Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Åttondelsfinalen

Förtjänar åttondelsfinalen en egen tråd? Klart att den gör!
Dags att packa upp långkalsongerna ur malpåsen och värma på glöggen ordentligt, för imorgon blir det kallt. -14 är prognosen.
Fy tusan men jag ska dit å skrika fram dom oavsett, hoppas fler följer det exemplet.
Gott initiativ!!! Definitivt värt en egen tråd. Överför därför mitt tips hit, 3-3 i första avdelningen.
Utmärkt! Alla till Studan. Törs man hoppas på 900?
Någon eller några som tänker besöka Alexander innan match för bärs + pizza?
Viktor och Erra i Radio Uppland efter 16.00
ThomasD: Låter bra, jag ska försöka hinna med det.
Kommer ned strax
Grymt kul att vi vann! Den usla förlustsviten mot Bollnäs är sprucken. Visst läge för skräll, även om det blir otroligt tufft i Bollnäs. Bara 650 i publiken är dock en besvikelse. Trist att intresset för bandy har blivit så otroligt dåligt (har väl i och för sig varit så de senaste 10-12-14 åren..

Och vad har hänt med Broberg som fullständigt krossade Villa?
Efter två dagars hostande i sängen är det sådana här saker jag vill ska hända. Otroligt skönt med en seger.
Kallt som fan på Studan. Fler än 650 var det. Kanske inte officiellt....

Roligt att vinna, och på vilket kul sätt sen :-)
Nu blir det kul att åka till Bollnäs och ha roligt.
Härligt! En riktigt stark 2:a halvlek av blåsvart. Kändes som om den strikta defensiven fick Bollnäs att tappa sugen ju längre matchen led. Nu kan man fortsätta drömma om en kvartsfinalplats!
Så jääääääääääävla underbart!!!

Har en plats ledig i bilen till Bollnäs på fredag.
Trivsel-Garligur för se till att gå tidigt från alla matcher. Vinstmål i 89:e kan få bli en vana.
Jag putade och kramade som fan utanför vid parkeringen!!! Är säker på att det var det som hjälpte!!!
fan va bra sirius
ska börja vara lite mer negativt inställd i mina tips inför matcherna de verkar vara rätta medicinen

11 ryssar på våran josse!
12 Ryssar på våran Josse!

Nu har vi praktiskt taget allt att vinna. VePe Norra är i baktakt..... så där en chans på tre att få åka till Loaferlunda!
Nu jä ska vi vidare till kvarten, det är bara så, Sävstaås är en jobbig arena med en massa bongotrummor men det ska inte störa blåsvart hoppas jag...jag tippar 5-4 till Bollnäs och vi är vidare :)
13 ryssar på våran Josse!

Det känns så bra idag, snön bryter vackert av mot det blåsvarta skimmer som man går runt i.

Fantastiskt starkt. Följde vidrigheterna influensasjuk per web. Otroligt!

På Sävstaås kommer det såklart att vara ett djävla tryck. 5000 fulla Bollnäsbor med kvartingar och bongotrummor, iklädda ett par UFF-containers fyllda med avlagda vepeprylar... Men...

...det kommer bara att kännas jobbigt för de psykiskt lite labila Bollnässpelarna. Får de inte ett tidigt övertag kommer trummorna att kännas pressande... Fiaskoflåset lurar i nacken, att åka ut mot Sirius, som man ju fått välja själv och allting...

Ju längre vi låg under med 1-2 igår, desto bättre kändes det paradoxalt nog. Hade vi gått till paus i ledning att jag hämtat ut torsken i förhand, men det envist ouppdaterade plingfönstret berättade att det gnetades, lurades, kämpades och slets...

... och när kvitteringen så kom kändes det helt rimligt att vi faktiskt skulle vinna...

...VIKLET VI DJÄVLAR I MIN LILLA LÅDA FAKTISKT GJORDE! MOT BOLLNÄS! FANTASTISKT!

Hur det var på plats, i verkligheten har jag ju ingen aning om. Kallt va?

