Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-BP

Revansch tack! Känner att det är dags att vaska om i backlinjen nu. Med några ommöbleringar så vill jag se: Luggen - Gurra - Haris - Fernberg. På så vis får både Luggen och Gurra spela på de positioner där de är bäst. Så får Nordh vila, för trots en räcka bra insatser så har han inte riktigt tvättat bort stämpeln som säkerhetsrisk.

Framåt så hoppas jag att åtminstone någon av Love och Ante kan spela. Sen så måste St Cyr få förtroendet igen. Med Sunshines arbetskapacitet så får han ersätta Fredrik, för hans passningsprocent igår kan inte ha varit hög.
Vad har hänt med tengroth? Jag tyckte att han alltid va en av de stabilare när det gick dåligt. Sen dess har han inte setts till.. Sen vill jag, utöver eminente St Cyr, även få in Hoch. Den mannen är duktig med boll. När hela mittfältet tappar boll på de mest märkliga sätt så håller han kvar den och får antingen frispark eller farlighet. Det har varit genomgående de två senaste matcherna och det är dags att han startar. Således:

[center]RR
Luggen/Tengroth - Gurra - Haris - Fernberg
Ante - Gallo - St Cyr - Mani
Hoch
P[/center]
För visst är väl Petter avstängd va?
Tengroth tuggar på i U21. Men jag känner att Luggen går före. Hoch är knappast användbar från start, så med tanke på Petters avstängning så håller jag tummarna för att både Ante och Love kan spela.

RiRi
Luggen - Haris - Gurra - Fernis
Love - Sunshine
Ekan(!) - Ante - Mani
P

Bänk: Garre, Nordh, Gallo(!), Hochen, Antouman.

(Med risk för lite väl offensiv startuppställning)

Blä, 8 dagar kvar... Inträde: 1 kr; "Många bäckar små". Men ärligt. Fylla Studan? Oddsen på det? Jag tror det kommer någonstans mellan 1500-2500. Den här "gratismatchen" är lagd alldeles för sent.

Tengan brukar rehaba på träningarna så han får väl tugga på i U21 ett tag till.
Vågar man hoppas på en varm inledning på hösten
RR
Nordh - Haris - Gurra - Danne
Love - Sunshine
Elon - Ante - Mani
P
Bänk: Garre, Luggen, Gallo, Hochen, Antou.
Ekan...

Ekan...

Du tror inte att det finns en anledning till varför han inte varit med i truppen på ett tag, eller?

Känns hårt att peta Micke Nordh för ett misstag, bara så där. Han har varit bra på sistone, men å andra sidan finns det få spelare i truppen som har kostat oss så många poäng. Och Gurra har verkligen inte varit sig själv ute på kanten. Så in med Gurra i mitten. Det är dags nu, särskilt som man har en dryg vecka på sig att nöta in Haris och Gurra. Men det känns verkligen olustigt med våra svaga defensiva kanter, det blir till att spela på Ferberg/Luggen-lotto. Annars tror jag faktiskt Gallo kan vara ett vettigt alternativ som vänsterback. Vi säger det. Istället för Petter vill jag nog se P faktiskt, även om det blir på Christer Youssefs kant. P är inte så jäkla kass i hemjobbet, och kanske kan han komma bra i djupled från den positionen. Så får Fredrik hjälpa Luggen och P med Youssef. Patrik är gjuten och förhoppningsvis är Demba och Ante tillbaka. Då blir det bara en plats kvar och det är vänsterytter. Jag tycker Mani har varit direkt dålig ett gäng matcher nu. Han trampar boll och sänker tempot, tappar boll i farliga lägen och är dålig i hemjobbet. Hoppas Love är okej, så får han spela i stället.

Richard
Luggski - Haris - Gurra - Gallo
Fredrik - St Cyr
P - Ante - Love
Demba
Det är en viss skillnad på Luggen som vänster- och högerback. Förra året var han ordinarie högerback, i år har han bara fått spela till höger en enda gång, borta mot Mjällby, och då var han så bra att Sillastrybarna ville värva honom. Så ge honom chansen där igen.

Fredrik håller jag alltid högt för sin järnvilja, men det är inte OK att slå så många usla passningar som han gjorde i måndags. Med Sunshine i nuvarande form har vi en kille som både kan löpa och passa, och då får Fredrik vila från min startelva. Gallo är ju ett kapitel för sig, allt annat än lyckad mot Enköping. Trots allt så vill jag se honom starta, men om han har en lika dålig dag igen så hoppas jag att man vågar ta ett tidigt byte.
Senaste gången Ekan var med i truppen var för nästan en månad sen mot Åtvid hemma. Då fick han spela ynka 7 minuter och skötte sig bra. Sen kan du gärna få redogöra av vilken anledning han inte varit med i truppen på ett tag.

Nordh, endast ett misstag? Tss.
Mani, direkt dålig? Vad har då Gallo varit...?

Jag vill behålla P som forward.
[center]RiRi
Sunshine - Ante
Mani - Hochen - Love
P

Bänk: Garcia (om inte Milan kan vara med snart?), Nordh, Gallo, Ekan, Demba [/center]

Jag tänker inte ge mig. Aldrig. Hochen ska starta, något annat finns inte. Han dominerar så fort han kommer in, nu måste han få chansen. Är det något fel med Tengan? Annars ser jag gärna honom från start istället för Fernis.
Förstår inte varför många vurmar för en anfallare? Vi skapade inte speciellt mycket sist, eller hur?

Sedan går det på tok för långsamt för Fredrik och Gallo, i alla fall när de är inne samtidigt. Det är alltså tid för att fasa in yngre förmågor (Sunshine). Tycker också att Hoch är värd att få en chans från start, finns ju möjlighet att byta vid behov.

Förslag till startelva:

RiRi
Love
Sunshine- Ante - Mani
P-Hochen

Bänk: Garcia (om inte Milan kan vara med snart?), Nordh, Gallo, Ekan, Demba

Jag ställer mig fortfarande aningen frågande till alla påståenden om Hochens usla fysik. Han är väl med på i princip alla träningar nu? Det var väl ett tag sen han hade något träningsuppehåll att tala om? Om jag inte har fel, hur kan det då komma sig att Hochens kropp inte klarar av att tillgodogöra sig träningen bättre än att hans inhopp kan vara max 30 minuter per match? Snubben har lirat på hög nivå i många år och han är inte lastgammal. Har han hjärtsvikt? Cancer? Fullt utvecklad AIDS? Mobbar han lagkamrater eller släpper ägg-mökar i omklädningsrummet? Vad är det egentliga skälet till att han hamnat i onåd hos tränarduon? Det har skyllts på pizzabufféer ganska länge nu och det verkar ha blivit en vedertagen sanning här men killen har väl tränat regelbundet ett bra tag nu? Han spelar bra när han väl får komma in och han visar prov på god vilja och attityd när han får komma in. Tycker att det är konstigt om han inte håller för större delen av match. Det ligger en hund begraven här. Någon insatt som har lust att förklara vad det egentligen handlar om? Ska man tro snacket här så är han i samma form som Elvis 1977.
Word, St.ShitSausage.
Kolla Hochens uppvärmning inför inhoppen. Jämför med Elon. Voila!

