Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Häcken - Sirius

Så, dags för (förhoppningsvis) TV-sänd match mot BK Stjärten från Götet. Ante är tillbaka men frågan är om han kan ta en plats. Mani är avstängd. Min startelva för tillfället:
RR
Gurra - Haris - Nordh - Danne (Luggen)
Fredrik - Gallo
Petter - (Ante, Demba, Hochen) - Love
P

Bänken: Garre, Tengan, Sunshine, Demba, Hochen
Demba lär knappast vara spelredo. Han rehabar(?) ju fortfarande.
Sen är jag lite tveksam om man verkligen ska ta in Gnäll-Ante i truppen. Tyckte Love var klockren centralt senast. Varför ändra på ett vinnande koncept?

RiRi
Gurra - Haris - Nordh - Fernis
Fredrik - Gallo
Petter - Love/Ante - Ekan/Elon
P

Bänken: Garre, Luggen, Sunshine, Antouman, Hochen
Jag är, precis som Joint, aningen tveksam till att ge Ante en plats i startelvan om Love är frisk. Joint, utveckla gärna anledningen till smeknamnet "Gnäll-Ante". Jag är nyfiken!
Jag grundade det mest på att han gnäller så fort han inte får en passning. Speciellt på träning.
Vi tar typ 1 poäng mer i snitt per match när inte Ante är på planen. Så han ska definitivt inte ha alla passningar.
Jag tycker det är bra att spelarna visar att dom vill ha passningar. Sen är det ju upp till bollhållaren att värdera sina alternativ. Ante är en av våra bästa spelare. För övrigt tycker jag inte att vi ska ta in Ekan eller Elon mot Häcken. Båda har inte spelat match (i Superettan) på jag vet inte hur länge, att då gå in mot ett lag som vi antagligen ska försvara oss mycket mot tycker jag är dumt. Jag har hellre Love på den kanten och Hochen, Sunshine eller Ante från start i mitten. Antou kan ta Dembas bänkplats.
Nu är det ju förvisso en viss skillnad på att visa att man vill ha en passning eller att gnälla på medspelarna om de väljer att passa någon annan.
Han är väl van vid att alla passningar ska gå via honom eller Gallo. :)
Är Ante hel ska han absolut spela enligt migm, om han nu gnäller finns det väl en orsak vi slår ju fortfarande bort varannan passning så han har ju en poäng.
Måste erkänna att både Bigdadda och kniv-jonas har vissa poänger.
Ante är vår bästa spelare. Inget snack; han ska spela om han är hel. Förstår inte er som tycker annorlunda. Visst, Love gjorde ett bra jobb senast på Antes position, men det är skit samma. Och han ska ha mycket boll.

Allmät tycker jag att det ibland blir lite för mycket fokus på det korta perspektivet (dvs senaste träningen/matchen/krogbesöket) istället för ett längre. Vissa tyckare här på forumet kan en dag placera en spelare i Sunnersta, för att nästa dag tycka att han ska ha en plats i startelvan (ok lite överdrivet). Självklart ska dagsformen avgöra, men kom igen.

Ante ska spela.

Han är väl van vid att alla passningar ska gå via honom eller Gallo. :)
= Milles coachfilosofi.
Problemet är, som typ nämnts hundra gånger vid det här laget, att Sirius riskerar att bli lite väl lätta att läsa för motståndarna när Ante har mycket boll. Hans form är osäker och det går knappast att säga att Sirius i år presterat bättre som lag med honom på plan. Om vi kan variera vårt spel med Ante på plan tycker jag att han vara med. Annars är det knappast någon självklarhet.

Vad det gäller perspektiven som Andreas skriver om så blir det naturligtvis extremt spekulativt på ett forum som detta. Få av oss följer träningar regelbundet och vi har bara matcherna att gå efter. Det gör ju att speciellt nyförvärven och de spelare som varit borta ett tag blir väldigt svåra att bedöma. Det gör naturligtvis att åsikterna om en spelare kan växla rätt friskt från en vecka till en annan. Knappast någonting att haka upp sig på. Ta det för vad det är.
Absolut ska detta vara ett ställe för att spekulera friskt, ifrågasätta och diskutera laguttagningar, spelisystem och idividuella spelare. Det är verkligen ingenting jag sitter och hakar upp mig på, tvärtom. Men att exempelvis Petter ena dagen är årets sämsta värvning för att nästa vara gjuten i startelvan, eller att P sågas efter två-tre matcher och nu är stjärnstriker tycker jag är underligt. Det är min åsikt och inget att haka upp sig på;)
Nä, om det nu är så att en och samma person ändrar sig från att någon är helkass till gjuten på ett par matcher kan det ju te sig lite överdrivet. Å andra sidan är det ju bra att fansen snabbt glömmer gamla synder när spelare kommer i form. Det är ju så det funkar överallt i sportvärlden. Ris eller ros, typ. Skitsamma, ska bli jävligt kul att se Häcken-matchen på TV på torsdag. Man kan inte låta bli att hoppas på att vi ska kunna ta en poäng eller tre. Fast det blir jävligt tufft.
Att vi har fått fler poäng på senaste när Ante inte har varit med beror ju knappast på hans frånvaro utan snarare på Rikards närvaro. Tack vara honom har vi fått en stabilitet bakifrån som vi inte haft innan. Kan Ante spela ska han självklart göra det!
Ja

Ja

m, din pratkvarn!!
Tycker faktiskt inte att Ante ska starta mot Häcken. Visst må han vara vår bäste, men han kan inte få något frikort till startelvan, utan får som alla andra spela sig in i den igen. Allt annat är orättvist mot de spelare som har plockat hem nio poäng de tre senaste matcherna.
Vi kan väl chansa och starta med 12 spelare. Det lär ju ta ett tag innan domaren upptäcker det. I alla fall om man ser till domarkvalitén hittills i år.
Jag tänkte faktiskt skriva exakt samma sak som Brukarn rörande startelvaprincipen. Men i princip finns ju en plats efter Mani ledig som någon ska ha, och där ligger väl Ante bra till. Och att det är just Manis plats känns rätt bra, han har inte riktigt hållt de senaste matcherna.
Ah, Mani är avstängd, då är jag helt enig med Erlingmark. Dock tycker jag att Mani för första gången i år visade något som liknar en gryende form mot Assyriska, så jag hade gärna sett honom mot Häcken annars.
Märkligt vad ifrågasatt Ante har blivit här på sistone. Han är vår klart bäste och skall givetvis spela om han är hel. Någon gräddfil in i startelvan har han inte heller, som antytts. Han testades i U21-matchen mot Norrköping förra veckan. Jag är nyfiken på att se honom just på Manis yttermittfältsplats då Love gjort det strålande på mitten och därför bör få fortsätta. Jag tyckte också att Ct Cyr gjorde det bra i förlustmatchen mot Norrköping och därför kan vara ett alternativ till Fredrik defensivt.
De främre tre på mittfältet borde ju vara Petter, Ante och Love.
Well, jag tycker att resonemang som "han är vår bäste och ska spela om han är frisk" är just precis att förorda en gräddfil in i startelvan. Själv tycker jag att det finns fem mittfältare vars form känns betydligt hetare, och som jag i dagsläget skulle vilja se före Ante. Men skit samma, utan Mani så är det läge för Ante att göra comeback, och jag hoppas han visar att jag har fel.
Ang RR verkar han ju inte varit på träningarna, någon som vet något? Joint kanske, du har ju koll! hoppas det är någon naturlig frånvaro, kanske fått barn eller dyl. Annars fick han ju en smäll mot BOIS, är det den som spökar....han måste vara med!!!! man blir ju orolig.
Ska Garre stå kan vi lika gärna lämna WO...
Jag undrar liksom dig, nyg86, vart RR är. Kanske rehabar med Demba... Jag har inte kollat upp det.

Alltså. Det är inget tvivel om Antes status, han är ju bäst. Kanske är den naturlige ersättaren, men något i mig vill se Ekan... Jag vet inte varför, men jag vill bara ge honom en chans i A-laget igen.. Tror att han har så mycket mer att ge. Ante ska iaf ha en plats i truppen, hoppas att vi utnyttjar honom rätt nu. Brukar kunna bli en symtom att allt ska gå så centralt annars, senaste matcherna har Petter haft grymt med utrymme på sin kant och det har varit bra. Well, jag är lite kluven vad gäller Ante, men det är ju bara jag...
Och han har inte blivit farsa. Har barn dock. =)
Om man väljer att spela Ante på en kant t ex så kanske man värjer sig en smula från det enahanda spelet som ofta infinner sig när han spelar. Övriga spelare har ju verkligen tagit ansvar i hans frånvaro och förhoppningsvis fortsätter de göra det och faller inte in i det gamla lättlästa spelet. Jag tycker nog att han ska starta.
rr är sjuk sjuk o de är 50% om han spelar mot häcken
Är det sant? Jaha då va den matchen körd på förhand.
richard har mycket riktigt varit sjuk men är på bättringsvägen och ska kunna spela på torsdag.
Skööööönt att höra... Puh!
RR är Sirius viktigaste spelare. Den enda positionen där vi inte har ett annat rimligt alternativ. Så enkelt är det tyvärr.

