http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=48&m=&team=0&news=1384
Sirius Dam?
På tiden. Det var lite överraskande, men tufft.
Häftigt! De är välkomna. Sirius växer och växer.
Snacka om att ta över fotbollstronen i Uppland. Jag röstar ja.
Skittrist enligt mitt sätt att se. (Och det har inte att göra med att jag inte är nån större fan av damfotboll).
Lag ska inte gå upp i varandra, inte slås samman, inte byta namn!! Bälinge är lite kult, även om jag inte är intresserad nog för att gå och titta.
Lag ska inte gå upp i varandra, inte slås samman, inte byta namn!! Bälinge är lite kult, även om jag inte är intresserad nog för att gå och titta.
Hoppas det blir av! Pinsamt att vi inte haft ett damlag innan. "Det är tjejer som, som det svänger om!"
"Sirius DamSala"
coolt:) Men måste ju ändå hålla på hembygden Danmark om de möts i norrettan...men kul om de går upp i allsvenskan.
En dag som idag slår jag till med ett:
Äntligen!
Äntligen!
Dock håller jag med Garligur! Det hade varit så mycket mer äkta med att starta upp ett nytt lag så som Bajen Fans Hockey håller på med. Självklart vore det en oerhörd lyx att få ta över Bälinge bara sådär, men samtidigt känns det smutsigt och oäkta på något vis. Sirius IBK gjorde väl iofs samma sak när Teknikums IF blev Sirius Innebandy... Jag är alltså både positivt och negativt inställd till detta med lite eftertanke.
Arrrghh! Som gammal ex-Bälinge-bo ser jag detta som djupt tragiskt. Att som ung gosse vara med om att spela mot (dvs. spöa) ett allsvenskt damlag är en grundläggande del i varje bälingegosses uppväxt.
Detta sagt, kanske idén inte är så dum egentligen.
Detta sagt, kanske idén inte är så dum egentligen.
Men kommer det startas upp ungdomsverksamhet på flicksidan eller är det bara senior och u21 som kommer in i värmen?
>>John
Som jag fattar det är det bara seniorlaget som "byter namn", resten av Bälinge IF:s verksamhet fortsätter som vanligt. Tror jag.
Som jag fattar det är det bara seniorlaget som "byter namn", resten av Bälinge IF:s verksamhet fortsätter som vanligt. Tror jag.
Utmärkt! Hoppas det blir klubbat.
Hoppsan, det händer en del
Roligt! Jag har länge sett Sirius som den perfekta klubben att hålla på. Vi har dräkterna, namnet, stjärnan, traditionen, och landets skönaste klack. Det är bara ett damlag som har fattats, men snart kan Sirius vara perfekt med andra ord.
Jag kan någonstans hålla med garligur också, men eftersom det här känns så extremt bra för Sirius del så är jag beredd att ha överseende för den här gången.
Jag kan någonstans hålla med garligur också, men eftersom det här känns så extremt bra för Sirius del så är jag beredd att ha överseende för den här gången.
Tvivlar dock på att vi kommer vara några frekventa DamSala-åskådare/supportrar.
Skriver under på:
"Jag kan någonstans hålla med garligur också, men eftersom det här känns så extremt bra för Sirius del så är jag beredd att ha överseende för den här gången."
Skriver under på:
"Jag kan någonstans hålla med garligur också, men eftersom det här känns så extremt bra för Sirius del så är jag beredd att ha överseende för den här gången."
Förresten så är ju damallsvenskan redan full av klubbar som slängt sin klubbidentitet överbord: Linköpings FC, Göteborgs FC, KIF Örebro, och Ldb FC. Det är ett oerhört mycket bättre alternativ för damfotbollen i Uppsala att gå in i Sirius isåfall, än att starta upp något själlöst Uppsala FC.
Det är ett oerhört mycket bättre alternativ för damfotbollen i Uppsala att gå in i Sirius isåfall, än att starta upp något själlöst Uppsala FC.
Just så!
