Vill ni höra tränarduons tankar om laguttagning och taktik till de sista matcherna? På måndag 22/9 kl 18.30 så bjuder IKS in oss till ett möte med Andreas Brännström på Löten. Anmäl gärna intresse i den här tråden så ser jag om det finns underlag för en sån här träff (intresseanmälan är förståss inte bindande).
Möte med Brännan
Jag dyker upp, förstås.
1. Joint
2. Bigbadda
2. Bigbadda
1. Joint
2. Bigbadda
3. farbror
kvartssamtal på klubbens initiativ... damn it, jobbar då. hade varit kul.
Jag dyker nog upp
1. Joint
2. Bigbadda
3. farbror
4. Lars
1. Joint
2. Bigbadda
3. farbror
4. Lars
dubbelpost
Detta borde puffas för på startsidan. Själv är jag i fel stad just då. Kanske kan bli något liknande innan nästa säsong också?
absolut, john. vid förra årsmötet var gurra, mani och petter där för att svara på frågor.
Jag kanske också dyker upp. Hänga med scenen.
Gaffa//Du får avgöra själv om du tycker att det är värt "besväret" att ha mötet om bara 5 pers från VSS dyker upp. Själv så jobbar jag då. Se till att skriva det i den här tråden om det är så att IKS ev ställer in.
5 personer är väl ganska bra i Västra-mått mätt i alla fall. Mer än vad intresset brukar vara för att fixa tifon m.m iaf.
Jo. Men här så tar vi nån annans tid i anspråk. Dessutom så är det lite synd att man inte tar chansen att komma och ställa de frågor som ständigt kommer upp i forumet.
Jag litar på att Siriusbloggen tar upp lite vad som sades ;-)
Jag litar på att Siriusbloggen tar upp lite vad som sades ;-)
fem personer är okej, även om jag hoppas att fler anmäler sig. som du säger är det ett ypperligt tillfälle att ta upp saker som man annars bara spekulerar i - dessutom på ibland lösa grunder - här i forumet.
Jag tror det finns en större chans att fler anmäler sig om ni oklistrar den här tråden. Jag missade den ett tag för att den ligger på "fel" ställe.
Sant. Numera inte klistrad. OBS! Tiden flyttad till kl 19.00 istället. Kom dit och ställ Brännan mot väggen.
Var på Löten? Mitt på träningsplanen eller?
Jag ska i alla fall se på träningen först. Synd att det blev framskjutet till 19. Träningen slutar 18.
mötet är uppe i hemvisten. och mellan 18 och 19 kan du se u21 mot djurgården. jocke kommer också att komma efter en stund.
Ah nice, tack för den infon. Dessvärre har jag ådragit sig en Sirius förkylning, men jag tror att jag kommer.
Hmmm... trassligt hälsoläge i familjen.Vem skriver minnesanteckningar från kvartssamtalet?
Synd att det var så klent intresse (inklusive från mig dårå, men jag hann verkligen inte med). Var det nån som var där?
Jag, Joint och Bigbadda var där, tråkigt att vi inte var fler. Men ett väldigt intressant möte, jag skriver mer sen om ingen av de andra gör det före.
Jag förmodar att allting kanske inte lämpar sig för publicering på nätet heller. Kanske får man höra några taktikhemlisar över en öl på Bullitt på onsdag?
Jag väljer nog att inte publicera allt för mycket eftersom det ändå var relativt interna saker vi pratade om. Hur som helst mycket givande. Det enda som var synd var den "dåliga" uppslutningen, men jag är inte förvånad.
Ojuste, jag var tydligen en potentiell ersättare till Petter på onsdag. Se upp!!! ;-)
Scoutad av Bigbadda. Jag skickar räkningen.
Några saker borde väl kunna förmedlas? Mötet skedde trots allt på på klubbens initiativ och man kan ju misstänka att en del av syftet var att klargöra vissa saker som det debatteras och spekuleras friskt om här på forumet!? Hade själv velat gått på mötet men jag såg tråden på forumet i lördags och det var tyvärr omöjligt att ändra mina arbetstider för måndagen med så kort varsel.
Fast antagligen är mycket av det som kan klargöras också taktikhemligheter. Annars hade ju Brännan lika gärna kunnat regga sig här på forumet och svarat här.
Fast antagligen är mycket av det som kan klargöras också taktikhemligheter. Annars hade ju Brännan lika gärna kunnat regga sig här på forumet och svarat här.
Bra idé! Då skulle jag kunna medverka också..
Ja, eventuella "taktikhemligheter" hör ju naturligtvis till de saker som inte bör nämnas här. Om det nu yppats hemligheter av ett sådant slag att motståndare eller press skulle ha någon större glädje av att sitta här och läsa andrahandsrapporter.
Men då kan väl någon som var där skicka ett meddelande här på forumet eller ett mail till dom som vill veta, så kan inte vem som helst läsa det.
Det är redan gjort. Men men. Det finns väl kanske inga anledningar att smyga med detta?
Sen kan jag tillägga att de konstaterar att Hochen inte är aktuell för 90 minuter eller start denna säsong.
