← Sirius Fotboll
ESK - Sirius
Bigbadda
· 2008-09-09 08:59
· 11902 visningar
Så, dags för derby igen. Sirius har inte vunnit på ett litet tag nu (typ 15 år) på Enahandavallen, men läget kunde ju inte vara bättre att bryta den trenden.
Önske-11 just nu:
RR
Tengan - Haris - Gurra - Nordh
Fredrik - Love
Petter - Ante - Mani
P
Bänken: Garre, Danne, Sunshine, Gallo, Hochen
Jag vill se Love och Ante på planen samtidigt nån gång. Gallo har ett bra passningsspel när han får tid på sig, men det går för långsamt tycker jag.
ut med love in med hochen dax att han får chans från start
Jag håller med jonas. Hochen har sett grymt spelsugen ut när han kommit in i år och höjt kvaliteten på blåsvarts anfall med sin teknik.
Gärna, om jag visste att han höll för en hel match. Frågan är vem man ska peta? P, som är i målform? Ante, som såg bra ut mot Qviding? Om Ante är skadad så kan Hochen gå in från start.
#4 ·
Lemon
· 2008-09-09 11:26
Mot ESK ser jag gärna en uppställning som har en dragning åt det offensiva. Lika bra att gå knock. Dock bara en på topp. Kan Ante spela ser jag gärna följande uppställning.
[center]RR
Luggen-Haris-Nordh-Gurra
Gallo
Petter - Fredrik
Ante - Hoch
P[/center]
Bänken: Garre, Sunshine, Tengan, Mani och Love
#5 ·
Joint
· 2008-09-09 12:46
Hochen närmar sig mer och mer startelva-status.
Förresten, 16 år sen är det. Men kan GAIS, så kan vi. Det vore så ohyggligt skönt med vinst på Enahandavallen, men inget jag vågar tro på. Riktigt taggad är man i alla fall. Krossa kexen!
Lemon: Tappar man inte kanterna lite med den där uppställningen? Nu har vi iofs varit bra defensivt på inlägg de senaste matcherna (den onämnbara onämnd), men jag skulle ju inte satsa pengar på det direkt.
#7 ·
Lemon
· 2008-09-09 14:40
Det syns lite för dåligt i min uppställning, det måste jag medge. Tanken är Gallo som defensiv mittfältare, Petter och Fredrik som yttermittfältare och Ante och Hoch som offensiva centermittfältare. En vanlig diamant således, fast med två spelare längst upp i diamanten. Gallo passar upp till Ante eller Hoch. Petter och Fredrik springer som illrar på kanterna och får bollar av Ante eller Hoch och en av de senare löper med upp. Utan att försvaga försvaret alltför mycket, tror jag att omställningarna kan bli utmärkta.
#8 ·
Joint
· 2008-09-09 15:17
Varför bänka Mani? Det behövs ett Siriushjärta och en Mani i ett derby. Tycker dessutom han var riktigt, riktigt bra senast.
#9 ·
Lemon
· 2008-09-09 15:44
Senaste matchen är den enda gången, av de matcher jag sett, där jag inte ville ha honom utbytt tidigt i matchen. Han har en förmåga att sällan vara där han borde vara, sällan passningsbar och väl med boll inget större mirakel. Springer gör han förvisso.
Ge oss en EKan i form omgående!
Första inlägget inför derbyt på min blogg uppe nu...
>>Bigbadda
Första inlägget? Du storsatsar inför matchen märker jag. Bra skrivet, som vanligt, men jag tror ESK:s chanser att stanna kvar i SE är betydligt större än 15%. Nån gång måste det ju lossna för dem, varför inte redan på mån i en match de inte kan förlora? Tippar 5-1 till ESK men hoppas att alla ger järnet och kämpar för att hålla siffrorna nere.
#12 ·
gaffa
· 2008-09-10 19:11
demba redo till derbyt. kanske ante också. http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1363
#13 ·
Joint
· 2008-09-11 00:13
Siriusbloggen laddar också hårt inför derbyt...
För övrigt noterar jag att det inte finns nån tråd om ESK-Sirius på GS:s forum. Men de startar väl en efter matchen om de vinner...
GS forum är inte direkt jätteaktivt.
#16 ·
Joint
· 2008-09-11 11:29
Haha. Knappast.
