Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda-Sirius

Dags för matchtråd!

Om man skulle åkt ned till Vetlanda hade man fått se ett defensivare Sirius enligt UNT. Låter bra. Men svårt blir det ändå, tippar 2-6.
Vetlanda har en dålig dag efter att plockat sten på åkrarna och bett byrådet om ett nytt fönster i soldattorpet.

3-7 till de goda.
Tråk bandy som vi vinner med 4-2
Bruk: Är 6-2-seger för Sirius svårt?
Nä, Sirius siffror alltid först förstås.
Trodde ett tag att firma John/kniv-jonas dragit ner Brukarn i optimistträsket men så illa var det inte.

Har inga förväntningar på poäng idag men det vore trevligt med en stabilare försvarsinsats åtminstone, torsk med 4-2 kanske?
Torsk med 6-1. Har inga förväntningar. Svår bortamatch på Tjustkulle.
Det blir en enkel match 6-2 till Blå Svart
Tror på en jämn, hård och målfattig match som vi tillslut förlorar med uddamålet. 4-3
torsk 4-3
Underbar start ge dom lite försprång sen äter vi upp dom
Den "nya" defensiven verkar inte så där värst effektiv...0-2 efter 7 min.

Full fart framåt istället!!!

Kom igen Sirius!!

så kan man ju också se det :)
men könsord va f*n skärpning osv
Håhåjaja. Tur att man är härdad.
Det är i alla fall 80 minuter kvar...

Sirius borde verkligen grisa i bortamatcher mot Vetlanda, Edsbyn, m.m. Det "nya blåsvarta-spelet" är kul, men funkar inte mot de lagen. Vetlanda som såg så dåliga ut i cupen... =)
Finns mycket att finslipa på i defensiven.
Ta det lungt detta vänder vi
Japp ingen fara på taket bara kul att ge hopp för att sedan brutalt ta det bort igen.

Mer spel mindre gris.
Hmm vi får inte släppa iväg dom för långt nu
Tyvärr. Det är kört.
seså 7 raka kassar nu och stenodlarna går gråtandes hem.
Utan Eskhult får vi det kämpigt att vända 0-3...
Lappa ihop honom snabbt!

Kom igen nu blåsvart, framåt!!

Bra träning för Jeppe i vilket fall. Mot Väners på söndag så kommer Sälen att glänsa och visa återigen vem som är bäst. :)
Tycker att målvakterna har varit ungefär lika bra eller dåliga svårt att redan nu säga vem som e bäst.
Jag tycker att Sälen har varit bättre och det grundar jag på de typ 10 matcherna jag har sett.
Man får ju hoppas att tränarnas omdömme e bättre än ditt eftersom bergelin spelar
oroande med eskhult, inte bra om han skulle få en skada
Kniv-Jonas: Jag tror inte liksom ni och UNT att Sirius byter målvakt varje match p.g.a de inte vet vem som är bäst. Jag tror att de gör det p.g.a det rekordtighta matchschemat.
Sista fem har vi åtminstone haft några farligheter framåt....

En reducering innan paus och allt kan hända :-)

Kämpa på, svart och blå!

Stolpträff... Suck.
Bigbadda = Esk Fanz?
Näe, faktiskt inte.
Tippar på att det är någon snubbe här som är honom. Träd fram nu. Spela bandiii får ni popcorn...
Nu sätter vi ettan snabbt i början av andra så är det match igen...

Hoppas massören Sören har fixat benet på Eskis...

Sirius, vi ger aldrig upp!!

Snälla vinn.
Attans!
Kört. Trots 4 inspelade poäng så känns IKS som den mest negativa överraskningen. Jag måste varit drabbad av storhetsvansinne innan säsongen startade. Alla dom andra dåliga lagen känns som dom alltid är med medan de goda toktorskar...
Ta det lungt!

Det är väl bara Motala matchen man är lite besviken över än så länge. Bortamatcher mot Edsbyn och Vetlanda är inte lätta oavsett vilket lag man kommer med.

Vi får bita ihop och ta tredje raka på Studan på söndag istället. Sen kommer bortavinsterna mot lag som gripen, Örebro m fl.

Jupps, allt annat än vinst på söndag är deprimerande. Att förlora mot byn och vetlanda är inte så farligt även om jag drömmer våta drömmar om den dagen de får torsk mot blåsvart på hemmaplan. Tror fortfarande att laget kan klara plats 5-7. Kul att Jeppe verkar gjort en bra match, det är inte så lätt att alltid stå borta. Nu hoppas jag att laget ser på roliga komedier i bussen och svetsar samman gruppen till stordåd.

Kört. Trots 4 inspelade poäng så känns IKS som den mest negativa överraskningen.

Well, VePe Norra borde nog kunna vara en annan kandidat? Vi har väl bara en plump så det skall vi väl hinna rätta till.
Ganska väntat resultat
Nu somnar vi om och laddar till söndag
Poängmässigt är det väl helt OK, men jag tycker det är lite bekymmersamt att vi varit totalt under isen i tre raka bortamatcher. Förra säsongen trillade vi trots allt sällan igenom på det sättet, inte ens när läget var som allra mörkast. Där har vi gått lite bakåt tycker jag.

F.ö saknar jag faktiskt det gamla seriesystemet. I det hade vi legat femma i allsvenskan norra idag, med bra häng på Bajen och fjärdeplatsen. Någonstans känns den nya Elitserien lite ljummen, inte lika intensiv som den gamla serien.
Bra Gubbat, Dr Bruk! Gammalt är bra.

Jag gillar strategin att alternera på målvaktsposten. Vi har två oerfarna målisar med potential. Eftersom dom i princip är lika bra så tycker jag det är vettigt att båda för lite matchträning. Det vore för visset om man tidigt satsar på en "etta" och att ettan blir skadad.

Joint håller Sälen högst men jag tror nog lite mer på Jeppe. Jag håller en ask zoo-pastiller på att Jeppe blir A-landslagsuttagen (errrh, hur var det nu? "lands lags ut tagen") och att det händer innan Sälen får chansen.

Wanna bet, Joint?
Jag motbettar en ask zoo-pastiller. Jag tror inte att någon kommer bli uttagen i A-landslagstruppen. Då är nog Wasberg närmare. Men det är sant, de har bra potential bägge två och i synnerhet Jeppe som endast är 19 bast. Hoppas du har rätt!
Topp! Jag räknar med lördagsgodis om 2-3år!
Ouh, så pass. Landslagsmålvakt som 22-åring, då jäklar lever man upp till smeknamnet "landslagets påläggskalv". Jag räknar med bandygodis om säg.. 15 år.
Sätter 3 askar på att vi spelar sm final eller jaha va det om målvakterna vi betta.
Jaha... här har vi jinxat sönder våra målvakter också.... Inte undra på att bara Gripen släppt in fler mål. Och Farbror är med och hetsar.... Vart är världen på väg!!!