På frågan varför Luggen spelades som yttermittfältare mot BKH erkände både Jocke och Brännan att det var ett rejält misstag och fungerade inte som tänkt.
Vad gäller Ekan var svaret exakt detsamma som "Erlingmark" har skrivit på forumet... i princip.
I övrigt var det mycket fotbollsnördande och förklarande kring lite frågetecknen i taktiken. T.ex ska Mani utmana in mot banan för att en ytterback ska ruscha upp längst kanten, men det förklarade ju redan BigB. Det var mycket förklarande alá Rit-Ola också så det är lite svårt att förklara i skrift, men nu kanske ni har fått lite inblick om vad vi pratade om.
/Johannes
Jag har inte så mycket mer att tillägga. Vi i västra fick återigen beröm, de gillade att vi aldrig buade ut dem och inte höll på med hatramsor. Men det sades absolut inget som inte kan skrivas på forumet, det var de båda noga med märktes det, speciellt Brännan.
/Lars
Jodå. Det är ändå två timmar, så det är svårt att ta allt. Vi fick bl.a. veta att en anledning till att vi ofta spelar med en anfallare är att många av anfallarna har skadeproblem. Antou har problem med en tå, Demba är tillbaka efter skada, Hochen har vadproblem, Palmen är sjuk och skadad om vartannat etc. Man berättade även att en anledning till att man spelar med fyra mittbackar i backlinjen är helt enkelt brist på backar. :) En sak som jag verkligen tyckte var intressant, och som det varit kritik mot på forumet, var att det finns en idé bakom att Petter och/eller Mani går in centralt i banan från sin position. Man vill helt enkelt försöka få ett numerärt övertag framför backlinjen. Det ställer i sin tur krav på att man har en snabb och löpvillig ytterback som lyckas springa i den lucka som uppstår i 90 minuter (läs Luggen). Gallo är en av de spelare som verkligen fått offra sig i laget eftersom vi egentligen inte har någon defensiv mittfältare. Han vill ju helst spela offensiv mittfältare eller på kanten. Han gjorde massa poäng där i Landskrona. Ja, det var en liten del i alla fall.
/Micke
Sen kan jag tillägga att de konstaterar att Hochen inte är aktuell för 90 minuter eller start denna säsong.
På frågan varför Luggen spelades som yttermittfältare mot BKH erkände både Jocke och Brännan att det var ett rejält misstag och fungerade inte som tänkt.
Vad gäller Ekan var svaret exakt detsamma som "Erlingmark" har skrivit på forumet... i princip.
I övrigt var det mycket fotbollsnördande och förklarande kring lite frågetecknen i taktiken. T.ex ska Mani utmana in mot banan för att en ytterback ska ruscha upp längst kanten, men det förklarade ju redan BigB. Det var mycket förklarande alá Rit-Ola också så det är lite svårt att förklara i skrift, men nu kanske ni har fått lite inblick om vad vi pratade om.
/Johannes
Jag har inte så mycket mer att tillägga. Vi i västra fick återigen beröm, de gillade att vi aldrig buade ut dem och inte höll på med hatramsor. Men det sades absolut inget som inte kan skrivas på forumet, det var de båda noga med märktes det, speciellt Brännan.
/Lars
Jodå. Det är ändå två timmar, så det är svårt att ta allt. Vi fick bl.a. veta att en anledning till att vi ofta spelar med en anfallare är att många av anfallarna har skadeproblem. Antou har problem med en tå, Demba är tillbaka efter skada, Hochen har vadproblem, Palmen är sjuk och skadad om vartannat etc. Man berättade även att en anledning till att man spelar med fyra mittbackar i backlinjen är helt enkelt brist på backar. :) En sak som jag verkligen tyckte var intressant, och som det varit kritik mot på forumet, var att det finns en idé bakom att Petter och/eller Mani går in centralt i banan från sin position. Man vill helt enkelt försöka få ett numerärt övertag framför backlinjen. Det ställer i sin tur krav på att man har en snabb och löpvillig ytterback som lyckas springa i den lucka som uppstår i 90 minuter (läs Luggen). Gallo är en av de spelare som verkligen fått offra sig i laget eftersom vi egentligen inte har någon defensiv mittfältare. Han vill ju helst spela offensiv mittfältare eller på kanten. Han gjorde massa poäng där i Landskrona. Ja, det var en liten del i alla fall.
/Micke
Tack för rapporten grabbar!
Kan tillägga att det var ett mycket trevligt möte och att Sirius tf. sportchef var på plats. Han fick dock inte så mycket frågor (han bad inte heller om det). Han berättade att man håller på att bygga om organisationen kring laget. Kansliet var ofta öde, William Eklund som är evenemangsansvarig är den enda som just nu jobbar där just nu, nya personer skall dock komma in, där hoppas man också på en sportchef som inte jobbar heltid med något annat.
gaffa: Jag verkar ha glömt min svarta tygpåse i hemvisten. Jag undrar hur jag ska göra för att få tag på den?
Känns skönt att vi kan föra ett mycket seriöst och trevligt möte med våra tränare/klubb. Jag kollade just igenom klipp på SF:s "FanTV" och fann detta: http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=6662