Jag tror att en lösning kommer att bli att Sirius - om styrelsen säger ja, vilket de vore bänga om de inte gör - startar upp flicklag i den nya IK Sirius DFK för att på sikt fylla upp alla nivåer.
Skitbra. Och jag hoppas att Erlingmark har rätt; det vore mycket bra att bygga upp en organisation från flicklag upp till a-laget; nu finns förutsättningarna för det. Önskar att klubben orkar tänka långsiktigt i detta.
Heja!
Och tack Bälinge för den stora insats ni gjort för den uppländska fotbollen!
Heja!
Och tack Bälinge för den stora insats ni gjort för den uppländska fotbollen!
Vill också bara säga att det här var fanimej på tiden. Har faktiskt gått och väntat och hoppats lite smått på att Bälinge ska ta det här steget. Bälinge Dam var ju också den senaste tiden bara från Bälinge i namn och lite organisation, alla hemmamatcher spelades ju i Uppsala. Nu är flytten komplett, vi får ett damlag och Bälinge får ingå i världens bästa klubb. Alla är vinnare! Jag håller med om att klubbar inte ska gå ihop och bilda själlösa föreningar med namn som United FC Mulleflum, men nu går faktiskt Bälinge Dam in under IK Sirius. Två själar blir en om man säger så. Ett giftermål.
Jag börjar bli lite mer kritisk. Speciellt när jag får höra namnförslag så som Bälinge IF/IK Sirius DFK. Jag är faktiskt lite förvånad av att Västra i allmänhet ställer sig så otroligt positiva till detta. Sen förstår jag inte hur Conny Sjöberg kan jämföra Bälinge dam med Åtvid och Degen på herrsidan. Lite skillnad kan jag tycka. Och aldrig att Åtvid och Degen skulle sälja sig.
Som gammal luttrad basketsupprter i Uppsala så är namnbyte ingen stor grej.
Men Sirius är Sirius, och endast Sirius kan vara Sirius. Jag visste inte om det där med innebandyn, känns lite solkigt. Bygg Sirius damlag från grunden. Starta flicklag, låt de bli juniorlag och sedan som seniorer kommer de kunna dominera Uppsalafotbollen. Jag tycker det är synd att Bälinge damlag läggs ner, riktigt synd.
Men Sirius är Sirius, och endast Sirius kan vara Sirius. Jag visste inte om det där med innebandyn, känns lite solkigt. Bygg Sirius damlag från grunden. Starta flicklag, låt de bli juniorlag och sedan som seniorer kommer de kunna dominera Uppsalafotbollen. Jag tycker det är synd att Bälinge damlag läggs ner, riktigt synd.
Det känns inte alls "solkigt". Det är väl knappt någon numera som känner till det ens.
Möjligen inte ni yngre, vi som varit med ett tag kommer allt ihåg, eller gör vi det? Demensen kommer snabbt
Vi griniga gubbar glömmer aldrig!!!
Glömmer vadå?
Jag ser på det hela med ett öga & glädjer mig över att IKS äntligen skaffar en damverksamhet.
Jag ser på det hela med ett öga & glädjer mig över att IKS äntligen skaffar en damverksamhet
... & med det andra ögat är jag gubbigt grinig!!!
jävligt bisarrt. hade en diskussion med en arbetskomrat igår morse huruvida det vore bra för sirius fotboll om innebandyn gick upp i eliten. om de skulle konkurrera med fotbollens sponsorer eller om det skulle stärka varumärket sirius så mycket att alla skulle vinna på det. vi kom fram till att det bästa vore om sirius varumärke stärktes genom idrottsliga framgångar på alla fronter. då började jag även fundera på att det kanske vore bra om sirius tog över bälinges damfotboll med tanke på deras nuvarande situation och möjligheten för sirius att ta över en damsektion med en stark bas och tradition. gissa om jag blev förvånad när jag kom hem från jobbet i lagom tid för tv4 upplands lokala sändningar igår kväll.
Pinsamt att vi inte haft ett damlag innan.
vi har haft damlag innan. men det var ett tag sen...
