Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Innebandy

Övriga matcher

Ja, eftersom att den andra tråden som handlade om plastbandy blev låst tycker jag att denna var på tiden. Det är premiär idag, hemma, i Allianshallen. Sirius är favorit till serieseger. Läste UNT... Tyvärr kan jag inte gå idag, men även fast jag inte är någon innebandy-fanatiker kan jag tänka mig att gå några matcher.
Men, Västra har väl kvar sin "hata innebandy"-menalitet? Inget intresse här inte, antar jag?

Edit: döpte om tråden till "Övriga matcher". ;)
Sirius IBK verkar vara i god form. Man torskade bara med uddamålet mot Storvreta på försäsongen. Jag kommer nog titta på några matcher också, kan tyvärr inte idag. Det verkar också som att IKS kommer spela både i Allianshallen och på Fyrishov.
Gôtt. Jag var, liksom dig "Bigblabla", bara på en match förra säsong och då var det enbart klapp-tifo och några kids (http://www.siriusfans.se.nu) som försökte. Det var jäkligt stort att laget vann Czech Open, sjukt bra gjort.

Vore extremt bra om det gick lite matcher i Hovet, Allianshallen är liksom lite "offroad". Heja, heja!
Kan även informera om biljettpriserna.
Vuxen: 50 kr
<16 år: gratis.
Västra: ingen rabatt, men vore befogat att förhandla om detta ifall vi fixade någon form av uppslutning. Tror att spelarna och klubben skulle uppskatta det.
Jag tycker det känns omotiverat med rabatt när det bara kostar 50 spänn.
Sant. Det beror ju på uppslutning också och hur många gånger som man går, 10 matcher - 500 pix.
Själv är jag så gubbig att dom får betala mig om jag ska gå och titta på innebandy

Men, Västra har väl kvar sin "hata innebandy"-menalitet? Inget intresse här inte, antar jag?

Även om innebandyintresset är klent hos många av oss västringar så är det absolut ingen officiell hållning från Västra. Själv tycker jag att innebandy är pisstrist, men jag skulle ändå välkomna alla Västra-initiativ att dra igång någon verksamhet runt innebandymatcherna. Kör hårt bara!
Problemet är väl tiden, själv har jag fan knappt tid att gå på bandy som är min favoritsport, sedan kommer fotbollen och därefter hockey och basket. Ska man hinna med att gå på innebandy också alltså... misstänker att frugan blir sne.
Du får väl prioritera bort de där smörgåspåläggen du håller på med!!!
Just det prio ett är ju ridsport.
Mikko, det är vara att erkänna. Det är inte hästsport du bryr dig om. Gubbigheten inom dig drar dig till stallflickorna!!
Mikko, när kommer IK Sirius RK bildas då? :D
Sirius IBK vann sin premiär med 10-4 och spelar just nu bortamatch mot Gävle GIK. Nästa hemmamatch går av stapeln lördag 4/10 mot Granlo BK. Matchen spelas då i Fyrishovs B-hall. Jag tänkte masa mig dit.

Jag skrev i deras officiella gästbok om det fanns intresse för att styra upp en klack. Jag vet inte hur situationen ser ut just nu, men det var väl ett gäng kids ett tag så som jag uppfattade det. Syns på lördag.. ;)

Edit: Sirius leder med 0-2 just nu.
Edit2: 0-5 efter 3 mål på cirka 3 minuter i början av tredje perioden.
Edit3: 3-8, slut. :)
Jag lutar åt att gå dit på lördag. Skulle väl vara trevligt i brist på resa till Ängelholm...
16:45 börjar matchen i Fyris B-hall. Ja det kanske blir innebandypremiär för en annan då... Undrar om man kommer bli lika mentalt stört engagerad under matchen som på fotbollen.
Det skulle vara för att det är Sirius då. Innebandy i sig tycker inte jag är engagerande på det sättet. Två domare på 20x40 eller vad det är har inte lika mycket möjligheter att göra totalfel som tre domare på 60x100 till exempel.
Precis. Jag har bara upplevt plastbandy på plats en gång, så jag vet inte riktigt. "SiriusFans" (typ 13-14 åringar) m.m på officiella gästboken verkar sugna att klacka och har försökt förut. Klart som fan att vi ska stödja vår klubb!
1. Joint
2. Bigbadda
3. 70
Någon mer?
Jag föreslår full Siriusmundering samt att vi träffas utanför stora ingången typ 16.35 för jag vet inte riktigt var det är. :) Vi borde nästan ta med oss stora randiga flaggan. Fast bara den då.
Jag föreslår full Siriusmundering samt att vi träffas utanför stora ingången typ 16.35 för jag vet inte riktigt var det är. :) Vi borde nästan ta med oss stora randiga flaggan. Fast bara den då.

