Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Träningsmatcher -08

Jag har legat på kansliet lite att gå ut med träningsmatcherna och nu är det här.

Träningsmatchschema:

Torsdag 25/9 19:10 Västanfors-Sirius ABB Arena, Västerås

Lördag 27/9 18:30 Motala-Sirius ABB Arena, Västerås

Söndag 5/10 Tid ej bestämt. Sirius-Hammarby (Blir endast av om det finns is på Stud. IP)

Torsdag 9/10 18:00 VSK-Sirius ABB Arena, Svenska Cupen

Fredag 10/10 13:00 Sirius-Kungälv ABB Arena, Svenska Cupen

Lördag 11/10 18:30 Vetlanda-Sirius ABB Arena, Svenska Cupen

Lördag 11/10 20:30 alt. 22:00 Ev. kvartsfinal ABB Arena, Svenska Cupen

Söndag 12/10 12:30 Ev. semifinal ABB Arena, Svenska Cupen

Söndag 12/10 16:00 Ev. final ABB Arena, Svenska Cupen

Lördag 18/10 12:00 Örebro SK-Sirius Vinterstadion, Örebro

Söndag 19/10 17:30 Sirius-Falun Studenternas IP

Onsdag 22/10 19:00 Sirius-Skutskär Studenternas IP

Lördag 25/10 15:15 Sirius-Finspång Studenternas IP

Torsdag 30/10 19:00 VSK-Sirius ABB Arena Västerås

Lördag 1/11 15:15 Sirius-Hammarby Studenternas IP

Tisdag 4/11 19:00 Tillberga-Sirius. ABB Arena Västerås
Trevligt! Hoppas isaggregatet fixar det till 5/10!!
Var är det gamla klassiska Katrineholmsgenrepet?
Vad fan genrep imorgon redan och man får inte reda på det förrän nu, skandal....
Missar den matchen pga torsdag=ridlektion men lördag kanske man skulle ta en utflykt till gurkburken, eller vad säger Garry?
Brukis--> Borta som tur är...
Vadå, det är tradition ju, sånt ändrar man inte på hur som helst. Fast det är klart, nu finns ju inte KSK längre, nu heter de KVBS eller någon liknande bokstavsdiagnos.
Jag hänkar gärna till gurkburken om någon åker bil dit. Hör av dig till mig isåfall.

Vaktmästarna på Studan lät lite tveksamma om de skulle bli klara med isen så fort i år, i fjol var vi ju nästan först i landet med uteis.
Ska jag nedlåta mig till att stå i en bandylada ska det helst gälla något!!

Lördag är det dessutom College Game Day på NASN. Då sitter jag klistrad framför burken. Jag får hoppas på vaktmästarna!!
Hur tänkte de i Katrineholm när de lade ned bägge lagen i stan och slog ihop till ett som ingen vill varken spela i eller se på?
Hur tänkte de i Katrineholm när de lade ned bägge lagen i stan och slog ihop till ett som ingen vill varken spela i eller se på?

Svar: De tänkte inte alls.
Nån som var på plats i gurkburken?
Hur gick det mot fläkten?
Och vilka såg vassa ut?
Skötte sig ex17 :-)

Kul med premiär. Jag har inte fått tag på något resultat ännu. Man ska i alla fall ha i åtanke att detta är Sirius första spel på en riktig bandyplan medan Västanfläkten har spelat två träningskamper tidigare.
Helenelund – Fläkten 7–2
Tillis - Fläkten 6-2
Saxat från Västanfors hemsida:

Fläkten bjöd på bra motstånd
Elitserielaget Sirius fick jobba hårt för segern i torsdagskvällens träningsmatch i ABB Arena Syd.
Uppsalalaget vann till slut med 3–2 (1–1).
– Vi gjorde en riktigt bra match, sa tränaren Stefan ”Stuffe” Sagström.

Blir spännande att se om även Söderman/Berglund och de blåsvarta lirarna var nöjda med första insatsen på stor is?

Vinsttrenden håller i sig! Vi börjar som vi slutade förra året...och ÄNTLIGEN ÄR DET IGÅNG!!!
Skönt! 3-2 var väl iofs ingen imponerande seger, men i alla fall. Vi får hoppas på "det nya blåsvarta spelet". UNT-artikel. Söderman var måttligt nöjd. Hellqvist (hörnmål), Virre och Roos (hörnmål) blev dagens blåsvarta målskyttar.
"Jesper Bergelin vaktade målet och gjorde det med bravur.
- Han var jätteduktig, där har vi nästa Lasse Kylberg, säger Mats Söderman."

Hyggligt omdöme! Hu, vad kul med bandy!
Mmm det senaste lät bra. Man har ju haft en viss oro för målvaktsposten trots allt.

Riktigt skönt att vara igång igen!!!
Börjar bli en rätt trevlig förlustfri svit nu även om motståndet inte varit av högsta klass:

2008-02-10 Sirius – Hammarby 7-4
2008-02-13 Falun – Sirius 1-2
2008-02-17 Sirius - Villa/Lidk 5-3
2008-02-20 Tillberga – Sirius 1-2
2008-02-26 Örebro SK - IK Sirius 4-8
2008-02-29 Sirius – Kalix 4-4
2008-03-02 HaparandaTornio – Sirius 3-6
2008-03-05 Sirius – HaparandaTornio 13-1
2008-03-07 Kalix – Sirius 4-9
2008-09-25 Fläkten – Sirius 2-3
Fast Bajen, Villa och Tillberga är väl inget att fnysa åt i alla fall?
Seger mot Motala med 6-3 och lite bättre spel tydligen. Någon som var och kollade i gurkburken?

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=805985,00.html
Jäkligt imponerande!
Imponerande kör hårt nu blåsvart
Lugn i stormen.. det är försäsong.
Whatever! ;

Det var Motalas tredje träningsmatch...
IFK - Sirius 3-6
IFK - Rodina Kiro 2-4
IFK - Tillis 3-6
Förra årets succélag...
Försäsong eller inte... Segern mot Motala lät betydligt trevligare än vinsten mot Fläkten.

Snart kommer Kniv-Jonas in och skriver SM-guld!!!
Gubba Er!

Gubba Er!

Även gubbar behöver försäsongsträning. Seriestarten är inte förrän i november, en månad som gjord för gubbighet och "det var bättre förr".
Du menar att man kan vara lite smått optimistisk så här tidigt?

Då tar jag och drar till med ett: "I år ska vi väl i alla fall inte åka ur" som förhoppning inför kommande säsong!

Börjar bli en rätt trevlig förlustfri svit nu även om motståndet inte varit av högsta klass:

2008-02-10 Sirius – Hammarby 7-4
2008-02-13 Falun – Sirius 1-2
2008-02-17 Sirius - Villa/Lidk 5-3
2008-02-20 Tillberga – Sirius 1-2
2008-02-26 Örebro SK - IK Sirius 4-8
2008-02-29 Sirius – Kalix 4-4
2008-03-02 HaparandaTornio – Sirius 3-6
2008-03-05 Sirius – HaparandaTornio 13-1
2008-03-07 Kalix – Sirius 4-9
2008-09-25 Fläkten – Sirius 2-3

Lägger man till senaste matchen mot Motala (6-3) och fyller på med de fyra matcherna innan statistiken ovan...

