Här kan ni diskutera tifo.
ESK-Sirius - tifotråd
Snygg som fan! Tyvärr har jag ingen tid som sagt... :(
Riktigt snygg!
Nice!
bra, men jag vill iallafall ha med mot lönearbete.
För medborgarlön - mot lönearbete.
Jag skulle möjligen kunna göra en insats på söndagen, om inte helgen tar för hårt. Gillar motivet starkt!
Instämmer med Carling, och inte för tidigt på söndag.
Politik i Västra? Verkar som en dålig idé. Heja på Sirius = bra idé!
Skämt?
Instämmer tillfullo med Erlingmark. Politiska budskap går fet bort. Politiska melodier är på gränsen.
Tycker också att vi samlas och gör något på söndagen. Vad bra att det finns intresse.
Tycker också att vi samlas och gör något på söndagen. Vad bra att det finns intresse.
Skämt i Västra? Nu driver du väl ändå med mig!
Jupp, politik & religion har andra forum.
Skämt också tydligen...
Var det så roligt?
Måste ett skämt vara roligt? :D
Nu känner jag att jag egentligen inte har ngt att säga till om gällande tifo etersom jag aldrig är med och fixar och kommer heller inte att vara det den här gången. Men jag skulle ändå vilja blanda mej in i leken och föreslå det som du villa ha förut, Joint. OH på ena sidan och rullar och konfett på andra sidan. Man måste ju utnyttja när man har läktare utan stolpar ju! Jag är tom beredd att klippa egen konfetti den här gången bara för att jag är så sjukt laddad.
Vi har creperullar kvar som jag har hemma. Om någon kan hämta dom med bil på måndag eller innan, alternativt att vi gör ett snabbt stopp med bussen, så kan vi få med dom. Jag har ingen bil och tänker inte bära lådorna till Studan.
Jag hade tänkt mig en banderoll i något av den här stilen. Kanske...
Jag hade gärna sett att det bara stod "i motgång", men det är ju bara jag.
[quote1221149205=Joint]
Jag hade tänkt mig en banderoll i något av den här stilen. Kanske...
Jag hade gärna sett att det bara stod "i motgång", men det är ju bara jag.
[/quote1221149449]
+1
Jag struntar nog i Västra-banderollen när jag tänker efter och fixar något i derbystil istället. Västra-banderollen kan ju faktiskt några andra Västringar göra. Då får man med de budskap man vill ha med.
En bild på en pingvin som äter pepparrötter?
dissteffe: Lysande idé! Är det någon som fattat vad pingvinerna syftar på förresten?
Herr Ordförande i Gröna Få försökte förklara:
"Pingviner -Joint det är såna där konstiga människor i svarta kostymer å en ful mössa, tror ni har invasion av dom sista april :)... "
"Pingviner -Joint det är såna där konstiga människor i svarta kostymer å en ful mössa, tror ni har invasion av dom sista april :)... "
Aha. Jag gillar faktiskt smeknamnet litegrann annars.
Jag med, skrev så här på deras sida:
"Pingviner" är ju ett guldskällsord! Dels tänker man på nån överlägsen fjant med frack, halvpackad på punsch och sen ser ju riktiga pingviner rätt fåniga ut när de vaggar omkring på isen.
"Pingviner" är ju ett guldskällsord! Dels tänker man på nån överlägsen fjant med frack, halvpackad på punsch och sen ser ju riktiga pingviner rätt fåniga ut när de vaggar omkring på isen.
Ja! Kan vi inte göra en pingvin med studentmössa som äter en pepparrot? Har länge tänkt på det här med saker som äter pepparrötter, men aldrig kommit på något bra som skulle manifestera Sirius/Uppsala (mer än ett klubbmärke med fötter, ögon och mun, fast det är ju inte så bra). Har till-och-med en skiss någonstans.
Tror banne mig jag ska leta upp min gamla studentmössa och ha på mig den på måndag. Första gången man har nån nytta av den.
Tror banne mig jag ska leta upp min gamla studentmössa och ha på mig den på måndag. Första gången man har nån nytta av den.
Kungs!
Haha ja det kanske kunde vara en idé? Jag får nog leta ordentligt för det är ju inget man använder dagligen direkt.
Det skule vara kul om så många som möjligt i Siriusklacken hade på sig studentmössor för att reta ESK:arna...
Själv kommer jag, som vanligt numera, att vara en Internetsupporter (utan studentmössa på huvudet).
Leve Sirius!
Själv kommer jag, som vanligt numera, att vara en Internetsupporter (utan studentmössa på huvudet).
Leve Sirius!
Det skule vara kul om så många som möjligt i Siriusklacken hade på sig studentmössor för att reta ESK:arna...
Leve Sirius!
Äh, på med mössan framför burken. Det kan vara den positiva jinx som behövs.
Vi skulle verkligen befästa uttrycket att Västra Sidan är Sveriges enda akademiska klack.
:-)
:-)
Om alla andra lovar att ta med sin studentmössa så gör jag det också.
Jag ska leta efter min.
Usch! Jag gillar inte idén med studentmössor nåt vidare. För mig är inte studenterna det bästa med Uppsala, tvärtom skulle jag säga.
Absolut, studentmössor är nån form av dumstrut. Men man kan ju bjuda på sig själv.
Njut av studenthatet på: http://www.myspace.com/appelkarters
Njut av studenthatet på: http://www.myspace.com/appelkarters
Vi spelar ju ändå hemmamatcherna på Studenternas så varför inte studentmössa? Att bjussa på sig själv och ställa förväntningarna på hur en klack ska vara på ända är skoj. Jag tror jag vet var min är.
Jag köpte aldrig någon när jag tog studenten. Överskattad tradition.
Jag ville mest driva med fördomarna om Västra, att vi är ett gäng töntiga jävla studenter medan GS är hederliga Bahcoarbetare. Tycker inte heller att studenter i sig är så där jättehäftigt, även om jag pluggat på Universitet i 5 år.
...ungerfär som GS:s berömda bonnjävel-tifo. En kul idé som dock borde skrotats på skissstadiet.
Jag gillar inte heller studenterna som förstör lokalpatriotismen. Men visst var det en kul idé, haha.
Äääh vafan ingen gillar studenter. Men som sagt man måste kunna driva med sig själv tycker jag. Hittar jag min så kommer mössan defenitivt med.
Jag säger NEJ
Vi är bra som vi är utan att behöva driva med oss själva. Fotbollsderbyn är allvarliga saker, inget man skämtar om.
Vi är bra som vi är utan att behöva driva med oss själva. Fotbollsderbyn är allvarliga saker, inget man skämtar om.
Jag menade inte att alla skulle ta på sig studentmössor och skit. Men jag gillar idén att driva med pingvin-grejjen i tifoform eller liknande, då Universitetet faktiskt är det Uppsala är främst känt för (och Sv. Kyrkan såklart, men det känns inte lika på...).
F.ö. är jag en stor anhängare av alla akademiska och studentikosa traditioner. Sådeså.
F.ö. är jag en stor anhängare av alla akademiska och studentikosa traditioner. Sådeså.
Studenttifo=Alla kastar sina studentmössor upp i luften samtidigt? Ha ha.
Hur ser tifosituationen ut? Jag bidrar nog med en banderoll imorgon.
Jag antar att inget är gjort hittills. Jag tänkte i alla fall dra mitt strå till stacken imorgon och sluta upp vid Studan-området runt 13:00. Om allt går som planerat så blir det en banderoll. Sen tycker jag att vi satsar på ett kaos-tifo. Mer om detta internt.