← Sirius Fotboll
Landskrona - Sirius
Hornby
· 2008-08-15 07:16
· 26638 visningar
Ny svår bortamatch. Jag ser gärna att Sirius startar med samma manskap som startade andra halvlek senast. Love känns i nuläget som en betydligt hetare spelare än Mani.
RR - Gurra, Haris, Nordh, Fernberg - Petter, Fredrik, Gallo, Love - P, Demba
Jag kan också tänka mig att få in Luggen som gjorde en kanonmatch mot Mjällby och låta Fernis vila. Han var den i backlinjen som hade störst problem i onsdags utan att vara dålig. Ett annat alternativ är att få upp Haris som def innermitt och bänka Fredrik. Annars håller jag med.
BoIS har dessutom ett par viktiga spelare avstängda och spelar alltid med hängsnara runt halsen hemma. Rätt hyfsad chans till poäng faktiskt.
#3 ·
asinho
· 2008-08-17 18:52
Försvaret ser numer bra ut då vi nu har en målvakt. Om RR även spelat under våren hade vi legat på övre halvan.
På mittfältet behövs slit - Love ÄR slit och tänker framåt, själklar från start.
Behövs oxå mittfältare som jobbar bakåt, se på Elfsborg som har TVÅ centrala deffar.
Framåt har varken JP eller Demba gjort något bra, inget steg, ingen känsla. Hoch är självklar och ta in någon respektlös ungtupp bredvid.
Viktigast är dock kämpat som gjordes i 2a halvlek mot Falk. Kämpandet och att vi nu har en målvakt gör att det känns förhoppningsfullt framöver
#4 ·
Sakul
· 2008-08-18 06:01
Lägg av, man kan inte kämpa sig till allt. VIsst är det bra om alla kämpar, men man kan inte bara kämpa sig kvar i Superettan. Ut med Gallo på kanten och in med Love från start på den andra. Peta Petter tills han har lärt sig att slå inlägg!
RR - Fernberg, Haris, Nordh, Gurra - Love, Fredrik, Mani, Gallo - P, Demba
#5 ·
gaffa
· 2008-08-18 07:20
vad gäller petter så var det trots allt han som chippade fram bollen till hoch när det blev straff, och tillhör de bästa i truppen i djupledslöpningar. dessutom är han klart duglig defensivt. i min värld ska han spela.
Jag citerar mig själv: "Petter är helt självklar som startspelare"
Det sticker i ögonen att se alla bortslagna inlägg men jag ser det halvfulla glaset: När Petter får fason på inläggen så kommer Sirius att bli en supernova.
Chippen fram till Hoch var elegant. Dessutom hade Firma Petter & Hoch en hel del lovande triangelspel kring vilsna försvarsspelare. Det vore ljuvligt med en Hoch som stod distansen men just nu ser jag honom som en "supersub".
#7 ·
Joint
· 2008-08-18 10:54
Sakul: Jag ser ingen anledning till att möblera om i backlinjen. Självklart ska det vara samma stabila backlinje som föregående match;
RiRi
Gurra - Nordh - Haris - Fernis
Petter - Fredrik - Gallo - Love
Demba - Antouman
Bänk: Garre, Tengan, Sunshine, Mani, Hochen
Varför inte Luggen finns med är för att jag inte saknade honom förra matchen, han har inte alls passat in i vår backlinje. Bättre att köra på som förra matchen där.
Petter får spela under förutsättning att han kan slå åtminstone hälften av inläggen rätt. Annars ska han bytas ut mot Mani i andra, no discussion. Sen så ska självklart Hochen ha en halvtimme, alltid oavsett. Jag tycker Antouman ska ta fram formen från Åtivd-hemma, så får vi se hur han fungerar tillsammans med Demba. Jag tycker i alla fall inte att P håller än.
Är inte Demba och Antou lite lika i spelstilen?
#9 ·
Joint
· 2008-08-18 11:05
Är inte Demba och P lite lika i spelstilen, i så fall?
#10 ·
Conny
· 2008-08-18 11:27
Jag tycker P har fått lite väl mycket kritik. Han kan naturligtvis mer än det han har visat men han har varit bra som bollmottagare och tagit enkla raka löpningar till skillnad från te.x. Antou som ibland springer så avigt att inte ens Gallo kan visualisera vart han ska lägga passningen. Demba och P från start och Hoch som supersub är det naturliga valet för mig. Luggen har vart riktigt bra i år också. Tycker han är mer komplett som ytterback än Fernberg och förtjänar en plats i startelvan enligt mig.
#11 ·
Joint
· 2008-08-18 11:32
Jag tycker tvärtom, att vi varit väldigt gullgull med P bara för att han är vår f.d skyttekung.
Håller inte med dig där heller... Luggen har varit dålig i årets seriespel, men var väl ungefär som Ekan; försäsongens utropstecken. Det har straffat sig många gånger när Luggen tokruschar på sin kant. Fernis är betydligt stabilare och springer inte 50 meter på varje utspark.
Luggen var riktigt bra mot Mjällby borta och är säkert med i leken om startplats. Antou rehabtränar fortfarande och är knappast aktuell för start. Vore han det skulle jag ändå föredra P. Han är den av våra anfallare som gjort mål senast (Hochen var inte sist på bollen på straffreturen direkt) och han bidrar med en hel del viktigt arbete framåt även när han sumpar chanser som senast.
#13 ·
Sakul
· 2008-08-18 14:26
Joint: Jag ser inte heller någon anledning att möblera om i backlinjen. Eller jaja, jag kanske råkade byta kant på Fernis och Gurra...
Verkar som TV4 Sport valt att visa Hammarby-Kalmar i SC på torsdag i stället för Landskrona-IKS. Dags att mailbomba TV4?
Trist att först flytta matchen och sedan skita i att visa den. Å andra sidan förstår jag varför TV4 väljer den matchen i stället för en mitten mot botten-match i S1. Men vafan. Klart det suger för oss 100 pers som verkligen sett fram mot det.
#16 ·
RRR
· 2008-08-18 17:40
Jävla TV4! Hur fan ska man nu kunna fixa en bortaresa med så kort varsel.
#17 ·
Joint
· 2008-08-18 17:56
Kassa TV4... Suck. Jag förstår deras prioritering men samtidigt kass planerat av TV4 som flyttar denna match samtidigt som en SC-match. De får väl stå för vad de har sagt... Nu blir det alltså inte BoIS - Sirius på TV? Rädda oss och ge oss webbradio i alla fall, snälla...
VVVVVVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA[br]AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?????????????????????????????????????????
Nu är gränsen för min sura gubbighet nådd!!!!!
#19 ·
70
· 2008-08-18 20:35
Man känner sig ju helt rättslös. Populistiska jävla skitkanal.
#20 ·
Joint
· 2008-08-18 20:59
Mailbomba TV4 var ett bra förslag. Men jag hittade ingen lämplig mailadress, så jag mailade till fotbollskanalen@tv4.se, men det känns fel. Någon som sitter inne med en bra mailadress?
