← Sirius Fotboll
Sirius - Falkenberg
Joint
· 2008-08-10 17:42
· 17001 visningar
Redan på onsdag. Alla till Studan. Krossa Falken.
Jag vill återgå till 4-4-2 nu när vi saknar Ante, och önskar mig detta manskap:
RiRi
Tengan (Haris) - Gurra - Haris (Nordh) - Fernis
Ekan - Fredrik - Gallo - Mani
Demba - Hochen
Bänk: Garre, Nordh/Tengan, Love, Petter, P
Ni minns väl Hochens högklassiga tijppmål från 40 meter som fick Keijo att gapskratta? Om inte, se års-DVD:n. Finns även
här för er utan DVD:n.
#1 ·
nyg86
· 2008-08-10 18:06
Svårt med Nordh, han har varit bra i mitten nu på slutet, kanske Haris på högern, han är ju högerfotat, med bra touch....tycker din uppställning är bra, bara att köra, de andra har inte tagit chansen i fram, kanske Love för Mani. Måste chansa nu lite och VINNA.
Ja det är tur att ESK, Bunkis och Degen också förlorar. J Södra är ju inte heller skräckinjagande. Det är tungt nu men det här skall bara gå vägen. Seger mot Falkenberg till att börja med.
#3 ·
RRR
· 2008-08-11 05:10
Varning för underskattning av FFF....
Känns lite svårt att underskatta nån just nu med tanke på tabell läget....
#5 ·
Joint
· 2008-08-11 08:57
Garry har det. Spelarna kan ju knappast underskatta ett lag som ligger ljusår före de själva i tabellen. Däremot kräver jag vinst nu. Vi kan inte dalta och kryssa mer, behövs som sagt vinst i varannan match och Falken hemma är en sådan i min kalkyl!
dalta och kryssa
Hahaha! Guld!
#7 ·
RRR
· 2008-08-11 10:30
det jag menade är att VI underskattar FFF
#8 ·
Joint
· 2008-08-11 10:33
Vi underskattar oss själva. Läge att ställa lite krav på spelarna... som sagt, vi har inte råd att förlora mot Falken hemma.
Jag tror spelarna ställer krav på sig själva så det räcker och blir över. Ingen vill väl för fan åka ur. Kul att Olausson blivit uppflyttad förresten.
#10 ·
Joint
· 2008-08-11 10:39
Som sagt, vinst är det enda som räknas i övermorgon. Snälla.
#11 ·
Hornby
· 2008-08-12 08:09
Jag tror inte att Jocke/Brännan kommer att göra fler ändringar än de absolut nödvändiga:
RR - Tengan, Gurra, Nordh, Fernberg - Petter, Gallo, Fredrik, Mani - Demba, P
Bänk: Garcia, Haris, Love, Sunshine och Hochen
Ekan? Om Loves ljumskar inte håller så får han en plats på bänken.
Jag tror på den här uppställningen:
RR - Haris, Gurra, Nordh, Danne - Petter, Gallo, Fredrik, Mani - Demba, P
Bänk: Garre, Tengan, Love, Sunshine, Olausson.
Nu såg jag truppen på officiella. Byt ut Olausson mot Hochen så tror jag att det kommer se ut så.
#13 ·
70
· 2008-08-12 21:11
Minns ni när FFF var insändarsidorna i Svenska Mad? Forum För Fårskallar. Om jag var FFF-fan skulle jag döpa supporter-hemsidan till det.
#14 ·
Joint
· 2008-08-12 21:14
De är bönder och därför heter de
Yellow And White Pride. Lite i stil med Gröna Få.
#15 ·
Joint
· 2008-08-12 22:03
Skönt att Falkens nyckelspelare Ricardo Penellas är avstängd. Ekan petad idag igen... suck. Personligen tycker jag att Sunshine behöver visa mer seniortakter för att ta plats i truppen, men men.
Det blir väl:
RiRi
Tengan - Gurra - Micke - Fernis
Petter - Fredrik - Gallo - Mani
Demba - P
Alternativt:
RiRi
Haris - Gurra - Micke - Fernis
Petter - Fredrik - Gallo - Love
Mani
P
(utifall vi lirar 4-5-1).
Jag har hellre Love som supersub, tillsammans med Hochen.
Jag tycker att det är helt underbart att YWPs "money shot" är fyra nördar på en rastplats. Vackert köpta flaggor också.
#18 ·
Joint
· 2008-08-12 23:37
Ja. De är ofantligt roliga. Som sagt, lite Gröna Få-indikationer men lite yngre, smalare och färre (kan man vara det?). Ryktas om att det blir en handfull YWP:are på plats imorgon...eller åtminstone några stycken i alla fall... :)
Brukar vara så. Sen blir det så att det bara är en snubbe där. Som gått fel.
#20 ·
Joint
· 2008-08-12 23:40
Deras framstående forumskribenter kallar sig Laptop! och mac, ifall vi vill överraska lite.
Jag är fan rädd för Superettans skyttekung, Joel Johansson, som spelar i FFF. 12 baljor hittills. Senaste matcherna:
FFF - VU: 1 mål av totalt 1
BP - FFF: 1 mål / 1
FFF - ESK: 1 mål / 3
Han har alltså gjort mål i FFFs tre senaste matcher.
#22 ·
Joint
· 2008-08-13 00:30
Nej, nej, NEJ!!! Psyk-Patrik Berglund dömer... Kommer man stå ut i 90 minuter?
Jag som trodde vi skulle slippa se psyket på Studan något mer.
Jag trodde Sirius skulle lämna in en protest mot honom efter förra matchen han dömde på Studan?
Frisparksstatistik för Patrik "Psyk-Bryt" Berglund:
ÄFF - LB: 14 - 11
ESK - FFF: 5 - 11
QFIF - MAIF: 7 - 17
#24 ·
Joint
· 2008-08-13 01:12
...vilket tyder på att han har en förkärlek till (f)gula-lag:-)
aHA! Du har upptäckt hans problem. Han är gulofil.
#26 ·
gaffa
· 2008-08-13 07:34
angående herr berglund så bör han nog uppvisa en bättre dialog med spelarna än förra gången. annars tror jag inte han dömer sirius igen, iaf inte den här säsongen.
Falkenberg verkar ju inte vara lika bra borta som de är hemma (obesegrade i år) så jag tror Sirius kan överraska och sno en poäng. 1-1.