2008-01-19 Bollnäs - IKS 4-4
2008-01-25 IKS - Gripen 6-0
2008-01-30 Gustavsberg - IKS 1-10
2008-02-07 VSK-IKS 4-3

...så ethåller man detta imponerande facit:
Sirius 15 12 2 1 88 - 39

Fortsätt så :-)

Du menar att man kan vara lite smått optimistisk så här tidigt?

Då tar jag och drar till med ett: "I år ska vi väl i alla fall inte åka ur" som förhoppning inför kommande säsong!

För många Cheerleaders har fått dig att tappa "gubbet"! Nesligt!
Ge mig bara en rejäl förlust, så ska jag snart vara inne i mitt vanliga: "Vi struntar i säsongen och tar en kvalplats redan nu, då finns det i alla fall hopp"
Ledsen garligur o farbror den här säsongen kommer inte ens ni kunna gubba o gnälla vi kommer vara så satans bra, största frågan e när kan man beställa biljetter till sm finalen tro mig dit kommer vi :)

Ledsen garligur o farbror den här säsongen kommer inte ens ni kunna gubba o gnälla vi kommer vara så satans bra, största frågan e när kan man beställa biljetter till sm finalen tro mig dit kommer vi :)

...åååh där var den säsongen körd.
Tack så förbannat mycke!!! Ja, då åker vi ur då.....

Det var kul att vara optimist så länge det varade!
Fast jag tycker nog att kniv-jonas börjar gubba till sig. Han nämner faktiskt inte SM-guld, "bara" final ;-)

Fast jag tycker nog att kniv-jonas börjar gubba till sig. Han nämner faktiskt inte SM-guld, "bara" final ;-)

Se där avslöjad
Tack än en gång Jonas!!! När jag kommer tillbaks från Florida kommer vi att vara 0-5. Minns var ni hörde det först!!!
Ingen match mot Bajen, söndag kl 17.00

Dock genomförs träning eller match på samma tid.
Trist att det inte blir någon match, men jag dyker nog upp vid 17-slaget imorgon ändå.
Blir det någon annan match idag?
Kolla ut genom fönstret... Regn, regn och åter regn! Det blir svårspelat idag, minst sagt. Repris på Gripen borta? ;)
Träning inför Gripen borta!
Saxat från pappersbilagan i UNT:
Sirius träningsmatch ställs in
BANDY. Sirius första träningsmatch på hemmaplan ställs in, men det är inte isen som krånglar utan motståndet. Hammarby lämnade så sent som igår återbud.
- De har tydligen väldigt mycket sjukdomar och skador i truppen just nu så det fick inte ihop ett lag, säger Siriustränaren Mats Söderman som inte är helt nöjd med situationen.
- Det är klart att vi inte är nöjda, vi hade räknat med match och det låg i vår planering. Dessutom hade det känts riktigt bra med en träningsmatch till i benen innan Svenska cupen nästa helg. Nu blir det ingen kontinuitet i matchandet.
Men utan motstånd så får Sirius nöja sig med premiärträning i stället för premiärmatch på Studenternas is.
- Ja, nu får vi utnyttja tiden till träning i stället och det är ju inte helt fel det heller. Det blir första gången som vi får möjlighet att träna på fullstor is och det behöver vi, säger Söderman.
Träningen är också inställd. Vi vill inte riskera något inför Sv.Cupen.
Trist! Bandy-cravings.
Bambi är på is! En hel massa nya ansikten. Kul!
Någon mer än jag som funderar på att ta sig till gurkburken och kolla cuppen i helgen? Kan finnas bilplats ledigt.

Någon mer än jag som funderar på att ta sig till gurkburken och kolla cuppen i helgen? Kan finnas bilplats ledigt.

Finns det bilplats e jag sugen

Finns det bilplats e jag sugen

Jag är också sugen på att hänga med! Cupen i sig är väl förvisso värd en ny tråd. Eller denna.

1. John
2. Kniv-Jonas
3. Joint
Grymt sugen men min planeringshorisont är "borde ha gjort igår"
Också sugen, men det ser ut som om vädret gör att det hela går om intet....

Kallt vitt = bandy
Varmt grönt = golf
När kan man se laget träna på stor is?
Måndag. Vi gjorde sista passet innan Sv. Cupen idag.

Måndag. Vi gjorde sista passet innan Sv. Cupen idag.

Och hur känns det då...? Kul att möta de grönvita ? Och hur har de få träningarna på fullstor sett ut? Åker "Roffe" ifrån er? Har Eskhult kvar "limmet på kroken" ? Vem tar Ubbes roll på hörnvarianten? Förste straffskytt? Formen på ex17?

Tänkte försöka hinna till matchstart direkt efter jobbet på torsdag! Förutom hörnregeln som skall testas...fler regelvarianter??...får man ha fler avbytare??

Såg på bandysverige.se att hedersknyffeln Kuben inte riktigt trodde på IKS. Vi får väl hoppas att han missbedömt årets upplaga av blåsvart...!!

Slutligen...de fyra sista IKS besöken i Gurkburken har gett 3 segrar samt en knapp (och orättvis) uddamålsförlust( 3-4 mot VSK). Kanske är det en bra "blåsvart" arena (om än inomhus) på gamla Rocklunda trots allt?

Det är som vanligt. Ingen tror på oss. Bra att kunna slå ur underläge, för om det är någon upplaga de senaste åren som möjligtvis kan skrälla så är det denna. Dock ett stort minus för den tunna bredden som tyvärr kommer bli lidande efter nyår.

Hoppas också att Manager Berglund utnyttjar den nya timeout-regeln väl. Det känns ovant med bandy, i synnerhet när de nu för tiden ska fippla så mycket med reglerna. Nu blir det rosa (cerisefärgad) bollar, istället för orangea. Det blir också ovant att se blåsvarta tröjor med namntryck på! Det är något man inte är van vid. Det är väl ett krav från förbundets sida i år, för samtliga ES-lag? Sen kommer vår kvinnliga speaker att rapportera om hur lång tid av utvisningsstraffen som kvarstår, osv. Känns som att bandyförbundet har sneglat lite på ishockeyarrangemangen, helt klart.

Det krävs ett demokratiskt beslut för att den nya hörnregeln skall träda kraft efter SC. Ett majoritetsbeslut. Hur ställer sig allmänheten i Sirius sig till detta beslut? Ex17 själv? Hrrmf, antar att du är i motståndsrörelsen efter sannarligen fått propagandahörnor av byn.

Den nya straffregeln tycker jag bara är flummig. Jag anser att en förseelse som orsakar straff alltid ska leda till något form av straff. Däremot skulle jag vilja ha högre toleransnivå på vad som är straff. Kändes som att vi fick minsta lilla grej emot oss i vintras. Två stycken straffskalor känns bara konstigt.

Positivt är i alla fall att elitdomarna ska genomgå en lång utbildning. Förhoppningsvis kan den ge resultat. "I samband med Svenska Cupen kommer bland annat en kurs att anordnas med fokus på relationer, attityder, beteenden och konflikthantering.
- Elittränare och idrottspsykologer kommer att föreläsa för domarna under cupen för att få domarna att förstå hur spelarna tänker och varför de agerar på ett visst sätt. Detta är ytterligare ett steg att utveckla våra matchledare, säger Per-Erik." Tack!

