← Västra Sidan-relaterat
Innebandy
RRR
· 2007-02-25 17:38
· 5946 visningar
Tänkte att det kanske skulle finnas en liten tråd om detta.
Sista omgången i innebandyns div1 spelas den 4/3. Direkt avgörande match mellan Gävle och Sirius uppe i Gävle kl 13. Om nån är intresserad så tror jag att det kanske anordnas buss upp.
Vore väl lajbans med ett Sirius i innebandyeliten!
Jag måste nog släpa mig iväg till matchen mot Alba på Onsdag i alla fall. Inte varje dag man får uppleva en Siriusseger på Jernvallen...
Vore väl lajbans med ett Sirius i innebandyeliten!
Med risk för att verka neggo: nej, det vore inte lajbans.
Jag har svårt att förhålla mig till det där med Sirius och innebandy. Det känns ungefär som om en mycket nära vän har gått med i Livets ord.
#4 ·
Sutra
· 2007-02-26 15:23
Men då vill jag säga att deras tränare, Markus P, är en kollega till mig, liksom f ö Tobias Dahlberg, min arbetsplats måste vara en av världens siriustränartätaste, och att han är mkt trevlig, så pass att jag överväger att sluta vara så gubbigt neggo. Överväger that is.
Men tränare går och sockeplastgnissel består.
#6 ·
70
· 2007-02-26 16:01
Nu är det dags att sluta försöka vinna gubbpoäng på att dissa Sirius innebandyklubb. (Särskilt på nåt så ungdomligt som ett internetforum!)
Hur kan man liksom tycka att det vore otrevligt med framgångar för ett lag i Siriusfamiljen??
Sockeplast på alltså!
Nu är det dags att sluta försöka vinna gubbpoäng på att dissa Sirius innebandyklubb. (Särskilt på nåt så ungdomligt som ett internetforum!)
Hur kan man liksom tycka att det vore otrevligt med framgångar för ett lag i Siriusfamiljen??
Alltså, för mig har innebandy en särställning som idrott. Det är nämligen knappt en sådan. Jag bryr mig inte ett skvatt om den delen av familjen, för för mig är det inte en del av familjen. Och ponera att bandyn och fotbollen drabbas av hårda tider och alla kids som växer upp på 2010-talet förknippar Sirius enkom med innebandy? För mig vore det inte trevligt alls. Men det är väl OK om de går upp. Men lajbans är ett starkt ord.
Men jag ska sluta negga. Åtminstone för denna gång.
#9 ·
RRR
· 2007-02-26 20:42
Jag tycker i alla fall att det vore roligare med ett Sirius innebandy i eliten än ett Storvreta i eliten och Sirius innebandy i div 1.
Sirius har jag verkligen ingenting emot. Jag gillar bara inte innebandy. Jag ser inget egenvärde i att gilla ett innebandylag bara för att de spelar i siriuströjor precis som jag skulle ha väldigt svårt för att äta pölsa även om det stod oxfilé på förpackningen.
#11 ·
70
· 2007-02-26 23:56
Sirius har jag verkligen ingenting emot. Jag gillar bara inte innebandy. Jag ser inget egenvärde i att gilla ett innebandylag bara för att de spelar i siriuströjor precis som jag skulle ha väldigt svårt för att äta pölsa även om det stod oxfilé på förpackningen.
Men jag ser heller inget egenvärde i att ogilla ett innebandylag av samma anledning.
Och vaddå pölsa och oxfilé?? IBK representerar Sirius och de gör vi också på sätt och vis. Vi är alla delar av samma styckschema.
Fö är inte jag heller speciellt intresserad av innebandy, men jag skulle aldrig i mitt liv tycka det var DUMT om det gick bra för nåt av våra lag. Tvärtom.
