Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Ängelholm-Sirius 10/4 en Lördag!

För mig som nybliven skåning är jag självskriven på den här fighten. En av få helgmatcher den här säsongen, några fler som letar sig ner? Nån samlingsplats för ett par kalla innan matchstart?
Hur många Sirius:are finns det i Exil här nere i skåne? Jerry?

Mvh Tommy
Jag hoppas på det. Jag har dessutom en överbliven tågbiljett Ängelholm t.o.r, nedresa fredag morgon och hemresa söndag (ska kolla tid mer exakt). Någon intresserad? Det är enkelt att ta sig vidare till t.ex malmö från Ängelholm.
Det hade ju vart kul, men jag jobbar ju fredag. Ingen buss tor under lördagen då? :)
Jag och Erik kommer att åka från Malmö, Lund. Tror även att Daniel som är exilsiriusit han också ska med. Bärs innan vore ju alldeles utmärkt. Ska man ta den i Ängelholm kanske?
Tåget från malmö till ängelholm tar för övrigt ungefär en timme och kostar 84 kronor.

Jag har dessutom en överbliven tågbiljett Ängelholm t.o.r, nedresa fredag morgon och hemresa söndag (ska kolla tid mer exakt).

Ja, vem har inte några överblivna ängelholmsbiljetter liggande...

Västra; världens mest mystiska klack
Mina källor säger att Torstens är det säkraste kortet i Ängelholm. Det ligger på Storgatan 39. Ska vi synas där vid två-halvtre?
Förklaringen till den överblivna biljetten är att jag hade tänkt mig en liten trevlig kärlekssemester med min flickvän, kombinerat med en Siriusmatch. Nu fick hon inte ledigt från jobbet, så jag hoppades hitta en ersättare. Inte till kärleksbiten då, men till resten.
Torstens ska nog funka. Ska tala med Erik nu också. Mina Ängelholmskompisar säger att det är bäst att ta bussen till stadion sen, men jag ska kolla upp närmare hur det går till.
Tommy, vart bor du, Malmö?, vi skulle kanske kunna mötas upp nånstans och ta oss dit tillsammans Eller syns vi i Ängelholm?

Brukarn, vi tar bärsen på Torstens, jag kan ju ringa dig på lördag om något skulle uppstå.
Det blir fint!
Jag bor i Helsingborg. Tar du tåg/buss? I så fall kan jag ju försöka hoppa på här i Hbg. Annars ses vi på Torstens vid två-snåret!

Mina Ängelholmskompisar säger att det är bäst att ta bussen till stadion sen

Ordet stadion bör i detta fall användas med försiktighet. De håller till på en idrottsplats som får Stora Valla att kännas som Wembley. Typ.

[quote1223018734=Jerry]
Mina Ängelholmskompisar säger att det är bäst att ta bussen till stadion sen

Ordet stadion bör i detta fall användas med försiktighet. De håller till på en idrottsplats som får Stora Valla att kännas som Wembley. Typ[/quote1223019589]

Jag garanterar att den är bättre än Vilundavallen.
Men, IP i Ängelholm tycker jag är mysig på ett lantligt sätt. Väldigt nära till den lokala traktorförsäljningen, om man skulle känna för en John Deere efter matchen. Dessutom är Ängelholm en riktigt söt liten håla i all sin småborgerlighet, välsorterad ostafär och systembolag med ett oroväckande digert sortiment av maltwhisky även vintertid hör inte till vanligheterna i byar av Enköpings storlek. Lägg till det tillverkning av larvigt dyra sportbilar, arabhäststuterier och en blytung moderat majoritet i kommunfullmäktige så förstår man vilken sorts by man pratar om. Se bara upp för Engelholms-glass. Den smakar damm och pulvermjölk.