Lite tyngre bevisföring krävs, tack. Hochens uppvärmningar var knappast mer omfattande förra säsongen. Trots det orkade han faktiskt med några matcher från start.
Om Ekan.
Bästa sättet att visa att man vill vara med i startelvan, eller i alla fall truppen, är att prestera bra i U21 och på träning. Sett till åtminstone de tre senaste U21-matcherna så är det vettigare att spela Raber i a-laget. Det säger en hel del. Ekan kostar inte bara baklängesmål, han kostar ett enormt energiläckage eftersom de som spelar runt honom måste kompensera för när han inte har lust. Samma är det i tvåmålsspel på träningarna - i alla fall de jag har sett. Ber man honom gå in i U21 och visa vad han kan och han gång på gång går in och inte gör sitt jobb finns ingen anledning att ta ut honom i a-truppen. Det är synd, han borde kunna hålla till där.

Om Hochen.
vad gäller Hochen tror jag att det är en kombination av en del grejer. För det första kom han tillbaka efter sommaren i extremt dålig kondition. Det tar tid att bygga upp igen, men det är klart att han är i mycket bättre form nu än i juli. Sedan är Hochen inte en kille som tränar på samma sätt som alla andra. Gå ner på en träning och kolla. Det är liksom inte bara uppvärmningarna. För att han ska orka spela en halvlek måste han fuska bort en jävla massa löpning. Med tanke på att han har exceptionella kvaliteter tycker jag det är klart vettigt att chansa med att kasta in honom med 20-30 kvar, då får vi en helt ny dimension i anfallet. Att däremot låta honom starta innebär att vi dels kommer tvingas göra ett byte, om inte i halvtid så i alla fall tidigt i andra. Dels innebär det att de andra spelarna kommer att få en massa merjobb redan från början av matchen vilket är ett större problem i början då man ska in i positioner och matchens tempo. Kommer han in i slutet så slipper han matchas mot helt fräscha motståndare. Sedan är väl en faktor till att han bara levererar sporadiskt. Det kan lika gärna bli som mot Degen som något helt fantastiskt. Jag tror inte att det finns några människor på jorden som lika intensivt önskar att det gick att spela Hochen från start som Brännan och Jocke.

Gallo.
Med Gallo på planen får vi en vänsterfot som en handfull gånger per match skapar riktigt giftiga målchanser. Det finns ingen annan med den spetskompetensen. Tyvärr. En annan viktig sak är att han styr tempot i matcherna och att han alltid är spelbar. Det är sjukt frustrerande att se honom slå bort bollar eller snacka skit med domarna, men jag kan inte se annat än att alternativet - att spela utan honom på plan - är betydligt värre. Matchen mot Qviding var ett tydligt exempel på det. Sirius spelade faktiskt sämre sämre mot Qviding än mot ESK, tycker jag. Sedan är det väl i ärlighetens namn så också att en spelfördelare ser mycket sämre ut om hans lagkamrater inte hjälper till med löpningar. Det finns ju en anledning till att Fredrik får så jävla mycket boll (och därmed slår bort så mycket) - han är ofta den enda som löper sig fri.

Om Mani.
mani måste fortfarande bevisa att superettan inte är ett steg för högt för honom. Så fort han får bollen stannar allting upp och han står och trampar på bollen i fåfänga försök att utmana. Jämför med Tobias Sana i Qviding som spelade i samma position. Så fort han fick bollen utmanande han med fart och tog sig förbi eller skapade tillräckliga ytor för en passning inåt. Okej, Mani tar sig ibland förbi sin kille, men nästan aldrig framåt, nästan bara in bakåt i planen. Och om han förlorar bollen där, vilket han faktiskt rätt ofta gör, blir det livsfarligt hemåt. Han har bra tillslag och slår bra hörnor, men räcker det verkligen?

Så tycker jag.

Mani, direkt dålig? Vad har då Gallo varit...?

High five....smack!!!

In med hoch finns inte en enda som är i närheten av hans känsla o bollkontroll eller jo ante o gallo men dom vill ju alla också bänka. Love Fredrik Luggen o Elon e några som kämpar men dom är inga superettan lirare. Petter mani johan kan underprestera varje match endå ska dom alltid starta tycker dom flesta. Laget är ganska dåligt för tillfället över hela banan men vissa verkar tro att det bara e gallos o nordhs fel att vi spelar som sunkråttor mot dynghåla. Visst e det en sanslös tavla av nordh men det tar inte bort det usla fantasilösa spelet som visas upp, vi har haft flyt i några matcher på slutet som gett poäng och lite fint snack om 4 segrar på 5 matcher men spelet e riktigt trist att se.

Så nu e mitt gnäll slut nu tar jag nya tag och tippar 6-1 till blåsvart i alla matcher som e kvar.
väl talat, erlingmark.
Erlingmark Det är alltid roligt att läsa din inlägg. För mig beror det på att vi nästan alltid tycker helt olika och har helt olika syn på saker och ting. Att vara vältalig och vara duktig att uttrycka sig i skrift är en gammal härskarteknik som tydligen fungerar fortfarande i VS forum. När du har talat så dör tråden. Man byter svänger sin åsikt och ställer sig bakom dig i ledet. Själv har jag bara aldrig orkat kommentera dina inlägg. Nu tänkte jag göra det.

Ang. Ekan så tycker jag inte han har gjort någon sämre match än varken Elon, St Cyr eller tom Ante i U21. Och på träningarna som man ALDRIG ser dig (ca 2 ggr på säsongen)så är Ekan en av dom som ger allt och är mycket konstruktiv. Tycker man att Fredrk O löper mycket så är det inte någonting om man jämför med Ekan. Det käns lite som du springer med tränarnas ord och säger det dom tycker. För på träningarna är du själv aldrig och kan bedöma. Därmot när det är match så ser man alla andra petade spelare på läktaren sitta och hejja på Sirius, men inte Ekan. Kanske inställningen eller uppgivenhet.

Gallo är en spelfördelare av rang. Tyvärr så tycker jag att han skickar bort bollen i alldeles för giftiga passningar för ofta. Passningar som ska avgöra på en gång. Passningar som ska frigöra P, men som inte är ens i närheten av att löpa rätt. Gallos fel eller Ps fel? Kanske en blandning? Att Gallo "Primadonnan" ska lira som Vänsterback? Mannen som man aldrig ser gå in i en närkamp, river och sliter. Bänk därmot? JA

Mani tycker jag är mycket viktig när han är bra. När han visar att han vill vinna. Annars lunkar han och gör inte ett skit på planen, precis som Gallo. Att han går inåt i planen är för att han är extremt högerfotat. Därför blir han superettans mest lättlästa spelare. Han fungerade när vi hade en vänsterback som löpte om på kanten vilket fick försvararen att se upp med både backen och Mani.
Kanske ska man flytta in honom på planen. Men där finns det redan andra som är bättre.

Hoch håller jag med dig om. När alla andra gör 10 situps så gör han 8. När alla ska spinga över planen fram och tillbaka så springer han bara 80% sen vänder han. Han gör absolut minst på träningarna. Tur för honom att han gjorde många mål förra året. Annars skulle han inte få spela U21 ens. Tycker jag.

Vi kanske ses någon träning. Då kan vi ju förklara bättre vad vi menar och visa varför en spelare inte ska vara med i truppen eller varför en är självskriven. I alla fall jag eftersom jag inte är så bra på att uttrycka mig skriftligt.
Ang Gallo så verkar det ofta som om jag ser helt andra matcher än många andra. Jag har inte sett nån loj inställning hos honom, jag har inte sett "primadonna"-fasoner eller att han inte går in i närkamper. Det är rent felaktigt. Han kämpar och sliter lika mycket som alla andra där ute (med undantag för Olsson oh Elon kanske). Dessutom så är han den enda som försöker slå en avgörande passning. Han har inte lyckats särskilt mycket med det på sistone, men ingen annan försöker ens. Han är alltid spelbar och har ofta ett hyfsat högt passningstempo på mittplan. Gallo är en spelare som vi kommer att sakna när han inte längre spelar i IKS.

