Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - J Södra

Jag känner mig faktiskt vid gott mod inför denna match (förutom att jag missar den, buhu). Fast skade- och avstängningsläget oroar. Hur är prognoserna för Ante, Petter och P?
Som tidigare nämnts i en annan tråd har det varit oroväckande tyst om Erik Skördåker här det senaste dygnet, kräver att officiella tar sitt ansvar och gör en intervju med honom inför matchen. Tips på frågor:

Du räknas ju rent allmänt som en av Superettans 25 absolut bästa mittbackar, känner du att du har höga krav på dig?
När kommer din kusin Magnus Ladulås att debutera i A-laget?
Gott mod!? Jag är livrädd inför denna hemska match.... Vill bara få den avklarad så fort som möjligt, och som Sirius som slutsegrare! Krävs 110%:ig inställning av varenda blåsvarting på planen (och även på läktaren)!

Åkerskördaren kommer säkerligen att sänka Ante...
Södrasajten.se har en nedräkning till matchstart. Känns obehagligt ominöst.
Vad tur att vi har slutat med godisförsäljande ungar som springer runt på läktarna, annars skulle nog GM vilja hämnas.
Det var ju i och för sig söta ungar som försökte sälja lotter på läktaren i Väsby. Förresten, jag har fortfarande inte fått nån credd för att jag såg till att dom fyra snorungarna blev utkastade. Kom igen, jag måste bekräftas lite i min manlighet. :)
Manlighet?!! Du var ju tvungen att säga till Trollet för att få väck Firma Young Boys!!!

Lottförsäljande VU F99:or var inget annat än riktigt jobbigt - mitt under pågående match - på bortasektionen.
Det är oerhört märkligt när hemmalagets skitungesupportrar släpps in i bortaburen. Är inte poängen med en bortasektion att skilja supportrarna från varandra?
Äh, kom igen, dom var ju söta. Störde inte särskilt mycket. Jag tycker mitt agerade i en situation som lätt hade kunnat urarta i besinningslöst våld var helt korrekt och visade på en berömvärd sinnesnärvaro i en pressad situation.
Ja tråkigt det där med Skördåker. Vi kanske kanske kan börja prata om Stockhaus i stället? Det är också en back med ett roligt namn som hamnar ungefär på samma ställe i backrankingen i serien.

Men helst skulle jag vilja att vi värvar den här snubben, även om han är mittfältare:
http://www2.ifkmalmo.com/index.php?id=0g912649h9z29j54uwv93ea73x97b1hd&team=Utvecklingslaget&player=100
Underbart namn. :) Lider han av personlighetsklyvning månne?
Men helst skulle jag vilja att vi värvar den här snubben, även om han är mittfältare:
http://www2.ifkmalmo.com/index.php?id=0g912649h9z29j54uwv93ea73x97b1hd&team=Utvecklingslaget&player=100

Hihi, lycka till med att värva spelare från Malmö. Fin klubb IFK Malmö är f.ö. :-)
Jag tänkte att han borde kunna spela på alla positioner om beslutet bara fattas genom enkel majoritet.
Alternativt att han bara får spela när alla andra spelare röstat in honom.
Jag gillar inte demokrater.
Är han Social- eller Sverige-?
Det skulle ju faktiskt vara både roligt och tragiskt om han vore Sverige-.
Jag kommer inte våga titta, kommer stå och skaka hela matchen. Inte bara av kyla alltså.
Äsch, jag har sagt det förr - vi kommer inte vika ner oss en tum. Med full fokusering och alla görandes sitt jobb kommer vi säkra nytt kontrakt på måndag. Sen kan vi glömma alla mardrömskval. Jag är mycket optimistisk.
"Med full fokusering och alla görandes sitt jobb kommer vi säkra nytt kontrakt på måndag." Sluta nu... Det kommer ju gå åt helvete. Alltihop. Vecka 42 kan bli en riktig mardrömsvecka. Jag är mycket skärrad.
Kärringar! Det är ju nu det gäller, då agnarna sållas från vetet. En match där vi kan säkra kontrakt, där vi har allt i egna händer, det är sådana matcher man ser fram emot. Det är inget att ängslas över. Det ska bitas ihop och mumlas ”nu j-lar”. Sådant vill jag läsa om här. Lite sund adrenalin.
Jag tycker detsamma, det var väl fan vad alla ängslas.
Jag missar den här matchen. Sjukt irriterande! Jag vill ju stå med västra och fira nytt kontrakt!
Jag är inte ängslig. Vi vinner. Övertygad. Bortamatch en måndag hyfsat långt bort. Det klarar JS inte av.
Det finns botemedel mot ängslan. Det smakar gott. Synd att jag antagligen tar bilen från exilen.
Det låter på vissa här som att vi ligger sist och har sex poäng upp till säker mark istället för tvärtom.
Vi har en sexpoängsmatch framför oss och sedan en jobbig bortamatch för att avsluta mot serieledarna. Jag tycker inte ett skit är lungt. Missar vi att piska torskar vi mot J-södra kan vi mycket väl hamna under strecket.