Fast nu har de en sån tråd! Jag startade den... Skrev lite fakta/tankar kring matchen på ett sakligt och trevligt sätt och har fått snälla svar av diverse GS-profiler. Samtliga kastar skit på den gode ESK Fanz.
http://esksupport.se/forum/viewtopic.php?t=591
#18 ·
Joint
· 2008-09-11 20:01
Siriusbloggen fortsätter att ladda inför derbyt.
Gallo har varit sjuk. (Nån frågade någonstans)
#20 ·
Joint
· 2008-09-12 16:06
Tack... Då känns han tveksam. Bloggen fortsätter att ladda.
Min blogg också. Fast lite lättare och mer laid back. Siriusbloggen är lite mer köttig.
#22 ·
Joint
· 2008-09-12 16:19
Layouten skulle kunna vara bättre, men jag kan inte ändra detta. Upp till Alias. :)
#23 ·
Alias
· 2008-09-12 17:07
Joint. Helt klart att man kan ändra den.
Se till att svara i telefonen eller ring upp när du får missat samtal så tar vi det priv. Först tycker jag att du använder ett och samma typsnitt och samma färg på bildtexterna. Youtubeklippen låter man vara i en passande storlek. Inte en jättestor och en liten med tjock ram. Just nu ser det ut som en brokig spya. Sen kan vi kolla på layouten. Men först så städar vi runt om oss. Tycker jag.
Förlåt kära tråd för att vi mitt i derbyfrossan pratar blogg.
Esk - Sirius 1 - 9 (100 kr)
Alltid massa prat om sifferkombinationer
Är inte problemet vissa spelares zombieimitationer?
Inför derbyt hoppas jag få se
en Gallo som inte blir sne
som fördelar boll i hyfsat fri roll
och en städgummefredrik breve
Och helst en hel Ante som mera sig bryr
om medspelarlöpningar än sin frisyr
som vinner sin kamp utan att få kramp
och en Richard som backlinjen styr
Jag vill se P springa rätt, Mani spela lätt
En Petter som sätter inläggen rätt
Jag vill se en idiotlöpningsfri Nordh, jag vill se Haris begå mord.
Jag vill slippa se Gurra försöka att snurra
och servera sin gröning ett uppdukat bord
Men det enda som jag egentligen begär
Är att alla i blå-svart gör sig besvär
att visa den glöden att kämpa till döden
för fan vet om jag pallar en ny derbymisär
#25 ·
Tobbe
· 2008-09-13 10:54
Skaldtraditionen i VSS fortsätter. Bravo! När kommer diktsamlingen?
#26 ·
Joint
· 2008-09-13 11:00
Hehe, fin liten dikt av Gnällröven. Välkommen till forumet, förresten.
Styrde upp det lite på bloggen och besökte dagens träning också. Gallo fortfarande sjuk... RiRi, ej på plats. För övrigt var det invigning av Lötens nya konstgräs med jippomatch mellan Bälinge, Sirius och Siriusbarnen med "SiriusDanne" (?) i spetsen. Men ja, mer om det senare på bloggen.
Krossa Dynghåla!
Way to go!
Vackert!
Truppen uppe på officiella. Varken Ante, Demba eller Love är med. Däremot är Gallo tillbaka och Antou också med.
#30 ·
Joint
· 2008-09-14 15:29
Väldigt, väldigt märkligt. Att Antou var tillbaka var dock helt rätt. Han har sett het ut i veckan. Men fasiken då. Ingen Love eller Ante på mitten... Surt... En säkerhetsåtgärd. Gallo - självskriven? Javisst! :)
Ante hade jag inte direkt räknat med, men synd på Love. Det lär ju inte vara för att han inte platsar som han saknas, är det ljumskarna som krånglar igen?
Höftproblem står det på officiella.
#33 ·
gaffa
· 2008-09-15 09:32
målen från vårens derby ligger uppe för avspisning. http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=a&team=1&news=1367
Nu har Sirius två spöken att besegra på raken för att ta ett till steg mot nytt kontrakt. Enavallen-spöket känner väl de flesta till, sedan har vi Brommapojkarna-spöket att tampas med. Tror inte vi vunnit mot dem sedan...96 kanske?