Falcons (ex- Falkenbergs Bryggerier) logga med den bistra rovfågeln är skapad av en fd Waffen-SS soldat från Falkenberg fick jag reda på häromdan.
Vi är Sirius och Studan är vårt hem
Alla utom Falkenberg kommer hit och tar poäng
#29 ·
Joint
· 2008-08-13 09:15
Hoppas på stor uppslutning idag.
När Sirius, krossar Falken, när Sirius krossar Falken, då vill jag vara på Studan...när Sirius krossar Falken!
#30 ·
Tamb
· 2008-08-13 09:17
Jag törs inte titta. När det börjar bli så här viktigt blir det för läskigt. (Blundar alltid när det är straffläggning)
#31 ·
Tifo
· 2008-08-13 09:56
Jösses amalia vad det är otäckt detta. Så jävla viktigt att börja plocka poäng nu. Jag kommer dock våga mig till både Flurran och Studan ikväll och hålla alla tummar jag har. Shit pommes!
#32 ·
Tobbe
· 2008-08-13 10:21
Ja, nu jävlar. Nu får det vara nog med elände för den här säsongen, ikväll vill jag bli glad.
#33 ·
dimman
· 2008-08-13 13:41
Jag känner mig ologiskt positiv inför ikväll. Varför kan man undra med 2 p från 4 sista och Falkenberg vunnit 6 av 7. Ologiskt var ordet. 1-0, mål av P.
Det börjar ju nästan bli tradition att vi gör snygga mål från distans mot Falken. Hoch och Gallo får gärna reprisera sina senaste strutar mot Falkenberg ikväll. Skulle jag vara Dubbel-R skulle jag driva ut bollen strax utanför eget straffområde och sikta på mål. Mot Falken är det nästan så att det skulle kunna funka.
Bönderna i Falkenberg kallar oss för bönder. Ironi på hög nivå.
http://www.svenskafans.com/fotboll/fff/forum.asp
Jopps. Ska vi inte ta och köra IFK Gbgs klassiska Malmöramsa: "Ge oss ett R!"
#37 ·
Joint
· 2008-08-13 15:15
Efter en kortare regnskur tittar solen fram igen, över 2000 ikväll...rättare sagt 2008 personer.
#38 ·
nyg86
· 2008-08-13 15:21
I kväll gäller det att stiga fram, visa att man vill vara med i elitsystemet, inte lägga över ansvaret på någon annan, utan ge allt och lite till, nu eller aldrig.....seger ikväll med 3-0 LÄTT!!!!
1-1. Kom igen nu Sirius!
Yes!!! Hoch!!!! 2-1!!
Yiieehaaa!!! Två grismål, men S E G E R. Och rättvist var det. Fy f-n vad gött!
#42 ·
Markus
· 2008-08-13 19:14
Underbart! Jag tippade dock 5-1. Kändes som att denna viktoria var på gång, med tanke på att laget trots allt tycks ha spelat bra på slutet. Jag tycker att även publiksiffran är bra, givet lagets usla resultat, tranelläge samt väder och vind (om jag ska tro UNT.s matchrapport).
Bryssel firar i Elsass-vin från den lyckade årgången 2005 ;-)
Leve Sirius!
Uh! Nu jävlar är man glad! Hade fan glömt bort texten till "Vi är Sirius och Studan är vårt hem"... Richie Rich ligger redan bra till för att få min Kjelledineröst nästa årsmöte (under förutsättning att han stannar, alltså...), såååå mysigt att ha en målvakt man har fullständigt förtroende för.
#44 ·
nyg86
· 2008-08-13 19:26
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR VAD SKÖNT.
Äntligen!
Men va fan heter linjemannen som stod närmast oss? Ska stämma honom för att han förstört mina stämband med sina offsideavblåsningar i andra halvlek.
#46 ·
Markus
· 2008-08-13 19:30
Hoppas att Södra torskar nästa match så att vi snart springer upp på säker mark. Pratade för övrigt nyligen med en trogen Södra-supporter nyligen som tyckte att Sirius har spelat "strunt-fotboll" vid de två senaste besöken på Stadsparksvallen. Detta var ett negativt omdöme, kunde jag utläsa... ;-)
För övrigt känns det avlägset att flera "experter" samt åtskilliga supportrar (däribland jag själv) trodde att Sirius skulle tillhöra topp fem då serien var slut. Ganska så felaktiga tips, med tanke på hur det har gått. Vi underskattade betydelsen av att vi tappade flera defensiva kuggar samt överskattade flera av nyförvärven. SSer man på uppställningen är ju mittfält och anfall om inte klockrent, så mycket bra. Detta trots att Gerndt har flytt fältet.
Säsongen har onerkligen blivit annorlunda än vad jag trodde. Efter premiären mot Degerfors var vi ju i sjunde himlen. N umera är man nere på jorden och mer ödmjuk. Varje poäng känns underbar och 1 400 åskådare känns ganska bra. Människan är anpassningsbar, likt Sirius, förövrigt.
Slutligen pratet om 150 000 spänn till Sirius. Ett dåligt marknadsföringsknep från Lasse, eller vad är det frågan om? Jag trodde att Sirius hade koll på ekonomin och 150 000 är inte direkt något jättebelopp i dessa sammanhang.
Någon som stödjer tanken på att riva Musikens hus och bygga en toppmodern arena på denna plats?
Leve Sirius!
#47 ·
nyg86
· 2008-08-13 19:39
Domaren och assisterande mot västra har ju INGEN känsla för fotboll, avblåsningen på Hochen finns ju inte på slutet, han kom ju långt bakom backlinjen....hur fan kan dom blåsa där, Demba gick ju med backlinjen nedåt i plan.
#48 ·
Joint
· 2008-08-13 19:41
Så satans skönt. Men återigen en dålig domarinsats av PB och även linjemannen, nåväl att han säkert hade rätt på de flesta men 2-3-stycken såg riktigt, riktigt tveksamma ut.
[size=15]ALL YOU NEED IS HOCH! :D[/size]
vad hände idag egentligen?? Man ska inte klaga på domare, men "någon" kan inte ha sovit gott i natt. Tur att vi har en iskall Hoch och en stabil "Dalton" i kassen! 3 p. SKÖNT
Känns obehagligt behagligt just nu......
Men Hoch har mer fotboll i sitt lillfinger än samtliga övriga anfallare har tillsammans. P och Dumbo var pinsamt uddlösa.