Har vi? När då?
Förbannat jävla mycket gnäll i UNT's kommentarer såklart, men vem hade väntat sig något annat?
Förbannat jävla mycket gnäll i UNT's kommentarer såklart, men vem hade väntat sig något annat?
vi hade damlag i början av åttiotalet men jag kommer inte ihåg när det lades ner.
På tal om namnbyte så gillar jag inte alls att det har smygit sig in ett Uppsala i vårt fina namn.
Sen när heter vi IK Sirius Uppsala?
IK Sirius ska det vara annars vet man ju hur det blir när vi kommer ut i Europa - det kommer att stå Uppsala i alla tabeller i tidningar och TV.
Två exempel på detta. Röda Stjärnan heter ju numer Red Star Belgrade = Belgrade i TV. När AIK var i Champions league så blev de kallade både Solna och Stockholm, aldrig AIK.
Namnet IK Sirius måste man vara rädd om.
Sen när heter vi IK Sirius Uppsala?
IK Sirius ska det vara annars vet man ju hur det blir när vi kommer ut i Europa - det kommer att stå Uppsala i alla tabeller i tidningar och TV.
Två exempel på detta. Röda Stjärnan heter ju numer Red Star Belgrade = Belgrade i TV. När AIK var i Champions league så blev de kallade både Solna och Stockholm, aldrig AIK.
Namnet IK Sirius måste man vara rädd om.
vi hade damlag i början av åttiotalet men jag kommer inte ihåg när det lades ner.
Åh fan, nån som har sett dem spela? Gaffa, red ut alla historiska fakta om Sirius damfotboll. Det är ju ditt jobb. ;)
IK Sirius Uppsala är väl namnet på moderföreningen Sirius eller? Att AIK blev AIK Solna i Europa tror jag är ett UEFA-krav, det måste finnas ett ortsnamn i lagnamnet enligt UEFA-reglerna.
Om det blir av måste vi ju värva Maria Thuré. Kan tänka mig att hon kan bli vår nya Kullinger. Och nu bloggar hon om kånkelbär också:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=69-bc=5,00.html[/link]
Om det blir av måste vi ju värva Maria Thuré. Kan tänka mig att hon kan bli vår nya Kullinger. Och nu bloggar hon om kånkelbär också:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=69-bc=5,00.html[/link]
IK Sirius Uppsala är precis som brukarn säger namnet på huvudklubben. föreningarna inom alliansen har däremot inte staden i namnet.
och ja, vi hade ett damlag under en fem-sex säsonger. det var ett lag vid namn BK Väster som gick ihop med sirius och lyckades ganska bra ett tag. de spelade i division 1 innan damallsvenskan skapades, men vad som gjorde att laget försvann vet jag tyvärr inte.
och ja, vi hade ett damlag under en fem-sex säsonger. det var ett lag vid namn BK Väster som gick ihop med sirius och lyckades ganska bra ett tag. de spelade i division 1 innan damallsvenskan skapades, men vad som gjorde att laget försvann vet jag tyvärr inte.
Det här kommer jág antagligen få skit för men jag är lika intresserad av att IKS ska ha ett damlag som att vi ska spela plastbandy. Det finns viktigare saker att tänka på.
Det finns väl ingen som kräver att man ska gilla alla sporter eller grenar i Sirius. Jag till exempel har haft problem med att intressera mej för bandy, men nu ska jag försöka igen. Det betyder ju inte att jag tycker att Sirius inte ska syssla med bandy. Samma sätt för alla Västringar som är ointresserade av innebandy, det betyder ju inte att Sirius ska lägga ner innebandydelen. Samma blir det väl för ett damfotbollslag.
>>Bigbadda
Precis. Jag går på alla fotbollsmatcher jag kan, bandy när jag har tid och lust och jag har svårt att se att jag kommer att gå på en innebandymatch. Fotboll (d) kommer nog att hamna mellan bandy och innebandy. Jag blir nog medgångssupporter...
