Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Motala - Sirius

Med lite drygt 1,5 vecka kvar till bandypremiär är en tråd på tiden.
Spångberg skadad och ingen is - panik i IFK!

Motalas träningsmatch-facit hittils:
Tillberga 3-6
Rodina Kirov 2-4
Sirius 3-6
Kungälv 2-3 och 2-9
Vänersborg 3-6
Gripen 1-4
Edsbyn 1-2
Ouch! 8 torsk av 8 möjliga.
De har vunnit litegrann också, 3-1 mot Gripen och 4-1 mot Ljusdal. Men det ser inte imponerande ut. 0-5 mot Villa har de också hunnit med.
Varje år tror man ju att Motala ska vara ungefär lika bra som de var första halvtimmen på Studan i vintras och att de därmed ska åka ur med buller och bång. Dags att tro det igen?
Motala skall ALDRIG underskattas.
Nej, jag har de på 11:e plats och det tycker inte jag är att underskatta. ;)
Jag tror inte de lyckas upprepa fjolårets slutspelsplats. De ÄR sämre i år helt enkelt. Det vågar jag påstå.
Det är en inarbetad tradition att alltid tro på ett Motala i haveri......
Vi har ingen chans... Räknar med att få ett SMS om katastofen när jag sitter i strandbaren för dagens första drink.....
Det känns rätt så ovant att åka på en premiär med betydligt högre förväntningar än det vanliga med-lite-tur-och-några-bra-hörnor-så-kanske-det-kan-bli-en-poäng. Men nu är känslan onekligen att jag skulle bli rätt besviken vid annat än vinst. Sett till försäsongen och träningsförhållanden är det svårt att hitta ett lämpligare premiärmotståndare. Blåsvart vinner med 6-3 hopp-tippar jag.
De goda vinner med 4-3, hopp-tror-tippar jag.
Jag tror på stordåd, 10-1 till det goda
Sirius har ju blivit lite haussat minst sagt.Vansinnigt kul att det äntligen drar igång och värdelöst att man inte har möjlighet att åka till Motala.

4-4 blir mitt tips.
Definitivt en galet viktig match,
att Sirius vinner säsongens två första är knappast omöjligt och är nödvändigt för att fortsätta på den positiva känslan från förra säsongsavslutningen och försäsongen. Samtidigt är det livsavgörande för Motala att bevisa att försäsongsresultat är oviktigt.

Sirius vinner 3-1
För en gångs skull tror jag på en ganska bekväm seger. 7-3 till blåsvart. Verkar som ni som åker dit får fri entré, Motala tidning bjuder. http://www.svenskafans.com/bandy/motala/artikel.asp?id=264152
reserapport än så länge. Jag qvarne och brukarn har kommit till enköping. D v s att brukarn brytter sitt löfte att "sätt sin fot i enköping innan sirius vunnit där" men det får gå ändå. Spriten och ölen är i flödning iaf. Forsättnig följer...
Härligt att det finns några eldsjälar som åker. Jag hade åkt om inte om hade funnits. Inbokad inspelning med bandet...
det är ju också kul men, men.. hade gärna varit där.

Visste faktiskt inte att spångberg är skadad. Det ökar Sirius vinstchans betydligt. Det stora spelbolaget har sänkt oddset till 1,65. Var det inte 1,7 igår? Sen när var sirius segertippade? :-)
Huuh...nu börjar det bli lite nervöst....

Kom igen nu blåsvart!
reserapport: nu sitter vi på tåg nr 2 från hallsberg. Brukarn leker nykterist men jag och qvarne är inte så bra som vi utger oss för och vara. Men det ska det bli ändring på nu för nu ska glöggen fram. Jag måste ju komma till en visst promilehalt för jag ska sjunga och idag är det tänkt jag ska göra det.
Förrättning följer...
Alltid spännande med reserapporter :-)
Ja, mer sånt!
Kan man föja matchen via unt eller ngt??
Brr, pulsen ökar och koncentrationen sviktar. Snart drar det igång.

Kämpa på, svart och blå!
Kan man föja matchen via unt eller ngt??
PreGame på Onsdag??
UNT måste väl köra liverapportering? Skam vore det annars!

