Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Premiärresa till Motala!

Seriepremiären borta mot Motala kommer att spelas kl 14 den 9 november. Jag ska dit på något sätt. Vilka mer?
Jag flaggar mitt intresse.
intresse anmäles härmed
Intresse finns även hos mig... Men varför spelas inte matchen 13:15? :|
Vet inte varför, men just Motala spelar alltid kl 14 på hemmaplan. Nåja, bättre än 17 åtminstone, det finns iaf chans till dagsljus.
Bortaresa till Motala... Jag har svurit på att aldrig mer åka dit. Tur att jag är Bryssel då så jag skipper vekna på den principen.
Mmm vackert att ta ordet bandypremiär i sin mun.... Den vackert oranga bollen åter i spel!! Och det är nästan så man har lite förhoppningar i år!!!!

Är dock på andra sidan Atlanten och tittar på den bruna ovala bollen då, så jag missar fyra omgångar.
Nuförtiden är den iofs rosa...
Jag är också på andra sidan pölen och tittar förhoppningsvis på oval boll även jag.
en rosa oval boll?
ÅÅÅÅ bandy självklart ska jag dit.
1.Brukarn
2.Joint
3.John
4.RRR
5.Kniv-Jonas
1.Brukarn
2.Joint
3.John
4.RRR
5.Kniv-Jonas
6. Bigbadda (beror på färdmedel etc.)
1. Brukarn
2. Joint (beror på färdmedel etc.)
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
beror på färdmedel???? trodde ni att vi ska cykla eller moped?
RRR -- Du som är lite hitech, kan Du anordna ett Event på facebook för premiärmatchen hemma på Stud IP?
Häst kanske...

1. Brukarn
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
7. Haze
oh shit när blev jag hitech? ska se vad vi kan göra nångång under natten med en laphroig i näven
Häst när det gäller...

Med färdmedel menade jag bil, minibuss eller buss. SJ är jag tveksam på.
SJ blir för dyrt antagligen för mej.
Det blir antingen bilar eller minibuss
När hyrde Västra en minibuss senast? ;-)
I förrfjol. Har du hyrt själv nångång?
I förrfjol. Har du hyrt själv nångång

Never in my life.
RRR--> bra jobbat på facebook.
En minibuss var vad jag hade i tankarna från början. Minibuss rules, så skriv upp er på listan!
Jag har ju sån där motorfordonslicens, så jag kan bidra med en del körande om det behövs. Dricker ju inte överhuvudtaget så.
Jag kör helst själv om jag hyr, jag kör inte om jag dricker...
Men om någon av er två vill köra så kan jag kanske mysa lite längst bak med något gammalt malt från en ö.
1. Brukarn
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
7. Haze

Var är Fluff och 70????
Nån med brännare måste fixa lite fin musik till resan
Jag tänker ALDRIG MER åka till Motala. Aldrig!
Förstår inte vad du tyckte var så illa med den resan. Jag hade rätt roligt...
1. Brukarn
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
6. Bigbadda (antar att det blir minibuss nu?)
7. Haze
8. Camila
1. Brukarn
2. Joint
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
7. Haze
8. Camila

Ja, det blir ju minibuss. Krossa Motala!
1. Brukarn
2. Joint
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
7. Haze
8. Camila
9. ThomasD

egget
1. Brukarn
2. Joint
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
7. Haze
8. Camila
9. ThomasD
10. egget

10 pers är svårt att få in i en minibuss.
1. Brukarn
2. Joint
3. John
4. RRR
5. Kniv-Jonas
6. Bigbadda
7. Haze
8. ThomasD
9. egget
Brun, ska jag boka minibuss?
Ja tack.
ok
Respect, Boom Shakalak ! (till dom som åker på bortamatch till Motala. Det är långt och bökigt att åka dit och hem)
Haparanda är långt och bökigt att åka till och från. Motala är en baggis!
Avresa 10.15 kanske? Bör ge oss tillräckligt med tid.
Kostnad/person?
10:15? När börjar matchen? 13:15? På officiella står det 00:00 men det kan väl knappast stämma, det är ju på Dex-cupen man spelar nattbandy.