Tror faktiskt ett uppflyttningsklart ÖIS kan bli lättare än ett pressat Jönköping. Bunkeflomatchen ser jag redan som förlorad. Men minst en av dessa matcher måste vi vinna.
Tre lag kan störa Sirius i bottenstriden. ESK, J-Södra och Bunky. Degen är borta från säkraste marken efter torsken igår. Om vi till och med skulle utgå från att Sirius förlorar både mot J-Södra och Bunky så är Sirius ändå klart för Superettan om:

1. vi vinner mot ett redan klart ÖIS och J-Södra som allra värst vinner sina andra två matcher mot ÄFF (b) och LB (h) och tar in max fem mål.

2. Om vi torskar mot ÖIS och J-Södra och Bunkeflo förlorar åtminstone en av sina två återstående matcher och J-Södra inte tar in sina mål och ESK tappar poäng i en av sina tre matcher.

Slutledningen blir att även om vi skulle förlora alla tre matcher har vi fortfarande vettiga chanser att klara oss kvar utan kval. Vi har, som sagt, ett väldigt mycket bättre utgångsläge idag än vad jag trodde på för en månad sedan. Jag är väldigt nöjd med det. Inte minst är vi i praktiken helt klara för åtminstone kval eftersom Degen-ESK och J-Södra-Bunkis möts. Vi har så många outs att till och med Farbror skulle kunna tänka sig en modest all in före floppen (även om det känns obehagligt att skriva "före floppen" i dessa sammanhang, men för liknelsens skull är jag nödd och tvungen).

Redan på måndag kan vi dessutom vara helt klara om vi vinner...

Det var det positiva. Nu till det negativa. Domare på måndag blir vår vän från Karlstad. Johnny Rocker Lundbäck. Det kan alltså sluta precis hur som helst.
>>Erlingmark
Det enda jag vet är att om Sirius förlorar alla sina matcher (ev tar sammanlagt 1p) och nåt av lagen ESK, Bunk eller Södra vinner alla sina matcher så går detta lag om oss. Sen kan man ju spekulera i all oändlighet hur troligt detta scanario är.
vafan är folk så rädda för? de här känns ju hur klart som helst tycker jag, nog för att man kanske efter mnågra öl blir lite stöddigare, men de är ju bara att dricka sig ett par på måndag oxo och sen får vi sjunga sirius i hamn helt enkelt
Om Enköping torskar hemma mot Åtvidaberg på söndag kan det som sämst bli kvalplats.

.......Vi har så många outs att till och med Farbror skulle kunna tänka sig en modest all in före floppen (även om det känns obehagligt att skriva "före floppen" i dessa sammanhang, men för liknelsens skull är jag nödd och tvungen).

Redan på måndag kan vi dessutom vara helt klara om vi vinner...

Det var det positiva. Nu till det negativa. Domare på måndag blir vår vän från Karlstad. Johnny Rocker Lundbäck. Det kan alltså sluta precis hur som helst.

All-in preflopp kräver "anonyma alkoholister" (eller är det bara vad jag vill att fi skall tro?). IKS har välan KJo eller liknande som duger hyggligt mot få fiender.

När nu rättvisan hämtas från BolticGötas trakter så
känns det som om någon kommer att byta ut alla hålkort efter att vi har agerat....
Och priset till det mest obegripliga meddelandet på länge går till.....

Farbror!

oväntat
Jag tror att den första delen handlar om poker, men hålkorten fattade jag inte riktigt.
Anonyma alkoholister = AA = 2 st ess
KJo = Kung + knekt i Olika färger (off suit)
Hålkort är de 2 korten man får/har helt enkelt (i spelet texas hold'em som är spelet det handlar om)
det är fredag så farbror har säkert smuttat på fredagskonjaken
Två dagar kvar. Välkomna på grönbete små Jönköpingslamm.... bland de hungriga Siriusvargarna!
Vem kan hålla mig underrättad på SMS på måndag?
Klarar Sirius av Jönköping eller tar poäng i den matchen så är dom i princip klara även nästa år i superettan.

S L

Vem kan hålla mig underrättad på SMS på måndag?

Jag kan fixa det, räcker det med mål och målskytt samt halvtid och slutresultat?
Det kan bara gå åt helvete alltså
Lars: Det räcker fint! Kan du få iväg ett "bra"/"okej"/"det är kört" i halvtid också så är det ännu bättre.
Det ordnar jag.
några som dyker upp på bullit??
Jag ska till Bullit
Perfekt hoppas vara där senast 1700
Känns lite småkul att uBo, esk fanz och de andra blir lite så där halvt tvungna att hålla på Sirius imorgon!
Rätt åt dom. Framför allt Esk Fanz.
Bullit var ordet sa Bull....
Fast uBo har ju gett upp hoppet för länge sen. Han bojkottar fotbollen. Även idag. Är det inte fiske, så är det korp-innebandy eller korp-fotboll. För övrigt har jag kvar känslan i kroppen att det blir torsk imorgon. Huvaligen!

