← Sirius Fotboll
Mjällby - Sirius
Hornby
· 2008-08-06 08:44
· 12950 visningar
Dags att börja ladda för denna mycket svåra bortamatch.
Försvaret såg ju stabilt ut senast, men nu måste det väl ändå vara dags för Haris. Mjällby har ju ett "tungt" anfallspar i Ekenberg/Skoog, så Gurra behöver nog assistans.
Kanske kan det vara läge att spela 4-2-3-1?
RR - Tengan, Gurra, Haris, Fernberg - Fredrik, Gallo - Petter, Ante, Mani - P
Bänk: Garcia, Luggen, Ekan, Demba och Hochen
#1 ·
Joint
· 2008-08-06 10:15
Hornby: var du på Sirius-Degen? P borde inte starta, ensam, på topp, nästa match. Petter känns också tveksam och borde nog bytas ut mot Ekan.
Joint: Men P var å andra sidan suverän mot Åtvid i de 30 minuter han var med, och matchbilden mot Mjällby kan förväntas bli något liknande.
Frågan om en eller flera anfallare är knepig! Det är lätt att men magkänslan hävda ett behov av fler forwards när vi inte gör mål som mot Degen. Men man får inte glömma att många spelvändningar kom till tack vare ett bra jobbande mittfält.
Svårt!
Jag är egentligen helt emot att flytta ned P på kanten eftersom det alltid är som anfallare han har lyckats. Men med Demba i truppen så är det en frestande tanke ändå, han borde ju teoretiskt sett iaf ha en bra utgångspunkt för kontringslöpningar därifrån.
#5 ·
Joint
· 2008-08-06 10:51
30 min bra minuter och 180 minuter dåliga. P. Demba på topp! Hochen som tidig joker..
#6 ·
Hornby
· 2008-08-06 11:18
Joint: Visst var jag på matchen mot Degen och P kanske inte var så jättelyckad, men jag tror (precis som Brukarn) att han kan funka som ensam forward i en match där vi nog får förlita oss på kontringsspel.
Det kräver ju att man lyckas få in bollen också. Vill gärna se Demba från start, även om han inte övertygade i U21 tydligen.
Jag vill inte ha Mani som anfallare. Han är helt enkelt för kort i rocken för att kunna vinna bollar över knähöjd och Sirius har idagsläget alldeles för få inspel längs marken.
Misstänker att vi inte kommer att kunna använda Hochen annat än som inhoppare något i fortsättningen. Det här med att "ligga efter med träningen" låter misstänkt likt Kullinger förra säsongen. Tror inte att Hochen har motivation nog att komma iform nog för en startplats mer i år. Och efter den här säsongen tror jag inte att han kommer att spela mer fotboll. Han är inte bra nog för att spela på högre nivå och inte motiverad nog att spela på lägre nivå.
Han är dock hjärtligt välkommen att bevisa att jag har fel.
Detta gör att vi inte har så många alternativ framåt. Att spela med Ante som släpande är naturligtvis ett alternativ, i alla fall på bortaplan. Skulle dock föredra att se honom i en mer renodlad offensiv mittfältsroll och ha två renodlade forwards på plan från start. Tror att vår offensiv skulle vinna mycket på det. Palmen verkar inte ses som ett alternativ i dagsläget. Jag vet att Elon är populär här på forumet, men trots att han är en slitvarg så har han egentligen inte skapat någonting alls framåt. Därmed är våra alternativ P, Demba och Antou. Har fått för mig att Demba är en "striker-typ" och de andra två är mer grovjobbande anfallare. Med detta som utgångspunkt skulle jag vilja starta med Demba och endera P eller Antou, beroende på dagsformen.
Blir inte klok på Petter. Tycker han har spelat upp sig sen de första matcherna i våras. Men han gör fortfarande alldeles för många enkla misstag. I måndags skapade han mycket framåt men brände rubbet. Visade ingen kyla i avslutslägena och "duttade" för mycket med bollen runt straffområdet. Kan inte bestämma mig för om jag tycker att man ska satsa på honom och hoppas att det lossnar eller om det är dags att bänka honom och ta Ekan (ller Kim) till nåder.