Jag diskuterade detta fenomen, som är spännande, med en hammarbyare en gång. Alltså, "var drar man gränsen?"-frågan. För det är olika från person till person. Och från klubb till klubb. Hammarbyaren i fråga brydde sig endast om herrfotbollen. Han accepterade hockeyn, damfotbollen och bandyn på samma sätt som 70 gör med innebandyn i Sirius. Däremot resonerade han som jag och Erlingmark verkar göra om Sirius innebandy när det gällde Bajen speedway, handboll, boule och friidrott och vad de nu har. Det berörde honom inte och helst såg han att det inte skulle ha med Bajen att göra. Jag tror att alla har sin egen personliga uppfattning om hur stor familjen är/bör vara.
Sedan har jag inte sagt att det skulle vara dumt att det gick bra för Sirius innebandy. Däremot skulle det inte vara lajbans. Inte på något sätt.
Jag har förresten varit på Sirius innebandy - såväl dam som herr. Det gav mig inte ett smack.
#13 ·
Tobbe
· 2007-02-27 08:59
Man borde förbjuda klubbar att deltaga i mer än en sport. Det skulle göra var och en av klubbarna mer unik.
Nej, jag har aldrig sagt att jag är emot ett avancemang för Sirius innebandy. Det berör mig bara inte. Att åka till Gävle för att se en innebandymatch är mig oerhört fjärran.
Det kanske i och för sig skulle kunna tänka sig ge någon form av positiv effekt att ha ett elitlag i en så kallad popsport. Personligen tror jag väl mest att ytterligare ett lag i en vinteridrott skulle ta ännu mer folk från Studenternas.
m:s bajenparallell tycker jag är intressant och relevant. Självfallet är det resandes ensak vilka sporter de gillar, och lika mycket resandes ensak vilka sporter de förknippar ett lag med. Personligen är Sirius fotboll och bandy för mig. Jag är vidare frekvent i Fyrishallen på KFUM:s korgbollsmatcher oavsett vad de heter. Jag är dock inte ett dugg sugen på att se Sirius starta korgbollssektion även om jag gillar sporten. Jag skulle heller inte gå på Sirius beachvolley, Sirius dragracing, Sirius seglingssällskap.
Men som sagt, trots konkurrensen med bandypubliken, är jag inte EMOT ett siriusavancemang och det har jag heller aldrig sagt.
#15 ·
RRR
· 2007-02-27 11:26
Om man är emot innebandyn kanske man inte behöver skriva det så fort det omnämns, vi vet vilka ni är, det finns en och annan som trots allt tycker att det är (nästan) OK med att Sirius har ett lag i eliten i den sporten och kanske skulle ge den en chans. Till exempel jag som inte skulle ha nåt emot att skrika lite på "popsporten" om jag har tid. Jag gillar Sirius och har bara varit på innebandymatcher med Sirius inblandat. Två stycken för att vara exakt, tyckte att det var rätt trist men kan tänka mig att gå igen om det inte krockar med de intressanta sporterna. Ni som inte är intresserade behöver inte bry er.
Förlåt. Jag lämnar den här tråden med svansen mellan benen och lovar att aldrig mer klaga på innebandy, Västerås, ESK, beachvolley, doping, orange-blått och annat som jag inte gillar i idrottsvärlden. Inte i den här tråden i alla fall...
Jag skulle gärna se en snookersektion.
#18 ·
RRR
· 2007-02-27 12:59
Nu är ju ändå denna tråden sabb :-(
Man kanske ska ta den under ovidkommande.....
Nja, jag tillhör visserligen den benhårda landbandydissarfalangen, men jag tycker ändå att eventuella Siriusinnebandyfans ska vara välkomna inom Västra Sidan. För min del kan vi t.ex ha ett innebandyforum här om nu någon skulle vara intresserad. Men någon innebandybortaguide blir det icke!
Jag har inget emot att sirius har ett elitlag i innebandy, även om jag inte riktigt kan förmå mig att kalla det en riktig sport. ;-) Men en innebandysektion på forumet/i västra sidan är väl inte fel om intresse finns.