Fast uBo har ju gett upp hoppet för länge sen. Han bojkottar fotbollen. Även idag. Är det inte fiske, så är det korp-innebandy eller korp-fotboll.

Hur fan kan man ge upp hoppet när man har målskillnad upp till kvalplats och Södra och LB dessutom möts i sista omgången? Det övergår mitt förstånd.
Inte vet jag. Men det är allmänt uppgivet i ESK-leden just nu. Det vet jag eftersom att jag läser ESK:s gästböcker cirka 15 gånger om dagen. Nolifer? Yepp!
Inte många backar i truppen i morgon. Tränarna hoppas på starkt publikstöd. Det ska väl gå att ordna?

http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=13&m=&s&team=1&infor=353
Nu ska väl Joint vara nöjd? Ekan i truppen.
Ja! Ja!! Ja!!! Ja!!!! JA!!!!! Upp till bevis för Ekan. Detta var han värd. Jag har ju bojkottat träningarna eftersom att jag lider av att se honom. =( Men nu ska jag börja att gå! =)

But still. Upp till bevis för Ekan att bevisa IK Sirius att han ska vara kvar i klubben, som det har varit i år har han inte tillfört ett skit. Och han har över 2 år kvar på kontraktet.
RR
Nordh - Haris - Gurra - Luggen
Petter - Ante - Sunshine - Mani
Hoch
P
Bänk: Garre, Ekan, Fredrik, Antou, Demba
Är Petter, Ante och P helt 100%:iga då? För övrigt borde Ekan varit med i truppen för länge sen.
Jag säger som Austin Powers: och jag vill ha en toalettstol i guld, men det lär ju inte hända.

Vilka ska vi sätta in istället blir min följdfråga? Ekan istället för Petter? Med all respekt för Ekan så har han inte spelat A-lagsmatch sen nån gång förra seklet. Ante? Tja... Där kan vi sätta... Nån... P? Demba? Knappast.
Jag tror på 2-1 ikväll. Södra tar en tidig ledning som ser ut att bli till seger men i sista fem minuterna kommer Tighe Dombrowski in och gör två snabba i en riktig kämpainsats. Nej just det, det var i fjol.....
Jag tror på en tung 1-2-förlust. :(

Vore så skönt att vinna och kunna korka upp, men jag är icke optimist i detta fall. Liksom, hur troligt är det att en icke licensierad "Amazing Tighe" kommer in på planen och gör två stycken baljor?

Nej, Västra ska röja så gott det går och sen får vi se hur långt det räcker....
Herrejususgud det blir en rysare. Jag är nervös redan nu. 1-1
man saknar tighe helt klart...
Jag tror på vinst. De goda kan spela utan kniven på strupen, fast ändå grymt taggade eftersom kontrakt kan säkras. J Södra är i desperat behov av poäng vilket kan öppna dem och göra dem sårbara. Allt talar för oss, och det är nu det är upp till bevis.
Det enda som oroar mig inför kvällen är att vanligtvis ungdomliga optimister som hoff och joint verkar ängsliga och rädda. Annars tycker jag det ser ljust ut.
orkar inte gå på föreläsningen idag, fokuserar på att vara DJÄVULSKT NERVÖS!.

kom igen sirius!
1-1 känns helt ok i kväll.

Hittade f.ö en fin felstavning på ett bettingforum:
"Ända som lockar är Häcken hemma"
Det som är en smulers jobbigt är att vi bara har fyra försvarare i truppen. Nu är väl jag i detta lägge inte riktigt rätt person att spekulera i laguppställning till kvällen, men en rätt använd hjärna kan snabbt konstatera hur backlinjen kommer att se ut. Samt att vi ligger pruttigt till om någon av dem tvingas utgå. Det är ett orosmoment.

Ett annat orosmoment är att J-Södra spelar en sorts fotboll som vi traditionellt har haft rätt svårt för att komma till tals med. Tänk Grekland i EM 04. De står otroligt kompakt och kommer förmodligen lämna kanterna (om Olle Nordin så har sett endast en enda match med Sirius, vilket han lär ha gjort eftersom han lär vara psykopatiskt pedant). Det gynnar inte oss som har svagt offensivt ytterbacksspel och yttermittar som gärna tar sig inåt i banan. Dessutom ställer J-Södra om ruskigt snabbt och med relativt mycket folk. Deras innermittfältare är i huvudsak nickskarvare och de vet exakt hur anfallen ska gå till. Som tur är så är det ganska få i J-Södra som är duktiga på att spela fotboll, så det kan lösa sig ändå. Men stöt-Micke och positions-Haris gör mig en smula nervös. Sedan är de bra på fasta situationer också. Det är inte Sirius. För varje mål vi gjort på fasta i år har vi släppt in ungefär fem-sex skulle jag tro. Det är inte så bra.

