← Ovidkommande
ESK FANZ
Det verkar som han har blivit lite hövligare med tanke på risken att ESK åker ur Superettan och trots att han/hon fortsätter att skriva nedlåtande om oss, IK Sirius och Uppsala i stort, så har det inte blivit ord som exempelvis Damsala på slutet. Kan har fel, men det kanske är värt att påpeka denna ljuspunkt.
Inget fel att ESK håller sig kvar, men det som ESK FANZ skriver så fort när ESK eller Sirius har match så anser jag att det är lika bra att ESK åker ur. Att ESK FANZ inte har skrivit "Damsala" tycker jag att det är en ypperliten ljuspunkt i tillvaron.
S L
#1 ·
Sakul
· 2008-10-05 19:37
Äh, sluta ge honom sån här uppmärksamhet. Starta en hel tråd om honom... Han kommer bara att bli taggad av det. Förresten är jag 110% säker på att han är samma person som den där fanzi som skrev här ett tag och att han egentligen inte håller på varken ESK eller Sirius.
#2 ·
Joint
· 2008-10-05 20:28
Jodå, "Esk Fanz" har hunnit med att skriva "DamSala" ett par gånger. Eller ja, D.Sala som han förkortar det. Tycker dock det är roligt att han helt plötsligt vill värva Hochen och att han helt plötsligt håller samma standard som "MÅL-Micke" (A.k.a Micke-Träben). Också lite fyndigt av killen att skriva om Bill och Bull + Måns (Jag, Bigbadda och garligur)... Men satan vad korkad han är.
Hans senaste inlägg var mycket intressant!
SL
SL står det för Stockholms Lokal trafik eller Sirius Lantis? Jag vet inte! Hur som helst vill jag bara säga att okej ni kanske har fler FANS men vi har fler injutna FANZ med bred fotbolls kompitens!!
Sen om jag var en av dom där fågelskrämmorna som du så elakt kallar dom....DET låter jag var OSAGT.. Men åter igen Hoschen kan ni väl skänka till Esk tack haha FORZA ESK!!!!!
Av: Esk Fanz
Kanske är Esk Fanzet en trumslagarfjant med andra ord. Hmm.
Självklart är den bästa medicinen att ignorera denna fjant, men det är ibland svårt och i vissa fall roligt att ge replik på det han skriver. Sen verkar han vara ostoppbar, han fortsätter att skriva oavsett reaktioner.
Jag tror inte att han finns. Det är bara Mikko som sitter och hetsar oss och skrattar. Ingen kan stava så dåligt!!
Kliv fram nu Mikko och erkänn! Det var kul ett tag!!
Det måst ju vara någon med en briljant humor som skriver som "ESK Fanz". Den här meningen är ju för bra för att vara sann: "Hur som helst vill jag bara säga att okej ni kanske har fler FANS men vi har fler injutna FANZ"
#5 ·
Joint
· 2008-10-06 13:12
Jag skrattar alltid lika högljutt när jag läser hans/hennes inlägg. Sen vet man ju inte om "Esk Fanz" finns, eller om det rentav är flera personer som använder den signaturen. Ibland så är det säkert så, men ibland är det ju så roligt när "ESK Fanz" skriver något i stil med att "Det var inte jag som tippade att Sirius skulle förlora med 5-1, det var nog den andra som brukar sno mitt namn som gjorde det!!!!!" [fast med cirka 10-15 särskrivningar].
Sen skiter ju sig faktiskt teorin om att han skulle vara 12 år, då han sagt sig jobba som bilmekaniker. Har förstått varför UNT publicerar hans inlägg, det drar ju helt enkelt mer klick! Jag läser kommentarer på ESK-artiklar numera bara för att se "fanzets" åsikter... Kanske rentav är ett marknadstrick från UNT? ;-)
#6 ·
Joint
· 2008-10-07 15:14
Zuper Ludde! Tips 0-2!!
Zuper Ludde knep en straff senast och är i sinn livs form och det ska han visa upp för halva fotbolls sverige imorgon som sitter bänkade...precis som hosch... fram för tv-aparatterna!
Jag tror facktiskt att över klassens IS...precis som de där rika sirius supportrarna som står över tak... kommer att under skatta sköööna!!!! Esk har visat förr att man funkar mot så kallade BIG - TEAMS !! Öis är ett så kallat BIG - TEAM i årets Super Etta men saknar nerver och Esk kommer gå ut med 0 press och bara spela ut Öis i 60 minuter! Skit samma vi har inte Pantic men vi har en annan ic och det är Dodic och han kommer markera ut allbäck..