#51 ·
nyg86
· 2008-08-13 19:50
Helvete vilken energi det blev med Love på plan, sen när Hochen kom in.....vad tog det? 5 min innan han låg i straffområdet, efter tagit med sig bollen jävligt snyggt, med grym touch.
#52 ·
nyg86
· 2008-08-13 19:55
Garligur: Ha ha ha! Instämmer....alltså? hur kunde han vara petad i truppen borta mot MAIF, det måste vara något mellan Jocke/Brännan och Hoch. Så länge Hochen orkar knyta dojjorna ska han vara med.
#53 ·
Joint
· 2008-08-13 20:01
Hochen är kung, så är det bara. Satan vad smart han "löper" och vad bra han är med boll. Han är inte bara en grym avslutare, utan även en grym framspelare.
Love är verkligen energisk men jag tycker det var lite fel att byta ut Mani mot Love istället för att faktiskt byta ut Petter. Dock spelade Petter upp sig lite i andra halvlek så att hela 2 st inlägg hittade rätt (av hur många chanser då?)...
Sanslöst dåligt av P att inte förvalta sin frispelning bättre, nu har han haft massor av givna chanser men sumpat. Sämre nedtagning/skott får man leta efter... Demba var uddlös, javisst, men han skapade oro och var hård mot FFF-backlinjen.
Gallo stod för några vansinnigt bra genomskärare medan Fredrik spelade mest säkert längst sidled.
Är P och Petter självskrivna i startelvan?
Btw. Var faktiskt intressant att se de typ 10 minutrarna som Tengan fick som yttermittfältare. Tengan har betydligt bättre inlägg än Petter.
#54 ·
Conny
· 2008-08-13 20:06
Hoch var fenomenal ikväll. Spelade på en touch och gjorde smarta löpningar. Han visade verkligen vilken lirare han är. Han kommer nog att starta nästa match. När Love kom in i andra halvlek ändrades matchbilden till det bättre. Vilken inställning den mannen har. Smäller på i varje närkamp, inspirerar sina medspelare och vinner boll. Mittfältet kändes mer balanserat när Gallo klev ner i banan också i andra halvlek. Fasiken vad skönt med 3 poäng ikväll!
#55 ·
nyg86
· 2008-08-13 20:12
P kan inte ens vara på bänken som han presterat, tycker Mani är för tunn, helt rätt att ta bort honom, Petter kämpar bättre men MÅSTE få till inläggen. Gallo varvar söt och surt så det står härliga till, men blev mycket bättre när Love kom in, Hochen med Demba blev perfekt, Demba är stark och kan ta emot bollen, täcka och hålla i den. Hochen är fan grym när han vill......Helvete vad han kan.
#56 ·
Joint
· 2008-08-13 20:15
Jag tycker Mani var bra tills han bytte kant med Petter. Där tappade han fullständigt. Det räcker inte att bara kämpa, kämpar gör de flesta. Man måste också som yttermittfältare kunna slå inlägg. Och jag VET att Petter kan detta, men det vill ju sig inte riktigt...men som sagt, andra halvlek var helt okej av honom.
Jag ryser när jag tänker på Hochen. Han är magisk!!!
#57 ·
Tifo
· 2008-08-13 20:15
Äntligen! Så jävla rättvist och så jävla viktigt!
Fö var det helt rätt att plocka Mani och inte Petter tycker jag. Petter var oändligt mkt bättre än Mani i första, vilket förvisso säger mer om Manis insats än om Petters. I andra var Petter dessutom riktigt bra men han måste fan bli bättre på inläggen..
I övrigt så ser ju försvaret i stort riktigt bra ut nu i stort, men vi är ta mig fan mer än lovligt förvirrade på många av de fasta situationerna.
Summa sumarum; Första halvleken är riktigt dålig, men i andra spelar Sirius fint. Fortfarande förtvivlat svårt att sätta chanser dock. Idag räddas vi av två skitmål och hade faktiskt lite flyt för en gångs skull. P, Demba och Hochen brände ju jättelägen allihop. Men det spelar ingen roll nu för vi fick alla poängen idag!!! Sirius, vi ger aldrig upp!
#58 ·
nyg86
· 2008-08-13 20:20
Jo det är klart alla kämpar, det jag menar att Petter får mer ut och springer mer till i bättre läge, men får inte till inläggen, vilket är jävligt illa nog iofs.
#59 ·
Joint
· 2008-08-13 20:39
Jag är väl ensam om att förespråka Ekan, men men... han har sett rätt het ut på en del träningar.
Jag har iaf större krav på Petter, han kan ju slå inlägg men gång på gång blir de för långa och att han därefter tar sina händer och stryker de över håret... De gångerna han har testat att skjuta har det gått fullständigt åt fanders, så illa att bollen är närmare Västras kiosk än målburen.
Det var nära att vi skulle få gå hem besvikna, det var ju ytterst nära att FFF kvitterade i slutminutrarna i den där tilltrasslade situationen. Å andra sidan hade vi 4-5 målchanser i samma farlighetsgrand.
Högerkant med Gurra (hb) och Tengan (hmf) gör iaf att vi får bra inlägg från den kanten... :) Ett annat problem som hör ihop med det är att vi har dåliga bollmottagningar i straffområdet. Därför vill jag faktiskt att vi minimerar inläggen lite och försöker spela längst marken. Vi är inte särskilt bra i luftrummet offensivt. Däremot försvarar jag inte Petters för långa inlägg...träna på detta, nu.
#60 ·
Kalle
· 2008-08-13 20:50
Grymmes!
Man blev ju nästan till sig i trasorna när slutsignalen gick.
Hochen gjorde ett riktigt bra inhopp. Känns som om P och Demba liknar varandra för mycket. Även kul att få se Haris lira, det kändes ju bra med en ok mittback.
Sedan ett litet aber, min mobil försvann idag, kanske på Studan när jag studsade efter vinsten eller nåt. Har någon hittat en röd sony ericsson så ring gärna Karl Hogström på 018-158430.
#61 ·
Sakul
· 2008-08-13 21:03
Fyfan vad härligt! Kanske finns hopp ändå.
Försvaret kändes väldigt stabilt. Eller ja, det blev några väldigt trassliga situationer, men dom reddes alltid ut. Oftast av Ri-Ri. Nu slipper man blunda och hålla för öronen så fort det kommer en hög boll in mot straffområdet, för nu har vi Ri-Ri som jag litar fullt ut på.