MEN

J-Södra har INTE varit bra på sistone. Och inte innan "sistone" heller, med väldigt få undantag. De må vara fysiskt starka, men de är inga superba bollspelare. De har problem defensivt med snabbt passningsspel och instick bakom inner- och ytterback och de är tungt skadedrabbade. Jag tror på rätt goda chanser till nytt kontrakt. Nån gång snart.
J-Södra verkar inte så optimistiska heller. På Södrasajten har de en omrösning.

Förlust 19
Vinst 17
Oavgjort 8

Där hittar man även spelbolagens odds:

Svenska Spel: 1,80-2,45-3,45
Unibet: 1,95-3,50-3,50
Bet365: 1,91-3,50-3,70
Betfair: 1,94-3,45-3,95
Expekt: 2,00-3,45-3,45
Ladbrokes: 1,91-3,50-3,40
PartyBets: 1,95-3,40-3,40
Sjukt. Jag kanske borde spela på JS. Det vore emot min princip då jag alltid önsketippar mina favoritlag. Men ikväll. Nej usch. Lättförtjänta stålar...
Jag tycker iofs att 1-1 är bra och inte alls dåligt på nåt sätt. Om det blir så så ska det ju till under för att vi ska vara tvugna att kvala.
1-1 är helt klart optimistiskt tippat. Jag blir jätteglad om det blir så.
Utan att vara drabbad av hybris tor jag det blir seger 2-1 (repris från 2007) inför euforisk hemmapublik. Ante och Hochen kliver fram när de behövs som mest. Två sköna avslappnade matcher återstår därefter.
Förresten, känns "Paokara" aktuell fortfarande? Vi kanske borde sjunga den.
Jag är helt sjuk nervös... Borde inte läst tråden nu för min puls lär stanna på 180 till skiten är över. Helvete.

Skiten med den här matchen är att det nästan bara kan gå bra inte riktigt dåligt. Vinner vi är vi klara. Förlorar vi ser det ganska bra ut fortfarande. Man luras in i någon form av farlig nedflyttningsträsk utan att riktigt förstå det.

För övrigt kan noteras att i denna omgång möter vi Jönköping, nästa Bunkeflo och i sista möter de varandra.
Är jävligt orolig för i kväll.
Fegar ur med en hundring på 5-0.
Haha, Alias. Frågan är om jag ska kontra med 0-5. Nej, 1-2 blir det ju. Men jag hoppas på det motsatta.
2-1. Sirius slog Väsby som därefter slog J-Södra. Tar J-Södra ledningen blir det nog riktigt ruggigt.
Bloggen uppdaterad med mina tankar om startelvan.
RiRi
Luggen - Haris - Gurra - Nordh
Petter - Fredrik - Sunshine - Mani
Ante
P
Usch, detta blir nervöst, men tanken på förra årets möte värmer, det är inte många gånger jag har varit gladare på en Siriusmatch.
Samma här, men det är inte många gånger jag har varit mer frustrerad på en Siriusmatch. Jag vill minnas att vi hade allt, typ 20-1 i avslut men det var jävligt svårt att få in bollen, men Västra Sidan matade på "Kom igen, Sirius" i 20 minuter och tillslut gav det utdelning. Efter Tighes 1-1-mål kändes det som att halva Studan sjöng/klappade med i ramsan och efter 2-1 kokade stämningen över. Frågan är om Mille någonsin kommer bli gladare än i det ögonblicket. Ja, mer sådana matcher. Jag har aldrig sett en så engagerad Siriuspublik. Kaffemuggssupportrarna blev helt plötsligt lyriska och klappade med. Repris, tack!
Bullit är stängt meddelar Kniv-Jonas och Egget. Dom har gått till O'learys istället.
Oooh, blå o svarta, evigt trogna, vårt Sirius.
Vi är Sirius och mot toppen ska vi gå.
För alltid bästa laget o de ska ingen ändra på.
([url]http://www.youtube.com/watch?v=vqo_rqMc8NA[/url])
Jag är i Dalarna denna nervösa kväll. Tror att ni kommer att få se en siriusseger. 3-0, men det kommer att vara 1-0, och extremt nervigt till 86, då Daniel H gör 2-0. 3-0 kommer nästan direkt efter, men det är lite otydligt hur/av vem.

Tror jag.

Hälsa mustascehn!
Jag ar inte heller pa plats, far folja via natet. Jag tippar 3-1. Malskyttar Olsson, Ante och Hoch.
Illa. Och Ante ut. Nu ar det blastall pa.
Fasiken.
Saja! Ligg pa nu sa fixar sig det har.
När det är som sämst!
Hmm. Inte klara ännu alltså. Hmm.
men inte långt ifrån. jag har en ovana att följa dessa avgörande matcher från distans (dalarna, liksom du sutra). klart vidrigt att följa sista halvtimmen via erlingmarks mobil. men en poäng är bra! det här grejar vi (nog) nu!