Det ser oerhört bra ut för Sirius i bottenstriden just nu. Det räcker ju, som ett par visa män redan har konstaterat, att vi tar fler poäng än lagen under oss. Snacket om 35 poäng är ju bara hypotetiskt och ganska ointressant. Sirius är i form och om vi inte får skador på nyckelspelare så kommer det att ramla in en del treor i de avslutande matcherna, vilket kommer att räcka till nytt kontrakt.

Angående Eriksson så finns det ju alltid, irriterande nog, en risk med att ha en spelare som är alltför bra på planen. Som flera har antytt går gärna spelet enahanda genom Eriksson. Kanske kan man göra en jämförelse med när Ola Andersson gjorde comeback i IKS. I detta skede blev vi helt plötsligt väldigt förutsägelsebara och lättlästa. Samma sak blir det med Eriksson ibland, även om jag måste tillstå att jag har varit på få matcher denna säsong. Lösningen bör inte vara att peta Eriksson, men att spela mer varierat och se till att alla mittfältare vill ha boll och att passningarna sprids. Eriksson behöver inte ha ALLA bollar, då kommer anfallen att bli lättlästa. Varierat spel med Eriksson i laget, tack. Kanske som inhoppare i första matchen/matcherna, men mycket speltid skall han själkvfallet ha.

Att knyta upp denna trupp och spetsa med en vettig reservmålis bör annars vara prioriterat så snart vi vet att kontraktet är vårt.

Leve VÅRT Sirius!
Att knyta upp denna trupp och spetsa med en vettig reservmålis bör annars vara prioriterat så snart vi vet att kontraktet är vårt.

Vi kan ju till en början se till att spetsa till med en vettig förstamålvakt. Tänk på att RR bara är här på lån och är en målvakt av heltidskaliber. Haris är också heltidsproffs. Demba med, antar jag? :)
Haris blir sjukt svår att få kontrakt på till nästa säsong... Annars vore det en dröm. Sällan har vi haft en sådan här bra defensiv.

Någon gräddfil in i startelvan har han inte heller, som antytts. Han testades i U21-matchen mot Norrköping förra veckan.

Well, om det var så att man skulle basera laguttagningen på U21 mot IFK Norrköping så kommer varken Ante, Ekan eller Hochen att vara i Göteborg på torsdag om man säger så.

Och jag tror faktiskt att en av de stora stora fördelarna med tränarbytet senast var just det att ingen längre har en gräddfil till startelvan. Manis avstängning öppnar för Ante, inte att Ante är Ante.

Ekan kan vad mig anbelangar börja se sig om efter en ny klubb från årsskiftet och passa på att ta lite ledigt fram tills dess. Varför? Läs om intervjun med Micke Nordh i UNT - så beter man sig när man har blivit petad och inte presterar. Ekan har haft chansen att visa vad han går för i fyra månader nu. Men jag gillar hans dialekt i alla fall.

Men det är ju mina åsikter det. Som tur är tas laget ut av folk som ser spelarna varje dag.
Signa Dubbel-Richard är ett måste!!!!

Haris... hmm.. NÄ! jag avskyr fuskare och jag är långsint.. jääääävligt långsint!!
Apropå fuskare så håller jag med Kullinger. Han menar att det inte är mer fusk med filmningar än med tröjdragningar och hälsenestampningnar när domaren inte ser. Han citerar Maradona som sa nåt i stil med "varför ska jag be om ursäkt för handsmålet. Inte skulle den engelske målvakten be om ursäkt för om han rakar ut en boll när den precis gått över mållinjen och han kommer undan med det?"
Inte för att jag gillade Maradonas handsmål, men om man ogillar fuskare får man ogilla varenda en på en fotbollsplan. Heja Haris!
Jovisst, ingen stärkte sina aktier i senaste U21, utom möjligen Ct Cyr som jag tyckte gjorde en skaplig match. Otroligt blek insats av blåsvart. Det är ändå positivt att även spelare av Antes kaliber får ta en sväng förbi U21 på Löten innan de kan få komma tillbaks. Det var det jag menade med att ingen längre har någon gräddfil.

En hyfsat fri roll för Ante på kanten, Love centralt, Petter på andra kanten är mitt förslag mot Häcken. Fast för att citera Erlingmark.

"Men det är ju mina åsikter det. Som tur är tas laget ut av folk som ser spelarna varje dag."
Även jag har lekt med tanken att placera Ante på kanten. Skulle kanske vara värt att prova. Om Love samtidigt spelar i mitten är det ju lätt att låta dem växla positioner lite, åtminstone om det inte funkar med Ante ute på kanten.
Hmm.. Maradonas "Guds hand" kostade mig en sopkvast, en darttavla och en utegrill!!! Samt en stukad hand!! Fulspel är en sak, fusk en annan. Tycker lika illa om det som doping. (Det tog mig tre år att hålla på Sverige, efter att Strömberg kastat sig mot Tjeckoslovakien i EM-kvalet).

Signa Duppel-Rickard nu!!!

Hmm.. Maradonas "Guds hand" kostade mig en sopkvast, en darttavla och en utegrill!!! Samt en stukad hand!! Fulspel är en sak, fusk en annan. Tycker lika illa om det som doping. (Det tog mig tre år att hålla på Sverige, efter att Strömberg kastat sig mot Tjeckoslovakien i EM-kvalet).

Signa Duppel-Rickard nu!!!

Du är en mycket sjuk människa ;-)
På tal om Strömbergs svanhopp så berättade han om det för något år sedan. Han avser inte att filma, utan är övertygad om att han ska bli kapad och drar åt sig benen. Tjecken avbryter tacklingen vilket överrumplar Strömberg som blir hängande i luften. Det syns också på TV-bilderna om man tittar noga. Så Sveriges mest kända filmning var inte en klockren filmning.
Jag jämför det med fortkörning. Väldigt många människor kör för fort eftersom de gör en medveten kalkyl i huvudet: Risken att åka dit + risken för en olycka < det man tjänar på att åka för fort. Domarnas uppgift är att upptäcka och beivra regelbrott. Spelarnas uppgift är att vinna. Därför gör nog alla spelare en egen mer eller mindre medveten kalkyl i huvudet i vissa situationer. Skulle laget spela helt och hållet efter regelboken skulle man åka ur, eftersom ingen annan gör det.
För tala med Kulinger, borde inte alla spelare som orsakat en frispark bli föraktade som fuskare?
Det står ju klart och tydligt att man inte får fälla någon!
Att medvetet kasta sin kropp för att skaffa sig fördelar är väl lika illa, oavsett om vill fälla någon eller skaffa frispark/straff?

Jag tycker det är uppfriskande med en ärlig lirare som talar ut, sådär efter att skorna står på stadigt i skostället.
Väl talat Kulinger.

PS. För övrigt anser jag att Sirius borde vinna sin nästa match. DS.
Visas Häcken-Sirius på tv??? Vilken kanal och när?
God morgon Mikko. TV4 Sport på torsdag, 18.55 börjar sändningen. Vi ska även kolla på den på O'Leary's.
Inte så jävla lätt när man suttit över en vecka i inre Dalarna utan vare sig mobiltäckning eller internet eller normala tidningar, välkommen till Sverige 2008.

Kommer direkt från ridlektionen på torsdag alltså ;-)
Glöm inte medlemskortet!
Kommer man in billigare då? Jag lär ha ridbyxor och vara rätt trött och svettig så det räcker med läskeblask för mig, som vanligt
Garligur skrev: (Det tog mig tre år att hålla på Sverige, efter att Strömberg kastat sig mot Tjeckoslovakien i EM-kvalet).

Ha ha ha...det var fan det roligaste jag läst på länge, fan du är riktigt långsur du ;-)

Joint: Varför tror du att det skulle bli svårt att kontraktera Dynamit-Haris, för dyr? för bra för SE? Hoppas som fan i alla fall att det skulle gå att lösa, han och RR nästa år.....mumma!!!
Vårt spel blir som många har sagt förutsägbart med Ante på planen. Men lösningen på det kan ju inte vara att peta Ante utan att ändra spelet med honom. Om vi spelar så bra som vi har gjort de senaste matcherna plus att vi har en rättanvänd Ante på planen så borde det bli väldigt bra.

Kommer man in billigare då? Jag lär ha ridbyxor och vara rätt trött och svettig så det räcker med läskeblask för mig, som vanligt

Läs din mail...;) 10% rabatt för medlemmar.

