Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Presskonferens idag

Sirius Fotboll kallar till presskonferens idag klockan 15 på Åkanten. Västra Sidan är såklart välkomna - skicka ett sms till 0709-588341 för att anmäla dig.
Det var i elfte timmen. Herr pressansvarig vill väl inte berätta om det är nyförvärv eller spelarförlust antar jag. Intressant blir det hur som helst.
Från utskick idag:

Guldklubbsvänner!

Igår stängde transferfönstret för svenska klubbar och vi valde att förstärka A-laget med 2 nya spelare inför slutspurten av Superettan.

Dem kommer att presenteras båda två idag nere på Saluhallen (Åkanten) kl 15.00.

Ena nyförvärvet är redan spelklar inför måndagens hemmamatch mot Degerfors men vi hoppas att allt pappersarbete går som det ska så
att vi har båda två spelklara till på måndag.

Därmed blir det extra intressant att komma ner till Studenternas på måndag och heja fram våra killar till 3 poäng!

Trevligt trevligt

MITTBACKAR??
Säg att det är backar, eller att åtminstone en e det! Vilken jävla sommar det har varit. 5 nya spelare, det är inte kattpiss det...
Gefle-back?
Michael Kassyousef är väl en av dem?
En har nog redan "läckt" ut...Eller?
Kassyousef är det nog knappast då man skrivit på hemsidan att något kontrakt inte är aktuellt för honom:
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1335
Ny sportchef kanske?
Nja, står ju 2 nya spelare i utskicket så...

Blir spännande..
Jag vet åtminstone förnamnet på en av dom och har en misstanke om vem det är. All will be revealed...
André Grim, back Gefle, gissar Siriusbloggen.
Rory Davies?
Usch...
Alla som har läst på hemsidan vet ju vad den ena heter i alla fall.
Är det Demba?
Ja Demba är ju den ena, sedan tycker jag ju att jag har hört det glunkas om en back som inte heter Grim, men den som har is i magen får väl se ganska snart..

Rory Davies?

Nu har säkert Rory en klausul som gör att han inte får spela i någon annan klubb denna säsong, men hemska tanke om det vore honom.
Haris Skenderovic
Låter ju bra med en back som känt på proffslivet om än endast i Tunisien och dessutom lirat u21 i Bosnien. Välkommen Haris!
Haris såg toppen ut på träningen igår. Två lysande tillskott.
Framför allt är det skönt att få in två spelare som inte skäms för sig och som har en sjuk vinnarmentalitet. Jag måste säga att dessa två tillskott + P och RR är BETYDLIGT över min förväntan denna silly. (Å andra sidan trodde jag inte det skulle vara lika nödvändigt...)

Nu är det bara att hoppas att papprena kommer in från tunisiska förbundet tills på måndag så Haris kan bli spelklar.
Grymt bra jobbat! Nu blir det nystart och liv i luckan mot Degen.
Fyra spännande nyförvärv, jag är grymt nöjd med sommar-sillyn. Bra jobbat Frydman/Svensson/alla andra med ett finger med i spelet.
Sen får vi hoppas att Sirius börjar plocka upp sina egna spelare nån gång också. Får hela tiden höra oroväckande saker om hur unga talanger aldrig får någon chans. Senast drog en 17-åring till Bajen för han fick inte komma vidare i Sirius...
17-åringar är inte heller gratis. Bajen har råd att ha mer bredd. Dessutom stannar ju de bästa kvar.
US Monastir är ju faktiskt en ganska skaplig klubb. Fyra i Tunisiska ligan i fjol, sex poäng efter afrikanska champions league mästarna E.S. Sahel. Skulle med andra ord klara sig mycket bra i allsvenskan.

Någon som vet hur mycket Haris fick spela?
Verkar vara en skarp kille, finnas lite muskler på benen och kroppen, vilket är en bristvara i backlinjen, härligt för Gurra att få avlastning, fan detta var bra värvningar med han och RR i försvaret....
Får vi behålla den här truppen intakt nästa säsong så kommer vi att dominera norrettan.

Hohoho, Väl Gubbat! Kepsen är din och därtill 100 extra bonuspoäng på Statoil.
ha ha, its funny because its true!
Haris spelade en match för Monastir. Sedan blev det kontraktsstrul, ekonomiska problem för klubben och allmän turbulens. Han såg jävligt bra ut på träning idag också.

17-åringar är inte heller gratis. Bajen har råd att ha mer bredd. Dessutom stannar ju de bästa kvar.

Den jag pratade om var den bäste...
På Monastirs forum är folk inte jätteimpade av honom direkt, men det kanske var risiga förutsättningar.
Dom kanske är Tunisiens ESK? "Den där St Cyr, han är inte så jävla bra ändå..."
Ja det är ju svårt att veta.. De tyckte att han verkade ok men inte mkt mer och för att vara ett utlandsproffs tyckte de att det inte räckte. De ville de hellre satsa på egna talanger. Detta från ett supporterforum alltså.

[quote1217615677=Foley]

Den jag pratade om var den bäste...
[/quote1217621225]

just nu har sirius sin bästa ungdomsorganisation i mannaminne. det finns en bra dialog från P16 till/från u18 till/från sunnersta till/från a-laget, med u21-matcherna som extra godis i mixen. åtskilliga 92-or har redan varit med i U21, och det har varit 90-or i a-lagsträning, plus att vi har 89-orna fernberg och st cyr bofasta där (liksom 89-an ekstrand och 90-an östlund, som tyvärr åkte på jobbiga skador). det man inte kan skydda sig mot är dåliga externa rådgivare, och det är det som tyvärr hänt runt det gamla 91-laget. det handlar inte om att dom "inte fått chansen".
Fast det innebär väl att dom inte fått chansen? Sen är orsaken till det en sak, men resultatet är ju detsamma.
Farbror, inte bara 100 bonus på Statoil, dessutom gratis TV-licens i tre månader!!
Äntligen, en sjunde back till truppen. Dessutom verkar det vara en riktigt bra spelare!
Nu ska vi fixa det här!
på tal om egna spelare och "chansen" så kan man roa sig med att räkna hur många spelare i dagens trupp som spelat i sirius ungdomslag: garcia, fernberg, gurra, kim, petter, mani, johan p, antou, elon, palmqvist, st cyr, ian, martin. inte jättedåligt, om man säger så.
Det har jag inte sagt heller. Men jag tror inte att det funkar att säga det till den som inte fick chansen. Men skit samma nu.
Sirius har verkligen lyft sig på ungdomsfronten och listan som gaffa presenterade är minst sagt imponerande. Speciellt med tanke på hur det såg ut förut.

Mycket kan man gnälla på i årets sirius, men ungdomsverksamheten är inte nåt av det!
Får vi behålla den här truppen intakt nästa säsong så kommer vi att dominera norrettan.

Så, varför skulle vi inte kunna gör en hyfsad höst och klara oss kvar? Klarar man sig inte kvar, dominerar man heller inte sin division etta, då är man för dålig helt enkelt.

Jippie, vilken bra sommar-silly (åtminstone på papperet)! En rutinerad back alá Haris är efterlängtad och skönt att ha honom i truppen... Nu kan vi ju bara inte misslyckas, vi måste klara detta!
Demba kan bli riktigt het på topp också. Wow!
>>Joint
Äsch, jag spexade ju bara, det finns ingen anledning att ge upp innan det är matematiskt kört, kolla bara på bandyn nu senast tex. Fast nu är det fan dags att börja vinna lite!