[edit: höll på att jinxa lite för hårt...]
Puh, en emotionell berg-och-dal bana ikväll men det var inte utan eufori man fick vandra hem i höstkvällen. Bedrövelsen var total efter första, saknade Gallo något enormt. Mycket bättre i andra men onödigt att släppa in ett bakåt. Mani mycket bra och skönt att det äntligen lossnade för Demba. Nu fixar vi det här lätt som en plätt!
Skandal när Hochen varnades. J-Södra spelaren springer upp, hetsar och puttar på Hochen - klart som fan att han ska varnas också! Sen sket de i och agera vid riktigt fula grejer som spark på Hochens smalben, 2 meter ifrån linjeman. Men jag ska inte klaga, jag är nöjd med en poäng, när vi presterar en av säsongens sämsta halvlekar (första halvlek). Mani var grymt bra när han inte sköt på mål, för hans alla skott var riktiga satelliter. Haris, bäst i försvaret. Sen är jag nöjd med Hochen. Stark insats.
Noterar att Hochen, trots allt trams om att hans fysiska staus här på forumet, har spelat mer än 25-30 min två matcher på raden utan att behöva tas av plan pga syrebrist. Idag gjorde han till och med en rush som tvingade motståndarna att ta ett gult för att stoppa honom efter att ha varit på plan i 66 minuter. Tycker faktiskt att Daniel är värd en extra bit av pizzabuffén till lunch imorgon.
Åja Hochen gör en flygande med dobbarna före så det var inget snack om den varningen.
Första halvlek var grymt dålig. Fan att Ante ska vara så jäkla skadebenägen. Varför gick Petter ut i andra? Han hade ju i alla fall tempo i första och slog några helt OK inlägg. Hoppas att inte Gurra blev alltför hårt skadad
Men. J-Södra-spelaren överreagerade och puttade på Hochen, men det blundade domaren för? Hade Hoch varit ful (se Haris och Antou) hade han lagt sig ner och gråtit, och fått J-Södra-spelaren varnad. Men nu är Hochen en stenhård grabb som inte viker ner sig. När Hochen blev sparkad på smalbenet i 31:a minuten ska det vara gult kort. Hade det varit Ante hade han fan blivit långtidsskadad.

Ante, Petter och P har väl inte varit helt 100% i kroppen senaste tiden. Så som det såg ut borde man kanske inte ha startat med Ante... Han var inte sig lik.

Jag håller med dig St.ShitSausage gällande Hochen. Han sprang som en tok stundtals och när han fick bollen gjorde han det bra. Ett par fina framspelningar som borde gett utdelning. Man kanske ska sluta ironisera om hans matvanor. Med dagens fysik kanske han har startat en sund livsstil? "Kirurgen" kan med all rätt fråga sig varför han inte får starta, efter en sådan här instats. Eloge till Hochen!

Hade det varit Ante hade han fan blivit långtidsskadad.

No shit, jag börjar tröttna på Antes skadebenägenhet nu. Hur många matcher har han spelat den här säsongen utan att linka ut med någon liten skada? Han får ju Fredrik Ljungberg att likna Stefan Schwarz när det gäller hårdhet. Det räcker ju med att någon släpper en fis i omklädningsrummet så ligger Ante och ålar sig med invärtes skador.
Det var väl ett Ok resultat, har svårt att tro på poäng mot LB eller ÖIS men Ängelholm kanske kan sno en pinne mot J Södra? Dagen största vinnare var förmodligen ESK.
Vad har tränarstaben/fysfolket för koll när de startar Ante som får gå ut efter 25min. Antingen mörkar Ante att han är hel, eller så har de fan ingen koll.
På 9 dagar så kan de inte testa honom ordentligt, och hur fan tränar de när de inte ser att han inte klarar att spela längre än 20-25 min.

Hochen har de inte startat pga "dålig fysik", va fan har Ante som är så jäkla mycket bättre. Ante ska ju naturligtvis spela OM han är hel, nu känns det som de tokchansar och får ett tidigt byte på halsen, konstig coachning tycker jag. Sen ger det konstiga signaler till truppen.

Matchen idag är hopp och förtvivlan....vid 1-2 målet föregicks ju av en kapning av JP och domaren släpper det, han hade blivit ren utan den, att båda domarna släpper den är ju helt otroligt, blir frispark till JPK två passningar senare mål, då höll man ju fan på att smälla av.

Känndes som IKS hade nerverna på utsidan av tröjorna......bra byte av Östeberg mot Demba, fick fast bollen mycket mer på anfalssidan, Demba är jäkligt stark att ta emot bollen och täcka den. Kul att han fick sätta en också. Skit match av IKS men bra att poäng med två underlägen i sådan viktig match, visade bra moral.
Det behövs tränas på nickdueller. Återigen vanns nästan inga nickdueller. Pinsamt. Kul att se Hochen springa. Passningarna sätter han som förut.

