sämre just nu bara bita ihop o komma igen.
Din kritik mot Gallo börjar bli smått löjlig. Såg du matchen mot Åtvid idag? Joggade Gallo? Håller med Jonas, det är aldrig en spelares fel.
J-kligt surt med ny (odiskutabel) förlust, men hoppas på en Traore-effekt nästa omgång. Seger mot Degen ett måste.
Det var fan ett måste att vinna för typ fem matcher sen. Spelarna måste inse att de just nu spelar i div 1 och måste bevisa att de kan klara superettan! Gallo e kung, om än lite långsam...
Hur fan kunde Fredrik få spela? Vad har han gjort den här säsongen som bevisar att han öht kan spela fotboll? Snälla St Cyr, hitta formen snabbt!
Word.Antar att de ville ha en utpräglad def mittfältare för att rensa upp framför mittbackarna när Gurra var borta. Men Olsson har inte levt upp till förväntningarna i år.
nyg86, Juste! Du satt och kollade på AFF - BKH och har mage att kommentera Gallos insats, fräckt... Jag, som var på plats, kan säga som så att Gallo var en av de bästa i Blåsvart, slet som ett djur(!) och var inte det minsta loj. Han försökte tagga igång spelarna och visade jävlaranama. Så nej, din eviga kritik mot Gallo är inte alltid så befogad. Jag vet inte om du har gått på de senaste matcherna, för där har han också varit skaplig och bättre än vissa andra spelare på plan. Men Gallos inledning av säsongen var kass, inget snack, men han har bättrat sig avsevärt.

P var kung den tiden han spelade och hade bud på ett till mål. Petter rätt bra, Fernis bäst i backlinjen och Dubbel-Richard okej i mål. Ante såg bra ut och börjar komma igång mer och mer. Personligen tycker jag nog att Olsson stod för den svagaste insatsen på plan och borde nog ha bytts ut... Kan någon omvandla Fredrik-08 till Fredrik-07, tack?

Trots förlust och en av säsongens sämre samt bättre halvlekar, var resan helvärd. Kopparvallen är skitmysig, givet resmål/semester nästa år, om vi spelar i samma serie vill säga.
Nu när jag har hunnit smälta detta skrattar jag så jag gråter åt livescore-kommentarerna på UNT. ESK Fanz kommentarer är ju otroliga...
Joint: Jag har mage att kritisera den kanske bäst betalda spelaren IKS hur mycket jag vill efter alla matcher jag sett och jämför vad jag såg igår på TV, inte vad Gallo gjorde igår. Om nu han sprang igår och drev på var det väl fan på tiden efter 16 matcher (halva säsongen gått, läckert) är han stjärna igen då??? för det är väl vad han ska vara eller? och varför börja springa igår??

Det jag menar är att med sin rutin ska vara förebilden i IKS i allt och han har betalt för det, när han uppträder som han gör ger det ju jäkligt dåliga signaler till övriga truppen, det gäller även Hoch, men han har ju varit bänkad av olika anledningar också.
De kan blixtra till och då ser man klassen direkt, men i Gallos fall i år är det lika ofta som ett stjärnfall om natten tyvärr. Och ja han är en spelare i truppen, men lönen är inte en i mängden i IKS, glöm inte det. Det är därför jag är mycket hårdare i min kritik mot Gallo jämfört mot övriga truppen.
Är Tengroth avstängd nästa match nu efter sitt gula kort?
det var eriks tredje kort, så ja.
Bara bryta ihop och komma igen

Är Gallo bäst betald i truppen? Sen när har han lön? Han har arbetsersättning precis som alla andra, men på dej låter det som att han är heltidsanställd.
Andra halvleken var kanske säsongens bottennapp, totalt nattsvart.

Skulle dock inte säga att felet är att spelarna inte kämpar, problemet ligger i att de kämpar på fel sätt. De springer utan tanke. När Dubbel-Richard sparkar ut bollen springer båda ytterbackarna upp i banan som två glada hundvalpar. Sedan tappar Sirius bollen tio sekunder senare och backarna tvingas springa 60 meter hemåt igen i full fart. Eller så nickskarvar Antou bollen framåt som ensam forward. Eller så passar och passar och passar man runt bollen kring motståndarnas straffområde utan att ens fundera på hur man kommer till avslut. Det känns ibland som att spelarna glömt att skruva på huvudet innan de går in på planen.

(Analysen delvis snodd av Erlingmark)

När Dubbel-Richard sparkar ut bollen springer båda ytterbackarna upp i banan som två glada hundvalpar.

Fniss :)

Eller så nickskarvar Antou bollen framåt som ensam forward.

Det var väl ungefär så han gjorde 1-0 mot Ljungskile i seriepremiären förra året... Fast det är nog ett "trick" som inte funkar två gånger.