Alla spelare som har spelat och kommer att spela i IKS har en plats i mitt hjärta, men kämpande mittfältare som "visar hjärta" genom att huvudlöst springa runt på planen och inte uträttar ett skit finns det tonvis av i det här landet. Vi kan inte fylla vårt mittfält med folk som bara "visar hjärta". Kunnande är minst lika viktigt.

Jämför Hochens första touch och skott med Elons. Klasskillnad!

Jag förstår inte heller det här snacket om Hochen och Ekans uppgivenhet. Två klasspelare som vill lira, that's right. Det är förståeligt att spelarna inte har samma inspiration, det lär vara ett tungt steg rent psykiskt att gå från Allsvenskt spel till läktaren och U21 i ett så mediokert lag som Sirius. Jag håller med Alias om Ekan, vad gäller senaste månaden så har han inte varit ett dugg mer loj än någon annan spelare - tvärtom! Som sagt, hans inhopp mot Åtvid var dessutom riktigt bra.
Jag hävdar fortfarande att Ekan är en av lagets absolut bästa spelare och det är dags att ta vara på hans kvalitéer, annars kan Sirius som sagt kicka honom....

Sen ska jag erkänna att jag bara varit på två U21-matcher i år, så där kan jag inte säga så mycket. Den uppfattningen jag fått angående U21 på senare tid är att alla A-lagsspelare underpresterar, eller är detta som bara gäller Ekan? Vad jag förstod var Ante, Hochen och de andra A-lagsspelarna exakt lika dåliga.

Absolut att Mani håller på den där nivån, allt annat är ju hånfullt. Allt handlar om självförtroende. Mani hade, liksom Ekan(?), sin bästa försäsong men sen i seriespelet tog det bara stopp. Självförtroendet blir ju såklart inte på topp och självförtroendet är extremt viktig för en spelare som Mani. I hans bästa stunder är han riktigt bra. För att tala om senaste insatsen tycker jag han inte alls var "direkt dålig" om man jämför med andra spelare. Efter första halvlek tyckte jag att det var tre stycken spelare som verkligen ville vinna matchen.: Mani, Sunshine och Fernis.

"Hoch är Hoch" går alltid att säga. Vad man väljer att ha för inställning till Hoch beror hos tränaren. Mille såg hans oerhörda kvalitéer och valde ofta att starta med honom. Bevisligen pallade han från start då, och jag tror inte att han har sämre kondis nu. Kan dessutom säga att han är den spelaren med högst närvaro på tränaren, efter sommaruppehållet. Varken "sjuk" eller sjuk längre. Jag gillar Hoch. Jag tycker också att han är värd att starta ibland, men i kommande match ser jag som sagt:
[center]
RiRi
Love - Sunshine
Ekan(!) - Ante - Mani
P

Bänk: Garre, Nordh, Gallo(!), Hochen, Antouman.[/center]

Känns ju rätt naturligt att en naturlig yttermittfältare ska få ersätta när en annan yttermittfältare blir skadad/avstängd. Om inte Ekan, så, Kim? Även fast jag tycker att han har en bit till Ekans kvalitéer...

Och du, Erlingmark, du som alltid är på U21 osv. Kan du förklara mer djupgående varför Ekan är så jäkla dålig i U21? Varför han är mycket sämre än alla andra? Jag har som sagt bara varit på 2 st U21-matcher, men han har gjort 3 mål och 3 assist och ligger 2:a i den interna poängligan. Säga vad man vill om det... Senaste målet gjorde han igår mot ÖSK U21. Hrrm.
Eftersom att Jocke och Brännan tyckte det var viktigare med att spela final i Upplandscupen så coachade Haris Smajic. Såhär säger han om gårdagen: "I denna match ville Haris lyfta fram Martin Ekström, Elon Folkesson, Haris Sabovic och Marcus Lindström för sina insatser."
Spelarbetyg ska såklart hänga ihop med huruvida laget som helhet spelar och i viss mån även med huruvida poängen trillar in, men jag tycker det blivit larvigt mot slutet när spelare sågas, hyllas och sågas om vartannat. Detta när skillnaden på individuella prestationer i min värld inte skiljer sig så mycket, men däremot resultaten i matcherna. Vinst=nästan alla spelare var bra, förlust=tvärtom.

Ekan: Ingen aning, trist. 1 mål 1 ass

Gallo: Tycker också han kämpar på i samma utsträckning som de flesta andra dock har jag en känsla av att han saktar ner spelet mer än vad de flesta anser. I större underlägen kanske hans kämpande sviktar mer än medelspelarens, men han är inte ensam. 1 mål 3 ass...

Mani: Inte helt olik Gallo. Allt stannar upp lite för ofta när han får bollen. Är heller ingen kämparhjälte i motgång, speciellt inte när han tycker sig skulle ha fått frispark eller grämer sig över ett dåligt avslut. Då blir han liggande och lunkar sen tillbaka sakta... 1 mål 2 ass...

Hoch: Ok, det verkar vara ett faktum att han fuskar med träningen. Gjorde han inte det förra året med? (Har han inte alltid gjort det kan man tro...?) Då spelade han väl i princip konstant från start och gjorde massor av mål. Jag tror att det snarare handlar om att man vill visa Hoch och de andra spelarna att det inte är sjysst mot resten av gruppen att löka. Fast han är så bra att man måste låta honom vara med lite. 5 mål 2 ass

Finns en massa att säga om andra spelare också, men man måste ju jobba också.
väldigt kul att läsa alla vältaliga inlägg! självklart ska vi ha skilda åsikter, det är det som alltid varit en av det här forumets styrkor.

ekan: ja, han gjorde mål igår, och snyggt var det tydligen också. å andra sidan var det på den kanten som ösk kom igenom konstant, och det är ju där problemet suttit - i defensiven. ekan är löpstark och hittar ofta bra djupledslöpningar, men det defensiva positionsspelet har varit en annan femma. igår gjorde unge marcus lindström en kanoninsats som högerback, men han fick alltför ofta göra det ensam.

oh well. jobba ska man visst.

Absolut att Mani håller på den där nivån, allt annat är ju hånfullt. Allt handlar om självförtroende. Mani hade, liksom Ekan(?), sin bästa försäsong men sen i seriespelet tog det bara stopp. Självförtroendet blir ju såklart inte på topp och självförtroendet är extremt viktig för en spelare som Mani. I hans bästa stunder är han riktigt bra. För att tala om senaste insatsen tycker jag han inte alls var "direkt dålig" om man jämför med andra spelare. Efter första halvlek tyckte jag att det var tre stycken spelare som verkligen ville vinna matchen.: Mani, Sunshine och Fernis.

