Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Kungälv

Tänkte att en matchtråd var bra att ha.

Jag tänkte sitta på Bullit innan match imorgon och ta en öl samt beundra mitt på plats nyinköpta säsongskort.

tips 11-1
Gissade rätt på förra årets hemmapremiär så; imorgon blir det 5-3.

Tänkte att en matchtråd var bra att ha.

Jag tänkte sitta på Bullit innan match imorgon och ta en öl samt beundra mitt på plats nyinköpta säsongskort.

tips 11-1

Fan john jag blir gråt färdig tar absolut rygg på ditt vackra resultat.
Säsongskort på Bullit eller?
kniv-jonas skulle väl sälja säsongsplåtar på Bullit?

F.ö står Sirius i ca 1.30 i morgon vilket känns fånigt lågt. Når var vi så här stora favos i högsta serien senast?

Sen är det dags att sluta vara optimist, se hur det gick mot Motala. Tippar torsk med 4-6 och lägger dessutom en peng på Kungälv till 5.40.

Tippar också torsk, jag är pessimist. 2-4
Ja, jag såg det!! 1.30?? Nä-nä.
Stort publikintresse för Siriuspremiär
Kul att höra!!! 420 säsongsplåtar sålda. Fuck yeah!
Jesper Bergelin ut - Jakob Säleby in, enligt UNT. Helt rätt.
Mm, Jeppe fick en tung start i Motala men hade väl inte den bästa hjälpen av försvaret om jag fattat det rätt.

Anyway, vi är nog bortskämda efter Wasbergs monsterspel säsongen som gick och båda våra keepers måste få chansen att växa i i rollen. Wasberg var ju långt ifrån lika bra under sitt första år i blåsvart.
Visst, försvaret var risigt i Motala i andra halvleken. Men Jeppe borde ändå ha tagit både ettan och tvåan, och hade alltså en rätt stor del i förlusten som jag ser det. Det är tungt att få en sån start som målvakt, det är inte lätt att komma igen. Ikväll känns det hursomhelst rätt att ställa Sälen i kassen.

Vis av Motalaresan så går jag på hazes och RRRs linje, en tung 3-5-förlust förväntar jag mig. Vi syns på Bullitt!
Kniv-Jonas hälsar att han kommer sälja säsongskort/biljetter på Bullit innan match, han kommer även stå utanför flusterpromenadsentrén om jag förstod det hela rätt.
Om man går efter försäsongen tycker jag att Sälen sett rätt bra ut. Tycker också att han styr försvaret bättre av det jag sett. Bättre än Jeppe, men sämre än Wasberg. Trist att bli av med en Blåsvart-stjärna som nu blivit till en gulsvart-bänknötare.
Jag tycker att det är ovisst vem av dom som är Nr 1 och hoppas på en rättvis matchning tills saken är utredd. Kul att båda får chansen och jag hoppas att dom finner sig i att alternera.

Nog har kanske Sälen sett gnuttan vassare ut på försäsongen men Jeppe har tokpotential. Båda behöver visa att dom klarar sig i skarpt läge.
Tydligen får även Roffe vila ikväll. Synd, han har visat imponerande takter i de försäsongsmatcher jag sett.

Kul att Olle är tillbaka i alla fall. Han hade nog med sin ettrighet och pådrivaranda behövts i premiären. Men Motala-matchen är historia nu...

Jag tänker fortsätta vara obotlig optimist! Bara vi tätar till någorlunda hemåt igen så skall nog det här gå vägen. Fram till i onsdags har vi ju haft ett enormt stabilt försvarsspel (7 mål har vi inte släppt in sen förra gången vi mötte Motala i början på Januari).

Jag tippar att vi "nollar" diffkolumnen och således vinner med 7 -2!

Kom igen nu Sirius!

Tydligen får även Roffe vila ikväll. Synd, han har visat imponerande takter i de försäsongsmatcher jag sett.

Kul att Olle är tillbaka i alla fall. Han hade nog med sin ettrighet och pådrivaranda behövts i premiären. Men Motala-matchen är historia nu...

Jag tänker fortsätta vara obotlig optimist! Bara vi tätar till någorlunda hemåt igen så skall nog det här gå vägen. Fram till i onsdags har vi ju haft ett enormt stabilt försvarsspel (7 mål har vi inte släppt in sen förra gången vi mötte Motala i början på Januari).

Jag tippar att vi "nollar" diffkolumnen och således vinner med 7 -2!

Kom igen nu Sirius!

Skönt med en seger i första hemmamatchen. Tycker Blåsvart spela stundtals bra, framför allt i första halvlek. Var dock orolig i mitten på andra när dom gick upp till 4-4 och Sirius verkade ha tappat allt spel och gick antingen i soloräder eller långboll på en ensam gubbe mot ett samlat försvar. Men skönt att vi kunde klara upp det tillslut iaf. Sirius ÄR ett bättre lag än Kungälv.
Skön seger, nu rullar det på!
Sirius Hej!
Skön seger, nu rullar det på!
Sirius Hej!
Riktigt härligt!

Tycker ändå inte riktigt att vi kom upp i den där standarden som det känns att det finns i laget. Vid 4-1 känns det som att nu skall det bara rulla på. Tyvärr blir det två snabba reduceringar. En där vi inte lyckas stoppa en ensam Kungälv spelare från att i princip åka över hela banan och med lite turstudsar få fram bollen till ett slutligt friläge. Deras 3:e får Sälen ta på sig. Såg oerhört enkelt ut och tyvärr har väl varken Jeppe eller Jakob fått någon toppinledning på årets säsong!