Nåja, en match i taget. Har väl inga jättebra vibbar inför kvällen, ESK får tillbaka många spelare, och är dessutom än mer piskade att vinna iom Södras trepoängare igår. Men spöken är till för att fördrivas, och det ska bli sjukt kul att se en full bortaläktare ikväll. Är RR - Gurra, Haris, Nordh, Luggen - Fredrik, Sunshine - Petter, Gallo, Mani - P vår givna startelva?
Off topic men, någon som vet om Bullit är öppet runt 15-16 tiden idag? Skulle smaka med en pilsner innan bussen.
#36 ·
Foley
· 2008-09-15 10:18
Tror på torsk idag, 1-0. Självmål av gurra kanske. Men det blir ett bra derby med mycket gruff och utan finesser.
RR
Gurra - Haris - Nordh - Fernberg
Gallo - Fredrik
Petter - Hoch - Mani
P
#37 ·
Joint
· 2008-09-15 10:29
Min startelva finns ju ute på bloggen men det är densamma som Foleys, bortsett att jag vill se Luggen på Fernis plats. Tyckte han var en friskt fläkt senast. Men det är klart, en Fernberg med mördar instinkt skulle skrämma skräck på bönderna. ;)
NU KÖR VI!!!
Effekten var & när ses vi?
16.00 på Bullit om det är öppet, annars kanske Palermo?
#40 ·
olle
· 2008-09-15 12:59
Det går en bil vid halv sex från Globen/Gullmarsplan med två platser över om någon vill åka från stocken och tillbaka idag.
#41 ·
olle
· 2008-09-15 13:19
Två platser har blivit en.
Om någon annan vill ta en öl innan ses några få på Buddy's Irish Pub på Dragarbrunnsgatan 53 nu vid 16. Orkade inte kolla upp om Bullitt var öppet och Palermo kändes för långt från uppsamlingsplatsen.
#43 ·
Sakul
· 2008-09-15 15:25
Jag kommer hem från min träning i halvlek ungefär och då förväntar jag mig att Joints elva är på planen och att Sirius inte ligger under.
#44 ·
Lemon
· 2008-09-15 18:50
Arslesbyxor.
#45 ·
Tifo
· 2008-09-15 18:52
Kiss och bajs. Det är då fan att det aldrig ska gå och vinna på den där jävla skitarenan.
Totalt onödig förlust. Men vi får skylla oss själva med detta ineffektiva småduttande. Vi hade behövt Ante på plan. Nordh lär väl drömma mardrömmar i natt.
Nu är jag förbannad!
Det jag såg i dag var det värdelösaste skitspel jag någonsin sett (såg aldrig häcken-matchen så den kan jag inte uttala mig om). Inte en passning gick rätt och gallo borde det ju va skottpengar på. Nej det här är första gången jag fan inte ville stanna efter matchen och sjunga för det förtjänades inte. Nej nu ska jag sluta skriva och gå och lägga mej innan jag säger nåt jag kommer ångra. God natt.
En stilla undran: Borde inte Nordh när han hamnade i trångmål tänkt ungefär: "Vänta nu, vad hände senast jag var i exakt den här situationen just precis här på Enavallen", och helt enkelt tjongat iväg bollen åt helsefyr?
Nä nu har jag fått nog av det här. Jag lovar att aldrig sätta min fot i Enköping innan Enavallenspöket är besegrat.
#49 ·
70
· 2008-09-15 20:25
Nä nu har jag fått nog av det här. Jag lovar att aldrig sätta min fot i Enköping innan Enavallenspöket är besegrat.
Förhoppningsvis lär det dröja innan nästa tillfälle kommer. Aldrig mer Enavallen!
#50 ·
Peppe
· 2008-09-15 21:21
Usch. Det enda som är intressant är bilder på klacken just nu. Tråkiga Enköping...
Småbitter matchrapport uppe om någon orkar läsa om skiten.
http://www.siriusfotboll.com
#52 ·
adde
· 2008-09-15 22:35
Min tanke om Enavallen innan matchen:
I'm gonna knock it down
Any way that I can
I'm gonna scream, I'm gonna yell
I don't want to have to use my hands
Min tanke om Enavallen efter matchen (efter ett par öl på Palermo):
It's like screaming at a wall
Someday it's gonna fall
(Om det är
#53 ·
adde
· 2008-09-15 22:39
Min tanke om Enavallen innan matchen:
I'm gonna knock it down
Any way that I can
I'm gonna scream, I'm gonna yell
I don't want to have to use my hands
Min tanke om Enavallen efter matchen (efter ett par öl på Palermo):
It's like screaming at a wall
Someday it's gonna fall
Taget från Minor Threat - Screaming at a wall.