I försvaret känns tendensen mer positiv. RR verkar ha gett hela försvarspelet en ryggrad, Fernis överraskade positivt på kanten och till och med Nordh spelade stabilt. Om nu Haris är så bra som det sägs så känns det ganska lovande. Är dock lite orolig för Haris beryktade temperament. Vi vill inte gärna dra på oss frilägesutvisningar mot Skoog och Ekenberg.
Mani är bäst på kanten. Det är Elon också, och oavsett vad man säger om honom så kämpar han alltid 110% och har gjort mer på plan än både Ekan, Palme och Antou när han spelat. Han passar inte som anfallare än i A-laget, men på kanten vill jag gärna se mer av honom.
Visst är det viktigt att kämpa, men sen krävs det kunnande också. Där faller både Elon och Petter bort för mig i nuläget.
#11 ·
Jerry
· 2008-08-06 14:04
Finns det fler personer i Malmötrakten som skulle vara sugna på att ta en bil till Sölvesborg på söndag
Som Bruk säger, i vårt tabelläge tycker jag man ska anpassa laget efter motståndet. Dessutom tycker jag man ska jiddra så lite som möjligt med laget mellan matcher om det inte gått åt helvete. Ett revanschsuget Mjällby på Strandvallen är top-3 av svårmatcher i serien. Det innebär att jag vill ha tre mittbackar i backlinjen och en extra städare på mitten. Dvs 4-4-1-1 igen. Ett fyramannamittfält med Ante som en av fyra håller helt enkelt inte borta mot Mjällby. Alternativet är att ge Ante en fri kantroll på bekostnad av Mani eller Petter, men jag vill helst se Ante centralt. Han får bli släpande i min elva. Mjällbys höga press passar sedan P bättre än Demba tror jag. Dessutom övertygade inte Demba i U21 heller. Han får bli supersub. Demba är också en bättre spelare att slänga in än P om man behöver jaga kvittering eftersom han har en del targetegenskaper och kan nagla fast bollen offensivt.
I backlinjen vill jag faktiskt peta en av de som var bäst i måndags - Nordh. En spelare som Haris kan vara guld värd mot Eken-Skoog i Fi:s anfall. Hellre Tengan än Luggen tror jag också, men det känns lite tomejto-tomato.
Mittfältet får bli samma som sist. Trots Gallos svaga insats sist. En bra fot behövs på fasta om inte annat.
Ekan visade tydligt igår att han inte vill resa till Blekinge och får stanna hemma. Likaså Palmen som var rätt svag mot Gefle. Elon har en rejäl formsvacka nu vilketinte är så konstigt så han får också stanna hemma i mitt lag. Hochen spelade inte U21 alltså spelar han inte A-laget heller tycker jag. Bänk: Garcia, Luggen/Tengan/Nordh, Demba, St Cyr, Olausson
Automan?
#14 ·
Hornby
· 2008-08-06 15:57
Hade väl problem med en tå? Han var ju inte med i U21.
Just det ja.
#16 ·
Foley
· 2008-08-06 16:43
Erlingmark: Varför är det inte konstigt att Elon har en formsvacka?
För mej så går luggen bort helt efter degeforsmatchen. Han visade att han inte har fotboll i sig med samma tydlighet som fredrik visade att han är på väg mot fornstora dagars form.. Ett välkommet "byte"!
#17 ·
nyg86
· 2008-08-06 16:57
"Är dock lite orolig för Haris beryktade temperament"
Det är ett understatment...han vill vinna till vilket pris som helst, och det behövs i IKS nu, men man får hoppas att viljan kanaliseras på rätt sätt, att kriga och driva på. Den killen är het på plan, i alla fall mot Gefle igår, återstår att se vad han kan göra mot säkert seriens vassaste anfallspar. Men viljan finns, det är en sak som är säkert.
#18 ·
Sakul
· 2008-08-06 17:01
[center]DubbelRichard
Tengan - Haris - Gurra - Fernberg
P - Fredrik - Gallo - Mani
Ante
Demba[/center]
Att det inte blev några mål mot Degerfors berodde ju knappast på antalet anfallare, utan på det eviga duttandet med bollen i motståndarnas straffområde. Så en anfallare räcker, speciellt mot Mjällby.