Pregame bör det väl bli i någon form?
UNT och Svenskbandy, ofc.

Nerrrrrvöst!!
http://svenskbandy.com/
Ska ha matchblogg.
UNT borde ha.
Pregame på Bullit tror jag, då ska man kunna köpa säsongskort av knivis
Ojojoj! Hur kul som helst att det drar igång! Håller med Brukarn tidigare, jag har patologiskt uppskruvade förväntningar
Obra.
Riktigt spännande nu. Jag håller med ett antal föregående talare om att förväntningarna på säsongen är (orimligt?) höga. Upplagt för en stor besvikelse, eller kanske den bästa säsongen på länge?
unt har en sån däringa grunka men länken var inte så lätt att hitta.

Limpan småskadad??
Farbror! Jag hittar inte UNTs länk till direktrapporteringen...

var har unt?
Jag hittade den i slutet av bandyartikeln. Inget på sportens framsida
1-0 till Motala...
Inget i slutet av bandyartikeln hos mig heller. Men du har denalltså?
2-0, allt som vanligt med andra ord...
dags att vakna nu siriu, 2-0
2-0..hittar inget live från unt..
ja
http://www2.unt.se/direkt_rapport/1,1640,327,00.html
Usch fy och jävlans avkomma
Lutar åt besvikelsen...
Sämst när det gäller, det är vi!
3-0...
*suck*
Det är ju tamejfan makalöst.
könsord
känner jag igen mig och kommer ihåg varför jag lovat att aldrig åka till Motala.
Dags att ta timeout...

jeppe måste ta minst 2 skit mål dom har fått
Klassiskt!
Reducering innan halvtid känns rätt viktigt...

Kämpa på svart och blå!

Börjar skapa lite chanser i alla fall. Bara att sätta dit dom också.
Missade frilägen! En profilfråga
Jag kommer ihåg en match där Motala och Sirius var inblandade där det ena laget ledde med 3-0 och sedan kollapsade totalt. Payback time i andra!
5 missade klara chanser fan jag vill hem
Kämpa, Egget! Skrik åt oss.
Lider med den tillresta trion. Jeppe i all ära, men jag tycker nog att Sälen är en nivå bättre...

Sätt dit målchanserna i andra halvlek nu, gudskelov!
Jag tror vi grejar det i andra...

Två mål av Sudden, ett av Roffe, Mayborn , Viktor och Hellan räcker till uddamålsseger....

Dags för Virre att leverera och sätta målchanserna någon gång... som han brukar och ska göra.
Sådärja!!

SÅJA !!
Äntligen!
TACK FÖR ATT DU LYSSNAR, VIRRE!!!
Får hoppas att nervositeten släpper en aning nu.
...typ varianten fast själv, utan Ubbe...

Motalas målvakt verkar ha guldskridskor. Fan vad han rättar med dom, ofattbart hur. In med 2:an nu!
Nu blir det knepigt...

Ridå ner. Skit också.
menvaf*nskitåhelvete
Bara att bryta ihop och komma igen...

Ny tag på onsdag!!!
Always next season!
Förnedringen är ett faktum. Nya tag på onsdag! Alla ska till Studan då. Ok?
Never underestimate the power of Motala borta....

Förnedringen är ett faktum. Nya tag på onsdag! Alla ska till Studan då. Ok?

Tyvärr tappade vi väl ca 500-1000 åskådare efter dagens insats...

Ja, synd. Det tar säkert tre raka segrar för att få tillbaka dem.
minst
Det är sant. Hopplöst tråkigt är det. Att gå på en bandymatch på Studan är ju häftigt i sig, men stämningen eller atmosfären är ju inte mycket att hurra för... Däremot med "alla till Studan" menade jag att vi Västringar ska dit och heja fram laget i denna, som jag ser det, viktiga match.

Tyvärr kommer vi såklart att stoltsera med den sämsta hemmapremiärsiffran detta år också. Men vad fan, fyrsiffrigt blir väl för mycket att kräva nu också. Förbannat trist.
stämningen blir aldrig bättre än man gör den
Vad hände!!!!!