Nå det blir 0-2 till Sirius FANSEN och ÖIS Fansens stora förvånan!!! Sen hotar Esk samtliga botten lag ja och sen nästa år då blir det fyrverkligeri ny förvärv var så säckra haha FORZA ESK!!!!!!!
Kul att den hårt kritiserade Runar har blivit till en "Zuper-Ludde". Kul också att vi blir klassificerade som rika människor för att vår klack står under tak. Hahaha...
#7 ·
Hoff
· 2008-10-08 07:56
Det är sällan man ser folk med monokel och hög hatt på studan. Alltså är vi inte rika.
Det skulle ju faktiskt vara jävligt kul om vi alla klädde oss i frack, damasker, monokel, hög hatt samt kravatt och stod på läktaren och hmmade med händerna knäppta på ryggen. Glöm inte spatserkäppen.
#9 ·
Tommy
· 2008-10-08 12:27
"sirius supportrarna som står över tak..."
???
Han är min Idol!
#10 ·
Joint
· 2008-10-08 12:32
Ja, hade inte Uppsala United planer på att stå över taket och skjuta konfettikanoner? ;-)
Det skulle ju faktiskt vara jävligt kul om vi alla klädde oss i frack, damasker, monokel, hög hatt samt kravatt och stod på läktaren och hmmade med händerna knäppta på ryggen. Glöm inte spatserkäppen.
Hahaha det vore ju helt underbart. Förra sekelskiftets snobbar är en av mina favoritstilar.
#12 ·
Joint
· 2008-10-08 12:40
Om vi någon gång mer får vi se ESK på Enahandavallen så tycker jag att vi klär oss i ovannämnda klädsel. Wow, vilket tifo! Snacka om att skrälla.
Då skulle jag kunna dö lycklig.
Vad blir egentligen tifobudgeten för att köpa in 50 frackar, damasker och monoklar?
Vi kanske kan få ett litet bidrag från GGG?
Vad blir egentligen tifobudgeten för att köpa in 50 frackar, damasker och monoklar?
Kosta hit & kosta dit?!! Det räcker väl med en tripp till garderoben?
#17 ·
Joint
· 2008-10-08 15:19
Kosta hit & kosta dit?!! Det räcker väl med en tripp till garderoben
Word!
#18 ·
Lemon
· 2008-10-08 19:36
Ge mig ett blåsvart band till fracken och jag är på.
Om vi någon gång mer får vi se ESK på Enahandavallen så tycker jag att vi klär oss i ovannämnda klädsel. Wow, vilket tifo! Snacka om att skrälla.
Damask- och stormhattstifo! Vilken höjdare! Och när vi scorar kastar alla hattarna i luften och ropar "heja!"
Mycket "susen gör-ramsor" och många "friskt mod-utrop" anbefalles. I matchrapporterna bör uttryck såsom "käckt spel" och "friska viljor" nämnas om vartannat.
Underbar idé!
Glöm för allt i världen inte "Sassa brassa mandelmassa".
#21 ·
Joint
· 2008-10-08 22:35
Glöm för allt i världen inte "Sassa brassa mandelmassa"
Ja, den börjar ju bli lite av en klassiker på Studans resultattavla.
Var inte Åke Hodell skyldig till "sassa-brassa..."? Stor ordkonst. Jag vill minnas att Skåpet hade rotat fram en fantastisk artikel om högröstade "hejargäng" som förde oväsen vid någon bandyfinal med uppsalaanknytning.
#23 ·
Tobbe
· 2008-10-09 06:40
Västra, Sveriges enda retroklack. Vore grymt om vi förvandlades till Åke Söderblom allihopa för en match.
#24 ·
Joint
· 2008-10-10 20:56
Jag har suttit och funderat på vad ESK Fanz är för utomjording, men nu vet jag vad han är. Han är ett
internettroll!
"Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare."
Hahaha...
#25 ·
Tobbe
· 2008-10-11 10:18
Det föds för lite vanmakt nu för tiden.
#26 ·
RRR
· 2008-10-11 10:21
Var läser ni om denne ESK FANZ som tycks reta upp både egna och andra?
Han är en flitig kommentator på unt.se:s liverapportering samt på artiklarna som skrivs efter matcherna.
Pja, tror ni Hoch och Luggen går till ESK efter säsongen då? Det är ju nästan klart enligt Fanz. Ha. Ha. Ha.
#29 ·
haze
· 2008-10-14 09:23
Sen är det ju rätt komiskt att Fanzet vill ha tillbaka Flott-Bosse också.
#30 ·
Joint
· 2008-10-14 09:56
Han raljerar ju. Han skriver ju alltid "hosch", tror han vill få det att likna hasch eller nått... och vad ska man säga...