Ps. Det går att lösa medlemsskap för er som inte gjort det där, fråga efter mig.Ds.
Har inte kommit åt min mail på ett tag, ska kolla den snarast

Har inte kommit åt min mail på ett tag, ska kolla den snarast

Kollar alltså forum först. Skönt, då är inte jag den enda som brukar tackla världen i den ordningen.
......Skulle laget spela helt och hållet efter regelboken skulle man åka ur, eftersom ingen annan gör det.

En intressant etisk princip! Dock är det med säkerhet så tragiskt med den förbrödrande idrotten.....

Vårt spel blir som många har sagt förutsägbart med Ante på planen. Men lösningen på det kan ju inte vara att peta Ante utan att ändra spelet med honom. Om vi spelar så bra som vi har gjort de senaste matcherna plus att vi har en rättanvänd Ante på planen så borde det bli väldigt bra.

Precis min åsikt. Jag vet inte om Ante ska spela eller inte eftersom jag inte sett honom på senaste och inte har någon aning om vilken form han är i. Men att förutsätta att spelet blir lättläst och dåligt bara för att han är på plan känns ganska konstigt. Visst det funkade dåligt i början av säsongen men det gjorde å andra sidan allt på planen då. Nu spelar vi bättre och alla tar mer ansvar. Att i det läget inte kunna plocka in en bra spelare skulle vara ett underbetyg för tränare och alla spelare på planen.

Men spelet har funkat mycket bra utan Ante så klart att man måste bygga vidare på det man har åstadkommit i de senaste matcherna. Ser bara inte varför Ante inte skulle kunna vara en del av det.
Jag skulle gärna tona ner Ante-debatten lite. Jag hör ju till den mer "Ante-skeptiska" fraktionen bland debattörerna, men jag vill ju inte räkna bort Ante för resten av säsongen, och det är det knappast någon annan heller som vill. Min åsikt var bara att vi borde köra på med en vinnande uppställning, så får Ante ta chansen när den kommer. Och tack vare Manis avstängning så kommer den kanske redan imorgon.
Är Ante verkligen frisk? Jag är lite skeptisk, hans skada i våras tog ju jäkligt lång tid. Är han fit for fight?
Ante är nog fit for fight. Han lunkade sig igenom 65 minuter i U21 och han var i princip redo för spel redan dagarna innan i matchen mot Ass. Jag känner mig hyfsat säker på att han får chansen i morgon eftersom Mani är avstängd.

Om Mani inte hade varit avstängd hade dock tränarna haft ett delikat problem. Det är ju en hypotetisk fråga, men i det fallet skulle jag nog röstat på att Ante skulle börja på bänken. Det är nog ingen som har invändningar mot att Ante förmodligen på många sätt är en bättre fotbollsspelare än alla andra i laget, men fotboll är ju ett lagspel där just lagkänslan spelar rätt stor roll och att sätta in en kille som har gått skadad i några veckor till förmån för en som varit med och tagit tre raka segrar hade känts fel.

Men som det är nu ska det bli oerhört intressant att se Ante på plan (om han nu spelar). Lyckas Sirius hitta ett vägvinnande spel med Ante på plan så har vi ytterligare en dimension och en viktig nyckel till nytt kontrakt.

För övrigt är viktige försvarshäcken Mattias Östberg skadad. Det gör inget.
Joint: Varför tror du att det skulle bli svårt att kontraktera Dynamit-Haris, för dyr? för bra för SE? Hoppas som fan i alla fall att det skulle gå att lösa, han och RR nästa år.....mumma!!!

Egentligen var det ju lite av en slump att han hamnade här, ett säkerhetsval för att vara garanterad speltid och slippa strul (transferfönstret). Det finns större planer än Superettan, men vi kan ju hålla tummarna. Jag hoppas verkligen stenhårt på att han stannar och att klubben börjar förhandla med honom redan nu.
Ante... Svårt att bestämma sig om honom. Jag
tycker bara att han ska starta om Mattsson gör något åt problemet med att varenda jäkla boll måste gå igenom honom så fort han är på plan. Det funkar inte att spela så. Förhoppningsvis har laget lärt sig att Ante inte kan göra allt själv och dessutom fått bättre självförtroende så att dom slutar dumpa alla bollar hos honom. Då är Ante självklar i startelvan.

[center]Ri-Ri
Petter - Ante - Love - Gallo
P - Hochen[/center]
fan är det ingen som tänkt åka ner och kolla på matchen på plats? är i gbg nu imorgon ska ska väl försöka, lär väl bli lite tot på gästläktaren kan jag gissa

[center]Ri-Ri
Petter - Ante - Love - Gallo
P - Hochen[/center]

Huah. Du skrämmer mig. :)
Fredrik, som var kass som fan hela våren, har blivit en viktig köttare på mitten nu, tycker jag. Inte så spelskicklig, men satan så viktig. Känns rätt given där. Sen vill jag nog fortsätta med 2-3-modell på mittfältet. Speciellt mot spelskickliga Häcken.

[center]
RiRi
Gurra - Haris - Nordhen - Fernis
Fredrik - Gallo
Petter - Love - Ante
P[/center]
Bänk: Garre, Luggen, Sunshine, Antouman, Hochen.
Så lite förändringar som möjligt tror jag blir bäst. Jag överväger nog att använda Hochen som supersub, en halvtimme blir perfa. Kanske mer eller mindre speltid, beroende på matchbild. Sen överväger jag nog också att starta med Ante. Men! Jag vill nog hellre se honom på kanten och Love som central offensiv mittfältare. Kanske inte så troligt att det blir som detta, men personligen skulle jag tycka det vore intressant att se Ante i en sådan roll.

Hoppas att jag får se RiRi på träningen ikväll, och om han är där så är det inget snack om att han ska spela imorgon. Han lät ju rätt ödmjuk själv. :)

Skulle vara kul att se Antouman i den formen han var i hemma mot Åtvid. Men tror nog inte heller att han kommer med i truppen, istället tar nog faktiskt Tengans hans plats.
Och om jag inte minns fel, så var väl Ante (förutom anfallare) yttermittfältare i AIK - och stundtals i Väsby? Så en helt främmande roll skulle det inte vara för honom.
Jag ska se matchen på plats! Kom igen nu allihopa det är roligt på Hisingen...
Joint: Jamen visst är jag läskig. Jag skulle iförsig inte ha något emot din uppställning, men ska man nu ha in Fredrik så skulle jag gärna se någonting liknande det här.

[center]RiRi
Fredrik
Petter --------------------- Gallo
Love - Ante
P[/center]

Men att experimentera för mycket är väl inte så smart. Specielt inte inför en bortamatch mot Häcken
Okej... Vad motiverar dig att sätta Gallo på kanten? Jag tycker att han är lagets bästa spelfördelare från den centrala rollen.
Joint: Det är sant, men jag tror att han skulle kunna fixa det bra där utifrån också. Då finns det dessutom en som kan slå inlägg på kanten. Men som sagt, det vore väl ganska puckat att experimentera så mycket i det här läget, när vi hela tiden riskrerar att hamna under strecket och verkligen behöver varenda liten poäng. Det är smartast att köra på som förut, använda din uppställning. Men jag skulle gärna se att Gallo testades ute på kanten någon gång. Tror att han skulle kunna klara sig riktigt bra där.
Hehe. Okej. Men läs detta. Gallo vill spela på innermittfältet helt enkelt. Han är vår spelmotor och ska spela där. Jag föredrar snabba kantspelare, typ Mani och Petter. De får fortsätta att gnugga på inläggen bara. Men, jag flaggar lite för Ante som yttermittfältare.
gallo har faktiskt i vissa perioder av några matcher under jocke och brännan spelat på kanten, i en diamant eller tremannamittfält. någon ytter är han ju knappast, men det har sett klart intressant ut.
Häcken har inte vunnit på 7 matcher. Det känns helt plötsligt inte omöjligt att ta poäng där borta längre...
Gallo spelade kant en del sist mot Assyriska tex. Men om man tittar på hur det har sett ut de senaste gångerna Ante har varit med så blir han släpande central antingen i en 4-4-1-1 eller en 4-2-3-1. Med tanke på Love - som väl lär ta en kantmittfältsplats - låter 4-4-1-1 mest sannolikt eftersom Love knappast känns idealisk som vänsterkant i en 4-2-3-1 utan lär komma mer till sin rätt i 4-4-1-1. Vilket å andra sidan känns ganska mycket som ren sifferexercis och nyansskillnader. Men ändå...
[quote1220459698=Erlingmark]

Ekan kan vad mig anbelangar börja se sig om efter en ny klubb från årsskiftet och passa på att ta lite ledigt fram tills dess. Varför? Läs om intervjun med Micke Nordh i UNT - så beter man sig när man har blivit petad och inte presterar. Ekan har haft chansen att visa vad han går för i fyra månader nu. Men jag gillar hans dialekt i alla fall.