Ett låttips för er som inte kunnat somna än som måste få utlopp för eran ilska.
#54 ·
adde
· 2008-09-15 22:41
De dubbla inläggen beror på ölen på Palermo.
Så jävla trött, ledsen och uppgiven nu. Hade verkligen hoppats att få skriva några glada rader här i kväll.
Gjorde ett försök att dränka mina sorger på Palermo men det fick inte vägen.
Spelet var uselt, det är inget att snacka om. Hela laget gör en dålig insats, ser nervösa och oroliga ut.
Gallo borde, enligt min åsikt, aldrig mer få beträda en fotbollsplan i den blåsvarta tröjan. Han har knappt gjort en bra match på hela säsongen och är helt enkelt överskattad, han har ju ingen karaktär den mannen!. Dock fanns det väl inga bättre alternativ i dag med Ante och Love skadade. Kanske Hochen i en "Ante-roll" dock som släpande.
Det ända jag tar med mig från matchen i dag är uppslutningen på Enavallen och de få Siriusspelare som hade hjärtat att tacka supportrarna,
Fan jag vill att BP-matchen ska var imorn så jag slipper bära med dig den här förlusten i en vecka.
#56 ·
johann
· 2008-09-15 22:58
det var en god öl. . . dock nästan det enda goda ikväll. MEN tar faktiskt med mig två bra saker från matchen:
1. jag är nu medlem i världens vackraste klack
2. haris hand på klubbmärket när han avtackade oss efter matchen.
nu glömmer vi det här va?
#57 ·
Joint
· 2008-09-15 23:14
Jag ställde mig några frågor angående Gallo under matchens gång:
1) Har bäst före-datumet gått ut?
2) Beror det på att han inte har tränat ett skit i veckan?
3) Varför får han fortsätta att spela trots uppenbara problem?
4) Har han attitydsproblem?
Sen alltså, Nordh. Jag tycker att han varit dålig i tre raka matcher nu. Samtidigt har Gurra sett lite vilsen ut på kanten. Vafan, mannen ska inte utmana med boll framåt men likförbannat gör han det och sen blir han ju fullständigt fastvuxen i gräset. Nej, han är inte snabb...
Fredrik gör inte heller många rätt, förutom de gångerna som han faktiskt bröt bollar. Annars blev han ju uppsnurrad ett par gånger och passningar som levererades framåt var alltid felpass. Att radera ut Jamal Mohamed, planens gigant, lyckades man inte med.
Positiva utropstecken var Mani och Sunshine. Två krigare. I övrigt rätt mediokert.
Förstod mig inte riktigt på bytena. Mani-Hoch: Hochen skulle i mitt tycke byts in tidigare, och då mot Gallo. Mani var för bra för att bytas ut. Tror att han skulle orka kriga vidare.
Sunshine-Antouman: Sunshine var typ den som krigade mest och den lilla tid som Antouman var orättvis.
Fernis-Luggen: Okej om bytet redan var aviserat, men Luggen ska ju förfasiken vara på mittfältet om man ligger under med 1-0 och med ynka minuter kvar att spela. Fanns inget att förlora...
Jäkligt sur förlust och kväll. Vi hade våra ljudtoppar i klacken och de var riktigt bra. Det var väl också kvällens glädjeämne, typ. Jag vill se bilder från klacken. Sen vill jag att alla återansluter mot BePe hemma (fri entré!!!), inklusive samtliga hangarounds. Dessa hangarounds får gärna ta och plugga ramsor dock.
För övrigt var Blomqvists strut av hög Hoch-klass.
#58 ·
Joint
· 2008-09-15 23:30
Läste referatet. Gillade denna spalt: "En fin läktarshow bjöds vi i alla fall på innan matchen blåstes igång. På Enavallens ståplatsläktare vecklades det ut en stor blåsvart overheadflagga på den vänstra sektionen, och en lika stor grönsvart flagga på den högra. Skillnaden var dock att det under den grönsvarta flaggan återfanns betydligt mera luft än fotbollssupportrar."