#31 ·
Joint
· 2008-10-14 22:32
Hur många "Esk Fanz" finns det? Jag tycker det verkar som att det är 2 st (eller en och samma) som skriver sämre än sämst och en som skriver bra, på senare tid. Hur som helst fick jag att tänka på kopplingen uBo + Esk Fanz när jag läste ESK:s gästbok.
Som alla vet saknar "Fanzet" verklighetsförankring. Det är dock en till negativ egenskap han har. Han förnekar. Säger han att Sirius torskar med 5-0 före matchen, så ändrar han sin historia vartefter, för att senare skylla på att det måste ha varit det falska "Fanzet". Samma sak gör nu uBo :D.
"Jag bara måste säga detta. Innan säsongen så sa jag till minna närmaste att ESK åker ut tesamans med Degen. Jag verkar få rätt. Skulle kanske ha tippat lite pengar på det... "
"(Svar: uBo: Konstigt att du sa det till dina närmaste, när du till alla andra sa att du trodde på laget och ledningen.)"
"Det sägs en grej till vissa. Jag sa 8de plats till dom som frågade mig. (förutom minna närmaste) Det säger man alltid. Man vill tro..."
Fniss.
Jag har också trott att Esk Fanz är uBo. Men jag är inte säker.
#33 ·
Joint
· 2008-10-15 07:09
Olov Larsson på UNT tar dock priset. En gubbe som är minst 62 år, men som beter sig som en barnunge. Till råga på allt är han dessutom råtta. "Division 2"-fotboll är ingenting för honom. "Sirius är inget utan dess lån från AIK".... Bla, bla...
Olov har seglat upp som en ny favorit bland dårarna på UNT:s slutna avdelning. Fast bäst är ju fortfarande konspirationsteoretikern Lars Adamsson och sportoraklet Tage som nu lagt till "granskar Sirius" (eller ESK) i sin signatur. Hallå? Tror han att han har ett samhällsprogram på SVT eller?
Olov är ju originalet bland UNT-dårarna. Använder ett 10-tal olika alias, men känns igen på att han aldrig använder mellanslag efter skiljetecken.
// Brukarn granskar Olov
Brukarn granskar Olov
Skrattade högt när jag läste det där. Väldigt roligt av nån anledning.
#37 ·
Joint
· 2008-10-18 08:52
En annan personlig favorit är Urbani (Norrgren). Han är väldigt, väldigt inkonsekvent med sina åsikter. Har en förmåga att skriva nedlåtande när det går dåligt, för att senare gräva ner sig några veckor, men sen dyker han upp i diverse UNT-forum när framgången kommit. Minns att han var väldigt lyrisk när det vankades Sirius - Peking. Kom ihåg när vi var intresserade av Nicklas Carlsson och det inte blev något kontrakt, då gnällde denne människa på att Sirius styrelse höll på med konstgjord andning och att de skulle avgå på grund av det. Sen så tackade han ja till att bli ordförande i Sirius om det var en seriös förfrågan han fick av någon signatur. Slutligen erkände han att han var så besviken efter alla försluter att han desperat jagade en syndabock.
#38 ·
Joint
· 2008-10-20 15:37
Dynghålas Rugbyklubb säljer kostym + kostymbyxa för 1700:-. Flott.
http://klubblokalen.se/erkbilder/diverse/2007-05-02(Shop)/target2.html
#39 ·
Tommy
· 2008-11-06 00:59
"Plats byte nästa år
Nästa år byter nog Sirius och Esk divitjon! Det är jag rätt säker på! Sirius kör med av dankade Aik råttor jag menar hur bra går det??? Borde inte man sattsa på klubb hjärta?? Exakt det tycker jag att Esk borde göra alltså sattsa på klubb hjärta. Jeppe B har ju inget klubb hjärta! Han har bara hjärta för iz danz där han nu är iz danz konztåkningz prinz.....
Men jag måste säga att den där hosch han vore nått för Esk för det är en man som gör mycket mål och mål behövs för Esk! När vi nu ska göra ett plast byte med Sirius! Sirius ur Esk upp 2009 så kommer det se ut så ja nu vet ni var ni ska köpa säsongs kort !!!!!
Av: Esk Fanz"
Nu är han igång igen, men det kan ju inte vara en riktig människa. Tror på tidigare teori om att det är nån som ska få igång skrivandet bland UNT:s kommentarer.
#40 ·
RRR
· 2008-11-06 11:48
skrivande?? det där ser mest ut som en 5-åring som hittat pappas dator och råkat tappat tangentbordet i golvet
>>RRR
Meh! Vilka krav du ställer på en stackars Enköpingsbo. Läs- och skrivkunnighet = typiskt stroppiga Siriusfans.