Precis. Jag går på alla fotbollsmatcher jag kan, bandy när jag har tid och lust och jag har svårt att se att jag kommer att gå på en innebandymatch. Fotboll (d) kommer nog att hamna mellan bandy och innebandy. Jag blir nog medgångssupporter...
Jag gillar verkligen inte sammanslagningar på det här sättet. Sen tror jag att västrahypen kommer att avta med tiden. Det hade varit så mycket mer äkta att se IK Sirius DFK avancera från division 5. Men jag tror inte att detta kommer att påverka publiksiffrorna iaf. Större delar av Bälinges- och Siriuspublik är ändå kaffemuggssupportrar.
Nu är det ju inte en regelrätt sammanslagning, utan att BIF Dam ansöker om att bli en sektion i IK Sirius. Sammanslagningar brukar ju oftast påverka båda parterna, t.ex. ett helt nytt namn, men inte i det här fallet. Jag tror att det kan kanske bli som när Djurgården och Älvsjö gick ihop, man hette Djurgården/Älvsjö en säsong eller två, men dräkten var DIFs och organisationen. Sen droppade man bara Älvsjö ur namnet.
Ja, och jag gillar verkligen inte historien bakom Djurgården/Älvsjö. Jag är emot sådana här principer men samtidigt är det ju ett väldigt, väldigt frestande erbjudande.
Man får förstå också att det är tungt att driva damfotboll på elitnivå. Svårt med sponsorer om man inte har ett känt klubbnamn, typ DIF, Hammarby, Göteborg eller Umeå. Jag tycker att man i det här fallet, och sammanslagningar i damfotbollen överhuvudtaget, får ha lite överseende med det. Skulle GUSK herrar vilja slås ihop med Sirius skulle jag vilja be dom fara och flyga.
Bigbaddablogg uppdaterad igen för första gången på över två veckor.
Det känns inte alls "solkigt". Det är väl knappt någon numera som känner till det ens.
Jag framhärdar; det känns faktiskt visst solkigt, enligt mig.
Andras vetskap spelar ingen roll för mina känslor kring det hela.
Jag framhärdar; det känns faktiskt visst solkigt, enligt mig.
Andras vetskap spelar ingen roll för mina känslor kring det hela.
Ord! Solkigt var ordet.
Fast solkigt... Det handlar ju inte om korruption direkt...
Och idag är det ju många siriussupportrar som går på innebandyn, trots att de hette Johannesbäck för åtta år sedan.
Var det Johannesbäck? Trodde det var Teknikum. Jag tycker inte man ska klaga faktiskt. Gnälldes det så här när vi tog över Sunnersta? Är det för att Sunnersta fortfarande heter Sunnersta, eller är det för att det här är damfotboll? Som sagt, det är ju ingen sammanslagning likt Carlstad United eller FC Gothia.
Båda hade rätt, de hette faktiskt JT 97, efter en sammanslagning mellan Johannesbäck och Teknikum.
Fast när man sen gick upp i Sirius var det ju ingen sammanslagning. Jag har inga problem med att föreningar ansöker om att få bli en del av IK Sirius Uppsala. Det visar ju bara att vi har någon form av status i Uppsala.
Vid fall SAIF tyckte jag ungefär som vid detta fall. Tyckte att det var sorgligt att en sådan klassisk och stor klubb sålde sig själv så enkelt.
Vad gäller innebandyn så hade jag ingen koll när den sektionen bildades. Hade det varit i samma situation nu, att vi skulle ta över Årsta och bilda ett Sirius IBK till nästa säsong skulle jag ha samma känslor.... Men jag är långt ifrån stolt när jag tänker tillbaka historiemässigt. Jag är väl en för stor nörd av idrottshistoria för att gilla sådana här saker.
Vad gäller innebandyn så hade jag ingen koll när den sektionen bildades. Hade det varit i samma situation nu, att vi skulle ta över Årsta och bilda ett Sirius IBK till nästa säsong skulle jag ha samma känslor.... Men jag är långt ifrån stolt när jag tänker tillbaka historiemässigt. Jag är väl en för stor nörd av idrottshistoria för att gilla sådana här saker.