Den här adressen fanns på BoIS forum: http://www.tv4.se/1.323757/kontakta_tv4_gruppen
#22 ·
Joint
· 2008-08-18 21:46
Tack.
Ja det är ju för j-kligt. En gruvlig vedergällning för hemmaförlusten mot LaBois skulle dock vara plåster på såren, gärna med samma siffror 0-4. Ett mer realistiskt tips är dock 0-1, mål av Hochen i 68:e.
Ja det är ju för j-kligt. En gruvlig vedergällning för hemmaförlusten mot LaBois skulle dock vara plåster på såren, gärna med samma siffror 0-4. Ett mer realistiskt tips är dock 0-1, mål av Hochen i 68:e.
#25 ·
Joint
· 2008-08-19 00:20
Ett realistiskt tips av mig är 1-1. Men vore förbannat skönt om vi kunde hålla nollan igen, och även få det att braka loss framåt med ett målkalas alá 4-0!
Är verkligen poäng realistiskt?
Ja det tycker jag nog. Sirius har spelat bra och framför allt tajt sista tre matcherna och BoIS har jätteproblem. De har tagit sex poäng senaste åtta omgångarna och stan är i uppror. Som vanligt. Det blir förstås inte lätt, men BoIS borta i detta läge känns betydligt mer överkomligt än många andra matcher i denna serie.
Men satans arsel. Hade matchen gått som planerat från början hade jag kunnat se den på plats. Nu får jag inte ens se den på TV. En sån här dag känns det befogat med ett AVGÅ ALLA (på TV4)!!!
#29 ·
70
· 2008-08-19 18:49
Avgå? Lägg ner hela kanalen. De vet ju inte vad de håller på med nånstans.
Vi får väl hoppas på att ett mirakel sker och vi kan få se matchen ändå. Det vore rättvist.
#31 ·
Joint
· 2008-08-19 21:37
Hur då När då? Var då?
Hur som helst måste vi vinna matchen för sen stundar Assyriska, Häcken och lite senare ESK på Enavallen. Usch.
Häcken verkar inte gå så jättebra för tillfället. Men det lär ju ändras till vi ska möta dom.
#34 ·
Fluff
· 2008-08-20 07:32
Några korta synpunkter. Hochen från start och P som sub.
Rör inte Fernis från startelvan. Han är min "Årets Kjelledin".
Tvärtom skulle jag säga.
#36 ·
Joint
· 2008-08-20 11:10
All you need is Hoch. Not P.
F.ö, Antouman rehabar inte. Demba-Hochen är radarparet, P platsar på bänken. Däremot är jag till 99% säker på att det blir Demba-P...
Demba och (kanske?) P orkar en hel match. Det är väl oklart om det gäller för Hoch?
Att ge Hoch 30 minuter som supersub känns optimalt.
Håller stenhårt på att en halvtränad Hoch är bättre än något annat vi har och ska spela från början. Strikt disciplin, inte ett steg hemåt, bara framåt, samt bollmottagning.
Ska Petter spela kan han springa för Hoch också.
Att säga att Sirius borde starta med Hochen är ungefär som att säga att landslaget borde starta med Kenneth Andersson. Att starta med Hochen innebär att vi skulle tvingas spela en stor del av matchen med 10 man, eller tvingas göra ett byte efter 25 min.
Jag är för att chansa på Hoch-lotto med 25-20 kvar av matchen. Men glöm inte att det precis lika gärna kan bli som mot Degen.
Mot BoIS gäller det att vinna det centrala mittfältet. Kanske kan det vara läge att gå tillbaka till 4-2-3-1. I så fall känns Demba som en gjuten targetliknande forward och P och Petter som varsin kanttrea.
I övrigt tycker jag att de som vill se rörliga livebilder från BoIS-Sirius ska klicka sig in på unt.se i morgon vid 7-tiden. Det kommer inte att göras någon annan reklam för det än detta inlägg. Bara så att ni vet...
#40 ·
Fluff
· 2008-08-20 17:49
Ahh, Kenneth...;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ak2DfCwuMkQ&feature=related
Finns det några belägg för att Hochen inte skulle palla att spela mer än en halvtimme från start eller är det bara antaganden?
Verkar vara en vedertagen sanning här på forumet och jag kan inte låta bli att vara lite nyfiken över källan till detta.
Belägg? Tja, Hochen är inte bänkad för sin bristande talangs skull, om man säger så.
Nä, det fattar nog vem som helst. Jocke Mattsson sa något i UNT inför Mjällbymatchen att det var andra orsaker än att han låg efter med träningen som gjorde att han inte var med i truppen då. Ibland får man för sig att orsaker som taskig attityd och mentalitet är större orsaker till Hochens bänkplats än hans fysiska status. De senaste veckorna verkar han ju dock ha varit lite mer entusiastisk på träningarna om man får tro rapporterna (läs Joint).
Men truppen på officiella kan väl knappast vara rätt? Ingen Richardsson t.ex.
#45 ·
Joint
· 2008-08-20 19:47
Ja, jag tycker helt klart han har sett mer entusiastisk ut de senaste veckorna och han har inte missat en träning sen han var förkyld (?) i somras efter uppehållet, såvitt jag vet. Jag är också lite inne på StSS:s spår gällande bänkningen.
Jag skulle helst vilja att vi fortsätter på samma spår som mot Falken, med 4-4-2, det gick ju bra. Men samtidigt har vi inga forwards i målform förutom Hochen...vilket känns minst sagt oroväckande. Tror dock det kan lossna för Demba snart.
dissteffe: Nja, det verkar långsökt att vi skulle åka ned med en 14-mannatrupp. :)
Nja, det verkar långsökt att vi skulle åka ned med en 14-mannatrupp. :)
Ähvadåra, fatta hur dyrt det är med flygbiljetter till Skåne. Det är ju ändå bara max 14 som kommer att få spela.
#47 ·
Joint
· 2008-08-20 20:18
Nja, det verkar långsökt att vi skulle åka ned med en 14-mannatrupp. :)
Ähvadåra, fatta hur dyrt det är med flygbiljetter till Skåne. Det är ju ändå bara max 14 som kommer att få spela.
Hehe, visserligen. Fast, man åkte ju ned med 16 man till Mjällby. Det är ändå typ 5 mil längre. Sen verkar det konstigt att RiRi skulle skadat pangboom utan att något skrivits om detta... :)
Till Mjällby åkte grabbarna buss minsann, då kan man trycka in hela truppen.
#49 ·
Joint
· 2008-08-20 21:19
Jojo, men i vilket fall som helst lär man väl ha en målvakt på bänken. RiRi är väl med...
Att ställa upp med Garre är som att lämna WO.
#51 ·
Joint
· 2008-08-20 21:29
Bekräftat från en spelare i truppen:
"Richard ska definitivt med." Så bra. Nu vet vi det.
