Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Förväntningar på säsongen 08/09

Så. Samma tråd som i fotbollen, fast med bandyförväntningar. Här kan ni tippa tabell, m.m.
Jag återkommer med tips och förväntningar lite senare. :)
Jag tänkte sticka ut hakan lite och tippa att semifinallagen i år är VSK, SAIK, Edsbyn och Bajen. Sirius kommer faktiskt på exakt samma plats som i fjol.
Haha. Nått sånt. Dock kan mod flytta tråden till bandyavdelningen.
Jag tippar
Edsbyn, VSK, SAIK och Broberg som semilag

Kungälv blir årets överraskning
Edsbyn Sirius Vsk Broberg i semi

Vsk Sirius i final

Gripen o väners åker ur
Mitt tips:
1. Byn
2. VSK
3. SAIK
4. Vetlanda
5. Broberg
6. Bajen
7. Villa
8. Sirius
---------------
9. Bollnäs
10. Väners
---------------
11. Motala
12. Gripen
---------------
13. ÖSK
14. Kungälv
Jag är positiv och tror att Sirius kan komma upp till "villa status" dvs kunna slå vilket lag som helst utan att det är världens skräll.
1. VSK
2. Byn
3. SAIK
4. Villa
5. Sirius
6. Vetlanda
7. Hamarby
8. Broberg
---------------
9. Värners
10. Gripen
---------------
11. Bollnäs
12. Ösk
---------------
13. Motala
14. Kungälv

Tror vi har god chans på Semi i år.
Tror att Villa överraskade lite i SvC. Tycker de har en sämre trupp i år än ifjol.
Nyförvärv: Johan Malmqvist, Motala, Martin Johansson, Otterbäcken, Rickard Fogelqvist, Lidköpings AIK, Robin Olsson, Lidköpings AIK, Pär Fahlén, Motala, Sebastian Isaksson, Lidköpins AIK
Förluster: Martin Arvidsson, Lidköpings AIK, Johan Sixtensson, slutar, Pär Gustavsson, slutar, Johan Andersson, Raketa Kazan (Ryssland), Magnus Burman, slutar.

Tror att det finns risker/chanser att IFK Motala blir årets flopplag.
Nyförvärv: Christoffer Sandell, Jönköping, Ted Bergström, Broberg, Nils Wikström, Vänersborg, Linus Johansson, Jönköping
Förluster: Johan Malmqvist, Villa/Lidk, Pär Fahlén, Villa/Lidk, Hampus Krantz, KVBS, sen har de ju förlorat sin tränare till SAIK...
1. Byn
2. VSK
3. Villa
4. Hammarby
5. SAIK
6. Sirius
7. Vetlanda
8. Väners
--------------------
9. Broberg
10. Bollnäs
--------------------
11. Gripen
12. ÖSK
--------------------
13. Motala
14. Kungälv
Sen tror jag egentligen att Bollnäs når slutspel i år. Ville Aaltonen betyder lika mycket för Bollnäs som Pasjkin gjorde för Gripen. Men de fick inte plats. =)
Ska bli intressant och se hur bra SAIK kommer lyckas i år, utan "Zeke", Alexander Driagin och Putte Nilsson.
Jag har lärt mig att aldrig underskatta Motala, de hänger alltid kvar av nån anledning.
fan nu blir jag orolig alla tippar oss ganska högt farbror o garligur in o stävja
Mitt optimistiska tips är att vi blir nio!! Men då har jag ändå låtit mig dra med i den ungdomliga entusiasmen.
Sirius till semifinal
Har Sirius på plats 10 tills vidare.
1: Byn (som vanligt)
2: Vsk
3: Sandviken
4: Villa
5: Vetlanda
6: Broberg
7 Hammarby
8:Sirius
------------------------
9: Bollnäs
10: Vänersborg
----------------------
11: Motala
12: Gripen
--------------------------
13: Kungälv
14: Ösk

Rent spontant, tror på en rolig säsong. Sirius kan slå alla lag, men också få stryk av alla lag. Har dock en överhängande oro för allt för många "hederssamma" förluster mot topplagen
I övrigt, Broberg verkar starka, Villa likaså... Bajen har sin hemmaplan som bästa spelare, Byn verkar överlägsna. I botten ryker nykomlingarna snabbt, skillnaden mellan Allsvenskan och Elitserien är för stor
Sjua. Faktiskt.

Sirius till semifinal

Vill bara citera mig själv. Hihihihi....
Jag tyckte jag var sjuk positiv när jag tippade Sirius femma.
[link=http://www.farbrortheguru.com/wordpress/?p=1841]Även jag har ett mörkt förflutet[/link]

Äh, bara 799 ggr? Jag fick 800 på min 50 lapp... Så jag toppar dig med 10 zooaskar i händelse av tre raka. Vad säger herr Guru om dagsoddset på tre raka då? 4x8x3,5-ish? Inga 800 i alla fall...

Nota bene: 799-1 är anglofil notation för 800x. Här slarvas det icke!
Anglofil? Annat namn för vinkelslip?
Skamligt att bror låtit sig ryckas med i dessa ungdomliga tankar.

Själv nöjde jag mig med att tippa Sirius till slutspel, efter en kamp om den åtråvärda åttonde platsen!!

Vsk Sirius i final

Gripen o väners åker ur

Ännu är inte tipset kört.

[quote1236852324=kniv-jonas]

Vsk Sirius i final

Gripen o väners åker ur

Inte? ;-)
Är Broberg i semi?
Åkte Väners?

Ännu är inte tipset kört.
[/quote1236853998]
Han menade förstås Viktor Broberg!!!

Och att Väners skulle åka ut i kvarten!!
Syftade dock på finalen .