Klart vi kan ta dem på fredag också! Det här är bara början!
Hej, hej!
Mikko.. hade du en plats kvar i bilen? När åker ni isf?
Har 0709-423615 eller lars.dahlstrom@uppsalaskolor.net
Tror att vi är 7 pers på 2 bilar, så det finns plats. Vi åker 16 prick från Svandammen vad jag vet.
Jag plockar med dig, Björklinge
Har jag fattat fel? Jag trodde att Elitseriens 1-4 redan valt sina kvartsfinalmotståndare, men så är det inte? Däremot har de tydligen valt semifinalmotstånd? Konstigt.
Jag har Kniv-Jonas, Egget och "Hansomjagaldrigkommerihågvadhanheter" (som bokade in sig på Studan) i bilen. Möjligen plats för en till i bak. Gör som Mikko och åker från Svandammen vid 16. (Eftersom jag är i stan).
Jag tror du menar Ågren (borde väl inte vara så svårt att komma ihåg för en Siriussupporter?)
Jag har fått höra att Loafergurkorna et al väljer motståndare först på Fredag men att dom redan har valt seedningen. Det var väl en extra bonus detta år att man fick välja "kompis" på sin semifinalhalva.

Vad säger Institutet för psykoligiskt försvar om optimalt förberedelser för att njuta av fredagsutflykten?
Garry menar Ågren.

Ska fixa lite schysst gubbrock i bilen.
Jag har med mig Thomas D, Brukarn, Farbror och Björklingebon.

Antar att Västra Västra Sidan också åker.
Gubbrock uteblev, hann inte med det igår kväll så om nån har en bra gubb-platta på cd (spelaren klarar tyvärr inte mp3) så går det bra.

Nån som hörde mig på p4 uppland i morse?
CD-power!!! Jag skall försöka komma ihåg att ta med lite "dunka-dunka".

Vad sades på P4? Kan man höra sändningen i efterhand via nätet?
Slutar 16 i Arboga, så det blir lite tight att hinna upp så man får väl sitta på kammaren å lyssna på web-sändningar :(
CD-power.... pinsamt!!! För att vara extra gubbig, så har jag vägrat sätta i nån CD i bilen. Det ska vara dåliga kassettinspelningar, helst bara blandband från 70-talet!!!
14 ryssar på våran Josse!

Härligt, Gubbgnället är på gången. Välkommen tillbaks, Garligur! Det var någon Objektiv (huvva!) mysfarbror som tog din plats på Studan i onsdags.

Rocklunda!
Cha-la-la-la-lalla
Ska vi till Rocklunda?
Cha-la-la-la-lalla
Rocklunda!
Cha-la-la-la-lalla
Vi ska till Rocklunda
Cha-la-la-la-lalla!
Jag har blandband i min egen "vita faran" bil men den vill jag nog inte köra i det väglag som råder utan då blir det frugans häst-bil som har något bättre vinterdäck.

15 ryssar på våran Josse

10 bollnäsor på våras Lill-Hydas
Hoppas ni som åker får en oförglömlig kväll i Bollnäs!

16 ryssar på våran Josse
17 ryssar på våran Josse!!

Det finns risk att mysfarbror kommer tillbaks ikväll. Ska bara bli sååååååå kul att se den här fighten. Bara vara där och njuta!!!

"Röda faran" har hyggliga däck, däremot dålig värme!!! Det får man dock stå ut med! Med tanke på att vi är ute i god tid, så kan man knalla uppåt i godan ro. Känns bättre att vara i god tid och "tvingas" ta en matpaus innan matchen, än att stressa upp i halkan.

För övrigt tycker jag det är motbjudande att sjunga om gurkstadens anläggningar och begivenheter.... Jag vill visserligen gärna dit, men enbart för att se Sirius och sen snabbt därifrån igen!!
Val av "sida" mellan lagen 1-4 i elitserien har alltid funnits så länge valet av motståndare funnits. 1:an väljer vilket av lag 3 eller 4 som önskas på samma sida i slutspelet.
Du har säkert rätt men du pratar om saker som sällan har varit relevanta...... Man lär sig...
Vore roligare om lagen "nedifrån" fick välja motstånd
Ja, men vi hade väl ändå valt Gurkorna eller Brajen? Jag kan i alla fall minnas någon jämn match mot dessa, men mot Byn och SAIK har jag bara utklassningar som minnesbild. (Förutom det år då dimman räddade oss mot SAIK, med ett omspel som följd).

Snart dags nu!! 18 ryssar på våran Josse!
Skrik nu gubbs ni som kan åka, så jag hör er högst av alla i radion :)
Varför funkar inte min webbradio? är det så för alla månne? (och varför verkar inte spelet funka?)

Frågor, frågor, frågor.
Efter en telefonkonferens med Mikko så har jag hört att Sirius börjar lyfta sig själva och ta för sig mer och mer. Forza nu!
in me två bollar bara så har vi förlängning
jävla mörker! jag har hela tiden känt att sirius faktiskt skulle gneta sig vidare, men nu vete fan. kom igen!
In med tre och vi är vidare.
In med sex och vi är vidare.