#52 ·
Joint
· 2008-08-20 21:32
Och kan även skvallra om att Sunshine ska med. Minst 16 spelare.
#53 ·
gaffa
· 2008-08-20 22:08
mycket märkligt. jag kryssade i både richard och patrik i trupplistan, men det registrerades inte. skumt. fixat nu, förstås.
#54 ·
RRR
· 2008-08-21 07:10
sluta oroa oss...
Om BoIS (och Sirius) hade gått med på att flytta matchen till kl 20.00 hade vi fått se den i TV i alla fall.
http://hd.se/landskrona/2008/08/20/ingen-tv-match-foer-bois/
Tur att vi kan se matchen live via nätet i alla fall.
#56 ·
Donk
· 2008-08-21 10:28
Vart, hur? Ser inget om det på Unt som det hintades om tidigare.
#57 ·
Joint
· 2008-08-21 11:03
”Skämt”
Jag skämtar inte om sådant.
#59 ·
John
· 2008-08-21 11:19
Om teknikhustomtarna på Landskrona IP får tillräckligt med gåslever utsatt ska man kunna se hela matchen på UNT.se
Saxat från samma artikel:
"– Vi försöker göra lite kringarrangemang för att attrahera publiken ytterligare. I morgon kommer exempelvis tre fallskärmshoppare att landa på planen tio minuter före avspark. Trion kommer att medföra matchbollen, säger Johan Nilsson."
Tror dom att folk kommer och tittar bara för att tre fallskärmshoppare ska landa?
#61 ·
Lars
· 2008-08-21 11:41
Jag tycker att vi ska starta med samma elva som startade andra halvlek senast. Då har dessutom möjligheten att slänga in Hoch och Mani under andra.
#62 ·
Joint
· 2008-08-21 11:44
Ojdå, det lär ju kosta en massa pengar. Vore fantastiskt om vi kan se matchen live.
Bigbadda, men nog är det mer upphetsande än en ljudfil som liknar en brandalarmssignal alá Studan. Du förstår vad han menar. Jag är inte speciellt för jippon, men lite kringarrangemang på Studan skulle nog inte skada.
Rör inte vår brandsignal!!!
Jag är förvånad över att krampen hos BoIS inte släppt i år heller. Med Linderoth som tränare och några riktigt bra pappersvärvningar trodde jag faktiskt de skulle defilera hem serien. Men inte då. Faktum är att BoISarna har tagit ynka 12 poäng de senaste 15 omgångarna, jämfört med Sirius 14. Men trots det, och sett till Sirius beckmörka bortafacit, så skulle en pinne ikväll kännas som en seger.
Håller med Lars om startelvan. Jag skulle möjligen vilja ha Luggen på högerbacken så det blir lite fart på åtminstone någon av kanterna (han var faktiskt kanon mot Mjällby).
Rör inte vår backlinje!!! Seriöst, vi har inte släppt in ett enda spelmål på tre matcher (IIRC) så pilla för fan inte med backlinjen.
#66 ·
monix
· 2008-08-21 12:19
Webbradio sändning i kväll P4 Malmö sänder matchen i kväll kl 19
Nä jag vet, det är farligt att röra om i backlinjen i onödan. Men Luggen spelade ju faktiskt två av de tre matcherna. I halvtidsrapporten jag fick från FFF-matchen så lät det som att det märktes alltför väl att Sirius hade fyra mittbackar i backlinjen, kantspelet var tydligen obefintligt. Sen blev det iofs uppenbarligen bättre i andra.
#68 ·
monix
· 2008-08-21 12:27
Såg nu att unt kommer att köra webb tv i kväll en testsändning mellan Landskrona-Sirius http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=789695,00.html
#69 ·
Joint
· 2008-08-21 12:39
Fett nice. Kan inte O'L fixa fram en dator och sedan koppla datorn till TV-rutorna och köra livestreaming. :))
Med extremt dålig upplösning antagligen. Dom kunde inte ens ratta in TV8 igår så jag skulle inte förvänta mej något.
#71 ·
Sakul
· 2008-08-21 13:40
Någon som mailat och klagat till TV4 och fått svar? Dom är väl för fega och dåliga på att ta kritik för att svara.
#72 ·
Joint
· 2008-08-21 13:47
Nu hade iofs TV4 erbjudit sig att sända matchen, om den skulle sändas kl 20:00, men det dissade ju BoIS. Jag fick inget svar från TV4.
#73 ·
fanzi
· 2008-08-21 15:48
hoppas livesändningen blir bra! HOPPAS också på 3poäng.. HOCHEN är sånn kung så han förtjänar starta, JP kass tycker jag.
#74 ·
Joint
· 2008-08-21 16:14
Livescores startuppställning... som vanligt knäpp:
RiRi
Nordh - Gurra - Haris - Fernis
Petter - Fredrik - Gallo
Demba
Mani - P
Ehm. Till att börja med lär ju backlinjen vara samma som senast. Alltså Gurra som högerback.
Jocke och Brännan verkar ha ett kärleksfullt förhållande... :)
#76 ·
Joint
· 2008-08-21 16:20
Ja, vilka jävla charader av Jocke. :P
Sunshine värmer...
#78 ·
Joint
· 2008-08-21 16:24
Haha! Vad skulle han annars göra? :)
Yay, BWO...
#80 ·
Joint
· 2008-08-21 16:36
Lay your Love on me. Heja Love!
Yay, Nordman...
Inget dansbandsskit än i alla fall. Nervös än då? :)
Fy fan, Pudlarna och E-typen.
#82 ·
Joint
· 2008-08-21 16:39
Ska för övrigt bli intressant att höra B&W och Västra! ... Ja, Västra Läktaren syftar jag då på. BoIS ultrasgrupp som står på kortsidan.
#83 ·
Joint
· 2008-08-21 16:42
Den där BoIS-låten är bland de grymmaste sportlåtarna som finns tycker jag. "Landets krona, skånes vackra stolthet". :)
Jag är lite smånervös. Ska bli kul iaf!
LaBoIS låt låter som en kopia på den där äckliga låten som Frida ställde upp med i Melodifestivalen. Landskrouna, stauden där jag biour...
Hihi, fallskärmshopparna kunde inte komma...
#85 ·
Joint
· 2008-08-21 16:46
Haha, fail! Det blir inga fallskärmshoppare. :)
#86 ·
Lemon
· 2008-08-21 16:46
Jag känner mig obekvämt positiv till seger i kväll. 1-3. Såtillvida de inte kör Livescores uppställning. Då blir det 3-1.
Inga fallskärmshoppare!
Nu är det lite härlig ska-feeling i alla fall på musiken...
Åh, vad det är skönt å va naken...
#88 ·
Joint
· 2008-08-21 16:49
HAHAHA! "ÅH, ÅH VAD DET ÄR SKÖNT ATT VARA NAKEN"...