Ekan är (säkert med all rätt) en bra bit från startelvan i nuläget, men det vore jäkligt kul om han kunde genomgå samma typ av metamorfos som Nordh.
Kul att Ekan fick näta i U21 i alla fall. Han har ju kunnandet i sig. Hoppas han låter sig inspireras av Nordhs comeback. Vad beträffar matchen är det hög tid att ta våra första poäng mot Häcken (hittills idel förluster väl). Törs väl inte tippa seger, men väl 1-1. P nätar snyggt i direktsändning. Och klart att Ante skall spela.
Truppen uttagen och jag fick rätt i Elon. En bra uttagen trupp. Inte mycket att gnälla på. :)

[quote1220419471=Bigbadda]......Skulle laget spela helt och hållet efter regelboken skulle man åka ur, eftersom ingen annan gör det.

En intressant etisk princip! Dock är det med säkerhet så tragiskt med den förbrödrande idrotten.....

[/quote1220485489]
Jaha, pratar vi om principer? Jag trodde vi pratade om fotboll.
Principer är viktigt!! Särskilt för riktiga sur-gubbar som Farbror och jag själv!!
1-1 och en ganska trist tillställning. Skulle gissa att gallo gör mål på frispark. Dessutom får P ett mål bortdömt för offside, det är omöjligt att se om den är korrekt eller inte på TV-bilderna.

Jag skulle vara mkt nöjd om det blev en poäng ikväll. Visst har Häcken inte vunnit på ett tag, men det känns ändå som att de är nummret större om de inte har en dålig dag.
Jag är väldigt nöjd med alla eventuella poäng ikväll. Vid sidan om Ante-diskussionen så finns ju en till öppen plats i startelvan: Luggen eller Fernberg?
Fernberg tycker jag. Luggen är mer offensiv och inte lika bra defensivt. Vi kommer nog behöva försvara oss en del ikväll och då vill jag hellre ha en defensiv än en offensiv ytterback.
fernis
Kanske båda?
Är Tengan väldigt enfotad? Tyckte att han var en av de som skötte sig bra under kräftgången tidigare.
Tengan körde väl en del på vänsterbacken i Öster om jag inte minns helt fel.

Jag är väldigt nöjd med alla eventuella poäng ikväll. Vid sidan om Ante-diskussionen så finns ju en till öppen plats i startelvan: Luggen eller Fernberg?

Det tisslas och tasslas om både Luggen och Färnberg från start. Luggen som ytterfältare i ett 4-5-1 med ante som offensiv.
Tisslas och tasslas var då? Luggen har väl aldrig spelat ytter? Vart ska Love ta vägen? Han förtjänar en startelvaplats betydligt mer än Luggen.
OK boys nu hoppas vi det här går vägen.. Jag drar till Oupsie Daisie nu och representerar. Sirius hej!
Love börjar på kvisten
WTF...
Jag får sälla mig till flera och menar att det kommer att bli 1-1. Troligen i en ganska tråkig match som betyder mycket för båda lagen. Tror dock att de vackra kommer att vara närmast en seger.
Inget O'Leary's för mig i kväll, börjar bli sjuk och få ont i halsen. Kommer till Studan på söndag i stället. Förhoppningsvis utan ont i halsen.
Typiskt. Den enda tv-matchen jag kan se så går man och blir magsjuk. Hemskt larvigt faktiskt, och tv4-sport har man inte heller.

Aja 3 pinnar mot rövarna.
Det går tydligen att betala 49 kr och se matchen streamad på internet. Prova tv4.se och klicka runt lite. Det ska gå, var inne på sidan för ett tag sen, men jag kommer inte ihåg adressen.
Love har väl fortfarande lite känningar. eller så vill man stänga till Henrikssons kant ordentligt.

Richard
Gurra-Haris-Nordh-Fernis
Petter-Gallo-Fredrik-Luggen
Ante
P
Om man bortser från Luggen som mittfältare känns elvan väldigt väntad.
är det en back man kan tänka sig att sätta som fältare så är det nog luggen. maken till kreativ försvarare får man leta efter, låt vara att det då och då leder till smärre hjärtstillestånd hos oss som ser på.
för övrigt berättas att det i princip blåser storm på hisingen.
What else is new ;)
Piss!

1-0 till Häcken,
20' P. Nystrom
Usch, nu känns det tungt.
Piss piss

3-0 nu, suck och stönan ve...
Nu tycker jag att domaren ska blåsa av matchen.

fan vilket jävla ras.
5-0 *suck* varför skulle just denna vara tv-match
7-0!!!! Valfri svordom.
Skit match...men synnerligen korkat av Gallo att dra på sig den solklara gula och utv. Då rasade det verkligen, många oerhört dåliga, vad är det för stolthet????
för att finna någonting positivt i mörkret så är det bara dryga 500 pers som ser förnedringen på plats.
resten av Sverige ser den på tv
Plus alla på tv.....jävligt bra reklam!!!!!!!!!11
det är viktigt med målskillnad när man är inblandad i sträckstrider. så varför spela med tre mittfältare och sedan byta in en anfallare till. och till sist, vad gör du gallo?
Vi tar Qviding hemma. En mumsbit!
Tack Gallo!!!! Tack så in i helvete!!!! Det där var inte Superettan, det var inte div I, inte II, inte III, inte IV, inte V, inte VI... det där var sånt som jag sysslade med i div VII!!!
Slog visserligen (viseligen?) av apparaten vid 3-0 (och öppnade vinflaska #2)
Usch, sådant här kan sätta spår...
Håller med dig garligur.
Oerhört korkat av Gallo, ännu mer korkad taktik efter utv, speciellt med vinden och deras snabba forwards.
Det är så jävla illa att man mest vill gråta. Gallo får stå som syndabock, men vad fan. Det ska inte behöva bli så här ändå. Och varför i helvete tar man ut Petter och inte Fernberg som väl inte var i närheten av ett endaste litet jävla rätt under hela matchen. Skitpiss!
självförtroendet är i topp igen. Jippi.

Jag spelade in. Någon som vill ha...?

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Hahaha... Nej, det kändes inte bra. Tar och grinar istället.

* Ante var SÄMST, SÄMST, SÄMST av dom offensiva spelarna.
* Backlinjen tänker jag inte ens nämna.
* RiRi kan i alla fall inte lastas för målen. Bäst i Sirius, även om det inte säger mycket.
* Gallo är ett förbannat jäkla spånhuvud
* Jag är för snäll och klagar för lite, får klaga mer imorgon
* Måste gå och trösta mig med att titta på Heroes.

Är det över huvud taget möjligt att resa sig efter en sån här match eller är det raka spåret mot degradering som gäller nu?
Nä Tifo, det ska inte behöva se ut så där, jävlig konstigt tänk från bänken, de får ta på sig också.
Enda rätta var att spara Ante, men alla var jävligt dåliga, stackars RR, inte en chans på ett enda, då de fick stå ensama och skjuta efter ett gäng stått runt och tittat på.
3 av 11 skott på mål var iaf inte mål
Jag är mållös. Jag skulle kunna säga att det jag såg av Sirius var division III-mässigt, men det förutsätter ju att Sirius presterade något. Sirius insats idag går inte ens att kalla för fotboll.
Jag tycker också att Gallo gjort sitt från start för den här säsongen. In med Sunshine istället. Drar man på sig två gula på fyra minuter så förtjänar man inte en plats i startelvan, framför allt när andra gula kom som det gjorde. En helt idiotisk tackling av en jävla tjurgubbe. Efter det kollapsade Sirius helt. Det var inte bara Gallos fel, men han bidrog ju inte ett skit positivt i den här matchen.
Herregud!!!! Kunde inte se matchen pga jobb. Surfade nyss in för att se hur det slutade. Detta är ju beyond comprehention.
asso sirius gjorde ingen bra macth men snälla kan alla bara hålla tyst o fokusera på nästa macth alla lag kan ha bra o dåliga dagar okej gallo gjorde fel men han ska inte lastas för allt men sånt hände de är fotboll och om man inte köper de så böhver man inte stödja ett fotbolls lag de finns så många exempel av röda kort som e väldigt onödiga av världspelare gallo e väll fortfarande en människa som kan göra fel men sirius gjorde en dåligt macth men den ska vara glömd nu o man ska fokusera på nästa macth
Nu är det två lägen, antingen ger man upp, precis som det såg ut ikväll och åker ur, för med denna inställning så är man inte SE-mässig, eller så lackar man ur, ventilerar ALLT, från tränare till spelare, spelare till tränarna och spelare till spelare, ser sig själv i spegeln, tränare som spelare om man vill vara elitspelare och göra något åt det och klara kontraktet. HELVETE VAD DÅLIGT......kändes som RR kommer att dra direkt, han var förtvivlad, vem fan vill stå i detta lag.

självförtroendet är i topp igen. Jippi.