Förresten, inträdet mot BePe är hela EN (1) krona! :-)
Den där #5 i ESK var ju Robert Stoltz, ex-gårdaren. Han var rolig när han vinkade åt klacken och hade sig.
#59 ·
Joint
· 2008-09-15 23:48
...följande hävdar uFot:
Fick höra av flera att vi hördes minst lika bra som Västra... Ska bli interessant och se om UNT snappar upp det.. Dom var ju snabba med att säga att Västra vann på studan... Men inget om vem som vann i Cup derbyt... Vad skrivs nu?
*Host, host*
Jag ids inte skriva något hos Gröna Stå men dom borde få veta att dom kollektivt skall benämnas as!
Det går att bortse ifrån att dom efter matchen skriker saker åt oss som passerar bakom deras läktare men när dom försöker kasta saker på förbipasserande så är det illa.
Visst, dom små acneodlarna kommer inte så långt när dom kastar halvtomma pet-flaskor men det är irrelevant.
Må hyran på deras campingplats höjas så att dom efter vräkningen kanske inser att dom inte bör kasta bort större delen av familjeekonomin!
#61 ·
gaffa
· 2008-09-16 07:29
det måste vara något som finns i vattnet i enköping. efter matchen "belönade" esk-styrelsen samt hangarounds oss från siriuswebben med gigantiska hånflin. ovärdigt en förening i superettan, må de inte vara kvar där efter säsongen.
#62 ·
gaffa
· 2008-09-16 07:55
och dessutom var belysningen för dålig, så bilderna blev inte bra (krävs värstingbazookor i så fall).
Så sant!
Dom förtjänar en alldeles egen serie där dom för evigt kan spela SK-mästerskap.
Farbror är arg som en Garligur!
Lite lustigt att det finns folk från Gröna stå som ansåg sig ha "vunnit läktarmatchen". Bryr mig egentligen inte ett skit om så kallade läktarmatcher men kommentarer i Bagdad-Bob-klass är alltid smått roande.
Någon mer än jag som såg Robert Stoltz # 5 peka på sin ryggtavla och vinka till oss... Vilken gris :S
Många som undrar vad Gallo gör på planen. Vad gör Fernberg på planen!?!? Och som vänsterback...? Luggen är given där! Och vore det inte för Richard "Dalton" Richardsson i målet, ja....
Ja, jag såg när #5 försökte uppmärksamma oss genom att peka på sitt nummer efter matchen. Som om det på något sätt hade varit hans förtjänst att de vann. Hohojaja. Nästa gång han är på plan får vi se till att byta läktare i paus. Alltid roligt med spelare som reagerar på kommentarerna från läktaren.
#67 ·
OG
· 2008-09-16 08:07
När det gäller klackmatchen så är det väl bara att krasst konstatera att Gröna Stå kom på en hedrande trejdeplats på Enavallen. Efter Västra (så klart,) men även efter vårt EKO från den halvtomma sittplatsläktaren. I alla fall i första så hörde jag helt klart vårt eko bättre än jag någonsin hörde dem.
#68 ·
OG
· 2008-09-16 08:10
Och när det gäller deras femma så tycker iofs jag att han tog det på rätt sätt och att vinka till oss under och efter matchen är inget han skall dissas för. Kändes som om han tog det hela för var det var och med glimten i ögat.
Visst är det bra att han tog det på rätt sätt. På samma sätt som han tog våra "hyllningar" under matchen. Sker allt med lite glimt i ögat kan sådant vara skoj. Men när det blir person angrepp är det inte lika roligt (inget Västra sysslar med... )
Denna vidriga förlust dedikerar jag till de hädiska västringar som uttryckt en önskan om att ESK ska hänga kvar i Superettan. Ni drar olycka över oss alla!
Nej, nej, jag dissar inte femman. Fast han gjorde några justa tavlor och det måste man väl få le åt? Jag tyckte också att han tog det på rätt sätt. Vilket var, typ, det roligaste som hänt på Enavallen. Någonsin.