Jag tror alla ville vinna, jag tror alla alltid vill vinna.
Om dessa tre ville mer tvivlar jag på. Kanske kämpar dom aningens mer än genomsnittet men det var ju inte så att dessa hjälpte till mer än någon annan att försöka vinna matchen. Fernis tycker jag tidigare på säsongen gjorde vad man kunde kräva av honom, spela enkelt och lite småfult när så krävdes. Fast nu har han börja nicka in i banan istället för ut över linjen och försöka göra sin gubbe istället för att spela bakåt.
Jag tycker Mani var direkt dålig.
Mani är min favvo, snacka om medgångsspelare, när han är bra då är Sirius bra (eller tvärtom..) tyvärr kan han hänga lite med huvudet emellanåt.
Jag väntar fortfarande på Kim o Marcus genombrott, när kommer de, för de kommer det är jag säker på.
Gallo är för seg, men å andra sidan finns ingen med hans precision i inläggen det är vi väl eniga om.
Jag var imponerad av Ekan på försäsongen men sedan har han försvunnit, har verkligen de andra spelarna imponerat så pass att han ska stå utanför?
Hoch är trots allt Hoch men det måste känns surt för "ungtupparna" att kämpa livet ur sig på träning och sedan får en "föredetting" lira trots att han slöar på träningar.

Har jag läst rätt, är alla verkligen näjd med backlinjen?
Jag tycker att Gurra kan så JÄVLA mycket mer än han visat på sistone
Håller med Thomas om Fernis, när han kom i början av säsongen var han en frisk fläkt som behövdes i ett trasigt försvar, han slog iväg bollen och spelade alltid enkelt. Det har han tyvärr slutat med, kanske för att han spelar ytterback?
Tjo, då blevdetlitte debbat då jag måte no svarralit etersåm deva så myketsom fråga mej me ekan och vad i u21 som e han problem asså ja tror att han e inte tilräkligti närkampen så går han bara dit liksom ock han vill inte liksom vina den utan bara han tar ett steg och ställer sig och han som e bakåm tror att han ska asså ekan ta bollen men han gör inte det och han får två mot en. Och inte bara en gång hella tiden i varje match ekan går till nick duell och inte vill vinna den men ja tror du har rätt att han inte vill spela mer me siris kanske han ska vilja bli utt lånad ist nästa? bättre för han o för sirius tror ja.

Annasch tyker ja vi kanske tyker samma om som gallo å mani ejentigen de ha inte varet så bra de kan faktiskt alla vet som har sett dem sirius har vet att de var bra om de som kan spela som när det är bra men asså ja pallar inte gallo måste alltid snacka me dommarn å han missar många pass men de e också för att inte P o dåm springer i djuo led om dem ska ha den måste han visa.

sen e de väll klart att ja inte säjer bara som trenarna varför skulle ja göra det jag tycker okså det var piss asså att de spela själva om u21 spelar en ska vraa där annars kan de inte se ju om en e bra som kanske ska spella i Bp sen eller hur. exempel har jag allrig tykt gurra ska spela på höger back sista matchen och sista innan han e inte bra o måsste spella mitten med haris okej nord e vart bra förut men vafan han missa oc fernberg e skit bra men ibllans han vill som spela mer än han kanske kan m en o han e inte varitt bra sist kanske non annan ska spela asså o om ja bara sa som trenarna ja slulle inte seja så okej! sen så tyker ja alla måsste se o tyck som de själva se asså ja vill inte alla måsste tycka såm ja de e inte så å hochen kanske nån ska fråga var för han var intte me i örebro å faktiskt ja tycker de e okej att han e sär behandlas för han e den bässta å han e sär behandlas efter som han spellar fasst de finns andra som e tränade mer men det måsste okså kunna spela okej å han e den bästa med laget o aj tyker de en synd han inte vil tränea så han spellar från startaq annar s e han given asså de tykcer ja å anddra tycker inte de tycker ja e bra e demi krati.

Hoch: Ok, det verkar vara ett faktum att han fuskar med träningen. Gjorde han inte det förra året med? (Har han inte alltid gjort det kan man tro...?) Då spelade han väl i princip konstant från start och gjorde massor av mål. Jag tror att det snarare handlar om att man vill visa Hoch och de andra spelarna att det inte är sjysst mot resten av gruppen att löka. Fast han är så bra att man måste låta honom vara med lite. 5 mål 2 ass

Exakt så tror jag det är.

Tjo, då blevdetlitte debbat då jag måte no svarralit etersåm deva så myketsom fråga mej me ekan och vad i u21 som e han problem asså ja tror att han e inte tilräkligti närkampen så går han bara dit liksom ock han vill inte liksom vina den utan bara han tar ett steg och ställer sig och han som e bakåm tror att han ska asså ekan ta bollen men han gör inte det och han får två mot en. Och inte bara en gång hella tiden i varje match ekan går till nick duell och inte vill vinna den men ja tror du har rätt att han inte vill spela mer me siris kanske han ska vilja bli utt lånad ist nästa? bättre för han o för sirius tror ja.

Annasch tyker ja vi kanske tyker samma om som gallo å mani ejentigen de ha inte varet så bra de kan faktiskt alla vet som har sett dem sirius har vet att de var bra om de som kan spela som när det är bra men asså ja pallar inte gallo måste alltid snacka me dommarn å han missar många pass men de e också för att inte P o dåm springer i djuo led om dem ska ha den måste han visa.

sen e de väll klart att ja inte säjer bara som trenarna varför skulle ja göra det jag tycker okså det var piss asså att de spela själva om u21 spelar en ska vraa där annars kan de inte se ju om en e bra som kanske ska spella i Bp sen eller hur. exempel har jag allrig tykt gurra ska spela på höger back sista matchen och sista innan han e inte bra o måsste spella mitten med haris okej nord e vart bra förut men vafan han missa oc fernberg e skit bra men ibllans han vill som spela mer än han kanske kan m en o han e inte varitt bra sist kanske non annan ska spela asså o om ja bara sa som trenarna ja slulle inte seja så okej! sen så tyker ja alla måsste se o tyck som de själva se asså ja vill inte alla måsste tycka såm ja de e inte så å hochen kanske nån ska fråga var för han var intte me i örebro å faktiskt ja tycker de e okej att han e sär behandlas för han e den bässta å han e sär behandlas efter som han spellar fasst de finns andra som e tränade mer men det måsste okså kunna spela okej å han e den bästa med laget o aj tyker de en synd han inte vil tränea så han spellar från startaq annar s e han given asså de tykcer ja å anddra tycker inte de tycker ja e bra e demi krati.

Du är rolig du. Stava lika illa som jag. Förlöjligande är en härskar teknik det med. Tror nästan att det är på sin plats att jag bugar mig för dig om vi mot all förmodan skulle ses på en träning.

Vad händer? Personangrepp är knappast vår stil? Red ut sakläget för en trög farbror.
Farbror. Inte personangrepp. Att det är gamla härskar tekniker är fakta. Sen är det upp till var och en att använda det eller inte. Att han var rolig och att jag skulle buga för han vara lika mycket ironi som att han inte skulle kunna skriva bättre.
Man kanske inte är van att någon kommer och tycker helt olika utan att kastvända sin åsikt för att man kan uttrycka sig väl i skrift.

Tyvärr så stavar jag så illa att jag fick redigera inlägget :)
Det kan väl knappast vara något fel i att vara välformulerad? Visst händer det att jag byter åsikt efter att ha läst Erlingmarks inlägg, men det beror inte på att jag vänder kappan efter vinden eller att jag dyrkar marken Erlingmark går på. Det beror bara på att han är duktig på att analysera fotboll, och att han dessutom kan framföra sina synpunkter på ett pedagogiskt och underhållande sätt.