Är det nån som vet laguppställning och formation?
Ny spelare på bänken, Patrik Sangsyr...
#91 ·
Joint
· 2008-08-21 16:51
Båååten Anna!
Nähä. "Now that you're gone". :)
#93 ·
Tifo
· 2008-08-21 16:53
Har ni ljud på websändningen? Tyst hos mig..
#94 ·
Lemon
· 2008-08-21 16:54
Förvånansvärt bra ljud.
#95 ·
Joint
· 2008-08-21 16:55
Jajamän, vi sitter och njuter av de underbara låtarna.
Kan någon spela in matchen? Jag lyckas inte fixa någon programvara som funkar. :(
Tifo: Om du inte får in ljudet, prova kör webbradiosändningen samtidigt.
Nu har dom ändrat från Patrik Sangsyr till S:t cyr. Det hjälper att klaga. :)
#97 ·
oskar
· 2008-08-21 16:58
jäklar alltså.. webbtvn ser ju finfin ut.. hoppas det håller!!
Dom har tal på kommentarerna också...
Bra av RiRi där...
Fan vad dött det är... BWP märks ju inte alls.
Sirius får ha hemmatröjorna idag tydligen. Trodde inte båda lagen fick ha randigt.
Skön dator-kommentator!
#102 ·
Lars
· 2008-08-21 17:13
Mitt internet lade ner precis när jag skulle börja titta, men nu sitter man här svettig efter racercykeltur till bortrest flickväns dator.
#103 ·
Joint
· 2008-08-21 17:13
Skitbra! Synd att det bara är en engångsgrej. Märkligt att Sirius också kör med sina randiga tröjor...Randigt - Randigt.
Vackert skott av P...
#105 ·
Fluff
· 2008-08-21 17:20
Pratade precis med farsgubben i telefon, han ligger ungefär en minut före mig i utsändning.
#106 ·
Joint
· 2008-08-21 17:21
Jävlar vilken genombrytning av Demba. Synd att inte fick till ett avslut.
Varför sköt inte Demba för??????
#108 ·
oskar
· 2008-08-21 17:22
hehe ja varför i hela fridens namn skjuter inte karln?
Dålig frispark...
Nån som har ljud på webbradion, får den inte att funka. Andra kanaler funkar bra. Nån som har direktlänk ?
Fernberg ska inte sköta uppspel...
Sirius har faktiskt domaren med sig idag. Men det tycker jag vi förtjänar.
Gurra är fan KUNG på sin kant!
P är mycket bättre på kanten än som anfallare.
#115 ·
Joint
· 2008-08-21 17:41
Kan Gallo sänka den där Henke Eriksson-kopian som skriker och gråter för precis allt?
Pust...lång latens på den varningen
#117 ·
Sam
· 2008-08-21 17:43
Det syns verkligen att Landskrona har problem, de slarvar ju till och med mer i passningsspelet än Sirius...
#118 ·
Lemon
· 2008-08-21 17:44
Denne Mani. Någon som sett honom nudda bollen, eller ens vara där den är? In med Love istället.
Jävla röta vi har där då...
Love har taskiga ljumskar och fixar inte 90 minuter. Skulle tro att det är därför han inte startar.
#121 ·
oskar
· 2008-08-21 17:49
hmm sjukt ruttna frisparkar vi har då..
#122 ·
Sam
· 2008-08-21 17:50
För att inte tala om de skott(?) som avlossas i spelet.
Jag har spelat in första halvleken. Totalt 14 GB... Måste ändra inställning till andra halvlek.
#124 ·
Lars
· 2008-08-21 17:51
Får man ingen digital korv i halvtid?
#125 ·
nyg86
· 2008-08-21 17:51
In med Love och Hochen för helvete......utnyttja att BOIS är under isen, försvaret ser starkt ut.
Försvaret ser okej ut. Men jag tror Love kommer komma in, om inte i halvtid, utan kanske i 55:e. Hochen in i 65:e.
#127 ·
Lars
· 2008-08-21 17:55
Mani och Demba måste visa betydligt mer om de ska få spela hela matchen enligt mig.
Jag kommer spela in andra halvlek i halvformat och utan ljud. Det är ju i alla fall inga kommentatorer.
#129 ·
Joint
· 2008-08-21 18:05
Bra chans. Jag spelar också in andra halvleken just nu, fick med delar av första. Dock halvtaskig "kvalle".
En kvart kvar, sen vill jag ha in Hoch!!! :)
Kul men nervöst med web-TV. Ljudet på livekommentarerna ("Sirr-i-uss") slog jag av så snabbt att Usain Bolt framstår som Skak-Nisse. Dricker stöl men skulle hellre ha rökheroin för att lugna ner mig som första halvlek såg ut. Kom igen Sirius!
Shit va nära. Bra räddning av BoIS-målisen.
#132 ·
Joint
· 2008-08-21 18:08
Farlig frispark av Mani. Vi har öppnat andra halvan piggt, kul. Våga vinn!
#133 ·
Joint
· 2008-08-21 18:09
Lars: Så P behöver alltså inte visa betydligt mer? Tycker Demba varit bättre än P...
Bra frispark.Borde ha suttit. Men bra försvarsspel av blåsvart än så länge
#135 ·
Joint
· 2008-08-21 18:13
Demba ser skadad ut. Läge för Hochen!
#136 ·
Lars
· 2008-08-21 18:13
Nej, jag tycker att P har varit bättre ute på sin kant än Demba har varit, han har inte gjort något och är lite för vek i duellerna.
Snygg filmning av 17 där.
Hochen in!
Kämpa nu!
#140 ·
Lars
· 2008-08-21 18:19
Deras klack imponerar inte i alla fall, mycket tyst och samma ramsor.
#141 ·
Joint
· 2008-08-21 18:19
Hochen har öppnat bra ju. Bra framspelning till B, men som vanligt ett uddlöst avslut av den mannen.
#142 ·
Joint
· 2008-08-21 18:22
Fruktansvärt dålig klack. Jag trodde det var en engångsföreteelse förra året, då de också var såhär tysta. Kom igen nu, Sirius...
Petter behöver bytas ut. 711:e felpassningen.
SLUTA SPRING OFFSIDE FÖR HELVETE P!!!
#145 ·
Lars
· 2008-08-21 18:25
Fan offside! Men vilken framspelning igen av Hoch
Men linjedomarna är vi inte kompisar med som vanligt. Fan!!!
#147 ·
Joint
· 2008-08-21 18:26
Jag håller med. Saknar Love nu. In! Love kan bita ihop.
Jag tycker klacken är en blandning mellan Almtuna 07 och Bälinges damer.
#149 ·
Joint
· 2008-08-21 18:27
Hochen är grym!!
#150 ·
Lars
· 2008-08-21 18:28
Wow, klapptifo!
Alltså, Superettanklackar är nästan aldrig bra, jag har i stort sett aldrig blivit imponerad. Undantaget Assyriska och kanske ÖIS då.