Tycker det var puckat att byta ut Mani och inte Petter. Vad siktade han på med inläggen? Ambulanshelikoptrarna? Han kanske spelade bättre än Mani egentligen, men han skapar ju ingenting farligt. Gallo har en grym spelförståelse och kan slå överdrivet grymma passningar. Dom gånger han vänder blicken åt rätt håll. Bara jag som tycker att han är Sirius egen Sidled? 90 % av passningarna går hem till backarna eller en meter åt sidan till Fredrik.
P tycker jag skötte sig hyffsat. Han gjorde ingenting riktigt dåligt, men inte heller något särskilt bra. Herregud vilken skilnad det blev när Hochen kom in. Han var ju överallt! Perfekt sammarbete mellan honom och Demba. Dom borde få starta resten av matcherna den här säsongen. Men vad är det med Demba egentligen? Har han för dåligt självförtroende eller är han helt enkelt alldelles för osjälvisk för att någon gång kunna gå själv?
#62 ·
Joint
· 2008-08-13 21:12
Bara jag som tycker att han är Sirius egen Sidled? 90 % av passningarna går hem till backarna eller en meter åt sidan till Fredrik.
P tycker jag skötte sig hyffsat. Han gjorde ingenting riktigt dåligt, men inte heller något särskilt bra.
1. Det är Fredrik i kubik tycker jag, sidled eller bakåt, de gångerna han slår framåt blir det oftast till fel adress. Men bakåt och sidled är också det han är bra på och ska hålla sig till... blir bara fel när han ska försöka sig på riktiga klassframspelningar.
2. P missade återigen en given målchans. Var mycket blek i övrigt. För att vara ärlig tycker jag inte han når upp till startelva-status just nu.
#63 ·
fanzi
· 2008-08-13 22:20
Det var en bra match på plan idag tycker jag! Hochen är för cooool! Johan P är inte allt för vass tycker jag.. Men nu vänder det!
Pluggat ramsor här tidigare och "hoppsången" men jag undrar varför inte fler hoppar till den? hejåhej!
#64 ·
Joint
· 2008-08-13 22:30
Varför det inte hoppas till "hoppsången"? Vill minnas att den frågan har varit uppe tidigare och svaret blev något i stil med att det är en onaturlig del av läktarkulturen. Det tycker dock inte jag. Hoppa för vårt Blåsvart!
En ganska trött insats av Västra idag, men Hochen ordnade tillslut lite feststämning. Tack för det.
#65 ·
Joint
· 2008-08-13 22:33
#66 ·
gaffa
· 2008-08-13 22:48
sjukt snabbt att hitta den, joint. jag la ju precis upp dom! dåligt ljus idag (och regn i första), så det blev ju inte så vidare bra. bilden på stojan lukic efter hochens mål är dock mycket skön, oavsett hur suddig den är. :-)
http://picasaweb.google.se/ik.sirius.2008/IKSiriusFalkenbergsFF2111/photo#5234133209539615778
Mani var tydligen väldigt trött och sliten efter matchen i söndags och så, så det var mera trötthet som ledde till bytet. Sen tycker jag Petter spelade upp sig i andra halvleken, flera klasser. Däremot sög P ganska hårt. Han måste börja springa även på halvchansbollar, inte bara vända. Falkens spelare gjorde det flera gånger, sprang som galningar efter 50/50-bollar. Det pressar försvaret. Hochen gjorde det han brukar göra. Jag är tveksamt inställd till om han ska starta, framför allt mot LaBoIS då vi lär få försvara oss mycket. Men han är perfekt som inhoppare i 60-70:e minuten.
#68 ·
Joint
· 2008-08-13 23:11
Gaffa: Jo, jag måste varit äckligt snabb där. Minuten tidigare fanns det inga bilder nämligen. :)
Love var också enligt egen utsago "sliten" inför matchen, men likförbannat gick han in och presterade en toppeninsats, eloge!
#69 ·
Joint
· 2008-08-13 23:58
Falkenbergarna är verkligen lustiga.
Ja då är man tillbaka i huvudstaden igen efter ett besök på studentarenan fylld med massa elaka rövare. Energin till att kommentera kvällens match finns inte riktigt, ännu en förlust på bortamark svider.
För att liva upp tillvaron lite extra en dyster kväll som denna kan jag rekommendera Västra sidans forum för en del lustiga kommentarer: http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum.php
Som en notis kan jag säga att vi var fler på studan ikväll än vad de var när vi möttes i Falkenberg.
Oh no, konstigt.. Dessutom kan det nog vara lite svårt att räkna ut hur många vi haft representerade i Falken då det säkerligen har varit utspritt. Dessa som befann sig på bortasektionen idag gjorde ju inte mycket till väsen av sig och jag räknade till två ståendes och fyra sittandes. Känn er stolta, rastplatssupportrar!
#70 ·
fanzi
· 2008-08-14 00:17
Hoppa inte vara en del av läktarkultur? Det var det värsta.. jag delar inte hellr den åsikten! det är en självklar del.. Förresten vore det kul med tifo.. det var ett tag sen nu.. Det kanske låter som jag ställer mkt krav nu men det verkar ju finnas en tifogrupp (??) och så, se nu till att fixa tifo och träna på hoppen till nästa match så blir det kul.
Tack för insatsen av gurra idag alltså.. ojoj vad bra han var.. Hoch måste med till skåne 21aug
fanzi: Vi har alldeles för många som kräver saker utan att göra något, så du är välkommen att hjälpa till med tifo. Vi har funderat på att göra något inför Assyriskamatchen.
Elaka rövare!
#73 ·
RRR
· 2008-08-14 06:21
jobb suger :-(
Kul med vinst!
Äh, bara att erkänna att du satt bara hemma och följde dressyrmomentet i OS!!!
#75 ·
Tobbe
· 2008-08-14 07:48
Tyckte det blev bra balans i andra, när Fredrik gick ut på kanten (gjorde han det?) och Gallo tog ett kliv bakåt till förmån för Love. Gallo kanske passar mycket i sidled, men saken är att han är ruskigt bra på att hålla bollen inom laget, i mitten på andra så hade han jättemycket boll och fördelade runt den på kanterna, bakåt och framåt på ett bra sätt. Olsson blandar och ger, men han har ju ryckt upp sig enormt sista matcherna, skönt att se honom tillbaks i gammalt fint slag. Dock så fick han alldeles för mycket "spelfördelar-rollen" i första halvlek och det är ju som bekant inte hans grej.