Vi ses då. Röstar för flagga(or). B-hallen kommer man till när man går igenom A-hallen på ena sidan. De har små läktare där. Får se om det kommer några andra.. om inte annat får vi känna på hur det är att vara Gröna Få. :D
Såg att Årsta hade en liten klack. :)
Lördag 1645? Kan kanske gå
Om Mikko kommer så har vi inget annat val än att klacka :)
Nej fan ta er om ni är tysta
Jag är 100% på nu. Stora flaggan (randiga) kommer förhoppningsvis hämtas.
Bra, om inte annat kan nog jag hämta den. Hoppas på att du kan leverera oss regelbundna resultatrapporteringar också. :)
PS. "Det finns SIRIUS-flaggor att låna under matchen.Prata med dom vid kassan" DS.
Jag ska ha mobilen fulladdad. :)
Perfa. Ses utanför entrén vid 16:30-snåret då.
Innebandy var för mig en positiv överraskning. 2:a och 3:e perioden var rätt kul att följa då stämningen på planen blev allt mer hetsig. Det slutade med 10-4-seger för Sirius. Vi var endast tre VSS-representanter på plats: Joint, Bigbadda och 70. Vi hade tre flaggor med oss men flaggade inte för oss av också just av anledningen att det var så lågt i tak. Däremot ser vi framemot derbyt mot Årsta den 15:e oktober och jag hoppas att vi kan mobilisera ihop lite folk från Västra den matchen. Kanske kan vi erbjuda fri entré för Västra-medlemmar. Vi har planer på ev. tifo och grejer, så det blir nog skoj!
Så, tre tappra Västringar på Sirius - Granlo. Mikko uteblev av okänd anledning. Blåsvart smiskade helröda Granlo med 10-4, #9 Dan Johansson bäst på plan med bl.a. ett hattrick. Tyvärr gick det inte att använda flaggorna i B-hallen eftersom taket är för lågt. Kul var det ändå! Snygga mål, många mål, bra spel ofta, sånt man vill att Blåsvart ska syssla med oavsett sport. Det blev lite ruffigt efter ett tag, så man ska inte tro att innebandy är en kärringsport.
Ja det var faktiskt väldigt trevligt. Mysigt och intimt. Bra stämning på planen, men noll på läktaren förutom nån kvinna som skrek några gånger. Jag kan verkligen rekommendera alla att gå och se IK Sirius IBK. Tråkigt dock att FK torskade samtidigt, annars hade jag nog kunnat glädja mig mer åt vinsten.
Dock tacksamma spelare som tackade publiken trots trött stämning och uteblivet klapp-tifo. Fatta vad chockade de kommer bli ifall vi kommer med klack, flaggor och sånger till nästa match. :)
Plus att det är derby. Årsta har gått bra också nu i serieinledningen. Vill otroligt gärna veckla ut OH-flaggan i A-hallen. :D Den kommer täcka hela vägen upp. Kom igen nu Västra, det är kul när Blåsvart gör mål!
Jag vet ingenting om IKS Innebandy. Vilken division spelar de i? Näst högsta? Går de upp i den där Superligan (så heter den väl?) om de vinner serien? Får man kvala om man kommer tvåa?
IKS IBK spelar i näst högsta divisionen, division 1 (det finns tre divison 1-serier; norra, mellersta och södra). Sirius har bra chans att nå Superligan (ja, den heter så) i år. Men seriesystemet är samtidigt inte helt enkelt:

Upp- och nedflyttning till Svenska Superligan säsongen 2008/09:

Lag 14 i SSL flyttas ned till division 1. Lag 13 kvalar.

Seriesegrarna i division 1 Norra, Mellersta, Södra går till kvalgrupp tillsammans med lag 13 i SSL. 4-lagspool där de 2 bästa spelar i SSL 2009/2010. Lag 3 och 4 placeringsmässigt spelar i division 1 2009/2010.

Källa: innebandy.se
Tack! Kvalserie alltså. Jobbigt när man vinner en serie och ändå inte blir uppflyttad men tre lag direktuppflyttade blir ju lite mycket.
Blir det lite folk e jag med den 15
Jävligt nice kniv-jonas. :)
Jag kommer till derbyt mot årsta,, äre nån som har kolla på hur många vi blir ?

vart me på siriusinnebandy.com i gbn som "shiriush"...