#152 ·
Joint
· 2008-08-21 18:31
Nu kan väl Hoch-hatarna ta och knipa käft iaf... Han har varit felfri hittils. Öppna munnen nu alla Hoch-hatare som hävdar att man är en man kort med kungen på planen. Hochens "chippar" håller världsklass.
MANI FÖR HELVETE!!
#154 ·
Joint
· 2008-08-21 18:32
Vad gör Mani? Ett så snyggt uppspel av Hoch och Petter...
All you need is Love!!
#156 ·
Lars
· 2008-08-21 18:33
Som många tidigare har sagt så var Hoch värdelös mot Degen hemma, så han är inte att räkna med, men detta inhopp och det senaste gör att det är väldigt väldigt synd att han inte klarar 90 min.
#157 ·
Joint
· 2008-08-21 18:33
Jajamän, Love! In och ät upp dom!
Äh, det finns väl inga Hochhatare. Det enda som har ifrågasatts är om han orkar spela från start.
In med Love, härligt! Och vad mycket boll IKS har nu.
#160 ·
Joint
· 2008-08-21 18:35
Luggen!
Fan!!!!!!!!!!!!! Så jävla nära av Hochen!
jädrar....Hochen
#163 ·
oskar
· 2008-08-21 18:36
ooooooh
Hoch för fan! Gallo äger nu.
JJAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
#166 ·
Joint
· 2008-08-21 18:37
JA!!! TACK P!!! DU ÄR FÖRLÅTEN!!!
JAAAAAAAA!
#168 ·
Lemon
· 2008-08-21 18:38
Glädje.
#169 ·
oskar
JAAAAAAAAAAAA
#170 ·
nyg86
Häääääääääääääärligtttttt
Vilket äkta härligt gammalt P-mål. Som 2005!
#172 ·
Lars
· 2008-08-21 18:39
Oj vad fint, känns skönt att man har försvarat P nu.
JJAAAAAAA!!!!!
Håll i nu för helvete!!!
Jag skakar...
#176 ·
Joint
· 2008-08-21 18:42
Glöm inte att credda Hoch! Magikern!
#177 ·
70
· 2008-08-21 18:42
ÅH här sitter jag och försker få web-tv'n att funka, men vad gör det!!! Håll tätt nu! VRÅL!
#178 ·
Lars
· 2008-08-21 18:45
Vilka inhopp Hoch har gjort i de senaste matcherna, kan inte någon göra nåt magiskt så att han kan spela längre.
nära nu
Hur jävla mycket tillägg är det egentligen?
#181 ·
Joint
· 2008-08-21 18:48
Livsfarliga felpassningar av Petter, i övrigt har han kämpat lika bra som de andra matcherna... men fortfarande, passningarna...
Nervöst..
HOCH e KUNG
#183 ·
70
· 2008-08-21 18:51
när vann sirius en bortamatch senast? Var det premiären eller har jag glömt nån?
#184 ·
Joint
· 2008-08-21 18:51
Bra hörngnetat där, Hochen. KUNG-HOCH!!!
hjärtat i halsgropen
Ofarligt Lösa går om!!!
VI ÄLSKAR SIRIUS SVART Å BLÅ!!!
#188 ·
Lars
· 2008-08-21 18:53
Ja! Gud så bra att vi kan vinna borta också!
Å Jesus jävlar vilken skön seger.
#190 ·
70
· 2008-08-21 18:54
Äntligen!!
#191 ·
70
· 2008-08-21 18:54
Äntligen!!
Slut! Så ofattbart skönt! PPPPPP!!!
#193 ·
Joint
· 2008-08-21 18:55
Åh vad skönt med lite tur!!! Och 3 nya poäng!!! JAG ÄR LYRISK! Jag kände på mig att en vändning skulle komma.
Tvivla inte på Hoch! Tack, P. Alla dina missar är förlåtna just nu.
En mental orgasm. Vilka killar!!!
#195 ·
oskar
· 2008-08-21 18:58
underbart!!! vilken kolossalt skön vinst!!
#196 ·
Sam
· 2008-08-21 18:58
Fantastiskt! Fy fan vad skönt!
#197 ·
nyg86
· 2008-08-21 19:00
Hoch vänder matchen, händer alltid något när han har bollen, försvaret med Haris, Nordh i mitten och Gurra o Fernberg p kanterna är ju gudomliga....härliga rusher av Gurra, helt jävla UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!
#198 ·
nyg86
· 2008-08-21 19:02
Glömde ju RR, så jävla stabil......
#199 ·
Tifo
· 2008-08-21 19:03
Så jävla underbart! Och web-TVn var ett utmärkt substitut! Underbar pyts av P och ett jäkligt fint inhopp av Hochen igen. Dock så ska ju han sätta sin egen chans. Lite lojt att inte utnyttja kontringsläget i slutet när man är 4 mot 2.
Topp 3 personer jag tycker om:
1) Min son
2) Johan Pettersson i Sirius
3) Min fru
Bubblare: Richard Richardsson i Sirius, Morsan
Topp 3 företeelser jag tycker om:
1) Ena ribban på Landskrona IP
2) Fred på jorden
3) UNT:s web-TV
Bubblare: Lika rättigheter oavsett ras, kön och sexuell preferens, starköl
Gnäll inte nu. VI VANN FÖR HELVETE!!!!!! :D Och vi spelade inte så jättebra ens.
#202 ·
Joint
· 2008-08-21 19:09
Fast det var faktiskt avblåst innan ribbskottet. Kan inte Lars Olsson alltid döma? Eller vad säger du, Lars? :)
Personen jag tycker om mest just nu:
1) Daniel Hoch!!!
Längtar till på söndag mot Assyriska. Nu borde vi ju kunna ställa till med världens fest! Hoch från start! =D
Grymt skönt med en andra seger!
#204 ·
Lars
· 2008-08-21 19:13
Jag hoppades att ingen skulle notera vad domaren hette..., men idag så gör det ju inget för han var ju inte dålig och dömde lite till vår favör.
Förresten, vilka jävla priser de [BoIS] har på bussresorna! Var fan spelar de nästa bortamatch? Kazakstan? För övrigt har vi besök från Norge här i kväll. Nu fick de lära sig vad svenska män gör en typisk torsdagskväll: sitter och strirrar på en dator utan att röra tangentbordet, dricker bärs och då och då mumlar nåt i stil med "Den är din, Richard". Konstigt beteende?
Jag är nöjd. Mycket nöjd.
#207 ·
Sakul
· 2008-08-21 19:20
Helvete vad skönt. Och helvete vad inte skönt att jag missade hela grejen på grund av fotbollsträning...
Med tanke på att det är en jäkla massa folk inne här just nu så verkar ju många ha följt matchen. Och många märkt att Sirius har vunnit. Och många blivit sugna på att komma på nästa hemmamatch. Minst 3000 pers mot Assyriska! Det skulle vara bra med lika många Sirius-mål också.