Jag har personligen tippat blå-svart som årets utropstecken, och tänkt att sirius är det lag man skall följa i övriga bandysverige, tyckte sirius redan förra säsongen spelade riktigt bra bandy och framförallt ville man spela bandy och inte nått annat (jämför med typ nästan alla andra lag som Edsbyn vann över hemma på ön och en del borta matcher jag såg) och framförallt om man jämför med Motala

Måste säga att jag blev riktigt besviken när text-tv slogs på. bara hopas ert lag var tillfälligt i koma av premiärnerver eller nått sånt. Sirius behövs det gör inte Motala :=) lycka till på onsdag och återigen välkomna på fredag
Det jag menar är att vi faktiskt kan mobilisera en skara Västringar på fler än 20-30 pers på onsdag. I och med att det faktiskt delades ut fribiljetter till en hel del. Jag hoppas i a f. Sen är det klart att stämningen blir så som man gör den till. Till en viss grad. Studans övriga gubbar kan ju vara lite svårflirtade ibland.

Sex(gulds)suktaren: Säg det. Men vi får hoppas att det var blir bättre. Vi har ju bevisat på försäsongen att vi kan, men sen gäller det att prestera i serien och visa att man är "bäst när det gäller". Sen håller jag med dig om att Sirius verkligen försöker att spela bandy och har en egen grund- och spelidé. Det tyckte jag även Tillis hade faktiskt. Vi får hoppas att det ger resultat.

Motala på Isstadion är väl inte helt lätt heller, däremot så är det 2 pinnar - och inget annat - på onsdag, mot Kungälv. Kör hårt!
Nåväl det här var bara första matchen, på onsdag kommer vi vinna så löjligt enkelt att det blir tråkigt och tal om att minska ner antal lag i elitserien till tolv för att höja underhållningsvärdet.
tips: 11-1 till de goda
sista uppdateringen: matchen lär väl alla veta gick åt helvete. Men qvarne fick iaf 2 av spelarna säga att motala var bönder så resan får anses som värd ändå. Sen så klart kul att få dricka på en söndag igen. Var ett tag sen. Men kanske tycker annorluda imorgon. Då jag ska jobb men den dagen den sorgen. Vi ses väl på onsdag med förhoppningar på lite bättre resultat. Nu ska jag lyssna på könsrock :D
http://svt.se/svttext/web/pages/347.html

Sådärja, då ligger vi sist i tabellen alldeles men en gång. Kan alltså bara bli bättre och det är väl lika bra att låta Kungälv sota för premiärförlusten.

Alla västringar till studan!
Ja fy tusan, den här hemska förlusten tillägnas till alla västringar och spelare som tog ut segern i förskott, i högmodet efter försäsongen. Inklusive mig själv alltså. Se på garligur, om alla hade hans inställning skulle det här aldrig ha hänt!

Nåväl, vad gäller matchen så får man säga att Sirius faktiskt var det bättre laget fram till 60:e minuten och 4-1. Med den skillnaden att Motala gjorde mål på allt och lite till, medan Sirius brände alla chanser. Bergelin fyllde inte ut Wasbergs skridskor om man säger så, och Sundin verkar ha bränt allt sitt krut under försäsongen. Efter 4-1 rasade iofs Sirius ihop, och Motala rann iväg välförtjänt.

Och eftersom jag bröt mitt löfte och satte min fot i Enköping så kommer här ett nytt: Jag sätter inte min fot i Motala förrän deras speaker ligger sänkt i Vättern. Den mannen var fullständigt outhärdlig.
Thou shalt not travel to meaningless townlets i närheten av sjöar och titta på idrott. Du blir bara bedrövad.
Bra analys Brukis.

Jag sätter inte min fot i Motala förrän deras speaker ligger sänkt i Vättern. Den mannen var fullständigt outhärdlig.

Troligt Bruk. Du kommer att hänga på låset redan i kvartsfinalen.
Med tanke på denna förnedring så tippar jag i matchen mot Kungälv repris på Australiens VM-kvalrekord. 31-0.