#19 ·
Joppe
· 2008-08-06 17:08
Haris från start utan en minut matchtid med det lag han skall spela med - mot mjället borta... snacka om elddop!
Kan bli både succe och katastrof.
Foley: Jag tycker inte Elons formsvacka är särskilt märklig eftersom han dels är ganska ung, dels kommer från en nivå med betydligt lägre tempo och kvalitet. han var främst tänkt som en värvning inför kommande år, men har överraskat väldigt positivt jämfört med förväntningarna redan i år. Att han har fått en reaktion på en riktigt bra vår går alltså att förklara tycker jag.
#21 ·
Tobbe
· 2008-08-06 22:07
Jag ser uppenbarligen inte det som ni andra ser i Elon. Jag ser att han kämpar, men det skulle även jag göra om jag fick chansen. Jag gillar inte att såga egna spelare i allmänhet, men han påminner lite om Lundin, bara spring utan vett. Hur ung är han f ö?
#22 ·
Joint
· 2008-08-06 22:14
Elon är -86:a. Hyfsat lovande. Men jag håller med, det räcker inte bara med att kämpa. MEN! [size=8](Tony Erwin...)[/size] Nu ska vi också vara konsekventa och se att det samma gäller Petter. Han kämpar och sliter, men vad har han fått ut på senare tid? Ekan är ju enligt uppgift ännu mer loj och det stör mig...! Men Ekan besitter som jag tjatat om tidigare enorma fotbollskunskaper och måste få en till ordentlig chans i A-laget. Från start.
#23 ·
Tobbe
· 2008-08-07 03:32
Petter uträttar en massa mer än Elon någonsin gjort. Visst, han bommade ett gäng bra chanser senast. Men han fortsätter att springa rätt och har bra speluppfattning. Petter går inte att jämföra med Elon.
....och hur skall Ekan bli motiverad? Vad hände med takterna från försäsongen?
#25 ·
Hornby
· 2008-08-07 06:56
Ja, Ekan är ett mysterium. Med den bakgrund och rutin som han besitter så borde han verkligen ta en plats i dagens Sirius.
När det gäller blåsvarta yttermittfältare, så saknar jag en viktig ingrediens. Att kunna komma runt på kanten och slå vettiga inlägg. Petter tar sig fram till lägena, men vettiga inlägg har ju inte direkt varit hans signum hittills, medan Mani verkar trivas bäst mer centralt i banan.
Som sagt, Ekan är ett mysterium...
Ekan har fått massa chanser i a-laget. Också från start. Det hjälps liksom inte. man kan inte ta ut en spelare i truppen på enbart vilken potential spelare har haft eller kanske kan ha. Det gäller Hoch också. Jag tycker att samtliga våra tränare har gett dem för många chanser om något. För alla som är utanför truppen måste det gälla att prestera på träningar och i U21 för att komma tillbaka. Varken Ekan eller Hoch gör det. Bort med dem.
Vill sedan understryka att Petter och Elon knappast kan bli jämförda samma dag denna säsong. Petter är en färdig spelare som vi med rätta kräver mer av, Elon är en ofärdig spelare som presterat över förväntan men som kanske kan utvecklas en hel del framöver. Elon kom in och slet i ett icke kämpande lag. Heder. Men som Tobbe sa, det borde alla göra. Han är ingen Lundin, snarare i så fall en Kesenci.
Hornby tycker jag är inne på en otroligt viktig poäng. Vi saknar vettiga inlägg. En kant väljer vi ju bort medvetet med Mani där. Han är inte denspelar typen. Petter MÅSTE slå mycket bättre inlägg dock. Även ytterbackarna. Och det förbryllar mig lite. Hur jävla svårt kan det vara? En annan sak som måste upp högre i procent (förutom passningarna då) är fasta. Gallo har hittills lagt oroväckande många på första försvarare. oacceptabelt.
En annan sak. Mjällbys Erton Fejzullahu fick sin tredje varning mot VU och är avstängd mot Sirius. Mycket skönt!
Några yttrar som varit duktiga på inlägg tycker jag Sirius egentligen aldrig har haft. Undantaget är Petter årgång 2005 då, så i hans fall hyser jag ett visst hopp att han kan hitta känslan igen. Den finns iallafall där. Tengan har också visat känsliga fötter några gånger, i hans fall är problemet snarare att han sällan kommer till lägen, eller att han inte får bollen när han är i lägena.