#42 ·
johann
· 2008-11-06 14:46
"Svikare
Dessa utleningar är inget annat än Svikare som drar nu när det går i mot!!!! Klubben borde kämpat och gjort hjärnet för att behålla Pantic Årets Super Etta Målis!
Men en sak är säker och det är att Esk kommer käna miljonpengar för Jamal! Så skööönt det är o se Jamal. Det är en lands lags spelare av klass som ska enlikt ryckten kunna ge Esk 1,2 miljoner! AIK är intreserade!!!"
gah
#43 ·
haze
· 2008-11-06 15:53
"lands lags spelare"
Ah, en dubbel särskrivning. Fan tas tiskt!
O rd!
#45 ·
Joint
· 2008-11-11 22:46
Sant!!!!
Stämmer det Persson säger här neran för!!! Stämmer så bra att man kan tro att Göran Persson skrivit det!! Sirius fans består av 3-4 personer och visst de är energiska men va fasiken Gröna Stå är mer energiska och borde nästan bli ut sädda till Upp Lands bästa klack för Gröna Stå o Esk Fanz är "Magical Fans!" när det är som bäst!!
Förresten vad gäller Ola andersson så kan ju vi ta honom i Esk! Esk behöver en sportchef snart kanske för nu varande lär väl säkert sticka eller få sparken ! och tränare så är säkert rickard N och jeppe B en "perfect combonation!" det tror jag!! Jesper B är tyvärr för o rutinerad och det har märkts inte minst när han mitt under på gående säsong hoppat in och dansat iz danz som om han liksom tror han är nån iz prinz. Nej ola kom till sköööna gröööna så blir nog gröna stå glada !
Komplexen i Gröna Stå (?) lyser igenom. Fantastiskt tragikomiskt.
#46 ·
Joint
· 2008-11-12 15:41
Jag har ett nytt favoritcitat.
"Sköööna Gröööna Gröööna Stååå Enköööpings Faaanz Fiiina Klack!!!!!!!"
Va fan... Så jävla magiska är de väl inte?
#48 ·
johann
· 2008-11-16 18:28
han/ de har nått en ny nivå!!
"ESKhult
ESKhult platsar även i enköpingska lands laget !!! Han kanske är sugen på att spela fot boll i Esk? Plattsar nog!! Om han vill.... forza esk"
#49 ·
Joint
· 2008-11-16 18:30
Äh, den är oldschool. Det här skrev han om "Eskan2":
ESKström!
Eskström du är välkommen till Esk. Clubben där allt blir möjligt!!!
Du har ett fint namn Eskström mycket vackert. Börjar smida på ett elit mitt fält i form av Andersson Jamal Klingan Ante Eskström! "NICE combonation!"
Varför har han inte fått spela i sirius då tro?? Han va ju bra i bp har jag för mig nästan så bra att han borde vara i Esk klass!! Eskström visa nu din gamla klubb vad skåpet ska stå Esk "wants you" hehe forza esk!
Hur ska han ha det? Oftast är det bara "den där hosch" han kan tänka sig men så fort en Siriusspelare/ledare överhuvudtaget nämns i UNT så är de väl komna och forza hehe hit och dit. Är det inte dags för ESK att tappa lite spelare snart förresten?
#51 ·
haze
· 2008-11-16 21:17
"med gångs supporter" är dagens särskrivningsbidrag från Fanzet (UNT).
#52 ·
Joint
· 2008-11-16 22:54
Jag tycker att han för det mesta är rolig och jobbig.
Att han trippel-särskriver är ju inget nytt. Desto roligare är det när han blandar in engelska ord som "nice combonation", "magical fans", "wants you", "top players", "classic clubs", osv.
Sen måste jag säga att detta citat är underbart:
"Clubben där allt blir möjligt!!!"
Ehh? Enköping Sportclub? Clubben... "Där allt blir möjligt". Låter som ett tänkbart värdelöst slogan för en värdelös håla som Dynghåla. Sen, vad är det som blir möjligt? Har funderat på det där ett tag nu...
Förstår inte varför någon försöker analysera vad snubben skriver och tycker. Det är ju uppenbart att han/hon medvetet särskriver, felstavar och försöker röra upp känslior. Konstigt nog verkar det också fungera. Det var lite roligt till en början, men vad fan. Med gångs supporter är dock vackert, det kan jag medge.
Fanzzzet snackar skit om mig i UNT. Varför kan han inte skriva på nåt ESK-forum i stället? Så jävla less på honom.
På ESKfanz blogg kan man läsa att det var över 4 000 i en match mot Gröndal, låter som en förfalskning.
S L
#56 ·
Joint
· 2010-06-01 13:39
Tryckfelsnisse av UNT. :P
Han har nog ledsnat nu eftersom ESK ligger där dom ligger.*flinar
S L