J-Södras bästa man var dock helt klart Johnny Lundbäck.
Känns bra med en poäng trots allt efter riktigt trökigt spel. Inte många rätt i första halvlek från något håll. Bättre i andra när stackars Patrik fick komma ut på kanten i stället. Han och Fredrik var ingen lyckad kombo på ett trångt innermittfält. P har gjort en räcka svaga insatser nu och även om han blev bättre av att Demba kom in är det en bit kvar till godkänt. Ante gjorde en Ängelholm och spelade skadad i 20 minuter. Han måste faktiskt kunna veta om han kan spela eller inte, Hochen gör ett vettigt inhopp. Var femte minut gör han en grej som i princip ingen annan i Superettan kan, men han är helt osynlig resten av tiden och satte försvaret i problem ett par gånger. Men vem gör inte det i dagens Sirius? Det största problemet är dock vårt mittförsvar. De håller helt enkelt inte riktigt på den här nivån. Deras chansrusningar uppåt i banan kunde mycket väl ha kostat fler mål. Mickes fällning kunde gett en straff och rött med en annan domare. Haris markeringsspel är juniormässigt och han får ta på sig första målet. Jag längtar efter ett riktigt försvar nästa säsong!

Det är också matcherna utan Gallo som visar hur mycket han behövs i laget.

Dagens glädjeämnen, förutom poängen, tycker jag att Mani och Demba stod för. Mani var förjävla bra helt enkelt. Enda som saknas är ett mål, men som han kämpade och slet och dessutom var kreativ var han outstanding idag. Sista fem minuterna vinner han dessutom två nickdueller i rad med J-Södras Karlsson, 1,88 lång, på ren vilja! Demba kom in och gav Sirius anfallsspel en helt ny dimension. Fan vad vi har saknat en target. Demba är på väg dit. Hans förstatouch är väl sådär, men han är sjukt stark, och det är ett riktigt klassmål han gör.

Nu fixar vi fan det här!
Johnny Lundbäck kanman säga mycket om. Att han är en pajas och en tombola utan like är väl alla överens om. Jag är dock inte säker på att J-Södra är så jäkla glada med honom heller. Förutom de saker som nämnts hittills (och då har inte ens Petters kort för att han säger "men vafan" när Herr P Ajas blåser frippe mot Gurra, eller Manis kort för att han slår ut med armarna åt en utebliven avblåsning nämnts) så missar han dessutom ett oranget kort på Demba när han sätter dobbarna strax under knäskålen på den gröna efter att ha fått bollen för långt ifrån sig, frilägesutvisningen på Micke Nordh (plus eventuell straff?) och ett gäng armbågar åt båda håll. I andra halvlek hade vi i alla fall lärt oss att man måste skrika och rulla för att få frispark och då kändes det lite bättre med fördelningen. 13-13 i frisparkar till slut.
Så bra var väl ändå inte Hochen... Snarare godkänd. Domaren var totalt värdelös, Mani sköt till och med sämre än Petter slår inlägg, Gallo saknades något otroligt för Fredrik kan inte slå en vettig passning framåt och Ante var dålig den lilla tid han spelade. Annars är jag väldigt nöjd. RiRi stabil som vanligt, inga särskilda misstag av backarna, Mani var riktigt bra förutom skotten, Petters inlägg var pyttelite bättre än vanligt, Sunshine var bra, förutom att hans försök till skott och inlägg inte blev så lyckade. Bäst på planen var Demba. Jag är riktigt imponerad. Jag har varit lite besviken på honom tidigare. Han har egentligen inte spelat så dåligt, men jag hade nog lite för höga förväntningar på honom när han kom. Nu gjorde han det mesta rätt. Måste få starta dom sista två matcherna.
Jag tycker Hochens totaldykning mot slutet var helt underbar. Han faller som bara en gammal AIK-spelare kan. Sen straffade Johnny Ante hela tiden för att han inte lägger sig ner och gråter utan står upp. Hade Ante lagt sig ner varje gång han blev fasthållen så hade det blivit ett antal frisparkar åt Sirius. Men jag tycker inte att det verkade som att Johnny var partisk, han var bara totalt jävla usel.
Apropå domaren.

Han känns så usel som att han inte ens kan vara partisk, blir mest en soppa. Otroligt nog har han varit sämre än idag...
Jag tycker att Haris var bättre än Sköris. Punkt. Virrigast var Nordh.

Sakul: Du förespråkade Hochen från start ett tag. Då kändes det så långt ifrån man kan komma, men idag visade han att han kan hålla från start. Nu lirade han ju typ 75 min och hängde med bra. Det var kul att se!

Håller med om att Sunshine-Fredrik var olyckat. Gallo saknades. Demba är förlåten för de misstag, men bäst på planen?! Say what? Tycker inte att han gjort så mycket förutom just målet, som var en stark bedrift i sig.