"The Trend is Your Friend!"
Jag håller helt och hållet med om att man skall visa lite takter för att få spela. Ekan & Hoch har mycket att bevisa.
Elon är på gränsen till säsongens glädjeämne i min bok.
#30 ·
nyg86
· 2008-08-07 09:55
Helt klart en jättesvagehet hos IKS, att inte kunna använda kanterna. nu kommer alla anfall i mitten, t.ex när Ante kommer i full fart med boll, kan han bara spela bollen in i mittengröten, med all jävla duttande som blir följden. Blir lätt att försvara, drar inte ut motståndarförsvaret utan de kan släppa kanterna helt i princip.
#31 ·
Joint
· 2008-08-07 09:59
Fiasko värvningarna 2008!
Se till att rensa till nästa säsong...
#32 ·
Foley
· 2008-08-07 11:16
Det blir nog rensning ska du se. Halva laget är ju utan kontrakt och åker vi ut (gud förbjude) så vill kanske inte den andra halvan spela kvar heller...
Elon har gjort det bra, men som många är inne på så säger det väl kanske mer om den övriga truppen.
Jerry: Jag ska till Mjällby och får skjuts från Sölvesborg c:a kl 16. Det går kanske att klämma in ett par till i bilen, kan höra efter om du är intresserad.
#34 ·
olle
· 2008-08-07 11:23
Det som störde mig lite extra med inläggen är att i stort sätt alla var lång och det fanns ingen vid bortre stolpen. Demba var där på ett efter att han kom in. Vet inte om han sett det från bänken eller om det bara var en slump men lite synk mellan den som slår och den som ska ta emot inlägget måste finnas.
Annars har jag extremt svårt för lösa inlägg. Även om de går mot en spelare finns alldeles för mycket tid att försvara sig mot dem och skulle någon mot all förmodan kunna nicka dem blir det ingen fart på bollen. Mycket bättre i så fall att chansa och slå dem hårt och lågt och se till att någon springer på första.
Tycker dock att både mani och petter lyckades betydligt bättre med att kliva in i banan och anfalla centralt. Kanske en bättre väg att gå men samtidigt inte en ursäkt för usla inlägg. Nöt som fan på träning eller byt taktik men inga fler jävla ”lycka till och hoppas på det bästa”-lösa jävla inlägg.
Nordh var mycket bra senast men han får nog ändå sitta på bänken i nästa. I övrigt tycker jag vi ska starta som förra. Lite kontinuitet måste vi ha även om vi är desperata på poäng.
#35 ·
Tobbe
· 2008-08-07 12:34
Rensa i truppen? Ekan sitter väl på det längsta kontraktet? Han får fasen ta å visa vad han kan om han ska vara här i flera år till.
#36 ·
Joppe
· 2008-08-07 13:04
Videon på Siriusbloggen från träningen 26 eller var det 27:e juli säger en hel del. Det är nästan 6 minuter övning på att rycka på kanten, passa bakåt och slå ett inlägg.
Tveksamt om ett enda inlägg går rätt - och det är på träning!
#37 ·
Tobbe
· 2008-08-07 18:09
Det tyder i alla fall att man har uppmärksammat problemet och försöker ändra på det.
#38 ·
Jerry
· 2008-08-08 12:03
Brukarn// Nja vet inte riktigt om jag kan som det har utvecklat sig, men det verkar som att det kan komma att bli en bil härifrån med mig och Erik och eventuellt nån till som han kände till. Vet ej nu men snart.
Med tanke på att 90% av träningstiden under Mille gick åt att träna kortpassningsspel på små ytor, så är det inte så konstigt att man är lite ringrostiga när det gäller allt annat.
Spelar man i superettan ska man fan klara av att slå ett inlägg på ett till slag att skylla på Mille är extremt fjantigt.
#41 ·
Joint
· 2008-08-08 16:01
Ekan kan.
#42 ·
Joint
· 2008-08-09 00:19
Jag vill se detta manskap:
Dubbel-Richard
Tengan - Haris - Gurra - Fernis
Ekan - Fredrik - Gallo - Mani
Ante
Demba
Bänk: García, Nordh, Petter, Putte och Hochen.