Förresten, vilka jävla priser de [BoIS] har på bussresorna! Var fan spelar de nästa bortamatch? Kazakstan? För övrigt har vi besök från Norge här i kväll. Nu fick de lära sig vad svenska män gör en typisk torsdagskväll: sitter och strirrar på en dator utan att röra tangentbordet, dricker bärs och då och då mumlar nåt i stil med "Den är din, Richard". Konstigt beteende?
Sunt och fullt normalt!
Jag älskade datorkommentatorn! "Landskrona Boix"...
Nu mår man prima, men min medkännande sida tycker lite synd om BoISarna på samma gång. Torsk, förhöst, gråväder, Rongedal i högtalarna och landets deppigaste stad. Fy tusan.
landets deppigaste stad
Jo, bergis! Bollnäs krossar den som en en containerjävel, för att prata kängspråk.
#211 ·
oskar
· 2008-08-21 19:48
Jag är ju som en del vet riktigt usel på att analysera fotboll men Sirius är ju ett helt annat gäng med Hoch på plan.. helt sjukt att ha en spelare i superettan som efter mer än halva säsongen inte pallar mer än 35 minuter om så nu är faktum. Lite som om Slayer skulle ha en trummis som bara pallade 8 låtar live.
#212 ·
oskar
· 2008-08-21 19:55
Det jag menar är: snubben måste ju spela.. tjock kan han bli om 5 år om han vill.
#213 ·
Joint
· 2008-08-21 20:01
Jag får rysningar när jag ser målet och målgesten. Påminner om fornstora dar hos P. Skönast av allt: han kysser klubbmärket. Love it!
#214 ·
RRR
· 2008-08-21 20:11
Skönt att höra på radion. Reportern på plats var grymt impad av Sirius mittbackar.
UNDERBART!!!!!!!
SIRIUS HEJ!!!!!!!
Länge sedan det kändes så genuint bra! Extremt skönt att vi kan gneta oss till en bortaseger med 1-0. Extremt skönt att P gör mål. Men framför allt. Så jävla skönt att ha Rickard och haris en sån här match. Richard är lugnet själv och fullständigt omutlig - välförtjänt matchens lirare i blå-svart. Haris tillför det som vi saknat så länge - furbomentalitet. I varenda anfall för BoIS såg man en vittröja fladdra iväg i bildkanten efter att ha blivit nedklubbad utanför spelet. Han slog bort bollar vid avblåsningar och gick fram och bröstade sig så fort han fick chansen. Underbart!
Vi ska förresten inte glömma att tacka ordförande Lasse för TV-sändningen. Inte alla klubbar som har en ordförande som sätter sig och ringer till Kentaro när TV4 fuckar och lyckas få till stånd en deal om web-TV.
#217 ·
Joint
· 2008-08-21 20:24
Ja, jag älskar Haris, vårat heltidsproffs!
Vill ni också se P:s 0-1-mål och målgest? Jag utlovar rysningar.
OK, Bollnäs, det är jämnt skägg där. Men I dare you to promenera längs flagnade fasader från Landskrona IP till stationen en höstkväll när regnet yr och vinden viner.
Tack Lasse! Och tack UNT! Och tack Sirius framförallt!
Om man vill vara snäll kan man i alla fall kalla Landskronas förfallna uppenbarelse för kontinental. I Bollnäs är det svårare.
#220 ·
Kalle
· 2008-08-21 20:33
Vill ni också se P:s 0-1-mål och målgest? Jag utlovar rysningar.
Ge mig, ge mig, ge mig!!!!
#221 ·
Jerry
· 2008-08-21 20:36
Jo Brukarn, men den promenaden var ikväll nog den bästa på länge. Landskronapubliken är nog inte så grada, hälften gick redan vid Sirius mål. Men en mycket bra genomförd match av Sirius, framförallt försvarsmässigt ocH RR är som många här redan noterat grymt stabil. När Hochen kommer in får vi dessutom en helt ny dimension i anfallsspelet som jag tycker saknas innan då inget riktigt händer frammåt. P:s första mål ska dessutom vara godkänt, vi stod rakt i linje och till och med landskronapubliken bredvid oss höll med om att det inte var offside, men vad gjör det nu.
Alltså, Sirius nykomponerade backlinje med RiRi bakom känns ju hur säker som helst en kväll som denna! De obehagliga känslorna efter hemmamatchen mot Bois är som bortblåsta. Och en extra stjärna till Gallo. Det går inte alltid snabbt, och det går inte alltid framåt, men det går fanimej alltid rätt.
#223 ·
Joint
· 2008-08-21 20:53
Nu finns målet uppe på tuben. http://www.siriusbloggen.com
#224 ·
Kalle
· 2008-08-21 21:07
Vad gött att se!
Stort TACK för det Joint.
#225 ·
dimman
· 2008-08-21 21:13
Tack för bilderna Joint!
Underbar seger och ett fantastiskt stabilt försvarsspel igen. Jocke/Brännan har verkligen gjort ett bra jobb hitills. De får gärna fortsätta nästa år om det ser så här stabilt ut. Lite typ "boring, boring Sirius". Underbart!!
#226 ·
olle
· 2008-08-21 21:13
Fan va grymt Sirius! Missade livesändningen men grymt att få se målet ändå. Synd att kameran inte riktigt hänger med på vad som händer bara...
Men "P är förlåten efter dagens mål." fattar jag inte riktigt. Förlåten för vad? Vad har han att be om ursäkt för?
#227 ·
gaffa
· 2008-08-21 21:20
ni som spelade in: spara!!! vi fick - och det här är helt vansinnigt - en VHS efter matchen...
#228 ·
RRR
· 2008-08-21 21:21
vhs? jag vill ha matchen på dvd....
#229 ·
RRR
· 2008-08-21 21:22
SIRIUS HEJ!
#230 ·
Tifo
· 2008-08-21 21:30
Det är riktigt klassmål! Fy fan vad gôtt att få se det igen! Tack Joint!
Alltså Gaffa, det är onekligen ganska fantastiskt att ni får en VHS, men jag skulle nog hålla det för troligt att det är bättre bildkvalitet på den än på en webtv-inspelning..
#231 ·
Joint
· 2008-08-21 21:41
Men "P är förlåten efter dagens mål." fattar jag inte riktigt. Förlåten för vad? Vad har han att be om ursäkt för?
Hihi. Jag tänkte på alla missade frilägen tidigare. Men, jag kommer ihåg från den tiden då P var här förut, sådana där lägen missar han sällan. Bra "P"!
Jag har f.ö bara typ 2/3-delar av matchen inspelad. Med halvdan kvalité.
#232 ·
gaffa
· 2008-08-21 21:47
jo, det är säkert helt okej kvalitet, men om brännan och jag ska kunna jobba med det måste vi först sitta och konvertera över hela surven till digitalt format. det vill vi inte.