Vi borde verkligen tagga ner på domarskället, mig själv inkluderad, men linjedomaren hade inte många rätt i slutet. Dessutom så var det väldigt förvirrat vid straffsituationen, domaren pekade ju inte på straffpunkten, jag förstod inte att han hade blåst straff förrän några sekunder senare.
#76 ·
Hornby
· 2008-08-14 08:08
Mycket skön och efterlängtad seger! Backlinjen (inkl RR) oerhört stabil. Kul att se att Nordh kommit igen så starkt efter den svaga inledningen av säsongen. Haris visade verkligen att han är här för att spela. Vanligtvis brukar jag vara lite skeptisk till att ha mittbackar som ytterbackar, men just nu verkar det vara precis det som behövs.
Bra inhopp av Love som verkar funka bättre på mitten än i backlinjen. Kan bli värdefullt nu när Ante verkar bli borta ett tag. Demba jobbar hårt och kommer snart att göra mål. Hochen? Kommentarer överflödiga!
#77 ·
Kalle
· 2008-08-14 08:29
Som andra har skrivit tidigare, intressant med Love på mitten. Han passar ganska bra där. VI hade fyra mittbackar igår och alla lirade i försvaret, och mot slutet av matchen lirade två ytterbackar som yttermittfältare. Ändå känns det bra, vi har en hyfsad offensiv trots det.
RR- Fan vad bra han är!
#78 ·
RRR
· 2008-08-14 08:51
dressyren är ju idag....
Heja Brinken!
Tycker att vi bör starta nästa match med samma manskap som avslutade denna, förutom att Petter ska bänkas till förmån för Mani eller Ekan. Petter har fått lite för många chanser nu. Tengan ger jag gärna en chans till högre upp på kanten.
Tycker Love funkar väldigt bra som offensiv mittfältare. Fler passningar på ett tillslag än Ante och det höjer tempot i anfallsspelet.
Backlinjen, med våra fyra mittbackar, funkade utmärkt igår. Nordh har verkligen spelat in sig i laget de senaste matcherna, Haris var riktigt stabil och det var riktigt kul att se Gurra som högerback. Fan vad han slet, bröt och täckte bollar. Dessutom känns vi inte lika sårbara för kontringar under Gurras offensiva utflykter när hans utgångsposition är på kanten.
Har uttryckt farhågar över Hochs inställning här på forumet på sistone. Igår visade han hur fel jag haft. Blir en helt annan dimension framåt med honom i anfallet. P har tyvärr helt tappat sina striker-egenskaper. Känns som han behöver lira några matcher i Sunnersta eller nåt för att få höra ljudet av nätrassel på nära håll igen och få igång självförtroendet. Han är alldeles för omständig och klumpig just nu. Tycker ändå att Demba känns lite hetare. Man bör ha i åtanke att han närmast kommer från Grekland och han inte ligger i fas med vår säsong och i år dessutom inte har ens har en riktig "grekisk" försäsong inför hösten. Han skapade dock en del lägen även om avsluten kändes svala. Lite för ofta hamnade han själv mot tre försvarare i kontringslägena. Men jag tror det släpper. Ge honom en match eller två till tillsammans med Hoch på topp.
RR är kung. RRRRRRRRRRRRichard.
Skönt att äntligen vända ett underläge till seger. Blev lite orolig vid 0-1 då det kändes som om luften gick ur både lag och klack. Men igår visade Sirius verkligen hjärta och vilja. Vilket båda målen framåt var bildliga bevis för. Bollen skulle verkligen in. Inte vacker men fruktansvärt skönt.
#80 ·
Joint
· 2008-08-14 09:16
Gillade halvtidssnacket av Brännan jävligt mycket. Mer sånt.
#81 ·
Tifo
· 2008-08-14 09:29
Det var onekligen kul att se Hochen igår men jag tror inte han är en man för startelvan. Han är ju inte i närheten av att klara 90 minuter, han fuskade ju till och med på uppvärmningen.. Bättre då att ha honom som supersub.
#82 ·
Joint
· 2008-08-14 09:34
Möjligt att inte Hochen pallar 90 min. Däremot kan man ju starta med honom och byta ut han när han gjort sitt, eller göra som igår. Men som sagt, han ska ha minst en halvtimme oavsett.
Till nästa match då? Hmm, Antouman - Demba på topp? Inte vet jag, men P är för...dålig. Äh, jag vet inte riktigt. De där två känns lite lika varann också på ett sätt.. Av någon anledning vill jag nog se Hochen från start mot Landets krona.
#83 ·
Joint
· 2008-08-14 09:44
Falkens SF hävdar att Hochens mål var ett självmål och AOS hävdar att Gallo knappast stod för någon assist.
Ställer man upp med Hochen från start har man ett påtvingat byte i andra. Bättre att byta in honom med 30' kvar.
Yellow and White pride skriver på Svenska Fans:
"Välkommen till Falkenbergs IP på studiebesök nästa år, vi var på plats på Studans bortastå idag även om vi bara var ett fåtal."
"Vi" var väl att ta i. Jag såg en.
2 med halsdukar och två till såg jag. Vid ett tillfälle så skrek de två med halsdukar.
Lite gulligt med Superettan att man ägnar tid åt att och kommentera motståndarlagens fyrapersonersklackar och deras ramsor. Ljusår från firmor, kvartssamtal och annat skit som ofta förknippas med fotbollsfans.
Två med flickvänner, typ!
RiRi Tryggast i SE? Jag byter inte mot någon
Gurra Kung på alla platser
Harris General! Fantastiskt hur han vinner i luften mot basketspelarna
Nordh Äntligen!
Fernis Kraft! En del valpiga nickrensningar in i banan men.... Rätt maffigt med fyra mittbackar som håller rent
Mani Var han med?
Olsson Olsson får för många uppspel. Visst, men det beror väl på att han bättre än andra orkar göra sig spelbar?
Gallo Gallo blandar & ger. Han kom helt fel i den "offensiva" rollen & bjussar ibland på grymma indianer
Petter Jobbar lysande fram till sista tillslaget. Petters driv på kanten får med sig hela laget & skapar oordning hos fi. Petter är självskriven som jag ser det!
P Visst, han brände två-tre grymma chanser men han "springer ihop" till sina chanser. Snart lossnar det...
Demba Han har kvar att visa!