Mitt lag:
RR
Tengan - Gurra - Nordh - Danne
Petter - Fredrik - Gallo - Mani
Ante
P
Bänk: Garre, Haris, Ekan, Sunshine, Demba.
Hochen får ingen plats på min bänk. Man måste förtjäna en plats efter vad man gör nu, inte förra säsongen eller gamla matcher. Antagligen kommer vi få försvara oss mycket mot Mjällby, därför passar han ännu sämre. Sen tycker jag inte att vi ska starta med två nyförvärv, utan nästan samma backlinje, samma mittfält och samma anfall som mot Degen. Demba kan hoppa in när P inte träffat mål på 65 minuter, och Haris kan hoppa in istället för Tengan eller Danne efter 70.
kniv-jonas: Apropå att det är "fjantigt" att skylla på Mille så tycker jag att det är fjantigt att hela tiden tjata om att Hochen ska spela. Han har gjort en bra match i superettan i år. Då petar man bara möjligtvis Palme.
#44 ·
Hornby
· 2008-08-09 09:34
Om Hochen kan man ha många åsikter. Vad man inte får glömma, är att han kanske är den enda anfallaren i dagens trupp (Demba har jag sett för lite av) som kan konsten att förvalta en målchans.
Jag kan inte riktigt glömma Elons jätteläge i slutet av Åtvidmatchen hemma. Är nästan hundra på att Hochen hade gjort mål där, och i så fall avgjort matchen.
Hochen behövs på bänken.
Hochen behöver bestämma sig för om han ska spela fotboll eller käka kebab. Såklart Hochen hade gjort mål där, frågan är mera om han hade kommit i det läget till att börja med med tanke på att han inte direkt jobbar på samma sätt som Elon. Hochen gör mål i snitt var 169:e minut om man räknar med straffmålet mot BP, var 225:e om man inte räknar med det.
#46 ·
John
· 2008-08-09 13:35
Någon som vet nått om matchen sänds på radio eller så?
Vår mest effektive målskytt är oväntat P. Tvåa är Antou.
#48 ·
Joint
· 2008-08-09 15:29
Förstår inte detta eviga snack om Hochen. Ni skulle ha sett honom på träningen igår, han visade upp både arbetskraft och spelglädje. Det var kul att se! Och som redan nämnt är Hochen en jäkel på att göra mål och förvalta sina målchanser. Hochen kan nog också kombinera fotboll med kebabkäkande. Han bevisade i alla fall, förra säsongen, att han klarar av att kombinera skräpmap (pizzabuffé på "Little Italy") med fotboll, den gången gjorde han mål dessutom.
Vore dock skoj om han slet lika mycket kommande matcher som han gjorde under den matchen han kom in som släpande yttermittfältare. Men jag tycker Hochen känns given i truppen, om inte startspelare så en given joker.
Och för att citera Haris: "jag är här för att spela". Samma gäller Demba, tycker jag.
#49 ·
Joint
· 2008-08-09 15:30
Ingen radiobevakning, tyvärr. :(
Hochen hittar mål P Antou o Elon jobbar bra men har inte samma känsla för att göra mål. Hochen kommer aldrig tok kämpa hemåt eller jobba mest i vårt lag,
men alla tycks glömma att han såg lika slö ut förra året men trots det gjorde han mål. Utan hoch,ante o gallo i form så får vi nog vara mkt glada om vi klarar kval plats. Det e dom som enligt mig gör skillnaden mellan botten o toppen.
#51 ·
Joint
· 2008-08-09 17:36
Som sagt. Hochen ska bara stå i straffområdet. Alternativt springa för att undvika offside. Typ. Håller med Kniven, Hochen är faktiskt inte mycket latare i år än förra året. Bevisligen gör han mål!!
Hochen inte ens med i truppen mot Mjällby.
#53 ·
Joint
· 2008-08-09 21:42
Som jag misstänkte hade Ekan en lättare skavank. Synd det.
Trist att varken Antouman eller Hochen är med i truppen, den förstnämnde är väl dock bara 99% med foten. Hochen ÄR Hochen.
Hochen gör fortfarande bara mål var 225:e minut...