Historia är inte allt. Titta på Fässberg. *hihi* Men allvarligt, jag tycker att ett damlag i fotboll saknats och nu får vi förhoppningsvis ett. Jag tänker på det som jag gör på nyförvärv, visar man hjärta, ger 100% och visar att man är stolt över att få spela för Sirius, så är man välkommen. Det samma gäller ett eventuellt damlag.
Så här. Alternativet för Bälinge är att lägga ner elitverksamheten helt. Bälinge spelar helt enkelt inte i Norrettan nästa år hur man än vänder och vrider på det. Det har inte ett dyft med Sirius att göra. Jag ser det som ren win-win att utnyttja den elitverksamheten genom att flytta in den i Sirius organisation. På det sättet får Uppsala två lag högt upp i systemet i stället för ett och elitbredden vinner på det.
Hur ställer eldsjälarna inom Bälinge sig till detta? Har de ork att engagera sig om det nu blir som Sirius? Vilka ska jobba inom IK Sirius DFK?
Självklart är det en "win-win"-situation.
Och Bigbadda: Fässberg är en stolt förening!
Självklart är det en "win-win"-situation.
Med all rätt, men man ligger inte i eliten för det.
Med all rätt, men man ligger inte i eliten för det.
Nej, jag "hejar" (=önskar att det går bra) på många föreningar som inte ligger i eliten. IFK Uppsala kan man också vara stolt över, även om det historiskt sätt varit en stor rival för oss. Men det är en stolt förening som verkligen andas optimism.
Umeå IK - Bälinge, 11-1.
0 vinster - 5 oavgjorda - 17 förluster. 9-67 i målskillnad.
Är Bälinge det sämsta laget som åkt ut DAS månne tro?
Sen en till fråga:
Vilka ska sitta med i styrelsen i ev. IK Sirius DFK?
IK Sirius FK (och BK) har redan de en otroligt liten organisation, som behöver växa. Är verkligen Bälingesnubbarna kompetenta nog? Och orkar de fortsätta? Mer än Conny Sjöberg då som aldrig tycks ge upp...
0 vinster - 5 oavgjorda - 17 förluster. 9-67 i målskillnad.
Är Bälinge det sämsta laget som åkt ut DAS månne tro?
Sen en till fråga:
Vilka ska sitta med i styrelsen i ev. IK Sirius DFK?
IK Sirius FK (och BK) har redan de en otroligt liten organisation, som behöver växa. Är verkligen Bälingesnubbarna kompetenta nog? Och orkar de fortsätta? Mer än Conny Sjöberg då som aldrig tycks ge upp...
Kul med Sirius damfotboll. Hoppas det blir av.
Det verkar inte bli nåt av det enligt UNT. Tråkigt att Bälinge inte finns längre (som seniorklubb, alltså) men jag tycker ändå att Sirius ska starta en damsektion. Frågan är väl vilka som orkar dra i gång ett lag från noll.
Det blir inget enl Upplands radion som snackat med Hellströmer på SvFF
Men vad fan! Vad fan är problemet? Har inte sånt här genomförts hundratals gånger?
Om Sirius hade haft ett existerande lag i 5:an och de gick ihop med Bälinge under det nya namnet Sirius hade det nog inte varit några problem. Varför det krånglar nu har jag ingen aning om, kan inte SvFF:s regler för namnbyte/hopslagningar/uppköp etc.
Sirius var tydligen tvunget att i så fall ta över hela Bälinges dam/flickverksamhet, något som Bälinge inte verkade så pigga på om jag förstod saken rätt.
Märkligt problem. Men inte mer än rätt, egentligen. Jag lovar att jag kommer att besöka fler matcher om Sirius DFK startar från början, i division 5. Men frågan är ju hur sugna dessa spelare är på det... =)
Ett ord: oproffsigt!
Ett ord: oproffsigt!
Meh! :(
Trist!