Love Mycket bättre! Hoppas han snart blir helt helt och håller för en match
Hoch Magisk tollgubbe & given supersub
#90 ·
Tifo
· 2008-08-14 11:04
Jag skriver under rätt av på farbrors omdömen!
#91 ·
Joppe
· 2008-08-14 11:15
Jag förstår inte att så många hackar på Petter.
Japp, hans inlägg är inte av den klass man kan begära, men resten!
Han visar järnvilja, han ger passningsalternativ till de centrala mittfältarna som annars skulle ha 2 stillastående toppar att spela till, han drar isär deras backlinje och skapar ytor för andra att springa i centralt (vilket visserligen inte hände så ofta).
Han avancerar ofta ganska många meter vilket ger hela laget möjlighet/skyldighet att flytta med upp. Falkens vänsterback var nog ganska mör efter matchen efter Petters finfina andra halvlek!
Edit: Farbror är klockren i analysen!
#92 ·
olle
· 2008-08-14 11:41
Ger också tummen upp för farbrors analys.
Det som ingen faktiskt nämnt är att vi slutar matchen med knappt någon spelare på någon plats där de spelat mer än typ max 4 matcher. Jag är helt emot att börja rumstera om en massa bara för att allt inte klaffar. Ge folk lite tid. Vi har inte varit i närheten av att spela så stabilt på väldigt länge och då har laget inte ens fått en riktig chans att spela ihop sig. I stort sätt helt ny backlinje, helt nytt anfall och ett mittfält som har varierat ganska kraftigt under säsongen. Ändå funkar det bra för det mesta. Fortsätt som igår och bygg vidare på det.
Love tycker jag har kommit in och gjort klockrena insatser på mittfältet. Är han hel och orkar så får han gärna starta. Nordh känns som höstens överraskning. Fan va säker och kylig han har blivit. Grymt! Mittbacksparet kändes oroväckande kort när man såg det först, men med tanke på att det var första matchen tillsammans var insatsen helt grym. …första lämnade iofs en del övrigt att önska från hela laget men det väljer jag att glömma just nu…
Petter får verkligen onödigt mycket skit här i forum. Som Farbror säger är Petter fullständigt given som startspelare just nu. Varför? Därför att han tar jobbet över hela banan. Dels spelar han försvarsspel hela vägen när fi har boll, men framför allt är han otroligt viktig offensivt. Han håller sin kant och gör sig ständigt spelbar där. Det ger oss uppspelsmöjligheter och det drar isär motståndarnas försvar. Helt oavsett vad han sen hittar på med bollen. Dessutom är han just nu den enda som tar vettiga djupledslöpningar och ser till att hamna i lägen. Det öppnar även för andra. Allt det där är saker som Sirius behöver och som varken Mani eller Ekan levererar. Mani är fantastisk i sina bästa stunder, men han trampar väldigt mycket boll och han hjälper inte till defensivt och han tappar ofta bollen i fel lägen. Och han håller definitivt inte sin kant. Ekan, tja Ekan. Vad ska man säga om honom? Ni som förespråkar att han ska starta rekommenderar jag att titta på några U21-matcher eller komma ner på lite träningar.
Vad gäller Hochen skulle jag verkligen inte önska något hellre än att han kunde spela 90 minuter och alltid leverera. Då vore han en given startspelare. Det är han inte nu. Han gjorde ett riktigt bra inhopp igår, men kom också ihåg hur han uppträdde mot Degerfors hemma. Där kom han in i samma läge och helt plötsligt spelade vi med 10 man istället. Hoch är inget att luta sig mot och han håller tempo i max 20-30 minuter om han får fuska lite när fi har boll. En sådan spelar KAN MAN BARA INTE starta med.
Demba och/eller P. Känns hugget som stucket egentligen. Som någon varit inne på ser de ganska lika ut på planen. Båda brände jättelägen igår. Båda löper ofta och rätt och skapar därmed mycket, men ingen av dem har fått till det i avsluten. Nu när Ante är skadad är de givna tillsammans på topp. I min bok är våra övriga anfallare mil efter.
Ante, eller kanske inte-Ante förtjänar en bit också. Ante har en del spetskompetens som ingen annan i laget har, men han låser också oss vid ett visst spel. Millesjukan, att allt ska gå via först Gallo och sedan Ante kommer liksom automatikst när han är på planen och vi förmår aldrig utnyttja att han drar på sig två man. Han har dessutom en riktigt risig sistatouch och har hittills i år ganska konsekvent valt fel alternativ. Som jag ser det så är det faktiskt ingen nackdel för oss att Ante är borta några matcher. Det gör det svårare för fi att läsa oss.
#94 ·
Joint
· 2008-08-14 12:44
Nu är jag väl rätt ensam om att förespråka Ekan men ja, jag har sett honom på träningar, dock inte särskilt mycket i U21. Han har inte precis varit dålig, tror knappast att han skulle göra bort sig igår precis...
Det där med att löpa rätt vet jag inte heller, tycker att P löper offside allt som oftast. Som sagt var så är han också en riktig målsumpare i år.
Fast igår viftade ju linjedomaren offside hela tiden, oavsett om det var det eller inte.
#96 ·
Joppe
· 2008-08-14 13:53
Jag tänkte samma sak som Olle när jag såg gul 22:a och Haris längd.
När man sen ser hur rutinerat Haris hanterar honom (ofta en lätt tackling precis innan – i regelverkets gränsland) och ser till att han inte behöver gå upp i en regelrätt nickduell särskilt många gånger så blir man ju tårögd!
Och inte såg det ut som det var match nr 1 med den backlinjen inte!
#97 ·
Joint
· 2008-08-14 14:05
Haris har fattat det "det krävs mer mod och hjärta". Riktigt trevlig f.ö.
Håller med Erlingmark i hans reflektion över Ante. Alla gnäller jämt över hur mycket han saknas när han är skadad och när han med verkar både medspelare och publik förvänta sig att han närmast på egen hand ska uträtta mirakel. Om jag inte räknat fel så har Sirius spelat 8 seriematcher med Ante från start i år. 0 segrar, 3 oavgjorda och 5 förluster. Ante är en mycket bra fotbollsspelare men jag tycker inte att vi utnyttjar hans kapacitet något vidare. Alla uppspel ska gå via honom och han försöker på egen hand driva förbi några försvarare. Sen han passar han eller går på avslut om han inte blivit av med bollen. Ganska lättläst för motståndarlagen. Naturligtvis är detta en förenklad analys men faktum är att vi har betydligt sämre poängsnitt med honom på planen.