#233 ·
Joint
· 2008-08-21 21:59
Jag förstår... Jobbigt. Om ni nu vill ha dessa 2/3-delar av matchen i digitalt format med halvdan kvalité så är det bara att hojta till. Annars tror jag BigB sitter inne på hela matchen.
Krossa AFF! :)
#234 ·
gaffa
· 2008-08-21 22:25
nu lyfter vi, va? två raka! haris har spelat två matcher och vunnit båda. resultatet styr alltid omdömet, men det var många som tog jobbet ikväll. slet, tog och gav stryk utan att vika ner sig. gallo var strålande som samlande kraft, lugnande kraft, igångsättande kraft, younameit. och p hade två kliniska avslut. man kunde må sämre.
#235 ·
gaffa
· 2008-08-21 22:39
nytt rekord i antal inlägg på en enda match? västra var också värda den här segern!
referat ligger uppe nu: http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&referat=357
Jag har hela matchen. Antagligen ganska bra kvalité på första halvlek, betydligt sämre på andra. Vet inte hur jag ska få ner det bara utan DVD-brännare. :) Första halvleken är på 14 GB...
VHS... jävla moderniteter... Tacka vet jag att få matchen på Super 8!!
Såååå jävla skönt!!
#238 ·
Joint
· 2008-08-21 22:57
BigB: Du kan ju alltid lägga in det ett redigeringsprogram och minska ned storleken.
Mitt 1,5 min-klipp låg på ynka 3 mb. Västra svävar bland molnen, nu känns det allt annat än "avslaget".
Något mer oroväckande. Citerat Dunder:
LÅNG SKADELISTA. Att möta Landskrona gör ont. Richard Richardsson fick en smäll på knäet i första halvlek. Demba Traore tvingades lämna planen med en befarad lårkaka. Daniel Fernberg fick näsbenet krossat och hans ersättare Jonas Lundmark fick sy sin panna efter matchen.
#239 ·
gaffa
· 2008-08-21 23:08
förmodligen ingen fara med varken fernberg eller luggen. demba är mer osäker, men kan mycket väl vara redo till på söndag.
Krossat? Kyss mej i arslet. Han gick ju av själv. Fernberg är en killer. Nu är han ju avstängd mot Assyriska så då kan näsan läka.
Vacker bild på Kung Gurra längst ner:
http://www.landskronabois.com/getnyhet.php?grab=dm105wy344147b47v8hcvoffgt94bu7a
BWP:s "tifo":
http://landskronatifo.blogspot.com/
#242 ·
johann
· 2008-08-22 00:07
det här var fan det göttigaste jag varit med om sen... ja det vettefan när.
nu tar vi dom på söndag!
även om jag kommer sakna kung fernberg...
http://uk.youtube.com/watch?v=03Q61ZNMQ3I
Notera det sovande försvaret, markeringsmissarna (framför allt vid 1-0) samt kopian av P:s mål (ESK:s mål).
hur många blåsvarta fans var på plats? med tanke på att p sprang fram mot läktarn efter målet och att hela laget gick ut till samma position och tackade efter matchen så borde det ju ha varit några väl synliga?
#245 ·
olle
· 2008-08-22 07:25
Vacker bild på Kung Gurra längst ner:
http://www.landskronabois.com/getnyhet.php?grab=dm105wy344147b47v8hcvoffgt94bu7a
Domaren såg rätt hård ut.
#246 ·
Tifo
· 2008-08-22 07:30
Nu går det ju egentligen inte att se på bilderna var P startar sin löpning vid offside-målet, men det känns extremt osannolikt att den avblåsningen var riktig med tanke på backens placering och den löpning P kommer i.
Man kan fundera lite på promillehalt hos kameramannen/kvinnan. Intressant att sitta på Saluhallen och titta på grynig storbild och tillsammans med 70 pers skrika "zooma ut för fan!". Mycket gräsbilder blev det.
Men.
Återigen. Som det är nu så känns 1-0 så jävla mycket bättre än 4-3. Vi gör en fruktansvärt dålig första halvlek med obefintligt djupledsspel och en hel del "siriuspassningar". Gurra är rent kass i första till exempel. Mani likaså. Fernberg har probs, Petter och P osynliga och Demba en besvikelse. Tack och lov att vi i den halvleken hade Fredrik, Gallo, Haris och Nordh. För att inte tala om Rickard. Tack vare centralblocket blir det inte farligt bakåt. (Och Nordh alltså, jag var beredd att skicka honom till SAIF för en månad sedan. Nu har han gjort fem kanonmatcher på rad).
Men 0-0 i halvtid är verkligen precis enligt game plan. Oavsett hur det ser ut. PanikBoIS kommer ut i andra och spelar exakt lika fåraktigt som Sirius gjorde för en månad sedan. Bara för oss att stå och vänta på deras felpass och bolltapp och kontra.
Det finns ett helt annat självförtroende i agerandet nu och det känns som att det är hela skillnaden egentligen. Jag hoppas att klubben sträcker fram fina kontraktsförslag till Haris, Gurra och inte minst Richard på stört. Vore guld värt att få behålla dem.
Helt plötsligt är vi i en situation där en avstängning i backlinjen inte känns så farlig. Då är det värre framåt. Om Demba inte kan spela på söndag har vi inga vidare alternativ. Hoch kom in med drygt 30 kvar och hamnade i en perfekt roll som framspelare strax bakom P i de enorma ytor som BoIS lämnade. Signifikativt dock att det är P som har mest ork sista 10 i både hemjobbet och djupledslöpningarna.
Nu har vi två äckligt jobbiga matcher mot AFF och Häcken. Inte omöjliga dock. AFF har varit rätt ojämna på slutet och saknar viktiga Tompuu och kanske också Alex (har inte orkat kolla hur många matcher han fick). Häcken har en minst lika djup svacka som BoIS, men de känns ändå som ett stabilare lag. Två poäng från dessa två matcher vore klart godkänt. Tre poäng vore fantastiskt!
#248 ·
nyg86
· 2008-08-22 09:05
Tog fem minuter att se Haris i U21 matchen mot Gefle för att fatta att den mannen behövdes i A-laget, man blev ju galen att han sen inte startade två matcher efter, då hajade man ingenting. Hans inställning och pådriv var det länge sen man sett. Vinnartyp.
RR agerar som en klassmålvakt, det ger ju backlinjen stabilitet, sen ser han inte ut som en räka, utan en som kan flytta och stå emot spelare vid hörnor. Pondus helt enkelt. De behövs för en vidare sattsning. Demba behöver visa mer, bra på att ta emot bollen, täcka den men det händer inte så mycket.
Hochen äe ju fan grym, passningen till offsidemålet var ju världklass, med ordentlig skruv runt backlinjen, sen om det inte var offside var ju omöjligt att se på sändningen, sen är det ju naturligtvis han som passar fram Johan P igen till målet. Varför får han inte upp kondisen för en hel match??? Han har väl tränat länge nu utan skador, förutom några missade träningar för sjukdom. Det är ju helt annat IKS med han på plan, även med Love, men jävligt synd med hans ljumskar.