Förbundets argument är alltså att en flytt av Bälinges a-lag "inte kan medges enligt rådande praxis för den här typen av ärenden", och problemet är alltså att Sirius inte skulle ta över Bälinges samtliga ungdomslag på kuppen.
När Djurgården gick in i Älvsjö 2003 var detta i princip exakt vad som hände, en ny förening med namnet Djurgården/Älvsjö bildades, medan alla flicklag stannade hos Älvsjö. Idag heter föreningen bara Djurgården Damfotboll, och har endast ett elitlag. Vad är skillnaden, jävla skitkorrupta skitförbund?
När Djurgården gick in i Älvsjö 2003 var detta i princip exakt vad som hände, en ny förening med namnet Djurgården/Älvsjö bildades, medan alla flicklag stannade hos Älvsjö. Idag heter föreningen bara Djurgården Damfotboll, och har endast ett elitlag. Vad är skillnaden, jävla skitkorrupta skitförbund?
Ord!!!
Skapades någon godtycklig regel för att hindra andra lag att i framtiden ta Djyrgårdens genväg?
Skapades någon godtycklig regel för att hindra andra lag att i framtiden ta Djyrgårdens genväg?
Och så här gick det till när Kenty blev LFC:
http://archive.corren.se/archive/2003/11/4/he2w2hu70xwj5mn.xml?category=1mr1j90bv33g8yx
Samma historia igen alltså. Som vanligt verkar tombolan styra besluten som tas på SvFFs kansli. De får ju Tramsin att framstå som klok och demokratisk.
http://archive.corren.se/archive/2003/11/4/he2w2hu70xwj5mn.xml?category=1mr1j90bv33g8yx
Samma historia igen alltså. Som vanligt verkar tombolan styra besluten som tas på SvFFs kansli. De får ju Tramsin att framstå som klok och demokratisk.
SvFF kan dra åt helvete.
SvFF verkar inte riktigt veta vad de gör, måste ju gå att överklaga? eller?
Ryktet säger att sista ordet inte är sagt.
Fallet fick uppmärksamhet i Sportnytt. ABC hade ett trevligt repotage med Sune och Grin-Conny. Starta upp Sirius Dam i Division 5. Det vore äkta. :)
Jag är iofs för att starta upp från scratch rent generellt, men jag stör mig på förbundets tomtefasoner (varning ot-bisats: som för övrigt inkluderar valet av domare till lördagens match på Studan. Tack som fan för att matchen inte betyder något. Jag röstar för att Gallo förses med dold mikrofon...)
Liket lever:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=821704,00.html[/link]
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=821704,00.html[/link]
Jurister!! Tvi! "Om alla bara sover i randig toppluva så kommer allt att gå bra,..."
Avgå alla, hata namnet "Sirius/Bälinge". Jag förmodar att vi tackar nej!!!
Det här måste vi säga NEJ till. Alla idrottsklubbar som är seriösa är måna om sitt varumärke. När kommer Sirius/Gamlis, Trollhättan/Sirius eller Sirius/Venus? Det sista namnet vore för övrigt mycket bättre.
Missförstå mig rätt - inget fel med damfotboll om Sirius namn, klubbmärke och färger används fullt ut.
LEVE Sirius!
Missförstå mig rätt - inget fel med damfotboll om Sirius namn, klubbmärke och färger används fullt ut.
LEVE Sirius!
Jag har inget mot Sirius/Bälinge och hoppas att det blir av. Jag skulle dock givetvis föredra namnet Sirius, men hur många dubbelnamn är det i praktiken och förblir så?
Lugn i stormen nu....
Det lär antagligen bli så att laget heter Sirius efter en säsong. Jag tycker detta är skitkul - visserligen trist att det ska ske på bekostnad av att en annan klubb får lägga näsan i vädret. Nu ska jag väcka Dahlia 14 månader och drilla henne i bolltrix
Det lär antagligen bli så att laget heter Sirius efter en säsong. Jag tycker detta är skitkul - visserligen trist att det ska ske på bekostnad av att en annan klubb får lägga näsan i vädret. Nu ska jag väcka Dahlia 14 månader och drilla henne i bolltrix
jag tror också att dubbelnamnet är en tillfällig lösning för att komma runt paragrafer.