Men nu tycker jag att den här tråden borde återgå att diskutera det den är till för, Sirius-BP.
Ja här ska pratas Sirius - BP. Och så tycker jag att man ska försöka stava så gått man kan. Annars förstör man tråden med flit. Eftersom Det var ett frågetecken i ditt inlägg Brukarn så vill jag bara svara på det.
Tvärtom, att kunna formulera sig väl är något positivt, något man ska vara glad över att man kan och som man ska använda sig av.

Sirius - BP
Gurra och Fernet spelar som mittbackar på ytterbacksplats. Kan vara bra mot ett spelande lag som BP och vänta in rätt läga att kontra. Annars vill jag ha in Gurra på sin mittplats.
Vill nästan lika mycket att Love spelar som att Ante gör det.
3 - 3 kan väl vara något?
Jag är hemskt ledsen. Jag tänkte att jag skulle förklara hur jag såg på vissa spelare i truppen. Men det visade sig att det var en gammal härskarteknik som jag använde för att få tyst på debatten och för att få folk att rätta in sig i leden. Problemet, som jag förstod det, var att jag försökte formulera mig alltför väl. Det var det som var härskartekniken. Så då tänkte jag att jag skulle besvara en del av de frågor som riktades till mig. Men jag ville ju inte att det skulle vara välformulerat och därmed en härskarteknik, så jag använde mig av nån sorts James Joyce-taktik i inlägget rent stilistiskt även om sakargumenten är ungefär de samma.

Jag är tyvärr rädd att jag då missuppfattades som att jag raljerade med Alias. Det gjorde jag inte. Jag tycker inte alls det är något fel på Alias språk och språk är för övrigt definitivt inte något som jag tycker spelar någon som helst roll för arguments relevans. Vad jag däremot raljerade över är åsikten att det skulle vara någon sorts härskarteknik från min sida att skriva i forum. Och då fick jag svaret att det var en härskarteknik från min sida eftersom jag förlöjligade Alias.

Så nu känner jag mig lite rådvill. En del av mig kan fundera lite kring om det inte kanske är en härskarteknik att avfärda någons debattinlägg som en härskarteknik. Men jag kan lite för lite om härskartekniker för att uttala mig om det (även om jag efter lite googling har hittat en del länkar - jag letar dock fortfarande efter stöd för att det är en härskarteknik att försöka formulera sig, men det finns säkert). En annan del av mig undrar om jag borde bekymra mig om att bli lite sur över påståenden som att jag är någon sorts språkrör för tränarna, eller att man aldrig ser mig på träningar (eller åtminstone högst 2 gånger per säsong). Men jag kom fram till att det är nog sådant man får svälja, för det är ju inte det det handlar om. Det handlar om att diskutera fotboll, och jag tycker att det mellan allt detta tjafs som jag tyvärr själv är inblandad i blev en del bra fotbollsdiskussion. Så när jag nu lite sådär öppet sitter och funderar över vad jag ska säga nu kan jag väl se ungefär tre möjligheter.

1. Att vi lägger ner en massa onödiga personkommentarer från och med nu och fortsätter diskutera fotboll. Vi är trots allt en massa engagerade siriussupportrar som tycker olika. Inget fel med det, snarare tvärtom.

2. Att vi fortsätter anklaga varandra för både det ena och det andra. I så fall funderar jag på att antingen byta forum för att diskutera Sirius med folk som vill diskutera Sirius, eller byta nick till Macchiavelli.

3. Äh, jag kom inte på nåt tredje.

Jag röstar på 1. Men det är som sagt bara en personlig åsikt.
Jag, däremot, dyrkar marken Brukarn går på. Han har fanimej varit på bortamatch i Kalix.

Well, well. Sirius-BP. Jag tror att det finns goda chanser att Gurra spelar mittback. Det lät lite så igår. Jag tror det vore bra!
Jag håller på alternativ 2, och öppnar med att anklaga Farbror för att vara gubbig...
(sorry, trött idag)
Det är ingen bestraffning eller anklagelse utan en hederstitel!

BePe är ett annat spöke. Hu, vad jag vill ha poäng men spelet på Enahandavallen lovar inte aså mycket.

Jag tycker fortfarande Fernis är med & tävlar om "Årets !". Dock har han sett sliten ut. På tal om högt ställda förväntningar så vore det najs om Tengan kunde bli ympad med, säg, självförtroende.

Haris + Gurra i mitten vore bra för nattsömnen. KLubben får på inget sätt riskera att spela med en Nordh som lyckas på samma sätt som i säsongsupptakten.
Nordhs tjuvrusningar kan få vem som helst att falla om han träffar, vilket han gör oftast. Men missar han så har han längre stoppsträcka än ett tåg och läget blir farligt.
Märkligt är att Nordh kastar sig in i full fart i kamp med vem som helst, när som helst men ryggar tillbaka eller skyddar kropp och ansikte med händerna när en boll kommer mot honom. Naturlig reaktion tror jag att det kallas?

Vill att demba blir spelklar. Tyckte att han fångade/sög åt sig bollarna som ingen annan i laget. Vill iof att han skulle våga utmana mer och skjuta själv.
Var är Kim o Palmen?
Varför värvades Demba, var han skadad redan då eller är det meningen att han ska spela??
Ekan var som sagt imponerande på försäsong, vad har gjort att killen inte visar det eftersom han tydligen imponerar på träning (nej jag har inte tid att vara varken på träningar eller gå på alla matcher hur gärna jag än skulle vilja).
Dessutom skiter jag högaktningsfullt i hur folk skriver bara de skriker på matcherna.
kim är sjuk (dessförinnan skadad) och palmqvist är på väg tillbaks efter vadskada. demba var frisk när han kom men fick en ful smäll borta mot landskrona som har hållit honom borta från spel sen dess.

Det kanske är en lämplig morot att låta Ekan spela (lite?) mot BePe. Dom flesta vill ju sätta sitt gamla lag på plats.
Ja, absolut. Klart att Ekan ska spela. Nu eller aldrig? Jag har hört mycket kritiserande om Ekans hemjobb. Det må ligga lite sanning i det, men samtidigt så tycker jag att vi ska ha råd att ha offensiva yttrar i ett femmanna-mittfält. Vi har ju faktiskt två bakom den offensiva delen av mittfältet som ska städa och backa upp.

Vem tycker ni andra ska starta på kanten, som är så mycket bättre i det defensiva jobbet? Personligen tycker jag att man borde ha råd att ha lite offensiva yttrar i ett 4-2-3-1.