#55 ·
Joint
· 2008-08-10 02:15
Vår mest effektive målskytt är oväntat P. Tvåa är Antou.
Fel!
Hochen gör fortfarande bara mål var 225:e minut...
Fel!
#56 ·
Foley
· 2008-08-10 07:13
Det blir fel om man försöker sig på målstatistik den här säsongen. Visst säger det en del men många matcher har vi ju inte haft något anfallsspel och då är det ju som bekant svårt att göra mål, även för trollkarlen Hoch. Enligt mig finns det obestridligen ingen med lika mycket känsla som Hoch, Ante till viss del men ändå inte. Han är en sån viktig del i laget och jag tycker verkligen synd om honom den här säsongen. Han förlorade ju en hel försäsong pga sjukdom, sedan kom han precis tillbaka innan han blev sjuk igen. Det är inte lätt att jobba i sådan motvind. Det finns inget i superettan, eller kanske ens allsvenskan, som slår hoch gallo ante när de är i form och på spelhumör. De kan göra vad som helst med vilka som helst. Om Hoch ska spela? Givet!
RR
Love - Gurra - Haris - Fernberg
Ante - Gallo - Hoch - Mani
Demba - P
Fullständigt huvudlös uppställning, men kul tankeexpriment..
Joint: Jag missade Palme. Dåligt av mej. Samtidigt så kommer jag fortsätta hävda 225 minuter på Hochen eftersom ett av målen är på straff och jag räknar bort det.
#58 ·
gaffa
· 2008-08-10 14:39
trevligt att konstatera att sirius också börjat luras med sina officiella startelvor. det är 4-4-1-1 som gäller, om nu inte något helt oförutsett hänt senaste timmarna.
#59 ·
nyg86
· 2008-08-10 14:59
Nu kör vi....överraskar och vinner med 3-0, Nu kommer vändningen.....
(Assyriska satte en hörna direkt i mål mot ESK i 3:e minuten...)
Jag tyckte också att 4-3-3 verkade väldigt konstigt.
#61 ·
Joint
· 2008-08-10 15:10
Konstigt upplägg. Nog för att Manis personliga favoritposition är forward, men jag har aldrig sett honom sådär bra där.
Hade gärna sett någon av värvningarna "som är här för att spela" från start.
1-0 till MAIF, fyyyfaan!
Hur fan kan tre Mjällbyspelare få stå på mållinjen och peta in bollen?
#63 ·
oskar
· 2008-08-10 15:11
men suck...
#64 ·
nyg86
· 2008-08-10 15:14
Jaha..där sprack det direkt....och vad gör Haris på bänken och Lundmark på planen???
#65 ·
70
· 2008-08-10 15:14
jävla bajs. Man kan väl få sätta på datorn och leva på hoppet en liten stund i alla fall.
#66 ·
Joint
· 2008-08-10 15:15
Livescores startuppställning kärvar? Okej...
Ta en titt på vår backlinje. In med Haris och ut med Nordh, flytta Luggen till högerkanten. Ut med Fernis på vänsterkanten. Luggen - Gurra - Haris - Fernis alltså.
Glöm inte bort att vi är värdelösa!
#67 ·
70
· 2008-08-10 15:18
är det nån som är där och kollar?
JP o Petter från start woho.
Backlinjen i verkligheten är Luggen - Gurra - Nordh - Fernis. Skit i livescore på UNT och SvFF när det gäller uppställning.
#70 ·
Joint
· 2008-08-10 15:41
(Dyngan har kvitterat)... Suck!
Ante har gått av... Dubbelsuck!
#72 ·
Joint
· 2008-08-10 15:49
Helvetes jävla skit! Samtidigt stör jag mig på hur alla får fräckis-punktmarkera Ante. Nu har han enligt UNT haft tre stycken spelare som hårdbevakat honom. Så satans surt!
#73 ·
nyg86
· 2008-08-10 15:49
Ante har gått av... Dubbelsuck!
Ja, katastrof helt enkelt....
#74 ·
oskar
· 2008-08-10 15:50
ja det känns som spiken i kistan. Vilken jävla säsong.
Förhoppningsvis är det bara en liten känning. Nu får Demba visa om han är en bra värvning eller inte.