Inget jävla dubbelnamn!!! Inte nu, inte sen, INTE ALLS!!!
Möjligt att det är en tillfällig lösning, men det känns oseriöst. Skulle någon klubb med självaktning göra på liknande sätt? Manchester United/Bolton, IFK Göteborg/Landvetter etc? Kanske, men jag tycker att det känns fel och att det inte är ett bra sätt att vårda varumärket och bygga en klar identitet.
Nåväl, jag finner mig i majoritetens tyrrani, precis som när vi ändrade klubbmärket och förstörde vår klassiska stjärna ;-)
*grin och snyft*
Nåväl, jag finner mig i majoritetens tyrrani, precis som när vi ändrade klubbmärket och förstörde vår klassiska stjärna ;-)
*grin och snyft*
Ibland är garligurs konservatism mycket befogad... :-)
Snarare är namnet ett sätt att blidka eventuella bälingesupportrar tror jag. Nåja, hoppas på att Bälinge droppas från namnet så snart som möjligt, då jävlar ska jag supporta!
[SIZE=30]VÅGA VÄGRA DUBBELNAMN![/SIZE]
Om det nu går igenom så ska det blu kul att se hur uniformerna ska se ut. Bälinge är SvartGula med betoning på svart( har jag för mig) så det kanske blir gulblå randigt med svarta byxor eler blåsvart randigt med gula byxor. Vi behöver ett skönhetsråd.
Äsch. Det är väl bra om de får ihop det där. Det viktigaste är väl att IKS på sikt får ett damlag. Det ska alla bra fotbollsföreningar ha.
Kan vi lika gärna även heta sirius/vp sirius/fyris blä usch nej nej och åter nej. Aldrig dubbelnamn tycker man pissar på hela klubben med dubbelnamn.
Äsch. Det är väl bra om de får ihop det där. Det viktigaste är väl att IKS på sikt får ett damlag. Det ska alla bra fotbollsföreningar ha.
Jag instämmer helt och fullt. Jag är iofs emot dubbelnamn, men va fan. Means to an end!
Jag förstår inte var alla stolta Siriusiter är? Och du, m, som ska visa folk vart skåpet skall stå.
Starta upp damverksamhet kan man göra ändå, fast på ett snyggt sätt.
Jag är också emot dubbelnamn. Men om man kollar på f.d. Djurgården/Älvsjö så tycker jag det är OK. Finns det löjliga regler måste man få använda löjliga medel för att ta sig runt dem.
Jag förstår inte var alla stolta Siriusiter är? Och du, m, som ska visa folk vart skåpet skall stå.
Sant, sant. Jo, jag vet vad jag borde tycka, men jag är pragmatisk här. Sirius har fått så mycket skit genom de senaste årtiondena och Sirius har fått dum konkurrens från andra klubbar i stan, så finns det minsta chans att erövra den lokala damfotbollsmarknaden tycker jag man ska ta den. På så sätt tror jag att IKS i stort kan dra mer folk, mer reklampengar och mer mediauppmärksamhet.
Jag säljer alltså ut min gubbighet i detta fall.
Fortfarande är det väl så att det där bara var en UNT-artikel. Hur det blir i verkligheten är nog en helt annan sak.
Fan vad jag blir arg om vi går in i Uppsala DFF. Avgå.
Well, med tanke på att de inte har några spelare kvar så kan man inte säga mycket annat än att Sirius DFK kommer att starta från noll, om det nu blir av (vilket jag hoppas).
Jag hoppas på att vi börjar från början. Hellre Sirius DFK i femman, än Uppsala DFF i ettan.
Vad säger Garry?
Vad säger Garry?
Ähh, Uppsala DFF lär väl ändå heta IK Sirius DFK eller nåt liknande efter nån säsong. Håller med Carling.