Ja, det är väl det värsta. Att få 0 på Hisingen är OK. Men att få 8 i stjärten. Huga. Nåja, vill man hitta något positivt (och det vill jag) så lär IKS i alla fall vara lite taggade till nästa match.
siriusdanne: Min hjärna stängde ner efter två ord när jag läste ditt inlägg. För övrigt så säger jag precis vad fan jag vill.

nyg86: Jag skulle inte klandra honom. Hela laget behöver bestämma sig för om man ska spela fotboll eller inte, annars kan man lika gärna lägga ner.

Alla: Största förlusten någonsin i Superettan. Jag är så stolt så jag bajsar på mej.
du säger en del vettiga saker, siriusdanne. tack.

nu får gruppen ta hand om det här internt (och det måste tas hand om), men när dom kliver av planet i morron ska det vara utagerat och glömt, och allt fokus och energi (som ju som m säger kommer att vara en hel del) ska läggas på nästa match.
Detta är en sådan overkligt stor förlust att den är svårt att begripa och därmed lättare att glömma. Jag är inte helt övertygad om att den sänker självförtroendet mer, kanske mindre, än en match som leds för att förloras i de sista minuterna.
9 p på de 4 senaste matcherna är bra. Lika bra att göra allt dåligt på en gång. Snittar vi 2,25 poäng på resten av matcherna spelar målskillnaden inte så stor roll.
jo, det är en poäng. men det är här är så monumentalt att det ändå sätter spår, om än på helt andra sätt.

om man ska se det positivt så var det väl knappast så att någon av våra spelare gjorde så värst bra reklam för sig, eller vad tror ni?
Någon ström av agenter till Studan lär det ju knappast bli under resten av säsongen. Haris t.ex., eller Ante...
siriusdanne: klarsynt och bra sagt! Detta ärdock ett trauma som bearbetas olika från person till person. Islutändan så kommer nog de flesta hära ladda om till qviding matchen och stötta laget när de behöver det som mest.
Det känns som att jag tillbringat de senaste två timmarna med att smörja in mig med bajs.

Såhär 45 minuter senare känns det som att hela det känsliga lagbygge som Mattsson och Brännan pusslat ihop sedan omgång 7 är sprängt i luften med dynamit. Allt det förtroende jag för tre timmar sedan hade för Sirius försvarslinje är som bortblåst, och på söndag kommer jag att ha hjärtat i halsgropen varenda gång Qviding kommer in på vår planhalva.

Nu är det bara att hoppas att Sirius spelare är av hårdare virke än jag, och att de visar på söndag att detta var en tillfällig blackout. För det känns som att hela säsongen kommer att avgöras av hur vi tacklar det här.

F.ö så tycker jag oerhört illa om Häcken. Måtte detta helvetes meningslösa lag gå under i sot och aska.
Väl talat, Danne. Nu avreagerar vi oss här ett tag framöver och ser till att stötta dem än mer på söndag.

F ö så var det inte bara Gallos fel. Det var riktigt dumt att dra på sig rött, men jag trodde i min enfald (i tio minuter i alla fall) att hans utvisning skulle väcka de sovande Siriusspelarna. I de flesta matcher, precis som någon påpekade på O'Learys, så är det ofta tungt att möta ett lag som reducerats till tio man. Men kanske inte när man redan leder med 2-0.

Vakna nu, Blåsvart!
Alla lag på alla nivåer åker väl förr eller senare på en sån här tokförnedring. Sirius har ju gjort det omvända några gånger mot lag med lägre standard, nu åkte vi dit mot ett med högre standard. Inte så farligt som siffrorna visar tycker jag och Sirius kommer aldrig vinna på Rambergsvallen. Det är de tre senaste matcherna innan denna som räknas och jag vägrar vara negativ.
Jag tycker SiriusDanne skriver det enda vettiga här inne hittills. Jag kan fortfarande komma ihåg hur jag tänkte i halvtid. Sirius spelade rätt bra sista 25 av första halvlek och hade varit väl förtjänta av en kvittering. Första sju av andra är det som avgör. Resterande 40 minuter tycker jag faktiskt inte spelar så himla stor roll. Vi fick med oss exakt så många poäng från Hisingen som jag hade trott på. Vi har kvar exakt samma placering i tabellen. Sättet det skedde på är nog faktiskt förhållandevis lätt att rationalisera bort på flyget hem. Jag tror faktiskt inte heller att det är så dumt att nästa match kommer redan på söndag. Läge för revansch, och vi kommer aldrig under de närmaste 20 åren att möta ett lag som får så tossig utdelning på sina chanser. Shit happens. Det är nästa match som är viktig.
bra, 70! det var trots allt inte den här matchen vi skulle vinna.
Fast nu var det ju ett par vettiga till, medan jag skrev ;)
Bara en stilla fråga. Hur mycket måste Sirius förlora med och hur dåligt måste man spela för att någon här ska bli förbannad?
jag tror nog att alla blir förbannade. men den känslan är högst privat och mycket sällan konstruktiv.
Alltså visst det kanske är skitsamma i slutändan att vi tog noll poäng mot häcken på bortaplan men efter att ha stått i blåsvarta färger på rambergsvallen och höra häckengubbarna bakom vråla "kämpa Sirius" i trettio minuter så har jag i nuläget lite svårt att bara rycka på axlarna och blicka framåt. Helvete så besviken jag är..
Jag spelade också in men detta vill jag försöka radera så fort som möjligt. Fyfan! Skrattretande men ändå så sorgligt.

Godkänt:
Svårt att dela ut godkänt i en sånn här match, men det skulle väl då vara:
RiRi: Kanske låter sjukt hur en målvakt som släppt in 8 mål kan kvittera ut godkänt, men faktum var att inget av målen var Richards fel.
Sunshine: Ett inhopp som borde övertygat tränarna om att det finns mycket kämpaglöd i denna kille. Betydligt bättre attityd än hos vissa andra mittfältare...

Icke-icke-icke godkänt:
Hela backlinjen men i synnerhet:
Nordh: Kass. Stel och hade växt fast i gräset i minst 2 av målen. Började påminna om början av säsongen... Trög på benen.
Fernis: Gjorde tyvärr sin sämsta match i Siriuströjan hittils. Får ta på sig en del skit. Märkligt att han fick fortsätta spela. Ruskigt dålig idag faktiskt. Trög på benen.

Gallo: Oförlåtligt agerande av vår 33 åriga "rutinerade" spelare. Innan dess hade han två riktigt heta hörnor, men ganska så dålig överlag. Och de två korten, speciellt de sista, gör en så otroligt förbannad.
Ante: Åstadkom inte ett skit. Såg bara loj ut, och förlorade ovant nog mycket närkamper.

Icke Godkänt:
Resten av laget...

På tal om Luggen. Kreativ och kreativ, någon yttermittfältare tycker jag han knappast är. Hellre Kim eller Ekan, eller vilken ordinarie yttermittfältare som helst. Det är svårt och blir som vi varit inne på tidigare för förutsägbart med så mycket centralt spel. Jag vet inte om det beror på att Ante var tillbaka eller att Mani var borta. Men vårt kantspel var obefintligt. Inte ens Petter fick möjlighet att slå bort inlägg... Det lilla spel vi hade gick genom centrala gubbar och dessa hade ingen lyckad dag på jobbet. Dock tycker jag faktiskt vi hade en bra period på en kvart. I slutet av första. Där vi lika väl hade kunnat tryckt in en kvittering och fått en annan matchbild.

Vi får hoppas att vi slipper en eventuell målskillnadsaffär. En tröst är ju i alla fall att vi bara gick miste om 1-3 poäng. Det spelar ju egentligen ingen roll om man förlorar med 1-0 eller 8-0, såvida man inte är på samma poäng som något annat konkurrerande lag. Dock, kan jag tänka mig att detta kan bli psykologiskt jobbigt. Hoppas verkligen att spelarna kan glömma detta så fort som möjligt och kunna skratta åt det, eller något.... För med detta i åtanke blir det inget kontrakt.

Krossa Qviding....! Glöm detta pinsamma riksmedia utvik!

Ännu en tröst: de eventuella scouter som satt och kollade på matchen kan inte ha blivit impade. Ante t.ex. Undra om MP var på plats... :-)
TV 4-sporten efter Nyhetssändningen kl 22:
"Om du ser ett gäng fotbollsspelare gå omkring med solglasögon och lösskägg i Uppsala imorgon ska du inte bli allt för förvånad [...] 8-0 segern var den största i Superettans historia."
Shit happens.
PreGame på Bullit på söndag hörde jag att nån sa. 35 spänn för en stor stark för VS-medlemmar. Vi ses där.
Jag kan inte heller rycka på axlarna bara så där. Detta var på alla sätt och vis så in i helvete förudmjukande. I TV dessutom. Fy fan. Jag tillåter mig dock att hysa den fromma förhoppningen att ett revanchsuget lag kommer ut på söndag. Jag är dock paniskt rädd för att det är ett hispigt, stressat och självförtroendelöst lag som kommer entra studan. Helvete. Aldrig att man kan få vara riktigt nöjd. Jag hade inte heller kalkulerat med några poäng från denna match, men sannerligen inte med en förnedring av guds nåde. Hela världen skrattar åt oss. Hånad på jobbet kommer man bli också. Jävla skitmatch mot ett jävla skitlag. KÖNSORD!!!!
Äh, hoppas att scouterna blev jätteimpade av Ante och börjar slita i honom direkt. Så kan Sirius tjäna lite pengar på honom i alla fall. Jag lovar att om Ante petas blir det vinst mot Qviding. Jag är 110% säker.

