← Sirius Fotboll
Kvaltråd
Brukarn
· 2008-10-29 09:19
· 6032 visningar
Vad tror och vad hoppas ni om kvalmatcherna?
Vasalund - LimfloBunkehamn
Hoppas: Med två så här meningslösa lag så känns det kanske naturligt att hoppas på det närmaste. Men jag har något emot Vasa, särskilt som jag tycker att svågerpolitiken mot dem stinker ganska illa. Så jag kan inte förmå mig till att hålla på dem. Heja Bunkis!
Tror: Vasa vinner ändå. De har sett riktigt starka ut under hösten, och när det gäller LB så får man nog säga att de hade rejält med tur ändå nådde kvalplats. De behöver mer av den varan för att ro hem det här.
Öster - Södra
Hoppas: Småländskt väderstrecksderby, där jag har lite svårt att bestämma mig. Jag har större sympatier för Öster som lag, men Stadsparksvallen är å andra sidan Superettans trevligaste arena. Det som fäller avgörandet är att Öster känns som en betydligt farligare motståndare nästa år. Nordins boys känns som att de är i en nedåtgående spiral.
Tror: Betydligt mer svårtippat här. Södra verkar inte ha någon vinnarmentalitet överhuvudtaget, och inte särskilt mycket kvalitet i truppen heller. Öster har å sin sida hackat nästan hela säsongen. Känns som att tillfälligheterna avgör, men jag tror Öster ligger närmare segern.
Hur som helst blir det spännande att följa!
Hoppas på Vasalund, enbart för att spara pengar åt blåsvart.
I nummer 2 är det självklart att stödja Södra. Om inte annat så för att "Bussen till stadsparksvallen avgick tjugo i sex. Jag hade med mig min pipa och ett paket kex. Södra låg på nionde plats när det blåstes till spel. Matchen började med att Kocken passade fel". (ur Torssons legendariska "Det spelades bättre boll").
#2 ·
Joint
· 2008-10-29 13:16
Tråden gäller väl kval uppåt också?
Shit. Onsdagen den 5 november är det ESK-BP på Enavallen. Shit, känns som en hård träningsmatch att planera in inför ett kval. Stackars BePe.
Vasa och Bunkis känns faktiskt exakt lika meningslösa, så där får geografin avgöra. Vi har lika oförklarligt och ackligt svårt för båda.
J-Södra och Öster är faktiskt ett rätt läckert kvalmöte. Jag tror Öster blir farligare om de går upp, men jag kan inte hitta ett enda annat skäl (undantaget arenorna - Värendsvallen är hemsk och Stadsparksvallen rätt mysig, i alla fall promenaden dit) att heja på ett grönt astrist lag.
BP vill jag helst ha kvar i serien undantaget om de möter Gefle. BP är fan inget allsvenskt lag. Det är förvisso inte LSK heller, men LSK bara förstör var de än är och jag vill inte att de ska förstöra i "min" serie.
#4 ·
Sakul
· 2008-10-29 14:09
Öster har ju åkt bergodalbana genom serierna ett tag nu och jag hoppas verkligen att den inte fortsätter. Går dom upp nu blir dom säkert ett topplag nästa år, och såna vill vi inte ha fler av. Jag är överraskad och glad över att dom inte tog direktplatsen upp.
Jag hoppas J-södra klarar sig kvar, inte för att det är ett roligt lag utan eftersom jag gillar stan i allmänhet och stadsparksvallen i synnerhet.
#6 ·
John
· 2008-10-29 15:26
Jag håller på bunkis och södra.
Jag gillar att åka till Malmö.
Jag gillar Södras arena.
Jag gillar inte Öster
Vasalund känns så 2001 på något sätt, helt ute.
bunkeflo eller vasalund? hellre kolera än pest så jag säger vasalund.
jönköping eller öster? hellre hiv än ebola så jag säger öster.
#8 ·
RRR
· 2008-10-29 15:58
Ljungskile eller BP? Pest eller kolera?
Bunkis eller Vasa? ekonomin talar, jag säger Vasa
Södra eller Östra? Återigen ekonomin. Jag säger Södra.
det finns lite olika aspekter. det är bra att nära till "menlösa" bortamatcher men samtidigt vill vi ju knappast ha lag som kan tänkas konkurrera om samma spelare allt för nära inpå oss.
känns som att statusen på superettan sjunkit rejält det här året sen norrköping och sundsvall försvann uppåt så det känns även viktigt att ha klassiska lag eller lag som drar någorlunda mycket publik i serien. generellt kan man ju säga att det inte är några tilltalande lag som kvalar åt något håll. möjligtvis att öster skulle kunna kallas för ett "halvklassiskt" lag. synd att degerfors åkte ur. superettan behöver degerfors och degerfors behöver superettan.
#10 ·
RRR
· 2008-10-29 19:03
södra är väl i och sig också rätt klassiskt medan varken vasalund eller bunkeflo kvalificerar in. vasalund är i o för sig klassiskt med sin förlorade allsvenska plats för några (jag är gammal, det kan vara bortåt 25) år sedan då bajen vann med 6-0(?) i sista omgången på bortaplan i karlstad?????
#11 ·
Lemon
· 2008-10-29 19:28
Då jag har en vän som håller på Bunkeflo, gör jag det också.
#12 ·
RRR
· 2008-10-29 20:00
oh shit finns det såna
#13 ·
Henrik
· 2008-10-29 20:55
håller givetvis på Öster då man bor i växjö numera...och de tog ju hem det ikväll också- 2-1.
Då jag har en vän som håller på Bunkeflo, gör jag det också.