Big Spender: Antalet junioravbytare utökas från en till två.
Nästa steg från Tramsin är väl: "högst ett mål i rad..."

...då blir det ju jämna fina matcher!
Hehe.

LBK-Fansen tippar:
Grupp D
Västerås
Vetlanda
Sirius
Kungälv

"Sirius tror vi kommer knipa tredjeplatsen ganska enkelt. Enligt säkra källor (dock aningen subjektiva) kommer nämligen Sirius bli betydligt i bättre i år" (Fall, jinxa inte...)

Vetlanda:
"Sirius har en del riktigt vassa spelare. Först tänker jag då på Andreas Eskhult, tidigare i Hammarby och sedan "ryssproffs", en spelare som håller mycket hög nivå. Han kan göra de mest otroliga dragningarna" skriver bland annat Claesson om Sirius."

Torsdag: 18.00 Västerås - Sirius
Fredag: 13.00 Sirius - Kungälv
Lördag: 14.30 Vetlanda - Sirius + ev. kvartsfinal.

Om bil rullar redan på torsdag kanske jag är på att hänka. Om chanserna på kvartsfinal är körda på lördagen känns det lite avslaget.
En torsdagskväll med premiärdäng känns ju inte helt galet. Jag är på om bil med plats i åker.
Jag är lite sugen på Sirius-Kungälv på fredagen, men det kanske inte är så många som kan mitt på en vardag.
Spontant vill jag hålla nere förväntningarna. Vi möter lag som gjort 40 ispass och spelat 15 matcher på storis. Vi har spelat 2 matcher och gjort 2 träningar på storis. Vi är också en del nya spelare som ska in i det "blåsvarta" spelet. Vi åker dit med en internmålsättning och ett par saker som vi vill genomföra. VI är inspirerade och vill ta vara på de bra förhållanden som finns i ABB Arena. Vi hoppas på stort stöd från Västra och hoppas kunna bjuda på bra och uppoffrande spel.
Vi hoppas på stort stöd från Västra och hoppas kunna bjuda på bra och uppoffrande spel.

Hoppas att vi kan leva upp till förväntningarna!
Om det inte blir riktigt skitväder imorgon så tänkte jag köra en bil till gurkburken. Bilen avgår från luthagen/centrum helst lite innan kl 17.00
Med mycket kärlek kan man få in tre pers i baksätet men då får den i mitten vara ganska liten.
Är Kniv-Jonas, Joint, ThomasD fortfarande sugna så har de förtjing på plats.

Som en del i alliansens sk. utanförskap har jag all tid i världen att se bandy mitt på vardagar. Så fredagsmatchen är fullt möjlig den med.
Tar de inträde? Hur mkt isf?

Har vi någon annan som vill se bandy på fredag? Ska vi åka även om vi bara blir två tycker du John?
Hittar inget om inträde någonstans. Men det borde ju inte vara mer än en 50-lapp om de inte har hittat på ngt påfund om helgbiljett. Får se om fredagen efter i morgon. Sen finns ju alltid söndag då vi spelar final =)

Vädret för morgondagen verkar bara bli halvilla så jag räknar med att åka.
Nu hittade jag:

Endagsbiljett
Vuxen: 120 kr/dag
Studerande: 80 kr/dag

Turneringsband (gäller hela Svenska Cupens slutspel)
Vuxen: 250 kr
Studerande: 165 kr

http://www.bandycup.se/svenskacupen/layout/mall1.asp?itemID=4
E absolut sugen måste kolla om det går dock återkommer i morgon förmiddag med besked. Lördagen känns ju som ett måste om vi har chans på kvartsfinal.
Jag tror jag kommer loss men kan inte lova till hundra riktigt ännu. Återkommer.
hinner inte måste jobba till 19 lördag e jag på
Va fan Jonas, jag som tänkte ta med din lagade mössa...
e den hel fan va bra ! Säg till när det ska putsas
jag vill med på lördag
Jag föredrar nog också lördagen.
Behöver jag våndas över huruvida jag hinner idag John eller är projektet nerlagt om det bara ser ut att bli du och jag?
Jag börjar vackla lite men är fortfarande sugen.
Ok, jag skulle behöva jobba över (om chefen får bestämma...) men jag kollar hellre bandy :-)
Återkommer i ämnet med finalt besked runt 16.
Jag drar, behöver komma bort från jobbet. Skriv en plats och tid här eller ring 0736-21 36 80 Innan 16.45 kan jag få svårt att hinna.
jag kan hämta upp, vart jobbar du?
En liten spontan orakeltävling kanske kan vara på sin plats:
Resultat Sirius-VSK 2-5
Blåsvarts förste målskytt: Mathias Wiberg

Spelstopp 18.00

Resultat: Sirius - VSK 1-4
Blåsvarts målskytt: Erik "Sudden" Sundin
Matchen kan vi följa här! Mosa gurkorna nu! :P
Sirius verkar öppnat rätt bra! 6 minuters(?)-utvisning på en gurka och hörna Blåsvart. Kvarten spelad, 0-0.
6-2 till dom goda
VSK tycks desperata - timeout tagen
Vem vet, timeouten kanske ger effekt. Hellqvist åkte nyligen ut.
Eskhult, vilken man... Imponerade som fan än så länge.
Ajaj, 2-1 till de onda.
2-1 slut. Med tanke på hur många istimmar som skiljer lagen åt ser ju detta rätt bra ut.
Sirius gör en riktigt bra match mot VSK.

Första halvlek spelmässigt klart till Sirius som hade betydligt bättre fart på skridskorna än VSK. Andra halvlek var spelmässigt jämn dock med fler riktigt klara chanser för de grönvita (bl a lyckades Anderbro lyfta bollen tre meter över ribban helt ren med Jeppe). VSKs seger får nog tillskrivas nyförvärvet från Boltic, Jonas Nilsson, som vid bägge målen lyckades krångla med sig bollen trots att Siriusförsvarare så när lyckats få undan den.

Kul att se att nyförvärven tog för sig. Både Sundin, Nilsson och Mayborn agerade piggt framåt, och försvaret med "nygamle" ex17 var nästan prickfritt.

Dock lite brydd att inga junioravbytare fanns med (eller ??). Olle klev av efter ca halva matchen och vi körde runt på 1 avbytare resten av matchen. Vi får hoppas att Olle snart är tillbaka!

Härligt att det är igång! Vinst mot Kungälv imorgon och en kvartsfinalplats känns fullt rimlig.

Oj. Jag så matchen lite annorlunda. Hela matchen var seg med dålig fart. Första var vsk bättre men hade dåligt sikte på skyttet. Sirius körde långbollar och misslyckade soloräder, laget var nerpressat och sällan var fler än tre goda på fiendens planhalva.
Andra var jämnare men sirius var klart bättre laget i ca 10 min i mitten. De lyckades komma upp och sätta högre press på vsk. Måste känts trist att släppa in andra målet i den fasen av matchen när man var bättre. Men det var en delikat passning som förvaltatdes väl av Nilsson.