Du är så välkommen så, "shiriush". Jag skriver upp dig på "anmälningslistan", med dig är vi i nuläget 5 pers. Förhoppningsvis kan vi väl bli det dubbla åtminstone!
ok, jag får nog med mej två till ... vi är 13 år
Ålder spelar ingen roll bara man håller på Sirius.
Öjebyn - Sirius börjar 16:00 och kan följas på innebandy.se.
Jag tippar 4-12.
Jag tippar 2-10.
Öjebyn har spelat två matcher och gjort fem mål i varje match, mot mittenlag. Man släppte även in åtta mål per match. Därför tror jag att Sirius, som ju är ett topplag, kommer göra mer än åtta mål, varför inte 12, och släppa in något färre än mittenlagen, varför inte 4. :)
Sirius tog ledningen efter 10 min, men nu står det 2-1 till Öjebyn. :O
Puh. Onödigt spännande. 4-6 nu i alla fall.
5-14, stabilt som fan.

Hata, hata, hata Å-Årsta!
Jag var närmast! :D 5-14 är ganska nära 4-12.
Hur hinner de med att göra så mycket mål? Har man inte målvakter i innebandy?
Jodå. Dom är jättegulliga, står på knä. Den stora skillnaden mellan dom och hockeymålvakter är de minimala skydden. Man har hjälm och knäskydd, inget mer. De flesta verkar inte ens ha handskar.
susp?
Hjälm, tröja med insydd magskydds platta, byxor, knäskydd och suspensoar. Så man har lite mer än bara hjälm och knäskydd, som Bigbadda skrev. Vissa målvakter använder handskar.
Referat från PT, Öjebyn - Sirius. Apropå sista perioder. Såg någon på sexiga Hide-a-Lite Mullsjö när de var på TV förra veckan? Mullsjö gjorde fyra mål på mindre än 2 minuter (min 58.06-59.33) och fixade 5-5 mot Pixbo. Nu i den senaste matchen mot Umeå City IBK slutade sista perioden 1-7 och det gjorde att Mullsjö vann med 9-11. Komiskt.
Fast poängen är att skydden är minimala jämfört med t.ex. en hockeymålvakts. :)
Sirius åkte på sin första förlust mot *ora. Varför de heter KAIS Mora IF beror på en sammanslagning med Kristinebergs AIS och Mora IBF. Det blev förlust på sudden med 8-7. Nya tag nu...
Men om det var i sudden så var det i alla fall en poäng till Sirius. Bättre än noll...
Fast enligt innebandy.se så var det 8-7 efter full tid, inte i sudden. Hur är det? Är det så ligger IBK trea efter Årsta och Gävle. Blä.
Fast i matchrapporten står detta:
Period 4
04.30 Mål 8-7
Sonny Pettersson
(Kristian Holtz)
Då borde det ju vara så. Kanske innebandy.se fattar snart.
Idag (15:00) spelar dessutom IBK i Sundsvall mot City, jag tror på en vändning från senast och vinst med 3-7 mot tabelltian.
Sirius spelade borta mot bottenlaget Runsten. Matchen slutade 1-17! 5+5 av Erik Svenson!
Herrejävlar! Hade deras målvakt semester eller?
Ersboda - Sirius, 0-15...
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=844063,00.html?Akommentar=1

Kolla på TV inslaget från Storvretas match, särskilt straffen för Täby, jag kom plötsligt ihåg varför jag tycker innebandy är töntigt... ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=Cs1Zc8KGOp0
Från: Storvretawebbtv | Skapat: 30 mar 2011
Nya hejarklacken är av världsklass.
Alltså vad fan.. Det är ju lyteskomik..
Äh vadå; jag blir lite nostalgisk. Som Västra i slutet av nittiotalet; få och tappra. Fast utan polisonger, punkrock och Kir i och för sig. Och lite kristnare look. Och inomhus. Och på landbandy.

Inte så västrigt alls förresten.
Det vore kul att se VS mot Livets ordarna eller vad de nu är för slags killar på ett sockiplastsderby.
VS var ju på förra säsongens första plastbandyderby. Då syntes bara en liten klick "sittplatsklack", där alla såg ut att vara lite bakom flötet, från Strovretas håll. Jag gillar bara Storvreta IBK:s definition på "hejarklack av världsklass". Ironiskt. Genialt.
Hoppas som fan att Warberg vinner i finalen i denna skitsport,Vill fan inte att innebandy ska vara Uppsalas flaggskepp.