På tal om Ante tycker inte jag att han fick så mycket emot sig denna gång. Han blev knappast fult angripen som vissa andra i Sirius. Jag är bara besviken på att han startade. Johnny var dålig, för dålig för Superettan.
Erlingmark: Tycker det inte är Haris fel på första, varken Gurra eller Petter tar markering, vi var tre st som står på ståplats och ser samma sak, innan bollen kommer in med nicktouch....sen kan jag hålla med om att han hade några tillfällen han kom fel, men han städade upp också efter sig. Men vilka kom rätt idag i första.

Sen vetefan om det gått så jävla mycket bättre med Gallo, med så mycke speltid och så lite uträttat denna säsong talar ju sitt tydliga språk. Vi ligger där vi ligger av någon anledning och han ska ju vara motorn, speciellt som Ante varit borta och Gallo har ju klart mycket större erfarenhet än Ante. Men det är väl de andra som är så dåliga men inte Gallo. Det är ju bara att kolla poängligan...den ljuger ju inte.

Men skitsamma, bra moral idag och jävligt viktig poäng.
Du har nog rätt, nyg86. Tyckte inte 0-1 var något individuellt misstag, utan snarare missförstånd och dålig kommunikation som ledde till det.

Helst av allt vill jag ha Love tillbaka, men det får bli till nästa säsong. Gallo har blandat och gett. Fredrik och Sunshine är i alla fall inga spelare som ser de där avancerade passen, utan spelar hela tiden enkelt. För enkelt. Därför var det bra att Hochen var på planen och kunde servera de passningarna. Så fort Sunshine slog en passning alá Gallo idag, så gick den till fel adress. Bra är att Fredrik vet hans nivå och hela tiden spelar safe.

Luggen börjar bli som en ny Tighe med sina målskyttskvalitéer. Nickmålet idag var en i raden av snygga mål. Nickduellen vid 1-2-målet ska inte Fredrik förlora. Men hoppar man inte, så vinner man troligtvis inte. Suck. Det är för dåligt. För övrigt är ju 2-2-målet av Demba inte någon bokstavligt talat stark situation då backen såg ut att halka.
Det är väl bra att man kan se saker på lite olika sätt :)

Jag anser att det är en markeringsmiss om man släpper den yta som man har ansvar för på en fast situation, men om man vill kalla det för missförstånd och dålig kommunikation så har jag inga problem med det. Det är det ju också tycker jag. Hur som helst skulle jag tycka det var lite förvånande om Haris och Nordh spelar i superettan nästa år. Jag kan inte riktigt se vilket lag som skulle vara intresserat, skulle vara om Vasa går upp kanske.

St Cyr tror jag mår utmärkt av en sådan här match. Jag är väldigt glad att han får så mycket speltid och förtroende trots att inte allt stämmer för honom. Han blir dessutom betydligt bättre i andra när han får komma ut på en kant.

Fredrik spelade lite oavgjort med sig själv kan jag tycka. Han gör en dålig insats vid 2-1, men spelar fram till 2-2. Jag tycker för övrigt att 2-2-målet är en klassprestation. Han tar mot boll i straffområdet med en mittback som ryggsäck och tar sig loss. Avslutet är sedan lungt och behärskat. Snyggt!

Svårt sedan förstås att bedöma en spelare som inte var med, men jag hade hemskt gärna sett att någon hade tagit tag i bollen och försökt styra speltempot lite den här matchen. Jag tror det hade varit bra...
Ingen, utom möjligen (extremt möjligen) Demba, höll i bollen idag. För övrigt tycker jag att matchens blåställ borde gått till antingen Hochen eller Mani.
Nu fick jag svårt att minnas situationen som uppstod vid 0-1, men att Haris missar markeringen är ju isåfall trist. Jag tycker det fortsätter att se virrigt ut på fasta situationer, men det ser ju ofta ut som att vi ställer upp med zon-liknande försvar. Och då blir det svårt att klandra någon enskild spelare.

Jättekul att Sunshine får speltid - vår i nuläget mest lovande unga spelare. Därefter kommer nog Fernis och Olausson. Palmen och Kim kanske skulle må bra av att spela i GUSK en säsong, och få speltid (om de ens platsar där? Tveksam på den sistnämnde, inte den spelaren som blommat ut direkt som RRR trodde innan säsongen). Dock tråkigt att de haft problem med skador och sjukdomar, men hur som helst känns vissa inte helt lovande längre.

Vad gäller Fredrik är det sant att han får oavgjort om man räknar misstag-målgivande pass. Dock försvarar inte det beteendet att skita i att hoppa och tro att man ska vinna nickduellen stillastående.

Instämmer i "För övrigt tycker jag att matchens blåställ borde gått till antingen Hochen eller Mani".
Jag stod i klacken som är det en bra bit från det målet där 0-1 satt, så om Eringmark också stod där så är jag imponerad att du såg att Haris missade markering.

Annars är jag nöjd med 2-2 om man kollar på dagens matchbild. Domaren var ju en idiot rakt igenom och frisparken innan 1-2 var oförståelig.
Sakul: Du förespråkade Hochen från start ett tag. Då kändes det så långt ifrån man kan komma, men idag visade han att han kan hålla från start. Nu lirade han ju typ 75 min och hängde med bra. Det var kul att se!

