John
· 2008-11-13 13:36
· 3685 visningar
Nya tag mot Byarnas By Byn.
Räknar med att alla i det goda laget är friska och hungriga efter två nya pinnar samt att Byn är dåsiga efter älgjakten.
Med tanke på att vi inte vinner så ofta i Byn så tippar jag försiktigt.
Tips: 3-5
Jag räknar med att vi gör en bra match och spelar rätt jämnt med Byn. Fast vi torskar ändå klart eftersom Byn är så effektiva, vilket inte vi är just nu. 3-8.
#3 ·
Joint
· 2008-11-14 23:28
"Bäst när det gäller" och andra härliga dängor har spelats både dit och tillbaka. Nu är vi hemma. 9-1.
Matchen mot Byn kan alltså inte ha gällt något eller så har våra hjältar missat låtens budskap.
#5 ·
Joint
· 2008-11-14 23:58
Det är som sagt inte mot Edsbyn man ska vara "bäst när det gäller". De är trots allt bäst.
#6 ·
RRR
· 2008-11-15 00:25
Rätt kul resa ändå med Mossbergs fall som knorr.
Synd att våra blåsvarta fick en sån usel start tack vare domarteamet och sedan lade av
Tackar för det trevliga sällskapet igår, hoppas resan över isiga vägar hem gick bra, på återseende Västra Sidan
Tack för igår! Det var trevligt.
Jo, vi kräver att Dr Bruk bjussar på en fyllig beskrivning av: "När vegeterianen kom till Byn"
Världsklass!
Lite på samma tema & helt i fel tråd kan jag berätta om en sylta där syrran jobbade. Ägaren trodda att folk blev veggisar av ekonomiskt tvång eller snålhet så han bjussade gärna, som en god gärning av udda slag, på lite smulad bacon på varje grön rätt. Ständigt dessa världsförbättrare.
#10 ·
haze
· 2008-11-15 12:55
Mycket trevlig igår. Skön musik i bussen men tyvärr rockar Edsbyn allt för fett på isen.
Lurar på att kolla lite på UNIK-Falun i eftermiddag, någon annan med samma tankar?
#11 ·
John
· 2008-11-15 13:13
Jag tror jag ska ta mig ner och kolla lite UNIK.
Tycker att det mot slutet av matchen blev lite för mycket soloåkning, varför inte öva på det där spelet man hört så mycket om istället? (Fast det kanske finns anledningar att det blir så och lite kul ska man väl få ha). Rolf är ju kul att se på. Sen var matchledaren allmänt förvirrad och hallen kallare än grukburken.
#12 ·
RRR
· 2008-11-15 13:21
Jag ska ned o kolla UNIK, vi syns
När börjar matchen? Kan man planka? 80SEk skrämmer en snåljåp.
#14 ·
Joint
· 2008-11-15 14:27
Jag ska ned nu i andra halvlek.
#15 ·
Joint
· 2008-11-17 11:58
Bra analys på Edsbyns SF:
"Ganska lågt tempo
Det var väl ingen bandypropaganda som det bjöds på ikväll även om vissa mål var riktigt fina att skåda. Men Edsbyn behövde inte spela på topp heller utan var ett par klasser bättre än Sirius och när vi även fick med oss lite billiga och konstiga domslut så rann siffrorna iväg.
Det som dock var roligt att se med Sirius var att de åtminstonde försökte spela ett anfallsspel och inte bara säcka ihop på egen planhalva så fort Edsbyn hade bollen som t.ex. Vetlanda gjorde i premiären. Det gav mer ytor till mer öppet spel och det uppskattar i alla fall jag. Sen om det var rätt taktik för Sirius så här i efterhand går givetvis att diskutera men roligt att de bjöd till i alla fall."
Just det, jag hade utlovat historien om hur jag försökte få en vegetarisk smörgås i Edsbyn. Jag stegade in på konditori Sommars precis vid Dina Arena och förklarade att jag ville ha en smörgås, men att jag var vegetarian. Damen i kassan såg förbryllad ut och frågade:
- Jaha, vad äter du då då? Leverpastej?
- Nej, jag äter bara helt vegetariskt.
- Jaha, går skinka bra?
- Nej, alltså, inget kött, fisk eller skaldjur.
- Jaså, inte prickig korv heller då?
Det ska dock sägas att mackan jag fick till slut var god och väldigt prisvärd. Men Sommars verkade lite speciellt, de Röda Bönderna jag snackade med innan matchen vågade knappt gå in där för att alla kollade snett på dem. De flesta kunderna har typ varit stammisar i 60 år. Jag är iallafall inte den första vegetarianen i Byn eftersom min farbror bodde där i flera år. Men han var nog aldrig på Sommars.
Vad är du för en vegetarian som inte diggar leverpastej? :)
Helt underbart. Därför jag älskar småstäder. Dom bryr sej inte om sånna där märkliga modeflugor som vi storstadsbor slänger oss med.
Låter förövrigt ungefär lika svårt som det var att beställa en naturell burgare på ett hak i Los Angeles.
Vad är en naturell burgare?
Lite som en klassisk burgare från Sovjet: en köttkupong mellan två brödkuponger
Vad är en naturell burgare?
Tja en köttbit mellan två bröd ungefär. Utan ost, gurka, lök etc.
Helt underbar berättelse om sommars herr brukarn, ja det stämmer ju som vi sade också, dessutom är ju medelåldern rätt hög på de "damer" arebtar på stället, men gott fika finns :=)
Stort grattis till segern mot villa
på återseende
Herr Ståhl: I det allmänna gull-i-gullet vill jag bara nämna att jag skröt en del om Byn i min intervju med svt. Dock klipptes det bort.