Tydligen så är Antes skada förhoppningsvis en sträckning, ingen bristning.
#77 ·
nyg86
· 2008-08-10 15:57
Helvetes jävla skit! Samtidigt stör jag mig på hur alla får fräckis-punktmarkera Ante. Nu har han enligt UNT haft tre stycken spelare som hårdbevakat honom. Så satans surt!
De vet ju vem som är farlig och bra i IKS, det värsta är att de kan offra tre st, det säger ju det mesta om IKS tyvärr och MAIFs respekt för IKS också.
Du som varit på tränigarna! Hur har Haris sett ut där? Har han gjort en slät figu eller har han skrikigt och domderat som på U21 matchen. Efter som han inte startar idag.
#78 ·
Joint
· 2008-08-10 16:01
nyg86. Jag tycker Haris har varit riktigt bra. Han skulle nog gå in i de flesta backlinjerna i den här serien känns det som, varför han startar vet jag inte... Man var väl nöjd med att ha presterat "säsongens bästa försvarsspel" (ordagrant signerat Jocke) mot DEGERFORS och ville väl fortsätta på den inkörda vägen. Men jag tycker lika väl som du att Haris borde startat idag.
För övrigt, riktigt låg nivå på UNT:s chatt. Herregud...
#79 ·
nyg86
· 2008-08-10 16:05
För övrigt, riktigt låg nivå på UNT:s chatt. Herregud...
Skojar du eller!!!!
Ja mycket märkligt med Haris på bänken, som du säger också "bra försvar mot DEGERFORS" enl Jocke, det är ju inte samma anfall som MAIF direkt.
Nordh gör tydligen en bra match igen...
#81 ·
Joint
· 2008-08-10 16:07
Jo, jag tycker faktiskt Nordh har kämpat till sig med tiden. Han var hygglig borta i Åtvid, bra hemma mot Degen och verkar tydligen göra en bra match, igen. Kul! Däremot, Luggen...
#82 ·
Joint
· 2008-08-10 16:19
Nu blir dock automatiskt Luggen borta i nästa match, p.g.a varning. Bra, då kan vi få se lite förändring.
#83 ·
Joint
· 2008-08-10 16:22
Fan! Varför kan vi inte få några domslut med oss? Nu blev tydligen Gallo fälld, Fernis protesterar, får kort, Jocke protesterar, blir uppvisad på läktaren. Snälla, någon...
nyg86: Jag älskar när Gallo är sådär kaxig på planen. Nu retade han upp rutinerade(?) Skoog, vilket resulterade i kort. =)
#84 ·
nyg86
· 2008-08-10 16:24
Joint: Det är så han ska agera, som den rutinerade spelaren han är...mer sånt!!
#85 ·
Joint
· 2008-08-10 16:39
Exakt. 10 min kvar, full fart framåt tycker jag. Vi har väl inget att förlora? 0-1 eller 0-2 är skitsamma. Gå för 1-1 nu. Tyvärr tycker jag inte att det finns mycket till offensiva krafter på bänken, Sunshine känns lite för vek mot tunga Mjällby. Gå ner på trebackslinje åtminstone, vi har som sagt ingenting att förlora...
#86 ·
nyg86
· 2008-08-10 16:40
Precis In med Haris upp med Gurra i anfallet, bra på huvudet...bara att köra!!!
#87 ·
70
· 2008-08-10 16:52
jahaja... humöret kört i botten
#88 ·
Joint
· 2008-08-10 16:52
Trist med förlust, men väntat. Däremot är Falken hemma en match vi behöver vinna, vi behöver vinna varannan match för att hänga oss kvar. På tiden att vinna nu!
#89 ·
nyg86
· 2008-08-10 16:57
Joint: Frågan är bara vem fan som ska göra målen, ingen kliver fram, INGEN!!! Tungt nu!
Men många skott idag, alltid något! Nä nu får fan Jocke o Brännan hitta på något, detta går inte.
Med det spel vi haft mot Degen hemma och verkar ha haft mot Mjället borta så är nog inte en vinst mot Falken helt omöjligt.
#91 ·
Joint
· 2008-08-10 17:00
Jag håller med dig, nyg86. Det är måltorka och gud så tråkigt. Möjligtvis att Hochen besitter den förmågan, men han är ju lite som han är, tyvärr...