#72 ·
OG
· 2008-09-16 08:27
Att vi lite lätt psykade honom när han hade en sämre period tyckte jag bara var roligt, när det sker så milt. (Förresten roligt att han också hette Robban, precis som vår favorithögerback i Valsta som vi brukade ha skoj tillsammans med.) Sen kan man ju dessutom undra om det var något med den kanten eftersom Fernis lyckades sjabbla ut en hel del bollar han med...
#73 ·
Tobbe
· 2008-09-16 08:35
Jag ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag önskat att ESK skulle hänga kvar i SE. Jag tar genast tillbaka allt och ber istället till Gud (om det finns någon) att han genast skickar ner de i div 1. Samt placerar de kastade flaskorna hårt i stjärten på de skyldiga.
Linjedomaren på vår sida (Mauro Scocco? Anders Limpar? Jag garvade högt åt förslagen på look-a-likes) var skit och hade dessutom mage att vifta bort spelare när de uttryckte sitt missnöje, första gången jag har sett det. Är det inte huvuddomarens uppgift att stävja snack? Linjedomaren ska väl bara funka som skvallerbytta?
Aldrig mer Enavallen.
Farbror// Är det där flaskkastandet nåt som vi borde rapportera till Trolle och ev ge ESK lite smisk på fingrarna?
Jag vet inte jag. Har svårt att förmå mig att bli särskilt upprörd. Jag tycker till och med att det är lite smågulligt när esk-fansen försöker håna oss och kasta saker på oss. Ännu sötare var ESK-styrelsen på huvudläktaren som vände sig om och hånflinade åt de med blå-svart halsduk. Det är liksom en skolgårdsmentalitet som det är svårt att inte skratta åt, särskilt när det är folk i övre medelåldern som står för den. Och särskilt eftersom det ju inte riktigt var så att ESK spelade ut Sirius. Det var två riktigt kackiga lag i bottenstriden, och om någon såg något som helst tecken på att något av lagen var på väg att lämna sin respektive tabellposition för en marsch uppåt så undrar jag lite vad det var. I det läget kan det ju vara lämpligt att påminna om vilket lag som måste vinna tre matcher mer än det andra under de sista sex omgångarna för att byta plats i tabellen.
Men vafan, de signaler som skickades var ju att ESK är nöjda med att åka ur bara de får spöa Sirius hemma. Och är det så att jag där tolkar deras styrelse rätt skulle jag bara vilja gratulera dem till segern igår. Så storsint kan jag absolut tänka mig att vara. I övrigt skiter jag helt och fullt i vad ESK har för sig kommande sex matcher. Det enda viktiga är att Sirius har fyra lag bakom sig den 25 oktober.
Gillade inte att man kallade honom för Limpar look a like. Det är nämligen min stora idol ;)
Farbror// Är det där flaskkastandet nåt som vi borde rapportera till Trolle och ev ge ESK lite smisk på fingrarna?
Det tycker jag! Jag var i själva verket på väg att ringa Herr Ordförande för att få Trolles nummer.
Dessutom dristar jag mig till att påpeka en oklarhet i Herr Orförandes tidigare (och fullt berättigade!) förslag på hur flaskorna skall hanteras:
Är det verkligen så att syndarna skulle se det som ett straff & inte som en belöning?
#77 ·
Markus
· 2008-09-16 09:05
Ingen som har bilder från matchen? Såg några på unt.se, men det vore kul att se klackbilder också. Hur många Siriussupportrar var totalt i Enköping? Fylldes bussarna?
#78 ·
Foley
· 2008-09-16 09:48
Va det bara Haris, petter och RR som tackade efter matchen? Det var de enda jag såg iaf..
Nä, det var en 6-7 stycken.
#80 ·
Joint
· 2008-09-16 10:03
Tur att jag inte märkte några flaskor för då hade jag blivit ännu argare.
Jag vill också se klackbilder men det knappt inte finnas några.
Här har du en bild på uppslutningen (5 min innan avspark):
http://i35.tinypic.com/2mfyznr.jpg
#81 ·
Joint
· 2008-09-16 10:32
Bilder finns på Klingans hemsida, http://www.klingan.nu/gallery2/gallery2/main.php?g2_itemId=3750 :D
#82 ·
Tobbe
· 2008-09-16 10:48
Farbror//Nu har du Trolles nr i din telefon.