Hörnregeln funkar bra, jag ger den en försiktig tumme upp.

Timeout kan kaseras direkt. Sirius timeout togs med några minuter kvar när man verkligen såg att de var igång och ville kvittera. Efter timeouten såg de bara passiva ut och schabblade bort bollen. Dålig fingertoppkänsla tycker jag.

Jag tror det blir en tripp till grurkburken igen på lördag.
På tal om timeouten...

Skulle vart spännande att höras vad som sades. Jag gissar på nåt i stil med "Grabbar, om vi får ett bra frislagsläge mitt framför mål med ett par minuter kvar...skjut för fasen inte...utan rulla ut bollen mot en stillastående kompis vid sargen eller lira hem."

:-) Sorry...kunde inte låta bli!

hehe Som det såg ut så måste det där vara ett rent citat...
Såg också att Ronny Andersson och Peter Hampus dömde oss igen. Vår "kära" Hampus måste ju ha någon sorts förkärlek till Siriusmatcher...
Min analys ligger närmare Johns. Svårt att kommentera enstaks spelare (iaf nyförvärven) då det verkar som att jag inte kan deras nummer så bra. Eller så tycker jag bara lite olika kontra Big Spender. Olle trodde jag förresten var #4 och isf märkte inte jag att han försvann. Kan iofs bero på att jag är blind eller dum i huvet.
Bidde ingen bandy för mig idag. Hoppas kunna åka imorgon, men det är osäkert.
3-0 till de goda tidigt i andra halvlek mot Kungälv, nice!
4-0 bara rinner in mål nu. Trodde kungälv med närhet till hall och allt sånt skulle vara bättre.
Hur tusan följer man matchen?
http://www.bandycup.se/svenskacupen/layout/games.asp
Trodde faktiskt det skulle bli pisk mot Kungälv men detta blev ju en väldans trevlig fredag eftermiddag.
Vilka starka resultat vi gör! Nu blir man ju obehagligt optimistisk.
Kommer "Limpan" ha fler assist än vår bästa målskytt har gjorda mål (i grundserien)?
Vafan, har dom förlängt utvisningarna? Det verkar som utvisningarna är 6 och 12 minuter istället för 5 och 10. Eller är det jag som missat något?
Det är väl en specialare med 6-minutersutvisningar eftersom matcherna bara spelas i 60 minuter.
Ah, nu förstår jag. Det finns bara 6-minutersutvisning. Måste ju som Bruk säger bero på den minskade speltiden, som jag inte visste om. :)
Sanslöst bra gjort, Sirius!
http://www.bandycup.se/svenskacupen/layout/news.asp?itemID=115

Uppslutning i gurkburken imorgon?
Riktigt imponerande! Fan vad kul!
Skön förbättring på årets matchdräkter: våra vita strumpor har nu ett klubbmärke på sig. Stiligt!

Kungälv-supportrarna imponerar även i år: http://www.bandycup.se/svenskacupen//UserFiles/Bilder/Galleri08/112/DSC_6833-3.jpg

Nu till frågan. Hur många blir vi imorgon? Klack? Flaggor? Bilar?
Ja mikko blir det en knivsta bil
Hur var det med namn bakpå tröjorna som jag har för mig nån nämnde. Ser inget på de som används i cupen i alla fall.
http://www.bandycup.se/svenskacupen/layout/news.asp?itemID=115
De har uppenbarligen inte tryckts än, men jag har för mig att detta var ett krav för samtliga ES-lag i år. I Elitserien.

Hur taggade är Luthagen-fraktionen? Rullar det någon bil?
Jag har en skruttbil som kan ta sig till Västerås från södra förorten. Vid vilken tid bör vi åka i så fall?
ca 13 eller nåt blir väl OK? 1430 börjar matchen
japp o jag bokar in mig
RRR, sluta jaga mig med dina dubbelposter. Fusk!

Jag åker som sagt gärna till gurkburken. 110% säker. Hoppas det rullar mer än en Knivsta-bil. Vi måste ju bli Svenska Cupens tredje supporterfraktion att representera i ABB Arena.
Sms från mikko häst när det gäller :(
Oavgjort mot VBK räcker för avancemang till kvartsfinal...

Kom igen nu blåsvart!
Vafan, har dom förlängt utvisningarna? Det verkar som utvisningarna är 6 och 12 minuter istället för 5 och 10. Eller är det jag som missat något?

Utvisningskoder
1. 3 minuter = Tekniska fel. Otillåtet spel. Sabotage. Slag på klubban
2. 6 minuters utvisning
3. 6 minuter = Olämpligt uppträdande
4. Matchstraff = Grovt
5. Matchstraff = Lindrigt
6. Lagledning = Avvisning
7. Lagledning = Missfirmelse
Kommer någon att åka??
Jag undrar desamma som Kniv-Jonas...

Vi måste ju bli Svenska Cupens tredje supporterfraktion att representera i ABB Arena.

Varför räknas inte jag och John?
Varför räknas inte jag och John?

Ja.... Det beror ju på om man räknar 2 pers som en klack. Yellow Front = 20 pers. Skarpa gubbar = 60 pers. Lite skillnad... Fast jag vet ju inte hur mycket väsen ni gjorde av er.
Ok. När man blir 4 (3?) räknas man alltså som representerade? ;-)
Eller mäter man decibel...?
Vi gjorde knappt väsen alls, men representation handlar i min värld om närvaro...
Supporterfraktion-representation. Jag pratar om klack. Annars har ju alla lag 'supportrar' representerade mer eller mindre.

Jag trodde att intresset för detta skulle vara större och att vi skulle kunna bli uppemot 10 pers, men jag inser fakta att intresset är lika med stendött!
Men va f*n 14.30, jag hade kallt räknat med kl 18.30. Jag har bil men vill inte köra så här tidigt då jag var ut igår, men om ngn annan med körkort och utan bil vill åka så finns det ett alternativ i luthagen.

Jag trodde att intresset för detta skulle vara större och att vi skulle kunna bli uppemot 10 pers, men jag inser fakta att intresset är lika med stendött!

Samtidigt så är det ju så gott som en träningsmatchturnering, då kanske man inte ska ha så höga förväntningar.
Samtidigt så är det ju så gott som en träningsmatchturnering, då kanske man inte ska ha så höga förväntningar