Alltså visst det kanske är skitsamma i slutändan att vi tog noll poäng mot häcken på bortaplan men efter att ha stått i blåsvarta färger på rambergsvallen och höra häckengubbarna bakom vråla "kämpa Sirius" i trettio minuter så har jag i nuläget lite svårt att bara rycka på axlarna och blicka framåt. Helvete så besviken jag är..

Det är nog svårt att kämpa när det går så pass dåligt. När man ligger under med typ 4-0. Gallo får faktiskt ta på sig magplasket. Och syndabockstämpeln. Han orkade inte ens "kämpa" matchen ut så han drog på sig en ful tackling i ren frustration!!! Så otroligt orutinerat och fräckt. Tycker nästan att han ska få synda bänk nästa match som han är tillbaka.... Ett sådant där beteende är inte acceptabelt i Blåsvart.
jag tycker iofs att du tar i där, joint, men det står alla fritt att hantera sin frustration på sitt sätt. ingen - jag säger ingen - spelare tar med något positivt från denna match. det intressanta är vad man gör med det. i say vi tittar framåt och gör allt vi kan för att stötta laget på söndag!
Sakul >> Ante lär gå som Bosman efter säsongen om han vill.

Det känns viktigt att vi inte hamnar i ett tidigt 0-2 underläge på söndag. Då kan det bli riktigt jobbigt.

Alla som såg matchen har all rätt i världen att vara förbannade och gnälla. När fan skulle man annars göra det? Det är lätt att spy galla över dagens insats men det är väldigt viktigt att inte glömma de föreågende matcherna och den positiva trend som var på gång fram tills idag. Jag tror nog att både ledare och spelare kan ta dagens insats för vad det är och komma igen Jag är inte orolig. Inte än.
Joint: Word!

Blir så jävla förbannad, rycker man på axlarna åt ett sådan inställning och tycker shithappens, hoppas jag verkligen inte spelarna tänker så, tyckte så jävla synd om RR....det finns något som heter stolthet, även när man känner att det går åt helvete. När man ser reprisen på Gallos tackling, ser man ju hur han bara satsar på spelaren, löper rätt in i han....med ett gult kort minuterna innan, hur fan är man funtad, vad är det för lag spelare...han skiter fullständigt i IKS, jag kan inte se det på annat sätt.
Tro mig, jag är förbannad. Det lidande dagens Siriuselva orsakade mig idag kommer jag aldrig att glömma. Å andra sidan, en uddamålsvinst på söndag och allt är förlåtet. Man får inte vara långsint som supporter.
Jag är fortfarande tokförbannad!!! Jag mår riktigt jävla illa. Och morgondagen med alla glada goda tillrop och skratt kommer att bli oerhört lustig!!! Tack gode Gud för att den ovala bollen börjar i natt!!

För alla positiva vill jag bara bokstavera ett ord som jag tycker är viktigt i idrott: S T O L T H E T!!! Det hade inte inte ens S:et av ikväll!!!
Huvudnyhet på Sportbladet också. Det är inte ofta enskilda Superettan-matcher får sådan medial uppmärksamhet...
[link]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article3251252.ab[/link]
Vad jag tycker om skiten:
http://bigbaddablogg.blogspot.com/
Jag skrev inte att jag tyckte att spelarna skulle ta det med ett "Shit happens". Det är från mitt perspektiv som supporter. 8-0 är långt bortom förnedringens gräns. Jag känner mig helt oförmögen att komma med en närmare analys.
garligur: Ahhh en älskare av den ovala, där tolereras ingen loj inställning. Lever fortfarande av ruset av Giants SB-vinst, GO BIG BLUE!!!
Offtopic men va fan gör man inte för att hitta liv efter denna embarmliga kväll av förnedring.
Jag känner mig tom. Ledsen. Besviken. Förbannad. Och värst av allt: ostolt. För första gången, tror jag. Träffade en kompis på stan, såklart berättar jag inte om resultatet. Loggar ut från MSN. Stänger av mobilen. Det blir svårt att bära Sirius-souvenir och vara stolt imorgon. Jag orkar nog inte med dissarna som kan förekomma i den här jobbiga stan, så jag slänger mina Sirius kläder i smutstvätten!!!

Kräver en ursäkt i form av 3 poäng och en inställning av 110%. Att spelarna ska ge 100% är iofs en självklarhet när man ska spela för Sirius...!

Jag blir otroligt besviken på en del spelare. Jocke & Brännan har gått igenom om vad som krävs för att spela i Sirius. Har verkligen alla spelare förstått det? Det håller inte att skutta omkring som "världsstjärnor".

Jag är för tillfället en ostolt Sirius sup. Som börjar ställa mig kritisk till en del spelares attityder...
På söndag kanske hela klacken ska vara svartklädda och vara helt tysta tills en minut efter avsparken för att sedan dra igång ett sjuhelvetes liv. För att först visa vår besvikelse och sedan mana på grabbarna att komma igen.
Jo det är klart, man väljer väl att fokusera på det man känner för. 6-10 och 9 poäng är jag fasen så nöjd med efter Falky hemma, BoIS borta, Ass hemma och Häcken borta. Det väljer jag att fokusera på. För min del fås vi gärna torska med 17-0 i derbyt mot ESK bara vi klarar oss kvar i Superettan. Att spelarna skiter i matchen efter 3-0-målet gillar jag ju förstås inte, men 3-1 eller 8-0 är skit samma bara vi vinner på söndag. Får jag se samma loja inställning då tänker jag bli helförbannad. Hade det sett ut som det gjorde i andra idag redan från start hade jag också blivit förbannad.
Specielt Antes attityd. Han är en loj jävel som inte orkar spela mer i Sirius och bara slöar sig igenom matcherna tills han får en chans att gå till Allsvenskan.
Låter som en bra idé, St.SS. Det kanske kan väcka liv i grabbarna. Och då ska det vara ett sjujädra röj från Västra. Vi måste gör allt, precis som spelarna.
Sakul: Varför tror du att jag för första gången i världshistorien kallade honom för "Gnäll-Ante" lite spontant här före match. Han har blivit loj och tror att han är någon sorts övermänniska.

Nej, dags att vakna på söndag!
Jag kan skriva under på Erlingmarks senaste inlägg. Han är lite bättre på att formulera sig än jag är. Jag skriver några halvt motsägelsefulla ströposter istället. Bra att det är någon som lyckas formulera det jag tycker kort och koncist.
Tidigare har problemet med Ante varit att alla andra tycker att han är en övermänniska som fixar allt. Därför dumpades alla bollar hos honom, så fick han bestämma vad som skulle göras. Idag var det, precis som du säger Joint, bara han själv som tyckte att han var en övermänniska och vägrade att lämna ifrån sig bollen.
Man tar sig för pannan, j-kla tur att jag missade skiten. Men på söndag kan allt vara glömt. Kanske läge för Ekan att komma in och ta revanch ? Kom ihåg 0-6 mot Vasalund som förbyttes mot 5-1 mot Degen. Kom igen nu Sirius!
Ekan! Ekan!! Ekan!!! Ja, jag vill se Ekan. Nu är vi två. Du och jag Fantomas. Hurrah!
8-0!

Det går inte att rycka på axlarna åt. Innan den här matchen så hade vi bättre målskillnad än våra konkurrenter runt de nedre strecken. Nu har både LB och Södra bättre målskillnad än vi. Hoppas verkligen att vi inte hamnar på kvalplats pga för många insläppta mål i den här matchen. Vi behöver helt enkelt ta en poäng mer i höst än vi behövde för några timmar sen.

Så vi börjar med tre poäng på söndag då :)

Ante har haft en tuff sässong och det vore märkligt om han kunde leverera topfotboll direkt. Han gjorde ingen bra match idag men det var han inte ensam om. Förväntningarna på Ante är och ska vara höga eftersom vi alla sett vad han kan prestera, men jag tycker inte att hans dåliga dag på jobbet enbart kan skyllas på loj inställning då han inte är i närheten av den fysiska status han kan uppnå. Nu hoppas jag att han kan få vara skadefri sista delen av säsongen och hitta tillbaka till sin normala standard.
Vad blir det för manifestation på söndag? Sitt- och tystnadsstrejk för att sedan bjuda på världens röj efter någon minut?
Joint//Ledsen att jag tog bort ditt inlägg i (med hela tråden) "TV-tråden" ovan, men jag kände att hela tråden var ett hån just nu.