#21 ·
RRR
· 2007-02-27 15:54
Det finns ju potential att få med sig även innebandyungdomar till fotboll o bandy????
Jag uppfattade det som en direkt fråga: visst vore det lajbans? Den svarade jag på.
#23 ·
70
· 2007-02-27 17:05
Bra diskussion!! Förlåt om tråden spårade ur dock...
Jag instämmer med 70 till fullo. Eller nä, jag tycker inte det spårade ur, men diskussionen hölls i fel tråd. Den motverkade rrr:s sak, och det var inte min mening.
#25 ·
Sutra
· 2007-02-27 20:33
Bra diskussion, tycker jag, och hoppas många stöttar innebandylaget och blir glada av det. Ja, ja...
Ang rätt eller fel tråd; jag vill diskutera den nymornade trådfascismen som gör oss nervösa när vi sladdar lite i ämnets periferi. Jag tycker att man glatt skall diskutera vad som helst var som helst, önskvärt i relevant tråd, men så djäkla farligt är det ju inte om man diskuterar, säg, Rörstrandsporslin under rubriken "Josses försäsong". Man kanske inte får så mycket respons, men det får man ju leva med. Josses tråd (obs resonemanget är ett fiktivt montage, ägnat att illustrera en problermatik) drabbas ju inte så himla hårt heller; värre är det om man i ren nervositet över att vara fel ute låter bli att tycka; forumet blir korrektare, tystare och tristare.
Och - ja, naturligtvis kan vi ha en annan tråd för den här diskussionen. Fil fri.
Rörstrandsporslin under rubriken "Josses försäsong". Man kanske inte får så mycket respons, men det får man ju leva med. Fil fri.
Nu filar jag fritt å det grövsta. Dessutom blottar jag mig då jag medger att jag är intresserad av porslin. Så länge det handlar om 50- eller 60-tal, diskuterar jag gärna Rörstrand, UE, Gustavsberg eller annat.
Små korta avstickare från ämnet är väl inte fel, bara folk itne spinenr vidare på dom för länge, om detta sker bör man starta en ny tråd. För även om vi itne vill ha jättestora trådar som i vågor behandlar allt mellan himmel och jord vill vi väl ha lite avstickare? Jag tycker dom gör forumet mer levande.
#28 ·
Pinnen
· 2007-02-28 09:01
Håller med. Å jag hade nog missat denna lysande diskussion om den hade befunnit sig i någon innebandy tråd.
Det är ju avstickare som gör så att vi tex får reda på hur stort stor Milwaukee är.
#29 ·
RRR
· 2007-02-28 11:20
Jag har också ett visst porslinsintresse, har ju jobbat på Gustavsberg medan de fortfarande låg i Gustavsberg.... :-)
Anledningen till att jag anmärkte på att det var "fel tråd" är att jag alltid brukar få den kommetaren så fort jag spårar ur, vilket jag ofta gör
#30 ·
70
· 2007-03-01 14:53
Diskusion om porslin!?
Bara Västra Sidan, ungdomar. Bara Västra Sidan...
Då jag själv spelat i div IV i fotboll och numera spelar i motsvarande landbandydivision så är jag den första som skriver under på att sporten ligger ljusår efter fotbollen i allt det sportsliga.
Som popidrott har landbandyn här i stan åtminstone förstått en sak: värdet av ett bra arrangemang. Jämför Storvretas matchinramning jämfört med Sirius fotboll! Ni som inte gillar sporten borde åtminstone kolla in eventet landbandy! Låtgå för att fyrishov är en modernare och tightare arena än Studan, men hur mycket viktig affektionskultur sitter det egentligen i "Stopich-time"-snubben? Om jag fick välja skulle jag hellre ha en speaker som fick igång och eggade publiken! Hur coolt känns egentligen musikvalet, reklamjinglarna och stopich-time på studan i jämförelse med fyrverkerier, ljusshower, storbild och en speaker som får publiken att skrika målgörande spelares efternamn?