Nej, det är Svenska Cupen. En turnering som egentligen borde ha högre status. Sen var det ju typ 7 månader sedan sist som Blåsvart lirade bandy, dessutom 7 mils avstånd och en lördag. Intresset borde vara bättre än så här. Tycker jag.
ok nu har jag räknat på alkoholförbrukning och jag hade tydligen ett par timmar till godo, så jag tänkte åka senast 13.30. Finns tre platser + en liten kvar =)
SvC i bandy ser jag som en träningsmatchturnering. Titta på hur många träningar man gjort innan, specialregler m.m.
Härligt, John. Jag hakar gärna. Kul med bandy.
1. John
2. Joint
Lik förbannat är en SvC-titel det näststörsta man kan vinna inom svensk bandy. Därför försöker i alla fall jag att värdera cupen lite högre, men sen är jag kritisk mot förbundets upplägg men det är en annan sak.
hinner inte in till stan till dess tvättstuga till 13 00 gå till kvartsfinal nu
Joint<<< ställ dig på vindhemsgatan ca 13.20 så hittar ajg dig
John: Ja, ses där. Inga fler som ska hänka?
Vill men hinner inte. Sen blir det ju till att våndas enormt om dom vinner matchen och går till kvart. Ska man då tillbringa 5-6 timmar i V-ås och vänta eller åka fram och tillbaka (för att hinna vara hemma ett par timmar) eller helt enkelt missa kvarten...?
Om vi nu mot förmodan skulle gå till kvartsfinal så lär det bli mot Edsbyn. 20:30.
1-1 med knappt 20 min kvar - spännande
visst går vi vidare vid oavgjort ett plus mål på vetlanda
Det borde vara så.
Så ska det vara ja. 5 minuters tillägg verkar det vara kvar typ.
1-2!!! Bravo!
2-1 Sundin!!!!
Spelar ingen roll. 3-1 till Sirius just nu, Sundin två mål på två minuter.
woho 2-1 Erik Sundin
Där satt den
3-1 och straff till Sirius.
Strålande gubbar!
Vetlanda åker på dubbelutvisning på övertid.
4-1 Werner på straff.
se sådär ja
Tre mål på tre minuter på övertid. Ganska starkt. :)
Synd att kvarten är när sverige möter portugal annars hade man åkt
Själv ska jag på Björn, Måns, Zoran och Özz på Konserthuset, sen till O'L och glutta på Sverige - Portugal. Zlatan är kapten. Intressant att se hur han beter sig.
Hehe, griniga smålänningar verkar det som. T.o.m målvakten fick en utvisning.

Edsbyn (som har vilat sen i går kväll) om några timmar alltså. Riktigt starkt att nå kvarten från den här på pappret svåra gruppen.
Stort, blåsvart...

bra av sirius! Tyvärr skadade sig pierre. 2 ribbskott av sirius var av ena i underkantem av sudden. Jag och John är på Max. Vi per framemot kvarten
Pierre såg riktigt blodig ut i munnen. Inte alls bra. Troligtvis lasarett och några stygn. Tunt på avbytarbänken. Max 2 avbytare. Olle fick grovt matchstade det efter att kort upp klubban i ansiktet på att han blev skjådad. Nu ska bli skoj med kvartsfinaler nu. Sirius hej!
1-1 efter 20 minuter. Ser fint ut!
Jaha, bara för att jag skrev det gjorde Byn mål.. Jag ska vara tyst.
Vidriga byn!!!
Bah, ser ut som om Mickel sänker oss
...hoppas att Mean Machine Hellan sänkte nån
Jag tycker torsk mot Byn med 4-2 ändå är med beröm godkänt med tanke på förutsättningarna! Det kan bli en riktigt kul bandysäsong!
Sen är det ju lite osmak med spelschemat. Sirius fick bara ett par timmars vila medan Byn spelade sista gruppmatchen igår kväll.

Nåja, detta lovar gott och Sundin får gärna forsätta hänga sisådär två pytsar per match.
Ja, ska bli spännande att se Erik Sundin som gjort succe när serien börjar.
Mycket bra gjort blåsvart
Som sagt...en riktigt imponerande turnering.

Framförallt med tanke på förberedelserna i jämförelse med de lag vi mötte. Sen saknade vi både Pirre och Olle mot Byn...oerhört starkt att stå upp som vi gör.

Det känns som vi har kommit betydligt närmare de "stora" nu. En stor skillnad är väl fortfarande att vi har så svårt att fä de "lätta" målen på hörnor. Jag tror vi hade 14 hörnor under turneringen utan mål. I jämförelse har Edsbyn gjort 5 av sina 14 mål på hörna.

Ser fram emot en kul vinter...

Nyss hemkommen. Wow - Sudden! Han var grymt bra. Sirius såg lite trötta ut till en början mot Byn, men man jobbade sig in i matchen och förde stundtals. Blåsvart hade en grymt bra period mellan min 30-40 där man borde gjort 2 mål. Virre var nog den enda spelaren som var lite av en besvikelse idag, tycker inte att han nådde upp till sin standard och dessutom missade han två klarar målchanser. Hugge Johansson fick mycket speltid mot Byn och gjorde det också bra, såg stark och mogen ut trots sin unga ålder. Sälen helt okej i målet, fick inte allt för mycket bollar på sig men 4-1-målet som han släppte in mellan benen var bara för billigt. Klart att man blev lite besviken när man såg Wasberg på bänken matchen innan.

Det var kul att se Blåsvart med en spelidé. Faktiskt ett av få lagen med organiserat lagspel, konstigt nog. Detta tyckte även Ubbe. Lag som Broberg/Söderhamn kan nog bli bra i vinter, men idag byggde de sina anfall helt på individuella soloräder.

Stötte på Pirre på toan, han såg lite groggy ut men sa själv att han mådde rätt bra. Såg riktigt otrevligt ut, det blir att undersöka okbenet imorgon. Kyller ersatte väl helt okej men var inte riktigt i samma tempo. En annan som jag tyckte överraskade positivt var Hellqvist, het. Hela försvarsspelet såg kompakt och bra ut. Offensivt också bra. Mayborn var bra mot Vetlanda och okej mot byn.

Annat noterbart från dagen:
- Alla lag, förutom Sirius och Edsbyn (vad vi såg) stod kvar vid hörnor, ofta med 3 st rusandes.
- Skarpa Gubbar var Fulla Gubbar och riktigt roliga. Imponerade.
- Manager Berglund på läktaren.
Jag tänker faktiskt sticka ut hakan och säga att förlusten mot byn var orättvis, domarn blåste av för halvlek prick 30.00 när virre var 1m från mål själv med målvakten, passningen som ledde till byns tredje mål var över sidlinjen men skruvade in sig igen, Sirius hade klart flest chanser att göra mål, Eskhult borde fått straff i 55:e dessutom körde byn bara långbollar och var tråkiga.