För övrigt tycker jag att den här debatten har med Sirius-BePe att göra. Det är ju laguttagnings diskussion i allra högsta grad. Keep talking!
Ekan: Det måste finnas en anledning till att han inte ens är med i truppen numera, något som går utöver prestation i U21. Samtidigt så är det ju stark konkurrens på mittfältet, med Fredrik, Sunshine, Gallo, Love, Ante, Petter och Mani som verkar stå först i kö till fyra-fem platser. Efter dom verkar Elon komma och först efter honom kanske man kan tänka sig Ekan. Då frågar man sig om en spelare som presterar bra ska petas bara för att en annan spelare ska få spela? Eller sänder det fel signaler? Kollar man på kanterna bara så blir det ännu knepigare.
Elon: Jättegod arbetskapacitet. Bra kantlöpare. Ibland bra med boll. Ofta dålig förstatouch. Alltid dåligt skott.
(Mina intryck från hans A-lagsmatcher)
Jepps. Men 120% i inställning jämt. Det är ofta det som brustit i Sirius den här säsongen.
Fast. Är det verkligen så enkelt som så, att man bara kan säga att motgångarna till största del beror på att spelarna inte gett 120%? Jag ser inte Elon som någon starter i år, men om 1-2 år kanske. Däremot är han ett friskt inhopp. Ekan är ju klart en bättre fotbollsspelare i nuläget. Grundat på senaste träningarna har han dessutom presterat bra ifrån sig. Tydligen en av de bästa i senaste U21-matchen också.
[size=15]"Källström - lämna Lyon nu"
Jag håller med, krönikören, som hör och häpna, är Flott-Bosse. Jag skulle ungefär ha samma åsikt ifall Gallo gick ner och tog en roll som vänsterback.[/size]
Elon har vi sett en hel del av den här säsongen. Han är jätteduktig på att springa och han satsar verkligen allt. Tyvärr kan jag inte påstå att jag sett några spelmässiga kvalitéer att tala om från hans sida. Jag antar att han visat något på träning och i U21 eftersom tränarna kastat in honom så pass ofta. Personligen skulle jag gärna se att han nästa säsong lånas ut till en klubb någon division lägre ner i systemet och att han sedan plockas tillbaka om han börjar leverera. Idag är han ganska långt från Superettan-klass bortsett från flås och attityd. Jag tror inte att det gynnar honom, eller någon annan av de mest talangfulla ynlingarna vi har, att bara träna med a-laget och harva på i U21 allt för länge.

Innan Qviding-matchen förespråkade jag att St Cyr, Kim och Palmen ska få några chanser att spela in sig vad det lider och med högsta prioritet på St Cyr. Jag är inte lika lyrisk som vissa andra över hans insats mot ESK men han gjorde ett gediget jobb och han ska definitivt ha fler chanser från start.
Efter att de flesta spelarna blandat och gett under den senaste tiden känns det otroligt svårt att plocka ihop en elva denna gång. Det enda som känns klart är att RR ska stå i mål och Haris lira mittback. Annars idel frågor:
Ska vi ha 2, 3 eller 4 mittbackar i backlinjen?
Gallo eller Sunshine eller båda två?
Hur är det med Antes och Loves status?
Är Demba redo?
Ska Hochen få sin chans från start?
Ekan?

Ekan klev av träningen tidigare än alla andra idag. Utförligare träningsrapport på bloggen.
han hade iofs spelat 90 minuter i u21 igår, liksom olausson. därför höll dom igen lite.
Jo, fast Luggen gick för fullt. T.ex.
Om/nar Demba blir spelklar, hur kommer vi spela då? Fortsætta med en forward? spela P och Demba? Hur har det sett ut på traningarna?
luggen är lite speciell på det sättet, liksom fredrik. dom vilar sällan. sen är det iofs lite skillnad på löpsträcka om man är mittback eller ytterfältare. varför elon körde hela passet begriper jag inte riktigt, han kanske inte spelade hela matchen i örebro?
Sant. Det jag reagerade på var mest att de andra satt kvar och snackade/trixade medan han traskade till omklädningsrummet. Är det träning idag också, som det står på hemsidan? ;o)
jo, jag har inte hört något annat.
Nu såg jag inte U21-matchen i går, men enligt referatet får man lätt intrycket att Ekan utmärkte sig. Kanske närmar han sig en plats i truppen, äntligen. Två i U21-poängligan är han också.
Ironiskt nog var inte Hochen på dagens träning. Första träningen jag inte såg honom på sen sommaruppehållet. Men borta var även RiRi, Petter, Mani och Kim då... (utförligare på bloggen)

Hoppas verkligen att RiRi eller Milan kan spela på onsdag. Garre är fan inte bra alltså...
Nä, Garcia kan vi inte spela. Kan lika gärna sätta en slumpmässigt vald utespelare i mål. Eller köra med "flygande målis".
Är Hochen tillgänglig i morgon? Hoppas det kommer mycket folk, och man skulle inte direkt spy över 3 p i det här läget. Allez les bleus!
Fantomas: Hochen var i alla fall på Löten idag (se blogg för bildbevis;-)). Om han är med i truppen borde väl visa sig vilken sekund som helst. Jag trycker febrilt på F5-knappen på inför-artikelsidan.
Nu vet vi - inte med! Men kul att Demba och Ante är tillbaka.
Det beror väl på vaden. Han har tydligen en liten bristning som hängt med ett bra tag.
jo. han fick en smäll mot esk, sen förvärrades skadan på träning.
poäng i morgon vore mycket värt. (som om ingen redan insett det...) jag klagar inte över att bp har youssef skadad och knappt får ihop en bänk - deras skadesituation har speglat sig i resultaten på sistone. samtidigt har dom ju klart dugliga spelare på alla positioner, men det sliter hårt på allihop när truppen är så liten.

hoppas på bra liv från västra imorrn - det betyder som ni hört en hel del att ha en klack som stöttar en inte bara i medgång!
Jag är nöjd med trupputtagning, den enda spelaren som saknas tycker jag är Ekan. Jäkla synd att Love är tvungen att röntgas och grejer, att han inte kunde lira imorgon. Det blir ett sjukt stort avbräck med Petter nu. Alla till Studan...
Senast jag såg BP på Studan var väldigt tidigt åttiotal om jag inte minns helt fel. Borde varit i dåvarande div III östra svealand. Har för mig att det blev torsk med 0-3. Staffan Gillberg stod i mål och släppte in någon billig boll eller två. Han var ingen vidare målvakt men dock en trevlig prick. Han bodde på samma gata som jag och gav mig lite klistermärken och andra souvenirer. Ser gärna ett aningen bättre resultat imorgon.
Demba - P skulle vara jättekul att se från start.
Javisst, men kom ihåg vad som sades igår på mötet. ;)
någon som kommer o tar en öl på bullit
Jag ska till Bullitt, fast kommer sent. Typ 18.15.
Vi måste få "För Sirius vi brinner..." att funka nu också. De nya ramsorna funkade halvbra på enahanda.
Jag tänkte ta mig en burgare och bärs på bullitt vid 18. Det var nån bra deal på det har jag för mig.
Jäkligt synd att Love inte kan spela. I dagens trupp kan jag se en spelare som känns naturlig på kanten (Luggen), och en till som åtminstone känns OK i en kantroll (Mani). Alla andra ser jag helt som centrala spelare. Inte utan att även jag tycker att Ekan borde blivit uttagen idag, oavsett eventuella attitydproblem. En chans att visa vad han går för i a-laget liksom.

Dagens domare är ungtuppen Andreas Ekberg, en riktig olycksfågel för Sirius. Det var han som visade ut Mani i Göteborg, och sedan dömde matchen mot LB07 där han bara hittade tre blåsvarta frisparkar på 90 minuter.
"Dagens domare är ungtuppen Andreas Ekberg, en riktig olycksfågel för Sirius. Det var han som visade ut Mani i Göteborg, och sedan dömde matchen mot LB07 där han bara hittade tre blåsvarta frisparkar på 90 minuter. "

"Three strikes laws are statutes enacted by state governments in the United States which require the state courts to hand down a mandatory and extended period of incarceration to persons who have been convicted of a serious criminal offense on three or more separate occasions."

Sista chansen med andra ord.

Jag har fortfarande inte kommit över förra matchen. Klarar knappt att gå in här och läsa. Ska på matchen idag ändå och får hoppas att det vänder efter det...

Jag tänkte ta mig en burgare och bärs på bullitt vid 18. Det var nån bra deal på det har jag för mig.

Jag hoppas på att ta mig till Ua så att jag hinner med en bärs också.