På svenskbandy står det 14:00, det verkar OK med 10:15
Heldagshyra av minibuss alltså, ska se vad jag kan vaska fram på måndag
Det har dykt upp nåt som gör att jag inte kan följa med, tyvärr
Häst när det gäller!
Någon med körkort som kan ta över körandet??
Bigbadda? :)
Tyvärr inte häst, men familjärt
Ska frun föla???
Bigbadda/John: Kan ni ratta? Ska jag boka minibuss kanske?
Det känns som att resan hänger lite löst då Bigbadda också var tveksam. Skulle vara bra om en frivillig chaufför kunde anmäla sig snarast möjligt, annars får jag köpa tågbiljetter. Jag har inte missat en bandypremiär på över 10 år, och jag tänker inte göra det i år heller!
Jag kan inte svara om jag kan åka än, det blir ett sista minuten beslut. Jag har ju bil men den ärtämligen liten och om det är massa snö så vill jag helst inte riskera något.
Är vi verkligen så få med körkort?
Ja, jag kom ju bara halvvägs med mina körlektioner...
Tror iofs att köldknäppen var tillfällig och att vi slipper snö nästa helg. Men kanske köper jag tågbiljetter ändå, jag vill vara säker på att komma dit.
Har ingen mer körkort?

Jag känner mig lite tveksam till SJ, hade ju varit klockrent med en minibuss.... Lutar åt golvboll i nuläget (om inte resan blir av d.v.s!)
Ska det vara så jäkla illa att jag måste åka till Motala igen bara för att ingen kan köra bil?

Det är helt avhängigt av att någon annan kan vara barnvakt den dagen eftersom jag är ensam pappa den helgen. Men jag kan undersöka saken om ingen annan chaufför dyker upp. Det vore för krassligt om inte Västra är på plats på premiären.
Det vore sannerligen storsint! Men enklast vore ju om någon kunde träda fram som frivillig chaufför med bil omedelbums så att man slapp sitta här och oroa sig för hur man ska komma dit.
Erlingmark du skulle vara en hjälte men som sagt var det bästa vore om någon kunde ställa upp som frivillig.
Ser tufft ut till helgen för min del. Har ett jobb som ska vara klart på måndag och det har tillkommit en del saker där som inte gick att förutse. Vågar inte boka bort hela söndagen pga detta. Trist då jag sett fram mot premiären men så ligger det till.
Då är det alltså följande som vill och kan åka:
1. Brukarn
2. Joint
3. John (osäker?)
4. Kniv-Jonas
5. Bigbadda
6. ThomasD
7. Egget
VSK Sports chockerar mig och har 4 bussar klara till SAIK away.
*no comments* ;-)
Ni ska inte tro att jag inte vill :-(
Blir det någon resa överhuvudtaget? 7 st resenärer, men endast eventuellt en som kan köra. Hur gör vi? Lär ju vara bra att vara ute i hyfsad tid om man ska boka...
Jag gillar inte att Kniv-Jonas terroriserar UNT:s omröstning genom att rösta på "SM-Guld" på varenda dator i Knivsta. UNT jinxar.
"800 grader.... "
Alla andra tränare jinxar också om man läser dagens blaska.

Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan ställa upp och köra. Den som skaffar små barn måste räkna med att behöva prioritera bort Sirius då och då. Hoppas folk åker alligvel!
Ord!
Även Nordic jinxar. Sirius ner i 500 ggr pengarna nu :)
Jag skulle gärna kört, men där jag är då är himlen förhoppningsvis inte svart och blå.... utan bara blå!!!
That's it, då köper jag tågbiljetter. Hoppas att jag kan få sällskap.
Om man köper tågbiljetter Enköping-Motala t.o.r. blir det inte så blodigt, drygt 400 sammanlagt + buss U-a-Enköping t.o.r. Resplanen blir då: Buss till Enköping, 8.45 från Uppsala. Tåg Enköping-Motala, framme 13.27.
Avresa från Motala 16.29, hemma i Uppsala 21.15.
Resan bokad kom igen några fler borde haka på.
Sirius gör sin största satsning på säkert 10 år och det e 2 som åker på premiären:(
Det är lite långt. Fast visst skäms jag en aning...
Det lutar åt att jag hänkar till Motala. Och i sådana fall, är det klart vi tar med oss tre stycken flaggor.
egget hakar på kanske 4 nu iaf
Fan jag e laddad o tippar 8-3 till dom goda sundin 3 broberg 2 maya 2 eskult1 dom onda får 2 helt otroligt feldömda straffar som dom gör mål på + en solkar offside :)
Den här killen får vi se upp för.

http://www.motalatidning.se/idag/artikel.asp?id=67995