Broberg verkar leva på soloräder.
Hammarby var inte vana att få alla straffar mot sig istället för med sig och snackade ut sig ur cuppen.
Vsk anstränger sig tillräckligt för att vinna men det ser slött ut.
Kungälv håller inte måttet.
Joint--> Jag är själv nyss hemkommen och måste kommentera ditt inlägg. Det var inte Hugo Johansson i tröja nr 23. Det var Rolf Larsson vår alldeles egna speedkula. Pierre har spelat back hela turnering och ersattes av Mattias Wiberg i kväll mot Byn. 4-1 gick inte mellan benen men Sälen ska ta den i alla fall. Olle körde inte upp någon klubba utan det var en ren olyckshändelse. Lite trist att vissa väljer EM kval på ett kyligt Råsunda före en kvartsfinal i Sv. Cupen... =)
jag skäms... räknar dock med att åka på flera bortamatcher iår
ex17--> Jaså. Vi misstänkte att #23 var Hugge, men då var det alltså Roffe. Han såg hur som helst riktigt bra ut. På 4-1-målet såg det ut som att han kastade sig i sidled och att bollen rullades in mellan benskydden, men jag stod typ 50 meter ifrån, och du 5, så du har säkert rätt. Jaså, Mattias W som försvarare, det var oväntat. Trist med olyckshändelsen av Olle, lika trist som den andra olyckshändelsen som Roosen var inblandad i. Jag håller med dig om att det är lite trist att vissa väljer VM-kval på ett kyligt Råsunda före en kvartsfinal i SvC, i en halvkylig gurkburk. Västra Sidan måste förbättra sin bandysektion.
Har svårt att bli upprörd om man väljer vm kval före svenska cupen skulle inte gjort det om det va seriespel. ganska uselt att bandy förbundet gör så det krockar om man vill ha publik.
Jag tycker att arrangemanget i gurkburken var helt okej, men som åskådare skulle man vilja ha lite kringaktiviteter. Jag inser bara att Västra Sidan behöver förbättra bandysektionen, annars kommer det vara vi vara samma tio pers, match in och ut. Jag tror för övrigt inte att det låga intresset från Västra berodde på VM-kvalmatch i fotboll.
Jag tror att det låga intresset från Västra berodde på att det är SvC, inte Elitserien. Sen hjälper det väl inte att klaga hela tiden heller, det kommer väl inte fler Västringar och tittar för det.
"Sveriges bästa klack" behöver tänka om för att utvecklas. Klart att vi hade blivit cirka 3 st fler om det hade varit en Elitserie-match.
Kom med några kreativa förslag på hur man höjer engagemanget i Västra då istället för att bara klaga.
Klaga? Jag bara inser faktum (precis som "ex17", siriusspelare).

Hur man ska höja engagemanget är jag övertygad om att han som är ansvarig för bandyfrågor i styrelsen har idéer om. Jag vet i alla fall att ett steg är att inte vara så självgod och gång på gång säga att man är Sveriges bästa klack.
Jag behöver nog påpeka att inlägget var med glimten i ögat men med visst allvar. Vi deltar i en tävlingsturnering som samtliga lag satsar på. Det är lika stora (nästan) prispengar som i elitserien och för första gången spelas turnering i Västerås. 8,1 mil från Uppsala. Vi presterar bra bandy och jag tycker det är synd att många av Er som slitit med blåsvarta i ur och skur inte fick vara med på vår resa i "gurkburken".
Exakt så tycker jag!

Som jag har sagt tidigare, är Svenska Cupen-guld det näststörsta man kan vinna inom svensk bandy. Du drar inte upp haussen när du säger att det är en träningsturnering, Bigbadda. Det var kul att Sirius tog det på fullt allvar och jag vill rikta ett stort tack till ex17 och övriga blåsvarta-spelare för en väl genomförd cup!
Edsbyn segrare efter två straffsegrar. Grattis...
Skulle självklart inte välja en kvalmatch i rundboll före bandy. Däremot var det Texas - Oklahoma i den vackra sporten med oval boll. En av årets stora höjdpunkter!!

Men resultaten uppmuntrar verkligen en gammal grinig gubben. Nu tror jag vi kanske kan hänga kvar via kval!
Ähh garligur, du tittade på "På Spåret" från premiärsäsongen 87! =)

Ähh garligur, du tittade på "På Spåret" från premiärsäsongen 87! =)

Haha det e vi många som tror
SvC blir en skum turnering när man lägger flera matcher samma dag, matcher under hela dagen på en fredag, matcher 23.30 etc. Bandyn i allmänhet och SvC i synnerhet kanske skulle må bra av ett annat upplägg?

[SvC blir en skum turnering när man lägger flera matcher samma dag, matcher under hela dagen på en fredag, matcher 23.30 etc. Bandyn i allmänhet och SvC i synnerhet kanske skulle må bra av ett annat upplägg?

Jag gillar faktiskt upplägget (även om det pga lottningen kan missgynna vissa lag som får spela flera matcher på samma dag). Det tjusiga med upplägget tycker jag är just koncentrationen med många matcher på kort tid. Jag hade tyvärr bara möjlighet att var på plats i torsdags, men fick då på kort tid möjlighet att njuta av tre matcher (Kalix-SAIK, VSK -IKS, HIF - Tillberga). Riktigt kul som försmak till Elitserien att få en chans att se många olika lag, nya spelare etc.

Extra kul också att våra blåsvarta visade sig fortsätta på samma fina sätt som förra säsongen avslutades...(eller kanske till och med ett snäpp bättre faktiskt)...

Jag gillar faktiskt också upplägget. Det enda som saknades var lite kringaktiviteter mellan matcherna (typ "skottmätare" och sådant). I övrigt gillar jag de täta matchschemat och idén att lägga det över en helg (+ 2 vardagar). Det gör det mycket billigare för klubbarna. Kvalmatcherna spelas ju på det sämst seedade lagets hemmaplan. Nej, jag tycker faktiskt det var okej. John verkade också nöjd.
Jag tycker det här påminner om cupsammandrag i SvC i fotboll. Men det är väl bara jag.
Betalar man 250:- i månaden för en enda kanaljävel till gnidarna på Canal Anal, då tittar man när det gäller. Särskilt när man var tvungen att teckna sig för två år, och bara tittar på den i åtta av 24 månader!!!

Svenska cupen gillar jag dock egentligen lika mycket i bandy som i fotboll.... Säger väl allt!
Joint: Du klagade ju väldigt mycket på sammandraget i Gävle. Vad är skillnaden?
Bigbadda: Ja. Jag klagade på fotbollens cupsammandrag, det gjorde jag. I praktiken är det ingen större skillnad, men historiskt är det skillnad. SvC har funnits i 3 år i bandy, och när man spelar den någon månad före seriestart tycker jag den känns ganska het. Av ungefär samma anledning som Big Spender rabblade upp. Sen är det ju publikmässiga skillnader. Djurgården - Sirius i SvC skulle dra cirka 5000, Sirius - Kungälv i SvC skulle dra cirka 500.
Fast tre år är väl ingen historia direkt? "Svenska Cupen i bandy - sedan 2005". Jag har full förståelse för att man inte tycker att cupen är särskilt het.
Bandyn har ju lite vana med denna typ av upplägg. DEX-cupen har väl varit välbesökt och uppskattad?
Jag tycker inte att man kan jämföra fotboll med bandy.
Absolut. Bandyn är en liten sport och upplägget är i mitt tycke helt rätt. Säsongen är kort och det finns inte utrymme för spel under själva Es säsongen. Då tror jag att vissa lag skulle ställa över spelare precis som i fotbollen där vissa lag inte satsar på Cupen... Nu får istället publiken se de bästa lagen spela med de bästa spelarna. Inom bandyn är det ju också tradition att hålla turneringar på detta sätt sedan DEX cupen som är äldra än jag själv. Men poängen var i alla fall att uppslutningen var förvånansvärt liten med tanke på avståndet.
Torsdag kl 18 är inte jättelätt att hinna till om man arbetar. Fredag 13.00 är inte ledig tid för så många. Helgen kan ju funka bättre, men man kanske inte har tid att kolla sista gruppmatchen och kvart vilket lätt gör att man struntar i åtminstone den ena. Också svårt med slutspelsmatcherna generellt då man inte har ngn chans att planera för dom (om man inte är väldigt bra på att tippa...). Typ 2,5h i restid för 60 min bandy dessutom trots det relativt korta avståndet.
Tacka vet jag Svensson Cup ;-)
Restiden är 1 h 40 min med bil. ;-) Men strunt samma. Vi blickar framåt och tur är att Svenssons Cup är ett minne blott.
Jag tycker cupen var kul. Men man hade gärna haft ngt att göra all dötid. Går klart att förbättra.
Träningsmatch mot ryska Jenisej (med b.la Lomanov Jr) nästa tisdag, 19:00 på Studan!
Äntligen lite riktig bandy utomhus
Vinst med 4-2(1-2) mot ÖSK idag enligt deras svenska fans-forum.
Trots lite små skavanker i truppen - stabilt!
Wiberg gjorde ett mål, Sudden resten! Makalöst vad bra denna grabb är!
Spännande att se dom på Studan idag. Hoppas laget inte är allt för slitet. Matcher "titt som tätt" nu ett tag!
Japp... Hur ser uppslutningen ut? Jag ska gå.
Jag skall dit med minst en huligan!
Jag ska dit, synd att matchen inte är nu när solen skiner.
Vi är två som (antagligen) kommer.
Vad kul det ska bli med bandy en dag som denna. Allt känns så enkelt och avspänt just nu.
Åker ner en sväng och njuter av tillvaron
Kostar det något eller är det bara att traska in?
Bara att traska in men förmodligen via parkeringen
Skulle tippa på att det bara är traska in, så har det varit tidigare träningsmatcher föregående år åtminstone. Om det nu kostar så rör det nog sig om en struntsumma.
9-2 till Blåsvart. Virre och Eskhult borta. Stundals klasskillnad.
Jag tror att även Falun saknade några men det var en genomgående skillnad i klass.
Faluns #10 är min idol. Snacka om Bambi på is. Vad är han till för när han varken kan åka skridskor, skjuta eller passa?
"Man ska ha i minnet att vi saknade namn som Patrik Hedberg (mv), Mikael Jernberg, Tomas Hellberg, Anders Westin, Petter Björling och Tobias Andersson." Saxat från Falu BS hemsida.