Tycker också att det var skitkul med Hochen och jag vill fortfarande gärna ha honom från start. Han spelade hyffsat bra också. Men jag tror inte riktigt att han passar så bra som offensiv mittfältare. Han ska spela längst fram, så att han får några målchanser.
Hochens varning var en av säsongens solklaraste. Jag var västra västra i andra halvlek och stod väldigt nära.

Såg heller inte Sunshines storhet i andra halvlek. Jag har sällan sett nån slå bort så otroligt mycket under 45 minuter och jag tycker inte han hade ett enda rätt då. Det positiva var att han var ständigt spelbar, det negativa var att han fick bollarna.

Apropå domaren.

Han känns så usel som att han inte ens kan vara partisk, blir mest en soppa. Otroligt nog har han varit sämre än idag...

(min fetstil)

Klockren analys av seriens märkligaste domare.
Skönt med en pinne och kul att Hochen får spela.

Det roligaste denna kväll var annars när Olle Nordins Sidekick ber Ekan att tala om för Jönköpings avbytare att värma upp lite närmare sin egen avbytarbänk och inte borta i kurvan.
Olle Nordin var desperat, och galen. Snacka om aktiv coachning.

Jag tyckte det var roligt när jag såg Ekan le för första gången på typ ett halvår då jag skrek att Ekan skulle byta om när Mani låg och kved sig lite.

Om Hochens varning. Jag tycker att domaren ska döma i första läget. Hochen blir lite arg och gör en ful tackling. Södra-spelaren blir ändå argare och går upp och puttar på Hoch. Jävla pajas!
Förresten, Joint: Demba gjorde en jäkla massa bra saker förutom målet. Han var grymt stark i varenda närkamp och vann dom flesta. Han skapade inga farliga målchanser för sig själv förutom målet, men han öppnade upp ytor för andra och slog flera geniala passningar. Jag tycker att han spelade bättre än någon Sirius-anfallare har gjort i en match den här säsongen. Eller ja, jag har inte sett någon bortamatch och har missat 4-5 hemmamatcher, men av dom jag sett i alla fall.
Målen visas i TV4 lokala nyheter Uppsala (02:28 in i 06.30 sändningen, får inte länk att funka).
mökke snygga mål. jag är nöjd med en poäng. och MYCKET nöjd med västra som jag tyckte gjorde årets bästa match. riktigt bra tryck på sångerna hela matchen!

Sakul: Okej då, han var rätt bra i övrigt, men jag har också väldigt höga krav på honom eftersom att han är en välbetald spelare. Så bra som han var igår ska han vara varje match. Tyvärr måste jag hålla med dig att kvalitén på forwardsen har varit si och så. P kom hit och var sval, sen blev han het, men nu tycker jag att han börjar bli sval igen. Löper konstigt.

Håller med om att Västra gjorde det bra! Imorgon i innebandyn tar vi nya tag. ;)
Inte fasen var det vår bästa match för säsongen? Jag tyckte det kändes som vi höll tyst rätt långa stunder och alla sångerna avtog rätt fort, jag är besviken, vi kan mycket bättre.

Jag är imponerad av Erlingmark som gnäller på vår backlinje som äntligen fungerar jämfört med hur det såg ut i inledningen av säsongen. Och nog fan är den bättre än många andra superettalag. Du platsar snart med Garry framför "På spåret" på fredagarna. ;-)

Jag är imponerad av Erlingmark som gnäller på vår backlinje som äntligen fungerar jämfört med hur det såg ut i inledningen av säsongen. Och nog fan är den bättre än många andra superettalag. Du platsar snart med Garry framför "På spåret" på fredagarna. ;-)

Så gärna! Jag gillar På spåret.

Visst fungerar försvaret på en del sätt bättre än i våras, men jag tycker det är fel sak att jämföra med. Och visst har vi ett bättre försvarsspel nu under hösten än en del andra Superettalag. ESK till exempel. Men vi släpper faktiskt till i princip lika många skott som i våras, men Richards räddningsprocent är en del bättre än Garcias och Milans kombinerade. Trots Häcken.

Jag menar bara att vi inte borde tycka att vårt försvarsspel är fantastiskt bara för att det är bättre än det genomusla från i våras. Och jag kräver fanimej bättre försvar nästa år för att vara nöjd. En nyckel till det är jag övertygad om är att skaffa bättre försvarsspelare.
De kanske kan få en möjlighet att spela ihop sig en aning bättre än i den stressade situation som trots allt varit under denna säsong, att byta spelare hela tiden är definitivt inte alltid den bästa medicinen.
Vilket i sin tur har tvingats fram av en skum värvningspolicy. Det känns udda att det finns tränare på den här nivån som anser att sex backar är fullt tillräckligt i ett Superettanlag. Då är ju till och med en av dom inte ens back till att börja med.