#99 ·
Sakul
· 2008-08-14 14:58
Spelar fan ingen roll hur mycket Petter springer och visar sig och stör motståndarna. Han hamnar alltid ute på kanten med bollen i vilket fall som helst, och därifrån kan han inte skapa ett skit. Hans inlägg är så förbannat jäkla värdelösa. Vi förlorar bollen alldelles för ofta på det sättet.
#100 ·
fanzi
· 2008-08-14 17:56
Okej.. Bigbadda.. Jag trodde att Västra sidan var engagerade... Jag vet faktiskt inte om jag har tid men jag står kvar med min kommentar om att tifo borde köras! Även lite nya ramsor kanske vore bra?? vissa ramsor är oerhört sega tycker jag..
fanzi: Vi är engagerade, men tyvärr har vi alldeles för många som tycker saker istället för att göra något. Så, som sagt, du är välkommen att hjälpa till. Du är också välkommen att hjälpa till med nya ramsor.
#102 ·
fanzi
· 2008-08-14 18:09
Ok det är nog inte så konstigt medtanke på att Västra sidan antagligen är den klacken med högst snittålder.. Jag ska se om jag kommer på nån bra ramsa isåfall skriver jag ner den... men ett tips kan ju vara att ta lite inspiration från andra "kända" klackmelodier.. kolla på lite större klackar eller youtube för inspiration
Såja! Västras allsidiga demografi är en styrka!
#104 ·
Joint
· 2008-08-14 18:19
fanzi: Jag välkomnar dig, liksom Bigbadda redan gjort, till att hjälpa till och utveckla den lilla läktarkultur som vi ändå har. Om vi ska prata "tifo-grupp" rör det sig om två personer, så det är inte allt för lätt att prestera på två personer. Så på den biten är knappast Västra engagerade. Rent sportsligt är det en engagerad klack dock.
Vad gäller ramsor kan man tycka lite si och så med att ta inspiration från andra lag. Det finns en sångtråd, där har jag skrivit ner ett förslag på en snabb ramsa.
Men som sagt, vi kanske fixar ihop något till Assyriska hemma.
Hoch gurra gallo o fernberg tycker jag va absolut bäst igår.
O ja jag gillar RiRi som fan han e bra som fan men 1-0 målet är en riktig tavla ska vi hålla oss kvar utan kval måste Ri Ri hoch gurra o gallo vara felfria.
Och varför inte starta med hoch ni gnäller på hans kondis hellre en trött hoch än en för tillfället usel P.
En riktig skit match igår men dock så satans vacker och skön.
Problemet med att starta med Hochen är att man har ett påtvingat byte i andra halvleken, eftersom han inte orkar en hel match.
#107 ·
fanzi
· 2008-08-14 18:31
Somsagt har jag inte tid.. skulle annars hjälpa till men jag har ett annat favolag också..
En fråga bara... hur kommer det sig att uppsalastad bara kan ha 2tifo engagerade personer och inte någon ultras grupp eller nånting? Borde finnas förutsättningar för att bli topp5 i klacksverige egentligen med lite framgång sportsligt och så såklart!
Mycket snack om HOCH men allvarligt talat suger P så då är det ju nästan bättre med en 'trött' hoch än en ineffektiv kass P
fanzi: Precis som du själv säger så krävs framgångar sportsligt. Det är bara två år sen vi låg i Div 1. Sen upprepar jag det som jag sagt tidigare.
#109 ·
Joint
· 2008-08-14 18:37
Fanzi. Att det inte finns någon ultrasgruppering beror på att det inte finns några personer med ultrasmentalitet. Fråga mig inte varför.
Kan bero på att medelåldern på Siriussupportrar är relativt hög.
För mig är det mkt att jag inte bor i uppsala o då inte riktigt hinner eller har råd med alla resor.
#112 ·
Joint
· 2008-08-14 18:44
Öh, ja. Jag skulle tycka det vore kul med en ultrasgrupp alla dagar i veckan, men då krävs också engagerade personer, personer som inte finns i dagsläget. Tråkigt men sant. Till en början får vi väl inrikta oss på att få ihop några stycken till en "inofficiell" tifo-grupp.
Sånt här måste byggas upp från grunden ju, eftersom det inte fanns något tifo-intresse innan. Jag tycker vi dammar av OH:n mot Assyriska.
#114 ·
Joint
· 2008-08-14 18:47
OH:n på sittplats bredvid och något nytt bland oss, kanske? Vi har ju en 100 creperullar kvar ska vi komma ihåg.
Blått konfetti kanske?
#116 ·
Joint
· 2008-08-14 19:17
Ja, i kombination med creperullar och en OH bredvid oss. :) Egentligen fel att smida tifo-planer här, men det kan vi väl komma fram till? OCH snälla, om fler folk kan klippa konfetti... Kom vi fram till något bra ställe där man kan köpa billigt blått papper förresten?
Tror inte det. Vi behöver vara ett antal som klipper, annars kan man lika gärna skita i det.
Finns det inte "dokumentförstörare" hos, säg, Clas Ohlsson som kostar en jordnöt?
Farbror, nu oroas jag över din gubbighet.... Eller du menar kanske att Clas Ohlsson säljer saxar??
Är inte Clas Ohlsson gubbarnas Högkyrka så säg?
Möjligt! Men dokumentförstörare?? Modernt tjafs!!! Sax, sax, ett kungarike för en sax!!
Efter att ha läst på lite om Ultras är jag rätt glad att det inte finns några såna ambitioner inom Västra. Kanske en god grundtanke, men det verkar ha spårat ur rätt bra på alla håll och liknar mer firmor.
#123 ·
olle
· 2008-08-15 09:45
Målet för västra har väl aldrig varit att bli som andra klackar och andra klackars ramsor tycker jag sjungs bäst av och i andra klackar. Vet inte heller om jag på rak arm kan säga att jag tycker att det finns någon riktigt bra förebild i Sverige.
#124 ·
Tobbe
· 2008-08-15 10:53
Inspiration från andra klackar...
Ja inspiration är alltid bra, men att stjäla melodier och/eller texter och bara byta ut lagnamnet går fetbort. Vi behöver inte det, läs bara igenom den avsedda tråden så har vi minst 5-10 st som vi ännu inte tagit upp. Västras tidigare skaldande av sånger är topp 5 i Sverige, inget snack om saken.