Ett roligt citat:
"- Vi gör ändå en skaplig match under stora delar av speltiden. Men bristen på träning lyser igenom, säger lagledaren Kent Blomqvist."

Jag och Kenta har i sådana fall olika uppfattningar om vad "skapligt" är. Personligen tyckte jag att Falun stod för en blek insats.

Tror det eller ej men #10 borde vara Olle Sundin, om man ser till officiella nummer. Erik "Sudden" Sundins lillebror alltså. Hahaha! Han har en bit upp till storebrorsan sin... Förra året spelade de tillsammans i Selånger.
Då kan man ju lista ut vem som fick alla bandygener...
"Brödakamp mellan Olle Sundin och Erik, där vi hoppas Olle dra det längsta strået." Godnatt.
Sirius - Skutis 7-5 (3-5). Roffe kung. Eskhult, Werner, Pirre, Sundin vilade. Jeppe stog.
Kom ner till Studan med ca kvarten kvar av första...3-5 på tavlan!!!...vad hände i början egentligen??

Kul att se den speed som Roffe visar upp i andra. Det blir tuff konkurrens om anfallsplatserna i vinter!!
Sirius var loja och otaggade i första. Virrigt försvar med Wiberg som vänsterback. Samtidigt presterade Skutis sin kreativaste bandyn på länge, i andra var de sig lika... Virre fortsätter att se blek ut, idag boomade han en straff också... Som sagt, konkurrensen på anfallet är hård. Förresten, Hampus var exakt lika halvdan som alltid. Skönt att något är sig likt. :)
Ja, Wiberg såg inte helt hemma ut på backen. Dom gula hade dessutom väldigt bra fart på skridskorna.

Kallt och blåsigt var det också för en som kom direkt från jobbet, så jag vek ner mej efter en halvlek till förmån för champions league.

Tröja #23 borde dock inte få användas, den ska hängas upp i taket på den hall vi aldrig ska ha.
Dra på grund av kyla och vind??? Vad är det för kärring vi har att göra med? Och du ska vara i motståndsrörelsen till bandyhallar... Pinsamt!! Det finns bara en ursäkt till att dra under en bandymatch, och det är om domarnivån är redigt kass. Det köper jag, men på grund av temperatur och blåsväder? Lägg av! :)
...nu spelade väl iofs Wiberg halv, och Olle "vickade" för Pirre på vänsterbacken...men i övrigt håller jag med.

När det gäller tröjnumren så kanske inte garligur behöver oroa sig? John Nilsson har exempelvis lirat i både #14 och igår #3 fast han står uppsatt som #19 på officiella. Enligt denna finns det ingen #23 i årets trupp utan det ser ut som om Roffe skall lira med #37 på ryggtavlan.

Slutligen ser det ut som om ex17 skall lämna över Lackes fjolårsnummer till Gustav Norvik och istället pryda sin rygg med #27 ?
...Wiberg "vickade" för Werner och Olle "vickade" för Pirre. Ingen av junisarna som ställde upp igår gjorde något starkt intryck. Krävs bättre prestationer för att arbeta sig in A-laget än så...

Var tyvärr inte riktigt klädd för bandy, med t-shirt och tunn jacka. Då lockade Atletico - Liverpool mer än oinspirerat träningsspel!

Jo, ingen är ju uppsatt på #23 än, men likafullt fladdrade den runt därute.
Det där tyder på orutin, garligur.

Vad gäller tröjorna och numren så lär väl det fastställas så småningom. Det ska ju tryckas namn på tröjorna också...
Det officiella stämmer. (tror jag)
Jenisej har 15-0 på de två första matcherna (2X30) i World Cup mot SAIK och Solberg!

Ställer 2-2 matchen på Studan i ännu bättre ljus...framförallt med tanke på att till och med undertecknad hade haft 5% chans att åtminstone snubbla in ett av de fyra frilägena i andra halvlek!!

Sen får ex17 baissa försäsongsresultaten ur mycket han vill...

Jag tänker gubba positivt (går det?) fram till seriestarten...

Jag tänker gubba positivt (går det?) fram till seriestarten...

Svar Nej!
[/quote1224883725]

Svar Nej!

[/quote1224884309]

Misstänkte väl det...

Bättre än förra säsongen med sex omgångar kvar då?? OK?? Vet inte om jag pallar lika många infarktmatcher ett år till...

Kniv-Big Spender riskerar sin keps. Smygoptimsim är ett första steg mot Oldsberg.
Det ser bra ut under försäsongen, hoppas att det håller sig även under själva säsongen.

S L
Jag såg andra halvlek av träningsmatchen. Så dåligt spel.
Genomuselt. Jag hann dock se ett mål precis innan halvtid. Sirius har ju dock haft ett tufft schema senaste veckan... Det ser bra ut.
Det var VÄLDIGT tunga ben på de flesta idag, man är inne i en grym tränings/matchningsperiod
Ja det jag såg var inte bra. Men förstår att leda med 5-1 i halvtid och ett tufft schema med många matcher tar ut sin rätt.
Match ikväll i gurkburken mot VSK.

Olle G kan för övrigt få köpa min gamla Opel, billigt!
Match mot Hammarby på lördag! Det är meningen att matchen skall spelas i förorten men deras bästa chans till is är väl att Mälaren fryser?