Tidigare har problemet med Ante varit att alla andra tycker att han är en övermänniska som fixar allt. Därför dumpades alla bollar hos honom, så fick han bestämma vad som skulle göras. Idag var det, precis som du säger Joint, bara han själv som tyckte att han var en övermänniska och vägrade att lämna ifrån sig bollen.

Då måste ju de andra spelarna göra sig spelbara. Svårt att passa när 9 spelare bara står och glor. Hela laget, med väldigt få undantag, sög hejdlöst.

Vad blir det för manifestation på söndag? Sitt- och tystnadsstrejk för att sedan bjuda på världens röj efter någon minut?

Jag tycker vi skippar "När Sirius går in på plan" och håller käft tills ett tag efter avspark. Sen röjer vi loss som fan.

Då måste ju de andra spelarna göra sig spelbara. Svårt att passa när 9 spelare bara står och glor. Hela laget, med väldigt få undantag, sög hejdlöst.

det fanns iofs flera tillfällen då spelare tog löpningar för att kunna få bollen av ante. särskilt petter var värd att få bollen, men ante har tyvärr svårt att sätta medspelare "i spel". hade han haft den egenskapen hade han å andra sidan inte varit i närhetet av superettan, tror åtminstone jag.
tankar jag tror en del (de flesta) känner, som vi bör dela ett tag:

jag orkar inte!
till alla i laget: dra åt helvete!

ok, nu är det utagerat, nu jävlar laddar vi om!
tystnad när spelarna kommer in tycker jag låter som en bra markering

väl mött på söndag
Min första reaktion var: AVGÅ ALLA! och vad fan håller Gallo på med?!?!?!?

Men nu har jag kommit ner på jorden lite och en 8-0 förlust är ändå bara 3 tappade poäng. Vi har gjort tre bra matcher innan denna katastrof, så nu gäller det att ladda om och tänka på nästa match. BÅde vi och spelarna vet att Sirius är mycket bättre än detta!

Jag tycker att tystnad när spelarna kliver in på Studan är en bra manifestation, de måste förstå att de skämde ut sig själva och klubben genom att sluta kämpa efter 3-0 målet och vi måste visa att något sådant inte är acceptabelt.

Dock så får vi kompensera det genom att sjunga oss igenom alla de 90 minuterna mot Qviding. I tuffa tider så behöver spelarna känna att de har vårt stöd och när domaren blåser så är det en ny match och de ska vi bära de fram till seger.

Kom igen SIRIUS!
Skämmes ta mig faen!
Men va fan finns bara en sak att göra, Straffa qviding!
Har ett förslag till hur nästa träning ska vara upplagd för blåsvarts del: Dubbel-Rickard tränar utsparkar i en timme - mot levande vägg!!! (Jag behöver väl inte förklara att väggen består av de spelare som var på planen i går).

I dag är det påse över huvudet som gäller, smög in på jobbet för att komma undan de värsta hånskratten. Lyckades illa!!!
Jag undrar lite vad sponsorerna kände när de satt och såg eländet. Såna här matcher lär ju inte göra det lättare att ragga sponsorer direkt.
Vafan ska alla på jobbet snacka fotboll just idag för...
Jag skulle vilja påstå att det är mer än tre poäng som förlorades igår. Som nämnts kan det vara likvärdigt med fyra poäng eftersom vi nu har sämre målskillnad än vissa konkurrenter.

Dessutom som Tifo nämnde, hur reagerar sponsorer när de betalar för att synas i TV och det går på detta viss. För att inte tala om att säkerligen ett antal hundra uppsalabor lär tänka "nä, varför ska man se en siriusmatch, det är väl urusel fotboll som mest liknar korpen.".
Jag tycker det är skönt att vara nere på marken igen, jag kände att jag var lite väl positiv innan matchen, tack Häcken för att ni fixade till det :-)

Alla till Studan på söndag, jag tänker i alla fall skrika som FAAAAN från start så att alla spelare fattar att de ska ta i som fan på söndag.
Qviding ska piskas, hårt
Håller med OG, plus att man förstör förtroendet för den egna spelidén när man gör på det här viset. Jocke ber iaf om ursäkt till supportrar och sponsorer idag, och det gör han rätt i. Jag kan inte låta bli att undra vad Mille hade sagt efter en sån här match...
Haha, jag tror Mille skulle sagt något i stil med "Jag tycker inte att att vi skulle gjort någonting annorlunda. Det är lätt att säga att vi skulle agerat på annat sätt när man har facit i hand. Vi höll uppe spelet bra men fick några oturliga mål i baken. Det är bara att fortsätta att jobba på så kommer poängen i nästa match"
Jag ser det så här.

Det var sjukt pinsamt att se skiten igår. Alla spelare vet att det var sjukt pinsamt. Jocke och Brännan vet det. Vi har väl alla knallat iväg till jobb och skola idag och fått ta en del skit om man säger så, och det känns ju sådär.

Men, personligen har jag Sirius-tröja på mig idag. Jag tänker inte vika ner mig bara för att spelarna gjorde det igår. Det enda som jag egentligen tycker är intressant efter att ha avreagerat mig och blivit av med den värsta besvikelsen igår är hur hela föreningen ska kunna skaka av sig detta och gå vidare och ta tre poäng på söndag.

När det gäller just söndagsmatchen tycker jag man bör fråga sig vad som är bäst för laget, inte vad som känns bäst för en själv. Jag tror inte att spelarna behöver någon manifestation från vår sida för att fatta att de gjorde bort sig - och oss - igår. Jag tror att de behöver stöd från scratch.

En vettig signal att skicka vore kanske att höra av sig till Jocke eller Brännan och be dem hälsa laget att vi såg vad som hände, vi skämdes över det, men vi är Sirius och vi ger aldrig upp och vi kommer stötta dem till hundra procent på söndag och vi räknar med att vi kommer att få se 120 % från spelarna.
Nån jävel vann en miljon.

http://www.aftonbladet.se/spel/article3254839.ab
... även på öppna förskolan snackades det boll idag. Jag hade visserligen Siriuströjan på mig så det var väl så att säga "öppet mål".

Jag tycker som Erlingmark, stöd laget från första steget på plan till sista. Är det några som ska ha en manifestation så är det fan spelarna som borde skramla ihop till inträdet till oss som gick och såg detta spektakel.
oskar >> Menar du att du såg eländet på plats? Stackars jävel. Man kan nog få bestående men för mindre.
Jo jag stod i blåsten och duggregnet och såg detta. Jag stannade dessutom till slutsignalen sjukt nog. Den där masochistiska sidan som härstammar från div 2-tiden smög väl sig in antar jag.. För er som inte känner mig skall tilläggas att jag alltså (tack och lov) inte åkt från Uppsala, jag bor på hisingen.
Jo, nog var det synd om Oskar, efter slutsignalen messade han "Jag vill dö" (varpå jag svarade "Gå och ta Glenn Hysén på kuken så ordnar det sig nog")
Dessutom håller jag med Brukarn: Jag har aldrig hyst nåt större agg gentemot BK Häcken men efter gårdagen så hoppas jag innerligt och för alltid att denna vedervärdiga klubb går under. Helst i ett eld och svavelregn.
Tog du Hysén på kodden?
Har vi någonsin vunnit över BK Stjärten?
Nej. Vi har alltid fått mål i häcken mot dom.
Eller som Text-TV uttryckte det "Sirius stjärnsmäll - åtta i Häcken"

Piska Qviding!
Jag har fortfarande svårt att smälta förnedringen. Samtidigt har jag svårt att ta den till mig, då den är så enorm. Mina fattningsgåvor räcker inte helt enkelt. Detta är tur då seger på söndag gör mig glad och efter förnyat kontrakt kanske vi alla kan komma överens om att aldrig nämna matchen igen. Kommande generationer får aldrig veta mer än att det fanns en match som inte får nämnas.

Det som förvirrar mig mest är att första halvlek inte var speciellt usel. Lite synd att det blev ett självmål, men jag var full av förtröstan att det under nästa halvlek skulle ordna sig och att mitt tips om 1-1 skulle gå in. 2-0 kändes lite jobbigt och att Gallo blev utvisad sänkte humöret. 2-2 kändes avlägset. Men vad katten hände? Jag begriper inte hur ett lag som borde vara i närheten av BK Stjärts klass helt plötsligt kan på en halvlek släppa in sju mål. Obegripligt. När sedan RiRi inte gör bort sig en enda gång börjar det verkligen att snurra i huvudet. I efterhand (och detta just i efterhand) ligger nog en stor del av skulden på coachningen. Två på topp måste ha varit fel. Jag är inte heller nöjd med uttagningen av laget. Att vilja hitta en syndabock är naturligt, men i den här matchen inte möjligt. Alla har en del i det hela (inte RiRi). Alla.