IKS igår var väldigt stabila, förutom några för denna säsong klassisk felpassningar från mittfältet med snabb omställning för motståndarna, men de var färre än normalt.
Härlig seger, nu tar vi AFF i farten, Hochen och Johan P kan få lura Jon med några enkla strutar.....
#249 ·
olle
· 2008-08-22 09:13
Värt att notera är att sirius sedan uppehållet (de senaste 6 matcherna) har ett snitt på insläptta mål som matchar de bästa lagen i serien (strax under eller omkring 1 per match). Innan dess snittade vi på runt dubbelt så många bakåt. Ibland är faktiskt försvar bästa försvar.
"Ibland är faktiskt försvar bästa försvar. "
!
#251 ·
RRR
· 2008-08-22 09:23
kan vara bra att göra ett och annat mål oxå?
#252 ·
John
· 2008-08-22 09:35
Är Nordh i sitt livs formtopp eller var våren hans sämsta tid som fotbollspelare någonsin`? Skönt att numera slippa se de där uppsticken på felvänd motspelare vid mittcirkeln som alltid blev farliga hemmåt.
#253 ·
Hornby
· 2008-08-22 09:45
"Jag hoppas att klubben sträcker fram fina kontraktsförslag till Haris, Gurra och inte minst Richard på stört. Vore guld värt att få behålla dem."
Bara att instämma, men jag antar att superettakontraktet måste vara säkrat innan det kan bli aktuellt.
Tack Sirius för en underbart härlig seger!!!
Well, kan man inte hyra in någon brännvinsjurist som skriver ett kontrakt som endast gäller om Sirius spelar i Superettan?
#255 ·
Lemon
· 2008-08-22 10:36
Ingen som reagerat på Bois-supportrarnas beteende? Notera hur de buar och busvisslar efter P:s mål. Det var inte enda gången i matchen som de uppträdde osofistikerat.
Nordh har verkligen genomgått en metamorfos från ful ankunge till vacker svan. Men hans klena säsongsinledning är egentligen inte så konstig när man tänker på att han knappt spelat fotboll på över två år. Misstaget var att förlita sig på honom som ordinarie mittback från säsongsstart.
Nu har jag tack vare Siriusbloggen fått se målet (14ggr eller så!).
Ett klassmål! Äkta P!
#258 ·
Joint
· 2008-08-22 11:52
Mittbacksparet Nordh-Haris var och är lysande. Haris vinner allt i luften, Nordh vinner allt på marken och även stark på skallen. Skönt med tunga mittbackar som motståndarna kan ha lite respekt för.
Tifo på söndag?
Kanske lite tajt med tid? Vad ska vi göra i så fall? OH bara? Då behöver vi damma av den på något sätt.
#260 ·
RRR
· 2008-08-22 11:58
OH, flaggor, rullar och kaos?
#261 ·
Joint
· 2008-08-22 12:00
OH över sittplatsen bredvid, creperullar, konfetti (klipp!!!) och samtliga flaggor.
http://lokaltidningen.se/nyheter/?p=landskrona&artikel=2008_08_22_jag_tar_detta_helt_och_h_llet_p_mig_
"När Sirius gjorde mål i 80:e minuten reste sig flera på läktarna upp och gick därifrån. Efter slutsignalen buade merparten av de som stannat kvar ut sitt lag.
– Det är nu vi behöver dem som mest, när det går tungt. Det påverkar oss, det är inte så att man går och tänker på det, men det påverkar oss lite att de buar efter matchen. Det hade varit bättre om de hade stöttat oss i med- och motgång, säger en dyster Pär Cederqvist."
#263 ·
Lars
· 2008-08-22 14:09
Roligt att höra, det är en av sakerna som Västra är rätt bra på tycker jag.
#264 ·
RRR
· 2008-08-22 14:44
Var det du som var domare förresten Lars?
#265 ·
Lars
· 2008-08-22 15:09
Japp, jag har inte berättat att jag håller på Sirius, så mitt mål är att döma för Sirius så att de vinner Champions League 2011
Ska den planen gå i lås får du allt ta ett snack med din linjeman också.
Har full förståelse för bois fansens agerande, som den klubben missköter sig själv o sina suppotrar.
Och när även spelarna verkar skita i allt e det klart man lessnar.
Jag fattar inte varför många verkar tycka att man aldrig får kritisera sitt lag o bua o gå hem det är oftast tack vare trofasta suppotrar klubben går runt. Vem fan hade satsat på sirius utan västra som i några år va dom enda på matcherna.
Håller med om att trogna supportrar är viktiga, men du behöver inte skriva om historia? VS hörs visserligen mest, men vad jag sett är de i minioritet gentemot gubbarna på läktaren.
Går det bättre eller sämre för laget om man buar åt dom? Hur du svarar på den frågan ger också svaret till om man ska bua eller inte.
Håller med om att trogna supportrar är viktiga, men du behöver inte skriva om historia? VS hörs visserligen mest, men vad jag sett är de i minioritet gentemot gubbarna på läktaren.
Ja idag e vi minoritet men är övertygad om att västra är en stor orsak till att både bandyn o fotbollen går kraftigt framåt.
Ta lag som aik dif ifk hammarby hif bois utan suppotrarna finns inte klubbarna. Det är ett faktum då ska man få gnälla gå hem tidigare o ja bli förbannad.
Min personliga inställning är att går man hem innan matchen är slut så är man en svikare. Då har man givit upp och inte gett 100%, då kan man inte heller kräva att spelarna ska göra det.
Missförstå mig ej jag har ingen anledning att bua ut sirius eller gå hem tidigare för den delen.
Men landskrona fansen förstår jag på grund av hur klubben beter sig.
#273 ·
Joint
· 2008-08-23 12:04
Det var flera gånger på Milles tid som spelarna inte ens kämpade. Match efter match. Då skulle bussvisslingar vara befogade. Jag valde att dra hem utan att tacka en gång, det var just BoIS hemma. Då, efter en otrolig loj insats var jag inte så sugen på "Vi älskar Sirius, svart & blått".
Jag förstår också BoIS-supportrarnas uppträde, när de har en trupp som håller snudd på Allsvensk-status på papperet, men misslyckas år efter år. Underprestationer hit och dit. Fotboll är ju känslor, "alltid vara glad, aldrig visa missnöje" kan vara svårt på en fotbollsläktare...
Jag menar inte att man inte ska visa missnöje, men under matchen ska man stödja laget annars kan man dra. Jag tror BoIS skulle gå bättre om supportrarna gav sitt stöd varje match istället för att bua.
#275 ·
RRR
· 2008-08-24 18:28
Jag tycker att man alltid ska stödja sitt lag, alltid sjunga aldrig bua eller knappt vara tyst.