Alltså: Bra chans att matchen flyttas till Studan.
Nån som har koll på matchen i Gurkstan idag?
Borde väl vara slut nu om den började 17 ??

Nån som har koll på matchen i Gurkstan idag?
Borde väl vara slut nu om den började 17 ??

Lite dåligt med info om resultat på träningsmatcherna, en liten rad på officiella kan väl inte vara så svårt att få ut.
4-2 till gurkorna enligt västerås forum på svenskafans
könsord
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=821711,00.html
Jävligt bra gjort att spela 2-2 mot gurkorna i 88 minuter. Vi fortsätter att impa för bandysverige!!

Men vilket rent helvete med Sudden. Piss. Hoppas att han kan lira premiären. Vi får hålla tummarna imorgon.
Oroväckande med Sundins knä, hoppas det inte är alltför allvarligt.
Så där ja!!! Nu har Kniv-Jonas jinxning börjat ge resultat!!!

Helt väntat!! När jag kommer hem från soliga breddgrader så kommer det att stå 0-5 i tabellen, sanna mina ord!!!

Tack Jonas, tack så förbannat mycket!!!
så sant som det är sagt garry
Trist med Sundins knä men jag backar upp dig Jonas när som helst mot gubbsen:-)

Trist med Sundins knä men jag backar upp dig Jonas när som helst mot gubbsen:-)

Tack Fluff e lite rädd just nu.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=822119,00.html

Ingen fara med Sundin, det tackar vi för.
Du kan alltså vara lite mindre rädd tills vidare, kniv-jonas ;)
Härligt besked.
Betryggande.
Ja nu kan man tänka semifinal igen.

Helt väntat!! När jag kommer hem från soliga breddgrader så kommer det att stå 0-5 i tabellen, sanna mina ord!!!

Sudden tebax till premiären!!

Kan vi inte lämna över de värsta neggigheterna till nykomlingarna från kexstan? Ni vet "Det går aallriii..." .

Det ser ju trots allt bättre ut på försäsongen än på många år. Och för att veta det måste man ju vara gubbe och vart med ett tag...

Jag kan till och med dra till med att jag tycker 2-4 borta mot VSK känns snäppet bättre med tanke på att Sudden klev av direkt och Fall en bit in på andra...Med ordinarie lag hemma på Studan...då vetefan om vi inte kan nå oavgjort åtminstone :-)

Sudden tebax till premiären!!

Kan vi inte lämna över de värsta neggigheterna till nykomlingarna från kexstan? Ni vet "Det går aallriii..." .

Det ser ju trots allt bättre ut på försäsongen än på många år. Och för att veta det måste man ju vara gubbe och vart med ett tag...

Jag kan till och med dra till med att jag tycker 2-4 borta mot VSK känns snäppet bättre med tanke på att Sudden klev av direkt och Fall en bit in på andra...Med ordinarie lag hemma på Studan...då vetefan om vi inte kan nå oavgjort åtminstone :-)

Det känns som att många lag kommer göra sina "sämsta" matcher mot de goda i år. Här är min lista av lag som kommer dra till med den klyschan efter knappa segrar och oavgjorde matcher samt vissa förluster kommande säsong:
Byn
VSK
SAIK
Villa
Gripen
Broberg
Hammarby

Undrar vilken SM-segrare som är den största skrällen genom tiderna? När bolagen har IKS och Kungälv till samma odds så gör dom fel. Dock vet jag inte om felet är stort nog för att berättiga till en investering.

(mer än så kan jag inte bidra till Jinxen)
Jo, det kan jag:

Da fix is in! Nordicbet frestar med 800x på IKS. Det finns 751x på Bet365 samtidigt som Unibet nöjer sig med rimliga 300x.

Dock avböjde jag möjligheten att få resultatet av liret per SMS. Det kan ju vara dålig mottagning på Studan bland 25000 andra bandyvänner.

(Toppa den om du kan, Fluffis!)
Gladodds minst sagt, får bli en kärlekspeng.

Motala-87 är väl största överraskningen som jag kommer på men någon skräll var det ju knappast.
Jupp, det går knappast att få in så mycket mer men som wiseguy måste man ju bevaka överodds.
Vart är världen på väg??? Farbror, min stöttepelare.... Han har bytt sida och gått över till de onda!!!

Även du, min Brutus!!!

Har din gamla VHS bandspelare möjligen tuggat sönder "På Spåret" banden??? Eller är det ett fyllerus som fått bror att så kapitalt svika???
Du har alltid hyllat nymodigheter! VHS? Betamax om jag får be!...ja, om nu diabilderna är utlånade.
Starkt att vinna borta mot bajen, träningsmatch till trots. När hade vi en sån här försäsong senast?

Mot Semi!
Sjukt bra försäsong.
otroligt bra
Oavsett utvisningar fram och tillbaka så måste 7-2 borta mot Bajen räknas som ett starkt resultat. Nu vann vi ju iofs med 7-4 i samma tillställning förra året och fick ändå en rätt jobbig säsong.

Men...nu jävlar...

Alldeles för bra, hur är det med Sundin?
hyggligt enligt unt ("blödning vid menisken"?). Söderman räknar med att han spelar mot Motala.
Jag fick spela 50 spänn, det känns å andra sidan lagom och om nu Sirius skulle vinna hela skiten, så ger det 40000:-. Och om inte annat så är det en principmarkering.
Sitt ner i båten...

Sitt ner i båten...

Skyll er själva sluta vinn försäsongs matcher jag räknar med final nu :)
Tack ex17!! Skönt att det finns lite sunt förnuft kvar!!! Det behövs, när jinxandet här har nått fullständigt skamliga grader!! Fluff, Jonas m.fl, kom ihåg att jag håller er personligt ansvariga för den här säsongens kommande misslyckande! Räkna med en stämning på halsen, när vi sitter och offrar till den elake bandyguden och ber på våra bara knän om att få en kvalplats!!

Jag börjar känna mig oerhört ensam nu, när Farbror har förväxlat kvällcognacen med ungdomens källa. Men hans uppvaknande blir bistert!! Jag kommer att stjäla hans promenadkäpp, binda honom i rullstolen och tvinga honom till 48 timmars oavbrutet På spåret tittande!!!

Jo, dom är inte allf för tuffa med sin limit när oddsen är Siriusala.

Redan en heroinstinn Pimmen oraklade: "800 gångar, du kan lite på mej, du kan lita på mej....."

"
Jag spelar alltid på Sirius inför säsong oavsett träningsmatchsresultat. Men just i år är oddsen högre än någonsin. Det är kul.
Hur gick det mot "men in black" i kväll?
Nån på plats?

4 - 4 mot Fosshaug boys!

Nästan skönt faktiskt...man har nästan fått nypa sig lite i armen efter senaste dagarnas hyllningar i mediabruset.

Hade vi slagit Tillis med sisådär 5 kassar hade man börjat få lite taskiga vibbar inför premiären.

Stort lycka till mot Motala på söndag blåsvart!
Inga skador heller vad det verkar. Skönt, ett lag som tränas av Fosshaug och har Sami Saari i backlinjen är på pappret lite oroande.

Skarp läge på Söndag - äntligen!!!