Och så fortsätter vi diskussionen förslagsvis här nånstans:
http://vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?4
#125 ·
Joint
· 2008-08-15 11:15
Om man förknippar ultras med firmor då är man fel ute ;)...
#126 ·
Pinnen
· 2008-08-15 12:37
Det var väl bara häromåret som Ultras dödade en polis i Italien.
Sånt klarar jag mig verkligen utan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultras
"Since the early 1990s, the ultras subculture has increasingly become similar in style to the hooligan firm and casual cultures."
Ultras tycker jag har en ganska negativ klang i Sverige. Förresten så tycker jag inte att namnet har någon betydelse, utan vad man gör.
#128 ·
Joint
· 2008-08-15 14:37
Herregud, jämför inte svenska ultras med italienska diton. Kolla på hur många dödsfall det har varit av svenska ultras i Sverige = 0. Av svenska firmor = 1 (FB dödade en Wisemen-medlem). På tal om dödsfall hit och dit kan jag även säga att en italiensk Lazio-supporter och tillika DJ blev oskyldigt beskjuten och mördad av en polis i Italien. RIP Gabriele. Det är krig i Italien, det är helt snedvridet. Så Italien är inte ett gott exempel, även om kulturen härstammar därifrån. Man bygger ju upp sin egen mentalitet.
Utan vissa ultrasgrupper skulle läktarkulturen vara lika med noll i Sverige. Örgryte är ett gott exempel, ÖIS utan IÖ skulle inte vara mycket till tifo/stämning. Gefle är ett annat, utan GBB skulle det vara ännu dödare på Strömvallen.
Enda gångerna de svenska ultrasgrupperna skulle gå till attack skulle vara om en medlem i gruppen blev angripen, eller möjligtvis ifall grupperingarna skulle stöta ihop med varandra på stan (typ sthlmslagen). Såklart även vid banderollstölder, en ultrasgrupp som blir av med sin banderoll är en död ultrasgrupp, enligt de oskrivna reglerna.
Sen ärligt talat, är det fullständigt irrelevant ifall folk klär sig som julgran eller casual. Tycker iaf jag.
Jag rekomenderar att kolla på några ultras hemsidor:
Ultra Boys
Söder Bröder
Hammarby Ultras
Ultras Nord
Sol Invictus
Ultras Göteborg
Gefle Blue Boys
Inferno Örgryte
Gulsvart Ultras osv osv.
Hoppas det kan få er att ändra er snedvridna uppfattning om att ultras = huliganer. Ta gärna en ditt på gallerierna och se vad de åstadkommer i tifo-väg t.ex.
#129 ·
Tifo
· 2008-08-15 17:29
"Enda gångerna de svenska ultrasgrupperna skulle gå till attack skulle vara om en medlem i gruppen blev angripen, eller möjligtvis ifall grupperingarna skulle stöta ihop med varandra på stan (typ sthlmslagen). Såklart även vid banderollstölder, en ultrasgrupp som blir av med sin banderoll är en död ultrasgrupp, enligt de oskrivna reglerna."
Tack och lov för att vi inte har såndana tendenser i Sirius supporterskara! Jag vill vare sig bli, förknipas med eller stå bland Ultras. Vad är det för fel på att ha en vanlig supporterförening liksom.. Och får man dessutom chansen att vara med i en ovanligt trevlig supporterförening som Västra begriper jag verkligen inte vad det finns att klaga på!
#130 ·
Joint
· 2008-08-15 18:19
Jag förstår inte varför ni ryser agg emot ultras. Som sagt, så är de inte våldsamma mer än när de försvarar sig själva, precis som vilken annan som helst. Till skillnad mot firmor gör man inte upp om fight.
Varför jag förespråkar en tifo/ultras-grupp beror på att denna supporterklubb är ganska oengagerad på läktarfronten. Jag håller med om att det är en trevlig supporterskara, men jag står fast vid att det inte händer mycket på läktaren. T.ex så rör det sig om 2 (!) av 200 medlemmar som dyker upp på en tifo-träff. Alltså 0,5% procent av medlemmarna. Bedrövligt om du frågar mig.
Du frågar vad det är för fel på en vanlig supporterförening, då vänder jag på frågan och undrar vad det är för fel på en vanlig ultrasgrupp som stödjer sitt lag med flaggor, sång och röj till 100% varje match såväl hemma som borta?
Hrm... 1%...
Ultras i Sverige känns väldigt mycket Röd och vita rosen. "En ultrasgrupp som blir av med sin banderoll är en död ultrasgrupp". Grupperingar som är mer intresserade av sin egen grupp än av laget de stöttar. Grupperingar som tycker att de vet lite bättre än alla andra vad riktig supporterkultur är och bränner bengaler även om det kostar klubben pengar, etc.
Ultrasgrupperna i Frankrike känner jag allt för väl. De är en av huvudorsakerna bakom ett par franska klubbars enorma problem. Samma i Italien. Så länge de svenska grupperna fokuserar på att leka Burken och vifta med flaggor (jag gillar flaggor, men det är ju knappast så att flaggor och ramsor är en sak som ultrasgrupper är ensamma om) har jag inget mot det dock. Bara de ger fan i att ställa till problem för den klubb de säger sig stötta.
#133 ·
Joint
· 2008-08-15 18:55
Bra. Där sätter vi punkt för den här diskussionen tycker jag. :)
Kallas inte Sirus ultra för Brukarn?
#135 ·
Tifo
· 2008-08-15 20:47
Ha ha! Dagens kommentar!
Varför finns det ingen trådfascist när man verkligen behöver dom?
Jag är så gammal och gubbig att jag inte ens förstår vad "ultra" är. Såvida det inte rör sig om Michelob Ultra.
#138 ·
fanzi
· 2008-08-15 21:37
Haha..
Intressant diskussion.. men jag förstår inte heller varför alla verkar tro att ultras är som firmor? Det är det knappast.. men som den här diskussionen ser ut lär SIRIUS aldrig få några ultras.. så kör på med ert race o lycka till med 'supporterkulturen'.. personligen tycker jag det skulle vara ett trevligt inslag på den annars lite tråkiga studenternas:)
fanzi: Jag kan inte göra så mycket mer än att upprepa det jag sagt tidigare. :)
#140 ·
Tobbe
· 2008-08-17 08:06
Stänger tråden, ska vi fortsätta Ultras-tugget så gör vi det i avsedd tråd.