Jäkligt synd att Love inte kan spela. I dagens trupp kan jag se en spelare som känns naturlig på kanten (Luggen), och en till som åtminstone känns OK i en kantroll (Mani). Alla andra ser jag helt som centrala spelare. Inte utan att även jag tycker att Ekan borde blivit uttagen idag, oavsett eventuella attitydproblem. En chans att visa vad han går för i a-laget liksom.

Dagens domare är ungtuppen Andreas Ekberg, en riktig olycksfågel för Sirius. Det var han som visade ut Mani i Göteborg, och sedan dömde matchen mot LB07 där han bara hittade tre blåsvarta frisparkar på 90 minuter.

Instämmer till 110% (i synnerhet det med Ekan)! Det enda jag har att tillägga är att jag ser Elon som en kantspelare också.
love missar tyvärr resten av säsongen: http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=&team=1&news=1377

jädrigt tungt för honom och tråkigt att inte ha honom att tillgå de sista matcherna. sen tycker iofs inte jag att ekan gjorde någon vidare reklam för sig i den u21-halvlek jag såg häromdagen, vare sig i spelet eller i ledarskapet.
Sen tycker jag iofs inte att någon annan A-lagsspelare gjorde det heller. Ekan var verkligen inte sämre än Elon. Sen tycker jag att han sett bra ut på träningarna i veckan.

Tungt för Love! :(
Vet ej turerna runt Ekan men han har ju kvalitet och talang som borde kunna lockas fram. Hoppas innerligt att han inte resignerar pga att han aldrig får en morot. Ikväll hoppas jag på ett frälsarmål av Demba i 89:e.
Jag kan bara anta att Ekan har väldiga attitydsproblem, annars så borde han vara med i truppen nu när det är lite problem på kanten.
Det beror på vad man menar med attitydproblem. Ödmjukare kille får man ju leta efter. Däremot är han inte den typen som skriker "Här är jag! Här är jag!" utan går nog snarare och kollar ner i gräset - självförtroendet kört i botten.... Jag tycker han ska ha all cred i världen som går från att vara en etablerad Allsvensk-spelare, till att bli en U21-nötare i ett så mediokert Superetta-lag som Sirius - och INTE klaga öppet.
Man kan inte dra paralleller med Nordh heller tycker jag, för han har ju inte lirat en minut i Allsvenskan...
Nu har jag suttit här i 28 minuter ENBART för att få fram en startuppställning, men varken UNT eller SvFF Livescore har fått tummen ur.... Skitsamma, nu drar jag till Studan!
Underbart! 2-1 av Luggen, håll nu i det här för fan.
Bra med en pinne iallafall.
Vilken dramatik, jag är helt slut. Surt med så sen kvittering men handen på hjärtat kunde det ha gått hursomhelst. Speciellt med den där domarn' (nu igen). Konstiga varningar och tveksamma BP frisparkar i livsfarliga lägen. Jag är faktiskt mycket glad åt en pinne.
Tja, med tanke på att vi mötte spöklaget BP, på domareländet, på att vi saknade Hochen och Petter från början, på att Sunshine och Ante och Gurra försvann under matchen, och på att vi faktiskt hade rätt mycket röta ... så får man vara nöjd med en pinne.

Men vad hände med det där stabila försvarsspelet vi hade för några omgångar sedan? Fick vi bara ha det till låns?
Jag är mycket nöjd över en pinne. BP var överlägsna, men bitvis var vi riktigt bra idag. Pinsamt låg domarnivå som spökade åt bägge hållen. Huvuddomaren saknade total känsla för spelet.

Från 45-60 var det riktigt oroligt. Från 75-90 var det ännu mer oroligt. Två stenhårda ribbskott. Oavgjort. Jag är nöjd. Tack, Sirius!
Enligt gubbarna bakom huvudläktaren vart domaren totalt sågad av domarbasen. Rykte? Visst, men visst tröst efter att ha sett hur han agerar.
Isåfall blev han sågad med all rätt. Han får komma tillbaka om 10 år eller nått, än har 23 åringen mycket att lära. Framförallt får han börja ha lite känsla för spelet, det saknade han... Sen fattar jag bara inte varför Demba blev varnad, nån som vet?

Apropå Demba så tycker jag han var okej i sin comeback. Ett bra placerat skott hade han. Men snälla, i de där två superlägena han får ska åtminstone ena vara mål. Det hade nog iaf resulterat i mål om det var P/Hochen.

F.ö var väl Gallo typ bäst på plan idag, efter att typ varit sämst i dynghåla.
Tredje katastrofinsatsen av tre möjliga av unge Hr Ekberg. 10-21 i frisparkar. Förutom att han saknar all känsla för spelet så tycks han ha ett uppenbart horn i sidan till Sirius. Dessutom ännu en linjeman som vinkar av 3 av 4 Siriusanfall. Snälla, kan vi slippa valpen i fortsättningen?

I övrigt, Mani var stundtals elektrisk idag. Luggen också mycket positiv. När Ante gick ut så var jag beredd att ge upp, men de som var på planen tyckte jag gjorde en berömvärd insats med tanke på förutsättningarna.
Vad hände i andra halvlek? Visserligen ante å gurra försvann ju så det kan ju förklara en del. Demba tycker jag personligen var helt värdelös, maken till tama avslut får man ju leta efter. Nej den här matchen (läs andra halvlek) var en hemsk plåga som jag bara vill glömma.
Ja Demba var en besvikelse men det var väl inte meningen att han skulle komma in så tidigt. Automan hade nog varit ett bättre val idag. Mani var en fröjd att se.
Helvete vilken hönsgård på hörnorna i andra, en pinne idag var en jävla röta, vilka frisparkar av BP, jösses!!!! och farliga anfall hela tiden i andra....

Vilket mål av Lundmark, stod och gapade efter den uppvisningen, han gjorde en bra match.
Demba MÅSTE sätta en av chanserna, speciellt nicken, Gallo prickade fan huvudet.

Ja Gallo.....ja jävlar, jag var när att springa ut och strypa karln efter hans idotpassning bakåt som ställde försvaret och Nordh, med efterföljande frispark och mål, sen spelade han upp sig till mycket bra, med bra passningar i fornstora dagar.
Mani var riktigt riktigt bra.

RR en klippa, lika så Haris men slarvade i bland, väldigt olikt honom. Helvete vad han var på deras nr15, Haris är elak :-) speciellt i första. Nordh och Gustav kämpade bra, tyckte att J Petterson var bra på kanten, löpte bra.

Fan om man kunde få Ante en hel match....då var inte IKS på nedre halvan, vi hade vunnit denna match t.ex. Blir en helt annan press på motståndaren med hans bollbehandling och löpningar.

BP var mycket bra, mittfält och anfall var rejäla, backlinjen kunde man sätta press på, som Mani gjorde bra, men IKS får vara nöjd med pinnen.

Det är skitbra av Sirius att plocka en pinne mot ett lag som har en reell möjlighet till kval uppåt. BP var bra idag i jämförelse med oss, men dom såg absolut inte ut som ett allsvenskt lag. Vi ska vara glada och nöjda och koncentrera oss på Väsby.