Seger på söndag. Absolut. I ren ilska över förlusten kommer de vackra att fullkomligt köra över Qviding. 3-0, minst.
Jag såg inte Glenn efter matchen. Jag såg bara mina egna skor.
Jag saknar fortfarande ord. Har matchen verkligen spelats på riktigt? Eller var det bara en ond och hallucinatorisk dröm?

Stackars Dalton... Var bara han som ens försökte känns det som...
Oskar//Shoegazer?

Jag skulle nog kunna smälta skiten lite fortare om det inte vore för att man ständigt påminns om den överallt. Och då har jag inte ens gått in på unt.se. Passerade Jallow på stan och han stod och pratade med en snubbe om matchen. Om de åtminstone bara hade torskat med 5-0 så hade vi sluppit medias jättebevakning.

Alltså då är det bara att vänta sig att se hela Sirius backlinje komma glidande i nya bilar till matchen på söndag då... :-)

Haveri ! SiriusLAGET skämde ut sig inför de som såg matchen live eller på TV. Det gör ont.
Ursäkt från en spelare finns på Siriusbloggen. Av den som knappt har något att be om ursäkt för. Snarare tvärtom.
Joint: Helt otroligt....var är kaptenen??? RR växer enormt i mina ögon, han står upp även efter sådan match, pratar med media mm....kanon kille.
Absolut. Krita med Richard.
Ibland känns det som att Gurra är kapten för att han är en sjysst kille som spelat länge i laget. Det finns ofta andra som är större ledargestalter.

http://bigbaddablogg.blogspot.com
Matchen igår tog jävligt tungt, är fortfarande i chock. Hur är det egentligen möjligt ??

Brukarn skrev ...

Ännu mera konstigt, hur kan någon spela 8-0 till ett lag som inte vunnit på sju matcher och möter ett lag i medvind ??

Tänker på lagets agerande, en horribel utvisning som nästan kändes sökt, ett försvarsspel som inte går att förklara, självmål (vilket i och för sig kändes oavsiktligt), men ändå SJU mål på en halvlek....!!! Vi har pratat filmningar och fusk här på forumet tidigare. Fast skulle något riggat uppdagas med "mitt lag" inblandat så kommer jag aldrig sätta min fot på Studan igen, den saken är klar.

Jag tror det egentligen inte och hoppas innerligt att det var en vanlig förlust, bara lite stor.
Nu funkar ju "Bomben" inte riktigt som "Matchen". Jag är långt ifrån någon expert på spel men man borde kunna få in ett antal alternativ för 196 spänn. En nolla på Sirius är ju inte så märkvärdigt och sen några alternativ på Häcken varav ett är "over the top". Sånt som händer om man satsar och har bondröta. Tror knappast att det var riggat.

Ibland känns det som att Gurra är kapten för att han är en sjysst kille som spelat länge i laget. Det finns ofta andra som är större ledargestalter.

http://bigbaddablogg.blogspot.com

Ja han om någon skulle ju be om ursäkt för lagets vägnar, mot fans och sponsorer. Inte stackars RR som inte hade med det att göra, inte ett jävla mål kunde han ta, kanske något med extremt flyt, men inte fan ska han be om ursäkt.
St.ShitSausage skrev ...

Nu funkar ju "Bomben" inte riktigt som "Matchen".

Tack för det klargörandet, du har nog rätt. Nu kan jag somna lite lugnare. För innan ni svarar och undrar om jag rökt på vill jag bara påpeka att jag inte påstår något. Utan att jag det senaste dygnet varit med om något jag inte riktigt kan ta in, och att jag fortfarande är chockad.
St.ShitSausage skrev ...

Nu funkar ju "Bomben" inte riktigt som "Matchen".

Tack för det klargörandet, du har nog rätt. Nu kan jag somna lite lugnare. För innan ni svarar och undrar om jag rökt på vill jag bara påpeka att jag inte påstår något. Utan att jag det senaste dygnet varit med om något jag inte riktigt kan ta in, och att jag fortfarande är chockad.

Nu funkar ju "Bomben" inte riktigt som "Matchen". Jag är långt ifrån någon expert på spel men man borde kunna få in ett antal alternativ för 196 spänn. En nolla på Sirius är ju inte så märkvärdigt och sen några alternativ på Häcken varav ett är "over the top". Sånt som händer om man satsar och har bondröta. Tror knappast att det var riggat.

Tror det var en konspiration....varför var det annars ett program om Pelle Foushags ADHD-utredning direkt efter matchen, han har ju erkännt lägg matcher. Det ligger en hund begraven här.....ha ha ha!!!!
Måste bara citera det här som jag hittade på Robert Lauls blogg på aftonbladet. http://blogg.aftonbladet.se/6
"Senaste nytt från Tirana: en ivrig alban kom fram till oss när vi stod utanför matcharenan där Sverige precis tränat. Han viftade med ett spelkvitto och undrade hur det gått mellan Häcken och Sirius.
– Öhh…eight zero to Häcken, sa vi.
– Eight zero? sa mannen lite frågande men såg sedan nöjd ut.
Jag tittade på spelkvittot. Han hade spelat etta på Häcken-Sirius som alltså slutade 8-0, samt på några andra matcher, någon i brasilianska ligan och ett par landskamper.
– Inga konstigheter, sa Bank som kan det där med spel och då är det väl så."

Fan man skulle önskat att Sirius fick uppmärksamhet när det gick bra istället, hehe

Motivera tack! För att någon annan i laget bad om ursäkt? Vill du ha en ny kapten?
Jag tycker inte att någon behöver be om ursäkt. Jag är ganska säker på att alla inblandade är sjukt besvikna. Det räcker för mig.
OBS ironi:

Min förträngelseådra har redan fått detta till en smart konspiration för att ordna upp klubbens kassa ekonomi. Sirius är ju alltid bästa laget, så inte kan de förlora så stort. Däremot så behövde de väl ett alternativt sätt att få in pengarna som kommunen vägrade. Och när de då låg då låg under med 2-0 och kände att de inte kunde vända så tänkte de att det var lika bra att få ut något av matchen och kom att tänka på den Bomb som fanns inlagd för en blygsam summa. Vänta nu bara tills jul då Sirius får en mystisk jättedonation och kan be kommunen att flyga och fara, samt anställa stackars RR och Haris som heltidsproffs nästa år...

[quote1220665835=Bigbadda]

Motivera tack! För att någon annan i laget bad om ursäkt? Vill du ha en ny kapten?
[/quote1220689083]
Jag tycker att kaptenen är den som ska tala för laget, ja. Jag tycker också att Richard och Haris är större ledargestalter än Gurra. Gurra leder genom att vara ett gott exempel, men vi behöver någon som kan ryta till också. Med det sagt så betyder det inte att jag vill ha en ny kapten. Det är inte mitt jobb att utse lagkapten. Det ska laget och tränarna göra och om dom vill ha Gurra så är jag nöjd med det, men jag kan ju fortfarande ha åsikter.
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=796195,00.html[/link]
Jag saknar fortfarande lagkaptenen...
Jag har hört att en människa inte kan bedöma höjder högre än 10 m på grund av att djupseendet slås ut på den höjden. På samma sätt vill jag likna Häcken-matchen. Jag tappade fokus bara ett mål efter att Sirius gjorde det. Allt sedan dess har jag befunnit mig i ett djupt och koncentrationskrävande förnekelsestadie och hade inga större planer på att ta mig ur det förräns en god vän och tillika siriussupporter ringde för att prata ut tidigare idag. Jag avfärdade visserligen samtalet men började ändå tänka på återupplivning.

Så nu har jag läst igenom de cirka femton sidor ångest och självömkan från matchen och konstaterat att det faktisk har hjälpt till lite. En reflektioner efter läsningen är självklart ett stort grattis till den nyblivne miljonären! Kul, verkligen! Sedan vill jag även belysa befängdheten i att lasta enskilda spelare för de åtta målen, otroligt infantilt att tro att siffrorna hade hållits nere om tex St Cyr hade lirat ist för Gallo bara för att han visade ut sig själv. Klantigt? Självklart! Matchavgörande? Möjligtvis. Men inte fan förtjänar han att få alla mål i matchen skottade över sig.

På Söndag så ska vi skrika som vi aldrig skrikigt förut, vi ska inviga en ny supporterpub och vi ska få se vårat älsklingslag spela fotboll på Studan. Det är fortfarande en ynnest att få hålla på Sirius. Häcken hade kunnat vinna med dubbelt så många mål utan att rubba min stolthet för Sirius. De kommer alltid att vara mindre än oss.

Grande é Pesante!
Bra snack där, Foley!

Jag spelade in. Någon som vill ha...?

Hej Sakul. Om du har kvar matchen får du gärna skicka ett mail till: jens@getingarna.net. Du förstår antagligen varför jag är intresserad.