/ sommarbjäring
Ja, ostaffären mittemot bolaget rekommenderas. Köp gärna med en bit Gamle Ole och lägg i frallan på tåget hem. Smaskens.
Rätt koolt att ingen har skrivit en bokstav om själva matchen. Fast det är ju å andra sidan helt onödigt eftersom Sirius kommer att vinna. Förra gången IKS åkte till Skåne så vann de. Jag hade norrmän på besök och det har jag i morgon också. Lite mer orolig för LB 07-matchen, men Lasse Svensson kanske kan flyga in nån random norrman som kan bo hos mig när matchen spelas?
Nä, va fan ska man skriva om fotboll för? Bjud hem Runar så är LB-matchen oxå fixad.
För att jag ska vara nöjd med säsongen krävs:
*Slutplacering på övre halvan av tabellen. [ ]
*Sirius bästa Uppländska lag [X]
*Vinna åtminstone hemmamatchen mot ESK [X]
*Ta poäng av Bunkeflo [ ]
[size=20];)[/size]
>>Joint
Så jobbar jag.
Saknade Petter mot Väsby, hur är det med honom? För övrigt tror jag bortamatcher mot Skånelag är ett framgångskoncept för Sirius denna säsong. Vi säger väl 0-1 igen - och säkrat kontrakt.
Vilka är avstängda nu? Nordh tillbaka?
Gurra avstängd.
petter tillbaka, som ni säkert redan noterat: http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&infor=352
Tommy, 13.08 hoppar vi på tåget i Malmö, vilket innebär att vi är i Ängelhplm 14.13 om vi inte syns på tåget, ska vi ses på Ängelholm station eller är det lättare att ses på Torstens
startelvan uppe. fredrik på bänken efter sjukdom under veckan. patrik-gallo defensiva bakom petter, ante och mani.
Känns ju lite orutinerat att spela med 2 spelare som måste kliva av efter 38 minuter. Visst är det värt att chansa en del men...
Att dessutom en som varit sjuk i veckan då sätts in tidigt känns ju också knepigt.
varför bytte dom? ante har tydligen ont. men petter? skumt
Petter har ju haft knäproblem.
Slänga in Hochen efter 38 min? Ska man tro alla fysterapeuter här på forumet så lär han väl behöva bytas ut när matchklockan står på runt 65-70 min.
Skit också. Tur att man ska supa i kväll + hänga med folk som inte har en aning om vad Superettan är. Rätt smarta snubbar egentligen... ;)
Tunga mil hem kan man anta. Men övriga resultat minus Qviding gick åt rätt håll väl. Hoppas nio dagar räcker för att kurerera de tre skadeoffren.
Ängelholm har gått ca jävligt mycket bättre än ens deras egna spelare vågat hoppas på och är årets sensation i SE. Vilket ca 400 Ängelholmare har uppmärksammat. Kul för killarna.
Riktigt synd att det inte blev några poäng, nu ser tabelläget fortfarande irriterat ut. Fan. Krossa Södra!
Ja man får hoppas att Ante snabbt är tillbaka och att Uppsala går man ur huse för att stödja mot JSödra.
Skönt att man va o såg sin första spelning någonsin istället för att veta hur fotbollen gick fan va kristet utseende e bra.
Varför så klent intresse för den här matchen? Knappt ens en sida med inlägg. Har Västra missat den, eller tror vi att det redan är klart?
Nejdå, det är bara det att det är svårt att kommentera en match man inte har sett. Jag är inte ett dugg förvånad över att vi torskar mot ÄFF borta. De är grymma nu och vi är verkligen inte bra borta. Irriterande dock att vi inte lyckas få styr på defensiva fasta. Någonsin. Markeringsmissar är otroligt onödiga mål. Inte för att nån ska hängas, utan bara av rent intresse; vem var det som sket i sin markering? Någon som var där som såg det? Oroväckande också att vi verkar ha skapat så illa lite framåt. Jockes olyckliga kommentarer senast om att det räcker med att spöa J-Södra nu kanske har spridit sig i laget?
Jag förmodar att det inte var några eller fåtal Siriussupportrar på plats.

S L

Jag förmodar att det inte var några eller fåtal Siriussupportrar på plats.

S L

Av tråden att döma var Tommy, Jerry, Erik och Brukarn på plats. Dock bara den sistnämnda som är från Uppsala.

Gallo får sluta upp med att springa sig fri, han är verkligen sämst på frilägen. Det verkade ju vara vår bästa chans i den här händelsefattiga matchen... Oavsett om man sett matchen eller inte så kan man konstatera att ett ynka skott på mål under 1,5 h är på tok för dåligt. Våga skjuta - tufft att göra mål!
6 Siriusfans stod och frös på den kalla betongen.