Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Villa

Nyfiken fråga! Träffas vi på Bullitt innan matchen ?
Vet faktiskt inte om de har öppet, jag kan iaf inte komma dit.

Målvaktsbyte igen tydligen... Vill nog att Söderman bestämmer sig snart, det här hattandet tror jag inte gynnar målvakterna eller försvarsspelet.
Han sade tidigt att du skulle "hatta" i, säg, två månader innan dom tog ställning i frågan.
Tippar 7-3 till dom goda. Försvars spelet måste bli bättre samt ordnade anfall.
Villa kommer nog säkra en del hemmåt efter tre raka förluster så det kan bli snålt med mål.

Tips: 5-2 till de goda
Tips: 6-4.
Mycket behöver bli bättre, men nu jäklar.
För vi är Sirius och Studan är vårt hem - och ingen jävel kommer hit och tar poäng!
Jag är pessimist och tror på förlust med 6-3. Hoppas vi slipper regnet den här gången.
Härligt med seger, även om spelet inte direkt imponerade... slarvet i backlinjen är speciellt oroande
Jag tyckte att spelet offensivt såg bra ut, men defensiven var under all kritik första 70 minutrar. Kyller och Roos klev fram och visade att gammal är äldst i sista 20 minutrarna, viktiga brytningar. Och Sälen! En av matchvinnarna, precis som Söderman sa. Grymma räddningar i slutet. Kul att få en bekräftelse på målvaktssidan, som har sett så halvdan ut tidigare. Jeppe har nog också en god framtid tillmötes.

Skönt att det släppte rejält för Virre idag. Härligt som fan, nu börjar man att känna igen karln. Eskhult behöver man knappt kommentera längre, fullständigt lysande med sina genomdribblingar från egen planhalva. Jag tycker att det börjar likna något framåt. Nu gäller det bara att täppa igen försvaret och minska ned på de individuella misstagen.

För vi är Sirius och Studan är vårt hem - och ingen jävel kommer hit och tar poäng!
Eskhult var kung som vanligt men nu måste grabbarna verkligen börja träna på det här med att ta ner höjdbollar det är faktiskt under all kritik.
Mycket skönt!

Starkt jobbat efter att i princip ha jobbat i uppförsbacke hela matchen! Och än en gång 7 spelmål, riktigt vackra dessutom...Eskhults 5-5 mål var ruskigt läckert..

Jag tycker Sirius spelade riktigt bra idag och visade mer av spelet vi sett på försäsongen (och slutet av förra). Tycker nog att även försvarsspelet var riktigt OK idag, om vi bortser från markeringssmissen på Villas 4:e (eller var det 5:e?) när de får slå in den från hörnflaggan och tre vita spelare i princip är omarkerade framför mål. Även Pirres misslyckade nedtagning på tennis som siste man får väl räknas in som en försvarsmiss. Straffsituationen får nog den annars lysande Eskhult ta på sig efter ett "indianfrislag" på egen planhalva, vilket också ledde till att ex17 fick sitta halva första på botbänken.

Riktigt fin bandy idag!! Synd att inte fler fick njuta av spänningen och det vackra spelet...

Markeringsmissen ifråga ledde väl inte till något mål, utan till en satellit upp i det blå? Om vi tänker på samma sak. Annars var försvarsspelet under stora delar av matchen OK, det är ju individuella klantigheter som ger Villa 4 av deras 5 mål. Till redan nämnda missar kan tillfogas Falls oprovocerade bolltapp som ledde till 3-4 och Kyllers misslyckade nedtagning som blev till 4-5.

Men skit samma, för det var ändå mycket mer som var bra än vad som var dåligt idag! Ruskigt skön och viktig seger!
Så härligt blåsvart. Sköna vinnarskallar i det här laget trots det stundtals obefintliga försvarsspelet. Tycker Fall gör sin bästa match för säsongen liksom Viktor, Säleby gjorde ett par fantomräddningar.

Och så utomjordlingen - ESKHULT!!!
stundtals briljant spel offensivt.
eskhult!
ESKHULT!!
Försvarspelet måste ju dock bli tryggare, för slarvigt och klantigt många gånger.
Men en jävla skön vinst iaf, och kul att se att Säleby var riktigt på hugget i andra halvlek!
Kommentar. Tack för stödet och främst för ert stöd i "Byn". Undertecknad och övriga försvarsinriktade spelare är något ur form för tillfället och vi söker efter den känsla och trygghet vi hittade tidigt på säsongen. Jag är övertygad om att den kommer tillbaka. Vi behöver diskutera några situationer för att hitta rätt.
Vackert med sirius i sportspegeln.
fint inslag på sportspegeln! :)
Farbrors röda skägg såg trevligt ut, fyllde hela rutan.

Starkt gjort att hämta upp gång på gång i dag och sedan avgöra, fint spel stundtals, synd att inte fler går och ser Eskhult och cos bandygodis
Jag var å rockade på Katalin. Nu väntar jag på reklamkontrakt för hårvårdsprodukter. Jag hoppas att inslaget i svt blev rimligt pellejönsigt.
Vacker PR i Sportspegeln!
Hoppas att fler Uppsalabor får upp ögonen för Eskhults "bandygodis" (som reporten sa).

Jocke: Låter bra!
Farbror var fin men hann inte lägga ut orden riktigt
Och för er som missade Sportspegeln så finns det förträffliga repotaget här. Börjar efter 20 min.
nej straffen är ett mysterium. kanske ett uppslag till en ny ramsa: eskhults mystiska förmåga att skapa straffar bara genom att dribbla! :P

känns som mannen förtjänar en egen ramsa !!
Det var ett väldigt trevligt reportage faktiskt, inte alls pellejönsigt.
(Och på TV-bilderna var det ännu svårare att upptäcka den där straffen vi fick)
Straffen är snudd på felaktig.... :)
Jag stod rätt så bra för att se straffsituationen. Min bild av händelsen är att försvarsspelaren tar tag i "Limpan" när han är på väg att trampa in i skottsektorn.

Ergo: Teoretiskt korrekt men förmodligen nästan lika billig som "strallen" vi emot oss i Byn.