Får jag gissa att personen också håller på typ Malmö FF, Helsingborg eller Landskrona?
[link]http://vimeo.com/1946686[/link]
Jag blir inte direkt jätteimponerad av Öster. Inte heller av Div. 1 som verkar ha ett väldigt lågt tempo.
Nä, varken dagens Öster eller dagens Vasa är något som man skrämmer småbarn med, men när de bytt en 10-12 spelare inför nästa säsong så tror jag Öster blir att räkna med
LB har inte vunnit en match sedan den 19:e augusti. Det lär inte stärka självförtroendet.
#18 ·
Joint
· 2008-10-30 10:42
Kolla på http://www.okv.se/webbtv/alla-videos/ istället. Om Sirius skulle lira i ettan skulle det väl också se ut typ så här. Det är svårt att hålla ett riktigt högt tempo när det är motståndare som enbart grisar.
#19 ·
Joint
· 2008-11-02 13:21
Ni följer väl matcherna? ;)
Snö/is på Stadsparksvallen. J-Södra i Superettan just nu.
#20 ·
John
· 2008-11-02 13:43
vart följer man södra matchen?
#21 ·
Joint
· 2008-11-02 13:44
http://www.ettanfotboll.se webbtv med växjöbor och östersympatisörer som kommentarorer.
3-0 till J-Södra. Det märks att Tengan är ex-Österit, alla i Öster väger verkligen lätt.
#22 ·
John
· 2008-11-02 13:53
Vilken gravstämning i deras studio, men jag gillar att de har en fruktskål.
#23 ·
Joint
· 2008-11-02 13:59
Hehe, ja...
Hur som helst, kul med webbtv, det borde vi också ha.
#24 ·
Joint
· 2008-11-02 15:24
J-Södra kvar.
Vasa gjorde tog precis ledningen och firade fint. :)
Vasalund har endast en sponsorer på sina dräkter - Max. :)
#25 ·
John
· 2008-11-02 15:45
Stackars Erol. Nu är det nog kört för LB07
#26 ·
Joint
· 2008-11-02 15:59
Man ska aldrig räkna ut Bekir. Jag tycker att Vasalund har spelat bra, bortsett avsluten som oftast varit väldigt höga bortsett två gånger... :)
#27 ·
Joint
· 2008-11-02 16:20
Hej då, Erol! ;)
#28 ·
Joint
· 2008-11-02 16:32
#17 Panajotis Dimitriadis, Vasa, utlånad (?) från DIF, grymt bra spelare.
Vasa klart, tror de kan bli 2009 års Väsby. Bekir kanske kan komma hit och göra mål för oss för omväxlings skull.
#30 ·
RRR
· 2008-11-02 19:18
Skönt med närmare bortamatcher
Så det blev BP till allsvenskan, inte helt oväntat. Om det är bra eller dåligt kan jag inte bestämma mig för.
#32 ·
Håwe
· 2008-11-16 18:16
Bra för fotbollen som sådan men dåligt för Sirius mistänker jag. Den grisfotboll Ljungskile presterade ska aldrig belönas, de borde haft ännu flera röda kort.
Samtidigt ska Sírius nu behöva möta detta benknäckargäng nästa år. Och BP kanske rycker spelare som vi både vill behålla och kunnat få. Vet inte om vi kan ta nåt från deras trupp som väl behöver spetsas till. Det blr även en bortamatch mindre att se.
#33 ·
Joint
· 2008-11-16 18:25
Bra för Sirius, misstänker jag. Nu slipper vi att konkurrera med ett lag om superettaspelare ännu en säsong. Iofs gick ju Vasa upp också. Egentligen är det två lag som inte snor så mycket spelare från "oss" eller konkurrerar ut oss. Två ganska oattraktiva klubbar. Har t.ex svårt att tänka mig att Ante eller Gurra skulle dra till BePe. :D
Sen är det ju tråkigt att man går miste om en nära bortamatch, men för fotbollens bästa är det bra att gladfotboll belönas. BP var värda Allsvenskan. Vi får se framemot Vasa på Skytteholm och Väsby på Vidriglundavallen. Två bull-klubbar de också.
Nu hoppas jag att superettadomarna sätter nolltolerans för detta fotbollsmörderi som LSK håller på med. Satan vad de fullföljer tacklingar, går in med dobbarna före, efterslänger, filmar, osv. Stora frågan: kommer gråhårige Wålemark fortsätta? Annars funkar ju spelare av den typen som målskyttar i Superettan. Konstigt nog.
#34 ·
Pinnen
· 2008-11-17 09:10
Jag har inte så svårt att tänka mig att Ante eller Gurra drar till Bepe för att få lira i Allsvenskan.
Sen hoppas jag att de bra mycket hellre lirar i Sirius vackra färger.
#35 ·
Tobbe
· 2008-11-17 09:28
Jag är beredd att hålla med Pinnen. Gurra behöver nästan inte flytta från Uppsala för att spela i BP och för Ante skulle det säkert sitta fint, det är väl förmodligen den enda sthlm-klubben som han kan spela i förutom AIK.
BP har ju haft ett rätt stabilt försvar på slutet. Frågan är hur intresserade de är av Gurra. De vill säkert förstärka men frågan är om de plockar en spelare som blev utflyttad på kanten från ett av Superettans största såll till försvar. Bänken på Grimsta låter ju lagom lockande. Nu menar jag inte att dissa Gurra på något sätt. Han regerar allt som oftast på Studan. Jag är dock inte så övertygad om att BP skulle se honom som en förstärkning av deras befintliga startelva.