Starkt ändå att göra 7 spelmål med tanke på underlaget. Om vi nån gång i framtiden också kunde peta in ett par hörnmål (hade vi 10 hörnor idag?) så skulle det kännas som en rejäl bonus och då blir vi farliga för alla motståndare!

Werner var nog bäst på plan idag!

Tyckte att Maya var bra, kanske bäst. Visst brände han några, men han psykande sönder Kungälvarna och var viktig. Annars var Hellqvist oerhört positiv. Viktig som fan. Kul att se!
Tycker Kungälvs försvar var riktigt virrigt, länge sedan vi vann så många bollar på motståndarens planhalva. Tyvärr lyckades Sirius alltför sällan omsätta allmosorna i målchanser. Kungälv får problem denna säsong och får nog försöka plocka sina poäng på Skarpe Nord.

Håller med Big Spender, hörnorna måste bli bättre.

Skönt med två pinnar och en anständig publiksiffra i alla fall.
Sen bjöd ju IFK också på många gigantiska gratischanser till Sirius genom att slarva som att felpassa inom eget straffområde, ja, t.o.m målvaken skänkte bollen till oss. Anledningen till deras virriga försvar var ju för att de var tillbakapressade som bara den. I andra halvlek blev det tvärtom och då kunde de ju t.o.m visa upp någon form av organiserat anfallsspel.

Min fråga kvarstår. Någon som kommer ihåg när vi gjorde mål på ett direktavslut igenom en hörnmur? Vi måste helt klart bli bättre på det. Varför inte ta emot bollen och avvakta lite? Som det är nu blir det ju oftast som så att bollen flyger åt tjotahejti. Ovärt.
För övrigt tycker jag att nya hörnregeln suger fett
Ja, nu när lagen inte rusar så gör den ingen större skillnad. Det var väl en märklig situation igår när vi borde ha fått en hörna men Ronny tänkte på annat.

Man klagade ju på att det skulle bli för svårt att bedöma regel "hörn innnanför straffområdet" men är det inte lika svårt att bedöma i vilka situationer man kan få en ny hörna?

Exempel: Sirius har hörna. Skottet styr ut till hörnskytten som avancerar in i straffområdet och skjuter via en spelare till ohörna.

Skall del vara så? Nog kändes det som att den uteblivna hörnan uppstod i en ny spelsituation.
Tolkningsfråga farbror. Detsamma gäller "punktmarkeringsregeln" som säger att man inte får markera en spelare om bollen inte är inom spelhåll....
Jag förstår inte hur folk orkar tycka särskilt mycket alls om den nya hörnregeln, det är ju inte så att den gör någon jätteskillnad.
Den uteblivna hörnan igår tror jag faktiskt Ronny A missade helt enkelt, domarna brukar ju inte alltid vara felfria (precis som resten av oss lumpna människor). I Svenska Cupen fick vi hörna i en ungefär motsvarande situation, visserligen protesterades det då en del från VSK-håll fast det görs det väl jämt.
Sirius har ju uppenbarligen inte lätt att göra mål på hörnor sen det nya icke-ruset introducerades. Undrar just om hörnprocenten har sjunkit för alla lag? Isåfall tycker jag att den nya hörnregeln kom ganska så feltajmat. Hörnor ska ju vara en hyfsad målchans, men det känns inte som att de är det idag.

Tolkningsfråga farbror. Detsamma gäller "punktmarkeringsregeln" som säger att man inte får markera en spelare om bollen inte är inom spelhåll....

"Punktmarkeringsregeln" är ju så bottenlöst korkad! Vad är ett "spelhåll"?

När det gäller tolkningsfrågor så gäller huvudprincipen (även om den inte efterföljs! Tvi!) att farbror har rätt!
Punktmarkeringsregeln är helt klar flummig.
Vad är en "punktmarkering"? Svårbedömt. Tolkningsbeslut leder till så mycket förvirringar!

Annars kan jag inte gnälla så mycket på domarinsatsen. Tyckte den var OK, tolerant (hellre det än intolerant) och bra. Ronny brukar kunna sköta sig, men hans linjemän brukar kunna vara rätt knasiga.
Sen blir ju inte "Punktmarkeringsregeln" mindre komplicerad av att "Så kallat man-mot-man-spel är dock tillåtet."

Den nya hörnregeln innebär väl att vår älskade domarkår pådyvlats ytterligare en (ibland) knivig bedömning. Känns inte som det behövs.
Den nya hörnregeln är trams. Så få extrahörnor det blir nu, med hörnmur, vore det ju enbart kul med fler hörnor.

Sen blir ju inte "Punktmarkeringsregeln" mindre komplicerad av att "Så kallat man-mot-man-spel är dock tillåtet."

Den nya hörnregeln innebär väl att vår älskade domarkår pådyvlats ytterligare en (ibland) knivig bedömning. Känns inte som det behövs.

Nja. Tidigare var de ju tvungna att bedöma huruvida bollen touchade medan de nu är tvungna att bedöma huruvida bollen var i spel innan den återigen gick ut över linjen. Summan av kardemumman blir väl att det är en annan sak att bedöma bara och den tror jag är lättare.
TV4 visar målen och en intervju med nåt geni de hittat på studan..

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=682809

Det börjar 2.30 in i sändningen.
Just ja, det hade jag glömt!
"Å vad gör du här på Studan ikväll då?"
Det hade tack och lov försvunnit i redigeringen..