Kanske att sporterna skulle tjäna på ett utbyte av tjänster...
Å fy tusan, det är ju mycket därför jag avskyr landbandy! Visst kan jag hålla med om att det går att göra mycket bättre saker av Sirius arrangemang i både bandy och fotboll, men jag får krupp av töntiga speakers som ska försöka elda upp publiken. Det ska publiken klara av själv! Lite pyroteknik och musik som inte är hämtad från senaste schlager-SM och best of-Tomas Ledin kan jag väl iofs tolerera, men jag avskyr när det blir mer fokus på själva kringarrangemangen än på själva matchen.
Stoppichtajm-mannen är f.ö det bästa vi har! Jag minns när vi mötte AIK i cupen -99, och hur gnagarna fascinerat kommenterade vår speaker efteråt. Sirius är inte vilken klubb som helst, och då ska vi inte heller ha vilken speakertomte som helst, utan en med stil! Nu ryktas det att Åke inte lever upp till de sovjetiska stadgarna för svensk elitfotboll. Enligt reglementet får man inte säga "stoppitch tajm", därmed kan vi oavsett vi vill eller inte bli tvugna att byta ut honom mot en stadgeenlig reklamradioidiot. Isåfall får Västra Sidan göra en hyllningsbanderoll att hissa när klockan går in på stoppitch tajm.
Instämmer till 100% med Brukarn.
"stoppitch tajm" -- Klassiker!
Instämmer helt med föregående talare.
#35 ·
RRR
· 2007-03-02 08:12
Finns ju inget mer störande än när det (som i Bollnäs senast) spelas hög musik efter hemmalagets mål, då hörs ju inte klacken som förhoppningsvis jublar. Usch för hockey-arrangemang
Aj, aj, aj... öm tå eller? Jag håller givetvis med Brukarn om att publiken borde elda upp sig själva men VS är inte Black Army och Sirius har inte samma dragningskraft som AIK. I en akademikerstad som Uppsala så var "Siriusklappen" det bästa som kunde hända på en match fram tills för ett par år sedan då VS gjorde entré. Jag tycker att det vore bra om vi fick ett arrangemang som gjorde att fler kom på matcherna! Gärna med en landbandy- eller hockeyspeaker som får tröga Tråkar (som jag själv) att mer ofta skrika istället för att bara klappa. Förhoppningsvis tjänar även VS på detta då jag tror det blir mer accepterat att stå i klacken om det också blir lite mer accepterat att spontanskrika på östra sidan!
Men vad vet jag som har konverterat till landbandy...?
#37 ·
Tobbe
· 2007-03-02 11:04
Matcharrangemangen borde fräschas upp, det är väl de flesta överens om. Sen behöver man ju inte köpa Salléns arrangemang rakt av. Men som det lät på Brandur så kommer det att hända lite saker i alla fall, exakt vad vet jag inte.
Sirius borde t ex tåga in till en tuffare låt.
#38 ·
RRR
· 2007-03-02 11:18
Storsien kan väl sjunga in en ny till säsongen?
Det borde ju vara helt självklart att byta ut Ledins låtar mot till exempel "Uptown Top Ranking" med Althea & Donna men annars är jag förstås också ganska avvaktande i min hållning när det gäller reklamradiostuk på speakers och tal om att inramningen (ahhh hemskt ord) är oerhört viktig för eventet (ahhh ett till).
#40 ·
oskar
· 2007-03-02 19:11
Pausunderhållingen Sparka-boll-i-landbandymål känns mer midsommar på Vreta udde än superettafotboll. Bort.
Tycka vad man vill om innebandy, men de verkar ha fått ett ganska surt slut på säsongen med torsk 6-5 och sista geflemålet inprickat då klockan stod på 19.59 i sista perioden...
#42 ·
RRR
· 2007-03-04 18:05
Det var synd