Säger ingenting i frågan. Gubbig som jag är, så är jag bara intresserad av damfotboll om det är snygga spelare....
Säger ingenting i frågan. Gubbig som jag är, så är jag bara intresserad av damfotboll om det är snygga spelare....
Är det gubbigt??????
snuskgubbigt!
9 timmar långt möte var bra. Tänk vidare. Tåls verkligen att tänkas på.
Jag är mer skeptiskt till att "köpa" ett ekonomiskt svart hål som suger pengar ur resten av föreningen. Vi är ju inte precis gjorda av pengar vad jag förstår. Fast det kanske omöjliggörs genom någon smart organisatorisk struktur?
Katri Nokso-Koivisto, Natalie Spilger, Emilia Appelqvist, Sara Storck, Temryss Lane, Lisa Lantz, Ida Brännström, Linda Blom, Noelle Keselica, Joanna Lohmann, Emma Jonsson är de spelare som lämnar klubben. Har jag glömt nån? Sen ryktas andra spelare vara på väg bort. Det finns inte en enda spelare kontrakterad. Jobbigt läge.
Ouch. Katri har jag spelat med någon gång. Hon var bra.
Danmark har gjort klart med Julia Lyckberg och Jenny Jansson från Bälinge.
Spelarflykten fortsätter. Undra vilka spelare Uppzala/Sirius DFF har ögonen på!
Spelarflykten fortsätter. Undra vilka spelare Uppzala/Sirius DFF har ögonen på!
här är beslutet: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=6641&ptid=1198&nav=100
Lysande! Helt rätt steg att gå.
Ja, faktiskt. Tycker också att detta var vettigt.
Underbart beslut att börja själva från grunden.
Jag kan inte låta bli att känna viss besvikelse. Samtidigt startas det upp en verksamhet, vilket är utmärkt.
Känns klokt och genomtänkt. Startas det något lag för 07:or nu? :-)
Mvh
Dahlia
Mvh
Dahlia
Stödjer beslutet till fullo. Bra att göra en utredning innan beslut.
Jag har ett par flickor av årsmodellerna -03 och -06 hemma som redan nu springer offside av pur iver.
Jag har ett par flickor av årsmodellerna -03 och -06 hemma som redan nu springer offside av pur iver.
Ett klokt, förnuftigt och förståndigt beslut. Det där hade kunnat bli en riktig kvarnsten...
Modell 03 & 07 anmäler sig till läktartjänst. Teoretiker som lilla pappsen
En 06:a finnes!
Ett klokt beslut och Selma (07:a) är mycket nöjd.
Ojojoj, kan bli ett riktigt starkt lag om sisådär 20 år om deras pappor får bestämma, och de får de väl...
Zandras & x17:s Thea laddar för flicklagsspel.
Gratulationer & Lyckönskningar till familjen.
Gratulationer & Lyckönskningar till familjen.
Äntligen!
Grattis!
Kan man se webbis nånstans??
Borde inte denna tråd vara bland bandytrådarna???
Grattis!
Kan man se webbis nånstans??
Borde inte denna tråd vara bland bandytrådarna???
Överst bland webbisarna:
http://www.akademiska.se/templates/webbislist____41012.aspx
Nu handlar ju den här tråden om Sirius dam och flickfotboll. Thea kanske är mer intresserad av att bandyn tar steget mot jämställdhet, sett till arv och miljö?
http://www.akademiska.se/templates/webbislist____41012.aspx
Nu handlar ju den här tråden om Sirius dam och flickfotboll. Thea kanske är mer intresserad av att bandyn tar steget mot jämställdhet, sett till arv och miljö?
Grattis, Jocke!
Självklart förtjänar Thea möjligheten att spela dambandy i en blå-svart-tröja. Konkurrera ut "BoISen".
Självklart förtjänar Thea möjligheten att spela dambandy i en blå-svart-tröja. Konkurrera ut "BoISen".
Apropos arv och miljö; Visst ser det ut som att lilla Thea går in med axeln/armbågen på ett ganska resolut sätt? Grattis!