Domaren borde aldrig få döma Superettan igen. Total brist på känsla för spelet och konstiga frisparkar. Både Ante och Fernberg blir bestraffade med frisparkar emot sig för att de är så starka att de inte faller när BP-spelarna drar i tröjan eller håller i dom i läget innan. Det var flera gånger som Ante hade nån jävel som hängde i men stod upp, bara för att få frispark emot sig i situationen efter. Hade han lagt sig hade han fått frispark. Vad tycker Garligur om det förresten? :D
Glömde ju domaren...helvete, det är ju fan inte sant, blåste ju emot IKS hela tiden, i slutet av andra får Demba en spark på foten och går omkull precis utanför straffområdet, solklar frispark, domaren viftar åt Demba att resa sig, i anfallet efter får BP frispark i samma läge på en mindre förselse och touch i ribban.
Det var fan den mest enögda domarinsats jag skådat, i andra var han helt blind mot IKS frisparkar. Jävligt konstig nivå. Då tänkte jag inte på L/B matchen ens.
...Eller varför döma frispark trots fördel av boll? Som sagt, noll känsla för spelet.
Joint: Ja det var helt otroligt dålig känsla, i första när Ante fick smäll efter smäll och fick fram bollen till Mani i fritt läge..då blåste han, makalöst!
nyg86: Mmm, menar det. Man blir ju tokig. Han var så partisk att han var tvungen att stega både en och två gånger för att få Sirius mur på rätt avstånd, när Sirius fick frisparkar gjorde han aldrig detta. Det kändes som att han var tvungen att kompensera åt BP och döma bort Ante bara för att han tilldelades oss en straff - som var helt korrekt. I Väsby vill jag se Keijo, igen. Han har känsla för spelet och har till och med heder att be om ursäkt då han gjort fel (Åtvid borta, felaktig frispark som resulterade i mål).

Att Fernis fick domsluten emot sig för att han var stark vet jag dock inte, tyckte han såg rätt klumpig ut idag. Ganska befogade domslut han fick emot sig, tycker jag.
Haris var grym som vanligt, men man blev ju livrädd när han drällde med boll. Olikt honom. RR var också stabil, absolut. Herr Olsson på mitten tycker jag gör sin andra raka halvdana insats. Han måste höja sig, både med och utan boll. När han har boll ska han spela säkert i sidled, eller bakåt, inte för avancerade passningar framåt som han knappt klarar av. Utan boll ska han mangla och vara planens tuffaste, något han inte varit på senare tid. Det är Haris.
P-straffen filmade jag. Se bloggen. Nice.
"- Vi borde avgjort det här. När Mani Tourang och Demba Traore kommer i två mot en får man inte slå en sådan dålig passning och när sedan Pierre Gallo slår ett inlägg mot Demba så måste det vara ett bättre avslut."

Ja.

Men av de anledningar som brukarn räknade upp är det svårt att vara speciellt missnöjd ändå. Men det tycker jag inte spelarna behöver ta hänsyn till när de ska sätt bollen i mål.
brukarn: jag tror att de många omdispositionerna är en av orsakerna till det virriga försvarsspelet - sirius blev tvungna att ändra efter varje byte. luggen spelade på tre olika platser, t ex.
Från och med nu vill jag se att Sirius tränar på frisparks-situationer. Ja, fasta situationer överhuvudtaget. Men, det kan inte vara kul att vara i RiRis sits. Minns i hans premiärmatch mot Åtvid hemma, när han var tvungen att skrika på muren hur länge som helst innan han fick som han ville. Det hade kunnat blivit mål. Idag var nog inte muren helt hundra och att det där bredsideskottet går in är inte annat än bajs.
Den här matchen gav mig ett par frågor.

1. Hur mycket hade BP betalat domaren? För så dåligt kan det ju inte vara möjligt att döma om man inte är mutad. Det går bara inte.

2. Som Joint tog upp i inlägget ovanför. Hur kan Sirius vara så otroligt dåliga på att försvara sig på fasta situationer? Det var livsfarligt vid varenda hörna BP fick. Var nästan lika orolig då som vid frisparkarna på straffområdeslinjen. Och uppställningen av muren... RiRi fick stå och skrika hur länge som helst innan någon i muren fattade något. Det ser lika patetiskt ut som när jag försöker ställa upp en mur i mina matcher. Och hur muren agerar på skottet sen! Det ska bara inte vara möjligt att skjuta igenom en mur. Stackars RiRi.

Mani var bäst på planen. Fan vad han jobbade bra igår. I fortsättningen vill jag antingen se en Gurra i mitten eller ingen Gurra alls. Träben kan inte spela ytterback, där ska det vara Luggen och Fernis. Och Tengan! Saknar honom. Demba kan jag nästan förlåta. Tycker vi skyller det på att han har varit skadad, det blir bra. Ante var riktigt grym. Det var ingen som dumpade alla bollar hos honom och han höll inte heller i bollen för länge. Han saknades sista 40.

Jag är riktigt nöjd med oavgjort, vi hade tur att den mutade idioten i rött kunde sträcka sig till att ge oss en solklar straff.

Från och med nu vill jag se att Sirius tränar på frisparks-situationer. Ja, fasta situationer överhuvudtaget. Men, det kan inte vara kul att vara i RiRis sits. Minns i hans premiärmatch mot Åtvid hemma, när han var tvungen att skrika på muren hur länge som helst innan han fick som han ville. Det hade kunnat blivit mål. Idag var nog inte muren helt hundra och att det där bredsideskottet går in är inte annat än bajs.

Ha ha ha, Åtvid matchen såg jag på TV då jag var ute i skärgården, RR var vansinnig på muren, det hördes så bra i TVn "Får skrika i 20 min på er" gasta han, då tänkte jag äntligen en målvakt som låter och har attityd.

Står ju jämnhöjd med muren på första målet på ståplats, så man ser ju inte murens placering, men rätt igenom ska den ju inte gå, RR såg inte så imponerad ut direkt, man hör ju på namnet MUR, det är inte såll som det blev nu han försökte ställa dit.
Domaren besparade oss iaf en utvisning som inte hade varit helt orättvis. Han greppade nämligen ett gult kort i en situation där Nordh stötte fult och hårt, men när sedan spelet blåstes av så hade han släppt kortet. Inser nu att det nog hade att göra med att han insåg att Nordh redan hade ett gult. Lika härligt obeslutsamt och taffligt som många andra beslut.
han skulle ju varna mani efter en tröjdragning också, men släppte fördel och glömde sen bort det hela. å andra sidan borde ju det varit åtminstone två varningar för bp - vid straffen och när ante frispelade mani.
Det blev fel åt många håll, men det värsta är att frisparksstatistiken är så skev två gånger i rad med denne domare. Det är precis som Jocke säger i UNT, att "klart BP får press på oss när vi får elva frisparkar, dom 21".

gaffa: Visst, jag kan köpa att det blev virrigare på slutet. Men jag tyckte det var rätt virrigt från början också. Många spelade så huvudlöst i försvarsspelet, som innan 0-1-målet, eller Haris dribblingar strax efter 2-1.
Mani var bäst på plan igår, jävlar vad han slet, han gick ju på knölarna i slutet.
Synd med skadorna som gjorde att det blev lite snurrigt med positionerna, som sagt Luggen lirade väl överallt igår?
jag håller med bruk. å andra sidan skapade inte bp något förutom på fasta situationer, som iofs åtminstone delvis uppstod pga virrighet och/eller slarv.
Tre av målen. Det är starkt gjort av Luggen, han har visat fina skottegenskaper på senare tid.

Jag håller med om att Mani var matchens kämpe igår.
gaffa: Som sagt, jag glömde min tygpåse i hemvisten på Löten, när kan jag hämta den?
kom förbi träningen idag så ska du nog kunna få den.