Nåväl, jag tror liksom dig, Bigbadda, att vi har goda vinstmöjligheter mot Falken hemma. Vi måste börja vinna nu.
#92 ·
Tifo
· 2008-08-10 17:07
Nog fan är det surt med torsk, i synnerhet som det känns som de får ett mål de inte ska (3 pers på vår mållinje??) samt att vi ändå skapar en hel del i den kanske svåraste bortamatchen och mycket väl hade kunnat komma undan med kryss. Dock var det just en av de allra svåraste matcherna och allt utom torsk hade varit att betrakta som skräll.
Positivt var att vi inte släppte mer än ett mål mot ett av seriens bästa anfall på bortaplan och att vi samtidigt hade många avslut. Jävligt viktig att Assyriska skickade in en vinstboll i slutet mot ESK också..
Vad gäller Haris kommer han nog få sin chans, men just nu har vi ju två mittbackar som funkar bra. Det hade varit tufft att peta Nordh efter att han gjort sin bästa match på säsongen. Då var väl tydligen Gurra sämre sist, men det ska mer till än en dålig match för att peta honom..
#93 ·
nyg86
· 2008-08-10 17:10
Joint: Ja mycket märkligt med Hochen, hur kan han vara petad från truppen? Han har aldrig sprungit mycket, och som du sagt låt han bara vara runt målområdet, starta med honom och när han är slut byt, då kan han faktiskt gjort en balja eller två. Kan ju inte bli sämre än nu i alla fall, Johan P är ju iskall....tyvärr!
Han är en riktig striker
Fy f-n vad deprimerande, även fast det verkar vara en "hedersam förlust". Enda ljusglimten är att ESK tappade i slutet.
#95 ·
Joint
· 2008-08-10 17:14
Mmm... om det är någon gång Hochen förtjänat att spela utifrån träningarna så var det väl föregående vecka. Han var fan aktiv alltså. Jag tycker oavsett fysisk-status att han ska ha en plats i truppen.
Nu behövs det vinst i varannan match för att klara sig kvar. Klarar vi det?
#96 ·
nyg86
· 2008-08-10 17:17
Tveksamt tyvärr.....inget som visar annorlunda!!! Det här blir en nagelbitare, torsken hemma mot L/B kan bli jävligt kostsam....speciellt som det gick till på.
Ett brinnande helvete utan slut.
#98 ·
RRR
· 2008-08-11 05:14
hedersam förlust i alla fal :-(
#99 ·
Joint
· 2008-08-11 09:21
[size=20]Hoch petad mot Mjällby[/size]
PETAD. Daniel Hoch fick inte följa med till Mjällby, men petningen berodde inte på någon skada. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra.
- Det har inte hänt något med Hoch, vi valde bara den trupp som vi trodde kunde åka ner till Mjällby och ta tre poäng, berättar Johan Mattsson.
Daniel Hoch är helt enkelt inte i form?
- Nja, det vet jag inte om jag skulle säga.
Men han tar inte en plats i truppen?
- Nej, inte i dag.
Vi var sett till hela matchen bättre än er i går, men med lite flyt så kunde ni ha fått med er en pinne. Tyvärr har inte bottenlag flyt. Hoppas ni grejar det i alla fall.
Ett par reflektioner:
-Er högerback var er bästa spelare. Vill ha.
-När Ante skadade sig så hjälpte Ekenberg honom ut medans era spelare OCH ledare stod och tittade på. Väldigt konstigt agerande.
-Har ni inga slitvargar i truppen alls? När ni rullar boll så ser det okej ut, men det får ett bottenlag sällan chansen till. Det måste krigas.
I alla fall, lycka till framöver.
Hade högerbacken kort blont hår?
#102 ·
Joint
· 2008-08-11 10:35
Tack för rapporten, Sillastrybarn!
Svar på reflektionerna:
-Oväntat beröm för vår högerback (Luggen), han har nog varit en av de sämre i år. Kul att höra att han då kanske är på bättringsvägen.
-Bedrövligt.
-Jag håller med dig till 100 %.
Hochen är inte i form. Jag är chockad och upprörd. Eller inte... Mer van.