Ja, ja. Vi tog dem i år i alla fall. Och vi var med. Och vi är kvar i allsvenskan. Livet går vidare, jag har blivit gammal och orkar inte deppa.

Men det är nog tungt däruppe ikväll.
Det värsta är alltid vägen hem. Jävlar vad med trökiga hemvägar detta lag har bjuckat på genom åren.
jaha de va de
tycker mest synd om de tappra våra som tog sig uppåt i landet idag.
Garligur-> SAIK - IKS, 4-4 på Jernvallen är något jag kommer ihåg.
Just ja.. vi fick en skrällpinne däruppe!!

Vi hade behövt en rejäl skräll idag. Bollnäs var klassen bättre och vi skapade väl bara en enda målchans på hela matchen, undantaget de sista 10, när matchen var över.

Nåja... klart godkänt som helhet!
Nåja, hade Klingborgs friläge gått in så hade det nog blivit annat resultat, nu blev det ju en promenadseger för Bollnäs efter 3-0 målet.
Jävligt schysst säsong i alla fall, nu får man väl trösta sitt bandyintresse med att åka till Gurkburken i Västerås och se Tillberga i kvalet mot Kalix, Fläkten och "Sundsvall".

... nu får man väl trösta sitt bandyintresse med att åka till Gurkburken i Västerås och se Tillberga i kvalet mot Kalix, Fläkten och "Sundsvall".

Du är sjuk Mikko. Sjuk.
Normalt bandyintresse... ;-)
Kan oxå tänka mig att gå på lite kvalbandy och heja på Tillis motståndare.

28/2 möter dom Selånger (ja jag vet att dom kallar sig nåt annat nu), 7/3 är det Fläkten och den 9/3 är det Kalix. Det är väl den matchen som är intressantast kan man ana.
Avvaktande intresse av att åka men endast om det blir minst två "Sirius Hej" under fajten.
Två orkar jag nog....

Såg f.ö. att ex17 nätade för Gurkorna mot Falun, måste väl vara första målet i seriespelet va? Grattis i så fall. Hur gick det till?????? Sköt från egen planhalva för inte kan du väl ha varit över halva plan?
Stort Grattis till x17! Vi kräver en detaljerad beskrivning av hela förloppet.
Man vet aldrig med bandyförbundet, kom ihåg att Elvin nätade.....
Jo, x17 tycker att det är lite motigt att Elvin gör fler mål!

;)
Haha. Det var första målet för säsongen och var ju lämpligt att lägga in 1-0 i 44 minuten. Hörnretur.
Förresten gjorde Carlsson sitt 500:e mål... så jag har väl bara 498 kvar för VSK
Och hur många har du kvar för IKS? Det är dags att sadla om och klä sig i blåsvart snart!
För många kvar Fluff... Jag kommer spela i grönvitt kommande säsong inomhus... =) Sen får vi se men idag lutar det åt att jag blir expert på läktarn.
Åh ex17 sadlar om till Storvreta eller Sirius innebandy alltså, det var en nyhet.
ex17>>Det är visserligen på läktaren som man vet allt bäst men nog kan du ta en defensiv roll i Sirius under ett år. Det skulle väl vara kul att avsluta med ett SM guld.
Jäpp, det kan vara svårt att direkt platsa bland Västras finsmakare men vi ser gärna att du följer Fluffs råd & mognar till lite i blåsvart tröja.
Kolla gärna in lite hederliga skrönor om Einar Ask:

http://www.emendor.se/eas/
Sen ska man inte vara säker på att det blir något hallspel i gurkstaden. Jag har hört talas om en hord av sanna bandyentusiaster som likt den ryska tsarens armé drar från stad till stad och bränner bandyhallar!!!

Undrar hur många mål Elvin har kvar??
Hmm nu är det ingen hall utan en arena :-), dessutom inte byggd i trä...
Även kallad gurkburk....
x17>> Du kan ju inte räkna med att över en natt gå från trotsåldern (brott mot väletablerade estetiska lagar & principer) till surgubbe.
Nej, för att nå stadiet surgubbe fordras år av gnäll och lidande!!! Förresten, vi borde ha någon slags skala för hur man avancerar inom förgubbningen. Farbror, du som är statistiskt lagd borde ju kunna åstakomma ett förlag... som vi sen kan gnälla över och såga rejält innan det godtas.