Ja, du kanske har rätt om flaskorna. Jag får fundera ut ett bättre straff.
Nordelind_9//Dito. Är en stor beundrare av Limpar, (Sveriges mest underskattade spelare genom tiderna f ö) men inte av hans frisyrer sent 80-tal.
Jag var bänkad på pressläktaren igår (eftersom jag absolut inte har råd att dra på mig en förkylning nu, och om jag skulle stå i klacken kan jag inte låta bli att skrika), och jag kan intyga att det var en förbannad plåga där bland alla dumdryga ESK-representanter. Skicka dem till Magdalena Ribbing för en kurs i hyfs och etikett. Däremot bytte jag några ord med LB07's tränare, som var otroligt trevlig herre (vilket inte förhindrar att jag hoppas att de förlorar typ resten av sina matcher).
#84 ·
gaffa
· 2008-09-16 11:54
några bilder på västra finns [link=http://api.photoshop.com/home_bd7438c37a2c41e6ad9b3f158d808757/adobe-px-assets/4c35a500b1234895a3af6ff26944c26e]här[/link], [link=http://api.photoshop.com/home_bd7438c37a2c41e6ad9b3f158d808757/adobe-px-assets/8e975a0889e6461cb5d7822f27ec1d5a]här [/link]och [link=http://api.photoshop.com/home_bd7438c37a2c41e6ad9b3f158d808757/adobe-px-assets/96a43101a6d845f3ba582d9a30184008]här[/link].
#85 ·
gaffa
· 2008-09-16 13:44
har plågat mig själv med att se igenom stora delar av matchen. och sirius är faktiskt det bättre av två dåliga lag. vi skapar åtminstone lägen. gallo har ju öppet mål på patriks passning, johan p är fri men stannar upp på patriks genomskärare, johan p kan släppa tillbaks på patrik (som har i princip öppet mål) på petters inlägg men drar den över. dessutom har vi manis skott efter frispark och nordhs dito efter hörna, som båda är målchanser. esk skapar förvånansvärt lite; de kommer iofs fram till nästan-lägen flera gånger, men riktigt nära blir det sällan. andreas erikssons lite märkliga styrning i första, samme mans låga inlägg som rinner förbi alla i andra. nej, mycket är det inte. dessutom dopade sekretariatet matchstatistiken betänkligt; inte nog med att dom struntat i att räkna tre-fyra blåsvarta skott, de har dessutom dragit ut de noterade en bra bit (johan p:s i andra utanför straffområdet? nähädu, precis utanför målområdslinjen). oh well, nu går vi vidare.
#86 ·
Sakul
· 2008-09-16 17:08
Verkar som att det var tur att jag inte var där. Hade blivit så förbannad så jag vet fan inte vad. ESK är inte ens värda att få spela i det vanliga seriesystemet. Dom kan få spela i korpen i typ ett par tusen år.
#87 ·
70
· 2008-09-16 21:02
Denna vidriga förlust dedikerar jag till de hädiska västringar som uttryckt en önskan om att ESK ska hänga kvar i Superettan. Ni drar olycka över oss alla!
Ja hur kunde jag ens tänka tanken att det skulle vara lite kul att ha kvar esk i samma serie? Bort med skräpet och så låter vi det vara så sen. Jag vill aldrig mer se ett derby.
Vissa gillar S och M
Själv går jag på Enavallen
Kvider, lider, längtar hem
Fryser nästan av mig ballen
Men som den blå-svarta martyr jag är
Ser jag fram mot årlig späkning
För också hardcore ESK-misär
Har sin bot och själslig läkning
För även om jag åker hem o-glad
från alla hånflinande hjon
Så bor jag i den bästa stad
Till skillnad från Enköpingsbon
Och snart igen på Studan jag
ser Sirius vinna, jävligt najs!
Men ESK-arn snart sitt lag
får se förlora i en doft av bajs
#89 ·
John
· 2008-09-17 08:57
vackert
Jag tog också ett par bilder på Enavallen, dock lite mindre bra kvalite än de bilder som har blivit länkade till denna tråd.
Bilderna finns på min allmänna blogg.
http://stephannium-mm.blogspot.com/2008/09/frn-derbyt.html
S L
#91 ·
70
· 2008-09-20 14:40
De var väldigt små...